מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חום בהריון-דחוףליליאן25/05/2010
היי, בשבוע 6+3 אתמול נצפה שק+דופק והכל נראה תקין, לאחר 7 מחזורי IVF הריון ראשון בת 43.
זהו היום השלישי ברציפות שהחום עולה לי לקראת הערב מגיע ל-38. כמו כן חולשה וחוסר תאבון. אין שום תסמינים של התקררות או שפעת.
מאוד מודאגת אנא עזרתכם
תודה
לילי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חום בהריון
ד``ר אריה לידור25/05/2010שלום לך
בכל מקרה יש צורך לגלות את מקור החום והטיפול ייגזר בהתאם . בכל מקרה יש להוריד את החום (אקמול) ולהרבות בשתיה. פני לרופא המטפל/רופא משפחה
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חישוב הריון, מה נכון?ענת25/05/2010
אני בשבוע 14+1 וממה שידוע לי מחליפים חודש כל 4 שבועות, רק החודש הראשון נמשך 6 שבועות כי כולל את השבועיים מהמחזור עד הביוץ, כלומר היום סיימתי את השליש הראשון של ההריון והתחלתי את החודש הרביעי.
העניין הוא שבמחשבונים באינטרנט על פי תאריך הוסת 15.2.10 יוצא שאני אכן בשבוע 14+1 אבל כתוב שזה עדיין שליש ראשון וחודש שלישי ושרק בשבוע 15מסתיים השליש הראשון והחודש השלישי.
מה נכון? האם חודש שלישי אורכו 5 שבועות???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חישוב הריון,
ד``ר אריה לידור25/05/2010שלום לך
שבוע 14 הוא תחילתו של הטרימסטר השני הנמשך עד לשבוע 26
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבאותו עניין
ענת26/05/2010זאת אומרת שהתחלתי את חודש רביעי או שרק בשבוע 15 מתחיל חודש רביעי למרות שהשליש השני כבר התחיל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דם בתחילת ההיריוןנעמה25/05/2010
שלום,
אני נמצאת בתחילת השבוע העשירי להיריון (9+0).
בדיקות דם הראו את התוצאות הבאות:
WBC 10.30 K/UL ( 4.00- 10.00) (.........)*
NEUTROPHILS 7.20 K/UL ( 1.80- 6.60) (.........)*
NEUTROPHILS % 70.50 % ( 46.00- 68.00) (.........)*
אני מבינה שזה אומר שישנם חיידקים בגוף,
האם הערכים מספיק גבוהים בשביל שאקח אנטיביוטיקה, או שעדיף שלא לקחת במהלך ההיריון?
קבעתי תור לרופא משפחה, אבל חשוב לי לדעת מה דעת הגניקולוגיה על כך לפני.
תודה,
בברכה,
נעמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות דם בתחילת ההיריון
ד``ר אריה לידור25/05/2010שלום לך
אלו סטיות נורמליות להריון ולא סימן לדלקת כל שהיא
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריון אחרי הפלהעדי25/05/2010
לפני כ-10 ימים היתה לי הפלה טבעית בסוף שבוע חמישי. לא היה צורך בגרידה או בכל התערבות אחרת. ב US באותו היום כבר לא היו שאריות הריון ברחם, אלא רק רירית מעובה, ואתמול בדיקת הבטא יצאה שלילית.
כמה זמן עלי להמתין לפני חידוש הנסיונות להכנס להריון? האם אפשר כבר בחודש הזה?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון אחרי הפלה
ד``ר אריה לידור25/05/2010שלום לך
רצוי לחכות לוסת הראשון המופיע כ4-6 שבועות מההפלה אז להבדק ובאם הכל תקין להתחיל לנסות שוב
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריוןדגנית25/05/2010
שלום.
שאלתי היא כך: מחזור אחרון 18.4 בדיקת דם 23.5 בטא 961 בדיקת רופא היום 25.5 כתב לי כך: בטן רכה, ללא רגישות. בעל קול- נצפה מוקד נוזלי בקוטר כ5ממ- יתכן שק הריון. האם זה בסדר או שיש ממה לחשוש אני חושבת שאני שבוע חמישי האם נכון?.. תודה אשמח לתשובה במהרה כדי להירגע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון
ד``ר אריה לידור25/05/2010שלום לך
ממצאי האולטרהסאונד אכן מתאימים לתחילתו של השבוע ה5 שזהו גיל ההריון המחושב על פי הוסת שלך . יש צורך לחזור על בדיקת האולטרהסאונד בעוד כשבוע
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיליה מושרשת חלקית על מחיצהסול25/05/2010
שלום
בת 37, שבוע 15 +1, היריון באמצעות IUI בשל גורם זכרי.
בצילום רחם שעשיתי לפני חצי שנה נכתב כי מבנה הרחם שלי הוא מחיצתי/דו קרני. בכל בדיקות האולטראסאונד אף פעם לא היה ברור אם מדובר ברחם דו קרני או מחיצתי. בצילום הרחם נראה בצורת לב כמו שני גבעולים מחוברים. בסקירה המוקדמת שעשיתי לפני מספר ימים אמר לי הרופא (מומחה גדול בתחום) כי עושה רושם כי מדובר ברחם עם מחיצה וכי השיליה מושרשת בחלקה על המחיצה. מדובר בשיליה אחורית. הוא אמר שצריך להתפלל , זה מאוד מפחיד תשובה כזו. מאחר ולפני שנתיים היתה לי היפרדות שיליה בשבוע 30 עם עובר שלא שרד ובבדיקות שביצעתי לאחר הלידה נמצאתי נושאת PROTEIN S גבולי , אני כמובן מקבלת קלקסן במינון של 40. האם ממצא כזה צריך להטריד אותי? האם השיליה יכולה לעלות בעת גדילת הרחם ולהיות כולה על הרחם? האם יש צורך במנוחה? במעקב? מה אני צריכה לעשות כדי שההיריון יצליח?
תודה מראש סול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיליה מושרשת חלקית על מחיצה
ד``ר אריה לידור25/05/2010שלום לך
כפי הנראה המדובר במחיצה. סביר להניח כי הפרדות השליה שלך בהריון הקודם הייתה משום ההשרשה על המחיצה. לאחר צילום הרחם היה צורך לבצע היסטרוסקופיה כדי להגיע לאבחנה ובמידה ואכן הייתה מחיצה (ולאור עברך המיילדותי )אפשר היה גם להסירה. מכל מקום כרגע יש לבצע מעקב תכוף (כל שבועיים) לצמיחת העובר ומיקום השליה ובהמשך מעקב הריון במסגרת הריון בר סיכון
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעקב גדילהגיא25/05/2010
אישתי בשבוע 7 להריון (ץאריך ווסת אחרון 12.04)
אתמול עשינו בדיקת אולטרסאונד וקיבלנו תוצאה שמתאימה לשבוע 5.5 שזה הפרש של כ - 3 ימים.
גודל האובר הינו 0.23 ס"מ.
מעבר לכך כל הממצאים היו תקינים.
האם זה נתונים תקינים או שזה מצביע על קצב גדילה לא תקין?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מעקב גדילה
ד``ר אריה לידור25/05/2010שלום לך
על פי הוסת האחרון שציינת גיל ההריון הינו 6 שבועות ולא 7 . לכן האולטרהסאונד מתאים לגיל ההריון ולא קיים כל פיגור בצמיחה
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעות הריון שנעלמופלוני25/05/2010
שלום,
אשתי בהריון שבוע 4 + 3 ימים. עד אתמול בערב הרגישה כל יום את ההריון: כאבים ולחצים שונים בבטן, ריצה תכופה לשירותים, ובסה"כ, כל הזמן תחושות שמשהו "שם" קורה. מאתמול בערב עד היום בבוקר הכל נעלם, כל התחושות, אפילו שתן לא היה לה בבוקר. שלשום בבדיקת ההריון היתה תוצאה תקינה של 248.
האם החשש הוא מאוד רציני להפלה או שמא אלו תופעות שכיחות שקורות?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תופעות שכיחות
ד''ר דורון רוזן25/05/2010חכו בסבלנות לבדיקנה ואולטראסאונד ובהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- PCR MTHFR וחומצה פוליתגלית24/05/2010
בבדיקת דם נמצאתי PCR MTHFR הטרוזיגוט. האם יש קשר בין ממצא זה ומינון מומלץ לחומצה פולית במהלך ההריון? אם כן, מהו?
אני בשבוע 23 כרגע נוטלת כ- 5 מ"ג חומצה פולית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר MTHFR וחומצה פולית
ד``ר אריה לידור25/05/2010שלום לך
בהיותך הטרוזיגוטית המינון המומלץ של חומצה פולית הוא 400 מק"ג (0.4 מ"ג) ולא 5 מ"ג אם כי אין כל נזק בנטילת מינון זה
בהצלחה
ד"ר אריה לידור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מותר להיכנס לבריכת מים טרמומינרלית?שואלת24/05/2010
שלום וברכה!
אני בהריון בשבוע 30 ואני נוסעת בסופ"ש הקרוב לטבריה (חמי טבריה).
האם מותר לי: (השאלה הראשונה החשובה לי ביותר)
1. להיכנס לבריכת מים טרמומינרלית? (לפי מה שכתוב באתר שלהם: "המים מגיעים ממעיינות כשהם בטמפרטורה של 60 מעלות ועוברים קירור לטמפרטורה של 37-38 מעלות").
2. להיכנס לג'קוזי בבריכות הטרמומינרליות?
3. להיכנס לאמבטיית בועות אוויר?
4. לעשות טיפולים אלטרנטיביים בבוץ הפילומה?
5. להיכנס לסאונה יבשה או רטובה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מותר להיכנס לבריכת מים טרמומינרלית?
ד``ר אריה לידור25/05/2010שלום לך
רצוי מאד שלא להשתמש בברכות מים טרמומינרליות או בסאונות למיניהן . אין בעיה עם הבוץ
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת דם (הריון)avivit24/05/2010
שלום רב,
אתמול עשיתי בדיקת הריון (דם) בערבה התקבלה התשובה:
HCG-B Qualitative (B) | | 1000 IU/L-גדול מ
מה זה אומר ? האם יש הריון והאם הוא במצב טוב? מה עוד תוכלו לומר לי לפני התור לרופא הנשים על מנת שאוכל להירגע, אני בת 31 ורווקה ומעוניינת בתינוק.
המון תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת דם
ד``ר אריה לידור25/05/2010שלום לך
תוצאה חיובית במזל טוב. עלייך לפנות לרופא נשים ולהתחיל במעקב הריון
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אולטרסאונט שבוע 7ליאור24/05/2010
אני בשבוע ה7 עשיתי אולטרסאונט והתגלה שאין דופק לעובר האם בשלב זה רואים דופק או שיש לבדוק שוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אולטרסאונט שבוע 7
ד``ר אריה לידור25/05/2010שלום לך
בשבוע 7 כבר אמורים לראות דופק. מציע לחזור על בדיקת האולטרהסאונד לחפוש דופק ועם התוצאה לפנות לרופא המטפל
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת בטאעדי24/05/2010
ביום חמישי עשיתי בדיקת בטא (כ - 12-13 יום לאחר הביוץ) ויצא 67. רופא הנשים אמר לי שזה קצת נמוך וכדאי לעשות בדיקת נוספת. עשיתי שוב היום, לאחר ארבעה ימים בדיוק - ויצא 192.
לא הכפיל את עצמו על יומיים.
האם תקין?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת בטא
ד``ר אריה לידור25/05/2010שלום לך
קצב עליית הביטא איטי. יחד עם זאת יש צורך להמשיך ןלעקוב אחר הצמיחה מדי מספר ימים
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרופיל הורמונלינטע24/05/2010
שלום דר'
בת 35 מנסה להכנס להריון ראשון.
עשיתי פרופיל הורמונלי להלן התוצאות רציתי לדעת אם הן תקינות, ומה משמעותן?
האם FSH ו LH תקין?
TSH mIU/L 1.59 0.35 (.*.......) 4.94 BD1
FSH mIU/mL 7.8 Reference values for females
Follicular phase: 3.03-8.08
Mid cycle: 2.55-16.69
Luteal phase: 1.38-5.47
Postmenopausal: 26.72-133.41
BD1
LH mIU/mL 5.1 Reference values for females
Follicular phase:2.39-6.60
Mid cycle: 9.06-74.24
Luteal phase: 0.9-9.33
Postmenopausal: 10.39-64.57
BD1
Prolactin mIU/L 375.0 25 (....*....) 628 BD1
Dhea-SO4 umol/L 5.9 0.8 (....*....) 10.3 שיטת הבדיקה הוחלפה ב-6.1.08
BD1
Testosterone nmol/L 1.30 0.38 (.*.......) 4
רויטל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הבדיקה נעשתה ביום 3 למחזור
נטע25/05/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקות תקינות
ד''ר דורון רוזן25/05/2010לא ברור מדוע בכלל נעשה הפרופיל? האם במסגרת ברור אי פריון - אם כן גשי לרופאך
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרופיל
נטע25/05/2010תודה על תשובתך.
נעשה הפרופיל לאחר ניסיון של חצי שנה להקלט, הריון ראשון.
אך בגלל הגיל -35 רציתי לעשות בדיקות מקיפות ולראות שהכל בסדר כדי לא לאבד זמן יקר.
האם לאור זאת מסתכלים על התוצאות אחרת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרופיל הורמונלי
ד``ר אריה לידור25/05/2010שלום לך
כל התוצאות תקינות
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרוהן והריוןא24/05/2010
שלום
מעניין אותי אם קרוהן גורם להריון להיות הריון בסיכון גבוה האם יש צורך במעקב מיוחד עם המחלה
דבר שני, עד כמה קשה להכנס להריון עם קרוהן, האם ניתן לבצע לידה טבעית ואולי אף לשקול לידה בבית
האם המחלה מחמירה בהריון
מה לגבי תרופות
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרוהן והריון
ד``ר אריה לידור25/05/2010שלום לך
מחלת הקרון אם ברמיסיה (כלומר שקטה ולא פעילה) אינה גורם סיכון להריון. אינה מפריעה להרות אינה מפריעה להריון ואינה מפריעה ללידה.
בהריון ברוב המקרים מחלת הקרון משתפרת או אינה מחמירה. יש צורך במעקב גסטרו לאורך ההריון
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



