מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שתיית מי שפיררחל17/05/2010
במהלך לידה של הנכד הראשון של אחותי הוא שתה מי שפיר ומיד נלקח לפגיה
מה הסכונים בשתיית מי שפיר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זה מאוד שכיח
ד''ר דורון רוזן17/05/2010ולרוב ללא תוצאות בעיתיות. יותר פרטים שתבקש מרופא ילדים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ברזל בהריון - שבוע 16+נירה16/05/2010
אני בשבוע 16.2.
אני נוטלת מזה כחודש פרנטל (בו יש 25 מ"ג ברזל ביסגליסינאט ששווה לפי מה שהבנתי ל-100 מ"ג ברזל סולפאט או אחר).
מסתבר שאין בכך די כי ההמוגלובין שלי עומד על 11.1; הברזל על 46 (כשהנורמה 40-140).
וגם ה-RBC וה-HCT נמוכים.
מה אפשר ליטול בנוסף לפרנטל? האם כדי אותו סוג של ברזל ורק להכפיל מינון? או לקחת ברזל רגיל כמו פריפול / פוריק וכו' בנוסף לפרנטל (אם זה מותר...)?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התוצאות שלך מצוינות
ד''ר דורון רוזן17/05/2010את בהחלט יכולה להמשיך ככה או להוסיף כדור ברזל כלשהו, כולם טובים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אודה בסיוע הבנה של בדיקת USקרני16/05/2010
שלום
אני בשבוע 6
עשיתי בדיקת אולטראסאונד ביום שישי.
בבדיקה כתוב:
the endometrium was expended by a gestation sac measuring 7.5 X 5.1 X 7.7mm (mGS- 6.8mm=approx 5 weeks). A positive decidual reaction was seen. The gestation sac contained a yolk sac, however no fetal pole could be identified, ? too early. At the right lateral aspect of the gestation was an area of bleed measuring 1.3 X 0.6 X 1.5 cm
Both ovaries were of noraml size, sahpe and echopattern
No free fluid, cysts or adnexal masses were seen
conclusion: a 5 week intrauterine gestation sac, with yol sac seen.
הבנתי את רוב הדברים, אולם לא הבנתי את החלק בו כתוב על הדימום. למה הכוונה? מה זה אומר?
אודה על סיוע בהבנה של הכתוב
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממצא שכיח
ד''ר דורון רוזן17/05/2010של קריש דם בשק. הדבר המשמעותי הוא א. אם יש דימום חיצוני ב. אם מתפתח עובר
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי ראשחלי16/05/2010
מהם הכדורים שמומלצים לכאבי ראש בהריון?
אני בתחילת שבוע 10 ולקחתי אתמול כדור נורופן ג'ל לכאב ראש
האם הדבר יכול להזיק?
מה עושים?
חשוב לי לקבל תשובה
תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רצוי אקאמול או אופטלגין
ד''ר דורון רוזן17/05/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סיסי שיליהבוניטה16/05/2010
שלום רב!!
עקב בעיה גנטית אני אבצע בקרוב סיסי שיליה
האם יש צורך גם בבדיקת שקיפות עורפית או בדיקת סיסי שיליה תתן גם תשובות שבדיקת שקיפות עורפית נותנת?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אין חובה
ד''ר דורון רוזן17/05/2010לשקיפות להוצא הנושא של מומי לב שמוגברים כאשר שקיפות מוגברת ללא קשר לתוצאת הסיסים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בטא - דואגתמורן16/05/2010
שלום
7/5/10 בטא 53
9/5/10 בטא 106
לאחר שבוע בדיוק, היום הראשון של השבוע החמישי-בטא 2959
אני מודאגת, זה נמוך מידי נכון?
על מה זה מצביע?
מורן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר על כלום
ד''ר יואב פלד16/05/2010בצעי סונר ותדעי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה זה סונר?
מורן16/05/2010האם הכוונה לאולטרסאונד?
האולטרסאונד הראשון רק בעוד שבועיים...
מה לעשות עד אז כדי להרגע??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יש מקום לדאגה?מאיה16/05/2010
אני היום שבוע 7 מלא והתחילו לי לחצים ודקירות קטנות בבטן
האם הגיוני?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כן
ד''ר יואב פלד16/05/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתכוונת כן הגיוני?
מאיה16/05/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאו כן יש מקום לדאגה?
מאיה16/05/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- RH שלילימיטל16/05/2010
שלום
אני בשבוע חמישי להריון
כרגע קיבלתי תוצאות בדיקת דם RH שלילי, AB אני יודעת שזה ממצא בעייתי
יש לי תור לרופא המטפל רק בעוד 3 שבועות
1) האם חשוב שאצור איתו קשר מידי?
2)מה ההשלכות של סוג דם זה והאם חיסון מונע את סיכון העובר לחלוטין?
3)האם זה רלוונטי מה סוג הדם של בעלי?
מבקשת מאוד פרטים כי לא אעמוד בלחץ 3 שבועות....
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא להיות בלחץ
ד''ר יואב פלד16/05/2010תקבלי זריקה בשבוע 28-32
אם תבצעי מי שפיר תקבלי לאחר הדיקור זריקה נוספת
ואם סוג העובר חיובי תקבלי זריקה לאחר הלידה
מזל טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי בטן שבוע 8+2in16/05/2010
אני ב"ה בהריון 8 שבוע 8+2 שבוע שעבר עשיתי אולטרסאונד שהיה תקין . שרירי הבטן שלי מאד רפויים ( אחרי 7 לידות) . אתמול היו לי כאבים בבטן כאילו נתפסו לי השרירים שלאחר נשימה עמוקה של חצי דקה הם פסקו . מניסיון זה נראה כמו כאבי מתיחות . היום זה שוב חזר ונעלם . יש סיבה לדאגה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא
ד''ר יואב פלד16/05/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרדמות כפות ידייםמאי16/05/2010
שלום לרופאים,
בשבוע 20, בחודש האחרון, כל פעם שאני הולכת לישון, אני קמה משינה ומגלה שכפות הידיים שלי רדומות, מה שמתברר כסיבה לכך שאני מתעוררת..
אצבעות מסויימות ולעיתים כל היד רדומה.
מה שמפחיד הוא שקשה לי לעשות את התנועה של אגרוף לדוגמא, כי קשה לי לסגור את האצבעות..
האם תופעה זו מוכרת או עלי ללכת לבדוק את הנושא פרטנית?
האם זה אופייני להריון והאם יש לכך טיפול?
יש לציין שמתחילת ההריון לצערי יש לי בצקות ברגליים וכשחם אז הידיים מתנפחות...
בידיים זה לא נראה כמו בצקת פשוט סתם נפוח ומצחיק...
אודה לתשובתכם מאוד..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוכר
ד''ר יואב פלד16/05/2010נובע מבצקת בתעלה הקרפלית
יעבור לאחר הלידה
אם ממש קשה יש לפנות לאורטופד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיגרנות בהריון- הצילוחני16/05/2010
שלום
אני בשבוע 11
ומאוד סובלת ממגרנות במיוחד בגלי השרב האחרונים
אקמול לא עוזר לי כלל
לפני ההריון הייתי לוקחת אדקס פורטה שהיה מעביר לי מיד את המגרנה, אבל אני יודעת שבהריון אסור אדקס פורטה
מה אפשר לעשות?
איזה כדור יותר "חזק" מאקמול אפשר לקחת בזמן הריון שיעזור להעביר את המיגרנה?
האם באמת לא מומלץ לקחת אדקס פורטה או שאפשר לקחת עד תחילת השליש האחרון?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אופטלגין
ד''ר יואב פלד16/05/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אפידורל וטסיות נמוכותנגה16/05/2010
אני בשבוע 35, הריון רביעי. בכל ההריונות הטסיות אצלי ירדו אבל קיבלתי אפידורל. הפעם הטסיות ירדו כבר לרמה של90 והבנתי שפחות מ-100 אי אפשר לקבל אפידורל. עד כמה הערך הזה גמיש? אם אשאר בערך של 90 אוכל לקבל אפידורל? קשה לי לחשוב על אפשרות של ללדת בלי אפידורל. האם אופציה של ניתוח קיסרי באה בחשבון והאם עושים אותו בהרדמה כללית במקרה כזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בררי בחדר לידה היכן שאת יולדת
ד''ר יואב פלד16/05/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריוןמיכל16/05/2010
היי,
עוד יומיים אני אמורה לקבל מחזור (ביוץ היה ב-3 וב-4 לחודש). אתמול היו לי כאבי מחזור שפתאום נעלמו והיום יש לי הפרשות ורודות רק בניגוב..
האם זה יכול להעיד על הריון?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון.
ד``ר איילון לחמן16/05/2010שלום.
כמובן קשה לדעת.בצעי בדיקת דם להריון ונידע .
.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם לשנות ת.ווסת?גילה16/05/2010
אני בהריון השלישי שלי, תאריך ווסת אחרון 3/3/10 (כלומר, בשבוע 10+4).
היום הייתי בבדיקה אצל הרופא, ולפי טענתו האולטרסאונד מראה שהתינוק כבר בשבוע 11+3 , ולכן יש לשנות את כל תאריכי הבדיקות שלי מאחר ואני בשבוע "מתקדם" יותר ולמעשה תאריך הווסת האחרון הוא 26/2.
יש לציין שבשבוע 7 בבדיקת האולטרסאונד הראשונה , העובר היה בגודל המתאים (אולי בהפרש 2 ימים).כמו כן, 2 ילדי הגדולים(אשר נולדו בשבוע 40) נולדו גם גדולים יחסית (4 ק"ג) ובהלך כל הבדיקות הם היו מתקדמים יותר מבחינת הגיל.
שאלתי היא האם אכן טעיתי בחישובים (למרות שאני שומרת נידה ולא יתכן שההריון נקלט בתאריך שבו הרופא טוען) ואם בכל הבדיקות עלי לציין תאריך ווסת מוקדם יותר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תאריך.
ד``ר איילון לחמן16/05/2010שלום.
מאחר וההפרש הוא בן פחות משבוע ,אין לכך משמעות גדולה.יתכן ואולי באמת מדובר בעובר קצת גדול.בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שטיפה בהריוןאילנה15/05/2010
שלום
קראתי בספר הריון ולידה שאסור לעשות "שטיפות" ללא הוראה מפורשת מהרופא.
למה הכוונה שטיפות- האם שטיפת איבר המין בסבון נוזלי לגוף (מבחוץ ובתוך השפתיים) אסורה בהריון? ( 1-2 בפעמים יום)
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שטיפה.
ד``ר איילון לחמן16/05/2010למיקה שלום.
שטיפה חיצונית עם סבון רגיל לא מהוה בעיה להיפך,מומלצת. הכונה בספר לשטיפות פנימיות לתוך הנרתיק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



