מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בדיקות גנטיותד24/05/2010
לפני שנתיים עשיתי בדיקות גנטיות ואובחנתי כנשאית CF האם אני צריכה לעשות שוב ? עדיין לא עברתי הריון .תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר CF
ד``ר אריה לידור25/05/2010שלום לך
יש לחזור על הבדיקה לגילוי מוטציות חדשות שלא נבדקו אז. חשוב גם שבעלך ייבדק
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביוץאשלי24/05/2010
שלום,
כמה זמן עובר מהביוץ לקבלת המחזור?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביוץ
ד``ר אריה לידור25/05/2010שלום לך
במחזורים סדירים בני 28 יום המרווח הוא 14 -12
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סקירה מורחבתמרינה24/05/2010
יש לי שאלה נוספת, יש לי 2 כלי דם בחבל הטבור קיבלתי הפנייה לבצע סקירה מכוונת בבית חולים איכיולב. וגם קבעתי תור לסקירה מורחבת פרטית. האם יש צורך לעשות בדיקה מכוונת בבית חולים או בדיקה מורחבת מספיקה. ואם כן איזה בדיקה לעשות קודם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סקירה מורחבת
ד``ר אריה לידור25/05/2010שלום לך
מספיקה בדיקה אחת מהן
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אקו לב עוברמרינה24/05/2010
יש לי 2 כלי דם בחבל הטבור ויש לי הפנייה לעשות אקו לב. תור שנקבע לי בשבוע 23.0 .
האם זה כבר מאוחר ועדיף לקבוע תור מוקדם יותר במקום אחר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אקו לב עובר
ד``ר אריה לידור25/05/2010שלום לך
אקו לב רצווי לבצע בסביבות שבוע 24
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביוץעדי24/05/2010
שלום,
קיבלתי אתמול 23.5.10 מתי אמור להיות ביוץ? יש לציין שהמחזור סדיר כל חודש 28 יום
זה נכון שהביוץ אמור להיות ב-6.6.10?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביוץ
ד``ר אריה לידור25/05/2010שלום לך
הביוץ המשוער הוא 12-14 יום מתחילת הוסת.
בברכה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מועד ביוץ במחזור לא סדירשרון24/05/2010
כיצד אוכל לדעת מתי הביוץ ומתי כדאי לקיים יחסים אם המחזור שלי בחצי שנה האחרונה לא סדיר כלומר: כל 35 יום, 30 יום, 26 יום, 30 יום ו- 22 יום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביוץ
ד``ר איילון לחמן24/05/2010שלום. ניתן לרכוש ערכות בבתי מרקחת לזיהוי תקופת הביוץ.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לקחית ברזל בטעותאורחת040724/05/2010
שלום רב,
אני בשבוע 6+4 ולקחתי כדורי ברזל במשך 5 ימים, בלי לדעת שצריך ברזל רק
מהשליש השני.
האם גרמתי נזק??
אני מאוד לחוצה מכיוון שהיו לי בחילות עד היום והן פסקו
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ברזל.
ד``ר איילון לחמן24/05/2010שלום.
ברזל לוקחים לפי הצורך לאורך כל ההריון.אין לו כל השפעה שלילית על ההריון.לא יכול לגרום לנזק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מועד ביוץ ותופעות המעידות על הריוןשרון24/05/2010
שלום שתי שאלות לי
כיצד אוכל לדעת מתי הביוץ ומתי כדאי לנסות אם המחזור של בחצי שנה האחרונה לא סדיר כלומר:: 35 יום, 30 יום, 26 יום, 30 יום, 22 יום.
האם ניתן להרגיש בהריון שבוע אחרי ביוץ בהנחה שההריון נקלט? כלומר אני מרגישה כאבי ראש וקצת בחילה. האם קיימות תופעות אפילו שבוע אחרי קליטת הריון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביוץ.
ד``ר איילון לחמן24/05/2010שלום. יכולות להיות תופעות כאלו לאחר שבוע מכניסה להריון,אבל יש כמובן לבדוק שאין בעיה רפואית אחרת הגורמת לכך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהותשובה למועד ביוץ במחזור לא סדיר
שרון24/05/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרוגסטרון, דילגתם על שאלתינטע24/05/2010
שלום דר'.
בת 35. נשלחתי ע"י הגניקולוג לבדיקת פרוגסטרון. מנסה להכנס להריון ראשון. טווח הערכים של המעבדה הוא: Reference values for females Follicular phase: 0.3-0.95 Luteal phase: 3.8-50.5 Postmenopausal: 0.3-0.63 1.
קיבלתי מחזור אחרון במוצ"ש 24/4, עשיתי בדיקת דם ביום ב 17/5
1. האם זמן הבדיקה תקין? האם העובדה שעשיתי את הבדיקה ביום ה24 ולא לפני יכלה להשפיע על התוצאה לכוון מטה?
2.קיבלתי תשובה פרגוסטרון 27.2. האם זה תקין לאור טווח הערכים שרשמתי קודם?
3. האם ככול שהערך גבוה יותר זה יותר טוב??
אודה לך אם תוכל לענות לי שלושת השאלות.
תודה מראש! ליאת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרוגסטרון.
ד``ר איילון לחמן24/05/2010לליאת שלום.
אכן התשובה טובה ומראה על ביוץ תקין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לייזר בהריוןליטל23/05/2010
השבוע נודע לי שאני בהריון בחודש שני...
שבוע שעבר נטלתי כדורים לאלרגיה ששמם "לורטדין" ובנוסף עשיתי טיפול להסרת בלייזר במפסעות
האם זה יזיק לעובר במהלך ההריון ??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לייזר
ד``ר איילון לחמן24/05/2010שלום.
בנושא תרופות בהריון יש להתקשר למשרד הבריאות בטלפון -02-6243669.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רזידואה לאחר לידה והיסטרוסקופיהקרן23/05/2010
שלום!
ילדתי לפני חמישה שבועות בלידה רגילה - לידה שלישית לאחר שבלידה השניה שלי היה לי ניתוח קיסרי עקב מצג עכוז. מכיוון שהדימומים נימשכו מעבר לזמן של שלושה שבועות ניגשתי לרופאת נשים שמצאה שנישארה לי רזידואה ברחם. לדבריה זה יכול להיות חלק שיליה או קרומים. מיד שאלתי כיצד זה יתכן כי בחדר לידה נאמר לי שהשיליה ניבדקה ויצאה שלמה. היום הייתי באולטרסאונד דופלר ונאמר לי שמדובר בשארית ללא זרימת דם - מה זה אומר? בשבוע הבא ניקבע לי תור להיסטרוסקופיה במקום גרידה שהיתה אמורה להתקיים היום ,האם פרצדורה זו באמת עדיפה? האם יש סיכוי שהרזידואה תצא לבד או שאני חייבת לעבור פרוצדורה ניתוחית כדי להוציאה? האם ההיסטרוסקופיה יכולה ליצור לי בעיות פוריות בעתיד?
מחכה לתשובה
בברכה ותודה
קרן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רזידואה.
ד``ר איילון לחמן24/05/2010לקרן שלום.
מטרת ההיסטרוסקופיה שהינה הסתכלות ישירה בחלל הרחם היא לודע הוצאת החומר בצורה מדויקת ובשלמות.לא מוכרת בעית פוריות בעתיד לאחר פעולה ספציפית זו.להחלטת רופאיך באם להמתין עוד לפליטה עצמונית עי הרחם של החומר,עקבחוסר זרימת הדם, או להוציאו אקטיבית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לרופאים היקריםהללויה23/05/2010
שלום לכם ד"ר,
אודה לך אם תחוו דעתכם.
ב-20/4 שאיבה.
ב-22/4 החזרת שלושה עוברים. שניים בעלי 4 תאים ואחד בעל שני תאים.
ב3/5 בטא ראשונה-13
ב5/5 בטא שניה 27
ב9/5 171
ב11/5 360
ב16/5 937
מרוב לחץ הלכתי לעשות אולטראסאונד באותו יום ה-16/5. נצפה שק הריון תוך רחמי. בגודל קטנטן
שמתאים, לפי דברי הרופא, לבטא 937. ניתן היה לזהות ככה במקצת שק חלמון. עדיין לא נצפה קוטב ודופק. הרופא ביקש להגיע בעוד 10 ימים.
הלכתי היום שוב לאולטראסאונד- לאחר שבוע בדיוק. וכך כתבה הטכנאית:
גיל הריון - 6w3d. שק הריון 7 מ"מ, מתאים לשבוע 5w6d . שק חלמון- הודגם. הד עוברי- הודגם. נצפה קוטב עובר מזערי, עדיין ללא דופק. בדיקה חוזרת בעוד שבוע.
אני יודעת שכדאי לחזור בעוד כשבוע כדי לראות מה קורה, אבל אני מוטרדת.
רציתי לשאול אותך, יש כאן איזשהי מגמה שהתחילה בזה שהבטא היתה נמוכה מאוד וכאילו הכל זוחל... האם הממצאים הללו יכולים להיות תקינים? האם יש הריונות תקינים כאלה ? האם עצם התפתחות השק והמצאות הקוטב (שלא היה לפני שבוע) יכולים להעיד שזה בסדר?
אני יודעת שהיתה לי השרשה מאוחרת- ביום התשיעי להחזרה. היה לי דימום. האם יתכן שזה המקור לכל זה? ואולי מדובר בעובר שהיה הקטן מבין השלושה- זה שהיה בעל 2 תאים?
( אגב אולי חשוב לזכור כי העוברים הוחזרו לי ביום השני לשאיבה ולא ביום השלישי?)
בבקשה תשובתכם.
אביביה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום.
ד``ר איילון לחמן24/05/2010לאביבה שלום.
אין לנו עדין אפשרות לחזות העתיד.אבל רואים בהחלט התקדמות בהתפתחות ההריון על פי תאורך.זה הקובע.לכן נאחל לך הצלחה לבדיקה החוזרת בעוד שבוע.שיהיה בהצלחה ותודיענו דבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה לרופא ושאלה לאחר בדיקה היום
הללויה27/05/2010וההמשך הוא כזה... ביום ראשון- 23/5 עדיין לא נראה דופק כאמור.
אתמול - ארבעה ימים אחרי, היה לי דימום ולכן רצתי למוקד חירום מדאגה. ממצאי הרופא: "צוואר תקין דרכו הפרשה דמית קלה. סונר וגינלי שק בגודל 7.85 מתוח. עם עובר עם דופק איטי. 0.16 ס"מ CRL"
הרופא אמר שיש התפתחות. ודופק איטי ניתן לייחס לזה שזה רק ההתחלה.
נרגעתי כי על פי חוות דעתך כל זמן שיש התפתחות ברוך השם יש לקוות לטוב.
יש לציין שהיום תודה לאל הפסיק הדימום.
אבל..... ביום ה-16/5 הבטא היתה 937 כאמור, והיום- ה-27/5 הבטא היא 1620 . איך יכול להיות?!
הבטא נמוכה מאוד לא הכפילה את עצמה. הכיצד? מה קורה פה? אנא חוות דעתך.
אביביה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריוןדגנית23/05/2010
שבוע חמישי ,מחזור אחרון 18.4 בדיקת דם היום 23.5 חיובי בטא 961 נבדקתי אצל הרופא והוא אמר שלא רואים שק עדין שאלתי היא מאיזה שבוע כבר ניתן לראות את השק ומתחיל להתפתח העובר אני לחוצה מאוד...אשמח לתשובה תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון
ד``ר איילון לחמן24/05/2010שלום.
על פי הספר,אין לראות שק הריון לפני רמה של 1000 בבדיקת הבטא. גשי לכן בעוד מספר ימים לבדיקה חוזרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח קיסרייעל23/05/2010
שלום
האם במצב של היפרדות רשתית צריך ניתוח קיסרי?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קיסרי
ד``ר איילון לחמן24/05/2010ליעל שלום.
ההחלטה לניתוח צריכה להיות בהמלצת רופא העינים על פי דרגת ההיפרדות וחומרתה,בתאום עם רופאך המטפל.המטרה למנוע אפשרות של החמרת המצב בעת שלב הלחיצות לקראת סוף הלידה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהגליה23/05/2010
מה זה bmi?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה מתוך ויקיפדיה
פנינה23/05/2010באתר זה גם תוכלי למצוא מחשבון BMI
(ראשי תיבות של Body Mass Index) הוא מדד מסת הגוף הנותן הערכה כמותית האם אדם נמצא במשקל תקין, בעודף או בתת משקל. המדד מחושב באמצעות נתוני הגובה (במטרים) והמשקל (בק"ג).
BMI הומצא במאה ה-19 על ידי המתמטיקאי והסטטיסטיקאי הבלגי אדולף קוולטט, במהלך קורס על פיזיולוגיה שהעביר באוניברסיטה. בתחילת שנות ה-80 של המאה ה-20 הוא אומץ כתקן רפואי למדידת השמנה.
בשנות ה-90, נקבע מדד מסת הגוף כתקן הבינלאומי בתחום, שגם ארגון הבריאות העולמי (ה-WHO) משתמש בו. כיום הוא משמש כמדד המרכזי והפופולרי ביותר לחישוב השמנה, בו רופאים נעזרים כדי לזהות אנשים הסובלים מעודף משקל ומהשמנה.
הנוסחה לחישוב ה-BMI היא: , כלומר משקל חלקי ריבוע הגובה.
BMI בין 18.5 ל-25 נחשב למשקל תקין. BMI מעל 25 נחשב למשקל עודף. BMI מתחת 18.5, נחשב לתת-משקל.
לדוגמה: אם אדם שוקל 70 ק"ג, וגובהו 1.80 מטרים, חישוב BMI שלו יהיה כלהלן:
לכן, על פי מדד ה-BMI שלו, 21.6, המשקל של אדם זה תקין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהBMI
ד``ר איילון לחמן24/05/2010לדניאלה שלום.
קיבלת תשובה מדויקת מהויקיפדיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההממצאים ודאיים - המשמעות שלהם לא!
מיכל23/05/2010כל הציסטות והמוקדים למיניהם מהווים רק סימן סטטיסטי שמעלה סיכון לתסמונת דאון.
חכי ותראי מה יתר התוצאות (חלבון עוברי וכו') או שתחליטי לעשות בדיקת מי שפיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



.jpg)