מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תוצאות בדיקת cmvאור17/05/2010
שלום,
אני בשבוע 16 להריוני,ביצעתי אתמול בדיקות דם והתוצאות שהתקבלו הן:
cmv ab igg -183.7 au/ml
cmv ab igm -0.14 nonreactive
toxoplsma igg 0.125 iu/ml
toxoplasma igm - nonreactive
ממה שהבנתי חליתי בעבר בcmv ויש לי נוגדנים,שאלתי היא האם יש ממה לדאוג,האם ניתן לדעת מתי חליתי ושזה לא פגע בעובר?
תודה וחג שמח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקת cmv
ד``ר אריה לידור17/05/2010שלום לך
אכן התוצאות מלמדות על כי נחשפת בעבר ואת מחוסנת לCMV. יחד עם זאת תמיד יכולה להופיעה חשיפה חדשה אך סכנתה לעובר מזערית עד אפסית
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שקיפות עורפית - קצת מוטרדתעמית17/05/2010
גיל 35.7 , וסת אחרונה 5.2.10 מס עוברים -1
נצפו תנועות , שיליה היקפית ,כמות מי שפיר תקינה
CRL 72מ"מ ,גיל ההריון 13.3 לפי CRL , ** עובי שקיפות עורפית 2מ"מ
נצפו גולגולת , דופק סדיק , תנועות גפיים נצפתה עצם האף
הסיכון לת.ד. בלידה לפי הגיל בלבד 301:1
הסיכון לת.דאון בלידה לפי הגיל והבדיקה 1003:1
זהו הריוני השני - ילדתי לפני שנה ו5 חודשים .
מדאיגה אותי התוצאה של עובי השקיפות , וקבעתי תור למי שפיר ב3 ליוני
האם יש לי סיבה לחשוש לפי הנתונים הנ"ל ???
מהי המלצתכם ?
אנא תגובתכם , תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שקיפות עורפית
ד``ר אריה לידור17/05/2010שלום לך
ערך השקיפות העורפית תקין. גם הסיכון המשוקלל מרמז על סיכון נמוך. מכיוון שאת מבצעת (בצדק) דיקור מי שפיר- שם תתקבל התשובה הסופית לתקינות העובר.
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריבוי מי שפירענבל17/05/2010
שלום, אני בת - 29, הריון שלישי. יש תינוקת בת שנתיים בבית (הריון ראשון), הפסקת דופק אצל העובר בשבוע 18 בהריון השני, נכון לעכשיו - הריון מספר שלוש - שבוע 38.5.
ביום ראשון שעבר הגעתי למיון בעקבות עליה בלח"ד, עד שהגעתי למיון הלח"ד ירד, אבל מצאו אצלי ריבוי מים קל הרופאה שלי שלחה אותי לעשות העמסת סוכר 100 - שיצאה תקינה.
אתמול - תוך שעה בערך התנפחו לי הרגליים (בצקות) בבת אחת - עד אתמול היו מעט בצקות שהתחילו בשבוע 36 אבל אתמול זה התחיל להשתולל...
היום - מוניטור - היה קשה לתפוס את הדופק בגלל ריבוי מים ניכר
- הערכת משקל (שהרופאה שלי אמרה שהיא לא בטוחה לגביה בגלל ריבוי המים) של 3.800 (עובר גדול)
- צירים במוניטור, אני מרגישה אותם, אבל זה עדיין לא סדיר ואני עדיין לא מתפתלת מכאבים...
בקיצור - שאלתי אותה אם לא כדאי לשלוח אותי ללדת וזהו, היא אמרה שנחכה - אם הצירים יתפתחו ללכת לחדר לידה .
נכון לעכשיו הצירים לא התפתחו, השאלה שלי היא למה מחכים? אם העובר גדול ויש ריבוי מים שגם ככה יכול לגרום לסיבוכים בלידה, למה לא לגשת לחדר לידה ולקבל זירוז?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריבוי מי שפיר
ד``ר אריה לידור17/05/2010שלום לך
ריבוי מי שפיר לכשעצמו אינו סיבה ליילוד. המלצתי היא לחזור על העמסת הסוכר והערכת המשקל וכן לבצע אולטרהסאונד מכוון לדרכי העיכול העליונות
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התגובה המהירה
ענבל18/05/2010העמסת סוכר 100 עשיתי ביום רביעי לפני פחות משבוע
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידה בפרוגסטרוןאילנה17/05/2010
שלום
בשבוע הרביעי היה הפרוגסטרון 128 ועלה ל 190
כעת בשבוע 5+2 ירד הפרוגסטרון ל 157
עליית הבטא תקינה (3000 בשבוע 5+2)
האם יש משמעות לירידה בפרוגסטרון?
האם הפרוגסרון חייב להיות תמיד בעליה או סטטי?
האם לדווח לרופא מייד? (התור הבא רק בעוד 3 שבועות
האם זה מצריך תמיכה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ירידה בפרוגסטרון
ד``ר אריה לידור17/05/2010שלום לך
המנבא האמין ביותר הינו ערך הבטא ולא הפרוגסטרון שבו יכולים לחול שינויים ברמתו גם בנוכחות הריון תקין. המשך למעקב זה הוא מעקב אולטרהסאונד שכבר ניתן לבצע להוכחת תקינות ההריון
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בטא מס 3ליליאן17/05/2010
היי
אז סוף סוף נקלט הריון, בטא היום 5174 שבוע 5+2.
1. נקבע לי לעוד שבוע תור לUS ראשון אצל טכנאית ולא אצל רופא. הגיוני?
2. האם ניתן לשלול בשלב זה הריון חוץ ריחמי בהיעדר סימפטומים ועל סמך הבטא?
3. האם ניתן לדעת אם זהו הריון מרובה עוברים?
תודה על הכל
לילי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בטא
ד``ר אריה לידור17/05/2010שלום לך
קשה לנבא על פי ערכי בטא. עצם עליית ערכי הבטא מרמזת בד"כ על הריון מתפתח תקין ולכן עדיף לבצע אולטרהסאונד (לא משנה אם על ידי רופא או טכנאי) שיענה על כל שאלותייך
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההכתמות קלות
ליליאן18/05/2010אתמול והיום התחילו הכתמות חומות, מה זה אומר? האם כדאי לחזור על הבטא? לנוח? קצת מודאגת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יציאות רכות בהריוןמלכה17/05/2010
נטלתי פריפול 100 מ"ג פעמיים ביום וכעת אני עם סולגאר עדין 25 מ"ג 3 פעמים ביום. ברזל בד"כ גורם לעצירות. אבל אצלי היציאות דיי בסדר אך כל כמה ימים יש לי יום של 2-3 יציאות רכות אשר גורמות לי ליום - יומיים כאבי בטן עד שזה חולף. האם זה תקין? האם ישנה בעיה בעיכול?זה אופיני להריון?
לציין כי תחילת ההריון היה עם OHSS אשר גרם לי לשבועיים בערך של יציאות רכות עד 10 פעמים ביום יציאות רכות - בגלל אגירת הנוזלים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יציאות רכות בהריון
ד``ר אריה לידור17/05/2010שלום לך
תכשירי ברזל לסוגיו הנלקחים בהריון יכולים לגרום לעצירות אך גם ליציאות רכות . רצוי לבדוק את הנחיצות בנטילת תכשירי הברזל בהתאם לתוצאות ספירת הדם
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרשה חומהמאיה17/05/2010
שלום רב,
הפסקתי לקחת גלולות בחודש ספטמבר ומאז, מלבד בחודש אחד בו היה לי איחור של 4 ימים, יש לי מחזור סדיר של 28 יום ודימום של כשלושה ימים. החודש לא קיבלתי מחזור. עשיתי בדיקה ביום בו הייתי אמורה לקבל מחזור והיא יצאה שלילית. יומיים לאחר מכן הופיעה הפרשה חומה קלה ומעט כאבי בטן. מה לעשות? האם יש סיכוי שאני בהריון ועשיתי את הבדיקה מוקדם מדי? ואם לא - מה זה אומר שהיתה הפרשה במקום דימום?
בתודה,
ליאת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרשה חומה
ד``ר אריה לידור17/05/2010שלום לך
רצוי לחזור על בדיקת הביטא. במידה ושלילי להתחיל בברור (הורמונים אולטרהסאונד) במסגרת הרופא המטפל
בהצלחה
ד,ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מדידות עוברמרינה17/05/2010
שלום אני בשבוע 18+0
מדידות עובר
BPD 41 -18.3
HC 155 -18.3
AC135 -19
FL24 -17.2
OFD(hc) -57,73- 20,1
FL/AC 17.78
שאלה שלי האם מידות תקינות. ליד פרמטרים שהדגשתי יש סימן ! בדף שקיבלתי ואני ראה שהם לא מתאימים לשבועה הריון. אודה על ההסבר ואם יש סיבה לדאג? יש לציין שיש לי 2 עורקים בחבל התבור. האם יש בעית גדילה? כל הפרטמטרים של המשקל שלא כתבתי מתאימים לשבוע 18.
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מדידות עובר
ד``ר אריה לידור17/05/2010שלום
המדדים תקינים. דרוש מעקב שגרתי כלומר משבוע 22 (סקירה) והילך
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלותנירה17/05/2010
שלום.
אני בת 31 וחצי, שבוע 24, הריון ראשון - תקין ובריא, ללא בעיות בהריון.
1. עד איזה שבוע אפשר ומומלץ לטוס לחו"ל? אני מתכננת חופשה קצרה ביוון בשבוע 30, כך שהטיסה קצרה. האם זה בסדר?
2. בימים האחרונים יש לי כאבי גב תחתון שהולכים ומתגברים. מה זה יכול להיות ומה לעשות?
3. לאחרונה אני מרגישה פחות בעיטות מהעובר אלא יותר תזוזות. האם נורמלי?
תודה
נירה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלות.
ד``ר איילון לחמן17/05/2010לנירה שלום.
על פי שאלותיך נראה לי הטוב ביותר שתגשי להיבדק על מנת לברר נושא כאבי הגב ההולכים ומתגברים וכן מצבהעובר. לאחר הבדיקה ביעוץ עם רופאך תדוני על הנסיעה לחול.בהצלחה ובילוי נעים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריון אחרי הפריהאיה17/05/2010
ב10 לאפריל קבלתי מחזור אחרון,ב26 לאפריל שאיבת ביציות,ב28 לאפריל החדרת עוברים,וב10 למאי תשובה חיובית לגבי ביתא,אחרי יומיים הביתא הכפילה את עצמה ,מחכה לאולטרסאונד ראשוני,
באיזה שבוע של הריון אני נמצאת נכון להיום?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון
ד``ר איילון לחמן17/05/2010שלום.
גיל ההריון נמדד מהיום הראשון של המחזור האחרון.במקרה שלך מה-10/04.בערך 6 שב נכון להיום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח תוצאות סקרפנינה17/05/2010
שלום רב,
אני בת 36 הריון ראשון שבוע 17 קיבלתי את תוצאות בדיקות הדם של השקיפות
1.PAPP-A; 0.29 X MOM
2. FREE BETA HCG; 0.62 X MOM
בדיקת שקיפות NT
NT; 1.02 X MOM
(NT =1.5 MM
על פי גיל 1:310 משוכלל 1:3000
אודה לעזרתכם לחוצה מאוד עדיין לא בוצעה בדיקת חלבון עוברי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות.
ד``ר איילון לחמן17/05/2010לגאיה שלום.
תוצאת הבדיקה שאת מתארת הינן טובות.הסיכון ירד מאחד ל-310,לאחד ל-3000.מה לכן הסיבה ללחץ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת gbsשרית17/05/2010
gbs
מה חשיבות הבדיקה {משטח וגינלי ל gbs{
הרופאה לא נתנה לי לעשות את הבדיקה האם להתעקש?
תודה
שרית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת GPS
ד``ר איילון לחמן17/05/2010לשרית שלום.
חשיבות הבדיקה היא לברר האם חידק הסטרפטוקוקוס מצוי בנרתיק אצלך,כאשר הוא עלול לתקוף התינוק בזמן מעברו בתעלת הלידה.קימות לכן המלצות לבצע הבדיקה כשגרה.אכן בקשי הבדיקה מהרופאה וניהיה כולם רגועים.בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מאמץ לאחר קיסריהילי17/05/2010
שלום רב.
לפני כשבוע ויומיים ילדתי בניתוח קיסרי אלקטיבי. אתמול יצאתי מהבית והלכתי ברגל לבית אימי - הליכה של כ- 20 דקות לכל כיוון. בדרך חזרה הרגשתי קצת לחץ באזור הניתוח ובבית הבחנתי שאזור הניתוח נפוח.
האם זה מסוכן ? האם יכול להיות שגרמתי לנזק כלשהו? האם יש צורך ללכת להיבדק עוד לפני שעברו 6 שבועות?
(אציין שחשבתי שהליכה אינה נחשבת למאמץ ושבעיקר עליי להימנע מלהרים כבד).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מאמץ
ד''ר דורון רוזן17/05/2010כנראה שאכן הגזמת. גשי להבדק לוודא שהכל בסדר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התקשויות?שיר17/05/2010
בוקר טוב,
שבוע 2+31, מזה 4 ימים יש לי התקשויות של הבטן שנמשכות לעיתים מספר שעות. (בעיקר בערב ובלילה)
זה אמנם מלווה באי נוחות מסויימת אך לא בכאב. כמו כן מרגישה תנועות לפחות 3 פעמים ביום(ובעיקר בלילה)
האם ייתכן שמדובר צירי בריקסטון היקס? כי הבנתי שהם נמשכים דקות ספורות ואילו אצלי הבטן קשה לאורך שעות.האם ייתכן שפשוט עם התקדמות ההריון מתקשה הבטן ללא קשר לצירים?
אודה לכם על תשובתכם .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא ניתן להעריך ללא ניטור ובדיקה
ד''ר דורון רוזן17/05/2010מציע שתגשי להבדק. ברקסטון היקס לא נמשכים שעות ארוכות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בצקות ברגליים וגרב אלסטיתשרוני17/05/2010
שלום למומחים,
אני בהריון, שבוע 26, סובלת מהתנפחות של כפות הרגליים ובצקות לא קשות אבל מעיקות...
הפנו אותי מקופ"ח לאורטופד פרטי, מכון הסדר כזה שמתאים גרב אלסטית- הייתי שם היום והוא אמר לי לי שלהריון מומלץ רק הגרביונים האלסטיים (כלומר אלה שסגורים מכפות הרגליים ועד מעל הבטן) כי גרביים "חצאיות" יעצרו את הנוזלים רק עד הברכיים או עד השוקיים (עד איפה שהן מגיעות )...
ממידע שחיפשתי יש גם כאלה שנותנים גרביים "חצאיות" להריון ואני רוצה לוודא שמה שהוא נתן לי היא אכן האפשרות המועדפת להריון (רופא הנשים שלי אמר שהוא ממליץ על גרב אלסטית לבצקות אבל פחות מבין בסוגי הגרביים עצמן ושהאורטופד הוא המומחה בהתאמה הספציפית)-
האם זה מדויק או האם יש אפשרות לגרביים שאינן גרביון שלם שיתנו את אותה תוצאה (וללא נזק כמובן), אנחנו נכנסים לחודשים חמים ויש לי עוד כמה חודשים לסחוב בחמסינים האלה... חשוב לי לדעת אם אכן זו האפשרות היחידה המומלצת...
הרבה תודה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מסכים
ד''ר דורון רוזן17/05/2010שצריך גרב מלאה עד לבטן, אחרת רק "מזיזים" הבצקת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



.jpg)