פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • בני לא מודיע לי כאשר יש לו פיפי
    שרה פריד
    30/11/2010

    בני בן שנתיים ושבעה חודשים. לפני שלושה חודשים התחלתי בתהליך גמילה. בתחילה הגמילה הייתה מצויינת (רק במשך היום), וכאשר הוא היה צריך קקי או פיפי הוא ביקש, והלך לשירותים בלי בעיה. בשלב מסויים (אינני זוכרת כמה זמן אחרי תחילת תהליך הגמילה) הוא הפסיק להודיע שהוא צריך פיפי והחל לעשות פיפי בתחתונים. כאשר אני לוקחת אותו לשירותים (מבלי שהוא מבקש זאת) הוא עושה פיפי בלי בעיה. יש לציין שמקרה שיש לו קקי הוא מבקש ללכת לשירותים ועושה בלי בעיה

    אינני יודעת ממה יכולה לנבוע תופעה זו, וכיצד עלי להתנהג כאשר הוא "מפספס" (בעקבות מאמרים שקראתי בנושא אינני כועסת עליו במקרים אלו, אלא מציינת שבפעם הבאה יודע לי).

    אודה לכן אם תייעצו לי בנושא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בני לא מודיע לי כאשר יש לו פיפי - תגובה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    02/12/2010

    שרה שלום,
    הרבה פעמים ילדים עסוקים כ"כ בפעילות, שהם אינם שמים לב לצרכי הגוף, ומכאן נובעים פספוסים רבים.
    עדיף שלא לשמר מצב בו הילד מודיע לך ואת לוקחת אותו לשירותים, אלא לעבור לשלב מתקדם יותר בגמילה - הדלת של השירותים פתוחה (עם מושב מתאים לילד) ואת מזכירה לו/מעודדת אותו מדי פעם לבדוק אם הוא צריך ללכת לשירותים. כך מחזירים את האחריות לילד. מעניין אגב לבדוק באיזו מידה יש פספוסים גם בגן, או שהם מתרחשים בעיקר בבית.
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא יודעת איך להגיב.
    פיבס
    30/11/2010

    היום חברה סיפרה לי שבני {בן 4 בגן עירייה}שנמצא עם בתה באותו גן , הוריד לה אתמול את המכנסיים ונגע לה בעיבר מין. קשה לי מאוד להאמין כיוון שאנחנו הרבה מדברים איתו ומסבירים לו על הנושאים האלה. אפילו שיוצא לו לראות את הבטן שלי הוא אומר " אמא תכסי זה לא צנוע" או שהוא יוצא מהמקלחת ובתי בת השנה נוכחת בחדר הוא אומר" תלבישי אותי מהר זה לא יפה שהיא תראה לי, זה לא צנוע"
    שאלתי אותו על זה והוא טוען שזאת ילדה נוספת שמשחקת איתם כל הזמן.הוא טוען בתוקף שזה לא הוא.
    אני נסערת מאוד ולא יודעת איך להגיב . מול החברה ומול הגננות וחסר לי ישצא לו שם של סוטה כי גם ככה הוא מרביץ ונושך ילדים בגן וכולם כבר מתרחקים ממנו.
    החברה מסננת את השיחות שלי ולא מוכנה לדבר איתי על הנושא. זרקה לי את הפצצה והלכה.
    אשמח לקבל תגובה דחוף. תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לא יודעת איך להגיב.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא יודעת איך להגיב. - תגובה

    סמדר ריינר
    30/11/2010

    שלום לך,
    צריך להבדיל בין מקרה שהילד הכריח אותה או שזה בא רק ממנו או שזה היה משחק של סקרנות מינית בין ילדים שיכול לקרות בגילאים האלה ולא מעיד על שום סטיה.
    לא הבנתי באיזה סוג של מקרה מדובר. לכן קשה לי לומר לך איך להגיב.
    מדובר בילד קטן מאוד ולכן הייתי נזהרת מלחשוב שהוא סוטה. גם הכעס והלחץ שלך כנראה לא מועיל ולכן הוא נסגר ולא משתף כרגע. אני מציעה שתרפי מהנושא, כבר הסברת לו כל מה שיכולת. אם משהו כזה יקרה בזמן הקרוב שוב, נסי להגיב בצורה עניינית ורגועה ופשוט לברר. לא כל משחק מיני בין ילדים הוא סטיה מסוכנת, ולפעמים תגובה חריגה מדי על סקרנות נורמלית יכולה גם היא לגרום לנזק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה בשעות שינה
    נדיה
    30/11/2010

    שלום,
    הבן שלי היום בן שנתיים ושלושה חודשים.
    התחלנו את הגמילה לפני חמישה חודשים (בדיעבד הסתבר שמוקדם מדי)
    הלך קשה,אבל הצלחנו- כמעט: הילד היה מבקש כשהוא איתנו, אבל בגן היה בורח לו כמה פעים ביום.
    -לפני כשלוש שבועות החלפנו גן. נושא הגמילה בשעות יום (בזמן שהוא ער) השתפר פלאים. לא בורח לו כמעט בכלל (פספוס בנושא ממש נדיר אולי פעם אחת בשבועיים האחרונים).
    אבל בזמן שינה- גם צהוריים בגן וגם בלילה בבית. - בורח לו כמעט כל פעם. בייחוד בזמן שנת צהריים בגן.
    הגננת ממליצה לי לשים לו חיתול לשעות שינה. אני מתלבטת נורא- חמישה חודשים בלי ליתולים ועכשיו להחזיר לו - אני פוחדת שזה יחזיר אותו אחורה בנושא הגמילה. מצד שני - הוא מתעורר כמעט כל פעם רטוב ...
    (יש לציין שלפני המעבר לגן בזמן שינה היה בורח לו רק לעתים רחוקות)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גמילה בשעות שינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה בשעות שינה - תגובה

    נעמה סבג שמש
    01/12/2010

    נדיה שלום,

    אין רע בלשים טיטול כזה במהלך השינה.
    הילד עבר שינוי, שמתבטא גם בצרכיו.
    תנו לו להסתגל לגן, להיות ולהרגיש בטוח, ואז תעשו צעד אחרון בעניין הגמילה.
    ושוב-חזרה גם בשינה.

    בהצלחה!

    נעמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינת תינוק אצל האב לאחר פרידה
    ענת
    30/11/2010

    בני בן 6 חודשים, ואביו (הפרוד ממני מזה חודשיים)מתעקש שיישן אצלו מספר לילות בשבוע. אני מואד קשורה לילד ולא מצליחה להסתגל לשינת תינוק כה קטן מחוץ לבית בלעדי. האם תחושותי נכונות? מאיזה גיל מומלצת שינה בנפרד מהאם? אם בכלל?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינת תינוק אצל האב לאחר פרידה - תגובה

    נעמה סבג שמש
    01/12/2010

    ענת שלום,

    אני מאמינה שתינוק צריך הרגלים קבועים, שגרה ברורה ושינה במיטתו, בחדרו.
    אם את מניקה זה אף מקשה על עניין ההפרדות.

    מי קם אליו בלילה בדר"כ? האם הוא מתעורר הרבה?
    שימי בצד את תחושותייך וצרכייך וכך תבקשי גם מהאב.
    חשבו: האם זה נכון בעבור הילד? האין זה פוגע בו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רק האם קמה בלילה

    ענת
    01/12/2010

    תודה על המענה!
    אך ורק אני קמתי לתינוק בלילה, למרות שאיני מניקה. אני סבורה שטובתו של הילד מעל הכל, ורצוי שתהיה לו מיטה קבועה והרגלים קבועים. מדובר בתינוק מאוד נוח ומקסים שקם בלילה פעם 1 בלבד. האם התשובות שלי לשאלותייך משנות את המקרה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רק האם קמה בלילה - תגובה

    נעמה סבג שמש
    05/12/2010

    ענת שלום,

    תשובותייך מאפשרת לנסות ולראות את תגובותיו של הילד ואם המצב החדש יוצר קושי והתעוררויות נוספות או לא.

    כאמא וכיועצת להורים, הייתי מעדיפה שהאב יפגוש את בנו לעתים קרובות, אך יימנע מעניין השינה בשלב זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות אלימה
    רפי
    30/11/2010

    שלום, בני בן ה חמש ו 8 חודשים מתנהג באלימות אגרסיביות ופראות לעיתים תכופות, ההתנהגות הזאת חוזרת על עצמה מגיל קטן מאוד וכל הזמן חשבנו שזה ישתנה לטובה עם הגיל. בבית יש לו אח גדול בן 11 והוא מתנהג כרגיל לגילו.
    ההתנהגות שלו מתבטאת בהצקות, בפראות בדיבור לא יפה בתנועות גוף מאיימות וכו'
    אנחנו כל הזמן מנסים להסביר לו ולהראות לו איך מתנהגים וזה מחזיק בדיוק שעה עד שהוא חוזר לסורו. אני מבקשת לציין שבבית אצלינו אין אלימות כלשהיא וגם לא בסביבה הקרובה משפחה מורחבת וכו'. ניסינו לחשוב אולי זה גנטיקה ואנחנו לא מצליחים לחבר אף בן /בת משפחה שמתנהג או יתנהג כך.
    בשנה הקרובה הוא יעלה לכיתה א' ואני חוששת מאוד מהמשך התנהגות זו. אציין כי היו מס' תלונות על ההתנהגות שלו מצד הגננת במהלך השנה.
    אנא ייעצו לנו מה לעשות ולמי לפנות כדי לשפר את המצב.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התנהגות אלימה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות אלימה - תגובה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    02/12/2010

    רפי שלום,
    ייתכן שהילד שלך מנסה למצוא את מקומו בבית ובסביבה הרחבה יותר, וההתנהגויות התוקפניות קשורות בכך. ייתכן שהוא מרגיש שהוא ילד קטן בעולם של מבוגרים ולכן עליו "לתפוס מקום" ונוכחות כמישהו חזק ולא חלש. בדר"כ ילדים בגילו שמנסים להשפיל את הסביבה, מבטאים חוויה של עצמם שהם חלשים וניתנים לשליטה. רצוי לחשוב קצת כמה הוא מסוגל לקבל בבית מקום בוגר אף הוא.
    בנוסף, הסברים בלבד בגיל הזה לרוב לא עובדים, כשהם אינם מחוברים לתגובה להתנהגות. חשוב שתבדקו עם עצמכם שאינכם מגיבים להתנהגויות שאינן מוצאות חן בעיניכם, ושאתם לא מחזקים בעקיפין מבלי להתכוון, את הנטייה שלו להציק ולדבר בצורה לא תואמת.
    במידה ואתם מרגישים שאתם עדיין נתקלים בקשיים, תוכלו לפנות להדרכת הורים מסודרת אצל פסיכולוג/פסיכותרפיסט המומחה בילדים.
    בהצלחה,
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא מסתדר בהפסקות
    שלומי
    30/11/2010

    שלום רב,
    ילדי בכיתה ב בבית הספר ממלכתי דתי.הוא מחונך,בריא וילד טוב.הבעיה שהוא מביא בפני הינה סוג של חוסר התחברות עם הילדים בהפסקות ובשיעור ספורט.משמע,הילדים משחקים כדורגל כל הפסקה ובשעור הספורט וילדי לא מתחבר למשחק הזה,ומתלונן שמקללים שם ומפילים אותו לריצפה.ועל כן הוא מוצא את עצמו בודד בהפסקות ואף ללעג מצד הבנים והבנות.ניסיתי לגרום לו "לאוהב" את המשחק אך החמוד בשלו לא מתעניין.ואני שואל מה אפשר לעשות כדי לחברו יותר לחבורת המשחקים או לעזור לו כדי שירגיש יותר טוב בהפסקות.תודה רבה שלומי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לא מסתדר בהפסקות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשיים חברתיים

    ד''ר שירי שדה שרביט
    02/12/2010

    שלומי שלום,
    אני חושבת שהילד שלך לא רק "לא מסתדר בהפסקות" אלא נמצא כרגע בבידוד חברתי והוא קורבן לדחייה חברתית. זו בעיה שחשוב לפתור בהקדם, כדי לאפשר לילד התפתחות תקינה ולא טראומטית. רצוי לשוחח על כך עם המחנכ/ת ולראות כיצד המערכת הבית ספרית יכולה למנוע את ההתנהגויות התוקפניות הללו מצד חבריו לכיתה.
    בנוסף, כדאי לעודד אותו ליצור קשרים עם ילדים אחרים, לא דרך הכדורגל אלא דרך תחומי עניין אחרים, להזמין ילדים אחה"צ לביתכם ועוד.
    רצוי להתבונן על הנושא גם מהזוית של התרומה של הילד שלך לקושי - האם מצידו יש עקשנות מסוימת או נוקשות סביב המשחקים היותר פיסיים, איך הוא מגיב לתוקפנות שהיא חלק ממשחקי הבנים, ועוד. מומלץ לחשוב גם על כך עם המחנכ/ת ולנסות למצוא דרכים לעזור לילד לקשור קשרים עם חבריו.
    בהצלחה,
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד לא חברותי
    יוד
    30/11/2010

    בני בכיתה א' בתחילת השנה הוא לא נכנס לכיתה והיה יושב במסדרון התגברנו על הבעייה ועכשיו הוא נכנס אבל הוא יושב בכיתה לבד צמוד ללוח ולא מוכן לשבת ליד אף אחד מהילדים ולא להצטרף לאף קבוצה .
    לילד טוב עם זה זאת בחירתו
    לי בהתחלה זה הפריע אבל השלמתי עם זה
    אתמול היינו ביום הורים ולמורה זה מאוד מפריע שהוא נבדל חברתית
    בהפסקה הוא משחק לבד
    מה לעשות?!
    אני מציינת שהוא תיאום - אחיו התאום מקובל חברתית
    שנה שעברה הם היו בגנים נפרדים וכן היו לו חברים והיה משחק איתם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד לא חברותי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד לא חברותי - תגובה

    סמדר ריינר
    30/11/2010

    שלום לך,
    אם לילד זה לא מפריע, אז אי אפשר להכריח אותו. עם זאת, זה בהחלט מוזר, ואולי שווה לבדוק את העניין, על ידי פניה לגורם מקצועי לצורך אבחון וטיפול.
    אני ממליצה לכם לפנות לפסיכולוג או לפסיכותרפיסט שעובד עם ילדים כדי להמשיך לבדוק את הנושא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת שנה ושלוש שלא מוצאת את עצמה
    coral
    30/11/2010

    שלום,
    יש לי שתי ילדות הראשונה - בת שלוש וחצי, ילדה מאודדומיינטית בבית וקצת חסרת ביטחון כשיוצאים מהמסגרת הקבועה שלה או כשנפגשים עם אנשים חדשים. בגן היא מהילדים היותר בוגרים ועצמאיים ( לפי הגננת לא רק לפי האמא הגאה :) ) אע"פ שהיא מהקטנים יותר.
    השניה, עליה אני ארצה לדבר - בת שנה ושלוש, ילדה מקסימה שלא עוזבת אותי לרגע. היא יורדת ממני מדי פעם לשחק קצת או להשתולל עם הראשונה, בל היא המון עלי.
    הילדה הקטנה יותר, נכנסה בספטמבר לגן. ההתחלה היתה קשה מאוד. היא בכתה המון ואז יום אחד היא התחילה ללכת ברצון. היא מגיעה ונותנת לגננות חיבוק גדול. ואני הייתי מאושרת עד הגג.
    לאחרונה הפנו את תשומת ליבי לעובדה כי הילדה הקטנה מעבירה את מרבית זמנה בדגן בבהייה בכלום. התחלתי לעשות ביקורות פתע וראיתי שבאמת רוב הזמן היא כאילו עומדת בצד. נראה כאילו היא מחפשת את עצמה ולא מוצאת.עוד לא דיברתי עם הגננוץ על כך, אני קבעתי פגישה למחר.
    רציתי להתייעץ ולשאול, מה אני עושה אל בסדר??
    ברור לי שאתם לא רואים את כל התמונה בבית, אבל אולי אני גורמת לקטנה לחיות בצל הגדולה? למה היא כ"כ קשורה אלי? ואיך אני משחררת אותה? ואם תוכלו.... מה אני יכולה לבקש בגן שיעשו איתה? האם זה נכון לבקש שיפעילו אותה כשהיא ככה? מה להגיד לגננת ואיך פעול בבית...
    ואולי זה משהו בריאותי???
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת שנה ושלוש שלא מוצאת את עצמה - תגובה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    02/12/2010

    coral שלום,
    אני אאמר באופן כללי, כיוון שקשה לגבש תמונה על הילדה דרך הדברים שכתבת. ייתכן שכל ההשערות שלך נכונות לגבי הקשיים שלה, ולכן כדאי למצוא מענה לכל סוג קושי שציינת.
    ראשית, היצמדות לאמא בבית היא התנהגות אופיינית ונורמטיבית בגיל שנה ושלושה חודשים, כך שבתך נוהגת באופן תואם לגילה בבית. את אומרת ששתי בנותייך נוטות להימנעות מעט כאשר הן במסגרת חברתית, ואולי הדבר משקף את הטמפרמנט שלהן או גם ציפיות שלך, שהן תשתלבנה בקלות רבה יותר. כדאי לשוחח עם הגננות של בתך הצעירה, ולבדוק איתן דרכים בהן יוכלו לעזור לה להיות פעילה בגן. אגב, בגילה, פעילות לא מחייבת בהכרח אינטראקציה עם ילדים אחרים, אלא יכול להיות שהיא מאוד נהנית לצפות בהתרחשויות אחרות ובאמצעותן לומדת דברים חדשים ומעבדת את הגירויים.
    לא ברור לי למה בדיוק התכוונת כשכתבת "אולי אני גורמת לקטנה לחיות בצל הגדולה", אולם אם את מרגישה שהבת הקטנה זוכה לפחות תשומת לב, השקעה או התפעלות ממך בהשוואה להתייחסותך לאחותה, מומלץ לראות איך את מוצאת את התחומים האישיים של כל אחת ומאפשרת להן להרגיש טובות ורצויות בזכות עצמן, ולא "בצל" של אחת מהן.
    בהצלחה,
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סימני תסכול
    אורית
    30/11/2010

    שלום וברכה.הילד שלי בן שנה ו4 חודשים. הוא נולד במשקל ממוצע אך מהר מאוד גדל וטיפס הרבה מעבר לממוצע. כרגע הוא שוקל כ-14 ק"ג. הוא ילד פעיל מאוד, לא יושב כל היום אם כי טרם התחיל ללכת. הוא מאוד מאוד אוהב לאכול. הסיבה שאני פונה איננה שהוא ילד יחסית גדול אלא דפוס האכילה שהוא אימץ. הוא איננו מסוגל לראות אוכל מבלי שיתנו לו גם כן. אני לא מתכוונת בזמן הארוחות אלא מעבר, בכל שעות הערות שלו. כאשר הוא רואה משהו (עכשיו הוא גם יודע איפה האוכל נמצא) הוא זועק שייתנו לו. אם אומרים לו שלא, שסיימנו ואכלנו מספיק.. הוא צועק, בוכה, מרביץ ממש בתסכול גדול. אני ממש לא רוצה למנוע ממנו אוכל, זה דבר בסיסי וקיומי אבל נראה שזה חורג מהנורמליות. בגן מרגיעים אותו כל הזמן עם אוכל.. מה אוכל לעשות? אני מקווה שהצגתי את הדברים באופן שממחיש את המצב..תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סימני תסכול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סימני תסכול - תגובה

    סמדר ריינר
    30/11/2010

    שלום אורית,
    קודם כל צריך להורות לגן להפסיק להרגיע אותו עם אוכל. דבר שני לא צריך להתרגש מאוד מכך שהוא בוכה כשהוא רואה אוכל, את לא מונעת ממנו אוכל, אם לדעת הרופא המשקל שלו תקין והוא אוכל מספיק אז אין כאן מניעת אוכל, זה לא רלוונטי בכלל להכניס את זה כטיעון. צריך לעמוד באופן עיקבי בבכי שלו ולא להישבר גם בבית וגם בגן.
    מעבר לזה כדאי ללמד ואתו כלים אחרים להרגיע את עצמו מלבד אוכל - למשל משחק, חיבוק, וכו'.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדת נטישה אמא
    חרדת נטישה
    30/11/2010

    שלום,
    יש לי ילדה שעלתה לכיתה א' ופתחה רגישות אלי בצורה מאוד קיצונית ,כשאני מגיעה לבית הספר לקחת אותה היא בוכה שאיחרתי למרות שהגעתי בזמן פשוט פתחו את השער מאוחר יותר.היות וזה כך היא כל הזמן עסוקה מתי אמא תגיע ומתי יגמר השיעור
    כדי שאמא תקח אותה.
    אני לא יודעת מה לעשות נסיתי הכל פניתי לבתי הספר דברתי עם היועצת ויש לה חונכת עכשיו.המצב אינו משתפר מה לעשות אשמח לעזרה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדת נטישה אמא

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדת נטישה אמא - תגובה

    סמדר ריינר
    30/11/2010

    שלום לך,
    תראי, זה תלוי איך היא מתפקדת בבית הספר. האם היא לומדת? האם יש לה חברות? האם היא רגועה רוב היום וההתנהוגת שלה סבירה? אם כן, אז מאוד יכול להיות שהבעיה היא לא אמיתית אלא נועדה להשיג ממך סוג מסויים של התייחסות. לכן חשוב מאוד לא לעושת עניין מהבכי הזה שלה, לא לדאוג ממנו נורא, ולא לנסות לרצות אותה. אלא רק להגיד: "עכשיו באתי, ואנחנו הולכות הבייתה" וזהו, לא הגיב יותר. אפילו אם היא ממשיכה לבכות שעות. אם תהיי עיקבית, זה ייעלם.
    עם זאת, אם כן יש לה קשיים בבית הספר, וגם בבית, כדאי לפנות לגורם מקצועי כדי לבדוק יותר לעומק מה הבעיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעות חברתיות - כיתה א'
    קרן
    30/11/2010

    שלום, ביתי בת ה-6.5 עלתה השנה לכיתה א' והיא חווה קשיים חברתיים. בן זוגי ואני הבנו זאת מתוך דברים שהיא מספרת והמחנך של הכיתה השלים לנו את התמונה. מדובר בילדה חברותית, חייכנית, נבונה, ללא כל בעיה לימודית. היא הגיעה לכיתה עם חברים בנים, אבל הם טרודים בלבסס את מעמדם בכיתה החדשה, והיא מוצאת את עצמה לבד. בפועל עוגן מסוים בכיתה מכנה אותה בשמות גנאי, האחרים מצטרפים, לא משתפים אותה בהפסקות. אנחנו משתדלים בבית לעטוף אותה בהרבה אהבה, לא לחקור יותר מדי, ולהרבות בסיפורי ילדות שלנו על קשיים שהיו לנו (מדהים כמה זה משפיע עליה...), משתדלים להזמין לפה ילדים מהכיתה כדי שיכירו אותה. אבל התחושה שהיא שבינתיים זה לא עוזר. הבוקר בישרתי לה שאנחנו אוספים בצהריים ילד אחר מהכיתה ונביא אותו הביתה והתגובה שלה היתה "מסכן, הוא צריך לחזור איתי". הלב שלי נקרע. זו ילדה שלא היתה לו שום בעיה עם דימוי עצמי. להיפך! עצה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעות חברתיות - כיתה א'

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעות חברתיות - כיתה א' - תגובה

    סמדר ריינר
    30/11/2010

    שלום קרן,
    שני כיוונים כדאי לבדוק, אחד שאולי כן יש לילדה בעיה מסויימת במיומנויות החברתיות, ששווה לברר מהי. בכל זאת לא ברור מדוע דווקא לה מכל הכיתה קורים הדברים האלה. האם יש משהו לפעמים בהתנהגות שלה שיכול לגרום לכך. שווה לבדוק את זה יותר לעומק. כיוון שני, הוא להתייעץ עם פסיכולוגית בית הספר או היועצת, במידה ומדובר בבעיה כיתתית, איזה כלים יש לבית הספר כדי לנסות להתערב בדינמיקה שנוצרת בכיתה, אם בכלל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עיסוק סביב המיניות
    ליאת
    29/11/2010

    ערב טוב,
    אני אמא לשלושה ילדים בן 8.5 בן 6.5 ובת 3. אני דיי טרודה לאחרונה בעקבות התנהגותו הייחודית של בני האמצעי. הדברים היו קיימים תמיד אך באופן מינורי יותר. לאחרונה, שמנו לב, אני ובעלי, שהילד עסוק מידי בכל מה שקשור לאברי המין הנשיים והזכריים. הוא מרבה להשתמש במילים : "בולבול" ו "ציצי". נוהג לצחוק בהתלהבות כאשר הוא רואה אישה עם חזה גדול בטלוויזיה (דבר שהגדול בכלל לא שם לב אליו). הוא נוטה לעיתים לגעת לעצמו באיבר המין ולחשוף אותו בפני בני המשפחה המצומצמת. כמובן שאת כל הפעולות הללו הוא עושה עם המון צחוק ילדותי והומור, אך משהו באנטואיציה שלי אומר לי שזה חריג. אני דיי חוששת לגבי התנהגותו כאשר אנחנו לא נמצאים בקרבתו ודואגת שהוא עלול לעשות מזה סוג של משחק כאשר הוא נפגש עם חברים מחוץ לבית. אין לי מושג איך להתמודד עם זה ואיך להתייחס לזה. על אף שהתגובה האנטואטיבית שלי כשהו נוגע בעצמו היא לומר לו שדברים כאלה עושים בפרטיות ולא לעיני כל.
    איך להתייחס לזה? איך להגיב? מה לעשות? אשמח לקבל את עצתכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עיסוק סביב המיניות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עיסוק סביב המיניות - תגובה

    סמדר ריינר
    30/11/2010

    שלום ליאת,
    הדאגה שלך מוצדקת. ההתנהגות של בנך היא חריגה ולא מתאימה לגיל. אני מציעה לך לפנות לטיפול מסודר כדי לבדוק את הבעיה לעומק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיית קשב
    אורנה
    29/11/2010

    שלום לך אני גננת משלימה בגן ל 32 ילד בני 3-4. בגני יש ילד אשר מתקשה להשתתף במפגשים ותמיד חייב להתעסק עם דבר מה(בנייה הרכבה).

    כאשר העברתי מפגשים עשירים בהמחשה ודרמה הוא היה קשוב יותר וגם ישב לידי באותם מפגשים כך שמקדתי אותו באופן מיוחד. אנחנו צוות של 2 וכשאני במפגש הסייעת צריכה להכין את הגן ליצירה ,לנקות אחרי ארוחת הבוקר כך שאני לבד.(אין לי אפשרות לשנות דבר בסדר יום כי אני רק משלימה ).

    אני משתדלת להושיב אותו סמוך אליי ולהשתדל להפעילו אך לעיתים ממש קשה לו ואיננו מסוגל לשבת יותר ואז חשבתי להפנות אותו למשחק הרכבה שקט באחת הפינות (שלא ימשוך את תשומת לב של שאר הקבוצה)כי להחזיקו"בכח "כשאיננו מרוכז זה מיותר בעייניי.(במשפחתו יש כבר אחות ואבא עם בעיית קשב כך שהוא כבר "מאובחן"למרות שלא אובחן ממשכי בגילזה אין אבחונים).

    האם אני נוהגת נכון עימו? אינני רוצה לוותר לו ולהוציאו משמפגש אלא אני מנסה למשוך אותו כמה שיותר על ידי הושבתו לידי ,פניה אליו (לא רק אליו כמובן),ואם אני רואה שכבר ממש ממש קשה לו אני מפנה אותו למשחק הרכבה שקט.

    האם אני נוהגת נכון? לא רוצה לגרוום לו אוול ולהוציאו ל "עונש" כי קשה לו להיות קשוב., או לחילופין לתת לו סתם להסתובב בגן כפי שעושה הגננת הקבועה. אני כאמור לבדי על 32 ילד אין לסייעת אפשרות לשבת לידו ולתווך לו כל הזמן.

    אשמח לדעתך ולהדרכתך המקצועית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיית קשב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיית קשב - תגובה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    02/12/2010

    אורנה שלום,
    אתן לך תשובה כללית ולא חוו"ד מקצועית המחייבת היכרות עם הילד. ההתערבות הטובה ביותר עבור הילד תהיה לשוחח עם ההורים על קשייו ועל כך שקשה בגן של 32 ילדים לסייע לו להתמודד עם דרישות המסגרת. כדאי לעודד את הגננת הקבועה לעשות כן, זהו הדבר הנכון ביותר עבור הילד.
    במהלך המפגשים, רצוי למצוא דרך לשלב אותו במפגש ולא לשלוח אותו לפעילות הרחק מיתר הקבוצה. הדברים הללו נקלטים גם בגיל קטן, ונצרבים בזיכרון כאירוע שלילי של דחייה מהקבוצה. אם הילד אכן סובל מקשיי קשב וריכוז, גם ככה יהיו לו מספיק הזדמנויות בחיים להרגיש שהוא לא עומד בסטנדרטים. ואפשר שעדיין בגן ירגיש שהוא ב"חממה" והסביבה נענית לקשייו. עדיף לעבוד איתו באמצעות טבלת התנהגות עם מדבקות ופרסים, כך שיקבל פרס בכל פעם שהוא מסוגל לשבת יחסית בשקט במפגש. אפשר לתת לו משחק להתעסק בידיים בזמן הישיבה (כמו כדור גומי רך) או משהו אחר שיעזור לו למקד את הקשב. אולם רצוי לעשות כל שביכולתכן וביצירתיוכן ע"מ שהילד יהיה מעורב בפעילות השוטפת של הגן.
    בהצלחה,
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מסגרת טיפולית בעיות חברתיות לילדים
    אליסה
    29/11/2010

    שלום,
    אני מחפשת מסגרת טיפולית קבוצתית באיזור רחובות עבור ילד בן 10 אשר מתקשה ביצירת קשרים עם ילדים בבית ספרו עקב תגובותיו תוקפניות. אשמח מאד לקבל יעוץ על מקום שיאפשר טיפול בתוך קבוצה עם ילדים נוספים.
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מסגרת טיפולית בעיות חברתיות לילדים - תגובה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    02/12/2010

    אליסה שלום,
    אם לא קיבלת עדיין מענה כנראה שאף אחת ממנהלות הפורום לא מכירה מקום כזה באיזורך. מומלץ להתייעץ בנושא עם פסיכולוגית ביה"ס ו/או היועצת, שמכירות את האיזור ואת השירותים המוצעים בו.
    בהצלחה,
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה עושים?
    אמא של
    29/11/2010

    הגננת של הבן שלי אומרת לי שביומיים האחרונים הוא לא רוצה ללכת להיות על הרצפה אלא רק בעגלה! וכשמוציאים אותו הוא תחיל לבכות ורץ בחזרה לעגלה (הוא בן שנה שנה ו5 חודשים) שבוע שעבר הוא היה חולה וגם בבית הוא רצה הרבה לשבת בעגלה. מה זה יכול להיות? או שהוא סתם עייף?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מה עושים?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחכה עאד לתגובה.....

    אמא של
    29/11/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום