מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- פת סיטי לפני השתלה עצמיתunion3926/06/2011
ALK+LDBCELLלימפומה,ישנן2בלוטות,אחת בולטת ויזואלית מתחת לסנטר,אחרי2טיפוליICEממצאי הפת סיטיהחמרה בממצאים בצוואר שמאל...קליטה שלFDG בעוצמה גבוהה ב2בלוטות שגדלו בהשוואה לבדיקה קודמת1כ1.2ס'מ ברמה2B...2 כ2.5ס'מ ברמה2Aמשמאל,אברי הצוואר שמורים....שאלתי למה דוקא בלוטות אלה גדלות ולא בלוטות אחרות בגוף?...הרי הסרטן מועבר בכל מערכת הלימפה....יש לציין שזו שלוחה של שקד שנכרת....האם ניתוח יכול להועיל במקרה הנ'ל...תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
פרופ` אברהם קוטן26/06/2011לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_לוקמיה_המטולוגיה_קרישת_דם_סרטן_הדם' id=link]לוקמיה, המטולוגיה, קרישת דם, סרטן הדם[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גרורה בריאה לאחר RCC בכלייהאבי26/06/2011
חמי, בן 75, עבר כריתה של כליה לפני שבע שנים עקב RCC בכליה.
עכשיו התגלתה אצלו גרורה בריאה בבדיקת ביופסיה.
ברצוני לשאול מהן דרכי הטיפול המקובלות? מהם הסיכונים ומהם הסיכויים?
ומהי סטטיסטית תוחלת החיים ללא טיפול?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גרורה בריאה לאחר RCC בכלייה - תגובה
פרופ` אברהם קוטן26/06/2011במידה ומדובר בגרורה בודדת, הטיפול המועדף הוא כריתה שלה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גוש בירךרוית25/06/2011
לבי גוש בירך באולטרסאונד קבעו שהנו גוש בגודל 2 על 10 סולידי ללא דם שזורם דרכו ובעל גבולות לא ברורים, האם זה יכול להיות סרטני או שפיר?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גוש בירך - תגובה
פרופ` אברהם קוטן25/06/2011צריך לדגום, לא ניתן על סמך בדיקת דימות לקבוע סוג היסטולוגי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגוש בירך - תגובה - תגובה
ד''ר דניאלה כץ27/06/2011יש צורך להשלים הדמיה עם CT אם הגוש נראה שומני והוא בגודל של 10 ס"מ (לא ציינת אם מדובר ב ממ או ס"מ) כדאי לכרות אותו ולא להסתפק בביופסיה בלבד.ביופסיה דוגמת אזור קטן בלבד ויכולה לפספס תאים ממאירים ספורים.
רפואה שלמה,
דר' כץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן בלוטת התריסנעמי25/06/2011
לפני 20 שנה עברתי כריתת חצי בלוטה .כעת מצאו תאים סרטניים בחצי השני,ועלי לעבור ניתוח . לאור העובדה שיש לי צלקת לאחר ניתוח ראשוני ויש חשש גם לפגיעה במיתרי הקול האם עדיף שינתח אותי כירורג מומחה באנדוקרינולוגיה או מומחה א.א.ג?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
פרופ` אברהם קוטן25/06/2011לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_סוכרת_אנדוקרינולוגיה_' id=link]סוכרת אנדוקרינולוגיה [/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המלצות לאחר ניתוח וויפלליאור25/06/2011
אבי עבר לפני כ10 ימים ניתוח וויפל להסרת גידול מראש הלבלב . הוא שוחרר לביתו אתמול ועכשיו הוא מרגיש מאוד חלש ,ישן כל הזמן , קשה לו לאכול(הוא מתמלא מאוד מהר) , יש לו צרבת וכאבים כללים בבטן , ואיבוד חוש הטעם והריח (כל האוכל מגעיל בשבילו)
קראתי שהתופעות האלה אופייניות לאחר הניתוח אבל מאוד מטריד אותי שאף אחד לא נתן לו שוב דבר לצרבת , אנזימים לעיכול כמו קריאון למשל (מה שנתנו לו לפני הניתוח וממש עזר).
1. האם מותר לתת לו אנזימים ותרופות נגד צרבת ?
2. האם יש בדיקות שהוא צריך לבצע כדי לבדוק שהכול תקין (למשל ברזל , ויטמין די או משהו נוסף ) ?
וכל המלצה אחרת להתאוששות יותר מהירה תתקבל בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אפשר תגובה בבקשה ?
ליאור26/06/2011תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמלצות לאחר ניתוח וויפל - תגובה
פרופ` אברהם קוטן26/06/20111. אפשר לתת לו התכשירים הללו
2. עליו לאכול כמויות קטנות בתכיפות גבוהה יותר
3. במכון האונקולוגי אליו תגיעו להמשך טיפול ומעקב יחליטו על סמך דו"ח הניתוח ודוחו"ת הפתולוגיה על צורךבטיפול נוסף, משלים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול אדג'ובנטי לאחר ניתוח וויפלענת25/06/2011
שלום
אמא שלי (בת73 ) עברה לפני שלושה שבועות ניתוח וויפל לכריתת ראש הלבלב,הסרת כיס מרה ותריסריון ,ובנייה מחודשת של מערכת העיכול.בשל גידול בראש הלבלב שגרם לצהבת חסימתית. היא שוחררה הביתה ללא הגבלות ותרופות (מלבד מדללי דם לפרק זמן מוגבל).
מצבה הבריאותי תקין והיא מתאוששת,אבל ניכרת ירידה במשקל.
אנחנו אמורים להפגש השבוע עם אונקולוג,לשם מתן טיפול אדגו'בנטי,( במהלך הניתוח לא נצפו גרורות,מלבד בלוטה נגועה אחת,הגידול הוסר במלואו והשוליים נקיים,הגידול היה גדול אבל ממוקד).(גידול מסוג קרצינומה).
לפני הפגישה עם האונקולוג חשוב לי מאוד לדעת:
מה משך הזמן הניתן בדרך כלל להתאושש מהניתוח טרם תחילת הטיפול האדג'ובנטי?
האם בטיפול מסוג זה צפויות בדרך כלל תופעות לוואי משמעותיות?
אם ניתן לפרט ולהרחיב מעט על טיפול זה?
אני מודה לכם מאוד על התשובות ועל כל מה שתוכלו לספר לי על הטיפול טרם פגישתי עם האונקולוג
ענת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול אדג'ובנטי לאחר ניתוח וויפל - תגובה
פרופ` אברהם קוטן25/06/2011סרטן הלבלב הינו גידול אלים מאד, ועל פי תיאורך (בלוטה חיובית, גידול גדול) קיים סיכון גבוה ביותר (מעל 90%) לחזרת מחלה. לכן מוצדק לתת טיפול כימותרפי משלים עם או ללא הקרנות.
הטיפול ניתן ע"י התרופה גמציטבין או ע"י משלב של תרופות, ובד"כ מקובל להתחיל בו תוך כ-6 שבועות מהניתוח אם המצב הכללי של החולה מאפשר זאת.לגבי ההקרנות - הנושא שנוי במחלוקת.
תופעות הלוואי לטיפול בגמציטבין - החל במינימליות, וכלה במשמעותיות, בכל חולה לגופו של עניין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ספירות דם נמוכות בטיפול כימותראפיעופר24/06/2011
שלום רב,
לאשתי נותרו 8 טיפולים לפי פרוטוקול FOLFOX 6 כטיפול מונע!
בשני הטיפולים האחרונים ספירות הדם היו נמוכות(פעם נוטרופילים ,ופעם טרומבודיצים)ולכן נדחה הטיפול בשבוע.
האונקולוגית טוענת שאיננה מעוניינת לתת זריקה של גורמי צמיחה ,ובכל מקרה זה לא יעזור לספירת טסיות הדם.
האופציות הן :או להפחית מינונים כדי לנסות ולידבוק בתדירות הטיפולים,או למשיך באותו מינון אך כל 3 שבועות טיפול,במקום כל שבועיים.
מה עדיף? והאם הקורס כולו יתארך במידה ויוקטנו המינונים ?
האם כדאי בכלל להמשיך במצב כזה ,כמה נפגמת יעילות הטיפולים?
גם כך נגרם לה סבל רב בעיקבות הטיפולים ,ותופעות הלוואי הן קשות ומחמירות עם התקדמות הטיפולים!
בברכה ותודה,עופר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ספירות דם נמוכות בטיפול כימותראפי - תגובה
פרופ` אברהם קוטן24/06/2011שתי האופציות מקובלות - הארכת המרווחים או הקטנת המינונים. אכן, גורמי צמיחה לא משפיעים על ספירת הטרומבוציטים. אני ממליץ שלא לוותר על המשך הטיפול, במידה ותופעות הלוואי עד כה לא "נורא" קשות ולא מסוכנות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
עופר24/06/2011האם במקרה ויורידו מינון כדי לשמור על תדירות הטיפול יהיה צורך בהגדלת מספר הטיפולים(במקרה זה 30% יותר טיפולים)?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
פרופ` אברהם קוטן24/06/2011לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גולה בבטן בצד ימין דחוףףףףףףףשירלי דוידי23/06/2011
שלום,
לפני יומיים, בעלי הרגיש גולה בדופן הבטן (שאינה נראית לעין אלא אם כן ממששים) בצד ימין, טיפה מעל הטבור.
מאז בעלי חש כי חלה המחלה ונכנס לדכאון ומייעץ לי לשמור על הילדים שלא יהיה וכו'.
הזמנתי לו תור לרופאת משפחה ואודה באם אקבל הנחיות כיצד לפעול מול הרופאה: אילו בדיקות לבקש, מה הדברים הנוספים שיכולים להביא להיווצרות הגוש, אילו שאלות לשאול וכו'.
נא תשובתכם הדחופה אני חוששת לבריאותו הנפשית של בעלי שלא פעם משפיעה על הבריאות הפיזית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גולה בבטן בצד ימין דחוףףףףףףף - תגובה
פרופ` אברהם קוטן23/06/2011מדובר בממצא שכיח, על פי רוב שפיר (ליפומה, פיברומה). שיגש לרופא המשפחה, אין סבה להיכנס לפאניקה, אבל לא להזניח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- SEROUS CA של רירית הרחםאיילה22/06/2011
אובחן אצל אימי, בת 62. עברה ניתוח כולל אומנטקטומי והסרת 24 קשריות למפה. ה-STAGING נקבע 1A (לפי קלציפיקציה חדשה) כי החדירה היתה 0.8 מתוך 2 ס"מ עובי הדופן של הרחם, וכל השאר נקי. נקבע טיפול אדג'ובנטי בקרבו+טקסול ובהמשך ברכיתרפיה. בקורס השני הייתה תגובה אלרגית מיידית לטקסול (פריחה וגרד) ולכן הוא הופסק וקיבלה רק קרבופלטין. ידוע לי שיש תחליף לטקסול - טקסוטר.
שאלותיי:
1. האם מומלץ בקורסים הבאים לתת טקסוטר במקום הטקסול?
2. מה חשיבותו של הטקסול/טקסוטר מבחינת היעילות של הטיפול המשלים במניעת הישנות במחלה זאת? כלומר, עד כמה הוא קריטי והאם ניתן להמשיך רק עם הקרבופלטין בלבד?
3. במידה וימשיכו את הטיפול עם קרבו בלבד, האם יש אינדיקציה לEBRT בנוסף לברכיתרפיה?
תודה על תשובותיך,
ילדה של אימא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דילגת עליי...
איילה23/06/2011אודה לתשובתך לשאלתי!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדילגת עליי... - תגובה
פרופ` אברהם קוטן23/06/2011אפשר לנסות טקסוטר במקום טקסול, אפשר לתת קרבופלטין כתרופה בודדת - כל האופציות הללו מקובלות.
אם ניתן טיפול כימותרפי אפשר לוותר על הקרינה החיצונית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מע' חיסון נמוכה מאד- דחוףיובל22/06/2011
שלום רב
לפני כשבועיים וחצי קיבלתי טיפול כימותרפי ובבדיקת דם שעשיתי התגלו ערכים נמוכים מאד של המע' מחיסונית.
כדוריות לבנות- 1.3
נויטרופילים- 0.8
לימפוציטים- 0.3
מונוציטים %- 13.3
שאר מרכיבי המע' שנבדקו תקינים.
האם עלי להמצא בבידוד? להתאשפז? מאלו ערכים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מע' חיסון נמוכה מאד- דחוף - תגובה
פרופ` אברהם קוטן22/06/2011אם אין חום אין צורך באישפוז. עליך לעמוד בקשר עם המכון האונקולוגי בו טופלת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקשה לעזרה- ממש לחוצהגלית21/06/2011
שלום רב,
היום ישבתי עם רגליים מקופלות ופתאום ראיתי באמצע הברך שלי מין גוש כזה ממש בולט החוצה שנראה קצת כמו עקיצה או עצם אבל הוא היה ממש רך וגמיש (היה אפשר למעוך אותו).
ניסיתי לשבת באותה הצורה אבל עם הרגל השנייה ולא היה גוש כזה.
האם זה משהו שאני צריכה להילחץ ממנו?
חוץ מזה אין לי בעיות רפואיות ולא הרגשתי שום דבר אחר חריג.
תודה מראש,
גלית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בקשה לעזרה- ממש לחוצה - תגובה
פרופ` אברהם קוטן21/06/2011א. לא להילחץ
ב. לפנות לאורטופד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
גלית21/06/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אשמח לעזרהלי20/06/2011
שלום,
אשמח לעזרה:
"הודגמו מספר תהליכים נודלרים בקוטר עד 1 ס"מ ,ריאות דו"צ, בחלקם מבנה זכוכית מאט".
שאר המצאים תקינים.
מהם תהליכים נודולרים? האם אלה גרורות? האם אלה גידולים סרטניים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשמח לעזרה - תגובה
ד''ר יוסף ברנר20/06/2011קשה לענות על השאלה ללא פרטים נוספים אך לפי התשובה קיימת אפשרות של מחלת סרטן גרורתית
ד"ר יוסף ברנר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיפוי עצמות עזרה דחופה בבקשהיוני20/06/2011
שלום
מיפוי עצמות בעקבות כאבי ירך
בין היתר: קיימת קליטה מוקדית בצלע 9 אחורית משמאל - יתכן קונטוזיה באזור זה
היה לי סרטן המעי, האם יתכן שיש גרורה בצלע? מה זה אומר קונטוזיה?
תודה תודה
ממתינה לתשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיפוי עצמות עזרה דחופה בבקשה - תגובה
פרופ` אברהם קוטן20/06/2011סבירות נמוכה ביותר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה המהירה!!!
יוני20/06/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תימוסאלון20/06/2011
שלום רב
תימומה בשלב הראשוני בו עדיין לא פרצה את הקופסית
האם הוצאת הקופסית כולל הגוש בניתוח מבטיחה ריפוי מלא?
ללא צורך בטיפול נוסף כגון הקרנות או כימוטרפיה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תימוס - תגובה
פרופ` אברהם קוטן20/06/2011אם הגוש לא גדול מאד, הכריתה שלמה, קלה מבחינה כירורגית ובגבול נקי לחלוטין - לא צריך טיפול נוסף. סיכויי הריפוי בטימומה טובים מאד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסבר תשובה פתולוגיתליאור19/06/2011
שלום, התקבלה תשובה היום מפתולוגיה של ציסטה שהוסרה מאזור הלבלב והתגלתה כממאירה.
מה ניתן לומר על הסיכום של הדוח הפתולוגי במילים של הדיוטות?
"moderately differentiated adenocarcinoma, most probably of pancreatic-biliary origin"
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הסבר תשובה פתולוגית - תגובה
ד''ר דניאלה כץ19/06/2011מדובר בגדול ממאיר ממקור של לבלב או דרכי מרה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

