מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תופעות לוואי של כימואיילה15/05/2011
לפני 4 ימים אימא שלי קיבלה קורס ראשון של קרבופלטין+טקסול (טיפול משלים בסרטן רירית הרחם). קיבלה אימנד, זנטק, סטרון ולורסטין לפני הכימו. עברה את הימים האלה יחסית "בסדר" ביחס למה שניתן לצפות, והשתמשה בלקסעדין עקב עצירות. היא מתארת תופעה של צואה לבנה. האם הדבר דורש בירור מיידי (כגון תפקודי כבד) או שהדבר מוכר בטיפול זה?
תודה!!!!!!!!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תופעות לוואי של כימו - תגובה
פרופ` אברהם קוטן15/05/2011יש לפנות לאונקולוג המטפל. האם קיימת עדות למעורבות כבד או לבלוטות נגועות בשער הכבד ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדחיפות?
איילה15/05/2011אין שום עדות למעורבות הפטית / פורטלית. בניתוח הוסרו 24 קשריות למפה, כולן נקיות. הסרטן היה בשלב 1A והטיפול המשלים ניתן בגלל רק הסוג ההסטולוגי (SEROUS)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדחיפות? - תגובה
פרופ` אברהם קוטן15/05/2011אם כך, הסבירות למעורבות כבדית הינה אפסית, אם בכלל. פנו בכ"ז לרופא המשפחה ואם הצואה אכן בהירה מאד יש לבצע בדיקת תפקודי כבד בדם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן האשכיםחסוי13/05/2011
שלום, אני בן כמעט 18 ויש משהו שמדאיג אותי אבל אני מתבייש לבדוק אותו. יש לי באשך כמו מעין גוש ממש קטן על האשך עצמו. אני מודע לאותו "גוש" כבר כמה שנים אך כל פעם ניסיתי לשכוח מזה ולומר לעצמי שזה כלום ואני מתבייש לבדוק. מה אני יכול לעשות והאם זה עונה לאיזה הגדרה של סרטן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן האשכים - תגובה
פרופ` אברהם קוטן13/05/2011העובדה שלא השתנה תומכת בעך שקרוהב לוודאי מדובר בתהליך שפיר, אך חובה עליך להיבדק ע"י אורולג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אולאפאריבשירן13/05/2011
פרופסור קוטון שלום,
רציתי לשמוע מה דעתך לגבי שימוש בתרופה אולאפאריב עבור חולה גליובסטומה עם הישנות של הגידול. עבר כריתה לפני שנה. בן 49.
תודה רבה.
שירן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אולאפאריב - תגובה
פרופ` אברהם קוטן13/05/2011OLAPARIB הינה תרופה "ביולוגית" חדישה המשתייכת לקבוצת ה-PARP INHIBITORS. היא הראתה יעילות במקרים מסויימים של סרטן שד וסרטן שחלות. התרופה נבדקת כיום במסגרת מחקרים קליניים בגידולים שונים, ביניהם גליובלסטומה מולטיפורמה. במילים אחרות: מדובר בתרופה ניסיונית ואין עדיין נתונים בדוקים המצדיקים שימוש בה שלא במסגרת מחקר קליני מסודר. אינני יודע אם מתקיים בארץ מחקר בתרופה זו בגידולי מוח מסוג גליובלסטומה מולטיפורמה (התרופה נחקרת בארץ בסוגי גידולים אחרים). יודגש, כי מתנהלים עשרות - מאות מחקרים קליניים בתרופות חדשות- ורק במיעוט המחקרים התוצאות מצדיקות שימוש יום יומי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בהבהרה - PET CTאיריס13/05/2011
שלום רב,
בת 43, לפני 6 שנים - סרטן השד, למפקטומי, כימותרפיה, הקרנות, הרצפטין, טמוקסי.
במעקב שגרתי עליה משמעותית ב- CA125 (196.30)
בבדיקת PET CT שעשיתי לפני שבוע - "חלל הרחם היפודנסי עם קליטה מוגברת של FDGת קיימת גם קליטה בטפולות בכמות קטנה של נוזל באגן הקטן מימין, בנבדקת פרהמנופאוזלית, ממצאים אלה יכולים להיות פונקציונלים (עפ"י אנמנזה מנסטרואלית יתכן בזמן ביוץ)"
בנוסף - "נצפה נודול ריאתי בריאה הימנית התחתונה בקוטר של כ- 4 מ"מ וכן נודולים זעירים תת פלאורלים בריאה השמאלית העליונה ובריאה הימנית התתונה, ממצאים שהם מתחת לרוזולוצית שיטת ה- PET"
שאלתי - האם אני חוזרת למחלקה האונקולוגית ... ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה בהבהרה - PET CT - תגובה
פרופ` אברהם קוטן13/05/2011הממצאים מחייבים בירור נוסף - יכולים להיגרם ע"י תהליכים שפירים, אך יש לשלול אפשרויות אחרות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה דחופהשושי11/05/2011
אני נמצאת בדיאטה דלת יוד לקראת הסריקה והטיפול ביוד רדיואקטיבי, קיבלתי רשימה של הדברים שאסור לי לאכול אך אף אחד לא אומר לי מה כן מותר. אז מה אני כן יכולה לאכול??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה דחופה - תגובה
פרופ` אברהם קוטן12/05/2011כל מה שלא כלול ברשימה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה חשובה, מוצרי חלב יכולים לסרטן?סקרן11/05/2011
היום בבוקר דוד שלי אמר לי שאחיו,
וגם מספר רופאים שיצא לו לדבר איתם,
אמרו לו שמוצרי חלב יכולים לסרטן,
ושחשוב לא לאכול הרבה מוצרי חלב,
אני בן 24, אוכל רוב הזמן מוצרי חלב,
בין אם זה גבינה לבנה, קוטג', צהובה,
גבינת חמד, צפתית, יוגורט, גבינה מגורדת,
בורקס גבינה וכו'...
האם השמועה הזו נכונה? יש בזה משהו?
ואם כן, איך יכול להיות שרק עכשיו שמעתי על זה פעם ראשונה?
אני כל הזמן אוכל מוצרי חלב, הרבה פחות בשר.
כי הבנתי שהרבה בשר דווקא לא בריא.
בקיצור, כל אחד טוען שסוג אחר של אוכל לא בריא, מה נסגר?
אשמח לקבל תשובה מדוייקת ומוסמכת ולא דו- צדדית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה חשובה, מוצרי חלב יכולים לסרטן? - תגובה
ד''ר יוסף ברנר11/05/2011אין כל מניעה מצריכה של מוצרי חלב. רצוי תמיד להשתמש במוצרים עם אחוזי שומן שאינם גבוהים, עד 5%.
ד"ר יוסף ברנר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאז מאיפה כל המחקרים שטוענים אחרת?
סקרן11/05/2011קראתי מספר מחקרים שעומדים מאחוריהם רופאים,
שטוענים שמוצרי חלב הם ממש אסון,
אני כבר לא יודע למי להאמין,
אני רק רוצה לעשות את הטוב ביותר עבור הגוף שלי,
אני יכול להיות רגוע ולאכול כמה חלב שבא לי?
ושוב, על סמך מה כל המחקרים שטוענים אחרת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאז מאיפה כל המחקרים שטוענים אחרת? - תגובה
פרופ` אברהם קוטן12/05/2011אין בעיה עם החלב !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה חשובה, מוצרי חלב יכולים לסרטן? - תגובה
פרופ` אברהם קוטן12/05/2011אפשר לאכול מוצרי חלב בלי בעיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה! אבל דבר אחרון
סקרן12/05/2011תוכלו להסביר לי מדוע הרבה אומרים שזה מסוכן?
מה הסיבה לרופאים להזהיר דווקא על מוצרי חלב אם אין סיכון?
זה חשוב לי לדעת כי אני אוכל 90 אחוז מהזמן מוצרי חלב.
המון תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה! אבל דבר אחרון - תגובה
פרופ` אברהם קוטן12/05/2011תאכל בתיאבון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשים לב שאף אחד מהרופאים פה לא ענה
מיקי25/05/2011ויש לזה סיבה. יש הרבה מאוד גופים גדולים וחזקים שמתפרנסים מהאמונה שלנו שחלב זה בריא. אבל חלב של חיות זה לא משהו שבני אדם אמורים לצרוך, ולכן כל כך הרבה אנשים באוכלוסיה אלרגים ללקטוז החלב או מתקשים לעכל אותו. בהחלט יש הרבה מחקרים שמוכיחים עד כמה חלב לא בריא, אבל יש הרבה יותר מחקרים שמממונים ע"י תעשיית החלב שמטרתם להראות אחרת. יש הרבה מאוד רופאים שעורכים מחקרים שמממנת - בארץ לדוגמה - מועצת החלב.
התעשייה הזו תתמוטט אם לא תחשוב שחלב זה כ"כ בריא לך.
חפש מידע על מחקר סין, שזה מחקר מאוד מאוד מפורסם, או שתקרא את הספר "שוטי החלב" של ד"ר אריה אבני. אבני הוא רופא כירורג, מומחה בתפקוד ובפתולוגיה של מערכת העיכול. לאחר עיסוק ממושך בתחום הוא למד הומיאופתיה, תזונה ואירידולוגיה. ב-1992 הוא גילה כי חלב פרה מחסל אוכלוסיות בריאות בעולם המערבי, וכתב על כך ספר: "עזוב ת'עטינים שלי! רקוויאם לחלב". הספר הופץ במשך שבועות אחדים והוסר מהמדפים כי "יצרנית חלב גדולה מאוד המליצה לא למכור ספר שיש לו 'אפקטים כלכליים שליליים'." "שוטי החלב" הוא המהדורה המורחבת והמעודכנת של הספר הראשון ויצא בשנת 2006.
אופציה נוספת - כתוב שאלות לאנונימוס בכתובת [email protected]* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אונקו אינטגרטיבנתי2710/05/2011
שלום
ברצוני לברר האם מישהו מכיר או שמע על חברה בשם אונקו אינטגרטיב? איפה אפשר לקבל חוות דעת עליהם?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מידע
קרן25/08/2011שלום נתי,
אשמח אם תוכל לשתף אם פנית אליהם והשתמשת בשירות שלהם, כתובתי
[email protected]
תודה ושיהיה רק בריאות!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאונקו אינטגרטיב - תגובה
פרופ` אברהם קוטן10/05/2011נכנסתי לאינטרנט וקראתי (כנראה כמוך) על החברה. לצערי, אינני מסכים עם חלק מהנכתב באתר החברה, למשל:
"הרופא שלך, למרות מקצועיותו ורצונו האמיתי לעזור, נמצא בעומס עבודה ובמצוקת זמן שאינם מאפשרים לו להישאר מעודכן בתחום המתחדש ומשתנה מדי יום ביומו, ולכן ההכרות שלו עם הטיפולים החדשניים היא לרוב מקרית ואינה מספקת"
אני חושב שהדברים לחלוטין אינם נכונים, המרכזים האונקולוגיים בישראל והרופאים העובדים בהם מצויידים בידע העדכני ביותר על כל סוגי הגידולים והטיפולים החדשניים, נערכים בהם מחקרים קליניים עם תרופות חדשות, מתקיימות פעילויות מדעיות והמידע העדכני נמסר לחולים ולמשפחותיהם. בקיצור - הפסקה הנ"ל איננה במקום.
גם הפסקה הבאה נטולת בסיס עובדתי:
"שיקולים תקציביים מנחים את קופות החולים וחברות הביטוח לדחות לשנים הבאות את זמינותם של אותם טיפולים חדשניים, פעמים רבות אף מצילי-חיים, שהיית יכולה לקבל כבר עכשיו באופן פרטי, אם רק היית מודעת לקיומם".
זה ממש לא נכון !!! המכונים האונקולוגיים בארץ מספקים את הטיפולים העדכניים ביותר ומדווחים לחולים על כל טיפול חדשני שקיים למחלתם בארץ ובעולם.
בקיצורף כל מכון אונקולוגי בארץ מספק את השירותים המוצעים ע"י אונקו-אינטגרטיב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתרשו לי שלא להסכים
יאיר14/09/2011גם אני מחפש מידע על חברת אונקו-אינטגרטיב, האתר שלהם מבטיח ניסים ונפלאות וחיפשתי לראות אם מישהו כבר קיבל מהם שירות, כי להבטיח כל אחד יכול, לקיים, זה כבר סיפור אחר.
מה שכן, ברור שפרופ' קוטן וכל מי שנמצא בתוך המערכת יתנגד למה שהם אומרים, כי בעצם הטענה הבסיסית של החברה הזו הוא שיש עוד ידע מעבר למה שעושים בארץ ושמערכת הרפואה הציבורית בארץ קורסת ולא מציעה את כל מה שאפשר. נו אז ברור שמי שבא מתוך המערכת יקטול אותם... זו הסיבה גם שאונקולוגים פה בד"כ אוטומטית מתנגדים לכל הנושא של חוו"ד שנייה מחו"ל.
בכל מקרה, אשמח לקבל מידע ממישהו שקיבל מהם יעוץ או טיפול, בפרט לגבי סרטן הריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתרשו לי שלא להסכים - תגובה
פרופ` אברהם קוטן15/09/2011ההתבטאות שלך לגבי הינה חצופה ובריונית, בלשון המעטה. אתה קובע דיעה עלי מבלי שאתה בכלל מכיר אותי. לידיעתך, כתובתי היא אמנם בי"ח רמב"ם, אך אני מקפיד על עצמאות מחשבתית ואינני שופר של אף מערכת.
לסגנון שלך אין מקום בפורום זה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםשירן כהן09/05/2011
אני בת 16. כבר 7 או 8 שנים בערך יש לי סחרחורות עזות, עד כדי כך שנפלתי מזה 3 פעמים ופעמיים כמעט התעלפתי. הן ממש חזקות.
בהתחלה חשבתי שזה שטויות ושזה יעבור. אבל זה נהיה מפעם לפעם יותר חמור. ורק השנה התחלתי להתייחס לזה. הפנו אותי למלא רופאים להתייעצות או כדי לגלות ממה זה נובע. ולא גילו.
וביום שבת האחרון הרגשתי שממש המוח שלי רועד עם כל תנועה שלי. זה לא היה כאב חיצוני, אלא פנימי.
אז רציתי לדעת אולי אם זה יכול להיות גידול במוח (חס וחלילה חס ושלום)? האם כדאי לי לעשות צילום בראש? ואיך מאבחנים גידול? מה הסימפטומים שלו?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום - תגובה
ד''ר דניאלה כץ09/05/2011גדול במח הוא מאד נדיר בגיל 8 , 9 מתי שהחלו התלונות שלך. לכן הסבירות שמדובר בגדול שואפת לאפס.
כמו כן עם גדול ממאיר במח לא חיים פרק זמן כה ממשוך.
אם אופי התלונות ישתנה במהלך הזמן יש צורך לברר את התלונות החדשות. לעיתים לחצי דם נמוכים בעמידה ממושכת יכולה להסביר תופעה זו. הרופאים המומחים המטפלים בתלונות שכאלו הם אנדוקרינולוגים ו/או נוירולוגים.
חג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן הבלוטותאירית09/05/2011
אימי בת 77.לפני כשש שנים נערכה כריתת רחם ושחלות.עברה סדרה של טיפולים כימותראפיים והקרנות.המחלה חזרה לפני כשנה,מספר חודשים לאחר שאחי נהרג בתאונת דרכים.היא עברה סדרה נוספת של טיפולים כימותראפיים שגרמו לתחושה של נימול קשה ברגליים.לאחר הטיפולים הCT היה טוב וכן תוצאות הCA125 היו תקינות.עכשיו,לאחר כחמישה חודשים חזרה המחלה.דובר על טיפול נוסף אולם בבדיקות דם נראתה בעיה בתפקודי הכבד. אימי מאושפזת כעת ,עם הדרדרות חמורה במצבה. נאמר לי אתמול כי המצב סופני וכי מומלץ על אשפוז בהוספיס. האם ניתן לעשות משהו ?מה האפשרויות במצבה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן הבלוטות - תגובה
פרופ` אברהם קוטן09/05/2011אני מבין שמדובר בסרטן שחלות מתקדם שהפסיק להגיב לטיפולי כימותרפיה. על פניו, לא נראה שיש אופציות מעשיות לטיפול. עם זאת - אם יכולים לפנות לחוות דעת נוספת לגינקואונקולוג נוסף
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן בלשון -בגיל 87שירי07/05/2011
ד"ר שלום רב
ברצוני לשאול שאלה אימי בת 87 וגילו לה סרטן ממהיר בלשון
אודה לך להשיב לנו האם בגיל כזה היא תעדמוד בטיפול קרנות.
2. כמו כן אודה לך להשיב לי האם הטיפול עוזר וכמה אחוזי הצלחה יש בזה
3. האם ניתן לקבל תרופה במקום הקרנות.
4. כיצד ניתן לדעת האם הסרטן התפשט .
5. שאלה היא עדיין לא שמעה על התוצאות הבדיקה-היא צלולה אך רגישה מאד
במידה והיא תדע היא תכנס לדיכאון ורק מהצער אנו עלולים לאבד אותה.
6. כיצד ניתן לימסור לה והאם ניתן להתעלם מהמילה גידול
אודה לך על עזרתך ותגבותך המהירה
בברכה-פ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן בלשון -בגיל 87 - תגובה
ד''ר יוסף ברנר08/05/2011הטיפול בסרטן הלשון הינו כירורגי אם אפשר, גם בגיל 87, ובאם לא ניתן, אפשר לטפל בהקררנות. אחוזי ההצלחה תלויים במיקום הגידול, האם התפשט לאזורים אחרים בפה ובצוואר, וכו'. כדי לדעת את דרגת ההתפשטות עושים בדיקת סי טי או MRI.
לגבי הדיווח לחולה על המחלה וחומרתה, דבר זה צריך להיעשות על ידי רופא מיומן בדיווח כזה, רצוי אונקולוג. בעיקרון החולה חייבת לדעת את מהות הבעיה ולשתף פעולה בטיפולים שתקבל. אם הצגת הבעיה נעשית על ידי רופא מיומן, ניתן למנוע דכאונות ובעיות אחרות.
ד"ר יוסף ברנר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כדור או פורט בכימותרפיה למעי הגסרותי06/05/2011
שלום, אני לאחר ניתוח הסרת גידול במעי עם בלוטות שנפגעו וצריכה לעבור סדרת 12 טיפולי כימו. הרופאה הציגה בפניי את האפשרויות כאשר יש אפשרות לכדור או פורט בנוסף כמובן לאינפוזיה. הבנתי שיש הבדלים בניהם ותופעות לוואי שונות. אציין כי לפני 4 שנים עברתי כימו בשל סרטן שד ואני רוצה את הטיפול הקל מבינהם עם כמה שפחות תופעות לוואי. אשמח לקבל מידעים בתחום ומה המומלץ כיעיל ביותר.
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כדור או פורט בכימותרפיה למעי הגס - תגובה
ד''ר יוסף ברנר07/05/2011עדיף החדרת פורט וטיפול במשאבה של כימותרפיה. הכדור נראה קל יותר אך תופעות הלוואי שלו קשות
ד"ר יוסף ברנר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
רותי07/05/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינויים אינטרסטיציאליים מסוג רטיקולאריפרופ` אברהם קוטן06/05/2011
אבי בן ה-72 עבר C.T חזה ללא חומר ניגוד.
אבי מעשן זה עשרות שנים.
הממצאים היו: שינויים אינטרסטיציאליים מסוג רטיקולארי וכן עיבוי פלאורלי המתאים לתהליך צלקתי עם עיבוי פלאורלי ב- LLL.
אודה על התייחסות לפיענוח.
האם הפיענוח מתאיםלגידול סרטני?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
פרופ` אברהם קוטן06/05/2011לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_כירורגית_חזה_גידולי_סרטן_ריאות_גידולי_ריאה' id=link]כירורגית חזה, גידולי סרטן ריאות, גידולי ריאה[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחווווף אנא עיזרו ליגלית05/05/2011
שלום
אחי חלה לפני כשנה וחצי בסרטן מעי הגס,הוא עבר טיפולים וניתוח להוצאת הגידול.לאחר תקופה קצרה התבשרנו שהמחלה שבה והפעם יש לו גרורות באגן וגרורה ביד ימין.
הוא עבר סדרת טיפולים וסיים אותה שלאחריה הוא עבר בדיקת דם והיא הראתה שהתאים הסרטניים גדלו.לצערי אחי מאושפז כעשרה ימים עם חום ובעצם שאלתי היא האם ייתכן שלא יעלו על מוקד הבעיה הגורם לחום???? גם כך חלה החמרה במצבו ואנו המשפחה נואשים!!! מה עלינו לעשות? אני חוששת שזו טעות ואני לא רוצה שאחי יישלם על כך בנתיים ממלאים אותו באנטיביטיקה וללא הועיל.
אם לדעתכם זה מצב תקין ארצה לשמוע ואם לא מה עלינו לעשות??? האם להעבירו לבית חולים אחר???
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחווווף אנא עיזרו לי - תגובה
פרופ` אברהם קוטן06/05/2011על פי תיאורך, אחיך סובל לצערי ממחלה מתקדמת גרורתית, ומטרת הטיפול האונקולוגי היא להקל, להאריך חיים אך לא נראה שניתן לרפא אותו. במצבים שכאלה עלול להתפתח זיהום הגורם לחום והמטופל ע"י אנטיביוטיקה. אני מציע שתיפגשו לשיחה עם הצוות המטפל אשר יסביר לכם שוב את מצהב העניינים. אינני חושב שיש הצדקה לקחת אותו לבי"ח אחר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בבקשה ענו לייפית05/05/2011
שלום לפני שנה אובחן אצלי סרטן ברחם לאחר ניתוח עברתי טיפולים כימותרפים.
בבדיקות מעקב הכל היה בסדר.
לפני שבועיים הבטן החלה להתנפח מאוד כאבים בבטן ובגב.
לאחר בדיקת מיפוי עצמות שיצאה תקינה נשלחתי לבצע סיטי.
אלה הממצאים:
החמרה בתמונת הסיטי- מחלה מתקדמת
הופיע תפליט פלאורלי משמאל וריכוז קשרי לימפה במייצר.
מיימת בכמות גדולה בבטן ובאגן.פיזור אומנטאלי.
תהליכים סולידים סביב הכבד והטחול.
בבקשה אימרו לי מה זה אומר?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בבקשה ענו לי - תגובה
פרופ` אברהם קוטן05/05/2011על פי דו"ח זה מדובר בחזרת מחלה. יש לפנות לאונוקלוג והטיפול המומלץ הוא כימותרפיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרוגנוזהאיילה05/05/2011
אימא בת 63. בריאה. אובחן UPSC, שלב 1A (לפי FIGO החדש): חדירה של 0.8 ס"מ למיומטריום (1.2 ס"מ מהנסיובית הקרובה). שטח הגידול 3.5X4X4 ס"מ. בוצעה כריתת רחם, חצוצרות ושחלות + אומנטום + 24 קשרי לימפה - הכל נקי (למעט הגידול הראשוני ברחם, כמובן). אימא תקבל 6 מחזורים של קרבו+טקסול וכן רדיותרפיה (כרגע אני לא יודעת אם רק ברכיתרפיה או גם EBRT - מה נהוג?).
מהם סיכוייה להחלמה מלאה ללא הישנות?
תודה מראש,
בת אוהבת ודואגת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרוגנוזה - תגובה
פרופ` אברהם קוטן05/05/2011מדובר בגידול אלים, אולם בניתוח לא הייתה עדות לפיזור בחלל הבטן או בבלוטות הלימפה. הטיפול המקובל כיום הוא כימותרפיה (טקסול - קרבופלטין) וברכיתרפיה. להערכתי סיכויי הריפוי וההישרדות ארוכת טווח במקרה ספציפי זה הם כ-50-70%
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

