מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מחלה ארורההחוה19/05/2011
שלום רב
אימי אחרי ניתוח כרתית קיבה כבר שנתיים וחצי היום גילו לה גרורות בריאות לאחר מספר רב של בדיקות שהכול יצא תיקןן ...
לפני שנה וחצי הופיעו אצל אימי מספר קשריות על הריאות שבהלן השנה וחצי גדלו והתרבו על שני הריאות , אך בכל אופן עברה גם את הבדיקות הנ"ל
פט סיטי שיצא תיקן ללא כל קליטה ,
בדיקות מרקרים שיוצאים תקנים במהלך השנתיים וחצי ,
בדיקת ביופסיה תחת סיטי אם מחט שיצא גם תקין ללא חשד לממאירות
אך לפני שבוע ביוצע ביופסיה פתוחה של הריאות שבשלב הניתוח נשלחו רקמות גם למכון הפתולגי שברמב"ם עצמו בו הרופא טעון שהם אינים גרורות וכי הבדיקה שוללת ממאירות , אך הרקימות שנשלחו לפתיולגיה במרכז אכן אבחין ממאירות
אני יוכלה לציין שאמא מרגישה טוב ומתפקדת באופן עצמי טוב מאוד
1.הוא מה הוא סוג הטיפול במצב הזה ??
2. האם ניתן גם הקרנות במצב של גרורות בריאות ??
3. מהו אורך החיים המשוער במצב כזה שהיא כבר ככה שנה וחצי ???
4. האם יוכל היות שנפלה טעות בביופסיה מאחר וכל הבדיקות שנעשו יצאו תקינות ??.
אפילו הרופאים המנתחים בעצמם היו בהלם מהתשובה מאחר שהם בעצמם היו כל כך בטוחים שזה לא גרורות ממבנה הנודלים
אשמח לכל מענה וכל הכוונה תודה לך מקרב לבב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחלה ארורהה - תגובה
ד''ר יוסף ברנר20/05/2011עצם העובדה שהרופאים ביצעו ביופסיה פתוחה מעידה כי אכן חשדו שמדובר בגרורות.
לא ניתן להקרין גרורות בריאות.
הטיפול הינו בכימותרפיה. שילוב הכימותרפיה המתאים ייקבע במחלקה האונקולוגית של החולה ויתבסס על מה שקיבלה כבר בעבר ועל החומרים הקיימים בסל הבריאות. יש לבדוק בחומר של הביופסיה האם יש קולטנים ל HER-2 ואז ניתן להוסיף לטיפול תרופה בשם הרצפטין באם מתאימה. כמו כן קיימות מספר תרופות כימותרפיות יעילות שאינן בסל הבריאות כמו קמפטו וטקסוטר.
ד"ר יוסף ברנר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עייפות -עד מתי?דעה זלטא18/05/2011
שלום רב!
שמי דעה ואני בריאת סרטן אך חולה אונקולוגית.טופלתי בבית חולים תה"ש.
ב-2004 עברתי ניתוח להסרת גידול בראש,אחריו הייתה לי דלקת קרום המוח.הגידול היה גרורה מהריאה הימנית שם היה גידול ראשוני אשר הבא להוצאת האונה הימנית העלונה בריאה הימנית.עברתי 25 הקרנות לראש ושלושה קורסים של כימוטראפיה (גמזר וצספלטין).
ב-2007 הצטרפתי ל"נבחרת אחת מתשע/שמונה/שבע..)" -התגלה גוש סרטני קטן בשד שמאל עברתי ניתוח להסרתו כמו גם הסרת הבלוטות ו -33 הקרנות.
ההקרנות לראש פגעו בבלוטת ותרת המוח וכתוצאה מכך גופי חדל לייצר סטרואידים ואני נוטלת סטרואידים מלאכותייים.בנוסף אני נוטלת באופן קבוע תרופות נגד כאבים :ליריקה,ואוקסייקונטין 20. בשנתיים האחרונות התפתחה אצלי תופעה של גלי עייפות,ממש תשישות.לעיתים מלווה בכאבים קשים (ואז נוטלת פרקוסט),ולעיתים ללא כאבים.
הגלים באים והולכים פוגעים מאוד באיכות חיי ,ביכולתי לנהל את משק הבית ,ולהתחייב לקחת חלק בהתנדבות שהי ,בפגישות וכדומה.גלי העייפות גורמים ,די ברור,גם לירידה במצב הרוח.
אני משתמשת בבונדורמיר לשינה אשר לא תמד מסייע.
היתכן שגלי העייפות הם עדין תופעת לוואי של הטיפולים שעברתי - כפי שנאמר לי על-ידי רופא מסויים?היש מענה לבעיה שהצגתי.
תודה רבה על העיון בפנייתי ואשמח לתשובה
מאחלת ימים טובים ובריאים
דעה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עייפות -עד מתי? - תגובה
פרופ` אברהם קוטן18/05/2011אני מציע לבצע בירור אנדוקרינולוגי מעמיק ולזהות גורמים אחרים לעייפות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חלודהיובל18/05/2011
האם שתיה מתרמוס (כחצי שנה) שבו היו 3 קטעים קטנים חלודים (בגודל מילימטר כל אחד) מהווה סכנה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חלודה - תגובה
ד''ר יוסף ברנר18/05/2011סכנה לזיהום
ד"ר יוסף ברנר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחלודה - תגובה - תגובה
פרופ` אברהם קוטן18/05/2011אבל לא להשריית סרטן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחלודה
יובל19/05/2011תודה, לא הבנתי מה הכוונה ב"לא להשריית סרטן". האם תוכל להסביר?
כמו כן, במידה ולא היה זיהום והופסק השימוש בתרמוס, האם אין חשש יותר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסרת שיער בלייזרגלית17/05/2011
היי,
רציתי לשאול האם הסרת שיער בלייזר מעודדת סרטן?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הסרת שיער בלייזר - תגובה
ד''ר יוסף ברנר18/05/2011לא
ד"ר יוסף ברנר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגם לא באיזור בית השחי? בגלל הבלוטות
גלית18/05/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגם לא באיזור בית השחי? בגלל הבלוטות - תגובה
פרופ` אברהם קוטן18/05/2011אין שום סיכון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שילוב של אולאפאריב עם מיץ עשב חיטהענת17/05/2011
שלום רב,
ברצוני לשאול האם ידועה השפעה שלילית של מיץ עשב חיטה לחולה בסרטן הלבלב שמשתמש בתרופה הניסיונית אולאפאריב?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שילוב של אולאפאריב עם מיץ עשב חיטה - תגובה
ד''ר דניאלה כץ17/05/2011לא, אין דיווחים על כך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר סרטן שדאישה 6417/05/2011
עברתי כריתה מלאה אחרי מציאת 3 גידולים בשד אחד. הוצאו גם מעל 10 בלוטות לימפה. בגלל נשאות הסרתי לחלוטין גם את השד הבריא ושחזרתי את שני הצדדים. שאלתי היא: איזו בדיקה עלי לעבור כדי להיות בטוחה שאין חזרה של הסרטן. ממוגרפיה? קרוב לודאי שלא. MRI - אסור לי בגלל השתל בקר אולטראסאונד? ומה לגבי גרורות בעצמות, ריאות, כבד? איך לודא שלא תופענה כאלו? אני 3 שנים בערך לאחר גמר הטיפולים (כימו והקרנות). שאלתי את רופאת המשפחה לאחר שבתיק הרפואי שלי היתה הפנייה לממוגרפיה, אם לדעתה יש בדיקה שנדרשת. תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאחר סרטן שד - תגובה
פרופ` אברהם קוטן17/05/2011המעקב אחר המצב המקומי בחזה מתבצע ע"י בדיקה גופנית, ניתן לבצע ממוגרפיה (לעתים נשארת רקמת שד בבסיס השתלים וניתן לעקוב אחריה). על פי השיקול הרפואי ניתן לבצע בדיקת CT של החזה. לגבי מעקב לעניין גרורות מרוחקות - אין הצדקה לגילוי מוקדם של גרורות מערכתיות מפושטות, שכן על פי רוב גילוי מוקדם שלהן לא מאריך את ההישרדות. יש רוטינה סטנדרטית של מעקב קליני, מעבדתי ודימותי לאחר כריתת שד, היא מתבצעת בכל המכונים האונקולוגיים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם מרקרים CA 125 שנמצאו כ- 356rina17/05/2011
אימי בגיל 76 לפני כשנתיים ניתוח הוצאת רחם ושחלות בגלל סרטן... התגלו פיזורים במעטפת הבטן קיבלה סידרה של כימוטרפיה ומאז שנה ירדו המרקרים לגבול הנורמה/ הסקאלה.
לפני 3 חודשים שוב עלו המרקרים CA 125 = 63
קיבלה כדורים במקום כימוטרפי 3 חודשים ועכשיו לפני בדיקת רופאה המרקרים CA125 = 357
1. האם בגיל כזה ועם תוצאות כאלה יעשו לה שוב כימוטרפיה?
2. האם מרקרים אלה נקראים מאוד גבוהים והאם זה יכול להעיד על ...?
3. במידה ויחליטו על כימוטרפיה האם ניתן להמתין למשל - 3 חודשים ורק אז יכולים להתחיל טיפול או חייבים מיידי?
אנחנו די דואגים לעשות חושבים לפני שנגיע לרופאה על מנת שנוכל להיערך נפשית במידה ויעלו אופציות שונות לטיפול!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם מרקרים CA 125 שנמצאו כ- 356 - תגובה
פרופ` אברהם קוטן17/05/2011מדובר בחזרת מחלה, הטיפול מטרתו הקלה וניסיון להאריך את החיים במספר חודשים, לא ניתן לרפא. ההחלטה על טיפול כימותרפי נוסף מבוססת על הערכה קלינית של המצב הכללי של החולה ומסוגלותה לעמוד בטיפולים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן ערמוניתנתי2717/05/2011
לאבי (55) סרטן ערמונית שהתגלה לפני 4 שנים
שלוש שנים טופל בטיפול הורמונלי והגיב יפה לטיפול אך אחרי שלוש שנים הטיפול ההורמונלי הפסיק להשפיע והסרטן יצא מהלימפה ושלח גרורות לעצמות השלד. אבי עבר כימותרפיה טקסוטר שלא הניבה תוצאות והגרורות המשיכו להתפשט. הרופא המליץ על תרופת הארביטרון והוא נטל אותה במשך חודש ימים. psa ירד תחילה ואחרי חודש החל שוב לעלות. כעת psa 78 ואבי סובל מכאבים עזים ברגליים, קשה לו ללכת, אנמיה מתמשכת למרות מנות הדם שקיבל וחולשה כללית.
מהם הטיפולים הקיימים שיכולים להתאים למקרה שלו? האם יש טיפולים חדשניים כלשהם? בארץ ובחו"ל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן ערמונית - תגובה
פרופ` אברהם קוטן17/05/2011מדובר במחלה פרוגרסיבית חשוכת מרפא. ישנם טיפולים כימותרפיים והורמוניים נוספים, שניתנים בכל המכונים האונקולוגים בארץ, אך הסיכוי לתגובה קטן, ומשך התגובה, במידה ויש תגובה, קצר על פי רוב. ניתן גם לתת הקרנות להקלה, טיפול ע"י סטרונציום רדיואקטיבי להקרנת גרורות גרמיות כואבות, או טיפול תרופתי טוב נגד כאבים. ניתן לבדוק אם במכון האונקולוגי הספציפי מתקיים ניסוי קליני בתרופה חדשה לסרטן ערמונית גרורתי.טני מניח שהחולה מקבל תרופה ממשפחת הדיספוספונטים (ארדיה, זומרה או בונפוס)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניסוי קליני
נתי2720/05/2011תודה על תגובתך. לאיזה תרופה חדשה אתה מתכוון? אבא שלי מטופל במכון אונקולוגי בלין
קיבל ארביטרון (הבנתי שזה חדש נגד סרטן ערמונית עמיד לסירוס) חודש ימים והפסיק וכעת התחיל טיפול כימי שהבנתי שהוא גם חדש רק עכשיו התקבלו האישורים. לא זוכרת בדיוק את השם נדמה לי cabaxtizol . האם ניתן לקבוע תור ישירות אליך ולשמוע את הפרטים על הניסוי הקליני ועל הקלה בכאבים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניסוי קליני - תגובה
פרופ` אברהם קוטן20/05/2011אביך מקבל טיפול חדשני וברמב"ם בשלב זה אין תרופה חדשה אחרת. באשר לסטרונציום רדיואקטיבי - תעלו האפשרות בפני הרופא/ה שמטפל/ת באבא בלין, ניתן לקבל ברמב"ם, אך לא בעת שהחולה מקבל טיפולי כימותרפיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקראתי גם את ההודעה שלך בפורום תפוז
דוד19/05/2011הייתי מעוניין ליצור איתך קשר באופן ישיר/אישי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקראתי גם את ההודעה שלך בפורום תפוז - תגובה
פרופ` אברהם קוטן19/05/2011אני כותב מחו"ל, בשבוע הבא תתקשר למחלקתנו ונקבע לך תאריך לפגישה עם הרופאה העוסקת בסרטן ערמונית במחלקתנו, אצטרף אליה במהלך הפגישה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני הגבתי לכותבת ההודעה המקורית.
דוד19/05/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלוטות לימפה מוגדלותמלי16/05/2011
מהו ההסבר שיכול להיות לבלוטות מוגדלות חוץ מסרטן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלוטות לימפה מוגדלות - תגובה
פרופ` אברהם קוטן16/05/2011תגובה דלקתית ומצבים שפירים אחרים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות לגילוי סרטןגן16/05/2011
שלום
אימי נפטרה בגיל 36 מסרטן צוואר הרחם, ביצעתי את החיסון לפני כ3 וחצי שנים, כיום אני בת 22.
רציתי לדעת מהם הסיכונים או הבדיקות שעליי לעבור [ובאיזה גיל].
אני מאוד מבוקרת והולכת לבדיקות דם אחת לשלושה חודשים\ חצי שנה,
הייתי רוצה לשמוע תגובה אובייקטיבית לגבי רמת המודעות שעליי להיות בה- אני כן חשה שאני במודעות "יתר" אפילו, אבל בכל זאת, חשוב לי להבין סופית.
תודה רבה
גן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות לגילוי סרטן - תגובה
פרופ` אברהם קוטן16/05/2011סרטן צוואר הרחם אינו תורשתי, אך קשור לגורמי סיכון מסוימים ולזיהום וירלי מסוים.
מומלץ להיבדק אחת לשנה ע"י רופא נשים ולבצע משטח מצוואר הרחם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת דם לסרטןמלי16/05/2011
הבדיקה הנ"ל תקינה ובכל זאת בסי.טי ניראו בלוטות לימפה מוגדלות, האם יש מצב שיש סרטן למרות שבדיקת הדם הייתה תקינה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת דם לסרטן - תגובה
פרופ` אברהם קוטן16/05/2011התשובה חיובית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נקודות חןשואלת16/05/2011
שלום לאבא שלי היה מחלה......בנזופרינקס.
בלי קשר למחלה. יש לו 2 נקודות חן בגב יבשות כאלו ומגרדות לפעמים,
הוא לא בדק אותן אצל רופא עור, השאלה שלי כזו, אם חלילה היה משהו חשוד בנקודות האלה היו רואים אם זה בבדיקת CT-PET שהוא מבצע פעם בשלושה חודשים?
זה אומר שהן לא חולות?
זה אומר שלא חייב ללכת לרופא עור בקשר לנקודת חן אם הן לא מפריעות לו,
או שחייב לבדוק אותן רופא עור בכל זאת?
(מקווה שהבנת את שאלתי...)
ממתינה לתשובה תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נקודות חן - תגובה
פרופ` אברהם קוטן16/05/2011חובה עליו להיבדק ע"י רופא עור ולשקול הרחקת הנקודות הללו
לא תמיד גידולים קולטים בבדיקת PET* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כימותרפיה בסרטן קיבה גרורתישי16/05/2011
שלום,
שאלתי נוגעת לחולה בסרטן קיבה גרורתי.
קבל קו ראשון של ציספלטין+ 5Fu + טקסוטר
קבל קו שני של אירינוטיקאן+קסלודה.
אילו תרופות יכול לקבל כקו שלישי?
האם העובדה שקבל טקסוטר מונעת ממנו לקבל טקסול ?
האם אוורולימוס מצוי כבר בשימוש לחולי סרטן קיבה גרורתי ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כימותרפיה בסרטן קיבה גרורתי - תגובה
פרופ` אברהם קוטן16/05/2011כדאי לבדוק ביטוי ל-HER2 ואם חיובי - לשקול מתן הרצפטין. אופציות נוספות - שימוש בתרופות אדריאמיצין, VP16, אוקסליפלטין, ארביטוקס.
לזכור שהסיכוי לתגובה בקו שלישי קטן מאד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכימותרפיה בסרטן קיבה גרורתי - תגובה - תגובה
פרופ` אברהם קוטן16/05/2011לגבי אברולימוס - נבדק בניסויים קליניים ראשוניים - יש לתרופה פעילות מסויימת, אבל מדובר עדין בטיפול ניסיוני על כל המשתמע מכך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן וושטאיריס15/05/2011
שלום רב.
אימי בת 64 חולה בסרטן וושט מרכזי (סקוואמוס). לאחר 6 טיפולי 5fu וציספלאיטן, ו-26 הקרנות, היא החלה לקבל כדורי קסלודה. בסי טי נראתה הטבה.. כעת לאחר בעיות בליעה חדשות, הומלץ להעבירה לטיפול קסלודה משולב עם cpt11 . האם תרופה זו ידועה כיעילה גם לחולי סרטן וושט, הבנתי שרב הניסיון בחולי מעי גס...
אודה לתשובה
איריס הבת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן וושט - תגובה
פרופ` אברהם קוטן15/05/2011ל-CPT 11 (אירינוטקאן) פעילות גם בגידולי ושט וריאה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרבה שאלות נדחפו מטה ללא מענהמעיין15/05/2011
שלום קוראים לי מעיין ואני בת 20.
לצערי הרב באמת, כשהייתי ילדה בת שנתיים נחבלתי קשות בראש והייתי צריכה באותו חודש לעבור 4 בדיקות CT עקב דימום תת עכבישי גדול.
ובגיל 17 עברתי תאונת דרכים קשה מאוד גם עם חבלת ראש הפעם עם דימום אפידורלי משמעותי ועברתי ניתוח והייתי שבוע ללא הכרה עד שהתאוששתי והשתקמתי.
במצטבר, בכל הזמן הזה עברתי כ 21 בדיקות CT ראש, כש 18 מהם מתרכזים בשנה וקצת. אני נורא מודאגת, כי כל הבדיקות היו בזמן נורא קצר, למרות שהיה הצדק - אני רק בת 20 . ואפילו היום יוצא לי לערוך מדי פעם בדיקות CT למעקב והערכה מחודשת עקב כאבי ראש מאז התאונה .
אני נורא מפחדת שאפתח סרטן ביום מן הימים.. כמה קרינה חטפתי? וכמה האחוזים שלי עולים, ולאיזה סוג של סרטן ?
כל הבדיקות הן רק של הראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרבה שאלות נדחפו מטה ללא מענה - תגובה
פרופ` אברהם קוטן15/05/2011הסיכון לפתח סרטן עקב חשיפות אלה אפסי ולא צריך להדאיג אותך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

