מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מיימת בבטןתמי18/06/2011
שמי תמי אני בת 37, 5 שנים לאחר סרטן צוואר הרחם, נוצר אצלי מצב מאוד לא ברור, הבטן שלי מתנפחת , מכל שטות שאני אוכלת , תשישות כרונית, תחושת שובע מהירה, בניתוח הרדיקאלי שעברתי הוציאו את הרחם ואת החצוצרות, 29 בלוטות לימפה, את השחלות שימרו, עוברת עליי תקופה מאוד קשה ולא ברורה, יש לי בטן כמו לאישה בהריון.אנא עזור לי להבין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיימת בבטן - תגובה
ד''ר דניאלה כץ19/06/2011עליך לפנות לאונקולוג המטפל שיחליט על הבירור הנחוץ במצב זה. כמובן במקום ראשון יש לשלול חזרת מחלה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלוטת לימפה במפשעהארנון16/06/2011
שלום רב
מה גודלה של בלוטת לימפה במפשעה?
האם במקרה שבלוטה נגועה בגידול סרטני עדיף להוציאה או לבצע הקרנות?
מה ההשלכות העתידיות על הגוף כתוצאה מהוצאת בלוטת לימפה אחת?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלוטת לימפה במפשעה - תגובה
ד''ר דניאלה כץ19/06/2011עד 1.5 ס"מ בלוטה במפשעה נחשבת תקינה
להוצאת בלוטה אחת אין השלכות עתידיות
סה"כ מדובר בניתוח קטן ולכן עלול להתפתח זיהום מקומי. לא שכיח אבל אפשרי.
בברכה,
דר' כץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרופה חדשה לטיפול בסרטן השחלהמם16/06/2011
קראתי פרסום שנתגלה כי תרופה שאושרה בארה"ב לטיפול בטרשת נפוצה נמצאה הורגת תאי סרטן השחלה בתהליך של נמק התא. התרופה בשם קוד FTY720 ידועה בשם fingolimod. האם ניתן להשיגה בארץ? האם אפשרי כי רופא ימליץ עליה לטיפול בסרטן השחלה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרופה חדשה לטיפול בסרטן השחלה - תגובה
ד''ר דניאלה כץ19/06/2011תודה על פנייתך
בדקתי האם יש פרסומים על טיפול בסרטן שחלה ב FTY720
הפרסומים הקיימים מתארים נסויים של החומר בתאי סרטן שחלה או ברקמת שחלה לא בבני אדם. אלו שלבים פרה-קליניים. תרופה מאושרת לאינדיקציה מסוימת לאחר שנמבחנה מול טיפול סטנדרטי קיים ונמצאה יותר יעילה או לפחות יעילה כמוהו.
בברכה,
דר' כץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקשת יעוץ- פירוש בדיקהנחום16/06/2011
מה פירוש:
benign prostatictissue with mild and focal periductal chronic inflammatory cell infilterate focus of high- grade PINin left lobe/
no evidence of malignancy.
נודה על פירוש. מה לעשות? תודה-נחום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בקשת יעוץ- פירוש בדיקה - תגובה
ד''ר יוסף ברנר20/06/2011אין סימני ממאירות. אולי דלקת כרונית
ד"ר יוסף ברנר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול אימונותרפי בסרטן שחלותאריאל16/06/2011
שלום רב,
האם קיים בארץ או בעולם טיפול אימונותרפי לסרטן שחלות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול אימונותרפי בסרטן שחלות - תגובה
ד''ר דניאלה כץ19/06/2011צריך לברר עם המחלקה האונקולוגית בהדסה אם ניתן להכין חיסון לחולה מרקמת גידול. רקמת הגדול צריכה להיות טריה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלות של התחלה....דיקלה15/06/2011
שלום,
לפני יומיים איבחנו אצל אמא שלי , בת 56, מיאלומה, במצב מתקדם. ועוד באותו היום היא התחילה בסבב בדיקות שכולל בדיקות דם, צילום, בדיקת מח עצם ואף התחלת טיפול ראשוני בזריקה (לא זוכרת את שמה).
חלק מהבדיקות אמורות להגיע בעוד כשבוע.
בכל אופן, כששאלנו שאלות לגבי המחלה, שלב, משמעות, טיפול וכו' הרופאה אמרה לנו שיש חשד גבוה שזה מיאלומה ורק אחרי שנקבל את כל הבדיקות אז היא תדבר איתנו ותסביר על המשך הטיפול.
אני כבר יומיים קוראת באינטרנט על הנושא וזה מוגדר כסרטן הדם במח העצם ושיש הבדל בין לוקמיה למיאלומה.הייתי שמחה לדעת מה ההבדל המהותי בין השניים... כי
לא ממש הצלחתי להבין.
תודה מראש,
.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
ד''ר דניאלה כץ19/06/2011לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_לוקמיה_המטולוגיה_קרישת_דם_סרטן_הדם' id=link]לוקמיה, המטולוגיה, קרישת דם, סרטן הדם[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כלים חד פעמיים וסרטןללל14/06/2011
שלום רב!
האם זה נכון שאם אוכלים אוכל חם בכלי חד פעמי למשל במזלג חד פעמי זה מסרטן כי
החום משחרר חומרים מסרטנים ? או שרק אם מבשלים בחד פעמי?
ומה לגבי אוכל קר?
תודה רבה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כלים חד פעמיים וסרטן - תגובה
פרופ` אברהם קוטן15/06/2011לא מסרטן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
ללל15/06/2011תודה רבה על התשובה שאלה נוספת
בטוח לא פורסם שום מחקר על עניין הכלים חד פעמיים בחום וסרטן ??
ומה שאומרים שמסרטן לגבי חד פעמי זה הקלקר?
תודה רבה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת - תגובה
פרופ` אברהם קוטן15/06/2011אין הצדקה להיכנס לפאניקה
בל נשכח שגם קפה ואלכוהול וחומרים אחרים בשימוש יום יומי הם מסרטנים בפוטנציה - תלוי בכמויות ובמידת החשיפה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- CT והזרקת חומר ניגודיחיימקיס13/06/2011
שלום רב. בפענוח סריקת CT מופיע בראש הדף הערה שהבדיקה בוצעה ללא הזרקת חומר ניגודי. מדובר בחולת סרטן ריאות שעקב אלרגיה לא ניתן להזריק יוד. מה משמעות ההערה ? האם איכות הסריקה ואיכות הפענוח והסקת המסקנות נפגעים מכך ? האם זה משפיעה גם על וודאות האבחנה ? מה ניתן לעשות במקרה כזה בכדי שהבדיקה תהיה מהימנה הרבה יותר ? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר CT והזרקת חומר ניגודי - תגובה
פרופ` אברהם קוטן13/06/2011בבדיקת CT של החזה לא תמיד יש צורך בחומר מניגוד. אם בכ"ז הרופא חושב שיש צורך בחומר ניגוד - ניתן לבצע הבדיקה עם הכנה מתאימה ע"י קורטיזון או לבצע בדיקה חליפית, כגון MRI, אבל בדיקת CT לעתים טובה יותרכ מבדיקת MRI
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לכבוד ד"ר דניאלה כץיובל13/06/2011
אני כבן 30 ומאובחן כשנתיים עם סינוביאל סרקומה שהתחילה בשפה והתפשטה לריאות. עברתי 6 טיפולים עם אדר' ואיפוס', ניתוח והקרנות אך דבר לא הועיל. כרגע התחלתי טיפול ביונדליס. אני סובל כבר מס' חודשים משיעול טורדני, האם זה יכול לנבוע מדלקת או מהגרורות? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לכבוד ד"ר דניאלה כץ - תגובה
ד''ר דניאלה כץ19/06/2011השיעול בהחלט יכול לנבוע מהגרורות בעיקר אם מדובר בשיעול יבש ללא ליחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסינוביאל סרקומה
יובל20/06/2011השיעול אכן יבש אבל הוא נובע מגירוי בגרון ובעיקבותיו יש קצת לחה שקופה. בנוסף התחלתי טיפול ביונדליס שלאחריו התחלתי להתנשף מכל מאמץ קטן. עד לפני כחודש הייתי פעיל מאד מבחינה ספורטיבית ועכשיו קשה לי מאד. האם קיים טיפול נוסף במידה וזה לא יעבוד, קיבלתי המלצה על תרופה בשם סוטנט.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסינוביאל סרקומה - תגובה
ד''ר דניאלה כץ21/06/2011יש בהחלט טיפולים אחרים.
אבל התאמת הטיפול תלויה בין השאר בתגובה לטיפולים הקודמים
אשמח לתת חוות דעת מסודרת במסגרת המרפאה הציבורית של הדסה בעין כרם.
בברכה,
דר' כץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן שחלות - חזרה בפעם רביעיתרועי13/06/2011
שלום רב,
לאימי חזר סרטן השחלות בפעם הרביעית בפעמים הקודמות עברה 2 ניתוחים וטיפולי כימותרפיה וכן הקרנות פנימיות וחיצוניות.
הגידול נמצא על כיפת הנרתיק בין כיס השתן לבין הרקטום.
הרופאים שלה כרגע מציאים לה אופציה של ניתוח ( שבמהלכו יחתכו גם את כיס השתן ואת הרקטום עם כל המשמעויות הנגזרות מכך).
אנחנו מחפשים שיטות אחרות לטיפול בגידול על מנת שאימי לא תידרש לניתוח הנ"ל.
שמעתי שקיימת שיטה בעולם שבה מזריקים כימותרפיה ישירות לגידול, ואנחנו מחפשים רופא שיודע לטפל בגידול באמצעות שיטה זו.
אשמח לעזרתכם בנושא אם אתם מכירים הן בארץ והן בעולם.
בנוסף האם ישנן שיטות נוספות שיכולות לסייע במצב זה על מנת שלא נידרש לניתוח?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן שחלות - חזרה בפעם רביעית - תגובה
פרופ` אברהם קוטן13/06/2011השיטות שאתה מזכיר אינן מתאימות למצב הקליני שאתה מתאר. מציע שתקבל הצעת הרופאים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה הסיבה שבלוטת לימפה קטנהunion3913/06/2011
שבוע אחרי כימותרפיה ולאחר שבועיים חוזרת בהדרגה לגדול שוב? יש לציין שאני לפני השתלה עצמית ,נעשה כבר איסוף תאי אב..והבלוטה קטנה וגדלה כתוצאה מICE שקיבלתי במשך3ימים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
פרופ` אברהם קוטן13/06/2011לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_לוקמיה_המטולוגיה_קרישת_דם_סרטן_הדם' id=link]לוקמיה, המטולוגיה, קרישת דם, סרטן הדם[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עיגולים אדומים מתחת לעיניים לילדמיכל12/06/2011
לבני בן ה9.5 יש מתחת לעיניים עיגולים אדומים כאשר בערב הם יותר בולטים.
האם מדובר בחוסר ויטמינים?
התופעה קיימת בכל שעות היום בערב זה יותר בולט
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עיגולים אדומים מתחת לעיניים לילד - תגובה
ד''ר דניאלה כץ12/06/2011חוסר שינה???
עיגולים שחורים לא מצביעים על חוסר תזונתי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה קטנהזוהר12/06/2011
שלום רב.
עד כמה מסוכן להיות במגע עם חיית בית קטנה שמטופלת בלוקרן 2 מ"ג (כימותרפיה בכדורים)? משתמש בכפפות במתן התרופה וטיפול בשירותים אבל במגע כללי ועם הפרווה.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה קטנה - תגובה
פרופ` אברהם קוטן12/06/2011שום סכנה, גם בלי כפפות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה קטנה - תודה
זוהר12/06/2011תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן סופנירויטל11/06/2011
סבתי חלתה בסרטן השד לפני 16 שנה עברה כריתה וטיפולים שעברו בהצלחה.
לפני כשנה הדרדרות במצב עברה טיפולי כמוטרפיה אך ללא הצלחה.
כעת גרורות בריאות ובכבד.
אנחנו כל הזמן סביבה ולמרות שהפרוגנוזה גרועה מבחינת הרופאים היא סהכ נראית די בסדר למעט הקושי הנשימתי הניכר למרות השימוש בחמצן...
דיברו איתנו על הדרדרות פתאומית..מה הכוונה
מה הפרוגנוזה אם כעת יש עלייה מתמדת של בילירובין כלומר 18
GOT GPT בסביבות 90
אודה על תשובתך הלחץ גדול אנחנו רואים אופטימיות עקב המצב הכללי
אך הבדיקות גרועות...
תודה מראש רויטל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן סופני - תגובה
פרופ` אברהם קוטן11/06/2011אני מבין שהבילירובין 18 ?
את מתארת מצב מתקדם ודי קריטי - קשה לתת תחזיות ב"שלט רחוק" אך התמונה מאד לא מעודדת ולא ניתן לתת עצות טיפוליות באמצעות האינטרנט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
רויטל11/06/2011ראשית תודה על התגובה המהירה...
הכוונה היא לא לעצות טיפוליות כי הבהירו לנו שאין מה לעשות לצערי. השאלה היא עד לאן יכול להגיע הבילירובין אני דואגת שההיתאוששות שלה חיצונית היא לא "שירת הברבור" של הסוף.. מה הצפי לפי נסיונך במצב זה שבועות? ימים?
תודה ושבת שלום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
פרופ` אברהם קוטן11/06/2011לצערי, אם הבילירובין הוא אכן 18,על רקע פיזור גרורתי בכבד, הרי שהצפי הוא להישרדות בסדר גודל של שבועות ספורים עד מקסימום חודשים בודדים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן גרורתי - דחוף!!!שרית10/06/2011
להלן תוצאות בדיקת CT + מיפוי עצמות. מדובר באמי, בת 63, עם היסטוריה של סרטן השד פעמיים לפני 14 שנה (כריתת שד ימין), עברה טיפולים כימותרפיים + הקרנות. האבחנה כעת היא גרורה בריאות הריאה וגרורות נוספות בעצמות. אודה מאוד על חוות דעתך.
להלן ממצאי בדיקת CT של בית החזה, הבטן והאגן במנח אקסיאלי:
הבדיקה בוצעה ביום 10/04/2011
סיבת הבדיקה – ממאירות בשד, גרורתית.
הפעם, בהשוואה לבדיקה הקודמת מ 12.12.2010, יש לציין הממצאים הבאים:
בסריקת בית החזה – התהליכים הנודולרים שתוארו אחוריים באונה העליונה מימין גדלו
והתרבו.
בלוטות הלימפה המוגדלות שנראו בשער הריאה הימנית אף הן גדלו.
קשריות ליפה פרה-טרכיאליות מוגדלות הודגמו, כמו קודם.
לא זוהו ממצאים מוקדיים נוספים בריאות.
נתיבי האוויר ברוחב תקין.
בסריקת הבטן – גם הפעם, כמו בבדיקה הקודמת, הודגמה עכירות בשורש המזנטריום (פניקוליטיס) וכן קשריות ליפה קטנטנות רבות באזור זה.
שאר אברי הבטן והאגן הודגמו ללא שינוי.
לסיכום: החמרת הממצאים בריאה הימנית, לפי הפרוט לעיל.
בשחזורים שבוצעו עם חלונות עצם הודגמו ממצאים ליטים לשדיים בחוליות:
C7, T11-12, L1, L5, S1, בחלק מהנגעים נראה חסר קליפתי (פיזור משני קרוב לוודאי), ממצאים אלו ברובם חדשים בהשוואה לבדיקה קודמת מדצמבר 2010.
תוצאות מיפוי העצמות:
מוקדי קליטה מוגברת פתלוגית בע"ש גבי תחתון, מותני עליון, מספר צלעות, בעיקר מימין. מוקד קליטה מוגברת באזור קריסטה של איליום מימין. בסיכום: הממצאים יכולים להתאים לתהליכים משניים (SOL)בעצמות. בנוסף שינויים ניווניים בע"ש, כף רגל שמאל. המיפוי בוצע לאחר שהוזרקו 20 מיליקוריס של Tc99-MDP לתוך הווריד.
תוצאות בדיקת דם CEA גבוהים מאוד - 193.8.
האבבחנה הפתולוגית בבדיקת ברונכוסקופיה שבוצעה ביום 15.2.11 : compatible with matastatic carcinoma of breast origin.
האם מדובר במחלה במצב מתקדם (שלב 4)? האם מאחר והמחלה הבסיסית היא סרטן השד, התפשטות המחלה לריאות ולעצמות היא משנית? האם זהו מצב אופטימלי יותר מאשר שהמחלה היא ראשונית בעצמות?
האם ניתן להביא לריפוי מלא של המחלה? מה הטיפול המומלץ ביותר לדעתך בשלב זה של המחלה?
האם מספיק טיפול הורמונאלי של אינפוזיה (ארדיה) בשילוב זריקות (פסלודקס)? או שכדאי להתחיל ישר בטיפול כימותרפי?
בתודה מראש,
שרית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן גרורתי - דחוף!!! - תגובה
פרופ` אברהם קוטן10/06/2011מדובר במחלה גרורתית מפושטת שמקורה בסרטן שד - שלב IV. לא ניתן לריפוי אלא להארכת חיים ולהקלה. הפרוגנוזה נמדדת בממוצע בחודשים עד מספר שנים. מטפלים ע"י הורמונים או כימותרפיה, על פי השיקול המקצועי של האונוקלוג - קשה לתת המלצה ב"שלט רחוק"
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסרטן גרורתי - דחוף!!!
שרית13/06/2011ראשית, תודה על תשובתך.
לפי המלצת האונקולוג, ניתן להתחיל בטיפול הורמונלי, אמנם אין ערבות שהטיפול יצליח - מאחר ולא הגיבה טוב לטיפול קודם של ארימידקס (במשך 3 חודשים), ולטענתו ייתכן ופיתחה עמידות לטיפול ההורמונאלי?!
שאלתי, האם לא כדאי להתחיל כבר מראש בטיפול כימותרפי? שהרי ניסיון נוסף עלול להיות "בזבוז זמן" והמחלה עלולה להתפשט עוד יותר??
מה הכוונה ב"הארכת חיים והקלה", האם באופן חד-משמעי לא ניתן לרפא את המחלה??
האם בשלב זה לא ניתן לעצור לגמרי את התפשטות המחלה?
אני אובדת עצות ומלאה בחששות......
אנא עזרתך.
תודה
שרית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסרטן גרורתי - דחוף!!! - תגובה
פרופ` אברהם קוטן13/06/2011שתי האופציות באות בחשבון, בתלות במצב הקליני. על הטיפחול המתאים יותר - כימותרפיה או הורמונים - לא ניתן להחליט מרחוק ב"שלט רחוק".
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסרטן גרורתי
שרית15/06/2011מה המשמעות של סרטן שד מפושט-גרורתי? ומה הכוונה שבמצב כזה אין דרך להביא לריפוי אלא להקלה בסימפטומים ולהארכת חיים???
האם טיפול הורמונאלי משולב (ארדיה+פסלודקס) לא עשוי לעצור לגמרי את התפשטות המחלה בגוף ובכך להביא ריפוי?? ומה אם הטיפול ההורמונאלי לא יעזור???
האם מומלץ לבצע בדיקת CT לאחר חודש וחצי מתחילת הטיפולים? נאמר לנו שמדובר בקרינה רבה ומסוכנת?
שאלה נוספת, האונקולוג המליץ לפנות ל"אונקוטסט טבע" על-מנת להביא לדיוק מירבי בטיפול הרצוי. האם מומלץ?
מקווה שהנך מבין את החששות והדאגה הרבה...
תודה מראש,
שרית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום שרית
שלומי גון15/06/2011שרית שלום, צרי עמי קשר, אני מאמין שאוכל לסייע לך, 0507637617 שלומי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

