פורום סרטן (אונקולוגיה) - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה אל פרופ' קוטן סרטן שחלות גרורת
    ורד
    04/05/2011

    סרטן שחלות גרורתי
    11אובחנתי לפני שנתיים וחצי, קיבלתי טקסול/קרבו; קרבו לבד, ולפני שלושה חודשים דוקסיל (חצי מהסידרה).. הדוקסיל לא עזר, ולהיפך, הגרורות . תופעות הלואי היו קשות מאד, ולמעשה אני עדיין בהתאוששות מהן. היום שלומי טוב, ניזונה ויוצאת ואין לי כאבים - מעולם לא היו לי. עתה מוצע לי לנסות גמזר, אולם כל המידע שאספתי עליו מנבא תגובות קשות וארוכות טווח , ולא ריפוי או איכות חיים. הארכת החיים המקווה אינה משמעותית. אם זה הסיכוי, אני שוקלת להפסיק כל טיפול, ולקוות לטוב.
    האם אפשר לחיות עם גידולים בגוף ? האם באמת אין תרופה מחוץ לכימו הנורא? אני יודעת שכל אחד מגיב אחרת, ובכל זאת, האם יש נסיון לפיו אנשים ממשיכים לחיות בלי כמותרפיה? אני בת שמונים, ואין לי מחלות אחרות. אני בת 80.
    עוד שאלה: מה זה "טיפול תומך" בהקשר הנ'ל?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה אל פרופ' קוטן סרטן שחלות גרורת - תגובה

    פרופ` אברהם קוטן
    04/05/2011

    אני מציע בכ"ז לנסות הטיפול בגמזר (גמציטבין) - שכן יש סיכוי לתגובה. פרט לכך, ניתן לשקול טפול ע"י התכשיר טופותקאן, שגם לו פעילות בסרטן שחלות. לצערי ללא טיפול המצב עלול להדרדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה דומה

    הילי
    08/05/2011

    תאורטית - סטטיסטית הכימו אמור לתת לו חודש או חודשיים נוספים אולם הוא סובל נורא מהכימו ומרגיש מאד סביר ללא. אז מה הטעם להעביר אותו ייסורים שבסופם יהיה לו זמן מועט להינות, אם בכלל, כי רק ההתאוששות לוקחת לו לפחות חודשיים. אתה ממליץ לנסות את הכימו כי אולי זה יעזור. אתה להארכת חיים ? האם מחיר הסבל שווה בכלל? ומה עם איכות החיים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה דומה - תגובה

    ד''ר דניאלה כץ
    09/05/2011

    שלום אליזבת
    את שואלת שאלה נכונה. והתשובה היא שתלוי בסוג הסרטן והסיכוי של המחלה להגיב לכמותרפיה. במקרה זה כדאי לנהל שיחה פתוחה עם האונקולוג המטפל ולהחליט עימו מה סיכויי התגובה לצורך הארכת תוחלת חיים מול איכות חיים. אילו שתי המטרות ששואפים להשיג בטיפול בחולה עם מחלה גרורתית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטן לבלב ותיפקוד כבד
    ענת
    03/05/2011

    שלום,
    על מה מעידים ערכים גבוהים של alkaline phosphatase-297
    ו-gamma GT-396 אצל חולה בסרטן הלבלב?בבדיקות דם הקודמות הערכים היו יותר נמוכים.עד כמה זה חמור?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סרטן לבלב ותיפקוד כבד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטן לבלב ותיפקוד כבד - תגובה

    פרופ` אברהם קוטן
    03/05/2011

    ערכים שכאלה יכולים לנבוע ממכלול של מצבים, שפירים או ממאירים. במילים אחרות - התוצאות אינן ספציפיות למצב מסוים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מידע אודות סירטקס
    בת שבע אלה
    03/05/2011

    שלום רב,
    בעלי בן 53, התגלה סרטן ריאה, עבר ניתוח לכריתת 2 אונות בריאה ימנית.
    לפני כ-4 חודשים התגלה גרורות בכבד, בחודש האחרון הגרורות התרבו ואף גדלו.
    היה אמור לעבור צריבה בכבד, אך מאחר והגרורות בכבד התרבו ואף גדלו, נשללה האפשרות לצריבה. הציעו לו לעבור סירטקס. אשמח לקבל מידע מפורט על סירטקס.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מידע אודות סירטקס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מידע אודות סירטקס - תגובה

    ד''ר יוסף ברנר
    03/05/2011

    סירטקס הינו טיפול בגרגירים של חומר רדיואקטיבי המוחדר לכבד ומקרין את הגידולים בכבד מתוך הכבד. הטיפול הוכח כיעיל בטיפול במחלקה גרורתית בכבד. לא מדובר בריפוי המחלה אלא בעצירה של התקדמות המחלה.
    ד"ר יוסף ברנר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לימפומה שאינה הודגקין
    union39
    02/05/2011

    עברתי כריתת שקד שמאל שנשלח לביופסיה והתברר כalk postive large b cell limpoma אגרסיבית....קיבלתי chop כל שבועיים המכיל cytoxan ,adriamycin,vicrestin' prednisone 4 סדרות באשפוז יום ו4ימים לבלוע כדורprednisone עשיתי pet ctלאחר שבועיים ואלה התשובות לא הודגמה קליטה פתולוגית של fdgבאורו ובנזופרינקס, במיטת השקד השמאלי שנכרת ובשקד הימני. מודגמת קליטה של fdg בקשר לימפה בגודל תקין בזוית הלסת משמאל ובקשר נוסף בגודל דומה במשולש אחורי משמאל. עוצמת הקליטה שהיא ניכרת,מעלה אפשרות שמדובר בקשרים שמעורבים בלימפומה.באבחנה מבדלת אטיולוגיה שפירה כגון קשרי לימפה ריאקטיבים לא הודגמו קליטות פתולוגיות בפרנכימת הריאות,בכבד ובטחול. מודגמת קליטה מוגברת דיפוזית במח העצם של השלד המרכזי והפריפרי,מתאימה למח עצם היפרפלסטי,תגובתי לטיפול הכימותרפי לסיכום:קליטה ב2 קשרי לימפה בצוואר משמאל,כנראה מעורבים בלימפומה,,אפשרות שמדובר בקשרי לימפה מעורבים...יש לציין שבדקו לי מח עצם והיה נקי וגם בבדיקתlpבה הוזרק לי לגב חומר כימותרפי מונע,נמצא נקי הוחלט שלא מרוצים מהchopועברתי טיפול באשפוז שלiceואיסוף תאי אב להשתלה עצמית......שאלתי האם לא כדאי לעשות ניתוח להוצאת הבלוטות החשודות? האם ניתן לדעת בוודאות ע'יpet ctשאכן תאים סרטניים עדין נמצאים בבלוטות?...האם יש אלטרנטיבות..? בתודה מראש



    -------------------------------------------------------------- Mail - Get your free unlimited mail today

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לימפומה שאינה הודגקין

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לימפומה שאינה הודגקין - תגובה

    ד''ר יוסף ברנר
    03/05/2011

    הטיפול בלימפומה אינו כירורגי מאחר וקיים מעבר מבלוטה לבלוטה.
    לגבי המשך הטיפולים רצוי להתייעץ בפורום המטו-אונקולוגיה
    ד"ר יוסף ברנר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גולה בבית השחי
    אנונימי
    01/05/2011

    שלום , אני בן 16 ויש גולה כואבת ממש בבית השחי וכבר עברו 4 ימים וזה לא עבר מה לעשות ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גולה בבית השחי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גולה בבית השחי - תגובה

    ד''ר יוסף ברנר
    02/05/2011

    להיבדק על ידי רופא
    ד"ר יוסף ברנר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלות דחופות-סרטן בלוטת התריס
    מיה
    30/04/2011

    שלום רב,
    בשבוע הבא אני אמורה לקבל יוד רדיואקטיבי לצורך מיפוי גרורות כל גופי מאחר ובוצעה כריתה מלאה של בלוטת המגן עקב קרצינומה פפילרית.
    כרגע אני נמצאת כבר כשבוע בדיאטה דלת יוד,שאני אמורה להיות בה 10 ימים לפני קבלת היוד.יש כמה מוצרים שהשתמשתי בהם שאני חוששת שהם עלולים להפריע לקליטת היוד בגוף ולשבש את הבדיקה כולה כמו מריחת פולידין על העור שבעבר ביטלה לי את הבדיקה כולה.
    1) רציתי לדעת האם זה בסדר שהשתמשתי במשחת EMLA להרדמת העור בסמוך למועד קבלת היוד?
    2) כמו כן אכלתי קבב שמכיל שומן בקר וחלבון סויה,
    3) אכלת צ'יפס קפוא שטוגן והוא מכיל שמן צמחי שלא היה מצוין איזה וגם מלח.
    4) אכלתי פופקורן שמכיל גרעיני תירס,שמן דקל ומלח.
    5) אכלתי מלפפון חמוץ במלח.
    6) כמו כן השתמשתי במשחת עדינול לעור,סבון רחצה לתינוק של JOHNSONS BABY ,ושמפו HERBAL ESSENSE.
    7) השתמשתי בלק לציפורניים שנגע בעור כ6 ימים לפני הטיפול.
    8) אכלתי חומוס שמכיל שמן צמחי ומלח ושתיתי מיץ עגבניות שמכיל מלח.
    האם אומנם הדברים הנ"ל עלולים לגרום לביטול הטיפול?
    אשמח לקבל תשובתך.
    תודה רבה רבה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלות דחופות-סרטן בלוטת התריס - תגובה

    ד''ר יוסף ברנר
    02/05/2011

    כל מה שאכלת הוא בסדר
    ד"ר יוסף ברנר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המרת סידן קלציום קרבונט בסידן אמור

    אמונה
    19/11/2014

    שלום! קשה עלי מאוד נטילת הכמויות העצומות של הסידן 1200מ"ג +6 פעמים ביום עקב נזק זמני מקווה לפראתאירואיד לאחר כריתהמלאה כולל דיסקציות צידיות ועוד } פפילארי{ האם ניתן להמר ואם כן מה יהיההחישוב הכמותי שלהסידן האמורפי סנדוז? כל כמה שניתן להפחית את סבלי יבורך אני עדיין לפני הטיפול ביוד 150 מיליקארי לפי החלטת פרופ עוזיאלי ונושאת כעת בנזקים קלים אך הפיכים בעז"ה לדיבור ולבליעה עקב ניקוי הפראטרכאלי ובלוטות מתחת לעצב שמיתר הקול מוכוון על ידו... מאודןס

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סופנות מה היא?
    הילי
    30/04/2011

    מאובחנת עם סרטן שחלות שלאחר ניתוח לא הגיב לכימותרפיות השונות. הגידולים מתרבים (גרורות) וגדלים. אמנם בקצב איטי. לא ממליצים לי יותר על טיפולים אלא לטפל בכאבים לכשיהיו. בינתיים אין כאבים ואני ניראית טוב ומתפקדת מלא. שאלתי היא למה לצפות? איך בעצם יהיה מהלך המחלה מכאן והלאה. דיברו איתי על תוחלת חיים של לא יותר משנה. איך תיראה השנה הזאת מהבחינה הרפואית?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סופנות מה היא?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סופנות מה היא? - תגובה

    ד''ר יוסף ברנר
    02/05/2011

    במצבים אלה יכולים להיות סצנריו שונים ולכן לא ניתן לצפות את העומד לקרות בעתיד הקרוב
    ד"ר יוסף ברנר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות בדיקות דש
    ברוך
    28/04/2011

    בינואר 2010 התגלה אצלי סקטן הערמונית, עני בגיל 71 בריא באופן כללי, עברתי 40 הקרנות בעוצמה של 80.16 גריי, סיימתי את ההקרנות במאי 2010, בתאריכים האלו נתקבלו תוצאות בבדיקת psa
    31-8-2010 0.68
    31-10-2010 1.36
    26-1-2011 0.92
    27-4-2011 1.41

    בנוסף לא קיבלתי טיפול הורמונלי כל שהוא,
    שאלתי האם לתנודות בתוצאות יש משמעות , אשר דורשת טיפול נוסף, או להמתין לתוצאות נוספות .

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תוצאות בדיקות דש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות בדיקות דש - תגובה

    ד''ר יוסף ברנר
    02/05/2011

    כרגע ערכי ה PSA עולים ויורדים. יש לדאוג רק כאשר הכוון הוא למעלה כל הזמן
    ד"ר יוסף ברנר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטן שחלות גרורתי.כמותרפיה גמזר?
    ורד
    28/04/2011

    אובחנתי לפני שנתיים וחצי, קיבלתי טקסול/קרבו; קרבו לבד, ולפני שלושה חודשים דוקסיל (חצי קורס). הדוקסיל לא עזר, ולהיפך, הגרורות גדלו במקצת. תופעות הלואי היו קשות מאד, ולמעשה אני עדיין מתאוששת מהן. היום שלומי טוב, ניזונה ויוצאת ואין לי כאבים - מעולם לא היו י. עתה מוצע לי לנסות גמזר, אולם כל המידע שאספתי עליו מנבא תגובות קשות וארוכות טווח , ולא ריפוי או איכות חיים. הארכת החיים המקווה אינה משמעותית. אם זה הסיכוי, אני שוקלת להפסיק כל טיפול, ולקוות לטוב.
    האם אפשר לחיות עם גידולים בגוף ? האם באמת אין תרופה מחוץ לכימו הנורא? אני יודעת שכל אחד מגיב אחרת, ובכל זאת, האם יש נסיון לפיו אנשים ממשיכים לחיות בלי כמותרפיה? אני בת שמונים, ואין לי מחלות אחרות.
    עוד שאלה: מה זה "טיפול תומך" בהקשר הנ'ל?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטן שחלות גרורתי.כמותרפיה גמזר? - תגובה

    ד''ר יוסף ברנר
    02/05/2011

    הטיפול בגמזר אינו קשה ולפחות במחזורי הטיפול הראשונים תופעות הלוואי די מעטות. לכן ממליץ לנסות טיפול זה.
    ד"ריוסף ברנר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אובדת עצות
    אתי
    26/04/2011

    אחותי אובחנה עם סרטן קיבה ממאיר adeno ca כבר מעל חודש וחצי וכל פעם משתנים ההחלטות ומבקשים בדיקות נוספות ובינתיים מבזבזים זמן גם בלחכות לתוצאות הבדיקות כמו ct/pet בנתיים אנחנו בלחץ אטומי אני אובדת עצות לא יודעת מה נכון לעשות האם הרופאים לא שאננים ,ומבזבזים זמן יקר? אשמח אם מישהו יכול לעזור לי בלכוון אותי מודה מראש אתי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אובדת עצות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אובדת עצות - תגובה

    פרופ` אברהם קוטן
    26/04/2011

    הבדל של מספר שבועות לא קובע בסיכוי לריפוי ולהישרדות. חסרים פרטים לגבי שלב המחלה והאם נותחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה פרופ'-רשמתי לפני
    יוסי
    26/04/2011

    ומבין התרופות הביולוגיות,אם אתאים,
    למי מבינהן מינימום תופעות?
    האם כל הטירחה ראוייה להארכת החיים בחודשים ספורים,או שמדובר אולי מעבר לכך?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תודה פרופ'-רשמתי לפני

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה פרופ'-רשמתי לפני - תגובה

    פרופ` אברהם קוטן
    26/04/2011

    אחת מבין שתי התרופות - אירסה או טרסיבה. לשתיהן פרופיל תופעות לוואי סביר. התגובה לטיפול נמשכת בממוצע מספר חודשים, אך אני מכיר חולים בשלב IV ששרדו מספר שנים עם טיפול ביולוגי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • pet c.t. למעקב סרטן שד
    מירה
    26/04/2011

    בת 60. כריתה בצד ימין מסטקטומי ,לפני 20 שנה. 17 שנים רגיעה.חזרה של הגידול באינטרנאל ממרי,לפני כ4 שנים.טיפול בכימו' ובהקרנות.בשלש השנים האחרונות טיפול בכדור טאמוקסיפן ולפני מספר חדשים-מעבר לפאמרה.
    בבדיקה האחרונה(pet c.t.):- איןלזהות מוקדים של קליטה מוגברת פתולוגית.
    -קליטת יתר שתועדה באנטרום הקיבה בבדיקה הקודמת נסוגה מ7.5 suv max ל-3.6 .
    -בc.t. של ה-pet/c.t זוהה נגע סקלירוטי זעיר בסקרום ללא שינוי וללא קליטת יתר,קרוב לודאי,מדובר באי עצם.
    -הממצא באנטרום של הקיבה מתאים לתהליך דלקתי.
    אין עדות למחלה ממארת פעילה.

    ואני שואלת:
    א.מהו הנגע הסקלירוטי בסקרום?! משערים שהוא אי עצם?!
    ב.האם יש קשר בין הנגע הנ"ל ובין קליטת היתר באנטרום הקיבה?
    ג.האם משמעות המונח 'נגע' בבדיקה זו הוא גידול סרטני או לא?

    האם יש מקום לדאגה?
    בתודה ובהערכה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    pet c.t. למעקב סרטן שד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • pet c.t. למעקב סרטן שד - תגובה

    פרופ` אברהם קוטן
    26/04/2011

    א. אי סקלרוטי - ממצא אקראי שפיר חסר משמעות כלשהי
    ב. לא
    ג. נגע - זה לא בהכרח גידול ממאיר, כל ממצא שהוא יכול להיקרא נגע

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם טיפול יוד מסוכן ?
    שי
    25/04/2011

    שלום ,

    לאחרונה נתקלתי במאמר המתייחס לסיכון הטמון בקבלת טיפול יוד לחולי סרטן פפילרי בסיכון נמוך:

    Rising Incidence of Second Cancers inPatients With Low-Risk (T1N0)ThyroidCancer Who Receive Radioactive IodinTherapy
    N. Gopalakrishna Iyer, MD, PhD1; Luc G. T. Morris, MD1; R. Michael Tuttle, MD2; Ashok R. Shaha, MD1;
    and Ian Ganly, MD, PhD1


    בעלי בן 36 אובחן לפני כשנה עם גידול פפילרי של בלוטת התריס,
    עבר ניתוח להרחקה מלאה של הבלוטה. בדו"ח ההיסטולוגי התגלו 2 גידולים בגודל 3 מ"מ ו-7 מ"מ באונה הימנית. התייעצנו עם טובי המומחים בארץ (אנדו וגם אונקולוגים) וכולם המליצו על טיפול יוד של 100 מיליקירי. שאלנו גם על הגדלת סיכון לממאירויות בעקבות טיפול זה ואמרו לנו כי זה לא משמעותי.
    בעלי עבר את טיפול היוד כמומלץ.

    בימים אלו, שנה אחרי עבר מיפוי כלל גופי ובדיקת תירוגלובולין ב-TSH גבוה ונמצא בריא.

    דאגתינו העיקרית עד היום היתה לעקוב אחרי השינות הגידול הפפילרי ונוכח מאמר זה כעת נוסף החשש ממאירויות נוספות תולדת היוד הרדיואקטיבי.

    את הנעשה אין להשיב כמובן אבל האם בבקשה תוכל להמליץ על בדיקות מעקב שעל בעלי לעבור כדי לגלות חלילה התחלה של ממאירויות אחרות ?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם טיפול יוד מסוכן ?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם טיפול יוד מסוכן ? - תגובה

    פרופ` אברהם קוטן
    26/04/2011

    הסיכון לממאירות מורית קרינה אפסי. מצד שני, ההוריה לטיפול במקרה של בעלת מאד גבולית ובכל מקרה, עם או ללא טיפול ביוד ר"א הפרוגנוזה מצוינת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מזון לאחר טיפולי כימו
    משה
    23/04/2011

    שלום אני בן 65 אחרי טיפולי כימו ולא מצליח לאכול כלום ברצוני לדעת איזה תוספים מומלצים אולי תוספי ספורטאים אבקות למינהם משהו שהיא גם מזין וגם טעים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מזון לאחר טיפולי כימו

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוספי מזון

    אילנה
    24/04/2011

    למשה
    מהנסיון שלנו בטיפול בחולה ועוזר מאוד.
    יש אנשור בטעמים שונים ורצוי להגיש קר. זה נוזל דמוי שייק ומספק מרכיבים של ארוחה אחת

    כמו כן יש תוספי חלבון שונים, כמו סופר לאנצ'. בא במנות של חצי קילו, אבל אפשר לערבב כל פעם כף בנוזלים שונים כמו חלב, שמנת, יוגוט\ מרק ירקות, ביצה לפני טיגון וכו. גם פה יש כ-100 קלוריות בכף. המלצה זו ניתנה לנו על ידי דיאטנית של קופת חולים, אנשור מקבלים לפי מרשם רופא ללא מחיר, ותוספי חלבון לפי מרשם, ובהנחה.
    כל טוב
    אילנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מזון לאחר טיפולי כימו - תגובה

    פרופ` אברהם קוטן
    26/04/2011

    יש לאכול כלכלה רגילה ואינני סבור שלתוספים למיניהם ערך מהותי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות pet-ct מהי האבחנה בבקשה?
    מיה
    22/04/2011

    זכר גיל 35 ,לפני שנתיים היה סרטן לימפומה וטופל ,עכשיו בבדיקה תקופתית
    הגיעו תוצאות שהם
    קיימת קליטה קלושה בבלוטת לימפה תת -לסתית משמאל -יתכן ראקטיבית
    אין לראות קליטות פתולוגיות בשאר הגוף.

    סיכום: אין בבדיקה pet עדות ללימפומה.

    נ.ב -בפעם הקודמת זה היה בצד ימין ,מה זה בבקשה קליטה קלושה? יתכן ראטיבית.

    תודה רבה
    וחג שמח.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות pet-ct מהי האבחנה בבקשה? - תגובה

    פרופ` אברהם קוטן
    26/04/2011

    מרוח התשובה ניתן להסיק שקרוב לוודאי שאין עדות להישנוחת המחלה - אבל תתייעצו עם ההמטו-אונקולוג המטפל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום