מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בן 9 חודשים - זחילת 6 וישיבהעמית14/03/2011
בני בן 9 חודשים, עד כה התפתחות בצורה תקינה.
כבר כחודש הוא עולה על שש ומתנדנד קדימה ואחורה. בשבועיים האחרונים עולה על ארבע (כמו דוב) ועושה פק"לים ברחבי הבית. בימים האחרונים מעמידת השש הוא נשען אחורה עם רגל אחת מקופלת ונראה שמכוון לישיבה אבל בדרך כלל משתטח לזחילת גחון אחרי מעט זמן.
אני יודעת שרצוי לא להושיב אותו אבל נוצר מצב שבזמן האוכל בטרמפולינה וגם על הדפני באמבטיה הוא ממש מתרומם לישיבה (מזוית מאוד נמוכה) דרך שרירי הבטן. לא כ"כ עוזר להרים לו את הרגליים כי הוא תינוק מאוד חזק... אציין כי הוא תינוק גדול וארוך (בסדר ביחס משקל גובה אבל גדול מהממוצע לגילו), והטרמפולינה כבר הגיעה לקצה גבול יכיולת הנשיאה שלה (והראש שלו מתחיל לבצבץ החוצה...).
* עד שיעשה את ההתיישבות בעצמו, איך אתן מציעות להאכיל אותו?
* בנוסף, האם לנסות למנוע ממנו את ההתרוממות הזו בטרמפולינה ובאמבטיה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 9 חודשים - זחילת 6 וישיבה - תגובה
דבי גרוס דולב14/03/2011הי עמית
כל עוד תינוק איננו מתיישב בעצמו רתוי לא להושיבו בזווית של ישיבה מלאה ורצוי להאכיל בזווית מוטה כזו של טרמפולינה. נשמעלי שבנך כבר ממש בדרך להתישבות כך שאין עוד הרבה זמן לחכות.
רצוי לנסות ולמנוע את ההתרוממויות דרך שרירי הבטן שכן הם גורמים למתח יתר בשרירים ולשיבושי תנועה שונים.
ודרך אגב, יתכן קשר בין אי הזחילה לבין היותו של בנך חזק מאוד.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת בת שנה ו-4מאיה13/03/2011
ביתי בת שנה ו-4,כבר תקופה ארוכה שאוכלת בקבוק מטרנה 240 בבוקר ולפני שינה.
במשך היום אוכלת מעדן עם גבינה,ארוחת צהריים של בשר/עוף ותוספת וארוחת ערב חביתה,סלט וטונה.
כבר כמה ימים שהיא מסרבת לאכול בקבוק בבוקר וביומיים האחרונים הפסיקה עם בקבוק בכלל.
אני יודעת שהיא אוכלת יפה במשך היום ואני לא אמורה לקטר,אבל זה נתן לי שקט נפשי שיש לה את התוספת מהבקבוק,כך שאם אני לא נותת לה את כל מה שצריך במהלך היום,היא מקבלת מהמטרנה.
בבקשה תגידו לי אם זה בסדר לוותר לה מגיל כזה או לעשות הפסקה ולהמשיך לנסות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת בת שנה ו-4 - תגובה
ליאת קופיט14/03/2011מאיה שלום,
פורום זה עוסק בהתפתחות המוטורית של התינוק , אני מציעה לך לפנות לפורום העוסק בתזונה.
בברכה,
ליאת קופיט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גזים בגיל 12 יוםרויטל13/03/2011
היי שמי רויטל...ויש לי תינוקת בת 12 יום שסובלת מאוד מגזים...אני מניקה בלבד ולא נותנת לה שום דבר אחר בנוסף.
האם ניתן לתת לה משהו נגד גזים? ואם כן מה אני צריכה לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גזים בגיל 12 יום - תגובה
ליאת קופיט14/03/2011הי רויטל, ניתן להקל מאוד בגזים של ביתך ע"י תרגילים נכונים שיעזרו לה לשחרר את הגזים ולהוריד מתח משרירי הבטן (עיסוי, החזקה בתנוחת ערסול וכד'..)
לגבי תכשירים את מוזמנת להתעייץ עם רופא המשפחה/טיפת חלב.
אשמח לעזור לך,
ליאת קופיט-מדריכת התפתחות תינוקות מוסמכת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
רויטל14/03/2011היי ליאת
תודה רבה רבה רבה!!!! על תשובתך.
המשך יום מקסים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק בן 10 חודשיםעדי13/03/2011
שלום,
בני בן 10 חודשים.
הוא עדיין איננו מדבר, גם לא "אמא" או "אבא". הוא ממלמל גיבריש .
כמו כן הוא איננו מצביע על חפצים.
כשאני שואלת איפה...? הוא לא בהכרח מסתכל על מה שאני שואלת. אם אני אצביע הוא יסתכל.
הוא לא מוחא כפיים לבד- אבל כן עם כדור בכל יד.
מבחינת הבנה של משחקים הוא קולט את הרעיון מאד מהר.
האם ישנה סיבה לדאגה?
עד איזה גיל הוא צריך לומר מילים בסיסיות?
האם לפנות לקלינאית תקשורת?
תודה
עדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק בן 10 חודשים - תגובה
דבי גרוס דולב13/03/2011הי עדי
אין שום מקום לדאגה. גיל 10 חודשים הוא גיל מוקדם מכדי לבחון דיבור ומלמול, ישנם תינוקות שמתחילים לדבר בגיל שנתיים. גם למחוות שתיארת יש עוד זמן למימוש.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן שנה - זריקת אוכלעידית12/03/2011
שלום,
המקסים שלנו בן שנה בדיוק. בחודשיים האחרונים התחיל עם "בעיות" באוכל. הוא לא אוכל את מה שאהב לאכול קודם, וגם כשאוכל - אוכל מעט.
הבעיה העיקרית והנוספת היא, שכאשר מאס בחתיכת אוכל מסוימת, הוא פשוט זורק לרצפה. גם כששותה מהבקבוק, באופן קבוע כשמסיים - זורק לרצפה.
אנו מאוד משתדלים להגיד פעם אחת "לא לזרוק" ולא להתייחס לזה יותר מדי.
האם זהו שלב בהתפתחותו?
איך הדרך הטובה ביותר להתנהג מול התנהגות כזו?
הוא ילד פיקח מאוד ובשאר הנושאים, כשאומרים לו "לא" הוא באמת מבין.
נשמח לחוות דעת.
הורים שבורי גב...
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אפשר לקבל תגובה בבקשה!!!!
עידית13/03/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבן שנה - זריקת אוכל - תגובה
ליאת קופיט13/03/2011עידית, בוקר טוב,
פורום זה עוסק בהתפתחות המוטורית של התינוק אך מנסיוני (גם האישית) זהו חלק בהתפתחותו התקינה של תינוקך אך כדי לקבל עזרה מקצועית בהתנהלות מולו אני מציעה לך לפנות לפורום התנהגותי-פסיכולוגי.
בהצלחה,
ליאת קופיט- מדריכת התפתחות תינוקות מוסמכת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ליאת
עידית15/03/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא זוחל בגיל 8 חודשיםיעל12/03/2011
שלום ותודה לכן על הפורום המצוין
בני בן 8 חודשים, החל להתהפך מוקדם אך הפסיק די מהר והיה נראה שפשוט אין לו עניין בכך (כלומר היה מרוצה בין אם הונח על הבטן או על הגב). היום אם יונח על הגב הוא מיד יתהפך לבטן, אבל ה'אדישות' ההיא נותרה בעינה. בני אינו זוחל (אם כי מסתובב סביב עצמו במרץ רב), ונראה שגם אין לו עניין בכך. אם הצעצוע מתרחק ממנו הוא פשוט יעסיק את עצמו בדרך אחרת (בד"כ הנפה וחבטה של הידים והרגלים בו זמנית על הרצפה). הוא ילד מקסים, רגוע בצורה חריגה וגם מפותח היטב בכל הקשור לשימוש בכפות הידיים ולהפקת קולות.
מטריד אותי שההתקדמות הפיסית שלו איטית ושנראה שזה לא מתסכל אותו כלל (זכור לי שהגדולים יותר חוו תסכולים בנושא). אשמח לחוות דעתכן - איך אפשר לעזור לו ללמוד לזחול, במיוחד לאור העובדה שהוא לא משתף פעולה עם 'רדיפה' אחרי צעצועים.
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא זוחל בגיל 8 חודשים - תגובה
דבי גרוס דולב12/03/2011הי יעל
תחילה, בנך לא נמצא בעיכוב התפתחותי שכן אנו מצפים לראות זחילה עד גיל 10 חודשים.
האם בנך מתהפך מהבטן לגב? אם אינו מתהפך יתכן קשר ישיר בין הקושי להתהפך לבין אי הזחילה. אם הוא מתהפך לשני הצדדים היית נותנת לו עוד זמן על מנת להגיע לזחילה.
בברכה
דב גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיפוך מהבטן לגב
יעלי18/03/2011תודה רבה. פיזית הוא יכול להתהפך גם מהבטן (כלומר עושה זאת לפעמים) אבל בד"כ לא מבצע זאת. יכול להיות שההתהפכות קשה לו ובגלל זה הוא ממעט לעשות אותה.
האם תוכלי להסביר מה הקשר בין התופעות, האם שתיהן תוצאות של אותו קושי? ואיך אפשר לעזור?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיפוך מהבטן לגב - תגובה
דבי גרוס דולב20/03/2011הי יעלי
יש קשר בין קושי להתהפך מהבטן לגב ובין זחילה. שתי פעולות אלה דורשות תנועתיות טובה וגמישות בגב. אם תינוק אינו מרבה לעשות פעולה אותה הוא כבר יודע לעשות זה יכול להיות קשור לקושי לעשות זאת.
אם אכן בזה מדובר אז התרגילים המומלצים הם תרגילים להכנסת תנועתיות וגמישות בגב ולאחר מכן תרגילים לעידוד ההתהפכות.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 8 וחצי חודשים.מרין12/03/2011
שלום!
ביתי בת 8.5 חודשים ,פעילה,קשקשנית וחברותית מאוד.
היא עדיין אינה זוחלת - שוכבת יפה על הבטן מגיל קטן, מרימה עצמה גבוה מהריצפה ע"י דחיפת הידיים,מרימה מדי פעם טוסיק אך אינה נשענת אחורנית על מנת לעמוד על 6.
מטרידות אותי מס' שאלות:
1. כאשר היא על הבטן ואינה מנסה לשחק עם צעצוע - מעדיפה לשכב עם ידיים פרוסות לצדדים (ידיים לא ישרות, ממבט מלמעלה נראה כמו צפרדע), לעיתים הידיים אפילו לא על הריצפה אלא לצדדים ומרפקים באויר.
2.כאשר היא על הידיים שלי גם כן מעדיפה ידיים "פתוחות" לצדדים במקום לתפוס בי ולהישען עליי - כתוצאה מכך הגב שלה כל הזמן בצורה מוקשתת לאחור (אציין שאין לה בעיה לתפוס רגליים עם הידיים כאשר היא על הגב והיא מתהפכת חופשי).
3.היא נמצאת הרבה זמן אצל אמא שלי שמושיבה אותה (עם תמיכה אומנם ולא להרבה זמן)-למרות שאני נגד.
4. היא מנסה לזחול בצורה "לא נכונה" בעיניי - למיטב הבנתי זה אמור להיות יד ורגל נגדית והיא מושכת יד ומנסה לדחוף עם אותה הרגל....
כששאלתי בטיפת חלב על תנוחת הידיים נאמר לי שזה מחוסר בטחון (????)
על הזחילה אמרו לי לתת לזמן לעשות את שלו....
אני מאוד מודאגת ורציתי לשאול האם ישנו קשר בין כל הדברים: הידיים הפרוסות, הקושי בזחילה, ההושבה, הגב המוקשת?
מה אני יכולה לעשות על מנת שהתפתחותה תהיה נכונה ומוצלחת?
אודה מאוד להתייחסות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 8 וחצי חודשים. - תגובה
דבי גרוס דולב12/03/2011הי מרין
כן יש קשר בין הידיים הפרושות, הקשת בגב וההושבה לבין הקושי לזחול. ביתך אמנם לא נמצאת בעיכוב התפתחותי אבל לפי הנתונים יש סיכוי שיהיה לה קושי בזה.
כדאי לבדוק ולראות האם ביתך סובלת ממתח יתר בגב ובבית החזה ומזקיפה גדולה מדי. קשיים אלה אופיניים תינוקות בעלי תנועתיות כגון זו שתיארת. הקשר בין תנוחת האווירון של ביתך לבין חוסר בטחון לא ברור לי ואיני מסכימה עם אבחנה זו.
תחילה הייתי ממליצה על הפסקת ההושבה שכן הושבה רק תחזק את המתח, אם הוא קיים, ובנוסף הייתי ממליצה לבדוק את נושא זקיפת הגב.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה בהמשך
מרין13/03/2011קודם כל הרבה תודה על התשובה, גם לי הקשר בין התנוחה לביו "חוסר הבטחון" לא היה ברור - אבל איתם זה לרוב כך :)
בהמשך לשאלתי - הייתי רוצה לשאול מה ניתן לעשות בבית על מנת להקל על המתח בגב?
האם עליי לערסל אותה יותר?
האם לעשות תרגילים של הבאת הרגליים קרוב לבית החזה (על מנת ליצור מתיחה)?
האם להשכיבה לישון על הגב או על הבטן?
אשמח לכל עצה שתוכל להקל על הקטנה שלי.
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה בהמשך - תגובה
דבי גרוס דולב13/03/2011הי מרין
אם אכן מדובר בזקיפת יתר אז התרגול המומלץ הוא תרגילי כפיפה של הגב לדוגמא
הבאת רגליים לכוון הראש בעת שכיבה על הגב
סיבובי אגן גדולים
ערסול
הקפצת האגן כנגד הרצפה
נשכבה מרובה על הצד.
מבחינה מוטורית שינה על הבטן תעשה עבודה טובה יותר מאשר שינה על הגב אבל אני מנועה מלהמליץ על כך בשל הוראות משרד הבריאות.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלדבי
מרין14/03/2011דבי - תודה רבה!
אני כל הזמן שואלת שאלות פה בפורום ואת (כולכן) תמיד עונות תשובות מפורטות שקל להבין וליישם.
בניגוד לטיפת חלב שמשם אני תמיד יוצאת מבולבלת אתן מאוד מאוד עוזרות.
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמרין, בשמחה ותודה
דבי גרוס דולב14/03/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יד ימין סגורהדפנה12/03/2011
היי,
לאחרונה שמתי לב שידה הימנית של ביתי בת החצי שנה קפוצה רוב הזמן, היא מושיטה ידיים לדברים, אוחזת, משחקת ואפילו מעבירה מיד ליד אבל ההאצבעות רוב הזמן קפוצות וגם כשהיא אוחזת בבקבוק למשל היד הזו מחזיקה אך האצבעות סגורות.
האם זה מורה על איזשהי בעית התפתחות? האם יש מה לעשות על מנת לסייע לה לפתוח האצבעות?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יד ימין סגורה - תגובה
דבי גרוס דולב12/03/2011הי ענבל
את יכולה לעזור לביתך בעזרת הרבה מגע עמוק בפנים כף היד ובגב כף היד, לתת לה לאחוז חפצים בגודל המתאים ביחזיקו את ידה פתוחה, עיסוי באצבעות וכדומה. אם לא תראי שינו אפשר להתיעץ עם רופא הילדים שיראה את התמונה כולה ואת התינוקת על מנת לתת חוות דת מדויקת יותר.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
דפנה12/03/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דופק את הראש במיטה..yo12/03/2011
שלום
יש לנו תינוק בין שנה ושלוש - הולך ממלמל אומר כמה מילים נראה לי שהכל תקין גם לפי טיפת חלק
צומחות לו שיניים בטירוף כמעט כל הפה עכשיו הוא בטוחנות
תופעה מוזרה הוא ישן על הבטן וגופק את הראש במזרן
הרופא אומר כנראה שיניים
אנחנו רוצים לוודא של מדובר במשהו אחר
מה זה יכול להיות ?
זה קורה רק בלילה לא כל הלילה חלק מהזמן
הוא לא תינוק עצבני ולא סובל משום דבר אחר.
נולד בניתוח קיסרי במשקל 3.75 כיום כ 11-12 ק"ג לערך בהתאם לגילו וגובהו
משחיל טבעות משחק , נמצא אצל סבא וסבתא בדרך לגן בספטמבר
אנא יעצו לנו ממש מטריד אותנו הענין
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דופק את הראש במיטה.. - תגובה
דבי גרוס דולב12/03/2011הי yo
לתינוקות רבים יש תנועות ומחוות חזרתיות, כל עוד התינוק אינו פוג בעצמו והדבר אינו חריג זה מוגדר בגדר הנורמה. לצערי לא אוכל לייעץ מעבר לזה אבל אם רופא הילדים בדק ואמר שהכל בסדר הרי שכדאי להסתפק ולהירגע בעזרת תשובתו.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות זחילה ומוטוריקהאורית11/03/2011
בתי בת שמונה וחצי חודשים. היא מתהפכת לעיתים רחוקות ועדיין אינה זוחלת או מתיישבת לבדה. היא מסתובבת על צירה יפה אבל לא מתאמצת להגיע לחפץ, אפילו טיפה רחוק. מבחינה תקשורתית היא נפלאה. בכל זאת, אני מאוד מודאגת מהאיטיות. מה לעשות?
אורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות זחילה ומוטוריקה - תגובה
דבי גרוס דולב12/03/2011הי אורית
ניכר שלביתך יש קושי התפתחותי בעיקר בשל הקושי להתהפך ופחות בגלל הזחילה. אנו מצפים לראות התהפכויות עד גיל חצי שנה וכשאינן מופיעות כדאי לברר מדוע. דרך פורום לא ניתן לאבחן את הסיבה לכך ולכן המלצתי היא לפנות לאיש מקצוע, אשמח לעזור.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעוט בן שנה ושלושה חודשיםאריאלה11/03/2011
שלום רב בני בן שנה ושלושה חודשים לא מדבר כלל. לא אומר אמא אבא הייתה תקופה שהיה קורא לאבא דאד שזה חלף לאחר זמן גם כמעט ולא נשמעת גיבריש תוך כדי משחק, הוא שומע הייטב מבצע הוראות פשוטות של תביא תיקח אפילו אם זה מחדר אחר. עושה ביי, נשיקה באוויר מוחא כפיים לא עם הראש אם אינו רוצה משהו. יודע איך עושה כלב חתול נמר. יודע איך לקראו לחתול. יודע להצביע על כל חפץ שאגיד לו כולל חיות או משחקים בספרים. רוב התקשורת שלו היא בהצבעה על חפצים שהוא רוצה והשמעת קול של צעקות שאראה מה הוא רוצה. ההתפתחות שלו תקינה לחלוטין פרט לעניין השפה. התחיל ללכת מוקדם בגיל 11 חודשים, התפתחות מוטורית תקינה אף מהירה לגילו. מרכיב בניין מקוביות, פרמידות צורות לתוך התאים שלהם לפי צורה.
השפה המדוברת בבית היא רוסית אבל טלויזיה רואה בעברית כמו גם לפני חודשיים נולד לו אחר ואולי יש קשר לרגרסיה הזאת ולחוסר ההתקדמות?
מתי עליי לפנות לקלינאית תקשורת? האם זה משהו חריג? ואיך אני מוצאת קלינאית תקשורת שדוברת רוסית באופן פרטי לא דרך הקופות חולים כי המערכת בריאות מאכזבת ברמות שלא ניתן לתאר. לחכות 3-4 חודשים לתור?! לא ניראה י הגיוני אני מעדיפה לבדוק את הילד באופן פרטי ולקבל הכוונה בעת הצורך.
אשמח לתשובה בהקדם תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעוט בן שנה ושלושה חודשים - תגובה
דבי גרוס דולב12/03/2011הי אריאלה
פנייה לקלינאית תקשורת בשל חוסר דיבור ודאגה בכלל בנושא זה אין להן מקום לפני גיל שנתיים. ישנם ילדים רבים שהשפה מתעכבת אצלם ואין שום מקום לדאגה. ישנה סברה שילדים שגדלים בבית של שתי שפות מאחרים מעט לדבר.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 10 חוד' - לא מתיישבדלית11/03/2011
בני בן 10.5 חוד'. מדי פעם, בעיקר כשהוא במיטה הוא מתיישב בכוחות עצמו, אך לרוב הוא מעדיף לזחול, לעמוד כשהוא נאחז בשולחן, במיטה, הוא אף החל ללכת לצדדים בעזרת תמיכה מהספה, אבל נראה שלהתיישב לא כ"כ מתחשק לו...האם יש מקום לדאגה? עד איזה גיל מצפים שהילד יתיישב בעצמו?במה אני יכולה לעזור?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 10 חוד' - לא מתיישב
דלית11/03/2011שכחתי לציין שבני נולד בשבוע 37
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבן 10 חוד' - לא מתיישב - תגובה
דבי גרוס דולב12/03/2011הי דלית
אנו מצפים לראות התישבות סמוך להיעמדות על 6, בגילו של בנך ובמקום ההתפתחותי שלו ה כבר אמור לקרות. כמעט תמיד,כשתינוק נעמד לפני שהוא מתישב, הסיבה לכך היא זקיפה ומתח רבים מידי בגב. נטייה זו למתח מקשה על התישבות שדורשת כפיפה רבה בגב אך מזרזת עמידה מוקדמת.
אין מקום לדאגה אבל יש מקום לבדוק זאת על מנת לאפשר לבנך להתישב כראוי ולעזור במקרה של קושי תנועתי.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מהי הליכה עצמאית?מיכל10/03/2011
שלום התינוקת שלי בת שנה. עומדת עצמאית מספר שניות ומתהלכת סביב הרהיטים, הולכת באמצעות בימבה, כסא וכל מה שהיא מוצאת. בשבוע האחרון אני נותנת לה יד ואנחנו צועדות (אני מקפידה מתחת לחזה שלה ובכל פעם בצד אחר), היא אוהבת את זה והולכת כשהיא נוטה קצת קדימה ולעתים נתמכת בי. אתמול העמדתי אותה לפניי ופתאום היא התחילה ללכת לפחות חמישה צעדים לבד. אח"כ כשהעמדתי אותה ואמרתי לה "לכי לאבא" היא הלכה בשמחה ישר אליו. כשאנחנו הולכות יחד לצעצוע למשל לפני שמגיעים, אני מבקשת ממנה ללכת לצעצוע והיא עוזבת את היד ומגיעה לבד ואז מתיישב באיטיות לפניו.
האם אני פועלת נכון בכך שאני מדרבנת אותה ללכת? האם הליכה עצמאית היא כשילד עובר ממצב של ישיבה לעמידה ללא כל עזרה (גם לא של עצם כלשהו) ומתחיל לצעוד?.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מהי הליכה עצמאית? - תגובה
דבי גרוס דולב10/03/2011הי מיכל
זה בסדר להצעיד לפעמים את התינוק ולעודד אותו אבל חשוב לא להלחיץ. מדובר בשלב דרמטי בהתפתחות התינוק ומכיוון שביתך לא נמצאת בעיכוב ואף נתחילה כבר ללכת הרי שאין צורך להאיץ.
הליכה עצמאית היא פשוט כשהתינוק מתחיל ללכת בעצמו באופן קבוע.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקשה להמלצהליעד10/03/2011
בני בן 5 חודשים ושבוע ועד כה מסרב לשכב על בטנו לזמן ממושך, וכן אינו מתהפך בטן- גב ולהפך.
מבחינת התפתחות מוטוריקה קלה הוא בסדר גמור, משחק, צוחק, מקשקש הברות וכו' .
הינו שמחים לקבל המלצה על יועץ/ת התפתחותי שיכולה להגיע אלינו בכדי לתת לנו ייעוץ כיצד לעודד אותו להמשיך בהתפתחותו לשלבים המוטורים הבאים.
תודה,
ליעד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בקשה להמלצה - תגובה
ליאת קופיט10/03/2011ליעד שלום,
התהפכויות מתרחשות בין גלאי 4-6 חוד' אך תינוק שאינו מצליח לשכב על בטנו בנינוחות יתעכב בשלב זה ויראה קושי בהתהפכויות.
אשמח מאוד לעזור לך, מהיכן אתם בארץ?
ליאת קופיט-מדריכת התפתחות תינוקות מוסמכת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאנחנו תושבי הוד השרון
ליעד12/03/2011ליעד שלום,
אשמח להגיעה לביתכם והדריך אתכם בהתאם לצורך (שכיבה נכונה ואיכותית על הבטן, התהפכויות לשני הצדדים וכד'..)
בברכה,
ליאת קופיט-מדריכת התפתחות תינוקות מוסמכת.
052-3452402* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבקשה להמלצה - תגובה - תגובה
ליאת קופיט13/03/2011ליעד שלום,
אשמח להגיעה לביתכם , לעזור ולהדריך בהתאם לצורך (שכיבה נכונה ואיכותית על הבטן, התהפכויות לשני הצדדים וכד'..)
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבקשה להמלצה - תגובה
דבי גרוס דולב12/03/2011הי ליעד
אשמח לעמוד לרשותכם במפגש של אבחון והדרכה, אני גרה גם כן בהוד השרון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוכל כל שעתייםעינת10/03/2011
יש לי תינוק בן שבועיים וחצי, הוא מבקש לאכול כל שעתיים? הוא אוכל בן 90 ל- 100, הוא שוקל מעל 4 קילו, ודבר נוסף הוא פולט ממש הרבה, מה לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוכל כל שעתיים - תגובה
דבי גרוס דולב10/03/2011הי עינת
אני יוצאת מתוך נקודת הנחה שכוונתך היא לפורמולה ולא להנקה, נכון?
אם כך, בתזונת פורמולה חשוב לנהוג על פי ההוראות שעל גבי האריזה ואם איני טועה ,ההמלצה היא להאכיל כל 3 שעות. בנך כנראה אוכל יותר מידי ועל כן מרבה לפלוט.
תינוקות נוהגים להרגע ע"י שימוש
בפה ולכן נראה שבנך רוצה לאכול כל שעתיים אבל מה שבנך זקוק לו הוא דרך להרגע ולכן כדאי להשתמש בדרכי הרגעה אחרות כגון, תנועה וקפיצה על כדור פזיו, שימוש במנשא, שימוש במוצץ והרבה שהייה על הידיים.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)




.jpg)

(1).jpg)