מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תינוק בן שנה- אוטיזםדניאל20/03/2011
שלום,
יש לי תינוק בן שנה. הוא מתפתח בסה"כ יפה. עכשיו אבחנו גמישות יתר והיפוטניה שמקשה עליו לשבת אבל הוא בטיפולי פיזיותרפיה .
השאלה שלי נוגעת לגבי התפתחותו המנטלית. עושה לי רושם שהוא באיחור ניכר בהשוואה לחבריו. הוא לא לומד כל מיני תרגילים שחבריו בגן כבר שולטים כמה חודשים (כפיים, לגעת באף וכן הלאה), הוא שוכב הרבה על הגב ונכנס להתקפות צחוק מכלום. הוא יכול לשבת באמצע המולה ולבהות בלי להזיז שריר בפנים, כשהוא מאד מתלהב ממשהו הוא מתחיל לדפוק בידיו וברגליו.
האם ניתן לבדוק בגיל הזה אוטיזם? אני פוחדת להעלות את הנושא בכלל ליד בעלי כי הוא אומר שאני כל הזמן מחפשת אבל משהו בהתנהגות של בני אינו מוצא חן בעיניי..
איך בודקים את זה בגיל הזה? יש משהו שאני יכולה לעשות בבית כדי לבדוק את זה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק בן שנה- אוטיזם - תגובה
דבי גרוס דולב20/03/2011הי דניאל
תחום עיסוקי הוא בעיקר בהתפתחות המוטורית ואינני יכולה ליעץ בנושא אותו העלית.
ישנם תינוקות רבים המאחרים עם המחוות הקשורות לתחום הקוגניטיבי וההתנהגויות שתיארת בהחלט מתאימות גם לתינוקות רגילים.
אם את לא שקטה כדאי לגשת לרופא הילדים ולהתיעץ כי לחוות את מה שאת חווה אכן קשה ועדיף כבר לקבל חוות דעת מקצועית ולהיות שקטה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק בן 4 חודשיםדפנה20/03/2011
בני בן 4 חודשים, כנראה בעל טונוס שרירים גבוה מעט (אובחן כך על ידי רופא הילדים וגם על ידי מלווה התפתחותית) . מהיותו בן חודש בערך אנחנו מקפידים להשכיב אותו הרבה על הבטן , ועושים לו הרבה תרגילים של היפוך מהבטן לגב והפוך, טפיחות על הגוף, תרגילים של מעבר קו אמצע, תרגילים על כדור פיזיו . בקיצור, דואגים שהילד יהיה פעיל. היינו מצפים שיתרגל לשכיבה על הבטן ולמגע אך המצב אינו כזה כלל. הוא אינו מאפשר לנו לגעת בידיו, בבית החזה ואפילו בבטנו ומיד מתכווץ ומתעוות כשאני מנסים לגעת בו באזורים אלו. ברגליים כמעט ואין רגישות למגע , אך גם בשכיבה על הבטן וגם בשכיבה על הגב הוא נוהג לנער את רגליו , ליישר אותם ולשמור אותן בתנועה מתמדת. על הבטן הוא אינו מניח את הראש כמעט אף פעם ומתקשה לשכב יותר מ7-10 דקות . הוא זוקף את ראשו מעלה ומיישר את ידיו ופורס אותן לצידי גופו . כשאני מצמידה את ידיו זו לזו , הדבר אינו מחזיק והוא מיד פורס אותן שוב. הוא עדיין לא מתהפך לאף כיוון וגם לא נראה שמשחק עם משקל גופו לצדדים. בשכיבה על הגב הוא כן מקרב את ידיו לקו האמצע ומנסה לעבור את קו האמצע אך לרוב הדבר נעשה עם הזזה של כל הגוף לאותו הצד. השאלה שלי אם מדובר בטונוס שרירים גבוה או אקסטנציה של הגב, או שניהם ואיך ניתן לטפל בזה? מעבר לתרגילים שאנחנו עושים לו ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק בן 4 חודשים - תגובה
דבי גרוס דולב20/03/2011הי דפנה
קשה לתת אבחון דרך פורמט זה אבל זה נשמע כמו טונוס שרירים מוגבר. לסוג כזה של בעיה אינני נוטה להמליץ על תרגול ללא היכרות שכן מדובר בקושי שדורש התיחסות מעמיקה יותר ותרגילים אותם יש לראות ולהרגיש. אני לא יודעת מהם התרגילים כולם עליהם המליצה המדריכה אותה פגשתם אבל יתכן מאוד שישנם גם תרגילים נוספים להרפיית המתח בגופו של בנך וכדי להגיע אליו ולגעת בו. אשמח לעזור
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חדל קשקשתספיר20/03/2011
שלום רב,
בתי בת ארבעה חודשים, עד כה התפתחה יפה מאד - יוצרת קשר עין, מחייכת וצוחקת, מחזיקה את הראש יציב ומתהפכת מהבטן לגב. בנוסף, הייתה מקשקשת ללא הפסקה וממש מתקשרת איתנו (איתי ועם בעלי). לפני כחמישה ימים העסקתי מטפלת ומאז התינוקת אינה מקשקשת כמעט בכלל. אני מוטרדת מזה מאד. יש לציין, שהתינוקת מחייכת למטפלת ולא בוכה בקרבתה.
אני מודאגת מאד מהשינוי הקיצוני שלה. האם יש סיבה לדאגתי? מה אני צריכה לעשות?
חשוב לי לציין דבר נוסף, בתי נולדה עם ראש קטן, דבר שהתגלה לקראת סוף ההריון. בסוף ההריון עשינו סקירה למוח אצל ד"ר מלינגר, שיצאה תקינה ונאמר לנו שרוב הסיכויים שמדובר בעניין גנטי - כל המשפחה של בעלי, כולל אותו עם ראש קטן. בנוסף, עשינו בגיל חודשיים בדיקת נוירולוגית ילדים שהייתה תקינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חדל קשקשת - תגובה
דבי גרוס דולב20/03/2011הי ספיר
נסיגה בתקשורת ובהתפתחות בכלל היא מוכרת ונורמלית. במקרים כאלה חשוב להסתכל על התמונה הכללית ואם כל שאר המרכיבים תקינים הרי שאין מקום לדאגה. אינני יכולה לקשור בין תופעה זו לביןת הראש הקטן שכן מדובר בנושא רפואי ולא התפתחותי מוטורי. יכול בהחלט ילהיות קשר בין המעבר למטפלת לבין השינוי.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ישיבה טרם זחילהאלון18/03/2011
שלום רב,
בתי בת 8 ח' ו-3 שבועות, מזה מס' ימים מתיישבת עצמאית מעמידת 6.
מתיישבת לפני שזוחלת, למרות שכבר כחודשיים על ביטנה מסתובבת על צירה בקלות רבה, זוחלת אחורה ומספר שבועות שהיא עומדת על 6.
כשהיא על גחנה, כפות רגליה לעיתים באויר ולעיתים על השטיח אך היא אינה מתקדמת לחפצים שאנו מניחים לפניה.
עפ"י הרופאה בטיפת חלב היא ילדה חזקה.
מה דעתכם ועצתכם?
אילו תרגילים עשויים לעזור לה לזחול?
האם זו בעייה התפתחותית שהישיבה קודמת לזחילה והאם יש מצב שהיא תדלג על שלב הזחילה?
בתודה מראש,
אלון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ישיבה טרם זחילה - תגובה
דבי גרוס דולב20/03/2011הי אלון
התישבות מעמידת 6 יכולה להגיע לפני הזחילה וזה בסדר, בד"כ לאחר מכ מתחילה גם זחילה. אם לא תראו התקדמות בשבועות הקרובים אתם מוזמנים לחזור אלי.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםאביטל17/03/2011
בני בן 9.5 חודשיים זוחל גחון אינו מתיישב, אובחן כבעל גמישות יתר מהם התרגילים המומלצים עבורו ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום - תגובה
דבי גרוס דולב17/03/2011הי אביטל
גמישות יתר כמעט תמיד "הולכת" עם טונוס שרירים מעט נמוך ולכן ההתיחסות שנדרשת בנושאים כאלה היא עמוקה יותר מאשר על גבי פורום. חשוב לחזק את מפרקי התינוק ואת שריריו בכלל וזאת לאחר אבחון.
לגבי הישיבה, היא מתרחשת רק לאחר עלייה על 6 ולכן לא ניתן לצפות זאת מהתינוק כרגע.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כמה שאלות - תינוק בן 3 חודשיםMe17/03/2011
ערב טוב,
יש לי תינוק בן 3 חודשים... ויש לי כמה שאלות:
1. הוא פולט הרבה לאחר כל ארוחה וזה מאז שהוא נולד... לא אובחן לו ריפלוקס
והוא עולה יפה במשקל. גם הטיפים שנתנו לי: להשאיר אותו כחצי שעה על הידיים (בשכיבה
על הכתף) או להניח אותו על הטרמפולינה בצורת ישיבה, או בעריסה עם כרית להגבהה. לא
עוזרים. שמעתי על תכשיר טיבעי הנקרא אלג'יקל. האם אפשרי לתת לילד??? או שיש משהו
אחר שניתן לעשות בנידון.
2. רציתי לדעת האם אפשרי לתת לו כמה טיפות מים בימים חמים אלו.... אני יודעת שההנחייה
של טיפת חלב היא מגיל חצי שנה. אך הימים הללו חמים ויבשים מאוד.
אודה לתשובתכם בנושא.
תודה רבה
לירון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כמה שאלות - תינוק בן 3 חודשים - תגובה
דבי גרוס דולב17/03/2011הי לירון
אני לא עוסקת בנושאי תזונה , משקל ותכשירים רפואיים ולכן לא אוכל לעזור לך.
אם את מניקה אז לא צריך מים בכלל. אם התינוק אוכל פורמולה כל כמה שעות אז בימים ממש ממש חמים אפשר לתת כמות קטנה של מים.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בתי בת 9 חודשים ועדיין לא זוחלתאורנית17/03/2011
בתי כמעט בת 9 חודשים ועדיין לא זוחלת ולא מתיישבת לבד
היא מנסה להתיישב מרימה את הראש היא מתהפכת מהגב לבטן ולהיפך עליי לציין שבערך בגיל 5 או 6 חודשים היא כאילו זחלה הייתי שמה אותה על המיטה והיא ייתה מרימה את הטוסיק ומתקדמת לעבר הצעצוע אבל אח"כ היא הפסיקה כי לא הייתי שמה אותה על הרצפה...
היא מאוד פעילה גם. יכול להיות שהיא לא זוחלת כי הייתי מושיבה אותה מוקדם מידי ?
ואני שמה אותה בהליכון כשאני מאכילה אותה האם זה בסדר או לא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בתי בת 9 חודשים ועדיין לא זוחלת - תגובה
דבי גרוס דולב17/03/2011הי אורנית
זחילת 6 אנו מצפים לראות עד גיל 10 חודשים ולכן ביתךאיננה בעיכוב כרגע.
אבל,, הושבת התינוק לפני שלמד לעשות זאת בעצמ עלולה בהחלט לעכב זחילה ולעיתים אף לגרום לדילוג עליה ולכן מאוד לא מומלץ להושיב תינוק שאינו מתישב בעצמו.
התישבות נכונה איננה דרך הרמת הראש והתרוממות משכיבה אלא דרך עמידת 6 והטיית הטוסיק לאחור.
הליכון איננו מומלץ ,בטח לא לתינוק שאינו בדרך ללכת ועוד לא זוחל.
אני ממליצה להמעיט ככל הניתן להושבה, לעקוב ולראות אם בחודש הקרוב חוזרים סימני הזחילה, אם לא את מוזמנת לחזור אלי.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קליקים במפרקיםאפרת17/03/2011
שלום, בתי בת 7 חודשים ומגיל אפס בערך שמענו אצלה קליקים (קנאקים) מהמפרקים:
רגליים, ידיים בתדירות די גבוהה. מאין זה נובע? האם יש מקום לחשש ? האם זה קשור
לעודף גמישות ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קליקים במפרקים - תגובה
דבי גרוס דולב17/03/2011הי אפרת
האמת היא שאני לא יודעת ושהדיעות לגבי קנקים בכלל הן חלוקות, היתי ממליצה להתיעץ עם רופא ילדים או אורטופד המתמחה בילדים.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בני בן 10 חדשים מוציא לשון בכל פעם שצוחקים איתודבי גרוס דולב16/03/2011
בני בן 10 חדשים מוציא לשון בכל פעם שצוחקים איתו או משתעשעים איתו.
הוא מוציא את הלשון מגיל 3 חודשים, מוציא את כל הלשון החוצה. האם זה דבר
בר חלוף עם הגיל, אציין שעדיין אין לו אף שן .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הוצאת לשון - תגובה
דבי גרוס דולב17/03/2011הי אהבה
בד"כ הוצאת לשון איננה מהווה בעיה או סימןלמשהו שלילי. בד"כ גם הדבר חולף עם התבגרות התינוק.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תזונה משובשתדנית16/03/2011
ביתי בת חצי שנה, הריון היה תקין וכך גם הלידה.
עד גיל 3 חודשים ינקה, עד ששמתי לב כי היא מקצרת לי את הפערים בלילה וגיליתי שנגמר לי החלב. (מאוחר יותר גיליתי שיש לה "לשון קשורה" שלא מצריכה טיפול)
מאז היא עברה לתל"מ.
מאחוזון 50 בו היא נולדה ונשארה עד גיל 4 חודשים היא ירדה לאחוזון 25.
בגיל 3 חודשים היא נכנסה למשפחתון.
מאז היא אינה אוכלת וישנה כמו שצריך ביום ומשלימה בלילה.מתעוררת המון.
היא אוכלת מהכניסה למשפחתון בבוקר (07:45) ועד היציאה (16:30) בערך כ 120 מ"ל וגם אז מושכת עד ההשכבה לישון ב 19.
בלילה היא אוכלת יחסית הרבה 180בערך מ"ל בשעה 19 ובשעה 24-01 ושוב ב 04.
בכל היום היא ישנה בערך כ 25 דקות. מהבוקר שהיא קמה 06 ועד ההשכבה ב 19
ניסיתי הכל כגון להאכילה בפינה שקטה ללא גירויים, האכלה בכפית וכו...
נראה כי היא הפכה לי את היום והלילה.
מה ניתן לעשות??????* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תזונה משובשת - תגובה
דבי גרוס דולב16/03/2011הי דנית
לצערי לא אוכל לעזור לך שכן פורום זה עוסק בנושאי התפתחות מוטורית , נסי בפורום תזונת תינוקות.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמון תודה....
דנית17/03/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 10 חודשיםחניתי16/03/2011
הי יש לי ביבי מתוק בן 10 חודשים עושה יפה שלום מחייך הרבה וגם בוכה מזרים גוחן על הבטן נעמד לבד בעזרת החפצים ואף עושה כמה פסיעות אבל אינו זוחל על 6 ולא יושב מה לעשות כיצד ניתן לעזור לו?האים זה קשור שהוא יושב עלי זה מה שגרם לו לקושי הזה?האים צריך טיפול?תודה מראש.....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 10 חודשים - תגובה
דבי גרוס דולב16/03/2011הי חניתי
המצב הרצוי הוא שתינוק יעבור דרך כל שלבי ההתפתחות בלי לדלג על אף שלב. בנך ממהר לעמוד לפני שלמד לזחול על 6 ולהתישב עצמאית ולכן חשוב מאוד לוודא שהדבר יקרה ושלא יהיה דיולג על שלב כה משמעותי.
כדי לעזור לו יש לבחון את הסיבה לזה שבנך מתעכב עם זחילת 6 .מנסיוני אני יכולה להגיד שברוב המקרים כמו זה של בנך מדובר בזקיפה מעט גדולה מידי בגב שמקשה על התעגלות הגב לצורך זחילה והתישבות אך מזרזת עמידה מוקדמת. זו כמובן הערכה בלבד והמלצי היא לבדוק האם בזה מדובר ומתוך האבחון ללמוד תרגול מתאים. אשמח לעזור.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!
אנחנו17/03/2011דבי שלום,
תודה רבה על התשובות המפורטות ומאירות העיניים.
יישר כוח!
אנחנו :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טווח קשב של תינוקותאנחנו16/03/2011
שלום רב,
כיצד אוכל לדעת מהו טווח הקשב התקין בגילאים שונים של תינוקות?
כמה זמן תינוק בן כמעט 11 חודשים אמור להיות מסוגל להעסיק את עצמו?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טווח קשב של תינוקות - תגובה
דבי גרוס דולב16/03/2011הי אנחנו
היכולת להיות בקשב, בריכוז ובהעסקה עצמית הוא עניין של טמפרמנט ולא מדיד בגיל זה. תינוקות בגיל זה בכל מקרה אינם מסוגלים להיות עסוקים בדבר אחד למשך זמן ממושך ויש נטייה טבעית לקפוץ מעיסוק לעיסוק. מקווה שעניתי על שאלתכם.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלת המשך...
אנחנו16/03/2011דבי שלום,
אם זה בסדר, יש לנו שאלת המשך...
ברור שאין תשובה חד משמעית ואנחנו לא מצפים לכך.
אבל, אם כך, כמה זמן סביר שתינוק יהיה מסוגל לשהות בלול עם משחקים? ובמיוחד כשהוא רואה אחד מאיתנו (ובעיקר את אמא...) יושבים באותו חדר... בדר"כ במצב כזה הוא מהר מאוד רוצה לצאת ולבלות איתנו ולא להמשיך להעסיק את עצמו. ואז אנחנו מפספסים את יתרון הלול המגן והמגביל בתנועה על כל הבית ואת הלימוד של ההעסקה העצמית. אם אנחנו לא בחדר/בטווח ראייה, הוא יודע להעסיק את עצמו דקות ארוכות (זאת בהנחה, כמובן, שהוא לא רעב/עייף/חולה...). כאמור, מדובר בתינוק בן 10.5 חודשים.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהושכחנו לכתוב תודה על התגובה המהירה!
אנחנו16/03/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלת המשך... - תגובה
דבי גרוס דולב17/03/2011הי אנחנו
גם שתי דקות של העסקה עצמית הן תקינות עבור תינוק בגיל זה.
לגבי הלול- כמו שאמרתם בעצמכם, הלול מגביל בתנועה ויכול להיות שזו אחת הסיבות לכך שבנכם מסרב לשהות בו. טבע התינוק הוא לא להיות מוגבל בתנועה אלא חופשי בתנועה.
נסו אולי להפחית את זמן השהייה בלול, לשבת לידו על מזרון פעילות וכך ללמדו להעסיק את עצמו. לאט לאט אפשר להתרחק ממנו אבל לתת לו להרגיש חלק מהחברה שלכם ולא מופרד בתוך לול.
בכל מקרה מדובר במצב תקין ןנורמלי.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה, שוב!
אנחנו17/03/2011דבי שלום,
תודה רבה על התשובות המפורטות ומאירות העיניים.
יישר כוח!
אנחנו :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התהפכותמיטל15/03/2011
שלום,
ביתי בת י6 חודשים, נהנית לשכב על הבטן זמן רב, ומרימה מאוד יפה את הראש והכתפיים אבל לא מתהפכת. אם אני הופכת אותה מהגב לבטן ואז יד אחת נשארת "תקועה" היא מצליחה בקלות להתהפך חזרה. אבל היא לא עושה את זה ביוזמתה. לעיתים רחוקות היא גם מתגלגלת מהגב לצד. בטיפת חלב אמרו לי שמצפים לראותץ התהפכות עד הגיל הזה. מה זה אומר...? צריך לפנות למישהו?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התהפכות - תגובה
אורנה עטאר15/03/2011מיטל שלום,
אנו מצפים לראות התהפכויות עד גיל חצי שנה. בפורום זה תוכלי למצוא תרגילים רבים שייסעו לך בכדי לעודד את בתך להתהפך. במידה ובחודש הקרוב תראי שאת לא מגיעה לתוצאות לבד אנא שיקלי להזמין מדריכה להתפתחות תינוקות בכדי לאבחן מה הסיבה שאינה מתהפכת ולטפל/להתאים תרגילים בהתאם.
בברכה,
אורנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרדמת תינוקמיכל15/03/2011
שלום,
אני אמא לתינוק יונק , בן 10 חודשים.
הייתי שמחה לקבל עזרה בתחום של ההרדמות והשינה.
בתחילת החיים היה לי חשוב להרדים אותו בעצמי ולא לתת לו ליפול לשינה מתוך מותשות, אבל כיום אנחנו במצב שהוא לא יודע להרדים את עצמו לבד.
מאד קשה לי לתת לו לבכות בקולי קולות ולא לגשת אליו.
בני אינו לוקח מוצץ.
הייתי רוצה להרגיל אותו להרדם בעצמו, במיטה או על מזרן,
ואינני מצליחה.
האם משהו מכיר איש מקצוע מומחה שיכול ללוות אותנו ואת המטפלת בעבודה על התחום הזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרדמת תינוק - תגובה
אורנה עטאר15/03/2011מיכל שלום,
באתר זה יש פורום העוסק בשינה. אנא הפני לשם את שאלתך.
בעקרון כדאי להגיע למותשות של הגוף בכדי שהוא לא יורדם אלא "יפול לשינה".
לרוב מדובר בתהליך ארוך וקשה אך בסופו של התהליך בנך ילמד לישון לבד.
בברכה,
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמיכל...
zoharle23/03/2011הכי טוב לגרום לחמוד להוציא הרבה אנרגיה במשך היום וככה הוא ירדם בלי בעיה...
ובקשר לבכי- אין ברירה בסוף זה עובר ואת לא תזכרי את התקופה הזאת חוץ מהסיפורים לנכדים!
בהצלחהההה
--
זוהר ל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גדילת תינוקקרן15/03/2011
שלום,
הייתי עם בני בן השנה בטיפת חלב ובדקו אותו.
מגיל 9 חודשים הוא גבה 1 ס"מ ועלה 800 גרם.
כרע משקלו 9.100 ק"ג וגובהו 71 ס"מ
חשוב לציין כי אני ובעלי לא גבוהים במיוחד.
האם עליי לדאוג ולקחת אותו לרופא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גדילת תינוק - תגובה
דבי גרוס דולב15/03/2011הי קרן
פורום זה עוסק בהתפתחות מוטורית בלבד ולכן לא אוכל לענות, אנא נסי פורום רפואת ילדים.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)
