פורום התפתחות תינוקות - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • פיתוח תינוק
    קובי
    13/02/2011

    שלום,
    בתי נולדה בשבוע 35 במשקל 2.4. היום לאחר 5 שבועות שוקלת 3.8.
    מעטות השעות שהיא עירנית, כלומר יושנת מרבית שעות היום ומתעוררת לאכול.
    אנו מניחים אותה בארמפולינה, מניחים לידה בובות עם מנגינות, פורסים ספר צורות במיטתה,משמיעים לה שירים לפעמים ומפעילים מובייל במיטת עריסתה.
    אם זאת, בתי לא מגיבה כל כך לנ"ל.
    עדיין אינה מחייכת אך מגיבה לקולות ומזהה מהיכן הם מגיעים.
    א. האם ישנם דברים נוספים שעליי לבצע על מנת לפתח אותה ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פיתוח תינוק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כן

    שירלי זוהר
    14/02/2011

    תני לה לישון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פיתוח תינוק - תגובה

    דבי גרוס דולב
    14/02/2011

    הי קובי
    תינוק בגיל זה זקוק להרבה זמן על הידיים, לחוות מגעים מסוגים שונים, תנועה וטיול, הרבה שכיבה על הבטן, שכיבה על מזרון פעילות עם ובלי אוניברסיטה, כדאי הלמעיט בשימוש בטרמפולינה שאיננה תורמת להתפתחות התינוק ולהרבות בשכיבה של 180 מעלות, תינוק בגיל זה לא זקוק להרבה גירויים חושיים כמו הרבה צעצועים,בובות וכו, הוא זקוק גם לסביבה שקטה מבחינה ויזואלית.
    זה בסדר בגיל זה שעדיין אין תגובה לגירויים.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דילוג זחילה על 6
    חן
    13/02/2011

    שלום בתי בת 10 חודשים והיא זוחלת גחון מגיל חצי שנה. היא כבר עומדת בערך חודש וחצי וגם הולכת בעזרת הלול,! ככל הנראה שהיא מדלגת על זחילת 6 רציתי לדעת מה הנזקים שנרגמים על ידי הדילוג הזה, ואיך אפשר לעזור לה לעשות את זה תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דילוג זחילה על 6

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דילוג זחילה על 6 - תגובה

    דבי גרוס דולב
    13/02/2011

    הי חן
    זחילת 6 היא שלב חשוב וקריטי בהתפתחות התינוק, הקשיים שעלולים להגרם עכב דילוג על שלב זה יכולים להיות שונים. הדבר תלוי בסיבת העיכוב.
    אני ממליצה בחום רב לעשות את כל הניתן על מנת לאפשר לביתך לזחול על 6 כדי למנוע ממנה קשיים מוטורים עתידיים אפשריים. על מנת להמליץ על תרגול חייבים להרגיש ולהכיר את התינוק ואת זה לא ניתן לעשות בפורמט זה. אני ממליצה לפנות למדריכה להתפתחות תינוקות ולקבל יעוץ, אשמח לעזור.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת בת חודשיים
    עדי
    13/02/2011

    שלום רב
    אני אמא לתינוקת בת חודשיים (עוד 4 ימים ב"ה)
    באופן כללי התינוקת לא מעמידה אותנו במצבים חריגים מגיל חודש היא ישנה לילה שלם ולא דורשת אוכל ולא בוכה מבחינתי המצב הוא נוח אבל השאלה אם זה בסדר בשבילה? היא אוכלת ארוחה אחרונה בסביבות 11 בלילה ואז ישנה עד 8-9 בבוקר קמה לאכול וחוזרת לישון עוד שעתיים בערך
    האם זה מצב תקין? רוב החברות שלי מספרות על לילות לבנים שלנו אין כאלה...
    תודה על המענה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תינוקת בת חודשיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת בת חודשיים - תגובה

    דבי גרוס דולב
    13/02/2011

    הי עדי
    צרות של עשירים..
    ישנם מסתבר תינוקות שישנים כל הלילה. אם ביתך מתפתחת יפה, עירנית בשעות העירות שלה ועולה טוב במשקל, הרי שאין מקום לדאגה.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אפשר גם בלי אוניברסיטה?
    מירב
    13/02/2011

    שלום.
    בני בן 4 וחצי חודשים ואין לו אוניברסיטה. את זמן הפעילות שלו הוא מבלה בלול, מוקף בצעצועים מכל הצדדים ובצעצועים שתלויים על סרט שמתחתי מצד אחד של הלול לצד השני. הוא מושיט את שתי ידיו לחפצים התלויים, משחק איתם ומכניס לפה.
    האם אני מפתחת אותו מספיק? האם אפשר להסתפק בלול או שצריך גם אוניברסיטה?
    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אפשר גם בלי אוניברסיטה?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אפשר גם בלי אוניברסיטה? - תגובה

    דבי גרוס דולב
    13/02/2011

    הי מירב
    בהחלט אפשר גם בלי אוניברסיטה. מטרתה היא לגרות להנפת היד ולקשר עין יד. אם ישנם גירטיים אחרים מעל ומסביב לתינוק הרי שאוני' אינה הכרחית.
    אני חייבת לציין בנוסף שהתינוק ממש לא צריך להיות מוקף בצעצועים, מספיק צעצןעים בודדים על מנת שלא תגרם הצפה חושית ועל מנת שתהיה התמקדות ולא יהיה פיזור.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על התגובה המהירה!

    מירב
    13/02/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ראש מוטה לאחור
    לנה
    13/02/2011

    שלום רב
    יש לי תינוק בן 3 חודשים בדיוק כאשר מחזיקים אותו ראש שלו מוטה לאחור והגוף מתוח האם זה תקין?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ראש מוטה לאחור

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ראש מוטה לאחור - תגובה

    דבי גרוס דולב
    13/02/2011

    הי לנה
    האם זה המצב תמיד? האם בנך לא מניח בכלל את ראשו עלייך כשהוא על הידיים? איך הוא בשכיבה על הבטן? האם גם שם ראשו נזרק לאחור?
    אשמח לקבל תשובות על שאלותי על מנת להמשיך בהתיחסותי.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    לנה
    13/02/2011

    כאשר בני בידיים שלי על הבטן הוא מרים את הראש ומוריד אותו רק כאשר הוא עייף ואני קצת עוזרת לו להניח את ראשו,כאשר אני מניחה אותו על הבטן הראש שלו מורם אבל זה לא נראה לי חריג הוא מסובב את ראשו וכאשר מתעייף בוכה ומניח את ראשו.תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך - תגובה

    דבי גרוס דולב
    14/02/2011

    הי לנה
    אינני מכירה את בנך אבל המצב הרצוי הוא שתינוק ידע ויוכל להניח את ראשו בעת שכיבה על הבטן. הנטייה להקשתת הגב, הזרקות לאחור , בתוספת קושי להנחת הראש מעידה לפעמים על הקשתה בעמוד השדרה (לא לדאוג, מדובר בנושא מוכר אצל תינוקות רבים) ומתח רב באזור הגב והצוואר. כדאי לבדוק האם בזה מדובר.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 8 חודשים
    עדי
    13/02/2011

    שלום,
    הבת שלי בת 8 חודשים. התחילה להתהפך בגיל 6 חודשים גם מהבטן לגב וגם מהגב לבטן אבל תמיד דרך צד ימין. היא מסתובבת סביב עצמה- אבל שוב רק לצד אחד. רק השבוע התחילה להתהפך לשני הכיוונים בחופשיות- סיבוב סביב עצמה עדיין מעדיפה לצד אחד אבל מצליחה לשני הכיוונים.
    העניין הוא שפתאום התחילה לעלות על 6 להתנדנד- אפילו מכניסה את הרגל קדימה כאילו עושה צעד וככה מצליחה להתקדם. הבנתי שהיא אמורה לזחול גחון קודם ושזה חשוב בהתפתחות. היא כל הזמן כרגע עולה על 6 ומתנדנדת קדימה ואחורה אפילו מגיעה למצב של כמעט ישיבה- מתרוממת לעמידה על 4 ומשם מכניסה רגל אחת והשניה נשארת ישרה ודוחפת אחורה -כמעט מצליחה להתיישב.
    זה נשמע לכן כמו עיכוב כלשהו או דילוג שיהיה לה? ומה אפשר לעשות כדי לשנות את זה אם זה בעייתי.
    תודה רבה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בת 8 חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 8 חודשים - תגובה

    דבי גרוס דולב
    13/02/2011

    הי עדי
    זחילת גחון היא זחילה טובה ותורמת להתפתחות התינוק אבל יחד עם זאת אינה הכרח התפתחותי שחשוב להתעקש עליו בכל מחיר. תינוק שכבר עולה על 6 , כמעט בלתי אפשרי להחזירו לגחון. אם את מתעקשת לנסות ללמדו זחילת גחון את יכולה לעשות זאת בעזרת מדריכה להתפתחות תינוקות אבל, כמו שכתבתי, זה לא הכרחי ולא יגרם שום נזק אם זה לא יקרה.
    התפתחותה של ביתך נשמעת לי תקינה ונורמלית.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינויים בהרגלי השינה של תינוק בן 4
    ליעד
    12/02/2011

    בני בן 4 חודשים.
    מלידה אנו דואגים לסדר יום קבוע הכולל אמבטיה בשעה 20:00 ואז מנת אוכל של כ- 180 מ"ל ושינה.
    עד לפני שבועיים היה ישן כבין 6 ל-8 שעות רצוף (כלומר עד 4 לפנות בוקר) בלי בעיה ואז מתעורר ואוכל וחוזר לישון לעוד כשעה- שעתיים.
    בשבועיים האחרונים, על אף שלא שינינו כלום בסדר הפעולות התחיל הקטן להתעורר גם בשעה אחת- שתיים אוכל שוב כ- 120 מ"ל חוזר לישון ומתעורר שוב בסביבות חמש למנה נוספת.
    בטיפת חלב המליצו להוסיף כשתי כפיות דייסת אורז/ קורנפלור למנת הערב ועל אף שאנו עושים זאת הוא ממשיך להתעורר כעבור 4 שעות.

    מדוע חלה ריגרסיה בהרגלי השינה שלו?
    מה אנו יכולים לעשות כדי לחזור לשינה הרצופה של 8 שעות בלילה?
    האם תוסף של דייסת קורנפלור הינה משביעה יותר מדייסת אורז?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינויים בהרגלי השינה של תינוק בן 4 - תגובה

    אורנה עטאר
    15/02/2011

    ליעד שלום,
    מניסיוני דפוסי השינה של תינוקות משתנים רבות בשנה הראשונה ולכן קבלי את השינוי בהבנה.
    אם את רוצה יש פורום שינה באתר זה ותוכלי להתייעץ גם שם. כנ"ל לגבי השפעת תזונה על רציפות השינה בפורום תזונת תינוקות. אנו עוסקות בהתפתחות תינוקות ולא בנושאים אלו.
    בברכה,
    אורנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק בן 9 חודשים ומדלג על שלבים
    אפרת
    12/02/2011

    בני בן 9 חודשים,מפותח מאד משלב של זחילת גחון קפץ לעמידה ודילג על ישיבה וזחילת שש. הוא יורד מעמידה לכריעה ואח"כ לסוג של ישיבה.
    תוך שבוע מיום שעמד הוא כבר סובב בלול או במיטה בעמידה.
    הילד מפותח מאד גם מבחינה מוטרית ושכלית.
    האם הדילוג בעייתי? האם יש צורך לפנות לאיש מקצוע?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק בן 9 חודשים ומדלג על שלבים - תגובה

    דבי גרוס דולב
    12/02/2011

    הי אפרת
    זחילת 6 היא אחד השלבים החשובים בהתפתחות התינוק ולכן חשוב לנסות ולהביא את התינוק לזחילה. לדילוג על זחילת 6 יש תמיד סיבה פזיולוגית שמזרזת את תהליך העמידה ומקשה על הזחילה וההתישבות. מכיוון שעמידתו של בנך הולכת ומתבססת חשוב לאבחן את סיבת הדילוג ולתרגל עם התינוק תרגילים מתאימים.
    המלצתי היא לקבל אבחון מאיש מקצוע. אני כמובן ממליצה על מדריכה להתפתחות תינוקות כי שם יש הסתכלות רחבה ומתן משמעות לכל שלב התפתחותי ותרגילים למימושו. אשמח לעזור.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התעוררות בלילה
    רונית אשטמקר
    10/02/2011

    ביתי בת ה18 חודשיים קמה בלילה כל יום באותה שעה בערך.בחודש שעבר הינו בביקור בארץ ומאז הכל השתבש כלומר מבחינת שעות שינה היא הייתה עולה לישון מאוחר ומידי פעם הייתה מתעוררת.ועכשיו שחזרנו היא לא נירדמת למשך כל הלילה
    אני משכיבה אותה בשעה 8 וחצי היא בדרך כלל נרדמת מהר ומתעוררת בשעה 3 בערך ומבקשת לאכול.אני לפעמים נותנת לה חלב ולפעמים מים
    אני כבר מיואשת ועייפה מהמצב הנוכחי
    בבקשה תעזרו לי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התעוררות בלילה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התעוררות בלילה - תגובה

    דבי גרוס דולב
    11/02/2011

    הי בתיה
    לצערי אין לי פתרון פלא להתעוררויות בלילה...עיסוקי העיקרי הוא התפתחות מוטורית של תינוקות,
    מקווה שהרגלי השינה של ביתך יתאזנו במהרה.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לבתיה

    טלי בן דעת
    13/02/2011

    מתוך מה שכתבת אני מבינה שביתך תלויה בשני גורמים חיצוניים כדי לחזור לישון באמצע הלילה: מים וחלב. על פי שיטת לילה טוב בה אני עובדת מתפתחת במשך הזמן עמידות לגורמי תלות חיצונים כלומר מה שעזר פעם לחזור לישון כבר לא עוזר יותר. ובעקבות העמידות מגיעה הרגרסיה. במקרה שלך העמידות מתבטאת במצב של חלונות ערות באמצע הלילה.(ההתעוררות בשלוש בלילה והקושי לחזור לישון משם עד הבוקר)
    ההשכבה בתחילת הלילה מאד משמעותית מכיוון שהיא מסמלת את מה שיקרה בהמשך הלילה,מבחינת הציפיות של בתך. שימי לב שביתך אינה נרדמת בעזרת בקבוק או מים בהרדמה הזאת.
    אני מציעה לך ללמד את בתך להירדם באופן עצמאי, לצד הורדה הדרגתית של גורמי התלות. חשוב לציין שביתך כבר מזמן בגיל שאינה זקוקה לאוכל בלילה ויכולה לישון לילות שלמים.

    בהצלחה
    טלי בן דעת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זחילה וסיבוב
    מרין
    10/02/2011

    שלום!
    הילדה שלי עוד מעט 7.5 חודשים, עדיין אינה זוחלת, מאוד מנסה, "מקפצת" על הבטן תוך ניסיון לנוע קדימה,שולחת ידיים ומרימה עצמה עם הידיים גבוה מהריצפה - אבל לא ממש מתקדמת (רגליה בועטות באויר).
    היא מתגלגלת בחופשיות לשני הצדדים אבל את הסיבוב סביב הציר עושה גם תוך גלגול (ז"א מתגלגלת מהבטן לגב ואז חזרה לבטן תוך שינוי כיוון השכיבה קצת לצד).
    היא מאוד פעילה, מאוד רוצה לשבת (אך בצורה הלא נכונה דרך שרירי הבטן, אני מנסה לא להושיב אותה אבל היות והיא ממש מנסה להתרומם הטרמפולינה שלה נמצאת בזוית של כ 45 מעלות וכך גם העגלה (אחרת מזוית של 180 היא ממש זורקת עצמה קדימה בניסיון להתרומם). היא מאוד סקרנית, יודעת יפה איפה האור ואיך עושים ביי ביי ו קו קו, אבל כל עניין הזחילה מתחיל קצת להציק לי וגם לה כי היא נוטה להתייאש ולוותר.
    יחסית לגילה שוקלת יפה כ-8.500 אני יודעת שזה יכול קצת להכביד עליה.

    מה ניתן לעשות? תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זחילה וסיבוב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זחילה וסיבוב - תגובה

    דבי גרוס דולב
    10/02/2011

    הי מרין
    מכיוון שביתך לא נמצאת בעיכוב (עד גיל 10 חודשים מצפים לתחילת זחילה) הרי שאין צורך בתרגול מיוחד. ביתך ממש מנסה ומתאמצת לזחול והדבר בוא יבוא בזמנו, אין צורך להילחץ. אין גם מקום לדאגה שמא התינוקת תוותר, לתינוק לא נגמרת המוטיבציה לעולם. כדי להמנע מנסיונות התרוממות משובשים נסי להמנע משימוש בטרמפולינה.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרגלי שינה
    דנה
    10/02/2011

    שלום,
    בני הטרי בן חודש עוד מעט. קשה לי מאוד להשכיב אותו לישון מכיוון שהוא לא נרדם לבדו בעריסה- אנחנו מרדימים אותו על הידיים וגם כאשר הוא כבר נירדם ואנחנו מניחים אותו בעריסה- הוא מתעורר לאחר זמן קצר...(בגלל גזים או תנועות ידיים בלתי נשלטות). כלומר- הוא הכי רגוע עלינו בידיים וככה חולפים רוב הלילות שלנו כאשר הוא נרדם עלינו. אני חוששת שמא זה יהפוך להרגל. האם יש טעם להרגיל אותו אחרת בגיל כה צעיר? האם התופעה שתיארתי כאן נורמלית לתינוק בן חודש או שזה רק הבן שלי?
    תודה העל תשובה!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הרגלי שינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרגלי שינה - תגובה

    דבי גרוס דולב
    10/02/2011

    הי מיכל
    התופעה שאת מתארת מאוד מאוד מוכרת בגיל זה ויעידו על זה אמהות רבות.
    התינוק מרגיש חם, בטוח ומכונס בידי ההורים, מרגיד את המעבר למיטה, מתעורר ומתנגד בבכי. אין הרבה שניתן לעשות אבל להלן כמה רעיונות:
    1. להשתמש בשמיכת עיטוף בעלת עיטוף מיוחד שנותן לתינוק להרגיש מכונס ואסוף, עוזר לתינוקות רבים.
    2. להמשיך ולנסות להחזיר חמיטה לאחר שנירדם, להוסיף מייד מגע עמוק כדי שהמעבר יהיה קל יותר. אם מתמידים, בסוף התינוק מתרגל למעבר, זה עניין של גיל ומוכנות.
    3. להבין שמדובר בצורך רגשי ולא מניפולציה ולכן חשוב לתת מענה לצורך זה.
    4. בהמשך, בהדרגתיות להכניס את התינוק למיטתו שנייה לפני שהוא נרדם ולאט לאט להגדיל את פער הזמנים בין ההירדמות לכניסה למיטה.

    מבטיחה שתקופה זו עוברת, קחו אותה בקלות ובהבנה..
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה דבי- עודדת אותי...

    דנה
    10/02/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הילדה נהיית כחולה
    אביטל
    10/02/2011

    הבת שלי בת 8 חוד', בריאה בד"כ ב"ה.

    לפני כשבוע הילדה לפתע נהיית סגולה ושפתיה סגולות.
    הופיע גם בכפות הידיים ובכל הרגליים.

    רצתי איתה למיון, לא מצאו דבר ושיחררו כעבור 24 שעות.

    הבוקר, זה שוב אירע, כאשר התיזמון דומה.
    לאחר אותו אוכל ולאחר שאביה נישק אותה לשלום כאשר יש עליו בושם שמשתמש כבר כ-10 חוד'.
    לכן, אני חושבת על כיוון של אלרגיה.
    (אלך וודאי לרופא ילדים ולרופא בודק אלרגיות בהקדם)

    מה זה יכול להיות ?

    תודה, אביטל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הילדה נהיית כחולה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הילדה נהיית כחולה - תגובה

    דבי גרוס דולב
    10/02/2011

    הי אביטל
    פורום זה אינו עוסק בנושאים רפואיים אלא מוטורים בלבד ולכן לא כול לענות,
    מאחלת לכם רק בריאות.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת בת 6 חודשים
    טלי
    10/02/2011

    שלום,
    יש לי תינוקת בת חצי שנה מודעת לסביבה החלה להתפך בגיל מאוד מוקדם, ממלמלת הרבה מחייכת הרבה אבל לא מוציאה קול בזמן צחוק האם יש סיבה לדאגה???

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תינוקת בת 6 חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת בת 6 חודשים - תגובה

    דבי גרוס דולב
    10/02/2011

    הי טלי
    לא נשמע שיש סיבה לדאגה.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איזה גיל מותר לעמוד
    אנסטסיה
    10/02/2011

    הבת שי בת חצי שנה והיא כל הזמן רוצה לעמוד ומתחילה ליבכות כשמושיבים אותה האם מותר בגיל כזה להעמיד אותה על הרגליים ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איזה גיל מותר לעמוד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איזה גיל מותר לעמוד - תגובה

    דבי גרוס דולב
    10/02/2011

    הי אנסטסיה
    על מנת שההתפתחות המוטורית תתרחש בצורה הטובה ביותר כדאי להמנע ממצב בו התינוק נמצא בשלבים שאינם מתאימים לגילו ולמקום ההתפתחותי שלו. תינוק צריך תחילה להתהפך לשני הצדדים, לזחול, להתישב ורק אז לעמוד.
    העמדה לפני הזמן עלולה לגרום להרגלי תנועה משובשים ולעיתים לדילוג על שלבי התפתחות.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת בת 8 חודשים שלא יושבת
    נעמה
    10/02/2011

    אני אמא לתינוקת מתוקה בת 8 חודשים. היא כבר זוחלת מגיל 4 חודשים ועומדת מגיל חצי שנה אולם היא עדיין לא יושבת בכוחות עצמה.

    כאש מושיבים אותה היא לא כלכך יציבה וצריכה תמיכה בגב.

    האם יש סיבה לדאגה מבחינה התפתחותית? והאם להמשיך ולהושיב אותה או לתת לזמן לעשות את שלו.

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת בת 8 חודשים שלא יושבת - תגובה

    דבי גרוס דולב
    10/02/2011

    הי נעמה
    ההתפתחות המוטורית אצל תינוק אמורה להתרחש על פי שלבים וללא דילוג על מרכיבים התפתחותיים . במקרה של דילוג על שלב כמעט תמיד מדובר בקושי תנועתי שגרם לתינוק לקפוץ לשלב הבא. הגוף אמור להיות מסוגל להתישב אם כבר הגיע למצב של עמידה ואם איננו יכול התישב בעצמו הרי שהדבר דורש התיחסות.
    אמנם אין מקום לדאגה אבל בהחלט כדאי לאבחן כיצד תינוקת שהגיע לעמידה איננה יכולה להתישב, הדבר יכול להיות גם קשור להתפתחותה המהירה מידי.
    בנתיים רצוי מאוד לא להושיב אותה שכן הושבה לפני שתינוק עושה זאת בעצמו עלולה לקבע תנועיות משובשת או לגרום לדילוג של שלבים התפתחותיים.
    באבחון ובתרגול נכון תלמדו מה הסיבה לאי ההתישבות וכיצד לסייע לביתכם לעשות זאת ולממש את כל שלבי ההתפתחות. אשמח לעזור.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום