פורום התפתחות תינוקות - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בן חמישה וחצי חודשים
    רחל
    07/03/2011

    בניבן חמישה וחצי חודשים עדין לא מתהפך שוכב יפה על הבטן ומשחק יפה כשהוא על הגב,
    לאחרונה שמתי לב שאינו שוכב על הצד ברגע שאני מנסה הוא ישר מתהפך לבטן או מסתובב בחזרה לגב.
    ביומים האחרונים כאשר מרימים אותו על הידים, הידים שלו (הכתפיים) הולכות כאילו אחורה.
    גם כשאני מנסה שישכב על הצד אז כל החלק העליון של הגוף בורח לו אחורה גם כשהוא מאוד מנסה להסתובב על מנת להגיע לצעצוע.
    האם יש סיבה לדאגה? צוררך בתירגול?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן חמישה וחצי חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן חמישה וחצי חודשים - תגובה

    דבי גרוס דולב
    07/03/2011

    הי חלי
    בנך לא נמצא בעיכוב התפתחותי שכן אנו מצפים להתהפכויות עד גיל חצי שנה. יחד עם זאת, לפי תאורך, יתכן ולבנך יש שיבוש תנועתי קטן שמקשה עליו את מימוש ההתהפכויות. הקושי לשכב על הצד ונטיית הגוף לאחור יכולים להצביע על מתח בבית החזה או קיצור שררי הגב וכשזה המצב, קשה מאוד להתהפך.
    אין מקום לדאגה, לתינוקות רבים יש את זה אבל יש מקום לבדיקה על מנת ללמוד תרגול שיקל על בנך את תהליכי ההתפתחות טירפה את גופו.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זחילה לאחר ישיבה המשך....
    אודה-יה
    07/03/2011

    שלום ותודה על התגובה המהירה.
    אני שמה את ביתי על הבטן או על הגב בסביבת המשחקים שלה, היא מתוסכלת
    ומביעה זאת על ידי בכי וחסרת סבלנותץבשבועות האחרונים
    היא היתה רגילה לשבת ולשחק עם כל המשחקים סביבה בצורה נוחה- אני לא מצפה שהיא תתחיל לזחול כ"כ מהר אם רק עכשיו הפסקנו להושיב אותה- אך האם יש משו שאני יכולה לעזור לה בעניין על מנת שלא תיהיה מתוסכלת?! תרגילים וכד?! אני שמה לה ידיים בכפות הרגליים אך היא לא ממש דוחפת קדימה רק אחורה.
    והאם להפסיק להושיב אותה לגמרי? לא לתת לה לשחק בישיבה?
    האם צריך לפנות למישהו בגיל הזה? או שלתת לזה עוד זמן (היא בת שמונה חודשים וקצת)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זחילה לאחר ישיבה המשך....

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זחילה לאחר ישיבה המשך.... - תגובה

    דבי גרוס דולב
    07/03/2011

    הי אודה- יה
    הדבר הנכון הוא לא להושיב בכלל אבל אני יודעת שזה קשה לעשות זאת לאחר שתינוק הורגל לזה. הושבה מרובה גורמת לעיתים למתחים מסוימים בגוף שמקשים על התינוק לחזור למצבי שכיבה ובטח להתקדם קדימה.
    ביתך אמנם לא בעיכוב אבל אבחון יוכל מאוד לעזור בזה שיבדוק אם יש קושי תנועתי המקשה על השכיבה על הרצפה ויקל על ביתך את המעבר מישיבה לשכיבה בחזרה.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בקיעת שיניים
    סיון
    07/03/2011

    שלום,

    הבת שלי בת שנה וחודש
    בגיל 10 חודשים בערך בקעו 2 שיניים אמצעיות בלסת התחתונה, וזהו עד עצם היום הזה.
    האם זה הגיוני בגל הזה שאלו השיניים היחידות שבקעו ?
    האם יש מקום לדאגה ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בקיעת שיניים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בקיעת שיניים - תגובה

    דבי גרוס דולב
    07/03/2011

    הי סיון
    זה אינו מתחום עיסוקי אבל ככל הידוע לי, אין עם זה בעיה.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דילוג על שלבים
    dana
    07/03/2011

    בני בן 8 חודשים, מתהפך ללא בעיה ופעיל מאוד.זוחל גחון, עומד עמידת שש וגם עושה כמה צעדים ושוב ממשיך בזחילת גחון. מעמידת שש עושה ניסיונות התיישבות (מניח חצי טוסיק),אך לא יושב באופן עצמאי אלא תמיד נשען ולפני כשבוע התחיל לעמוד וכשנמאס לו לעמוד הוא משחרר את הידיים בנפילה חופשית אחורה.התייעצתי עם רופאת הילדים כי אני מוטרדת שהוא לא יושב ושדילג לעמידה מוקדם מדי, ונאמר לי על ידה שאני צריכה להושיב אותו עם כריות מסביבו וכך לתרגל את הישיבה עד ליציבות מלאה.
    מקריאה בפורום אני מבינה שלא מומלץ להושיב תינוק לפני שלמד לשבת בכוחות עצמו ואני די מבולבלת עכשיו ..
    שאלותיי הן:1) אני יודעת שמצופה מתינוק לזחול עד גיל 10 חוד'.הכוונה זחילת שש או זחילת גחון ? או שזה לא משנה.
    2) מה הדבר "הנכון" לעשות לגבי ביסוס הישיבה שלו? מדוע יש ניגודיות מוחלטת בגישות לגבי הושבה?
    3)האם ניתן ללמדו איך לרדת ממצב עמידה?
    אודה מאוד על עצה טובה כי אני כבר לא יודעת למי להקשיב :(

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דילוג על שלבים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דילוג על שלבים - תגובה

    דבי גרוס דולב
    07/03/2011

    הי דנה
    1. לי שנעמ שבנך ממש כבר בדרך לזחילת 6 ולהתישבות עצמאית ולא נראה לי שיש מקום לדאגה. עד גיל 10 חודשים אנו מצפים לזחילת 6.
    2. לפי תפיסתי הדבר הנכון ביותר לעשות הוא לא להושיב שכן אז יקטן הסיכוי ללמידת ההתישבות העצמאית. הלמידה מתרחשת תוך כדי תהליך ואם נושיב את התינוק נקטע את התהליך. תינוק מושב מסגל לעצמו זקיפה גדולה על מנת שלא ליפול. אותה זקיפה מפריעה ומקשה בהתישבות עצמאית. הניגודיות מקורה בגישות טיפול שונות. השיטה לפיה אני עובדת מקורה בפלדנקרייז, שם יש דגש על תנועה נכונה, איכותית ומעבר דרך כל שלבי ההתפתחות.
    3.אחת הסיבות לחשיבות המעבר דרך כל השלבים היא לדעת לעשות את השלבים הבאים טוב ויעיל. אם תתני לבנך להתפתח על פי השלבים בלי לקפוץ קדימה, הוא ילמד גם איך לרדת מעמידה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת בת שנה
    שרון
    07/03/2011

    שלום רב,
    יש לי תינוקת בת שנה וחודשיים. היא מתפתחת נהדר (מקשקשת וממלמלת, הולכת מסביב לרהיטים וכו..). היא אינה מכניסה לפה שום דבר לבד (בעזרת הידיים) - לא מוצץ, לא צעצועים, לא אוכל. עם זאת היא מחזיקה כל דבר, אין לה בעיית אחיזה...
    בטיפת חלב המליצו לי לפנות להתפתחות הילד. העניין נראה לי מוזר. אף פעם לא נתקלתי בדבר כזה (יש לי עוד 2 ילדים בבית). מה עושים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תינוקת בת שנה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת בת שנה - תגובה

    דבי גרוס דולב
    07/03/2011

    הי שרון
    אי הכנסת אוכל ומוצץ לפה לבד היא עניין התנהגותי בד"כ יחד עם זאת קשה לי להתיחס בלי להכיר את התינוקת ואת התמינה כולה. אני ממליצה ללכת להתפתחות הילד כפי שהומלץ רק כדי להיות שקטה, לי לא נשמע שיש בעיה נוספת.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה

    שרון
    08/03/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שנה ושלושה חודשים
    נופר
    06/03/2011

    תודה
    כמה חודשים לספור מעת תחילת ההליכה העצמאית ? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שנה ושלושה חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שנה ושלושה חודשים - תגובה

    דבי גרוס דולב
    07/03/2011

    הי מיכל
    אין מספר חודשים קבוע מומלץ להליכה ללא נעליים. פשוט לסחוב כך, בלי נעליים חודשים בודדים.בנתיים ניתן ומומלץ להשתמש בנעליים בעלות סוליית עור רכה .
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בקבוקי פלייטקס
    סדה חסון
    06/03/2011

    אני מעוניינת לדעת איפה אני יכולה לרכוש בקבוקים של פלייטקס? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בקבוקי פלייטקס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בקבוקי פלייטקס - תגובה

    אורנה עטאר
    06/03/2011

    אנא התייעצי בפורום תזונה.
    בברכה,
    אורנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שנה וחמישה חודשים- אכילה בלילה
    אמא
    06/03/2011

    שלום רב,

    אני פונה לגבי בני בן השנה וחמישה חודשים.

    בין גיל חצי שנה לגיל שנה, בני לא היה אוכל במהלך הלילה, היה ישן שינה רצופה. מאז החל את הגן (בספטמבר, כאשר היה בן 11 חודשים), החל להתעורר לבקבוק סימילאק בלילה... יש לציין שמאז שהחל את הגן והחל החורף, הוא רוב הזמן חולה... היה לו כבר דלקת עיניים, דלקת ריאות, דלקת אוזניים, שלשולים- כל דבר כזה גרר מתן תרופות, ירידה בתיאבון וכ"ו.

    בני אוכל ב 18:30 ארוחת ערב- הכוללת ביצה ולעיתים גם סלט טונה (חלבון), כריך/ בורקס (פחמימה), עגבניות. הוא אוכל עד שהוא שבע ואז מתחיל לזרוק את האוכל מהצלחת. ב 19:30 הוא אוכל בקבוק 300 מל סימילאק, והולך לישון.

    החל מגיל שנה הוא חזר לקום ולהתעורר פעם פעמיים בלילה לבקבוק סימילאק, מנסה לתת מים וזה לא עוזר, הוא אוכל 220-240 מל סימילאק בכל ארוחה כזו.

    בשבוע האחרון (לאחר דלקת אוזניים וקבלת אנטיביוטיקה), הוא החל לקום כל שעתיים לבקבוק! הוא אוכל ארוחת ערב כפי שתיארתי מעלה, אוכל 300 מל ב 19:30, ובסביבות 22:00 אוכל שוב 240, בסביבות 24:00 שוב 240, בסביבות 2:00 או 3:00 שוב 240 ומתעורר סופית בסביבות 6 בבוקר.

    חשוב לי לציין שהוא לוקח מוצץ מגיל 0, כך שאני לא חושבת שהוא צריך את הבקבוק כדי להירדם, הוא גם אוכל כמות גדולה כל ארוחה אז כנראה שכן הוא רעב. ניסיתי לתת לו דיסה בתוך הסימילאק- זה לא גרר שינוי מבחינת מתן תדירות האוכל. כמו כן, מבחינת משקל- הוא נשקל לפני חודש, בגיל שנה וארבעה חודשים אצל רופא ושקל 9.300 (כאשר הוא לבוש+ חיתול).

    אודה לחוות דעתך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שנה וחמישה חודשים- אכילה בלילה - תגובה

    אורנה עטאר
    06/03/2011

    אנא הפני את השאלה לפורום תזונת תינוקות.
    בברכה,
    אורנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת לחוצה-בת 10 חודשים
    נורית
    04/03/2011

    בתי בת 10 חודשים, והיא נבהלת מכל מיני רעשים / תנועות במהלך היום, וגם השינה שלה לא רצופה, ולדעתי זה כי היא קופצ מתוך שינה.
    היום למשל היא ישבה בסלון , אני יצאתי לחדר אחר, היא קצת בכתה ואז חזרתי, בשניה שנכנסתי והופעתי מולה ראיתי אותה קופצת בבהלה כמו מבוגר שנבהל ממשהו פתאומי.
    היא נרדמת לרוב בידיים או בעגלה, לא יודעת להרדם לבד, ולפעמים כאשר היא רדומה בידיים היא פתאום קופצת, כשהיא בידיים היא ממשיכה לישון אבל זה מעיר אותה כשהיא במיטה והיא בוכה.
    רוב היום היא רפויה, אבל יש רגעים שידיה קפוצות.
    בביקור בהתפתחות הילד ואצל רופאה התפתחותית הילדה היתה שלווה ורגועה ונאמר לי שאין לה טונוס גבוה.
    האם יש פתרון לבהלות / בכי / שינה לא רצופה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תינוקת לחוצה-בת 10 חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת לחוצה-בת 10 חודשים - תגובה

    אורנה עטאר
    06/03/2011

    שלום,
    קודם כל יש פתרון. אני אנסה לסייע לך ככל שניתן בהמלצות כאן על דפי הפורום. אך מאחר ואין כמו מראה עיניים ייתכן ויהי צורך שמדריכה להתפתחות תינוקות תראה אותה - תאבחן את הסיבה ותטפל בדיוק רב יותר ובהתאם לבתך הפרטית.

    ייתכן ורפלקס מורו (נקרא גם רפלקס הבהלה) שאמור להיעלם בערך בגיל חמישה - שישה חודשים עדיין קיים במערכת ויש צורך "להוציא" אותו בהדרגה.

    המלצות:
    1. לתת לה תנועה בטוחה וקרובה לגוף ככל שניתן. ולראות שהיא פותחת יותר ויותר את הידיים. עם הזמן כשאת רואה שהידיים יותר פתוחות ויש פחות בהלה בעיניים - ניתן להגדיל את התנועה במרחב.
    2. האם היא ישנה על הגב או על הבטן. שינה על הגב גורמת לעידוד של הרפלקס ולכן בגילה הייתי מרדימה על הבטן ואח"כ מעבירה אל הגב. אם היא מתהפכת (ואני מקווה שכן!) - כבר אין לנו שליטה על כך.
    3. שינה לא רצופה יכולה לנבוע מאותה סיבה - אך הייתי גם מתייעצת בפורום שינה ומקבלת מהם ייעוץ.

    מה שחשוב לתת לבתך סביבה בטוחה. אני חושבת שלא יהיה מנוס ממפגש עם מדריכה להתפתחות תינוקות יש לרוב יש כאן צורך בעבודה מעמיקה בכדי להוביל את בתך למקום שקט ובטוח וזאת בכדי שתבטח בסביבה שלה ותגדל להיות ילדה שבוטחת בסביבתה ואינה מבוהלת.
    אנא שיקלי זאת.

    בברכה,
    אורנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ועוד שאלה

    נורית
    06/03/2011

    ראשית, הייתי בהתפתחות הילד, והפיזיוטרפיסטית שבדקה אותה לא מצאה שום בעיה, זאת היות ובאותה בדיקה הילדה היתה רגועה , לא קימצה אצבעות , הגיבה יפה לכל מה שעשו איתה.
    אבל יש מצבים בהם אני (האמא רואה הכל ....) רואה שהילדה נכנסת למתח מסוים ואז היא סוגרת את האצבעות חזק, קשה לי לאבחן מתי זה קורה...
    לגבי הקפיצות מתוך שינה, היא ישנה על הצד , ועוברת לגב ולעיתים רחוקות לבטן.
    היא נרדמת בידיים ואז כשמגיעה למיטה ושמים על הבטן היא לפעמים מתעוררת וישר מרימה עצמה. בכלל בכל התעוררות היא עוברת מהצד/ גב לבטן וישר מתאוממת ומחזיקה בסורגים בבכי / צרחות.
    האם יש טיפול מעבר למגע?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד משהו

    נורית
    06/03/2011

    כשהיא ערה היא לרוב נראית רגועה, מוחאת כפיים יפה, ידיים על הראש, צוחקת ומשתפת פעולה.
    אבל אני מבחינה שהיא נבהלת בכל מיני סיטואציות שתינוקות בדרך כלל לא נבהלים, כמו שהיא משחקת ואני קוראת לה / מופיעה מולה וכו'

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד משהו - תגובה

    אורנה עטאר
    08/03/2011

    נורית שלום,
    כמו שאמרת אמא רואה הכל. הטיפול הוא לא רק במגע ובתנועה אלא בחשיבות החשיפה ההדרגתית ולא להימנע מהמצבים האלו שאת יודעת שהיא נבהלת בהם אלא לעשות זאת בהדרגה.
    נסי כשאת קוראת לה אולי לקרוא לה בקול נמוך יותר, כשאת מופיעה מולה - אולי לקרוא לה קודם או לשלב "קוקו" ולראות מה יעבוד.
    אם בהתפתחות הילד לא ראו דבר אני מעריכה שלא מדבור באיזו בהלה שתשפיע על תפקודה כתינוקת ופעוטה ואת גם מתארת אותה כתינוקת רגועה.
    נסי את מה שכתבתי אם תרגישי שאת רוצה שיראו את זה בכדי לקבל עוד חוות דעת את מוזמנת לפנות למרכז "צעד ראשון" לקביעת מפגש עם מדריכה להתפתחות תינוקות.

    בברכה,
    אורנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התהפכות
    אור
    03/03/2011

    שלום ביתי בת 7 חד' , היא מתהפכת בקלות מהבטן לגב אך להיפך רק בעזרת טפיחה קלה על הגב, או הצלבת רגלים, כאשר על הבטן מהר מאוד חוזרת לגב. היא איננה אוהבת כלל להיות על הבטן, ובעיניי זה נובע מכאן. היא רגילה ואוהבת מאוד ידיים. מה עלי לעשות??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התהפכות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התהפכות - תגובה

    אורנה עטאר
    06/03/2011

    אור שלום,
    בגילה בתך צריכה לשהות כמה שיותר על הבטן בכדי לממש את שלבי ההתפתחות הבאים.
    המלצתי היא:
    1. כשהיא על הבטן- תעמדי על הברכיים מאחוריה וטפחי לה על הגב, על השכמות, הדהדי עם הפה שלך קול לתוך הגוף שלה וזאת בכדי להסב את תשומת ליבה לקול ולמגע וכך להיות יותר זמן על הבטן.
    2. חפשי כאן בפורום תהליך שנקרא שיפור שכיבה על הבטן ותרגלי אותו יום יום כי יש סיבה לכך שבתך לא אוהבת להיות על הבטן - יש לה קושי פיזי שאותו אינני יכולה לאבחן כאן. בתהליך הזה יש הורדת מתח משרירי בית החזה והארכת זוקפי הגב - אלו ייסיעו לבתך לשכב זמן רב יותר על הבטן.
    3. בכדי לעודד התהפכות אל הבטן - את עושה דברים נכונים - יש תרגילים נוספים שתוכלי למצוא כאן באתר תכתבי בחיפוש "התהפכות מהגב לבטן". תהליך שיפור שכיבה על הבטן ייסיע גם להתהפכויות.

    במידה ולא תראי שיפור בשבועיים הקרובים - אנא שיקלי לראות מדריכה להתפתחות תינוקות בכדי למנוע עיכובים נוספים בהתפתחות המוטורית של בתך.
    בברכה,
    אורנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא מתהפך?
    שרית
    03/03/2011

    בני בן 4 וחצי חודשים עדיין לא מתהפך מהגב לבטן, אציין שלפני מספר ימים הוא התהפך מהבטן לגב..מספר פעמיים...רציתי לדעת אם זה בסדר וכיצד אני יכולה לעזור לו להתהפך.אציין שהוא מחייך וצוחק בקול, מושיט ידיים לצעצועים ועירני..האם בני נמצא בעיכוב התפתחותי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לא מתהפך?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא מתהפך? - תגובה

    דבי גרוס דולב
    03/03/2011

    הי שריתת
    התהפכויות אמורות להתרחש עד גיל חצי שנה כך שבנך לא נמצא בעיכוב ואף לא זקוק לתרגול..
    בברהכ
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת חצי שנה ושבוע ימים ולא מתהפכת
    אפרת
    03/03/2011

    בתי המקסימה, ילדה עירנית וסקרנית תופסת צעצועים , מכניסה לפה, מעבירה מיד ליד ומראה סימנים טובים להתפתחות בכיוונים האלו, אלא שהיא נשכבת על הבטן ולא זזה על צירה כלל, רוב הזמן הידיים מושטות לצדדים ומעט מאוד היא מעבירה ידיים לתפוס צעצועים. היא מרבה לקטר גם. בשכיבה על הגב היא לעיתים פונה לצד אבל מהר חוזרת למצב של שכיבה חזרה על הגב.
    הייתי אצל הרופאה והיא לא רואה בעיה וטוענת שהיא תתהפך לפחות עד סוף החודש.
    משהו מפריע לי בכל זאת. האם זה מראה על עיכוב בהתפתחות ??
    אני מתרגלת איתה תרגילים אבל אין התקדמות. היא מחזיקה יפה את הראש האם יש מקום לדאגה?
    היא צוחקת, מחייכת, יוצרת קשר עין, ממלמלת אלינו אימי ...בה..וכו'
    האם עלי לדאוג
    אגב היא לפעמים מקשיתה את הגב ודוחפת עם הרגליים קצת על הבטן
    עד מתי מצפים מהילד שיתהפך? האם עד סוף גיל שישה חודשים או תחילת גיל שישה חודשים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת חצי שנה ושבוע ימים ולא מתהפכת - תגובה

    דבי גרוס דולב
    03/03/2011

    הי אפרת
    אנו מצפים לראות אצל תינוק התהפכויות עד גיל חצי שנה. בניגוד לרופאת הילדים, אני מאמינה בזה שאם תינוק אינו מבצע התהפכויות עד גיל זה הרי שיש קושי תנועתי שמונע זאת ממנו. ותמיכה להערכה זאת היא הושטת הידיים לצדדים בעת שכיבה על הבטן, תנוחה שמקשה על התהפכויות מבטן לגב ומצביעה פעמים רבות על מתח יתר בבית החזה. גם הבאת הגוף לצד וחזרה לגב והקשתת הגב יכולות להצביע על קושי זה.
    כשלתינוק אין אף הגבלה בתנועה או קושי פזיולוגי מסוים, התפתחותו מתרחשת לפי "הספר".
    אז אין צורך לדאוג כי בד"כ מדובר בקושי קטן אבל כן כדאי לבדוק מהו הקושי וללמוד תרגות בהתאם. יתכן וההתהפכויות יתאחרו אך יגיעו בקרוב אבל אותו קושי עלול להופיע בשלבים אחרים של ההתפתחות.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלות מדאיגות
    לנה
    03/03/2011

    שלום רב!
    תינוקת שלי בת חודשיים וחצי,מסרבת לשכב על הבטן אני שמה אותה 3-4 פעמים ביום אבל היא מסכימה להיות על הבטן לא יותר מ5 דקות כל פעם ,כלומר במצטבר יוצא לנו להיות על הבטן 20-25 דקות,מה עושים?קניתי לה מתקן מיוחד שמגביה לה את הגוף כלומר טוסיק נשאר קצת למטה וגוף מורם אבל לא כ"כ עוזר.
    כמו כן יש לה נטייה ברורה לשים ראש על צד שמאל התחלתי לשים לה חיתול ע"מ להגביל אותה,גם כאשר היא שוכבת על הבטן הראש שלה נוטה לצד ההפוך לצד ימין.
    ושאלה אחרונה לאיזה מרחק מעניים לתלות צעצועים בטרמפולינה ואוניברסיטה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלות מדאיגות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלות מדאיגות - תגובה

    דבי גרוס דולב
    03/03/2011

    הי לנה
    בפורום זה תוכלי למצוא תרגילים לעידוד השכיבה על הבטן, נסי לתרגל אותם באינטנסיביות מספר פעמים ביום ואם לא תראי שינוי את מוזמנת לחזור אלי.
    אני לא מאמינה במתקנים מסוג אלה שתיארת שכן הם אינם מלמדים את הגוף לשכב באמת על הבטן ולאמן את השרירים לכך אלא משמשים מעין "קביים" ולא תורמים להתפתחות באופן כללי.
    נטיית ראש לצד אחד חשוב לאבחן על מנת לראות אם מדובר בטורטיקוליס או רק בהעדפה, בכל מקרה רצויה סימטריה בהפניית הראש.
    צעצועים באוניברסיטה יש לתלות במקום המיועד לכך שמראש מחושב ונועד לזה.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כמות אוכל?
    מיטל
    02/03/2011

    כמה צריך לאכול תינוק בן שבוע וחצי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כמות אוכל?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כמות אוכל? - תגובה

    דבי גרוס דולב
    03/03/2011

    הי מיטל
    אם מדובר בפורמולה אז יש הוראות על גבי האריזה. אם מדובר בהנקה אז בגיל זה יש לתת לתינוק לינוק לפי דרישה.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 7 שבועות - לא מגיבה
    מודאגת
    02/03/2011

    הי,
    בתי כמעט בת 7 שבועות, לא מגיבה כלל אלי או לאבא שלה - לא יוצרת קשר עין, לא מסתכלת עלינו, לא מגיבה לקול שלנו ולא מחייכת.
    כשאני מנסה ליצור קשר עין לרוב היא פשוט מסיטה את המבט הצידה או מתחילה לפזול.
    רוב היום היא ישנה, או צמודה לי לציצי. מוכנה להיות רק על הידיים וישנה אתי במיטה.
    כשהיא ערה ולא אוכלת אז היא "מקטרת" (כלומר - משמיעה קולות של שער חורק ומתפתלת), או שהיא בוהה בספר שחור לבן שיש לה בעגלה.
    היא גם מסוגלת לעקוב אחריו עם המבט אם מזיזים אותו.
    אני מתחילה להיות מודאגת ומאוד מתוסכלת מהעניין.
    יש לציין שנולדה בתחילת שבוע 36 במשקל נמוך, אך מאז העלתה יפה במשקל (נולדה 2.2 ועכשיו שוקלת 4 קילו)

    האם זה עדיין בטווח הנורמלי? מתי אני יכולה לצפות לשינוי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בת 7 שבועות - לא מגיבה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 7 שבועות - לא מגיבה - תגובה

    דבי גרוס דולב
    03/03/2011

    הי מודאגת
    לרוב לא מדובר בבעיה אלא בתינוקות שלוקח להם מעט יותר זמן להסתגל לעולם ולתקשר איתו במיוחד לאור העובדה שביתך נולדה לפני הזמן. הייתי מחכה עוד קצת לקשר עין ואם תיהי עדיין לא שקטה, קבעי תור לרופא הילדים מפני שאין כמראה עיניים על מנת לקבוע אבחון.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום