פורום התפתחות תינוקות - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • לשים תינוקת בלול
    שירן
    16/02/2011

    שלום,
    אני מעוניינת לשים את ביתי הקטנה בת חצי שנה בלול במהלך היום (כמובן שלא כל היום)
    שאלתי- האם ה יכול לפגוע לה בהתפתחות ?
    לאיזה פרקי זמן מומלץ לשים ?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לשים תינוקת בלול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לשים תינוקת בלול - תגובה

    דבי גרוס דולב
    16/02/2011

    הי שירן
    הסיבה העיקרית לשימוש בלול הוא לנוחות ההורים, עבור התינוק הדבר מגביל את התנועה ועלול להקשות על התקדמות, התהפכויות וזחילה. הדבר לא פוגע בהתפתחות באופן כללי אלא מגביל. לכן רצוי לא להניח לפרקי זמן ארוכים מידי.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינה
    ילי
    16/02/2011

    יש לי תינוקת בת 4 חודשים. היא ישנה במהלך היום בערך פעם בשעתיים, לחצי שעה ולפעמים יותר. האם זה סביר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינה - תגובה

    דבי גרוס דולב
    16/02/2011

    הי ילי
    כן, אין שום חוקיות לגבי זמני שינה לתינוקות ואם זה מה שביתך זקוקה לו אז זה בסדר.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דילוג על זחילת גחון
    אלון
    16/02/2011

    שלום רב,
    בתי בת 7.5 חודשים.
    מספר חודשים שהיא שוכבת על הבטן ומרימה חזה וראש גבוה וללא בעיה
    וכן מרימה חפץ ביד אחת תוך השענות על ידה השניה בלבד.
    בגיל 7 חודשים החלה לנוע על צירה 360 מעלות ולדחוף עצמה אחורה.
    היום החלה לעמוד על 6.
    האם קיימת בעיה במידה ותחל לזחול על 6 ותדלג על שלב זחילת הגחון?
    תודה מראש,
    אלון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דילוג על זחילת גחון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דילוג על זחילת גחון - תגובה

    דבי גרוס דולב
    16/02/2011

    הי אלון
    זחילת גחון היא אמנם זחילה טובה ואיכותית אבל יחד עם זאת אינה הכרח התפתחותי שאסור לדלג עליו, אין מקום לדאגה.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התפתחות תינוקת בת 8 חודשים
    אורלי
    16/02/2011

    שלום,

    בתי עוד שבוע בת 8 חודשים. היא משחקת זמן רב על הבטן מרימה ראש יפה תופסת צעצועים, מסתובבת על הצד לתפוס צעצועים. היא זוחלת לאחור, מסתובבת סיבוב שלם על הבטן, מתהפכת מהבטן לגב (קורה אבל לא הרבה) אך לא מתהפכת מהגב לבטן - לפני כמה חודשים התהפכה מהגב לבטן אך מאז הפסיקה האם זה תקין? האם אני צריכה לעשות איתה תרגילים כלשהם ואיזה?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התפתחות תינוקת בת 8 חודשים - תגובה

    דבי גרוס דולב
    16/02/2011

    הי אורלי
    אנו מצפים לראות התהפכויות קבועות עד גיל חצי שנה ולכן כשבגיל 8 חודשים עדיין אין התהפכויות חשוב תחילה לאבחן ולבודד את הסיבה לכך ועל פי הבנה זו ללמוד תרגילים מתאימים. כמעט תמיד יש סיבה לזה שתינוק מתעכב בביצוע שלבי ההתפתחות ואף קופץ קדימה לשלבים מתקדמים יותר. כדאי לאבחן זאת על מנת שלא יהיה חסר יסוד ובסיס בהתפתחות המוטורית ועל מנת שאותו גורם מעכב לא יפריע בשלבים מאוחרים יותר.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הצילו
    גלית
    16/02/2011

    לא יודעת אם זה קשור להתפתחות, אבל אני אשמח לעזרה.
    הבן שלי בן 6 שבועות. הוא תינוק מאד חסר מנוחה ו"בכיין". אני חייבת לציין גם שמההתחלה הוא כל הזמן מחפוש למצוץ, בצורה כזאת שהייתי בטוחה שהוא רעב כל הזמן והייתי מאכילה אותו לפעמים כל חצי שעה/שעה, עד שהסבירו שזה כנראה רק רצון למצוץ, ומאז אני מרגיעה אותו עם מוצץ וזה בד"כ עובד.
    הרבה פעמים אחרי שהוא אוכל (ואני די בטוחה שהוא אוכל בסדר בסך הכל כי הוא עולה יפה במשקל) ואחרי שאני מחליפה לו (בד"כ עושה את זה אחרי האוכל, או באמצע אם הוא נרדם תוך כדי לפני שהספיק לאכול מספיק) אני מנסה להניח אותו (במיטה עו על שמיכה ומנסה לשחק או לדבר איתו, וגם אם הוא היה רגוע, לא עוברות כמה דקות והוא מתחיל לקטר ולבכות, אני מצליחה להרגיע אותו על הידיים ועם מוצץ תוך כדי שהוא חובט ומנופף כל הזמן עם הידיכם, אבל ברגע שאני מניחה אותו הוא מתחיל לבכות ולא נרגע עד שאני לוקחת איתו שוב וזה חוזר על עצמו עד שהוא נרדם, כלומר שאין כמעט מצב שהוא ער ורגוע. אני כבר מיואשת מזה ומפחדת שמשהו לא בסדר. הבוקר למשל, הוא אכל ב-8:45 ועד 11:10 הוא לא נרגע (השכבתי אותו כל הזמן על הגב, ובחלק מהזמן עטפתי אותו בשמיכה), ואז אחרי שהשכבתי אותו על הבטו הוא נרגע וישן עד עכשיו (12:30). אני לא חושבת שזה קשרו לבטן/גב כי לפעמים הוא לא נרגע גם על הבטן. זה חוזר על עצמו לאורך כל שעות היום, אלא אם כן הוא נרדם מהר.

    יכול להיות שיש כבר בעיה? אני כבר מיואשת, קשה לי להיות איתו כל הזמן על הידיים ואני חוששת שאני עושה משהו לא נכון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הצילו

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ועוד משהו

    גלית
    16/02/2011

    בערב הוא אכל ב-18:00 ואז שוב ב-19:30 כי היה נראה לי שהוא רעב, מקלחת ונרדם רק ב-21:30. התעורר שוב ב-24:30, היה ער שעתיים, וקם שוב לאכול ב-6:00, נרדם ישר וקם ב-8:45. וכמו שאמרתי לא נרגע עד 11:10 ועדיין ישן. האם זה נורמלי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הצילו - תגובה

    דבי גרוס דולב
    16/02/2011

    הי אמאשלאורי
    מה שאת מתארת מאוד אופייני לתינוקות קטנטנים שעדיין מנסים להסתגל לעולם החדש. הקשיים שלהם בעולם זה באים לידי ביטוי בקושי להירדם לבד ולשהות במיטתם, קושי בפרידה מהידיים של אמא ונטייה לרצות לאכול עוד ועוד וזאת מתוך הרצון למצוץ והרוגע שהוא מביא. נכון שיש תינוקות רגועים יותר אבל לא ניתן לשנות זאת אלא רק לצלוח את התקופה הקשה הזו, להכיל את קושי התינוק, לענות על צרכיו ולזכור שמדובר במשהו זמני. חשוב לזכור שהתנהגות התינוק נובעת מקושי ורגישות ולא מסוג של התפנקות. אין לי המלצות נוספות חוץ להרבות בשימוש במנשא, לקחת לידיים שצריך ולהחזיק מעמד עוד קצת..

    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפסיקה להתהפך
    טולי
    16/02/2011

    שלום , בתי ביום שבת תהיה בת 4 חודשים וכבר יותר מחצי חודש היא מתהפכת מהבטן לגב ככה שמרגע שלמדה להתהפך כבר לא רצתה להיות על הבטן יש לציין שהיא מתהפכת רק לצד אחד משמאל לימין .
    בשבוע האחרון היא לא מתהפכת בכלל שמים אותה על הבטן עד שהיא מתעייפת או מתעצבנת ואז אנחנו הופכים אותה .
    השאלה שלי היא כזאת יש אפשרות שהיא שכחה איך להתהפך ?
    איך אפשר לגרות אותה שוב לזה ?
    תודה מראש על תשובה מהירה וכנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפסיקה להתהפך

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה דילגו עלי ????

    טולי
    16/02/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפסיקה להתהפך - תגובה

    דבי גרוס דולב
    16/02/2011

    הי קרן
    לא שכחנו אותך, רק שלא תמיד מספיקים כל מה שרוצים..
    קורה שתינוקות מפסיקים לבצע שלב בהתפתחות המוטורית לאחר שכבר שלטו בו. לא ברורה לגמרי הסיבה לכך אבל מדובר בתופעה מוכרת.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 4.5 חודשים
    רחל
    15/02/2011

    היי יש לי 2 שאלות:
    1.בני מאוד יציב ומחזיק את הראש יפה מאוד.כשהוא על הבטן הוא מסובב את הראש בחופשיות ומתרומם יפה אבל לרוב אחרי 5-10 דק' מתחיל להתעצבן ואני הופכת אותו על הגב.האם זה בסדר? או שצריך יותר זמן
    2. ארונה שמתי לב שהוא לא תמיד מפנה את רואשו לכיוון רעש, גם כשקוראים לו אם הוא מרוכז במשהו אחר אין סיכוי שהוא יסתובב. האם זה נורמלי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן 4.5 חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 4.5 חודשים - תגובה

    דבי גרוס דולב
    16/02/2011

    הי רחל
    1. רצוי שזמן השהיייה על הבטן יהיה קצת יותר ממושך.
    2. אם בנך לא מטה את ראשו לכיוון הרעש רק כשהוא מרוכז במשהו אחר זה בסדר גמור. אם נטייתו הכללית היא לא להפנות את הראש לכיוון של צלילים ורעשים כדאי להתיעץ.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 14 חודשים
    ענת
    15/02/2011

    בני המתוק בן 14 חודשים עוד שבוע! מתוק מתוק, מראה סימנים של הליכה ראשונית (עשה מספר צעדים היום), תקשורתי מאוד, אומר אבא , אמא , ממלמל , מוחא כפיים, עושה שלום ,אוהב לבוא לחיבוקים, יודע לעשות טובה,עושה לא עם הראש כשלא רוצה משהו, מבין הוראות פשוטות, אוכל לבד עם כפית, יודע קולות של חיות. גה גה לברווז, הב הב לכלב וכו', אומר "את זה" , אוהב לעשות כאילו הוא מדבר בטלפון ואומר "אההה..." כאילו הלו . לוקח מסרק ויודע שהוא צריך להסתרק ומנסה לסרק גם את השיער שלנו. משחק משחק משותף..אם זה בכדור או בשמיעת מוזיקה שהוא אוהב, הוא משתף איתנו שמחה וריקוד. מפלרטט עם אנשים ויוצר קשר עין מעולה. אוהב סיפורים מאוד. בקיצור , הכל באמת טוב.
    אלא מה? הוא מצביע עם יד שלמה, אין לו הפרדה של אצבע המורה , תמיד יראה מה הוא רוצה ותמיד יראה עם היד לאן הוא רוצה להגיע, אבל הכל בכף יד פרושה , רק לעיתים רחוקות עם קיפול לאצבע המורה. נגיד היום, קראתי לו סיפור ושאלתי אותו "איפה החתול?" אז הוא הגיע עם יד פרושה ונגע בחתול. לאחר מכן טיילנו והראתי לו "הנה עץ" , אז הוא הסתכל על העץ, והרים את היד בכיוון העץ, אבל שוב היד הייתה פרושה.תמיד הוא מצמד קול להצבעה "את זה" או רק "אה..." לעיתים הוא רואה שאני מצביעה באצבע אחת אז זה נראה שהוא מנסה לעשות משהו עם האצבעות שלו ואז נשארות לו שתי אצבעות מצביעות (אצבע המורה וזו לידה). אחיזת פינטצה שלו תקינה לחלוטין.שאלתי היא, האם ישנה בעיה? הבנתי שהעדר הצבעה באצבע המורה היא בעייתית ומראה חס וחלילה על בעיה חמורה בתקשורת? האם הבעיה היא מוטורית, ואם כן , איזה רעיונות יש לכם לשפר זאת אצלו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן 14 חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 14 חודשים - תגובה

    דבי גרוס דולב
    16/02/2011

    הי מאיה
    צריך להתסכל על כל תמונת ההתפתחות של הילד ולא רק על אלמנט אחד שחסר. את מספרת שכל שאר ההתפתחות תקינה, הן המוטורית והן הקוגניטיבית אז בטח שאין מקום לדאגה בגלל שאין הצבעה.
    אני לא יודעת מאין קיבלת את האינפורמציה שאי הצבעה מצביע על בעיית תקשורת חמורה, אני מעולם לא שמעתי על זה ואני ממש לא חושבת שהדבר מצדיק דאגה.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שנה ו 3
    רינת
    15/02/2011

    שלום
    האם בגיל הנ"ל, כאשר ילד צועד 5-10 צעדים ונופל, ניתן לתמוך בו ע"י מתן יד , בצעידתו ? או שהדבר לא רצוי ? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שנה ו 3

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שנה ו 3 - תגובה

    דבי גרוס דולב
    16/02/2011

    הי רינת
    אפשר לפעמים לתמוך ולפעמים גם לא כדי שהילד ימשיך ויפתח את שיווי המשקל שלו.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדת נטישה לילדה בת 9
    סמדר
    15/02/2011

    ילדה חכמה , תלמידה טובה, אך כשהיא ישנה בלילה היא מתעוררת בבכי מספר פעמים וכשאמא שלה לא נמצאת לידה היא נכנסת לחרדה ובוכה כמו ילדה קטנה ,"אני רוצה את אמא ,אני רוצה את אמא" וקשה להרגיעה.

    האמא מקדישה לה המון ובכל זאת הילדה מרגישה שאמא שלה לא מבלה מספיק זמן איתה
    מה עושים...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדת נטישה לילדה בת 9

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדת נטישה לילדה בת 9 - תגובה

    דבי גרוס דולב
    15/02/2011

    הי סמדר
    פורום זה עוסק בהתפתחות מוטורית של תינוקות ולכן לא אוכל לענות.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתהפך לצד אחד
    לין
    15/02/2011

    בסוף החודש ימלאו לבני 6 חודשים.אובחן ע" אוטופד עם נטייה קלה בצוואר לצד שמאל ,מתהפך רק מהבטן לגב ורק לצד שמאל.לעיתים כשנמאס לו מלשכב על הבטן אז גם לא זוכר שיודע להתהפך.בכלל נראה שיד שמאל שלו פעילה וחזקה(?) יותר(מושיט,מכניס לפה)אני כן התחלתי לגרות לו את גב יד ימין ואז כן שולח את יד ימין.אך מה בקשר להתהפכויות?כמו כן,אני אני יודעת שבתקופה זו השהייה על הבטן היא קריטית,אז כל פעם כשמתהפך להחזירו על הבטן?אם כך אצטרך לשהות על ידו כל הזמן ואני רוצה שילמד גם להיות לבד... וגם האם לדעתך הוא בעיקוב מסויים מבחינה התפתחותית?תודה!!! בקיצור:איך אני יכולה לעזור לבני? :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מתהפך לצד אחד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתהפך לצד אחד - תגובה

    דבי גרוס דולב
    15/02/2011

    הי לין
    שילוב של כמה קשיים ו/או שיבושים בהתפתחות התינוק יכולים להצביע על מקור אחד.
    באופן כללי אנו מצפים לראות התהפכויות קבועות לשני הצדדים עד גיל חצי שנה ושכיבה נונחה על הבטן. נטיית הראש, עם טיפול נכון, אמורה גם היא להיעלם עם הזמן.
    אין טעם להחזירו לבטן בכל פעם שמתהפך על מנת לא ליצור תסכול וכן כדי לאפשר התהפכות מהגב לבטן אבל כן כדאי לבדוק אם יש מכנה משותף לכל הקשיים הקטנים שיש לבנך ולתרגל איתו בבית בהתאם.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק בן חודש וחצי
    יעל
    15/02/2011

    שלום,
    בני בן חודש וחצי, תינוק מתוק ממש שתחיל עכשיו לחייך, בעיקר אלי אבל מוכן לחייך גגם למי שמחייך אליו. הוא אוהב לשחק בטרמפולינה ובאוניברסיטה (יכול לשחק כך כעשרים דקות, מדבר , מסתכל וצוחק לבובות). שמתי לב שבאוניברסיטה הוא בעיקר מסתכל לצד שמאל, גם כשאני מנסה לגרום לו להסתכל לצד השני הוא אחר כך חוזר להסתכל לצד שמאל, האם צריך לדאוג?? האם יש תרגילים שכדאי לעשות או שזה יעבור לבד??

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תינוק בן חודש וחצי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק בן חודש וחצי - תגובה

    דבי גרוס דולב
    15/02/2011

    הי יעל
    חשוב לבחון את נטיית הראש לא רק מתחת לאוניברסיטה אלא בשכיבה על הגב ללא גירוי ויזואלי ובשכיבה על הבטן. שימי לב לאורך זמן מה האם יש לבנך נטייה חד משמעית לצד שמאל או שיש באפשרותו גם להפנות את הראש ימינה. ומה קורה בשכיבה על הבטן? חזרי אלי לאחר התבוננות בבנך ואמשיך בהתיחסותי.
    בכל מקרה, המצב הרצוי הוא בו לתינוק יש חופש תנועה בצוואר לשני הצדדים.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נסיגה בתנוחה על הבטן תינוק בן 5 חוד
    עמית
    15/02/2011

    שלום, בערך בגיל 3 חודשים בני החל לשהות על הבטן למספ דקות בודדות כל כמה שעות, הוא מאוד "לא אהב" זאת לכן ניסינו בהדרגה. בגיל 4 חודשים חל שיפור ויכל לשהות כך כ 5 או 10 דקות. היום הוא בגיל 5 חודשים וב3 שבועות האחרונים הוא אינו מוכן להיות על הבטן, אפילו לא לדקה, הוא מיד מטה את הראש לרצפה ומתהפך על הצד. לא מדובר בימים אל במס שועות, פשוט לא מסוגל להישען על הידיים/ מרפקים ליותר מכמה שניות. ניסינו לשים גירויים ליד הידיים. מעבר לכך הוא מחייך וחיוני בכל שאר ה"מטלות" שלו כמו לגעת בצעצועים , ולהגיב אלינו. אודה להתייחסות, עמית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נסיגה בתנוחה על הבטן תינוק בן 5 חוד - תגובה

    דבי גרוס דולב
    15/02/2011

    הי עמית
    נשמע שבנך בעצם מעולם לא נפרד מהקושי לשכב על הבטן אלא שכב בחוסר נינוחות ולא לאורך זמן. לכן הדבר לא עמד במבחן הזמן והופיע שוב עכשיו. עכשוי גם למד התינוק להתהפך ו"לברוח" מהתנוחה הקשה לו.
    אני מאמינה שלקושי בשכיבה על הבטן יש סיבה פזיולוגית, אם קושי זה לא נפתר הרי שהוא מופיע בשלבים מאוחרים יותר. לכן חשוב לאבחן את מקור הקושי, ללמוד תרגול מתאים ובכך להקל על התינוק את ההתהפתחות כולה.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התפתחות תינוקת בת שלושה חודשים
    sean
    14/02/2011

    שלום,
    יש לי תאומות בנות שלושה חודשים. האחת סקרנית, מחייכת צוחקת יוצרת קשר עין, מרימה את הראש ואפילו מתחילה להתהפך. השניה נראית בוהה בחלל האויר, מחייכת שהיא רואה ארון, צוחקת לוילונות, כמעט ולא יוצרת קשר עין, בוכה ובקושי מזיזה את הראש כאשר משכבים אותה על הבטן ובקושי מחייכת אלינו ההורים.
    היות ויש לנו שתיים אנחנו שמים לב להבדלים הבולטים בינהן ומודאגים האם התינוקת השניה מתפתחת בקצב יותר איטי או שיש שם משהו מעבר. בביקורים שיגרתיים בטיפת חלב, או בדיקות רופא שיגרתיות לא אמרו לנו שיש משהו חריג (אבל אנחנו גם לא יודעים אם בדקו).
    עפ ניסיונכן, האם מדובר פה בתינוקת שמתפתחת בקצב קצת יותר איטי (או אחת שמתפתחת בקצב יותר מהיר), או משהו אחר ?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התפתחות תינוקת בת שלושה חודשים - תגובה

    דבי גרוס דולב
    15/02/2011

    הי sean
    יהיה זה חסר אחריות לקבוע האם יש בעיה עם אחת התינוקות ללא היכרות.
    ידוע שבין זוגות תאומים יכולים להיות הבדלים רבים אבל אני לא יכולה להגיד האם ביתך איטית מעט יותר או סובלת מקושי כלשהו. בגיל זה אנו רוצים לראות קשר עין והתחלת של חיוכים רצוניים וחברתיים.
    את אומרת שביתכם כבר עברה ביקורת רופא בה נאמר שהכל בסדר, אם אתם בכל זאת לא שקטים אפשר תמיד לקבל יעוץ נוסף ע"י רופא אחר או מדריכה להתפתחות תינוקות.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    ליאור
    14/02/2011

    שלום רב

    בני בן 8 חודשים, מתהפך לכל הכיוונים זמן רב..לפני כחודשיים זחל גחון, ולאחרונה זוחל על 6 יפה וגם התחיל לעמוד ולשבת (עם תמיכה של הידיים הצידה).
    בנוסף מרבה לחייך ולשחק ולהגיב לדיבורים של הסביבה. עם זאת, הוא אינו מבטא הברות ממש אלא רק מקשקש..ואמרו בטיפת חלב שאמור להגיד הברות ולחזור..בא אאא וכד'וואנו עדיין לא רואים זאת וקצת מודאגים.
    מה דעתך?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה - תגובה

    דבי גרוס דולב
    14/02/2011

    הי קובי
    דיבור אמנם אינו מתחום עיסוקי אבל אני יודעת מנסיון שעוד מוקדם למדוד דיבור ויש עוד זמן רב לפני שיהיה מקום לדאגה. כדי להיות שקט נסה להתיעץ בפורום של קלינאית תקשורת.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום