מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שנה ו 3נופר24/02/2011
שלום האם תינוקות ישנים טוב יותר בחושך או באור או שאין הבדל תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שנה ו 3 - תגובה
דבי גרוס דולב24/02/2011הי רינת
מדובר במשהו אינדיבידואלי ותלוי הרגלים, לכל תינוק נטייתו הוא ולכן אין תשובה חד משמעית לשאלה זו.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן שנתיים וחציאלה ב.ח.מ24/02/2011
שלום רב
יש לי ילד בן שנתיים וחצי ההתפתחות שלו תקינה לחלוטין, רק יש לי בעיה קטנה שמפריעה לי . בני מוצצץ ובזמן המציצה יש לו ריבוי של רוק מהפה. האם זה תקני או שצריך לקחת אותו לבדיקת תקשורת? ברצוני לציין כי הוא מדבר באופן שוטף ללא שום בעיה מבטא את המילים והמשפטים באופן ברור לחלוטין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן שנתיים וחצי - תגובה
דבי גרוס דולב24/02/2011הי אלה,
פורום זה עוסק בהתפתחות מטוטרית עד גיל שנה, נסי להתיעץ עם קלינאית תקשורת.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינות יום קצרותשיר24/02/2011
בני בן 4.5 חודשים. הולך לישון בשעה 10 בלילה עד 7 בבוקר, אז הוא קם לאכול וחוזר לישון עד בערך 8:30. בלילה הוא נרדם בקלות תוך מספר דקות.
הבעיה היא במשך היום-
הוא ישן כל שעתיים שינות קצרות של בערך חצי שעה. לוקח לו הרבה זמן להירדם והוא בוכה מאוד עד שנרדם.
באופן כללי הוא ילד רגוע אך לפעמים נראה לי שהשינה לא מספיקה לו והוא עייף. בצהריים אני מנסה להחזיר אותו לישון ואם זה מצליח אז הוא מצליח לישון לעוד פרק זמן ארוך של שעה- שעתיים, מה שמוכיח לי שכנראה שהוא כן זקוק לשינות ארוכות יותר.
האם יש דרך להאריך את שינות היום שלו?
האם הוא ישן מספיק לגילו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינות יום קצרות - תגובה
דבי גרוס דולב24/02/2011הי שיר
נשמע שבנך ישן מספיק לגילו ולצערי אין דרך להאריך את שנת היום חוץ מלהמשיך בכל הרגלי ההרדמה שלכם ואם הוא מתעורר אז לקבל זאת. אין דרך לגרום לתינוק לישון יותר ממה שהוא זקוק.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 7 חודשיםרוני24/02/2011
שלום רב,
בני בן 7 חודשים שרגיל לישון עטוף בשמיכה ביום ובלילה אבל כאשר הוא ישן בעגלה בחוץ ידיו פתוחות ואין לו בעיה להירדם ולישון). מגיל חודשיים ועד בערך 6 חודשים הוא היה ישן ממש יפה בלילה, כלומר מ7.30 בערב עד 2.30 בלילה אוכל ואז עד 6-6.30 בבוקר. מגיל 6 חודשים הוא התחיל להיתעורר כמעט כל שעה וחצי ולצעוק, כאילו מנסה להוציא ידיים וכאשר בסוף מוציא אותם נרדם לאיזה חצי שעה, מתעורר עוד הפעם ומתחיל לצעוק כי לא יכול להפסיק לשפשף את העיניים ולא מצליח לחזור לישון עד שעוד הפעם אנחנו לא עוטפים אותו בשמיכה. וככה כל לילה, אנחנו כבר ממש מותשים ולא יודעים איך לפתור את הבעיה. ניסיתי להרדים אותו עם ידיים פתוחות במשך היום אבל הוא פשוט צועק ולא נרדם, משפשף את העיניים ומתעצבן כי הוא עייף אך לא מצליח להירדם. רוצה לציין שיש לו סדר יום קבוע שהתאמנו לפי צרכיו והוא באופן כללי תינוק שמח.
אני ממש זקוקה לעצה... מה הדרך הכי טובה לגמול אותו מעיטוף או שלהמשיך לעטוף ולנסות משהו אחר? כמה זמן יקח השינוי ולמה אפשר לצפות בדרך?
אשמח מאוד לעזרה!...
רוני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 7 חודשים - תגובה
דבי גרוס דולב24/02/2011הי רוני
קשיי שינה והירדמות הם נושאים שאין עליהם תשובה ומענה חד משמעי שמתאים לכל התינוקות. לתינוקות רבים יש בשלבים שונים קשיים בשינה ובעיות בהרגלי השינה והדבר בא והולך ומשתנה.
אני חושבת שבנך כבר נמצא בגיל בו לא מתאים יותר השימוש בשמיכת עיטוף, הוא זקוק לחופש תנועה.
הדרך היחידה לגמול אותו מהשמיכה היא פשוט להפסיק להשתמש בה ולתת לו זמן להתרגל לזה. אין פתרון להתהעורריות בלילה, יש רק דרכים שונות להתמודד איתן. כשהתינוק מתעורר חשוב לשמור על אווירת לילה, להרגיע בידיים ולהחזיר מייד למיטה וכך, שוב ושוב.
שיהיו לילות טובים.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 8 חודשים מדלג על שלביםdana24/02/2011
בני זוחל גחון במרץ מגיל 5 חוד',בגיל 7 חודשים התחיל לעשות ניסיונות התיישבות ולעיתים נשען רק על יד אחת. לא מצליח להגיע לישיבה של ממש. אם אני מושיבה אותו, (משתדלת להימנע), יושב יציב יחסית אבל בסוף נשען לאחור.עומד עמידת 6 ומצליח לזחול שני צעדים, "נופל" על הגחון וממשיך. בימים האחרונים התחיל לעמוד עמידת דב (טוסיק למעלה) ובנוסף עומד על הברכיים כשנתמך במיטה ומצליח גם להביא את עצמו לעמידה. אני קצת מודאגת כי לא ביסס את הזחילה והישיבה ופתאום הוא עומד..?
אציין שהוא ילד "בריא" עם הרבה כוח ומשתמש בו כדי לטפס ולעמוד. אשמח לדעת אם זה התפתחות לפי השלבים, ואם לא,מה כדאי לעשות.
תודה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 8 חודשים מדלג על שלבים - תגובה
דבי גרוס דולב24/02/2011הי דנה
המצב הרצוי הוא שתינוק יעבור דרך כל שלבי ההתפתחות בלי לדלג על אף שלב. כשיש לתינוק נטייה לקפוץ לשלב הבא ולהתקשות בשלב מסוים, יש סיכוי שיש קושי תנועתי שמקשה עליו לממש את הלשבים כראוי. קושי בהתישבות והיעמדות מוקדמת עלולים להצביע על זקיפה גדולה מידי בגב. זקיפה כזו מקשה על ההתישבות הדורשת כפיפה טובה בגב וגמישות בו ולעומת זאת מזרזת עמידה.
מה שהכי כדאי לעשות הוא לבדוק את מקור הקושי ועל פי הבנה זו ללמוד תרגול מתאים שיעזור לבנך לעבור היטב דרך כל שלבי ההתפתחות.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמתשובתך לא הבנתי
dana24/02/2011תודה על המענה,מתשובתך לא הבנתי מה את מציעה בעצם. האם לפנות למדריכה להתפתחות תינוקות כדי לבדוק את מקור הקושי? בינתיים יש איזה שהם תרגילים שאני יכולה לעבוד איתו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמתשובתך לא הבנתי - תגובה
דבי גרוס דולב27/02/2011הי דנה
כן, כוונתי היא לכך שכדאי לקבל אבחון מאיש מקצוע. אני כמובן ממליצה על מדריכה להתפתחות תינוקות אבל את יכולה לבחור את איש המקצוע שלדרכו את מתחברת.
קשה להציע תרגילים בלי לדעת את מקור הקושי.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שנה ו 3נופר24/02/2011
שלום האם עקרון הרצף נתמך במחקרים עכשווים תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שנה ו 3 - תגובה
דבי גרוס דולב24/02/2011הי רינת
אני ממש לא יודעת.. נסי למצוא חומר באינטרנט.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עיוותים בפניםיפית23/02/2011
שלום,
בתי בת שנה בדיוק , הולכת,אומרת מספר מספר מילים : אבא, בובה, אמא .
היא פעילה מאוד..
לאחרונה היא מעוותת את פניה בצורה מוזרה - מותחת את השפתים שלה ואת האף ימינה . בהתחלה חשבתי שהיא רוצה לדבר ולהגיד את המילה אור שגורם לה להתאמץ.
ביומיםם האחרונים היא עושה את זה לעיתים קרובות וזה מפחיד אותי .
מה אני אומרה לעשות?? למי לפנות לקבל ייעוץ??
ייתכן שזה בגלל השיניים שיוצאות לה לאחרונה??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עיוותים בפנים - תגובה
דבי גרוס דולב24/02/2011הי יפית
קשה לי להבין בדיוק למה כוונתך אבל לילדים בגיל זה יש הבעות, מחוות והרגלים שונים ומשונים ובד"כ לא מדובר בבעיה. אם את לא שקטה את יכולה לפגוש רופא ילדים שיראה א העיוותים עליהם את מדברת ויביע את דעתו.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדת נטישה בבן 5 חודשים?smooky7723/02/2011
בני בקושי בן 5 חודשים אבל הוא מגלה סמנים של מעין חרדת נטישה: הוא בוכה כשמישהו חוץ מהורים (גם אדם יחסית מוכר) פונה אליו או מרים אותו, בוכה כשנשאר במועדון הילדים במכון הכושר ונרגע רק כשאמא מרימה אותו, צורח בנדנדה או בסלקל (לא תמיד) ופתאום נרגע כשאמא/אבא מרימים או מתקרבים אליו. אנחנו תמיד מנסים לחשוב האם הוא עייף או רעב אבל הרבה פעמים הוא בוכה במצבים הנ"ל גם לאחר שינה או לאחר אכילה.
האם ייתכן שיש לו מעין חרדת נטישה שאמורה להתפתח רק בחודשים מאוחרים יותר? אם לא, מה זה יכול להיות ומה הדרך הנכונה להתמודד עם זה? להיות איתו כל הזמן או להרגיל אותו ע"י זה שניתן לו לבכות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדת נטישה בבן 5 חודשים? - תגובה
דבי גרוס דולב24/02/2011הי
ישנם תינוקות רגישים יותר מאחרים ורגישות זו באה לידי ביטוי מקושי מול זרים וכדומה. אני לא בטוחה שמדובר בחרדת זרים קלאסית אבל בהחלט רגישות לזה. הדרך הנכונה להתמודד עם זה היא להמשיך ולחשוף את התינוק בפני המקומות בהם קשה לו אבל להיות מאוד קשובים כשמתעורר הקושי ולהכיל קושי זה. הכוונה היא לכך שחשוב ללכת למקומות בהם יש אנשים זרים, לתת את התינוק לידיים אחרות וכו אבל ברגע שלתינוק מתחיל להיות קשה והוא מגלה סימני בכי, לקחת חזרה לידיים. נטייה זו מתאזנת עם הזמן.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שנה ו 3נופר23/02/2011
שלום האם יש חשיבות לכך שהורים יימנעו מלריב בבית מול תינוק בגיל הנ"ל ?? האם הוא מבין פחות או יותר את תכני המריבה שהוא שומע ? ומה עם ויכוח קל עם זרים ? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שנה ו 3 - תגובה
דבי גרוס דולב23/02/2011הי רונת
אנו עוסקות בתחום המוטורי בלבד ולכן לא אוכל לענות על שאלתך. נסי בפורום העוסק בפסיכולוגיה התפתחותית.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ישיבה והתביישותנטע23/02/2011
בני בן שלושה חודשים, כל הזמן שאני יושבת עמו על ברכיי הוא מתאמץ להתיישב, אפילו שהוא רועד ממאמץ הוא אינו מוותר נח כמה שניות וממשיך לנסות. האם זה בסדר? האם זה הגיל? לפי מה שאני חושבת זה מאוד מוקדם. מאז שנולד היה ילד פעיל, זז כל הזמן לא מניח את הראש עליי אלא כל הזמן מתבונן מסביב.
שאלה נוספת, האם יכול להיות שהוא מזהה כבר "זרים" (סבא וסבתא) למרות שהוא רואה אותם כל יום ומתבייש- שזה מתבטא בכך שהוא משנה כיוון של הראש שלו, מתחפר בצוואר שלי..
האם שני הדברים הללו נכונים ויכולים להיות?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ישיבה והתביישות - תגובה
דבי גרוס דולב23/02/2011הי נטע
התישבות דרך שרירי הבטן איננה נכונה בשום גיל מפני שהיא איננה הדרך הנכונה להתישב ומפעילה לחץ ומתח יתר בשרירי הבטן והצוואר ולכן חשוב למנוע זאת מהתינוק ע"י המנעות ממצבי ישיבה למיניהם. המצב האופטימלי עבור תינוק הוא בזווית של 180 מעלות. תינוק בגיל כזה אמור להיות בעל מתח שרירים מאוזן ולא "חזק מידי". חשוב לראות שהתינוק יודע להניח את ראשו בעת שכיבה על הבטן ולנוח שם.
הדרך הנוכונה להתיב היא לאחר עלייה על 6 והטיית הטוסיק לאחור וזה מגיע בסביבות גיל 7-8 חודשים בלבד.
לגבי ההתבישות, קשה לי להגיד אם תינוק בגיל זה מתביש.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יציאות עם דם בן חצי שנהנטע22/02/2011
שלום התינוק שלי בן חצי שנה ובתקופה האחרונה מאז שהתחיל לאכול פירות ומרק סובל מקקי קשה ובוכה במהלך עשיית הקקי, היום ראיתי שעם הקקי יצא לו קצת דם, כמובן נלחצתי מאוד, האם מישהי נתקלה? ללכת לרופא או לחכות לקקי הבא לראות אם ישתנה משהו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יציאות עם דם בן חצי שנה - תגובה
ליאת קופיט22/02/2011נטע שלום,
פורום זה עוסק בהתפתחות מוטורית בלבד. ממליצה לך לפנות לרופא משפחה/ טיפת חלב להמלצה נכונה לגבי התזונה.
בברכה,
ליאת קופיט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קולות גרונייםיפעת21/02/2011
הבן שלי בן 7 חודשים ובימים האחרונים כאשר דבר מה לא מוצא חן בעיניו הוא מודיע לי על כך בקולות גרוניים שנשמעים קצת כאילו הוא כועס. למשל, אם הוא צמא במהלך הארוחה, הוא לא רק מסרב לבלוע, אלא רוטן בקול הגרוני הזה עד שאני נותנת לו את בקבוק המים ורק אז הוא נרגע. רציתי לדעת מה המשמעות של הקולות האלו, מעבר לעובדה שהוא כמובן מאותת "אני רוצה משהו ואת לא נותנת לי אותו...":)
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קולות גרוניים - תגובה
דבי גרוס דולב22/02/2011הי יפעת
אין לקולות אלה אף משמעות מעבר להבעה עצמית, הכל בסדר.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקולות גרוניים
יפעת22/02/2011ממממ....אני שואלת מכיוון שהבנתי שיש סוג של נהמות שנשמעות כהמיית יונים שכן יש להן משמעות. הקולות הגרוניים של בני נשמעים כמו נהמות כאלו. לא בדיוק מדאיג אותי, אבל רציתי לדעת מה זה אומר ואם יש בכלל קשר להתפתחות עיצורים גרוניים וכד'.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקולות גרוניים - תגובה
דבי גרוס דולב22/02/2011הי יפעת
יכול להיות... אני פשוט עוסקת בתחום ההתפתחותי המוטורי בלבד ולכן לא יכולה לענות. נסי אולי בפורום של קלינאית תקשורת.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפתחות מוטוריתשיר21/02/2011
שלום,
אני אמא לגלי בת כארבעה חודשים, גלי נולדה בשבוע 36 עם קלאב פוט דו"צ וכיום לאחר גיבוסים נמצאת בשלב הנעליים המחוברות במוט ל23 שעות ביממה.
כמו כן נמצא כי האגודל בידה הימנית "תפוסה" מה שנקרא טריגר פינגר ואנו מקווים כי עד גיל שנה נוכל להשפיע ולהטיב עימה ע"י עיסוי אחרת נצטרך ניתוח.
גלי ילדה חייכנית, נעימה, פעילה, מחזיקה יפה את ראשה כשמרימים אותה על הידיים הן עם הפנים החוצה והפוך, רוקעת חזק ברגליה ומרימה אותן יחדיו על אף הנעליים,ישנה על הבטן ואף מעדיפה תנוחה זו, מתקשרת בקולה. יונקת בלבד.
לשאלתי וסליחה על אורכה: שמתי לב כי גלי אינה מביאה את ידיה את פיה כלל, רב הזמן כפות ידיה קפוצות ואינן פתוחות אלא אם מגישים לה דבר מה, בימים האחרונים יש פעילות רבה של הפה היא מוצצת את השפה התחתונה ולא מרעב (אחרי שאכלה), בשכיבה על הבטן היא מקטרת אך עושה מאמץ להרים את ראשה אלא שידיה נלקחות לאחור או הצידה כמטוס אך מתקשה להביאן קדימה, בעזרתי יכולה להישאר שעונה על ידיה דקה לערך ואח"כ מתעייפת..יש לי הרגשה כי אולי זרועותיה "חלשות".
האם אני דואגת לחינם וזה יגיע או שמא ניתן להסיק כי גלי זקוקה לתרגול וחיזוק (מה שאני עושה) אך באופן יותר מקצועי ומכוון?
מדוע אינה מביאה את ידיה את פיה?
אודה על תשובתך
יום נפלא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התפתחות מוטורית - תגובה
אורנה עטאר21/02/2011שיר שלום,
המודעות שלך להתפתחות בתך תוביל אותה למקום התפתחותי מצויין.
לגבי הידיים הקפוצות - ייתכן ורפלקס האחיזה עדיין לא "יצא מהמערכת" ולכן ידייה קפוצות ולא פנויות להגיע לפה ולחפצים.
לגבי הרמת ראש על הבטן ומיקום הידיים - בפורום הזה תוכלי למצוא תרגילים רבים לשיפור שכיבה על הבטן שאותם מומלץ לתרגל יום יום וכמה פעמים בכדי להוביל אותה לשכיבה נינוחה על הבטן.
אני רוצה שתנסי ובעצמך תעשי עם הרגליים שלך מנח של קלאב פוט ותראי מה בא לך באופן אינטואטיבי לעשות עם הידיים - את תראי שלידיים "בא להיות" לצד הגוף ולגב להיות בכפיפה. יש קשר בין הקלאב פוט ברגליים למיקום הידיים ולהרמת הראש ואני ממליצה לשלב עבודה עם מדריכה להתפתחות תינוקות במקביל לטיפול הקונבנציונלי בכדי להוביל אותה להתפתחות מיטבית.
עוד כמה עצות/תרגילים:
1. בכדי להוביל אותה לפתיחת ידיים אני מציעה גם לתת לה תנועה במרחב, תנועה קרובה לגוף שלכם, כך שתרגיש בטוחה. בנוסף את יכולה לשלב מגע עמוק בידיים ולכלל לאורך כל היד עד כף היד,
2. כשאת מעבירה אותה לשכיבה על הבטן - תוכלי למקם לה את הידיים כך שתשען על המרפקים ולשלב הדהוד של קול שלך על השכמות שלה או טפיחות בכדי שתהיה כך יותר זמן. תרגיל שיפור שכיבה על הבטן שתמצאי בפורום הזה מכין לשכיבה על הבטן ומומלץ לעשות אותו כל פעם לפני מעבר לבטן.
תעדכני אותי איך הולך. במידה ולא תראי שיפור - אנא שיקלי לשלב עבודה עם מדריכה.
בברכה,
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביתי בת 6.5 חודשים לא ישנה בלילהענבל21/02/2011
שלום רב,
הבת שלי בת 6.5 חודשים מתעוררת בדיוק כל לילה ב אחת בלילה ובארבע לפנות בוקר, וזאת בכדי לינוק. בשבועיים האחרונים החלטתי להפסיק את ההנקה בשל המלצת טיפת חלב שיש לתת לה דייסה בלילה וזהו.
אך הבת שלי עקשנית ובוכה עד שאני מרדימה אותה בידיים ושוב היא קמה ובוכה, מה עליי לעשות?
שאלה נוספת לי אליך: מה היא אמורה לעשות בגין כזה מבחינה התפתחותית, היא מתהפכת מהגב לבטן וההפך אבל היא לא עושה כפיים למשל. היא מכניסה כל דבר לפה וחייכנית מאודדדדדדדדדדדדד, בקיצור ילדה מתוקה חוץ מהלילות הקשים :).
אשמח על תשובות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביתי בת 6.5 חודשים לא ישנה בלילה - תגובה
אורנה עטאר21/02/2011שלום,
לגבי דפוסי השינה של בתך - בגיל הזה הם משנים את דפוסי השינה שלה. ייתכן ומשהו מציק לה אולי רעב. את מוזמנת להתייעץ בפורום שינה הנמצא באתר זה.
לגבי התפתחותה - נשמע כי התפתחותה תקינה. מחיאות כפיים זה סביב גיל 10-12 חודשים ולכן יש עוד זמן. מצוין שהיא מתהפכת. עכשיו היא אמורה להתחיל להסתובב סביב ציר ובקרוב להתחיל לזחול גחון ולאחר מכן זחילה על 6 והתיישבות.
אני כאן לשאלות נוספות.
בברכה,
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לתשובה
ענבל21/02/2011להסתובב על ציר - אני שמה את הבת שלי בכוון הדלת ופתאום היא משנה מיקום לחלוטין, זהו הציר עליו את מדברת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה?
ענבל22/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לתשובה - תגובה
דבי גרוס דולב23/02/2011הי ענבל
מה שאת מתארת אכן נשמע כמו סיבוב סביב ציר.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יציאות נוזליות עם ריח - בת חודשייםנורית21/02/2011
שלום ,
בתי בת חודשיים ויש לי יציאה כל יומיים/שלושה.
היציאה נוזלית לגמרי ומלווה בריח עז.
האם נורמלי?
בנוסף היא בוכה הרבה כשעתיים לאחר כל ארוחה.
לגבי שינה - לא ישנה כמעט במהלך היום ומוציאה גזים רבים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יציאות נוזליות עם ריח - בת חודשיים - תגובה
אורנה עטאר21/02/2011נורית שלום,
אנו עוסקים בפורום זה בהתפתחות סנסו מוטורית של תינוקות.
אנא הפני את השאלה לפורום אחר.
מניסיון כאם - כנראה שבתך סובלת מגזים וזה הגיל וזה יחלוף סביב גיל שלושה חודשים. לגבי הריח של היציאות - תתיעצי עם רופא. נראה לי שלא אמור להיות ריח בגיל הזה.
בכדי לעזור בזמן התקף של גזים את יכולה לאחוז אותה בתנוחה בה הראש שלה פונה החוצה באזור המרפק שלך והיד שלך אוחזת אותה באזור החיתול - כך את יכולה ללחוץ באזור הבטן ולהקל עליה.
בברכה,
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)
(1).jpg)