מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- פצע בישבן של תינוקויקי10/02/2011
התינוק שלי בן 8 חודשים ויש לו פצע בישבן והוא לא מצליח להיסגר ראינו רופא והוא נתן בקטרובן ועוד משחה(טדרון אולי) ואגיסטן בייבי וזה לא עוזר כלל, אפשר לשים ויטה מרפן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פצע בישבן של תינוק - תגובה
דבי גרוס דולב10/02/2011הי ויקי
פורום זה עוסק בהתפתחות מוטורית של תינוקות ולא בנושאים רפואיים ולכן לא אוכל לעזור.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בחירת חפץ מעבראמא10/02/2011
בני בן ה 7 חודשים מתפתח מאוד יפה (זוחל ועומד כבר מגיל חצי שנה)
אני מנסה להרגיל אותו לחפץ מעבר מאחר והוא נוטה להירדם כשהוא מחזיק את ידיי.
כל חפץ רך ששמתי לו מעצבן אותו- דובי, חיתול..
אני רואה שהוא נוטה במשחק שלו דווקא למשחקים קשים ולא רכים. הוא למשל אוהב מאוד לגעת ולהכניס לפה את הטיקטים של המשחקים, את החישוקים שמחזיקים את הבובות באוניברסיטה ועוד.
האם זה רגיל ומה זה אומר לגבי בחירת חפץ מעבר?
יכול להיות שאני לא מרגילה אותו נכון לחפץ? איפה אפשר לקרוא על איך עושים זאת נכון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בחירת חפץ מעבר - תגובה
דבי גרוס דולב10/02/2011הי אמא
לא מספיק שלאמא יהיה רצון שבנה ישתמש בחפץ מעבר, מי שבאמת קובע הוא התינוק ואם איננו חפץ בכך, לא ניתן להרגילו בכל מחיר. לא לכל תינוק יש חפץ מעבר ולא מדובר בהכרח התפתחותי שמחייב התעקשות. כדי להפרד מהחזקת ידך בהירדמות יש להרגילו לאט לאט לפרידה זו ויש לציין שכמעט תמיד מדובר בתהליך לא קל עבור התינוק אבל אין לפרידה זו פתרון אחר.
נטייתו של בנך לשחק ולאהוב טקסטורות מסוימות ולא אחרות איננה אומרת דבר והיא טבעית.
לסיכום, אין טעם להתעקש על נושא זה אם אין רצון מצד התינוק.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפתחות תינוקיפעת09/02/2011
בני בן 9 חודשים. בבדיקה שנעשתה בטיפת חלב, אמר הרופא כי לילד יש DELEY בהתפתחות ובכלל נראה שכל פעולה שעשה עד כה, לא עשה עד הסוף. בגיל הזה הוא צריך כבר לשבת, והוא עדיין לא יושב. רק כשהוא בעגלה, הוא מתיישב וגם זה למעט זמן ואז נשען אחורה. כמו כן הוא לא תפס באגודל ובאצבע צבעים קטנים שהרופא שם מולו. הוא כן תופס חפצים גדולים. הוא אינו זוחל גחון, אבל הוא זוחל בטן + דחיפת רגליים. הרופא שלח אותנו לפיזיוטראפיה.
האם עליי לחשוש? אני לחוצה מאוד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התפתחות תינוק - תגובה
דבי גרוס דולב09/02/2011הי יפעת
לכל עיכוב יש סיבה וכל בעיה כזו יש פתרון. בנך אמנם בעיכוב התפתחותי אבל זה לא מהווה אינדיקציה לשום דבר אחר ומה שחשוב זה לטפל ולתרגל.
אני ממליצה בחון לשלב בפזיותרפיה גם אבחון ויעוץ של מדריכה להתפתחות תינוקות.
שיטה זו, בה אני עובדת, עושה עבודה נפלאה עם אבחון קשיים ותרגול ביתי פשוט.
לא אוכל לדעת מעבר לזה ללא היכרות עם התינוק, רק להרגיע ולהגיד שלתינוקות רבים יש קשיים התהפתחותיים וכמעט תמיד הם בגדר הנורמה וברי פתרון.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 9 וחצי חודשים ואינו זוחלמעין09/02/2011
שלום. בני בן 9 ןחצי חודשים ועדיין לא זוחל. הוא התיישב יציב בגיל 5 חודשים הוא מתיישב ממצב שכיבה על הבטן ובכל זאת לא זוחל. בד"כ אלה דברים שעושים אחרי שלב הזחילה ולא לפני עד כמה שידוע לי.
מה אפשר לעשות שיעודד אותו לזחול?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 9 וחצי חודשים ואינו זוחל - תגובה
דבי גרוס דולב09/02/2011הי מעיין
חשוב לי לדעת כמה פרטים, כיצד מתיישב בנך? האם דרך דחיפת הגוף לאחור בשכיבה על הבטן ודרך ישיבת W? מתי התחיל להתהפך? האם התחלתם להושיב אותו לפני שהתישב בעצמו? איך הייתה התפתחותו המוטורית עד כה?
אשמח לקבל תשובות לשאלותי ולהמשיך בהתיחסותי.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבן 9 חודשים
מעין10/02/2011יש לציין שבני נולד בשבוע 34 , כן הושבנו אותו לפני הזמן, הוא מתיישב לבד כשהוא שוכב על כרית הוא פשוט דוחף את עצמו קדיה ומתישב. הוא מתהפך מהבטן לגב ולא מתהפך מהגב לבטן שהיה קטן בן 5-6 חודשים בערך הוא היה מתהפך מהגב לבטן והפסיק להתהפך.
אין לא בעיות מוטוריות הוא עושה כל מה שילד בן 9 חודשים עושה, הוא עושה כפיים, הוא תופס לבד אוכל בעזרת האצבעות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבן 9 חודשים - תגובה
דבי גרוס דולב10/02/2011הי מעין
אנו מתייחסים לעובדה שבנך נולד לפני הזמן ולכן ניתנת לו "הנחה" קטנה בהסתכלות על ההתפתחות. יחד עם זאת יש מספר גורמים שכן מצביעים על קשיים מוטורים,
הוא לא מתהפך מהגב לבטן ותהליך זה אמור להתממש על גיל חצי שנה,
הוא מתישב בצורה משובשת , התישבות נכונה היא דרך עלייה על 6 והטיית הטוסיק לאחור,
ועניין ההושבה לפני הזמן עלול לקבע תבניות תנועתיות משובשות.
כל הנ"ל יחד יוצרים התפתחות מעט משובשת שדורשת תרגול נכון על מנת לא לקבע הרגלי תנועה לא נכונים.
מכיוון שמדובר במספר גורמים קשה לשים את האצבע על מקור הקושי ולכן המלצתי היא לקבל אבחון וללמוד תרגילים על מנת לסייע לבנך להתפתח נכון ולמנוע קשיים אפשריים בהמשך ההתפתחות. אשמח לעזור.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חנק בזמן האוכלעדי09/02/2011
שלום,
אני אמא לילדה כבת שנה וחודש,
כבר בהתחלה סבלה מבעיות באוכל, כשנולדה הייתה אוכלת סימילק, הרבה פעמים הייתה נחנקת, משתעלת ופולטת הרבה מאוד!! היינו אצל רופא והוא אמר שהכל בסדר, עם הגיל זה עבר וכעת אוכלת סימילק בסדר.
עכשיו ישנה בעיה עם האוכל המוצק, התחילה לאכול מאוחר יחסית (גיל 10 חודשים), הייתה מקיאה כל דבר ונחנקת,מצליחה לאכול רק פירות מרוסקים ודייסת סולת.
לקראת גיל שנה החלה לאכול חביתה, קציצות מפוררות, ביסקויטים, לחם, אורז. אבל הרבה פעמים נחנקת מהאוכל, עד הכחלה ולעיתים הקאה (גם מהאף) תוך כדי שיעול .
אני לא יודעת מה לעשות?!?!
מה יכולה להיות הבעיה?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חנק בזמן האוכל - תגובה
דבי גרוס דולב09/02/2011הי מיכאל
פורום זה עוסק בהתפתחות מוטורית ולכן לא אוכל לענות לצערי, אנא נסה איש מקצוע מתאים.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק לא מתיישב זקוףארבל09/02/2011
הי, בני בן 8 חודשים. הוא מתהפך, זוחל גחון ועל שש, מטפס במרץ, עולה לעמידה בעזרת חפצים ומתיישב על הברכיים, אבל לא מתיישב רגיל. הוא ניסה זמן רב לעבור מעמידת שש לישיבה - בעזרת נידנוד הגוף וקיפול רגליים שנראה לי נכון, אבל הוא לא מצליח להחזיק את הגב זקוף בצורה אנכית אלא מחפש משענת (כנ"ל גם כשנעמד או יושב על הברכיים). בתחילה היה נראה לי שאין לו 'אומץ' לנסות להחזיק את פלג הגוף העליון אנכי ללא תמיכה, אבל עכשיו אני מתחילה לחשוש שהגב שלו לא חזק דיו ושהוא מתחיל לוותר על הנסיון אפילו. כמו כן הוא גבוה מאוד (נולד 58 ס"מ וכעת 74 ס"מ). האם זה נשמע שיש בעייה? מה אתם מציעים לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק לא מתיישב זקוף - תגובה
דבי גרוס דולב09/02/2011הי ארבל
יתכן שיש קשר בין חוסר היכולת להתישב ולבין חוסר היכולת להיות זקוף בעת הישיבה.
בתהליך הלמידה בהתישבות יש לימוד של הגוף שהיעדרו מקשה על ישיבה זקופה.
הסיבות לקושי של בנך יכולות להיות שונות וגם אם אינן אקוטיות עדיין כדאי לאבחן
את הקושי על מנת שלא ישאר במערכת ויקשה על שלבים אחרים של ההתפתחות.
לצערי אינני יכולה להמליץ על תרגול בלי לדעת ולהכיר את מקור הבעיה. בד"כ זה לא עניין של אומץ וגם לא קשור למימדי הגוף של התינוק.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינה עם כריתהדס08/02/2011
שלום, בני בן חצי שנה ורציתי לדעת האם כדאי לשים לו כרית לשינה.
תודה, הדס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינה עם כרית - תגובה
דבי גרוס דולב09/02/2011הי הדס
תינוק בגיל זה לא צריך כרית לשינה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צואה ירוקהחופית08/02/2011
שלום רב,
בני בן שבועיים ושלושה ימים, לפני כשלושה ימים התחיל לתת צואה ירוקה. במקביל קצב העליה שלו במשקל מעט איטי. הוא נולד במשקל 3300, היום שוקל 3180, וניזון מחלב אם בלבד. הוא מקבל גרפווטר נגד גזים
האם יש סיבה לדאגה? מה כדאי לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אני קראתי שבגרפווטר יש סוכר ואלכוהו
רונית08/02/2011ל ..תבדקי את זה.ותרגישו טוב..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצואה ירוקה - תגובה
דבי גרוס דולב09/02/2011הי חופית
פורום זה עוסק בהתפתחות מוטורית ולכן לא אוכל לענות, נסי לבתיעץ עם רופא ילדים.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצואה ירוקה
נעמה14/02/2011את מניקה ולכן כמו שאני יודעת אני מניקה כבר ילד שלישי צואה ירוקה משמעותה או שהילד מקורר או ( וזה מהסבתות) ששתית מים קרים או אכלת משהו מאוד קר אז זה לא טוב ואז יוצאת צואה ירוקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרמת ראשאמא חדשה08/02/2011
שלום וברכה.
יש לי בן בן כמעט 3 חודשים. בימים האחרונים כשהוא בכיסא הקפיצי או על הידיים מסתכל עלינו הוא מנסה כל הזמן להתרומם ולהתקדם עם הראש לכיוון המשחק או אלינו- קצת כמו כפיפת בטן. הוא ממש מתאמץ להצליח... רציתי לדעת אם זה נורמאלי ואם זה לא מוקדם מידי או פוגע בשרירי הצוואר או הראש.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרמת ראש - תגובה
דבי גרוס דולב08/02/2011הי אמא חדשה
מדובר בתנועה שאיננה נכונה מבחינה התפתחותית ואכן גורמת למתח יתר בשרירי הצוואר והבטן. מעבר לזה שהתרוממות כזו מעודדת התישבות משובשת שעלולה להתקבע. כדי להמנע מזה חשוב להמנע ככל הניתן מהושבת התינוק במשטחים שאינם 180 מעלות כגון טרמפולינות, על ברככם וכו. המצב האופטימלי להתפתחות טובה הוא בשכיבה של 180 מעלות.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קושי בתפיסת חפצים - גיל 3.5 חודשיםאני08/02/2011
שלום,
בני בן 3.5 חודשים, שוכב בזמן הערות ן על הבטן והן על הגב ללא בכי. זוקף את ראשו.
טרם התהפך. רק מהגב לבטן פעמיים, כנראה בטעות.
אני מנסה לגרות אותו לתפוס חפצים, הוא לא מושיט את היד , לאחרונה קצת מנסה נראה לי -"מכוון את הידייים יחסית הרבה זמן. האם לעודד אותו יותר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קושי בתפיסת חפצים - גיל 3.5 חודשים - תגובה
דבי גרוס דולב08/02/2011הי אני
בגילו של בנך מתחילה הושטת היד ואחיזה בחפצים, כך שזה בסדר שעדיין איננו מצליח בכך. עודדי אותו לכך ע"י מגע עמוק בכפות ידיו, הכנסת חפץ עגול לתוך כף היד, הושטת חפצים לידיו והשכבה תחת אוניברסיטה לפעמים. בכל מקרה אין מקום לדאגה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 5 חודשים לא רוצה על הבטןמורן07/02/2011
שלום
בתי בת 5 חודשים לא רוצה לשכב על הבטן היא ישר צורחת. אציין שלפני שבוע הייתה התקדמות היא שכבה והחזיקה את הראש יפה מאוד ועכשיו חזרה לבכות ישר שאני מניחה אותה מה אפשר לעשות?
היא רוצה לשכב רק על הגב מנסה לשבת ולהתרומם לבד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 5 חודשים לא רוצה על הבטן - תגובה
דבי גרוס דולב07/02/2011הי מורן
בגיל זה תינוק כבר אמור לשכב בנינוחות על הבטן. הקושי לשכב על הבטן ונסיונות ההתרוממות יכולים להצביע על מתח שרירים גבוה שמקשה על השכיבה על הבטן.
ישנן שתי אפשרויות:
לתרגל באיניטנסיביות את התרגילים המופיעים בפורום זה לעידוד השכיבה על הבטן או לקבל אבחון ולראות מה מקורש הקושי כדי ללמוד כיצד לתרגל עם ביתך.
חשוב לזכור, השכיבה על הבטן מהווה את בסיס ההתפתחות המוטורית וחשובה מאוד בגיל זה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעייה דומה
מיקה08/02/2011הבן שלי עוד כמה ימים בן ארבעה חודשים. הוא תינוק גדול (נולד באורך 53 ס"מ ומשקל 4.200 ק"ג) ועד גיל כמעט חודש שלו לא ידעתי על חשיבות השכיבה על הבטן. מרגע שגיליתי, עשיתי אתו המון תרגילים וחלה התקדמות גדולה - הוא מחזיק את הראש שלו יציב למשך זמן ארוך (כמובן, זה הלך והתארך עם הזמן) וכבר מגיל חודשיים וחצי נראה היה לאנשים בן לפחות חמישה חודשים, שילוב של הגודל שלו ושל הצורה הזקופה בה הוא מחזיק את ראשו. הבעיה היא, שהוא עדיין לא אוהב לשכב על הבטן!
בגיל חודש וחצי,שמתי לב שהוא מתחיל לנסות להתהפך - רק לא להיות על הבטן. קצת לפני גיל חודשיים הוא הצליח לראשונה, וביום בו מלאו לו חודשיים התהפך שוב, הפעם בצורה מכוונת ושקולה (לא נפל על הגב, אלא התמקם שם בנינוחות). מאז הוא כל הזמן משכלל את ההתהפכות שלו מהבטן לגב (עובר מכשולים כמו גליל מגבת שתומך מתחת בית השחי, למשל) אבל לא מוכן להישאר על הבטן לאורך זמן. חמש דקות הן יותר מדי זמן עבורו.
לפעמים כשהוא עייף הוא מתחיל ישר לבכות, ובשאר הזמן הוא או מתהפך חזרה או מתחיל לבכות אחרי כמה דקות.
יכול להיות שיש לו איזו שהיא בעיה שגורמת לשכיבה על הבטן להיות קשה לו למרות ששרירי הצוואר שלו מפותחים?
צריכה לציין שהוא מניע את הראש יפה מאוד כשהוא על הבטן, מצד לצד וגם למעלה לפעמים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעייה דומה - תגובה
דבי גרוס דולב08/02/2011הי מיקה
סירוב התינוק לשכב על הבטן קשור פעמים רבות לקושי תנועתי שמגביל ומקשה על השכיבה על הבטן. קושי זה לעמוד בפני עצמו או להיווצר עכב השכבת יתר על הגב.
לרוב הוא בא לידי ביטוי במתח יתר באזור בית החזה, גב מעט מקוצר וזאת בשל השכיבה המרובה על הגב. התרגילים המומלצים לאחר אבחון הם תרגילים שמטרתם להאריך את הגב, להרפות את המתח וליצור מצב שבהדרגתיות השכיבה על הבטן נעשית נינוחה יותר.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגם לי יש בעיה דומה
מירי13/02/2011בני בן 4 חודשים לא מוכן לשכב על הבטן יותר מכמה דקות. עדיין לא מתהפך.כשהוא על הבטן הוא מחזיק את הראש יפה וואז מתעצבן בוכה ומוריד אותו. מתרומם לישיבה.
איפה אני יכולה למצוא את התרגילים המומלצים לתירגול שכיבת בטן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםקרן07/02/2011
שלום
אני מקווה שזה הפורום לשאלה שלי
אני ובעלי דוברי עברית כשפת אם אבל ילידי דרום אמריקה והספרדית היא שפת אם שלנו. אנו עוברים לארה״ב לתקופה של לפחות שנה ויכול להיות גם יותר
יש לנו תינוק בן 3 חודשים שאנו רוצים ילמד ספרדית וגם עברית
איך עושים זאת? האם באמת צריך כל הורה לדבר בשפה אחת איתו או שאפשר לערבב כיוון אלה שתי שפות מאוד שונות מה ההמלצה וממתי להתחיל?
תודה רבה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום - תגובה
דבי גרוס דולב07/02/2011הי קרן
זה אינו הפורום המתאים, אנא פני לפורום של קלינאית תקשורת.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשם הפורום?? תודה
קרן07/02/2011ש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשם הפורום?? תודה - תגובה
דבי גרוס דולב07/02/2011אינני יודעת, נסי לחפש ברשת, בטח יש הרבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אי בקיעת שינייםטלי לוי07/02/2011
תינוקת בת שנה ללא שיניים, וללא שום סימני צמיחה.עד איזה גיל זה נחשב בגדר נורמלי לתינוק ללא בקיעת שיניים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אי בקיעת שיניים - תגובה
דבי גרוס דולב07/02/2011הי טלי
פורום זה עוסק בהתפתחות מוטורית, אנא התייעצי עם רופא שיניים.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יציבות הראשמנאל06/02/2011
שלום
בנ כמעט בן 4 חודשים, הוא מחזיק את הראש טוב מאוד, הראש לא חוזר אחור,אבל לפעמים הוא נוטה קדימה, האם זה בסדר מבחינת התפתחותית??
אני מנסה כל יום לשים אות על הבטן,והוא בקושי השאר 5 דקות ומתחיל לבכות?? מה אפשר לעשות
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יציבות הראש - תגובה
דבי גרוס דולב07/02/2011הי הילה
בגיל 4 חודשים אנו מצפים םשכיבה נינוחה על הבטן ולהחזקת ראש יציבה. יתכן שיש קשר בין שני קשיים אלה של בנך.
נסי לתרגל תרגילים מפורום זה לשיפור השכיבה על הבטן ותראי אם יש תוצאות, אם לא תראי התארכות זמן השכיבה על הבטן וייצוב הראש, את מוזמנת לחזור אלי.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיזה תרגילים?? איפה זה נמצא בדיוק?
מנאל07/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק בן 9 וחצי חודשיםאורית06/02/2011
שלום רב,
בני בן 9 וחצי חודשים, תינוק שנולד גדול מאוד. התהפך בגיל 4-5 חודשים. זוחל גחון מגיל 7 חודשים. מדי פעם עומד על 6 ומתנדנד קדימה ואחורה (עושה את זה כבר ממזמן) אבל לא עובר לזחילה על 6. לפני כ3 שבועות נעמד והוא היום הולך מסביב ללול ונתמך ברהיטים מאוד יפה. כשיש לו הזדמנות גם מנסה להעזר בצעצועים במרכז החדר והולך איתם קצת (כמו הליכון). הוא גם לא מתיישב - רק מעמידה הוא מפיל עצמו לישיבה אבל לא נשאר בישיבה הרבה זמן.
שאלתי היא האם תינוק חייב לעבור זחילה על 6? נראה לי שהוא יותר קרוב להליכה מאשר לזחילה על 6. אני לא רוצה כל פעם שהוא עומד להחזיר אותו לזחילה כמו שאומרים לעשות כי זה מאוד מתסכל אותו.
מה דעתכן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק בן 9 וחצי חודשים - תגובה
דבי גרוס דולב06/02/2011הי אורית
כן, תינוק חייב לעבור דרך זחילת 6, מדובר בשלב חשוב והכרחי להמשך ההתפתחות המוטורית שלו. הדרך לעשות זאת היא לא להוריד אותו ממצב העמידה ולגרום לתסכול אלא לבדוק מה הגורם שמעכב את הזחילה ומזרז עמידה.
לרוב מדובר בזקיפת יתר של הגב שמקשה על זחילת 6 והתישבות שכן שלבים אלה מחייבים תנועתיות של הגב וגמישות בו. לעומת זאת זקיפה זו מעודדת היעמדות מוקדמת ופעמים רבות גורמת לדילוג על זחילה.
לדעתי המקצועית חשוב להקדים ולאבחן זאת מכיוון שככל שמתקדמת ההליכה כן קטנים המוטיבציה והרצון לזחול. התרגילים המוצעים במקרים כאלה הם תרגילים המעודדים כפיפה בגב, מלמדים התקדמות על 6 מתוך תנועתיות טובה של הגב ומפה גם התישבות עצמאית.
אשמח לתת עוד פרטים אם תרצו בכך.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)

(1).jpg)