מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תינוקת בת 10 חודשים - התפתחותדנה21/02/2011
שלום,
יש לי כמה שאלות לגבי ההתפתחות המוטורית של ביתי וכן לגבי התפתחות השפה, אשמח אם תוכלו לעזור לי:
1. ביתי כאמור בת 10 חודשים, זוחלת גחון במרץ אבל מסרבת בכל תוקף לעמוד על שש - היא לא מסוגלת לדחוף את עצמה לישיבה בגלל זה ובטח לא לעמידה. האם זה נורמלי לגילה?
היא יושבת לבד מאוד יציב ואפילו עומדת עם תמיכה באופן יציב אלב רק כששמים אותה בפוזיציה הזו - לא מביאה את עצמה לשם לבד אבל דורשת לעמוד כל היום... או לפחות לשבת. האם זה בסדר להעמיד אותה ולהושיב אותה?
2. לגבי התפתחות השפה: בעלי מדבר איתה אנגלית (שפת אם) ואני עברית. יש לציין שהיא לא נחשפת הרבה לאנגלית כי הוא לא נמצא הרבה בבית (שעה בערב ובסופי שבוע). למרות כל זאת, אני מרגישה שהיא עדיין לא מבינה הרבה מילים ובגילה כבר אמורה להצליב שם עם תמונה, לדעת "איפה _____" וכו, לא? האם זה קשור לדעתך רק לעובדה שהיא מבולבלת משתי השפות או שיש פה עיכוב מנטלי?
יש לציין שהיא מדברת המון, אומרת בה גה ,דה וכו'.
האם יש הערכה כללית מתי תינוקות דו לשוניים מתחילים לדבר ולהבין?
אשמח לעזרה ותשובות
תודה!
דנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת בת 10 חודשים - התפתחות - תגובה
דבי גרוס דולב21/02/2011הי דנה
אנו מצפים לראות זחילת 6 עד גיל 10 חודשים. אי זחילה לא נובע מסתם סרבנות אלא בד"כ מקושי תנועתי מסוים שמונע זאת מהתינוק. הושבת תינוק לפני שלמד לעשות זאת בעצמו איננה מומלצת ואחת הסיבות לכך היא הסיכוי שהדבר יגרום לדילוג על שלבים התפתחותיים, בעיקר זחילת 6, כנ"ל לגבי העמדה.
ההתפתחות המוטורית אמורה להתרחש ע"פ שלבים קבועים וחשוב שהתינוק יעבור דרך כל שלב ושלב וישהה בו זמן מה. קפיצה לשלב מתקדם ודילוג של שלבים התפתחותיים מצביעים לעיתים על קושי מסוים ועלולה גם להפריע בשלבים אחרים של ההתפתחות.
אני ממליצה לקבל אבחון בו תבינו מדוע נוטה ביתכם לעמוד, מדוע היא מתקשה בהתישבות וכך גם תוכלו ללמוד כיצד לעזור לה. בנתיים אני ממליצה בחום להוריד ממנון ההושבות וההעמדות, אשמח לעזור.
לגבי שפה- אינני מומחתי בתחום זה , כדאי להתיעץ עם קלינאית תקשורת.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק שלא בוכה ולא מוצץרונית21/02/2011
נולד לנו נכד ב 31 לינואר. הוא נולד במשקל 1קג ו929 גרם. אמו סובלת מטרומבופליה פקטור 5 . התינוק נולד בשבוע ה 37 אך הרופאים איבחנו אותו כבן גיל של שבוע 34. התינוק לא מראה סימני מציצה. צריך לגרום לו שימצוץ וגם אז הוא מוצץ 5 מציצות ומפסיק .לפני כ 4 ימים הוא ינק
בפעם הראשונה מעט מאוד. את התזונה חלב אם הוא מקבל בזונדה או בכוס. מהיום התחלנו להתעקש שיאכילו אותו מבקבוק . הוא שותה 40 מל כל שלוש שעות .
מה שברצוני לציין שהתינוק אינו בוכה.
אחד הרופאים שעשה לאמא אולטראסאונד 4 ימים לפני הלידה טען שהילד אינו מקבל את כמות המזון שלה הוא זקוק. אלא רק 40% . בימים הראשונים התינוק זז מעט מאוד היום כבר יותר.
שאלותי הן האם יתכן שעובר שלא קיבל אוכל במשך תקופה ארוכה יאבד ממשקלו וירזה?
האם יתכן שעובר יכנס לדיכאון ולא יבכה ?
אילו סיבות אחרות יכולות להיות שתינוק אינו בוכה אלא רק נאנח אנחה קטנה.
האם יתכן שהעובדה שהתינוק לא קיבל מזון בכמות מספקת גרמה לא לחולשה וזו הסיבה שהוא זז מעט בימיו הראשונים ועכשיו קצת יותר
בתודה מראש רונית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק שלא בוכה ולא מוצץ - תגובה
דבי גרוס דולב21/02/2011הי רונית
שאלתך קשורה במידה רבה לתחום הרפואי ופחות לתחום ההתפתחותי המוטורי, בו אני עוסקת ולכן לא אוכל לענות על שאלותייך. כדאי להפנות שאלות אלה לרופא הילדים המטפל בתינוק.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרדמת תינוק בן חודש וחצייעל20/02/2011
יש לי בן בן 6 שבועות
עד כה הרדמנו אותו על הידיים והעברנו אותו לעריסה לאחר שנרדם.
ביומיים האחרונים מנסים להרדים אותו ישר בעריסה על מנת שלא יתרגל לידיים.
התינוק לא ממש משתף פעולה ואינו מפסיק לבכות.
האם אנו מנסים להרגיל אותו מוקדם מידי להירדם ישירות בעריסה?
במידה ולא, האם להמשיך בשיטה של הרדמות ישירות בעריסה למרות שבוכה?
האם נראה שיפור בימים הקרובים? (התינוק יתרגל ויבכה פחות ופחות)
אשמח לקבל טיפים בנושא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרדמת תינוק בן חודש וחצי - תגובה
דבי גרוס דולב21/02/2011הי יעל
אין חוקיות לגבי מתי נכון או לא נכון להתחיל בהרגלי הירדמות עצמאית. לדעתי האישית זה קצת מוקדם מידי, אלא אם כן התינוק משתף פעולה. כשלתינוק קשה להירדם בעריסה יש צורך להמשיך ולעזור לו. הדבר אינו אומר שצריך להרדים רק על הידיים אבל בהחלט לעזור בתחילה על הידיים, להניח במיטה כשהתינוק רגוע אבל כן לקחת שוב לידיים כשמתחיל בכי. אני לא חושבת שתינוק בגיל זה צריך לבכות ולחוות קושי במחיר של הירדמות עצמאית.
לסיכום -כדאי לשלב בין הצרכים של התינוק לבין מה שחשוב לכם- להרגיע על הידיים, להניח במיטה אבל לקחת חזרה לידיים כשיש צורך.
איני יכולה לצפות אם ומתי יהיה שיפור..
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפתחות שפה-דיבורקצת מוטרדת..20/02/2011
שלום, בתי בת שנה ו4 חודשים. עד לא מזמן הייתה ממלמלת כמה מילים (את זה, אבא אמא סבתא סבא פרפר והיתה עושה קולות של חיות. לאחרונה נראה כי היא פחות מדברת ואומרת בעיקר רק אמא ואבא ולכל יתר הדברים אומרת רק "אה". היא מבינה כל מה שאומרים לה ועושה מה שמבקשים אך פחות ממלמלת וכשנשאלת "מה זה?" עונה לרב ב"אה". האם הדבר עשוי להצביע על בעיה כלשהי? רגרסיה/עצירה וכדומה והאם זה דורש בדיקה כלשהי?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התפתחות שפה-דיבור - תגובה
דבי גרוס דולב21/02/2011הי קצת מוטרדת
פורום זה אינו עוסק בנואי שפה אלא התפתחות מוטורית. אנא פני לפורום קלינאית תקשורת.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ישיבהריבי19/02/2011
ביתי בת 9 חודשים, החלה לזחול על 6 בגיל שישה חודשים (דילגה על זחילת גחון), היא נעמדת על ברכיה כבר למעלה לחודש אך עדיין אינה מראה סימני ישיבה. בתחילת הזחילה היא החלה לישר את הרגל ולהתנדנד למצב ישיבה אך מאז שהחלה לעמוד על הברכיים היא בכלל לא מראה סימנים לישיבה. האם מדובר בעיכוב? אשמח לטיפים למרות שאני כל הזמן מנסה לנענע אותה ממצב 6 לכיוון הטוסיק אך זה לא עוזר..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ישיבה - תגובה
דבי גרוס דולב20/02/2011הי ריבי
מצבים כגון זה שאת מתארת מתאימים לתינוקות בעלי זקיפה מעט גדולה מידי בגב. זקיפה זו מקשה על התישבות שדורשת הרבה תנועתיות בגב אבל מזרזמ היעמדות, גם על הברכיים. במקרים כאלה כדאי לבדוק אם זה מקור הקושי בהתישבות עצמאית ועל פי זה לתרגל. אני מאמינה שחשוב לטפל בשורש הקושי ולא בסימפטום ולכן במקרה כזה ההמלצה היא לתרגל תרגילילם שונים של כפיפה של הגב והכנסת גמישות בו.
מכיוון שמדובר רק בהערכה ללא היכרות אני לא כיולה להגיד בבטחון מלא שזה המקרה של ביתך אבל מספר תרגילי כפיפה לא יזיקו:
1. בשכיבה על הגב להרים את רגלי התינוקת לכיוון הראש הלוך ושוב תוך הרמה של הטוסיק גם.
2. סיבובי אגן גדולים
3. לקפל ברך ולהביאה לרצפה הנגדית, שתי רגליים הלוך ושוב.
4. להרבות בהשכבות על הצד ולהשהות שם.
בהצלחה וחזרי לספר איך הולך.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת בת תשעה חודשים יושבת לא זקוףאמא19/02/2011
שלום, בתי המתוקה בת תשעה חודשים. מאוד מפותחת בכל מובן. החלה לשבת לפני כחודש. היום שמתי לב שהיא יושבת לא זקוף וזה עורר אצלי שאלה כי אני זוכרת שתינוקות תמיד יושבים עם גב מאוד זקוף. האם זה אמור לעורר דאגה או שבשלב זה כך אמור להיות? תודה, אמא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת בת תשעה חודשים יושבת לא זקוף - תגובה
דבי גרוס דולב20/02/2011הי אמא
לפני שאענה בצורה מלאה עלי להבין אם ביתך מתישבת בעצמה ממצב של עמידת 6 או שאתם מושיבים אותה? האם היא יושבת ממש כפופה? כמה זמן היא יושבת ממש לבד ללא תמיכה?
אשמח לקבל תשובות לשאלות אלה ולהמשיך בהתיחסותי.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שמיעהילי19/02/2011
בתי בת 4 חודשים. בלידה נבדקה שמיעתה ונמצאה תקינה. פתאום יש לי חשד שיש בעיה, היא אינה מגיבה לרעש פתאומי בהטיית הראש או במצמוץ. היא כן מפטפטת. האם עלי לדאוג?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שמיעה - תגובה
דבי גרוס דולב19/02/2011הי ילי
קשה להגיד בלי לראות אם יש מקום לדאגה, מה עוד שפורום זה אינו עוסק בנושאים רפואיים. אם את לא שקטה, נסי להתיעץ עם רופא הילדים.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בהתפתחות 1.4סבטה18/02/2011
האם קיים קשר בין התפתחות מוטורית ושכלית? האם זה אומר שבני בן שנה ו4 חודשים היום עוד לא הולך אך נעמד יפה בעזרת חפצים והולך בעזרת יד אחד, אך רק אני עוזבת לו את היד הוא נופל! הוא עשה הכל מאוחר אך לא דילג אל אף שלב בהתפתחות. ההתפתחות המוטורית שלו המאוחרת האם מעידה גם על התפתחות שכלית מאוחרת או שאין קשר בין הדברים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה בהתפתחות 1.4 - תגובה
אורנה עטאר19/02/2011סבה שלום,
מה הכוונה בהתפתחות שכלית? ההתפתחות קורית בו זמנית בכל המישורים אך בכל מישור בקצב אחר. מצויין שהוא עבר את כל שלבי ההתפתחות והוא אינו בעיכוב מאחר ואנו רוצים לראות הליכה עד גיל שנה וחצי. אז בנתיים לא הייתי דואגת. המשיכי לאתגר את מערכת שיווי המשקל שלו וגם ההליכה תגיע.
במידה ולא יילך עד גיל שנה וחצי אנחנו כאן.
בברכת הליכה בקרוב...
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לשאלה
סבטה19/02/2011איזה תרגילים ניתן לעשות על מנת לחזק מערכת שיווי משקל ? ואם זה בסדר שאני הולכת איתו עם הידיים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לשאלה - תגובה
אורנה עטאר21/02/2011הליכה איתו מעכבת הליכה עצמאית כי הוא מסתמך עלייך ולא על מערכת שיווי המשקל שלו.
בכדי לשכלל את מערכת שיווי המשקל שלו -
- הרבי בתנועה במרחב.
- נדנדה, קרוסלה ובכלל בילוי בגן השעשועים, ג'ימבורי.
- אם הוא נשען על משהו או זוחל על משהו - להזיז את זה, לנדנד את אותו חפץ בכדי שיאזן את עצמו.
מאחר ולא ראיתי את בנך אינני יודעת אם יש סיבה לכך שהוא אינו הולך. אם הוא לא יילך עד גיל שנה וחצי חיזרי אליי ואולי נשקול שמדריכה להתפתחות תינוקות תראה אותו.
בהצלחה בצעדים הראשונים :-)
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בני בן 6 חודשים לא מתהפךרבין אסתר18/02/2011
בני בן ה-6 חודשים לא מתהפך כלל,למרות שאני מקפידה להשכיבו על הבטן . הוא יודע להרים את ראשו היטב בשיכבה על הבטן . האם יש תרגילים שיקדמו את ההתפתחות המוטורית?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בני בן 6 חודשים לא מתהפך - תגובה
דבי גרוס דולב18/02/2011הי אסתר
בגיל 6 חודשים אנו מצפים להתהפכויות סדירות, כשאלה אינן קיימות הרי שיש כנראה לתינוק קושי תנועתי שמונע ממנו התהפכויות. ישנם תרגילים רבים בפורום זה לעידוד התהפכויות אבל אם אכן קיים קושי מוטורי, תרגילים אלה לא יועילו בלי לתרגל את מקור הקושי.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא מתיישב...אביטל17/02/2011
שלום בני בן 8 חודשיים זוחל גחון בלבד שאלתי מהו הטווח הנורמלי לישיבה? האים עלי לחכות או לגשת לפזיוטרפיה? תודה כמו כן הוא אינו זוחל על 4
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא מתיישב... - תגובה
דבי גרוס דולב17/02/2011הי אביטל
בנך לא נמצא בעיכוב התפתחותי. אנו מצפים לעלייה על 6, זחילה והתישבות עד גיל 10 חודשים. התישבות עצמאית מגיעה רק מתוך עמידת 6 והטיית הטוסיק לאחור כך שאין לצפות לזה לפני זה. אז אין מקום לדאגה ולפנייה לעזרה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שנה ו3רינת17/02/2011
שלום,
האם ילד בגיל זה צריך לישון פעמים ביום או שעדיף שיתעייף ויישן בשבע בערב האם צריך להשקיע בהרדמה ביום ? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שנה ו3 - תגובה
דבי גרוס דולב17/02/2011הי רינת
אין לשאלתך תשובה חד משמעית כי אין לדברים האלה חוקיות. יש ילדים שמתאימה להם שנת יום ואינה מפריעה לשנת הלילה ויש כאלה שאינם מעוניינים בשנת יום יותר או שהיא מפריעה להירדמות בלילה. עלייך לעשות את השיקולים המתאימים למשפחה שלכם.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שנה ו 3רינת17/02/2011
שלום האם בגיל הנל יש לעשות שימוש במוצצים עליהם רשום "מגיל שנה" ואם הילד מעדיף את אלו של הגילאים הקטנים יותר ? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שנה ו 3 - תגובה
דבי גרוס דולב17/02/2011הי רינת
אני עוסקת רק בהתפתחות מוטורית אך לא מבינה מספיק במוצצים ולכן לא אדע לענות.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום רבשלי17/02/2011
תינוק בן 3 חודשים.התחיל למלמל ומתנהג כרגיל.
עבר בדיקת שמיעה כשגרה מיד לאחר הלידה בתינוקיה שיצאה תקינה.
לפני שבוע אחות טיפת חלב שמה לב כי אם משמיעים לו עם רעשן באוזן שמאל הוא מטה את ראשו לכיוון הצליל ואילו לאוזן השניה הוא אינו מטה את ראשו.
שמתי לב גם בבית שאינו מגיב לאוזן ימין.
האם כדאי לבצע בדיקת שמיעה למרות שיצאה תקינה בב"יח?
האם בגיל כזה הוא כבר אמור להגיב לצלילים ולהטות את ראשו?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום רב - תגובה
דבי גרוס דולב17/02/2011הי שני
אני לא עוסת בנושאים רפואיים ולכן לא אוכל להמליץ לגבי בדיקת שמיעה. אני כן יכולה להגיד שלעיתים קרובות הקושי להטות את הראש לא קשור לשמיעה אלא להתקצרות שרירי הצוואר. עכבי מעו אחר תינוקך ושימי לב האם במצבים אחרים הוא כן נוטה עם ראשו לצד המתקשה? אם אין בכלל הטיית ראש לצד זה הרי שיש קושי בתנועת הצוואר ובזה אני כן מטפלת. אם הקושי הוא רק מול צלילים לא אוכל לעזור.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת בת 5 חודשיםטל17/02/2011
שלום, בתי בת 5 חודשים התהפכה מבטן לגב כבר מגיל 3.5 חוד' לרוב מצד ימין, אך התנסתה בהתהפכות משני הצדדים, הפסיקה לעשות זאת, כנראה בגלל חיבתה לשהייה על הבטן, או מסיבה שאיננה ברורה לי... כעת החלה להתהפך מגב לבטן לכיוון שמאל. וכמו כן מסתובבת על צירה גם לכיוון שמאל (ממש כמו מחוגה) האם הסתובבות זו היא רגילה, זה משהו שהיא "אמורה" לעשות? מה עליי לעשות כדי לעודד התהפכות משני הצדדים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת בת 5 חודשים - תגובה
דבי גרוס דולב17/02/2011הי טל
בהתחלת ההתהפכויות זה בסדר שיש נטייה לכיוון אחד במיוחד. כדי לאזן נטייה זו את יכולה להתרגל התהפכויות דרך הצד השני כפי לפי התרגילים לעידוד התהפכות המופיעים בפורום זה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת חצי שנה לא מתהפכתדפנה16/02/2011
שלום, בתי בת חצי שנה, אחוזון חמישים, ערנית וחייכנית, אוהבת להיות על הידיים ובלתה בעבר הרבה במנשא. כאשר שוכבת על הבטן מושכת את ידיה לאחור ולמעלה ומרימה את הראש ע"י הקשתת הגב- יכולה לשהות זמן רב בתנוחה זאת. כאשר אני מחזירה את ידיה להשענות על האמות מתחת לחזה נטייתה היא לשלוח שוב ידיים לאחור וצריך למנוע זאת ממנה כמעט בכוח. בגיל 3 חודשים היתה לה בעיה למרכז ידיה ולתפוס צעצועים שהיו מולה- עבדנו איתה על כך ע"י גירויים רבים וזה הסתדר במהירות. כמובן שבתנוחת "האוירון" בה שוכבת אין לה סיכוי להתהפך וגם לא לזחול. גם בשכיבה על הגב לא מראה שום סימן או נטיה להתהפך. קבעתי תור לפיסיותרפיסטית. האם יש תרגילים שניתן בינתיים לעשות בבית?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת חצי שנה לא מתהפכת - תגובה
דבי גרוס דולב16/02/2011הי דפנה
קשה להמליץ על תרגילים בלי לדעת את מקור הקושי. בפורום זה תוכלי למצוא תרגילים רבים עליהם המלצתי לאורך הדרך אבל חשוב לבדוק מהו הגורם המעכב. לפי תאורך נשמע במדובר בקשתת יתר של הגב וקיצור עמוד השדרה, מצב שיוצר מתח יתר בגוף ומגביל מאוד את התנועה. אני ממליצה בחום לשקול גם יעוץ של מדריכה להתפתחות תינוקות, שם היחוד הוא בהסתכלות מעמיקה למקור השיבוש ולא רק לסימפטום.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתפתחות תקינה לבת 8 חודשים
אמא'לה07/03/2011בתי בת +8 חודשים. היא החלה להתהפך לראשונה בגיל 4חודשים, אך הפסיקה קצת אחרי זה. מאז היא חזרה לזה (לפני חודשיים), אבל לא באופן תדיר. היא שוכבת בכיף על הבטן ומסתובבת "כמו סביבון" , אבל לא מתהפכת. (לא בטן-גב ולא גב-לבטן).
כשאני עוזרת לה (מתחילה את התנועה, כפי שמסברים לעשות באתרי התפתחות) - אז היא ממשיכה את התנועה. גירוים שונים לא גורמים לה להתהפך. היא פשוט מנסה להסתכל מבלי להתהפך וכשנמאס לה אז היא פשוט עוברת למשהו אחר.
אני מתחילה להיות מוטרדת מכך, אבל במשפחתון אומרים לי שאין צורך.. אם זה תקין או שצריך לטפל בזה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)




.jpg)
(1).jpg)
