פורום התפתחות תינוקות - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • דילוג שלבי התפתחות
    חניתי
    01/03/2011

    שלום לכן יש ליתינוק בן 9 וחצי חודשים גוחן על הבטן ועומד עים להחזיק המיטה שלו בשולחן בכל דבר שהוא מגיע עליו הבעיה היא שהוא לא יודע עדין לזחול על 6 ולא לשבת האים זה נורמלי הדילוג שלבים האלו?? מה שקורה הוא לא יודע לרדת אחרי שהוא עומד ואז בוכה ובוכה או נופל על הצד אני יודעת שיש סדר מסוים התהפחות גחינה זחילה ישיבה ואז עמידה אשמח לתשובה ......

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דילוג שלבי התפתחות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דילוג שלבי התפתחות - תגובה

    דבי גרוס דולב
    01/03/2011

    הי חניתי
    המצב הרצוי נוא בו התינוק עובר דרך כל שלבי ההתפתחות ושוהה מספיק זמן בכל שלב ושלב. כשיש לתינוק נטייה לדלג על שלב התפתחותי ולעבור לשלב הבא, יש לדבר סיבה פזיולוגית. דילוג על שלב לא קורה סתם כך אלא קשור תמיד לקושי תנועתי מסוים, בד"כ קטן. הסיבה לכך שבנך אינו יודע לרדת ממצב עמידה טמון בעובדה שחסרים לו מרכיבים התפתחותיים שאמורים לתמוך בשלבים הבאים.
    מעבר לזה שזחילה על 6 היא זחילה חשובה להתפתחות התינוק ומהווה בסיס ליכולות מאוחרות יותר.
    במקרים כגון אלה אני ממליצה לקבל אבחון כדי לבדוק מה הסיבה לדילוג על זחילה והתישבות וללמוד תרגילים על מנת לגשר על פער זה. אשמח לעזור.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק בן שנה וארבעה חודשים שנושך
    סיגל
    28/02/2011

    שלום רב , אני אמא לתינוק בן שנה וארבעה חודשים , לאחרונה הגננת התלוננת שהילד נושך , לטענתה הוא לא מבין כאשר היא אומרת לו שאסור וייעצת לנו לגשת לרופאת התפתחות כדי לבדוק את עניין הפה שלו או משהו בסגנון , מה דעתך ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק בן שנה וארבעה חודשים שנושך - תגובה

    דבי גרוס דולב
    28/02/2011

    הי סיגל
    ???
    ילדים נושכים זה תופעה מוכרת וקיימת בכל גן. אני לא אומרת שהדבר חיובי אבל בוודאי לא דורש רופא התפתחותי. אני ממליצה לך להתיעץ עם איש מקצוע בפורום העוסק בעינייינים התנהגותיים רק על מנת לדעת איך לנהוג מול הילד וכיצד ללמדו שהדבר אסור.

    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הליכה
    ורד
    28/02/2011

    בתי בת 11 חודשים בדיוק. בגיל 8 וחצי חודשים נעמדה על הרגליים (עם אחיזה) ובגיל 9-10 חודשים התחילה ללכת עם אחיזה , כאשר היום עוברת בקלות מרהיט לרהיט, ואף עוזבת יד אחת. נראה שהיא מאד רוצה כבר ללכת ומאד מחפשת את הידיים שלנו , כדי שנחזיק אותה ותוכל להתהלך בבית. מספיק מבחינתה גם שנעמוד מולה וניתן לה 2 אצבעות והיא הולכת להנאתה... השאלה שלי האם זה נכון לתמוך בה מעט בצורה זו (אנחנו לא מוליכים אותה, אלא תומכים בה קלות) כאשר היא מבקשת והאם זה נכון להתפתחות ההליכה העצמאית , או שעדיף להימנע מזה ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הליכה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הליכה - תגובה

    דבי גרוס דולב
    01/03/2011

    הי ורד
    זה בסדר לתמוך לפעמים בהליכת התינוק אבל לא רצוי לעשות זאת באופן קבוע שכן הדבר יכול לעכב את פיתוח השיווי המשקל העצמאי לצורך הליכה עצמאית.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא מקשקשת
    נטעלי
    28/02/2011

    שלום רב,

    בתי בת 9.5 חודשים, זוחלת גחון מזה חודשיים, עדיין לא על שש , נעמדת על 6 ועושה ניעות קדימה ואחורה, מנסה להרים יד למעלה . יושבת לבד, אך לא מתוך זחילה על שש .

    עדיין לא אומרת שום הברה, לא בבה, גאגא, כלום. היא צועקת הרבה, אה כאלה.

    לא חוזרת אחריי. כן מנופפת לשלום, ומוחא כפיים. האם יש מקום לדאגה . האם תקין??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לא מקשקשת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא מקשקשת - תגובה

    דבי גרוס דולב
    28/02/2011

    הי נטעלי
    בגיל זה אין מקום לדאגה בנושא הדיבור, מוקדם מידי.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק בן 8 חודשים
    אילה
    27/02/2011

    שלום בני בן 8 חודשים יונק ואוכל מוצקים.מתהפך מהבטן לגב ובחזרה ללא כל קושי.לעיתים רחוקות זוחל אחורה.מברבר המון...וחייכן.שאלתי היא מהו גיל זחילה?מהו גיל ישיבה?מה בה קודם?האם זה בסדר להושיב אותו ולרפד את גבוו בכריות?אילו תרגלים אפשר לעשות על מנת שלא "ידלג"על שלבים???תודה מראש אילה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תינוק בן 8 חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק בן 8 חודשים - תגובה

    דבי גרוס דולב
    28/02/2011

    הי אילה
    אנו מצפים לראות זחילה עד גיל 10 חודשים כך שבנך לא נמצא בעיכוב התפתחותי. התישבות עצמאית מגיעה לאחר עלייה על 6, התינוק מפנה את הטוסיק לאחור ומחיל תהליך ההתישבות. עד שתתחיל התישבות עצמאית רצוי מאוד לא להושיב את התינוק על מנת שילמד את תהליך ההתישבות ולא ידלג עליו או על הזחילה.
    כרגע אין צורך בתרגול מיוחד, רק בשהייה מרובה על הרצפה וללא הושבה.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביתי בת ה-9 חודשים
    אורלי
    27/02/2011

    ביתי בת ה-9 חודשים, לפני כשבועיים זחלה לאחור ומאז לא חזרה על הפעולה,כאשר אני מניחה אותה על ביטנה על פרקט היא מחליקה אחורה, מידי פעם היא מרימה את האגן אך לא משלימה את הפעולה,מבצעת התהפכויות מהבטן לגב בתדירות גבוהה קורה לא מעט פעמים שהיא מיד מתהפכת ולא נשארת על הבטן, מהגב לבטן היא לא מבצעת היפוך מלא, אני מבצעת איתה תרגילים של הרמת האגן,ישבן ,עירסול הצלבה בין רגל ויד נגדים ועוד ,בעבר היא התנגדה בגופה לתרגילים אלו היום היא יותר משתפת פעולה. רופאת המשפחה אמרה שהקצב שלה הוא סביראך אני איני שקטה אודה לחוות דעתכם על קצב התפתחותך והאם יש מקום לפנות למומחים? ,דבר נוסף שגם שיניים היא עדיין לא הוציאה.
    תודה
    אמא מודאגת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ביתי בת ה-9 חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביתי בת ה-9 חודשים - תגובה

    דבי גרוס דולב
    28/02/2011

    הי אורלי
    אני מאמינה גדולה בזה שתינוק צריך לעבור דרך כל שלבי ההתפתחות ולממש אותם היטב על מנת שהתפתחותו תהיה טובה וקלה. ביתך מתקשה בהתהפכות מהגב לבטן ויכול מאוד להיות שיש קשר בין עובדה זו לבין זה שהיא אינה מראה סימני זחילה. כשיש מרכיב חסר בהתפתחות המוקדמת עלול הדבר לבוא לידי ביטוי בשלבים מתקדמים יותר.
    ביתך אמנם לא נמצאת בעיכוב התהפתחותי עדיין (עד גיל 10 חודשים נרצה לראות זחילה) אבל ניכר שיש קושי מסוים במערכת, אפילו קטן, שמקשה עליה להתקדם קדימה.
    המלצתי היא לקבל אבחון ממדריכה להתפתחות תינוקות או איש מקצוע אחר, לבדוק מה מקור הקושי בהתהפכות, לראות אם יש גורם מעכב זחילה ולעזור בתרגול ביתי פשוט.
    לגבי השיניים- אינני יודעת, זה לא מתחום עיסוקי.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביתי בת ה-9 חדשים המשך

    אורלי
    02/03/2011

    תודה רבה על תשובתך,השבוע ביקרנו אצל רופא התפתחות שאמרה שטונוס השרירים נראה טוב, אני מבצעת תרגילים ובימים האחרונים היא מבצעת היפוך מהגב לבטן אך לא מלא ,אני מבצעת עימה תרגול הצלבות בין יד ורגל נגדיים הרמת האגן ועירסול,אני חשה סוג של חוסר ביטחון אצל ביתי ,האם יש לך תרגילים נוספים להמליץ לי? רופא ההתפתחות אמר לי לבא בעוד חדש לביקורת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביתי בת ה-9 חדשים המשך - תגובה

    דבי גרוס דולב
    03/03/2011

    הי אורלי
    ההערכה אותה נתתי לך היא מנקודת מבט של מדריכה להתפתחות תינוקות ע
    פ שיטת פלדנקרייז ולא מזווית רפואית ולכן יתכנו שינויים בגישות ובאבחונים. בכל מקרה כרגע רצוי להמשיך בתרגילי ההיפוך מגב לבטן ובתרגילים של הרמה על 6. בנוסף העמידי בפני ביתך מכשולים כגון כריות, הרגליים שלך וכו על מנת לעודד מעבר.
    בפורום זה תוכלי למצוא תרגילים רבים לעידוד הזחילה בנוסף.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 10 וחצי חודש-לא אוכל לבד
    מורן
    27/02/2011

    שלום רב!רציתי להתייעץ בקשר לבעיית האכלה של הבן שלי.מבחינה התפתחותית,הוא תינוק שכבר יושב מזמן,זוחל במרץ,עומד לבד לכמה שניות והולך יפה בעזרת חפצים.הוא מכניס כל דבר לפה,למעט אוכל שאני שמה לפניו,לכן אני עדיין מאכילה אותו בכפית.יש לציין שרק כשאני מביאה לו ביסקוויט של מטרנה-הוא לוקח לי מהיד ואוכל לבד.אני מראה לו איך לוקחים חתיכה מהאוכל עם היד מהצלחת ומכניסים לפה,אבל הוא בעצמו לא עושה את זה.בנוסף,הוא לא אוהב לשבת בכסא אוכל.איך שמושיבים אותו שם,הוא מתחיל להיתפתל וליילל שיוציאו אותו משם.לכן הוא יושב על הברכיים או לידי על הספה.האם יש עוד דרכים לעידוד האכלה עצמית?האם יש מקום לדאגה או שזה יסתדר עם הזמן?המון תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן 10 וחצי חודש-לא אוכל לבד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 10 וחצי חודש-לא אוכל לבד - תגובה

    דבי גרוס דולב
    28/02/2011

    הי מורן
    אי אכילה עצמאית בגיל זה היא עניין התנהגותי בלבד ובטח לא בעיה מוטורית. יחד עם זאת זה בסדר גמור ונורמלי. כל שניתן לעשות הוא להמשיך להציע וללמד אכילה עצמאית, הדבר יגיע כשהתינוק יהיה מוכן לכך.
    לגבי הקושי לשבת, מדובר בטמפרמנט ואין לי עיצה לגבי שינוי , עליכם להחליט אם תתעקשו על זה או לא. מקום לדאגה ,בוודאי שאין.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המון תודה!!!

    מורן
    28/02/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילת הנקה לילה
    אמא מותשת
    27/02/2011

    שלום,

    מתי ניתן להפסיק הנקות לילה?

    התינוק בן 8 חודשים, גודל יפה, אוכל מעט מעט מוצקים (עושה טובה של ממש), וניזון מחלב אם בלבד (לא תמ"ל).

    הלילות קשים מאד, מתעורר כל שעה וחצי שעתיים. לא ברור לי כ"כ אם זה אוכל או תשומת לב בעיקר. הוא לא מוכן לקחת בקבוק בלילות, רק לינוק. רק ככה נרגע ונרדם בסופו של דבר. (אם לא יונק צורח צרחות אימה).

    השאלה שלי היא, מתי ניתן לגמול מהנקת לילה? ואיך עושים זאת????

    אודה לתשובה בהקדם!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גמילת הנקה לילה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילת הנקה לילה - תגובה

    דבי גרוס דולב
    28/02/2011

    הי אמא מותשת
    ההחלטה להתחיל גמילת לילה היא אישית ואינדיוידואלית ואין לגביה תשובה נכונה, זה תלוי לגמרי בך. לדעתי בגיל הזה זה בסדר גמור.
    לצערי אין לי פתרון קסם לגמילת לילה. מדבור בתהליך לא קל לשני הצדדים והוא מצריך החלטה נחושה ובלי לסגת ממנה לאחר התחלת התהליך.
    הדרך היחידה לעשות היא פשוט להתחיל.. להחליט באיזו שעה תהיה ההנקה האחרונה בלילה ומשעה זו ואילך להרגיע בדרכים אחרות, כולל השתתפות פעילה מאוד של האבא על מנצ שהתינוק לא יריח אותך. ניתן גם לתת מים מבקבוק על מנת להרגיע קצת,
    בנוסף להשתמש בהרבה תנועה, מגע וקולות מרגיעים. הלילות הראשונים קשים אבל תוך ימים בודדים מתחיל התינוק להתרגל לנוהג החדש.
    נותר רק להחליט: גמילת לילה או הנקות לילה?...
    בהצלחה רבה!

    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כניסה להריון וההקה

    אמא מותשת
    03/03/2011

    הייתי שמחה מאד להניק, וגם להיות מותשת :) העניין הוא שאנחנו רוצים להפסיק בקרוב כדי להיכנס להריון. (הרי אף אחד לא מבטיח שברגע שאפסיק להניק אכנס להריון). עדיין לא קיבלתי מחזור. והבנתי שאם מפסיקים הנקות לילה אז הסיכוי להיכנס גודל. האם זה אכן כך??
    איך ניתן להגדיל את הסיכויים להיכנס להריון ועדיין להניק? (האם אפשרי בכלל??? עדיין לא קיבלתי מחזור).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כניסה להריון וההקה - תגובה

    דבי גרוס דולב
    03/03/2011

    הי אמא מותשת
    צר לי,
    אבל זה לא מתחום עיסוקי ואני לא כיולה לתת תשובה מקצועית על שאלה זו. אולי פורום הנקה?
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת ושינה
    נטלי
    27/02/2011

    שלום רב ,

    ביתי בת 11 חודשים, עדיין לא הולכת לגן.

    מתפתחת תקין לגילה , הבעיה שלי היא בשינה

    היא ישנה כל יום בשעות 22:00 / 23:00 בלילה , דבר שמקשה מאוד.
    הדרך להרדים אותה זה רק עם בקבוק , או הרגעה +שיר במיטה שלנו (וגם זה עם הרבה סבלנות)
    נראה כאילו היא מאוד עייפה אך לא מצליחה להרגע ולהרדם.
    כתגובה לשינה המאוחרת היא גם מתעוררת ב9:30 בבוקר (מלבד קימה לארוחה)
    ובמשך היום ישנה לסירוגין כ 3 שעות בכללי.

    אני מיואשת \ איך אני מסדרת את שעות השינה שלה ?
    האם יש קרוס או מטפל כמו הלוחש לתינוקות

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תינוקת ושינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת ושינה - תגובה

    דבי גרוס דולב
    27/02/2011

    הי נטלי
    ישנן מדריכות העוסקות בהקניית הרגלי שינה, נסי לפנות לפורום שינת תינוקות באתר זה.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התפתחות תקינה לתינוק בן 4 חודשים
    שרית
    26/02/2011

    בני בן 4 חודשים, חייכן,אוחז בצעצועים בידו, כל היום משחק עם ידיו בפה,משלב ידיים, אך הוא עדיין לא מהתפך לא מהבטן לגב ולא מהגב לבטן..רציתי לדעת אם זה תקין וכיצד אני יכולה לעזור לו להתהפך...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התפתחות תקינה לתינוק בן 4 חודשים - תגובה

    דבי גרוס דולב
    27/02/2011

    הי שרית
    התהפכויות מתחילות בגיל שבין 4-6 חודשים כך שבנך לא נמצא בעיכוב ואין מקום לדאגה. אין צורך לתרגל מפני שאין עיכוב.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק בן 9 חודשים
    Moran Avigad
    26/02/2011

    שלום. אני קצת מודאגת לגבי התפתחות הילד שלי. הוא בן 9 חודשים וכמה ימים לא זוחל (מעט זחילת גחון ורק לאחור), לא מתיישב לבד, לא מוכה כפיים (דבר שאני עובדת עליו כבר כמה חודשים) לא מנפנף לשלום (גם כן דבר שאני עובדת עליו זמן מה). אני גרה בארצות הברית והלכתי השבוע למרכז התפתחות הילד ונאמרתי שלילד כנראה יש עיכוב (בנתיים)קל בהתפתחות ונאמר לי לחזור למעקב עוד שבועיים וחצי. אני מאוד מודאגת מה לדעתך יכול לגרום לעיכוב בהתפתחות התינוק והאם יש לכך טיפול? תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תינוק בן 9 חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק בן 9 חודשים - תגובה

    דבי גרוס דולב
    27/02/2011

    הי מורן
    לגבי הזחילה, אנו מצפים לה עד גיל 10 חודשים ולכן בנך עדיין לא בעיכוב. ולגבי שאר המחוות של שלום ומחיאות כפיים, מדובר במחוות שיכולות להופיע גם סביב שנה ואני לא מוצאת מקום לדאגה.
    מכיוון שבנך כן קרוב לגיל זחילה מקסימלי יתכן ויש לו קושי תנועתי שמקשה עליו להתקדם קדימה אבל הסיבות לכך יכולו להיות רבות וקשה לדעת בבטחון מה הן בלי היכרות. לתינוקות רבים ישנם עיכובים שונים וכמעט בכולם ניתן לטפל ע"י תרגול ביתי יומיומי ,כך שכדאי להוריד ממפלס הדאגה. אני מתארת לעצמי ומקווה שתמצאי את איש המקצוע שיוכל לתת אבחון מדויק ולהמליץ על תרגילים מתאימים. לאחר קבלת האבחון את מוזמנת לחזור אלי על מנת שאוכל להמליץ על תרגילים נוספים.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לתגובתך

    Moran Avigad
    27/02/2011

    אני ממש מודה לך על התגובה החמה והמרגיעה....(קצת קשה פה שאין את המשפחה והתמיכה הביתית כשצריך....) אידו (התינוק) נולד עם Torticollis,(ראשו נוטה לצד שמאל) ואני מבצעת לו תרגילים לשחרור הצוואר עד היום (יש שיפור ניכר) האם יכול להיות קשר להתפתחות? שוב תודה רבה על הייעוץ וההכוונה. בהערכה רבה מורן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לתגובתך - תגובה

    דבי גרוס דולב
    28/02/2011

    הי מורן
    יכול להיות קשר בין טורטיקוליס לבין קושי בזחילה בשל נטיית הצוואר ועמוד השדרה בכלל, אבל לא אוכל להגיד זאת בוודאות.
    יאללה, בואו לארץ לביקור משפחתי ואבחון...(-:
    אשמח לענות על שאלות נוספות במקרה הצורך.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק בן 9 חודשים

    Moran Avigad
    28/02/2011

    אנחנו מגיעים לארץ לביקור חודש הבא! ניתן לקבוע איתך ביקור על מנת לאבחן אם יש בעיה ואם כן תוכלי לתת לנו אבני דרך איך וכיצד?
    אני מודה לך על כל העזרה !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק בן 9 חודשים - תגובה

    דבי גרוס דולב
    01/03/2011

    הי מורן
    בטח, זו העבודה שלי. במסגרת של שיעור פרטי תקבלו אבחון והמלצות לתרגול ביתי.
    את מוזמנת ליצור איתי קשר כשתגיעו.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות "אלימה" של בן 5 חודשים
    לירון
    26/02/2011

    שלום,
    בני בן ה-5 חודשים לפעמים במהלך היום כשהוא שוכב על הגב ומשחק עם צעצועים או שאני מחזיקה אותו אלי מניף את ידיו באוויר ולעבר הצעצועים ממש באגרסיביות, בתנועות חדות ומהירות כאילו "אלימות". ברור לי שהוא לא אלים או כועס, אבל אני לא מבינה למה הוא מתנהג ככה וזה יותר חמור שהוא עייף.
    בנוסף יש מצבים שהוא פשוט שוכב ומשחק וצורח לא מבכי אלא סתם צורח. וגם זה אני לא יודעת אם זה כי משהו לא בסדר ומציק לו או שהוא פשוט מגלה את קולו.
    אשמח לתשובה תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות "אלימה" של בן 5 חודשים - תגובה

    דבי גרוס דולב
    27/02/2011

    הי לירון
    תנועות חזקות אופייניות לגיל זה ולא מדובר בנושא מדאיג או בעייתי. ישנם תינוקות שמשחקים באופן חזק ואגרסיבי יותר ויש כאלה שפחות. גם צעקה בזמן משחק היא נורמלית.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התעוררות מוקדמת
    טל
    25/02/2011

    שלום,

    הבן שלי בן שנה ומזה שלושה חודשים הוא מתעורר מוקדם יותר ויותר.
    הוא הולך לישון בשעה שבע וחצי כל ערב, תחילה הייה מתעורר בשבע בבוקר
    ובזמן האחרון הוא התעורר בשש וחצי ואז בשש עכשיו כבר שבוע שהוא מתעורר בחמש וחצי. אז אנחנו נותנים לו לבכות חצי שעה לערך בתקווה שיחזור לישון, בהתחלה זה הייה עובד אבל עכשיו כבר לא.
    הוא מתעורר מלא בקקי ונראה לי שזה מה שמפריע לו לחזור לישון כי הוא עדיין מאוד עייף.
    שנינו הורים שעובדים במשרה מלאה, ומאוד קשה לנו להתעורר בשעה הזו.
    האם יש דרך לאחר את שעת ההתעוררות שלו?
    ניסינו כבר לאחר את שעת השינה שלו לתשע ועשר בלילה אבל זה לא עוזר הוא עדיין מתעורר באותה השעה.

    אשמח לערתכם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התעוררות מוקדמת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התעוררות מוקדמת - תגובה

    דבי גרוס דולב
    27/02/2011

    הי טל
    לצערי אין לי המלצה. להורים רבים יש בעיות סביב נושא ההתעורריות המוקדמות אבל פתרון אמיתי לזה אין. מדובר בהרגלים שמשתנים כל הזמן. נסי גם להתיעץ בפורום שינת תינוקות.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מראה
    מירה
    25/02/2011

    היי
    התינוק שלי בן 4.5 חודשים. בכל פעם שאני עומדת איתו מול המראה הוא מסובב את הראש לצד אחר . ממש לא מעוניין להביט במראה . האם יכולה להיות לכך סיבה או שזה נורמלי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מראה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מראה - תגובה

    דבי גרוס דולב
    27/02/2011

    הי מירה
    אין כל דבר מדאיג או שדורש תשומת לב בתינוק שאינו מביט במראה.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התייעצות לגבי תינוק בן 8 חודשים
    שפרה
    24/02/2011

    בני בן שמונה חודשים, נולד בשבוע 37.
    מהלידה היה עם טונוס מעט נמוך, אבל בטווח הנורמה לדברי רופאי התפתחות.

    רופא המשפחה ציין שיש לו עיכוב שך כשבועיים שלושה כשהיה בן חמישה חודשים, ושיכול להדביק את הפער או לפתוח פער גדול יותר.

    כיום מתהפך מגב לבטן (בקלות) ומבטן לגב (קצת יותר קשה) יכול לשהות הרבה זמן על הבטן, מידי פעם מרים את אגן ימין כששוכב על הבטן כאילו במטרה לזחול, אבל לא מצליח להתקדם.
    כשניתנת לו התנגדות לכפות הרגליים- הוא דוחף את הגוף קדימה.

    בזמנו היה לו קושי להתהפך, כי היה עם קיצור של זוקפים (כששכב על הבטן עשה "אוירון")- אז תרגלנו איתו ערסול, הגמשה של חגורת כתפיים ושכמות, נשיאת משקל של כפות ידיים עם נחשוש מתחת לבתי שחי והוא די מהר התקדם ועבר להתגלגל.

    לא ברור לי עם הוא בנורמה כרגע או שיש עיכוב שדורש ביקור אצל מומחה. אחים גדולים יותר נעמדו כבר בגיל הזה (ההשוואה בינהם למרות שידוע שאין להשוות בין תינוק אחד לשני, פשוט זה מתבקש ומלחיץ).

    האם יש כלים לקדם אותו בבית ע"י תרגילים כמו שעשינו עם הגלגול? כל מה שמצאתי באינטרנט זה לשים צעצוע מולו שירצה לזחול אליו, אבל זה לא עוזר...

    תודה לכל מי שתוכל לעזור לי!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התייעצות לגבי תינוק בן 8 חודשים - תגובה

    דבי גרוס דולב
    27/02/2011

    הי יסכה
    בגיל 8 חודשים אנו מצפים מתינוק שההתהפכויות לשני הצדדים יהיו סדירות וקבועות ולפעמים תהיה גם זחילה או סימנים לכך. מכיוון שבנך מתקשה בהיפוך לצד אחד הוא נמצא בעיכוב קטן. יתכן ואותו טונוס נמוך עדיין מלווה את התפתחותו המוטורית באופן כלשהו. לפי תפיסתי ,חשוב שהתינוק יבצע תחילה את כל השלבים המקדימים לזחילה ושרק לאחר מכן ממתחיל הזחילה. לכן חשוב לראות מדוע מתקשה עדיין בנך בהתהפכות מהבטן לגב ולאחר מכן לעודד זחילה.
    מכיוון שלא מדובר באלמנט קטן אחד שחסר, קשה יהיה להמליץ על תרגול ביתי. מדובר גם בהיסטוריה של טונוס, של גב מקוצר ושל קושי בהתהפכות ולכן לא ר אוכל להמליץ על תרגילים. הנחת צעצועים מלפנים לעידוד הזחילה אינם אפקטיביים ואף עלולים לגרום לתסכול שכן בנך אינו מסרב לזחול אלא מתקשה.
    על אף שלא מדובר בעיכוב משמעותי או בקושי גדול אני כן הייתי מתייעצת עם מדריכה להתפתחות תינוקות או איש מקצוע אחר על מנת לעזור עוד קצת לבנך.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום