מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שלשול אחרי חיסונים שנמשך כבר 5 ימיםאלה10/03/2011
שלום,
הילד שלי בן שישה חודשים וחצי. ביום ראשון 06.03.2011 הוא קיבל שני חיסונים והתחיל לשלשל. עד יום רביעי לא נלחצתי מזה, מכיוון שחשבתי שאלה תופעות לווי של החיסונים. אך התפעות עוברות אחרי 3 ימים גג ואצלו כבר 5 ימים נמשך השלשול. פניתי לרופא המטפל והוא המליץ להחליף את המזון של התינוק לפורמולה צמחית (התינוק שלי יונק ופעם ביום אוכל דייסה של מטרנה).
האם יש משהו אחר שאפשר לעשות?
תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלשול אחרי חיסונים שנמשך כבר 5 ימים - תגובה
דבי גרוס דולב10/03/2011הי אלה
פורום זה אינו עוסק בנושאים רפואיים אלא מוטורים בלבד ולכן לא אוכל לענות.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיוך חברתימימי10/03/2011
ביתי בת 9 וחצי שבועות. נולדה בזמן.
עוקבת במבטה היטב, הן אחרי אנשים והן אחרי חפצים מעניינים ואחרי המובייל. יוצרת קשר עיין היטב.
הבעיה היא שהיא ממעטת ביותר לחייך, חייכה מספר מועט של חיוכים (3-4) בתגובה לגירוי בעיקר לחיות במובייל. למרות נסיונות רבים לגרום לה לחייך אלי או לאביה מסתכלת עלינו בסקרנות אך אינה מחייכת.
האם יש צורך לפנות לאיבחון ? האם זה בגבול הנורמה ?
לציין לילדה בן-דוד הסובל מ PDD* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיוך חברתי - תגובה
אורנה עטאר10/03/2011מימי שלום,
זה בגדר הנורמה. המשיכו לחייך אליה וזה יגיע.
ייתכן והיא לא מהמרבות לחייך....
אני מבינה את הדאגה והלחץ אך בגיל כזה לא ניתן לאבחן חס וחלילה PDD.
מאחר ואת מתארת סימני תקשורת טובים - מעקב ומיקוד, סקרנות, אני מעריכה שגם החיוכים יגיעו.
בברכה,
אורנה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הושבה בגיל 8.5 חודשיםשפרה09/03/2011
בני בן 8.5 חודשים. נולד בשבוע 37. יש איחור קל. נכון לעכשיו מתהפך מבטן לגב וחזרה, דוחף את הרצפה עם מרפקים ישרים ובית חזה באוויר, לא מרים אגן/בטן עדיין. אינו זוחל, ואינו מתיישב כלל.
האם מומלץ להושיבו עם תמיכה לגב כנגד פינה עם כריות? האם ניתן להאכיל אותו על כיסא אוכל של איקאה (אין אפשרות לשנות זוית).
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הושבה בגיל 8.5 חודשים - תגובה
אורנה עטאר10/03/2011שלום רב,
רצוי לא להושיב תינוק עד שילמד להתיישב בעצמו. את יכולה להאכיל אותו כשהוא שעון עלייך או על משהו אחר.
אנו רוצים לראות זחילה עד גיל עשרה חודשים ולכן אינו בעיכוב. נסי לאתגר אותו ע"י הרחקת כל הצעצועים ממנו ולעזור לו לדחוף עם הרגליים לעבר גירוי שהוא אוהב.
בברכה,
אורנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק בן 8סיון09/03/2011
שלום,
התינוק שלי בן 8 וחצי ח'. נולד שבוע 36 באחוזון 22 במשקל.
היום באחוזון 50 במשקל ואחוזון 75 בגובה.
תינוק חברותי, מחייך לכל אחד, רגוע ונוח.
שמתי לב ל-3 "תופעות".
1. בימים קרים וגשומים הוא עצבני ולא רגוע.
2. נבהל מאד מרעשים (בלנדר), רעשיים פתאומיים (פתיחת רדיו) ומתזוזות פתאומיות ומהירות. מתעורר מכל רעש קטן.
3. התחיל להתהפך בטן לגב בגיל 5 וחצי ח' ונבהל מאד.
היה מתהפך ובוכה או נצמד לדופן או למישהו ואז מתהפך.
ואז הפסיק וחזר שוב אחרי חודש.
מהגב לבטן מסרב להתהפך.
לתופעה הראשונה חברה הסבה את תשומת ליבי רק היום.
שבכל פעם ש"נדמה" לי שהתינוק חולה זה בימים הגשומים והקרים (מתחיל לפעמים כבר יום לפני שינוי מזג האויר).
השבוע היינו באבחון פיזיוטרפיה בקופ"ח ונמצא שהכל תקין מוטורית רק שהוא איטי....
הוא יעשה הכל בקצב שלו. הוא מרים יפה ראש, מכניס לבד מוצץ, מעביר חפצים מיד ליד, סיבוב ציר, גחון אחורה, מתרומם עם הישבן והרגליים האחוריות.
אבל זחילה, ישיבה, התהפכות גב לבטן (ושיניים...) - עוד אין.
לגבי רעשים - היא אכן אמרה שמדובר בגירוי יתר קל של מע' השמיעה.
זה משהו שכדאי לבדוק או לטפל?
לגבי חוסר רצון לנסות להתהפך היא אמרה שהוא חסר בטחון.
שמתי לב שאם אנחנו בחברת תינוקות (שזה כל יום...) וילד בטעות נגע בו,
הוא ישר מתחיל לבכות כי הוא נבהל וחושב שמכאיבים לו. קצת עדין נראה לי....
והשאלה אם זה משהו זמני? חולף?
הוא ילך לגן בגיל שנה וחודשיים .
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק בן 8 - תגובה
אורנה עטאר10/03/2011לין שלום,
ממה שאת מתארת נראה כי מערכת שיווי המשקל של בנך צריכה להבשיל יותר בכדי להוביל אותו להיות בטוח בסביבתו, לא להיבהל שכמזיזים אותו מעט, לנוע יותר בבטחון בסביבה ולממש את שלבי ההתפתחות. לגבי התהפכות - הוא בעיכוב ואני מתראת לי (זו רק השערה לפי התיאור שלך) שזו הסיבה.
לגבי התופעה הראשונה - אני לא מכירה את זה, ייתכן וזה קשור למזג שלו ולאופיו וכאן אני לא אוכל לסייע.
לגבי היבהלות מרעשים - יש מה לעשות. בייחוד אם אמרו לך שמדובר בגירוי יתר קל.
במקרה הזה אני לא מאמינה בפתרון בזק על פני דפיי הפורום אלא באבחון ע"י מדריכה להתפתחות תינוקות שתלווה אתכם עד להשגת שיפור הן בחשיפה לרעשים והן במימוש שלבי ההתפתחות ללא עיכובים.
אנא שיקלי זאת.
בברכה,
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת בת שנה ו-4 חודשיםענת09/03/2011
שלום , בתי תינוקת מקסימה מקשקשת הרבה הברות לא מובנות אבל ישנם מס' מילים שאנו מבינים כמו אבא , אמא.
האם יש צורך לדאוג ? או ישנה דרך לעזור לה להביע את עצמה ?
תודה ההורים ענת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת בת שנה ו-4 חודשים - תגובה
דבי גרוס דולב09/03/2011הי ענת
בגיל זה אין מקום לדאגה בנושא דיבר ואין צורך לעזור חוץ מלהמשיך ולדבר אליה הרבה וברור.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התהפכות גיל חצי שנהדפנה09/03/2011
שלום!
הבת שלי תהיה בת חצי שנה עוד שבוע וקצת, לפני חודש בערך התהפכה תחילה מהגב לבטן, כל היום באותה תקופה היא הייתה עסוקה בזה הייתה מתהפכת בכל הזדמנות, מהבטן לגב התהפכה שבועיים אחרי בערך ועשתה זאת פעמים ספורות בלבד.
העניין שפתאום היא הפסיקה להתהפך.
היא מרימה רגליים למעלה ומשחקת איתן כל הזמן (גם בלילה) היא מסיטה את הראש הצידה ואחורה (עד שלפעמים אני מפחדת שיתפס לה הצוואר) היא נמצאת הרבה על הבטן ויש לה לרוב סבלנות ויכולה להיות גם חצי שעה רצוף ואחרי זה שוב.
היא תופסת דברים, מסתובבת על הציר ואפילו נראה שהיא מנסה לזחול לכיוון דברים שהיא רוצה אבל להתהפך היא לא!
אני מתרגלת איתה כפי שראיתי שהמלצת, כאשר היא על הגב ואני מתרגלת איתה מספיק שאני טיפה אניע לה את האגן לכיוון האמצע והיא מתהפכת ואפילו מחייכת בהתללהבות אבל מיוזמתההיא לא.
סליחה על האורך, זה פשוט מטריד אותי.
תודה!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התהפכות גיל חצי שנה - תגובה
דבי גרוס דולב09/03/2011הי ענבל
זו תופעה מוכרת שתינוק מתחיל בשלב התפתחותי כלשהו ואח"כ עושה הפסקה. יחד עם זאת קשה להגיד בהכללה שזה תמיד חסר סיבה ושאין קושי תנועתי כלשהו.
יתכן ושמדובר בהפסקה נורמלית וההתהפכויות יחזרו במהרה ויתכן שיש לזה סיבה פזיולוגית אבל לצערי לא אוכל לדעת זאת בוודאות ללא היכרות עם התינוקת.
את יכולה לתת לזה עוד זמן ולתרגל בזמן זה באופן קבוע תרגילים לעידוד התהפכות. אם לא תראי התקדמות בחודש הקרוב, חזרי אלי ונחשוב ביחד איך להמשיך.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה! אמשיך ואעדכן
דפנה09/03/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 3 חוד'איילת09/03/2011
בתי בת 3 חודשים מחייכת קיים קשר עין מדי פעם למספר שניות אך שמתי לב שהיא מסתכלת למעלה אחורנית לפעמים כאשר היא היתה באוניברסיטהוגם היא די שקטה מדי פעם משמיעה את עצמה כמו חתול.
מתי צריכ למלמל או לגרגר?
מה אומר המצב שתיארתי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 3 חוד' - תגובה
דבי גרוס דולב09/03/2011הי איילת
לגבי הקולות זה בסדר , בגיל זה לא חיבים להיות קולות נוספים חוץ מאלה שתיארת.
לגבי קשר העין- לא ניתן לקבוע אם מדובר בתחום הנורמה בלי לראות את התינוקת. נסי להתיעץ עם אחות טיפת חלב או רופא הילדים שיוכלו להגיד את דעתם על פי מראה איניים.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן חמישה חודשיםשרית09/03/2011
בני כמעט בן 5 חודשים, לא אוהב לשכב על הבטן וגם כשהוא שוכב על הבטן אז הוא מושיט ידיים לצדדים,בתנוחת אווירון, אני יודע שבתנוחה זו יהיה קשה לו להתהפך ובהמשך גם לזחול.מה עושים??? אציין שהוא עדיין לא מתהפך לא מהבטן לגב וגם לא ההיפך. כיצד אני יכולה לעזור לו לשכב על הבטן על מנת להקל עליו ולעזור לו להתהפך?
שאלה שנייה האם זה בסדר שבני עדיין לא משחק עם רגליו לכיוון הפה?
האם בני נמצא בעיכוב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן חמישה חודשים - תגובה
דבי גרוס דולב09/03/2011הי שרית
בנך לא נמצא בעיכוב אבל ניכר שיש לו קושי תנועתי. בגיל זה אנו מצפים לשכיבה ננוחה על הבטן, על פי תאורך נשמ שלבנך יש מתח שרירים שמונע ממנו שכיבה על הבטן וגורם לו להיות בתנוחת אווירון במקום בהשענות על המרפקים.
את יכולה לתרגל תרגילים לשיפור השכיבה על הבטן המופיעים בפורום זה אבל יתכן ויש צורך לטפל תחילה במתח השרירים של בנך או בכל דבר אחר שמפריע לו בהתפתחות. לא אוכל לתת אבחון מדויק ותרגול מתאים ללא היכרות.
הסיבה לכך שבנך עדיין לא משחק עם רגליו היא אותה סיבה שקשה לו לשכב על הבטן, מתח שמקשה על התעגלות הגוף והארכת הגב לצורך הנפת הרגליים וקירובם לראשו.
כדאי לשקול פגישה עם מדריכה להתפתחות תינוקות על מנת לקבל אבחון מדויק יותר ולעזור לבנך בהתפתחותו המוטורית.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבני בן 5חודשים
שרית11/03/2011תודה על תשובותיך המהירות..רציתי לדעת אילו תרגילים אני יכולה לעשות עם בני על מנת שהוא יוכל לשכב על הבטן נינוח, רגוע עםראש מורם..כי בדר"כ שהוא על הבטן הוא מספר שניות ואח"כ מניף את הידיים לצדדים ומוריד את הראש למטה.ידוע לי שבתנוחה זו יהיה קשה לו להתהפך..מה אני עושה??? אני כבר מתחילה להיות מודאגת..האם בני בעיכוב התפתחותי מבחינה מוטורית?
אציין שעוד שבועיים הוא יהיה בן 5 חודשים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שנה וארבעה ח'נופר08/03/2011
שלום
המטפלת (משפחתון) טוענת שעליי לקחת את הילד שלי בצהריים כל אימת שנלקחו שאר הילדים על מנת לא ליצור מצב של לחץ או פחד מצד הילד. האם יש בכך ממש ? האם ילד שרואה את השאר נלקחים ומותירים אותו כביכול "גלמוד" עם המטפלת חש כך ? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שנה וארבעה ח' - תגובה
דבי גרוס דולב08/03/2011הי יעל
שאתלך אינה שיכת לפורום זה שעוסק בנושאים התפתחותיים, אנא נסי בפורום של פסיכולוגיה לילדים.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתי מתהפכים?שרית08/03/2011
בני ב-21 לחודש יהיה בן 5 חודשים והוא עדיין לא מהתהפך.אציין שהוא התהפך פעמיים או שלוש פעמיים מהבטן לגב, הוא לא אוהב להיות על הבטן וממש בוכה...הוא מרים ראש יפה וכשהוא על הגב הוא לא מנסה אפילו להתהפך ולהסתובב לכיוון איזה שהוא צד ולא נוגע ברגליים בעזרת ידיו.הוא מחזיק בצעצועים ביד, מחייך וצוחק בקול.ברצוני לדעתי האם לבני יש איזה עיכוב התפתחותי והאם אני יכולה לעזור לו להתהפך?
,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מתי מתהפכים? - תגובה
דבי גרוס דולב08/03/2011הי יעל
התהפוכוית נרצה לראות עד גיל חצי שנה כך שבנך לא נמצא בעיכוב. יחד עם זאת שכיבה על הבטן בגיל זה כבר צריכה להיות נינוחה ומבוססת. כשקיים קושי ביכולות מוקדמות כגון שכיבה על הבטן אז הדבר יכול להששפיע על יכולות מאוחרות יותר. לכן הדבר החשוב ביותר הוא לחזק את השכיבה על הבטן, את יכולה להיעזר בתרגילים המופיעים בפורום זה או במדריכה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
שרית08/03/2011תודה על התגובה המהירה...רציתי לדעת היכן אני מוצאת את התרגילים בפורום?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת בת 11 חודשיםאסתר08/03/2011
היי,
ביתי בת 11 חודשים.היא מדהימה וחייכנית...
מבחינה מוטורית יש אחיזת צבת, היא יושבת זוחלת ומסתובבת סביב רהיטים.
הדאגה שלי היא יותר לכיוון אחר....
אני שומעת על המון ילדים שבגיל מוקדם יותר (סביב תשעה חודשים...) התחילו ''לומר'' מילים ראשונות: אטיה במקום אמבטיה וכו...
ביתי אפילו לא בכיוון... חוץ מאמא ואבא שלפעמים היא אומרת... כלום. וגם רק את הצליל ''אה'' באמא.
אני תמיד מדברת איתה המון חוזרת על שמות של חפצים ומשחקי קוקו אבל היא רק מסתכלת עליי בחיוך...
אני לא מצליחה ללמד אותה לעשול ביי ביי כשאנשים הולכים.. היא רק מסתכלת עלינו
(בלי חיוך הפעם...).אם בעבר כשאמרתי לה לעשות כפיים היא עשתה, היום היא לא עושה...
אני לא יודעת אם אני סתם חרדתית או שיש מקום לדאוג... (במיוחד עם כל החשיפה שיש לאחרונה בקשיי התפתחות בילדים)
אודה למענה
אסתר
(אמא חרדתית?)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת בת 11 חודשים - תגובה
דבי גרוס דולב08/03/2011הי אסתר
התפתחות השפה והמחוות היא מאוד ממושכת ואינדיוידואלית ובגילה של ביתך ממש אין מקום לדאגה. ישנם תינוקות שמתחילים לדבר בגיל שנתיים וכאלה שמתחילים לעשת ביב בי בגיל שנה ומעלה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהדניאל07/03/2011
שלום
בני בן שלושה וחצי חודשים. הוא בשלב שהוא לומד לתפוס דברים, בעיקר מושיט אותם לפה.
לאחרונה הכנסתי אותו למעון. יש להם אוניברסיטה (משטח קטן עם קשתות מעל) אך לדעתי כזו שלא מספקת מספיק גירויים: יש שתי קשתות לאוניברסיטה ומכל קשת תלויה בובה קטנה אך זה תלוי מאוד גבוה כך שאין לו כל אפשרות להגיע אליה גם אם יתאמץ מאוד (הוא צריך יד כפולה באורך ממה שיש לו כדי להגיע).
דיברתי עם הגננת על כך שאני חושבת שהוא צריך משהו שהוא יוכל להגיע אליו. לגעת ולחוש.
התשובה שלה הייתה שזה בכוונה כך שהוא לא יכול להגיע כדי שהוא ילמד להושיט את היד ולהתאמץ ושזה אמור לפתח קשר עין יד והתמצאות במרחב.
זה לא נשמע לי הגיוני כלל כי לדעתי רק כשהוא יכול לגעת הוא יכול להבין מרחקים ולפתח קשר עין יד. לדעתי הוא כלל לא ינסה להגיע כי זה רחוק מדי וגם אם ינסה אז לאחר שלא יצליח ויבין שאין לו סיכוי הוא יפסיק לנסות. אף פעם לא ראיתי תינוק/ילד מושיט יד למשהו כה רחוק ומנסה לגעת. להפך - רק כשזה קרוב הם מנסים.
לא רציתי לחלוק על דבריה עד שאתייעץ.
בבקשה תאמרו לי מה דעתכן. האם יש אמת בדבריה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
אורנה עטאר08/03/2011דניאל שלום,
את כן צודקת שהוא צריך להצליח לגעת בבובה בכדי להמשיך ולנסות. תציעי בעדינות לגננת לשנות את מיקום הבובה בכדי שזה ישמש את כל התינוקות. אין צורך להוסיף בובות. מספיקה אחת אך כן ניתן לגעת בה, לפחות לפעמים.
את יכולה להביא מהבית הארכה לבובה ולהציע לה את הלולאות האלו להוספה.
בברכה,
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ידיים בפה..קרן07/03/2011
הייי..כמו שרשמתי מקודם בתי בת 4 חודשים נולדה בשבוע 33+5 ..
יש לה קטע שהיא מעיפה את המוצץ ומכניסה את היד לפה?
היא לא ממש אוהבת על הבטן רק עכשו מתחילה קצת כל יום קצת אני שמה , השאלה התפתחותית האם היא צריכה כבר להתהפך או להושיט ידיים לצעצועים כי התחלתי לקרוא כאן ואני נלחצתי .היא מחייכת ברמות מזהה אשמח לתשובה ערב קסום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ידיים בפה.. - תגובה
אורנה עטאר08/03/2011לגבי שכיבה על הבטן והתהפכויות כתבתי לך.
לגבי אחיזת צעצועים - סביב גיל 4 חודשים ולכן יש עוד זמן.
תהני ממנה.
אורנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דילוג על שלב ישיבהשירלי07/03/2011
בני בן 8 חודשים, מתפתח מאוד יפה, ואפשר להגיד מאוד מהר, התהפך לראשונה בגיל חודשיים וחצי, זחל בסביבות 4חודשים, ובגיל חצי שנה נעמד, כרגע הוא כבר עומד ומטפס, ומתכופף להרים חפץ ואפילו עושה מספר צעדים סביב השולחן כשהוא נאחז בו. הבעיה שהאדון שכח שצריך גם לשבת קצת על הטוסיק.מהרגע שהוא הצליח לעמוד הוא כבר לא מנסה בכלל לשבת, רק לעמד כל הזמן.
באופן כללי הוא מאוד תזזיתי ולא רגוע, וכל הזמן בפעולה, כך שמאוד קשה לגרום לו להשאר במקום אחד וכמובן לשבת.
הייתי שמחה לקבל המלצה על תרגילים שיביאו אותו למצב ישיבה, היות והוא אפילו לא מנסה להתיישב, זה כאילו לא מעניין אותו :)
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דילוג על שלב ישיבה - תגובה
אורנה עטאר08/03/2011שירלי שלום,
את מתארת כאן התפתחות מאוד מהירה. אני אתן לך תרגילים לעידוד התיישבות מעמידה אך לפני כן חשוב לי לציין בפנייך שהתפתחות מהירה היא לרוב על חשבון איכות התנועה וזה כי כל שלב עושים זמן קצר מאוד ועוברים לשלב הבא. אני מציעה כמה שיותר לעודד אותו לזחול, להשכיב אותו על הגב בכדי שיתהפך לבטן ומשם יתחיל לזחול, להרחיק כל מיני חפצים שהוא נעמד בעזרתם.
לגבי התיישבות מעמידה:
1. לשים איזה גירוי כמו בועת סבון ליד כף הרגל בכדי שיתכופף לנסות לתפוס אותה וילמד לכופף את הברכיים.
2. לאחוז לו את הידיים ולשיר "עוגה עוגה" - לשים את הראש שלך (אזור המצח) בבית החזה שלו ולגרום לו כך לכיפוף הברכיים תוך כדי החזקת הידיים וירידה כלפי מטה. המטרה שהוא ילמד להיות בכפיפה של הגב מה שיוביל אותו להתיישבות.
התיישבות מזחילה:
לקחת את האגן מעט אחורה ולצד בכדי להגיע לישיבת שיכול.
עדכני אותי איך הולך.
בברכה,
אורנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בתי בת 4 חודשים נולדה פגיתקרן07/03/2011
ערב טוב בתי נולדה בשבוע 33 +5 היום היא בת 4 חודשים אבל לפי תיקון גיל היא בת 3 חודשים .איך זה עובד מבחינת היתפתחות שלה?
היא לא אוהבת לשכב על הבטן כל פעם קצת היא מתחילה להחזיק את הראש שלה אבל לפי מה שאני מבינה בפורום היא צריכה להתחיל להתהפך על הגב והיא ממש לא בכיון האםצריך לדאוג?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בתי בת 4 חודשים נולדה פגית - תגובה
אורנה עטאר08/03/2011קרן שלום,
את צריכה להתייחס לגיל המתוקן שלה לכל אורך ההתפתחות שלה. בגיל שלושה חודשים אני מצפה שהיא תשכב על הבטן בנינוחות ותרים ראש. התהפכות יש עוד זמן (4-6 חודשים).
חפשי בפורום את התהליך שנקרא "שיפור שכיבה על הבטן". תרגלי אותו כמה שאת יכולה במהלך היום והוא אמור לשפר את השכיבה של בתך על הבטן.
תעדכני אותי איך הולך.
בברכה,
אורנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)




.jpg)

(1).jpg)