מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תינוקת מוצצת כל דבריפה10/10/2010
התינוקת שלי כבר בת 4 חודשים ויש לה מנהג למצוץ ממש באטרף, בעיקר את שרוול החולצה שלי ושל בעלי כאשר אנו מחזיקים אותה. ופשוט קשה להזיז אותה משם. המציצה הזו בעיקר כאשר היא עייפה ואנו מנסים להרדים אותה על הידיים, אך נמשכת כל היום. במשך היום היא מוצצת גם את הידיים ומכניסה גם את האגודל למצוץ. אם אנו סתם מחזיקים אותה היא סוחבת את הידיים שלנו ומכניסה לפה למצוץ. היא עדיין יונקת וגם לאחר היניקה היא ממשיכה למצוץ כל מה שנמצא בעיקר את הידיים שלנו. אנו מנסים לתת לה מוצץ במקום, היא לוקחת מוצץ אך זה מחזיק מעמד כמה דקות בלבד. הרופאה אומרת שמתחילה לה צמיחת שיניים .
זה נורמלי בגיל הזה? מה לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת מוצצת כל דבר - תגובה
אורנה עטאר11/10/2010שלום יפה,
בגיל זה הפה הוא מרכז חושי עיקרי ולכן זה מאוד נורמלי שהיא רוצה למצוץ ורצוי לאפשר לה זאת.
אני מבינה שקשה לכם עם המציצה של הידיים שלכם, נסו לעודד אותה למצוץ את הידיים שלה או להציע לה איזו חתיכת בד במקום השרוול שלכם שיהיה שלה ותוכל למצוץ אותו מתי שתרצה.
בברכה,
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צבעיםחנה10/10/2010
שלום!
רציתי לדעת אם מישהו מכיר צבעים טובים לתינוקת בת 10 חודשים? לא טושים.
הם צריכים להיות חזקים על מנת שלא ישברו בקלות, לא רעילים, ושיהיה ניתן למחוק אותם אם במקרה היא תקשקש על השולחן...
אני שמעתי המלצה על הצבעים של "טווס", אבל יש להן 2 בעיות: הם לא מחיקים. והצורה שלהן היא כזו שיש להם כאילו ראש שבו מחזיקים- ואני לא בטוחה שכדאי להרגיל ילד להחזקה לא נכונה של צבע- מה דעתכם?
בנוסף, על אילו צבעי מים אתם ממליצים?
תודה מראש :)))* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צבעים - תגובה
אורנה עטאר11/10/2010חנה שלום,
פורום זה אינו עוסק בנושאים אלו.
נסי לשאול בחנויות צעצועים. מניסיון אני יודעת שיש צבעים לתינוקות שהקצה שלהם מאפשר אחיזה נוחה, כמו בצורת סיכה.
לגבי אחיזת צבע - מאוד מוקדם לדבר על החזקה נכונה או לא נכונה.
בברכה,
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ישיבה על סלקל במהלך היוםדבי09/10/2010
שלום,
בני בן חודשיים וחצי ואני מושיבה אותו במהלך היום על כיסא הבטיחות. רציתי לדעת אם הדבר עשוי לפגוע בהתפתחות המוטורית שלו. אשמח אם תייעצנה לי מה עוד חוץ משכיבה אפשרי לתינוק. בנוסף אני מנסה לשים אותו על הבטן אך לאחר חמש דקות הוא מתחיל לבכות ולא מוכן להישאר כך. האם חמש הדקות האלה מספיקות לו כדי לחזק את שיררי הכתפיים והצוואר?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ישיבה על סלקל במהלך היום - תגובה
דבי גרוס דולב09/10/2010הי דבי
ישיבה ממושכת בסלקל או במשטחים אחרים בעלי זווית מעט מוטה אינם בריאים להתפתחות התינוק ולא לגב שלו, לכן רצוי להמעיט את השימוש בהם.
ניתן להניח את התינוק על מזרון פעילות או להחזיק על הידיים.
שכיבה על הבטן חשובה מאוד בגיל זה, אני ממליצה לאתר בפורום זה תרגילים לשיפור השכיבה על הבטן על מנת לתמוך בהתפתחות המוטורית של בנך. 5 דקות אינן מספיקות.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתי אפשר להתחיל להשים נעלייםטלי09/10/2010
שלום !
בני בן שנה ושלושה וחצי חודשים התחיל ללכת לפני כשבועיים וחצי
שאלתי היא מתי אוכל כבר להשים לו נעליים???
יש אומרים שיש לחכות כ חודשיים עד שאוכל להשים אודה לתשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מתי אפשר להתחיל להשים נעליים - תגובה
דבי גרוס דולב09/10/2010הי טלי
אני ממליצה לחכות עם הנעליים ככל הניתן כדי לעודד תנועתיות טובה וחופשית של כפות הרגליים והמפרקים. כדי למנוע פציעות ביציאה מהבית ניתן להשתמש בנעלי בד או עור בעלי סוליה דקה וגמישה הנמכרות בכל החנויות למוצרי תינוקות.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהשירלי08/10/2010
יש לי תינוק בן 3 שבועות. שמתי לב שרוב הזמן הוא מסתכל לצדדים ובוחן את הסביבה אך עלי בקושי מסתכל רק לעיתים רחוקות. האם זה בסדר? מכיוון שזכור לי שבתי הראשונה מהרגע הראשון הסתכלה עלי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
דבי גרוס דולב09/10/2010הי שרון
בגיל זה עדיין תקין שתינוק אינו ממקד את מבטו באוביקט אחד. עם הזמן יתמקד מבטו והוא יביט גם עלייך ועל הסובבים אותו.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך מאחסנים מים שהורתחו?רעות08/10/2010
שלום, יש לי 2 שאלות:
1. איך מרתיחים מים לת"מל?
2. איך מאחסנים אותם ולכמה זמן הם טובים?
תודה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך מאחסנים מים שהורתחו? - תגובה
דבי גרוס דולב09/10/2010הי רעות
פורום זה אינו עוסק בנושאים אלה ולכן לא אוכל לעזור לך, נסי בפורום תזונת תינוקות.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התהפכותחני07/10/2010
תינוק בן שמונה חודשים,התהפך מספר פעמים מהגב לבטן ,אבל זה לא קורה יום יום ,זה היה נדיר ,האם יש מה לדאוג???כשהוא על הבטן הוא מסתובב כמו שעון ומטה את עצמו על הצד.אבל לא מתהפך...קצת מוטרדת.אודה להתיחסותך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התהפכות - תגובה
דבי גרוס דולב09/10/2010הי חני
אנו מצפים לראות התהפכויות לשני הצדדים עד גיל חצי שנה. כשהדבר אינו קורה יש סיכוי שלתינוק יש קושי מוטורי שמונע ממנו לממש זאת. כדי לעזור לבנך להתפתח טוב ונעים וכדי למנוע קשיים אפשריים גם בהמשך, כדאי לבדוק את מקור הקושי וללמוד תרגילים להתגבר עליו.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ,עוד שאלה
חני11/10/2010תודה על תשובתך,איך אפשר לדעת איזה תרגילים לעשות?? הוא עדיין גם לא מתישב לבד.(בן 8 חודשים)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ,עוד שאלה - תגובה
דבי גרוס דולב12/10/2010הי חני
כמו שכתבתי, צריך לערוך אבחון על מנת לדעת מה מקור העיכוב ומתוך האבחון ללמוד תרגילים. האפשרויות הן או לפנות להתפתחות הילד של קופות החולים או באופן פרטי למדריכה להתפתחות תינוקות, שזו כמובן ההמלצה שלי.
התישבות מגיעה רק לאחר עלייה על 6 ולאחר התהפכויות סדירות ולכן יש לצפות לשלבים המקדימים ורק אז להתיישבות.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זחילהחן07/10/2010
שלום בתי עוד שבוע בת חצי שנה... היא מתהפכת מגיל 3 וחצי חודש' בזמן האחרון היא זוחלת ציר. ושהיא רוצה להתקרב למשהו היא מרימה את הישבן ודוחפת את הברכיים קדימה...האם היא בדרך לזחילה ואיך ניתן לעודד אותה לזחול תודה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זחילה - תגובה
דבי גרוס דולב09/10/2010הי חן
נשמע שביתך לגמרי בדרך לזחילה ולכן אין צורך לתרגל איתה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התהפכות מבהטן לגבnrhi07/10/2010
שלום! התינוקת שלי בת 3 חודשים, פעילה, חייכנית ושמחה.
היא מרימה ראש יפה מאוד כאשר היא על הבטן ולאחרונה היא פיתחה שיטה להתהפך מהבטן לגב.
כאשר היא רוצה להתהפך (תוך כדי שהראש מורם) היא מטה אותו ימינה וקצת אחורה (אוזן קרובה לכתף) ומשתמשת בכובד של הראש שיעזור לה להטות את שאר הגוף.
האם זה בסדר שהיא עושה זאת רק לצד ימין? אני מנסה להראות לה שניתן לעשות כך לשני הצדדים אבל עד עכשיו היא הצליחה לבדה רק לצד ימין (אציין שאין לה העדפת צד בשום מקרה אחר).
כמו כן היא עוד לא הצליחה להסתובב לבדה מהגב לבטן (בינתיים רק מהגב לצד).
אשמח לשמוע מה דעתכן והאם יש סיבה לדאגה או לתרגול?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התהפכות מבהטן לגב - תגובה
דבי גרוס דולב09/10/2010הי
כשתינוק מתחיל להתהפך הוא לפעמים עושה זאת באופנים מוזרים עד שהדבר מתארגן בגופו. את יכולה לעודד התהפכות מאורגנת יותר ע"י כינוס הכתפיים של ביתך בעזרת ידייך, וע"י העברת משקל עדינה להפוך אותה לגב. לעשות זאת מספר פעמים בכל צד וכך גם תלמד התהפכות סימטרית לשני הצדדים.
התהפכות מהגב לבטן יכולה לחכות גם עוד חודשיים כך שאין עיכוב ואין מקום לדאגה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ורטיגו אחרי סיבוב בקרוסלהמירי07/10/2010
שלום רב,
בני בן שנתיים, התפתחות תקינה. אחרי שמסתובב בקרוסלה או משחק אחר סובל מסחרחורת עד נפילה. האם זה יכול להעיד על בעיה כלשהי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ורטיגו אחרי סיבוב בקרוסלה - תגובה
דבי גרוס דולב09/10/2010הי מירי
הדבר יכול להעיד את קושי במערכת שיווי המשקל של בנך. אבל לא רוכל לדעת זאת בוודאות בלי להכיר את הילד. נסי להתייעץ גם עם רופא ילדים.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התהפכות - בן 5 חודשיםהילי06/10/2010
בני מתהפך רק מהבטן אל הגב. אציין שמיום היוולדו הוא כמעט רק על הבטן ובקושי השכבתי אותו על הגב. האם זו הסיבה שקשה לו להתהפך מהגב אל הבטן?
בנוסף, הוא מתהפך מהבטן אל הגב בצורה קצת מוזרה: כשהידיים צמודות לגופו, כלומר מקבילות לרגליים ואז הוא פשוט מרים את התחת למעלה עד שהוא נופל מהצד אל הגב. האם זה תקין?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התהפכות - בן 5 חודשים - תגובה
דבי גרוס דולב09/10/2010הי מיכל
ההתהפכות של בנך מהבטן לגב אכן מעט מוזרה ויכולה להעיד על קושי בביצוע ההתהפכות כראוי,יתכן והדבר קשור לקושי להתהפך מהגב לבטן .
להלן מספר תרגילים לעידוד ההתהפכות מהגב לבטן:
1. לאחוז יחד שתי הידיים ושתי הרגליים בקרסוליים ובאמות ולגלגל את התינוק מצד לצד, לסיים מידי פעם בהיפוך מלא.
2. לקרב את ברך התינוק לרצפה הנגדית כשהיא מעט כפופה כך שהברך תגיע לרצפה הנגדית ולהחזיק שם עד שהתינוק יסיים את ההיפוך.
3. להשכיב את התינוק על הצד ולמנוע ממנו חזרה לבטן ע"י מתן התנגדות בגבו, לחכות שיסיים להיפוך עד הבטן.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרגילים לעידוד זחילהאדווה05/10/2010
שלום,
הבן שלי בן חצי שנה ,
מתהפך מהבטן לגב ומהגב לבטן ומתקדם לעבר חפצים ע"י הרמת טוסיק ודחיפה באמצעות הרגליים. האם ישנם תרגילים כדי לעודד אותו לעמוד על שש ולהתחיל לזחול?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרגילים לעידוד זחילה - תגובה
דבי גרוס דולב09/10/2010הי אדווה
מכיוון שבנך מתפתח טוב ונכון אין צורך לתרגל ולהאיץ זחילה, שלב זה כבר נמצא במערכת ובנך מתרגל אותו.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת ביישניתאני04/10/2010
שלום,
הבת שלי בת תשעה חודשים ובימים האחרונים בכל פעם שהגענו לבית של סבא וסבתא שלה ,כשהיא עוד הייתה על הידיים שלי, היא אמנם חייכה אליהם אך מיד השפילה את המבט (כאילו "התחבאה" אצלי....). חשבתי שמדובר בתגובה לאנשים שהיא לא רואה כל הזמן אבל אתמול היא הגיבה כך גם כשאבא שלה ואני דיברנו אליה במספר הזדמנויות.
הביישנות הזאת אמנם חמודה אבל רציתי לשאול - האם באמת מדובר בביישנות או שמשהו בשפת הגוף הזו מעיד על מצוקה כלשהי?
תודה מראש,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת ביישנית - תגובה
דבי גרוס דולב09/10/2010הי אני
מדובר בהתנהגות נורמלית ומוכרת. אולי ביישנות, בכל מקרה אין הדבר מעיד על אף מצוקה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק בן 5 חודשיםהילי04/10/2010
שלום רב.
שמתי לב לאחרונה שכאשר בני שוכב על הגב הוא מסתכל על התקרה וכאילו מתלהב וצוחק ומשתולל עם הרגליים ולעיתים צווח וכל זאת תוך כדי מבט על התקרה.. זה נראה לי מאוד מוזר כי אין כלום על התקרה (הוא רחוק מהמנורה) ולא ברור לי ממה הוא מתלהב. האם זו תופעה מוכרת?
אני קצת מודאגת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק בן 5 חודשים - תגובה
אורנה עטאר04/10/2010אין מה לדאוג. ייתכן וזה פשוט פרץ התלהבות.
:-)
בברכה,
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתינוק שלי בן חודשיים....
לנה06/10/2010התינוק שלי בן חודשיים ובערך מגיל חודש גם אוהב מאוד להסתכל על התקרה והקירות משום מה הדבר נורא מצחיק אותו למרות שאין שם כלום אולי קצת אור וצל בגלל החלון. אף פעם לא חשבתי שזה משהו שאמור להדאיג........
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הנקה והירדמותדידי03/10/2010
יש לי 2 שאלות בנוגע לזה,
מה איה אני אמורה לעשות ביום שהחליט להפסיק להניק ואז גם אחדל להיות המוצץ שלו... איך אוכל להרגיל אותו בשלב ההתחלתי להירדם בלעדיי (בלי הציצי)... גם בלילה וגם בכל הפעמים שנירדם גם במשך היום.
שאלה שנייה, אין לי בעיה עם העובדה שתינוק שלי משתמש בשד כמוצץ. זאת עובדה ידועה לכולנו לכל המניקות שבינינו... שהנקה זו הקרבה באיזה שהוא מקום והאימא צריכה להתכונן לכך נפשית ,שתהיה מסוגלת להיות זמינה לצרכים האלה לפחות בחצי השנה הראשונה. הבעיה מתחילה בכך שאחרי שנירדם ועליי ומצץ אותי כמוצץ ואני באה להניח אותו במיטתו מתעורר לעיתים ומתחיל לבכות... השאלה מה עליי לעשות במצב כזה ?!...... יוצא שאני מחזירה אותו שוב לציצי וחוזר חלילה.. זה יכול לקרות 4-5 פעמים בלילה (לא מוכן לקחת שום מוצץ.. ניסיתי הכל!).. אני יודעת שזה לא שפוי והייתי מעוניינת לשנות זאת אבל איך ... לא רוצה להפסיק את ההנקה בגלל סיבה שכזו...
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תנסי מוצץ לסרבנים
מרין04/10/2010אני לא יודעת אם ניסית - אבל יש מוצץ של bebe לסרבניםת אני ניסיתי את כל המוצצים ורק את זה התינוקת שלי לקחה (גם נדרש קצת מאמץ והתרגלות אבל בסוף הסתדר).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההנקה והירדמות - תגובה
אורנה עטאר04/10/2010הפני את השאלה לפורום שינה.
בברכה,
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)
