פורום התפתחות תינוקות - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שינה במזגן בלבד
    רותם
    19/09/2010

    בני בן שלושה חודשיים והוא נרדם רק בחדר ממוזג, אני מתחילה לדאוג שאנחנו יצרנו אצלו את ההרגל הזה. האם זה קשור להרגלים או שבאמת חם לו וכשיהיה יותר נעים הוא יוכל להרדם ללא מזגן? אני יודעת שזאת שאלה מוזרה אבל אצל סבא וסבתא לא מדליקים מזגן בערב בלילות האחרונים (מטעמי חיסכון) וקשה לנו מאד להיות שם איתו, הוא נרדם ומתעורר מיד. מה דעתכן?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שינה במזגן בלבד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לרותם

    דבי גרוס דולב
    20/09/2010

    הי רותם
    אני לא יכולה לענות על שאלה זו. אולי בנך רגיל לשינה במזגן אולי פשוט חם לו בלי, כמו לנו המבוגרים. בקרוב יגיעו ימים נעימים יותר ותקבלי תשובות.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הליכה מאוחרת ?
    איה
    19/09/2010

    שלום
    לפני 3 חודשים התייעצתי כאן לגבי ישיבת דאבליו של בני והאפשרות שהדבר מעכב את הליכתו. אז הוא היה בן שנה וחודשיים. עכשיו בן שנה וחמישה חודשים והמצב השתפר, אבל הוא עדיין לא הולך: בשלב הישיבה התיישב דאבל-יו ומאז זו ישיבתו, כמובן יודע ומדי פעם יושב גם רגיל, אבל זו ישיבת המוצא. כבר לפחות 5 חודשיים הולך בעזרת חפצים/רהיטים וכו', הולך יפה בעזרת היד שלי (כמעט לא זקוק לה, אבל בכל זאת "מתעקש"), עדיין לא עומד לבד רק מדי פעם ולפרקי זמן קצרים ("מפיל" את עצמו חזרה לישיבה) . לאחרונה החל "ללכת" על הברכיים.
    האם זה עדיין תקין ?

    בתודה
    איה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הליכה מאוחרת ?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאיה

    דבי גרוס דולב
    20/09/2010

    הי איה
    עד גל שנה וחצי אנו מצפים לראות הליכה אבל אצל בנך יש ישיבת W שמעידה פעמים רבות על גמישות יתר במפרקי האגן ומכאן גם לקושי בהליכה עצמאית. לאור זה כדאי אולי לשקול אבחון וללמוד תרגילים כיצד לעזור לבנך להתקדם להליכה וכיצד למנו קשיים עתידיים שקשורים אולי למצב הנוכחי.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אין קשר עין יד פה
    טלי
    19/09/2010

    בני בן 11 חודשים אינו מכניס כלום לפיו. לא צעצועים ולא אוכל אצבעות. לאחרונה הוא התחיל להכניס את אצבעותיו לפה במצבים מסויימים בלבד.
    ניסיתי כל מיני שיטות של גיורי, חיקוי, הדגמות.. כלום לא עוזר.
    במוטוריקה גסה אין בעיה:הוא מתהפך, זוחל על שש, יושב, עומד ומטפס במדרגות.
    לדעתי יש לו בעיה בכלל עם פעולות פשוטות עם הידיים. כל פעם שאני מנסה לעשות משהו עם הידיים שלו הוא נועל אותם (מיישר אותם) מאגרף את כף היד ולא מאפשר.
    לדוגמא בקבוק הוא יחזיק רק אם אני מניחה את ידיו על הבקבוק, כשאני נותנת לו מוצץ ליד שיכניס לפה, הוא מנסה פעם אחת, אם לא מצליח הוא מתעצבן ומתחיל לבכות. הוא מחזיק צעצועים לשתי שניות בלבד וזורק, מושך צעצועים אבל לא מוסר או מקרב לאיזור הפנים.
    קבעתי תור להתפתחות הילד , אך איך ניתן לעזור לו בינתיים?
    והוא בקרוב אמור להיכנס לגן, האם לדעתך יכול שיפור?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אין קשר עין יד פה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד משהו...

    טלי
    19/09/2010

    אני לא יודעת אם זה קשור, אבל הוא אוכל מכפית רק מזון במרקם של גרבר. אם אני אמעך מרק ולא אטחון - הוא לא יאכל. הוא כן יאכל חתיכה קטנה ורכה מאד של מזון אם אני אכניס לו לפה מהיד שלי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התפתחות בן חודשיים
    נעמה
    19/09/2010

    היי,אני מעוניינת לבנות לבני ( בן חודשיים עוד שבוע) סדר יום שיכלול סדרה של תרגילים להתפתחות הוא יונק וגם ניזון מבקבוק (חלב שאוב) ,איך בדיוק עושים זאת ,כרגע נרדם אחרי אוכל עם מוצץ (על הידיים).
    אשמח לקבל רעיונות,תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התפתחות בן חודשיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לנעמה

    דבי גרוס דולב
    20/09/2010

    הי נעמה
    אן צורך וגם אין כ"כ אפשרות לבנות לתינוק כה צעיר סדר יום קבוע. ניתן לנסות להרדים אותו לשנת הבוקר והצהריים בשעה קבועה אבל אין ערובה לזה שזה יצליח בגיל של בנך.
    את יכולה לתרגל איתו תרגילים למיניהם כשהוא בשעות העירות והעירנות שלו-
    תרגילים שתמצאי בפורו זה לשיפור השכיבה על הבטן, סןגי מגע עמוק,עיסוי תינוקות, דיקלומים וכו,חשוב גם לא להעמיס על התינוק יותר מידי שכן בגיל זה הוא זקוק להרבה נשיאה על הידיים, שינה ותנועה.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 4 חודשים רק על הבטן
    עדי
    19/09/2010

    שלום,
    בני בן 4 חודשים ומגיל שלושה חודשים בערך מתהפך מהגב לבטן. את ההפהפכות של בטן לגב ראיתי פעמים ספורות - בד"כ הוא מעדיף לבכות בהיסטריה עד שבאים והופכים אותו לגב. באופן כללי, מאז ש"גילה" את הבטן הוא משחק רק על הבטן. הוא מרים את הראש והחזה יפה אבל לא נשאר לשחק על הגב יותר מכמה דקות. כשנמאס לו הוא פשוט בוכה ואנחנו הופכים אותו.

    חמור מזה היא השינה - ביום אין לי בעיה שיישן על הבטן הבעיה היא בלילה. אם הוא לא ישן על הבטן (אני שמה לו שמיכה מגולגלת כדי לעצור את ההתהפכות) הוא מתעורר כל שעתיים! מה שקורה שאני בד"כ נכנעת כדי שהוא ישן טוב (עדין מתעורר לאכול פעמיים אבל זאת בעיה אחרת...) ואני ישנה גרוע כי אני מפחדת.

    האם ההתפתחות הזאת לא מואצת מדי? מה אני יכולה לעשות כדי שילמד גם את ההתהפכות מהבטן לגב - ההתהפכות שמתאימה לבני גילו? האם זה יכול להזיק לו אם לא ישחק וישן גם על הגב? האם זה מעיד על בעיה פיזית כלשהי (כאב אולי) שגורמת לו להעדיף את הבטן?

    (סליחה על האורך..)

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן 4 חודשים רק על הבטן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לעדי

    דבי גרוס דולב
    20/09/2010

    הי עדי
    אין בעיה בשכיבה מרובה על הבטן במיוחד לאור העובדה שיש שכיבה נינוחה ויש הנחת ראש לצורך שינה. אין לי פתרון להעדפה לשינה על הבטן, שם אכן נוח לתינוק יותר לישון. אם את דואגת,ניתן להשתמש בכל מכשירי ההתרעה.
    לא מדובר בהתפתחות מואצת ואין גם בעיה עם אי ההתהפכות מבטן לגב מפני שאין חוקיות לצד שאליו אמור התינוק להתהפך תחילה, בנוסף, גיל 4 חודשים הוא הגיל שהתהפכויות מתחילות אז לא מדובר גם בעיכוב ואין צורך בתרגול.
    לאור מה שכתבת לא נראה שיש בעיה שגורמת להעדפת הבטן.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הליכה
    סיון
    18/09/2010

    ביתי בת שנה ושלושה חודשים טרם הולכת. היא נעמדת בהיעזרות בחפצים,
    מבקשת שיוליכו אותה על ידי הושטת יד. היא מתנסה מוטורית בכל דבר אחר וילדה פעילה וחקרנית. כל שאר אבני הדרך נרכשו בזמן.
    האם עליי לפנות לייעוץ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הליכה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לסיון

    אורנה עטאר
    18/09/2010

    סיון שלום,
    הליכה עד שנה וחצי לא נחשבת כעיכוב.
    המשיכי לאתגר אותה מבחינת שיווי משקל וכמה שפחות להוליך אותה או הולכה באמצעות חפצים אחרים כי זה מעכב הליכה עצמאית.

    בברכה,
    אורנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האכלה מבקבוקים
    יעל
    17/09/2010

    בני בן 8 חודשים והתזונה שלו היתה הנקה ישירות מהציצי ומזונות טחונים מכפית. אני מנסה להאכיל אותו בתחליפי חלב (סימילאק ומטרנה) אך הוא מסרב לינוק מבקבוק לחלוטין. גם חלב אם שאוב הוא לא מוכן לקחת מבקבוק. מיים הוא שותה בלי שום בעיה מבקבוק. אני רוצה לגמול אותו מהנקה אך לפני שהוא אוכל מבקבוקים זה לא נראה לי אפשרי. אשמח לקבל עצות וטיפים איך גורמים לתינוק לינוק מבקבוק ואיך גורמים לו לאכול תחליפי חלב? בהנחה והוא ימשיך לסרב לאכול תחליפי חלב, האם זה אפשרי להפסיק להניק ושהתזונה שלו תהיה מזון רגיל כדוגמת מרק, פירות , קציצות ומיים בלבד?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האכלה מבקבוקים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה ליעל

    אורנה עטאר
    18/09/2010

    יעל שלום,
    אנא הפני את השאלה לפורום [a href='http://www.beok.co.il/SelectedForum.aspx?ForumID=269' id='link']תזונת תינוקות[/a].

    בברכה
    אורנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הילד בן 10 חודשים וזוחל רק על הגחון
    לימור
    17/09/2010

    שלום

    יש לי תינוק בן 10 חודשים אשר זוחל במיומנות ובמהירות רק על הגחון ,ניסתי להציב מכשולים ומטרה. כשהוא רואה את המטרה הוא זוחל עח הגחון במהירות.
    הוא כבר מתיישב לבד, עומד על הברכיים במיטה.
    האם זה תקין,שידלג על השלב הזחילה על הברכיים????

    תודה מראש על העזרה
    לימור

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה ללימור

    דבי גרוס דולב
    18/09/2010

    הי לימור
    האמת שלא, זה לא תקין שתינוק ידלג על זחילת 6 והדבר מצביע על קושי מסוים. חשוב לבדוק מהו מקור הקושי על מנת שלא יהיה דילוג על זחילה ועל מנת שאותו מקור קושי לא יבוא לידי ביטוי בשלבים מאוחרים יותר של ההתפתחות.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משחקת עם שיער הראש
    מרין
    16/09/2010

    שלום! התינוקת שלי בת 2.5 חודשים, בשבועות האחרונים היא החלה למצוץ אצבע (סירבה בתוקף למוצץ),כאשר האצבע בפה עם היד השנייה (על מנת להירדם) היא משחקת עם השיער בקודקוד הראש (לעיתים אף מושכת חזק מתוך שינה ומעירה את עצמה).
    לאחרונה היא הסכימה לקחת מוצץ וזה מאוד מוצא חן בעיניה אבל עכשיו התפנתה יד נוספת ו.... גם היד הזאת הלכה לראש. אז נכון לכרגע: עם המוצץ בפה ושתי הידיים משחקות ומושכות שיער בשני צידי הראש!!!!!
    מה עליי לעשות? היא מנסה להרדים את עצמה כך אבל בעצם זה מפריע לה לישון!
    אציין כי בשבועות הראשונים לחייה היא היתה עם כפפות כי נהגה לפצוע את עצמה עם הציפורניים ואני לא רוצה לשים לה כפפות (אני שמה לה רק בלילה), האם לשים לה כובע?
    האם זה יכול להיות סימן למתח או אי שקט? אולי משהו אחר מפריע לה?
    תודה, סליחה על אורך השאלה וגמר חתימה טובה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    משחקת עם שיער הראש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה למרין

    דבי גרוס דולב
    16/09/2010

    הי מרין
    לתינוקות רבים יש סוג כזה של מחוות כשהם עייפים או מנסים להירדם.אין בהרגל זה שום רע בתנאי שהתינוק לא מזיק לעצמו. אני לא מוצאת סיבה להשתמש בכובע או בכפפות.
    ככל שהתינוקת תגדל היא תלמד לווסת את עצמת המשיכה בשיער לרמה נעימה, מרגיעה ולא מכאיבה.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלונת
    מיכל
    15/09/2010

    שלום - לגבי גיל 10 ח - האם יש הכרח לבלות את הזמן בזחילה בבית או שלול זה פתרון. מדובר על התפתחות תקינה מכל הבחינות - עברה את כל השלבים : זחילת 6, ישיבה, עמידה נתמכת . תודה. זה דחוף מעט.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלונת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה ליעל

    דבי גרוס דולב
    15/09/2010

    הי יעל
    אני לא רואה כל סיבה שתינוק יבלה את רוב זמנו בלול... האם לזה כוונתך?
    על אף שהתינוק מתפתח תקין הוא עדיין זקוק למרחב ולתנועה מרובה.לול יכול להוות פתרון לצורך מצבים בהם התינוק זקוק להשגחה שלא יכולה להינתן באותו הרג ע"י האדם המשגיח עליו .
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק לא מכניס כלום לפה
    תמר
    15/09/2010

    התינוק שלי בן 11 חודשים, לא מכניס לפה שלו צעצועים או אוכל בכלל. גם לא כשהיה קטן יותר.
    הוא כן מכניס ידיים (את שלי ואת שלו) אבל שום דבר אחר.
    זה מטריד בעיקר בנוגע לאוכל. גם אם הוא רוצה לאכול משהו, והוא פותח את הפה שאכניס לו אותו לפה, ואם אביא לו אותו ביד, הוא לא יודע מה לעשות עם זה, משחק מעיף מורח- אבל לא מכניס לפה. האם זו בעיה, ומה אני יכולה לעשות עם זה?
    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תינוק לא מכניס כלום לפה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לתמר

    אורנה עטאר
    16/09/2010

    תמר שלום,
    הפה הוא איבר תחושתי מאוד מרכזי בגיל זה ואני הייתי רוצה לראות אותו יותר מתעסק עם הפה.
    את יכולה לגרות את אזור הפה מסביב עם מוצץ או חפץ אחר במטרה להעלות שם את התחושתיות, הייתי מורחת לו איזה ממרח שמותר בגיל זה סביב הפה שיעודד אותו להוציא לשון וללקק וכן לתת לו כמה שיותר להתנסות באוכל לבד כמו שאת אומרת שאת נותנת.
    מבחינה התנהגותית - תנסי לזהות אם הוא כבר יודע שאתם תיתנו לו את האוכל לפה ולכן לא מנסה ואם כך אז להגיד לו שהוא יכול לאכול לבד, שהוא גדול ולשים לו את האוכל מולו או בידו ולא לוותר.

    במידה ואת רואה שזה ממשיך תשקלי לראות איש מקצוע בנושא.

    בברכה,
    אורנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בכי וצעקות אצל המטפלת
    מורן
    15/09/2010

    שלום רב,
    בתי בת תשעה חודשים מתקשה לקבל את המטפלת שלה, עד היום היא הייתה איתי בבית . בדרך כלל היא ילדה חברותית צוחקת ושמחה שאינה מתקשה לקבל אנשים זרים ,משחקת באופן עצמאי ובעלת סדר יום קבוע.
    מאז הגעת המטפלת (מזה שבוע) הילדה אינה מוכנה לקבל את המטפלת היא רק רואה אותה ומתחילה לבכות ולצרוח אינה מוכנה לישון,לאכול,לשחק,או לשבת שניה לבד היא חייבת אותי או את בעלי צמודים אליה.
    כרגע אני נמצאת בבית ובעוד כחודש אני חוזרת לעבודה הבאתי את המטפלת לתקופת הסתגלות אך אנני רואה התקדמות מזה שבועיים אלא ההפך....
    ניסיתי בשבוע הראשון לתת לילדה להתרגל בהדרגתיות המטפלת הייתה כל הזמן ברקע בזמן שאנחנו עסקנו בפעילות ולאט לאט החלה לקחת חלק בשעות המשחק והאוכל אך הילדה בכל פעם הייתה בוכה ומנסה להגיע אל הידיים שלי.
    בשבוע השני המטפלת הציעהשאני יעלם וישאיר אותן לבד לתקופות זמן של כחצי שעה עד שעה. אך גם הדרך הזו אינה יעילה ואף המצב החמיר .הילדה החלה השבוע לצעוק ולבכות מתוך שינה ואינה מוכנה ללכת לישון במיטתה אלא רק על הידיים שלי אינה מוכנה להתקרב אל אף אדם חוץ ממני ובעלי (אפילו לא לסבא או סבתא או לדודות שאליהם תמיד הלכה בשמחה).

    אני אובדת עצות ואנני יודעת מה לעשות עם בסיטואציה החדשה מחכה לתשובה מהירה ...................
    מורן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בכי וצעקות אצל המטפלת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה למורן

    אורנה עטאר
    16/09/2010

    מורן שלום,
    מאחר וזהו נושא התנהגותי אני יכולה לענות לך רק מניסיון כאם ולא כמדריכה להתפתחות תינוקות.
    יש תינוקות שהמעבר הזה קשה להם, בגיל הזה גם מתפתחת חרדת זרים וייתכן וזה מה שהיא חווה.

    אני ממליצה להקרין המון בטחון ואמון במטפלת ולשדר לבתך שאת מעבירה אותה ליידים טובות וכן כל פעם לעזוב את הבית לקצת זמן בכדי שהיו לבד (ולהאריך את הזמן הזה כל פעם). לדבר עם בתך ולהסביר לה. למסור את בתך אל המטפלת לידיים ולא שהמטפלת תיקח אותה מהידיים שלך.

    זו תקופה קשה אבל היא עוברת.

    מאחלת לכם בהצלחה בהסתגלות.
    אורנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצירות אצל תינוקת בת 2.5 חודשים
    מרין
    15/09/2010

    שלום רב!
    בתי בת 2.5 חודשים, ילדה פעילה ושמחה. אני מניקה אותה מהיום הראשון ועד לפני כשלושה שבועות היו לה כמה יציאות ביום (בהתחלה בין 3-4 ואח"כ עם הזמן זה ירד ל2-3). מלפני כ-3 שבועות פתאום, תוך יום אחד נהייתה לה עצירות : הילדה מנסה באופן ברור לעשות קקי וזה לא יוצא לה, היא מתאמצת מאוד (לא עד כדי סבל או בכי - אבל מאמץ ברור) מאדימה ועושה קולות כמו שהייתה עושה בעת היציאה. תדירות היציאות ירדה ל אחת ב 4 ימים לערך והצואה נעה בין מרקם סמיך (דמוי חומוס) למרקם גרגירים עם מים (כמו שהיה בשבועות הראשונים).
    אני דואגת כי לא שיניתי שום דבר בתזונתי והילדה עדיין יונקת כמו שהייתה.
    אציין כי הומלץ לנו לתת לה לשתות מי שזיפים (מיובשים) או מי עגבנייה - כל אלה לא עזרו אפילו שניסינו במשך כמה ימים!
    מה לעשות???
    תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה למרין

    דבי גרוס דולב
    15/09/2010

    הי מרין
    לצערי לא אוכל לעזור שכן זה אינו מתחום עיסוקי, אנא התייעצי עם רופא הילדים.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לבוש התינוק בקיץ
    ורד
    15/09/2010

    שלום, וסליחה על האורך של השאלה.
    קצת הסתבכתי עם לבוש לתינוק שזה הפך לאובסססיה -
    תינוק בן 5 שבועות,
    אצלנו בבית אין מזגן, (רק בסלון יש ) והטמפרטורה בחדר שינה 30 מעלות.
    אנחנו מפעילים מאווררים..לא ישירות על התינוק.
    מותר להלביש את התינוק בבגד קצר? איך יודעים אם נוח לו או קר לו?
    אני יודעת שרק מגיל 3 חודשים אפשר אבל בכל זאת, חם .(נדמה לי שאפשר גם מגיל חודש אבל אני לא בטוחה.)
    למרות זאת, לפעמים הוא גם מתעטש, ואין לי מושג אם זה בגלל המאוורר (לא ישירות עליו כמובן) או שקר לו או סתם עיטוש...
    אם יגידו לי לבדוק אם הוא מזיע זה לא מספיק טוב בשביל לדעת. אני צריכה מדע מדוייק
    (לעיתים רחוקות כשהוא מזיע בגב או בראש אז יודעים שחם לו אבל מעבר לזה זה לא ניתן למדידה)
    כבר שבועיים שהוא לבוש בבגד גוף קצר עם מכנס ארוך בלי רגלית ולפעמים אני שמה לו עליונית דקה מעל הבגד גוף הקצר.
    לפעמים הוא מכוסה עם חיתול דק ולפעמים כשהוא במזגן הוא עם שמיכה או עליונית
    לפעמים עם קצר בגפיים העליונות...
    מה לעשות? האם לחזור לאוברול דק ארוך שמכסה את כל הגוף? אני מחליפה לו הרבה פעמים ביום וריאציות שונות של קצר / ארוך וזה מתיש...
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לבוש התינוק בקיץ

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לורד

    דבי גרוס דולב
    15/09/2010

    הי ורד
    אין בנושאים האלה מדע מדויק לצערי. צריך להקשיב לאינטואיציה, להגיון הבריא ולטמפרטורת החדר. בגד גוף קצר ומכנסיים ארוכות דקות ללא רגליות נשמע לי אופציה טובה לגמרי.
    ההמלצה היא אמנם בגדים ארוכים עד גיל 3 חודשים אבל אנו חיים באקלים חם מאוד וחשוב גם להפעיל הגיון בריא. מאוורר מוסט מהתינוק עם כיסוי קל כחיתול נשמע לי גם הוא נכון.
    אז את עושה נכון, המשיכי כך.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשמח להביע את דעתי בנושא:

    לילית
    15/09/2010

    אני אמא טריה לתינוק בן 3 חודשים, הוא נולד ביוני ישר לחמסינים, ואני לא צריכה לספר לך איזה חום היה פה ביולי אוגוסט. בגיל 3 שבועות שאלתי את האחות בטיפת חלב את השאלה הזאת כי הוא עדיין לבש ארוך, היא נגעה בגוף שלו - בחזה (ולא בכפות הרגליים/ידיים) - הוא היה חם ולכן היא אמרה במפורש שחם לו, ושהיא ממליצה מיד לעבור לבגדים קצרים. מאז אני מלבישה אותו קצר כמה שיותר, ללא מכנסיים ארוכים - כמו שאני מתלבשת - כי מה לעשות חם מאוד, וממש לא מומלץ שתינוק יתחיל להזיע מרוב חום כדי שיסמן שחם לו. גם יתר חום עלול להיות מסוכן.
    לגבי המאוורר אני נוהגת בדיוק כמוך בלילות.
    בהצלחה ושיהיה לכולנו סתיו וחורף נעימים!!! :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שכיבה על הבטן
    מגי אלי
    15/09/2010

    שלום רב,
    בתי בת כמעט שלשוה חודשים. בכל פעם שהנני משכיבה אןתה על הבטן היא נינוחה לדקות ספורות ואז משמיעה קולות של אי נוחות ורוצה שנהפוך אותה.
    האם גם במצב כזה שהתינוקת מסרבת צריך להמשיך? ( אני מסובבת אותה שוב על הגב\צד ואז מנסה שוב את הבטן).
    האם חוסר הנוחות שלה עלול ליצור עיכוב התפתחותי כגון: התהפכות, זחילה?

    אני מנסה גירויים כמו: צעצועים, תמונות, אפילו טלוייזיה כשאני משכיבה אותה על שולחן הסלון, אך עדיין זה עובד רק לכמה דקות.
    היא גם נורא מתעייפת מזה שאפילו כשאני הופכת אותה על הגב היא עושה סימנים של עיפות ונרדמת ל-20 דקות לערך.

    איך אני הופכת את התנוחה לנעימה ונוחה לה?

    אשמח לעצות, אני מאוד מודאגת.

    תודה ,

    מגי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שכיבה על הבטן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה למגי

    דבי גרוס דולב
    15/09/2010

    הי מגי
    בפורום זה תוכלי למצוא תרגילים רבים לעידוד הזכיבה על הבטן, אני ממליצה לתרגל אותם באינטנסיביות ולהרבות בהשכבה על הבטן במקביל.
    אי שכיבה על הבטן אכן עלול ליצור קשיים בהתפתחות אבל ביתך נמצאת בגיל שבהחלט אפשר לעבוד ולתרגל.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום