מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תינוקת בת 18 חודשייםרונית אשטמקר21/10/2010
אייך אפשר ללמד תינוקת בת 18 חודשיים לצייר?היא תמיד מכניסה את הצבע לפה כדי לאכול.היא לא רוצה שאני יראה לה איך לתפוס את הצבע.ניסיתי לתת לה דף חוברות צביעה אפילו אני צבעתי לידה המון פעמים היא רק רוצה את החוברת לעצמה ולא עושה בזה שימוש
וכשאני כועסת עליה כי היא אוכלת היא לא מפסיקה לבכות ניסיתי לעניין אותה בטושים .ובמדבקות ובכל דבר שיכולתי לחשוב
מה הדך הקלה להדריך את התינוקת לצבוע ולצייר?ובכלל לתפוס את הצבע נכון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת בת 18 חודשיים - תגובה
ליאת קופיט21/10/2010בתיה שלום,
בגיל 18 חוד' נרצה לראות את הפעוט שלנו מחזיק צבע ומקשקש על דף, כדי שפעולה זו תקרה, צריך יכולת ריכוז, מוטוריקה עדינה מפותחת וטונוס שרירים יציב, אם משהו משלושתם "השתבש" עד כה, לפעוט יהיה קשה מאוד לבצע פעולה זאת.
יש גם אפשרות שעדיין לא ממש מאתגר את התינוקת שלך לשבת לצייר ולהדביק מדבקות, יכול להיות שהיא עדיין מעדיפה לשחק ולהשתולל בין המשחקים שלה שזה בסדר גמור.
תני לה עוד קצת זמן. עוד כמה שבועות נסי שוב, שבי סביב השולחן והתחילי לצייר ולהדביק בלי לקרוא לה ולבקש ממנה לשבת ולנסות. אני מאמינה שזה יבוא מעצמו ואם לא,
גשי לאיש מקצוע שינסה לאבחן האם יש קושי מסויים מבחינה מוטורית.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלשלול ירוקלירון21/10/2010
יש לי תינוקת חודש ו 11 ימים.
אתמול התחלתי לתת לה גליכול נגד גזים.
אתמול היא שלשלה שלשול חום והיום שלשלול ירוק
מה עושים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלשלול ירוק - תגובה
דבי גרוס דולב21/10/2010הי לירון
אנו לא עוסקות בנושאים אלה, התייעצי עם רופא ילדים.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן שנהטלי20/10/2010
הי,
הבן שלי בן שנה ואינו נעמד לבד.
רופא איבחן אותו ואמר לי שיש לו גמישות יתר ברמה נמוכה-בינונית אך שהדבר אינו מצריך פיזיוטרפיה. בטיפת חלב דווקא כן ממליצים.
עם זאת אני רוצה לציין שמבחינת מוטוריקה עדינה וגסה שניהם מאוד מרוצים, וזאת אפילו שלא זחל על שש.
היום הוא זוחל על הטוסיק ולפעמים הוא מנסה לעמוד (מרים את הישבן) אבל לא עומד יציב.
השאלה היא- מה אני יכולה לעשות באופן אישי בכדי לעודד אותו? או האם כדאי לקחת לפיזיוטרפיה?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן שנה - תגובה
דבי גרוס דולב21/10/2010הי טלי
עצתי החמה היא לקבל אבחון ממדריכה להתפתחות תינוקות ולתרגל על פי דרך זו. אינני יודעת אם נתנו על זה את הדעת אנשי המקצוע האחרים שהתייעצת איתם, אבל "זחילה" על הטוסיק היא שיבוש התפתחותי שחשוב מאוד לתת עליו את הדעת ולטפל בו. מכיוון שבנך לא זחל על 6, אולי לא למד להתישב לבד ואף מתקדם על הטוסיק, חסרות אבני דרך חשובות מאוד בהתפתחות שלו. חוסר זה מקשה על שלבים מתקדמים יותר ואף עלול להשפיע על יכולות מאוחרות יותר.
לזה נוספת גמישות היתר שגם היא זקוקה לתרגול על מנת לחזק את מפרקי האגן ולאפשר היעמדות יציבה ובהמשך הליכה.
לפי תפיסתי המקצועית תינוק צריך לעבור דרך כל שלבי ההתפתחות על מנת לממש את הפוטנציאל המוטורי שלו, כשחסרה אבן דרך, הרי שיתכנו קשיים. כשחסרות כמה אבני דרך וישנו גם קושי נוסף, הרי שהקשיים עלולים לגדול.
לצערי בפזיותרפיה לא תמיד נותנים את המענה שלו אני מצפה ושאותו נותנים בדרכי טיפול אחרות. חשוב מאוד לא רק לטפל בסימפטומים אלא ללכת למקור הבעיה ולתת טיפול ראוי ועמוק.
אשמח לתת פרטים נוספים אם תרצי. מאחלת לכם בהצלחה רבה,
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- 8 וחצי חודשיםמורן20/10/2010
הבת שלי כבר זוחלת על שש ועושה גם כפיים אבל השאלה שלי היא מאוד מנסה לשבת אך היא מתייאשת מהר ומפסיקה רצוני כאימא לדעת עד איזה גיל תינוק צריך לשבת עצמאי?
ועוד שאלה קטנה מאיזה גיל מדברים כמו אמא אבא היא כבר אומרת וכו'.?
אודה לך על תשובתך....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 8 וחצי חודשים - תגובה
דבי גרוס דולב20/10/2010הי מורן
כיצד מנסה ביתך להתיישב? האם מעמידת 6 היא מנסה להטות את הטוסיק לאחור? אם זה המצב הרי שאלה נסיונות התיישבות תקינים ואין מקום לדאגה.
אנו מצפים להתישבות עד גיל 10-9 חודשים בערך.
דיבור הוא עניין מאוד אינדיבידואלי ויכול להתחיל סביב גיל שנה אבל גם אחרי.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה8 חודשים וחצי.
מורן22/10/2010ביתי כבר עברה את שלב הטוסיק לאחור היא כבר זוחלת בכל הבית היא מנסה להטות דיי הרבה את הטוסיק שלה לצד וגם לאחוק ואת הרגליים לכוון הבטן מבפנים.
עכשיו מציקה לי שאלה בתי זוחלת בכל הבית ובשבת האחרונה היא החלה להתחיל להישען על כסא ופשוט לעמוד על הברכיים והיא פשוט עמדה ואני קצת חוששת כי בתי עדיין לא יושבת עצמאי והפחד שלי איתה זה שהיא לא תיפול לאחור ותקבל מכה בראש?
מה עושים במצב כזה? והאם זה אפשרי לתת לה לעשות את הצעד הזה?
בתי כבר בת 9 חודשים תהיה השבוע אבל זה בסדר לגילה?
אודה לךך על תשובתךך ועל הדרךך בה תוכלי לעזור לי תודה....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התחלת גןשירלי זוהר20/10/2010
שלום רב, פורום מקסים מצאתי כאן:
ברצוני לשאול, באיזה גיל מומלץ לשלוח את הילד לראשונה לגן. ? מה הכי טוב בשבילו? עד גיל שנה וחצי הוא יהיה איתי (האמא) ואני מתלבטת האם בספטמבר הבא כשאחזור לעבודתי, לשלוח אותו לגן או להביא מטפלת הביתה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התחלת גן - תגובה
דבי גרוס דולב20/10/2010הי מאיה
זה תלוי בתפיסת העולם שלך ובאמונותייך. יש שיגידו שכדאי ואפשר בגיל 6 חודשים ויש שבכלל מאמינים בחינוך ביתי, תלוי את מי שואלים.
אני חושבת שגיל שנה וחצי הוא גיל נפלא ללכת לגן. בגן הוא יחשף לגירויים וחוויות שאליהן לא יחשף עם מטפלת. עם מטפלת בבית ימשיך הילד להיות מרכז העניינים ולא חלק מקבוצה, לכו על גן, בהצלחה.
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שתי שאלות...גלית19/10/2010
לילה טוב.
בתי בת חודשיים. מה עליה לעשות עד עכשיו מבחינת התפתחות מוטורית?
שאלתי השנייה... אני מאוד מפחדת שהיא תמצוץ אצבע כשתגדל. כעת היא מכניסה את הבוהן או כל אצבע אחרת כל פעם כשהמוצץ נופל לה מהפה. מה עליי לעשות? האם זה בסדר להוציא לה את האצבע מהפה או לתת לה למצוץ?
אני מפחדת שאחר כך תעדיף את האצבע מהמוצץ והרי קל יותר לגמול ממוצץ מאשר מאצבע. מה נכון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שתי שאלות... - תגובה
ליאת קופיט20/10/2010גלית בוקר טוב.
מבחינת התפתחות מוטורית בגיל חודשיים:
מעקב אחר חפץ נע ויצירת קשר עין.
הופעת חיוך רצוני מידי פעם.
הבאת הידיים לקו אמצע הגוף ולפה.
הרמת הראש בשכיבה על הבטן.
לגבי מציצת האצבע- בתך נמצאת בשלב התפתחותי בו החלק האורלי מאוד מפותח ומגורה, מציצת האצבעו בשלב מאוחר יותר נסיונות של הכנסת האגרוף לפה, הם חלק חשוב בהתפתחות המוטורית והרגשית שלה, יש המון תינוקות שזו דרך ההרגעה העצמית שלהם וזה נהדר.
לפעמים עדיף מציצת אצבע על פני המוצץ מכיוון שברגע שהתינוקת שלך תתחיל להיות עצמאית יותר ותגיע לשלב הזחילה, טיפוס במשחקים בגני שעשושים וכד'..היא תאלץ להוציא את האצבע מהפה בכדי להשתמש בידיה. כאשר ילד מתרגל למוצץ הוא יכול לבצע את כל הפעולות איתו בפה ולכן הגמילה לעיתים קשה יותר.
אני ממליצה, בעיקר בשלב זה בחייה, לתת לה להנות ולחקור את גופה גם ע"י הכנסת האצבעות לפה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן שנה וחודש לא מצליח למחוא כפייםסיון19/10/2010
בני בן שנה וחודש ועדיין לא מצליח למחוא כפיים. ניסתי לתת לו קוביות שידפוק אחת עם השנייה ולא עוזר....אציין שהוא מניף את ידיו קדימה ואחורה אבל לא מצליח לעשות כפיים. איך ניתן לעזור לו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן שנה וחודש לא מצליח למחוא כפיים - תגובה
ליאת קופיט19/10/2010שלום סיון,
חסרים לי המון פרטים בכדי לענות לך במדוייק, האם בנך זוחל גחון/ שש, האם מתיישב ישיבה עצמאית? האם מצליח להחזיק חפצים קטנים בידיו, לקרב בקבוק לפה? בכדי שתינוק יצליח למחוא כפיים ולטפוח את אצבעותיו אחת בשניה, הוא צריך לעבור את אבני הדרך ההתפתחותיים ואם יש שיבוש באחת מהן עד כה, יראה קושי במוטוריקה עדינה/גסה.
אשמח לתת לך תשובה מדוייקת יותר אם אדע יותר פרטים, כרגע את יכולה לעבוד איתו על גירויים הקשורים לתחושה של כפות הידיים(מגע עמוק, טפיחות..)משחקי כדור קטן- לראות שכל כף היד שלו יכולה להתעגל על הכדור, מחיאות כפיים על תוף גדול (לפתיחת כפות הידיים).
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא מוחא כפיים המשך
סיון20/10/2010הוא זוחל שש, ויושב יציב, הוא נעמד ומתהלך בעזרת חפצים. חפצים קטנים הוא מצליח לתפוס, אבל למשל, בקבוק קשה לו להרים. רק בשכיבה הוא מצליח להחזיק כמו שצריך. בישיבה הוא לא מצליח. אני מנסה לתת לו קוביות ושיכה אותן אחת בשנייה, לא מצליח כול כך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בתי בת 8 חודשים לא זוחלתמאיה19/10/2010
שלום רב,
ביתי בת 8 חודשים, נראה כאילו נתקעה לקראת שלב הזחילה, מרגע היוולדה היא עשתה הכול מאוד מהר, הרמת ראש, התהפכות, לא היתה לה בעיה להיות על הבטן היא נהנתה מזה ועכשיו נראה כאילו קשה לה להתחיל לזחול, היא נמצאת במשפחתון עם 4 בנים, כולם כבר זוחלים למרות שאחד אפילו קטן ממנה, והיא נשארת במקום, היא מסתובבת, היא מרימה אגן לפעמים, היא דוחפת את עצמה אחורה, מתקדמת רק אחורה ואני לא מבינה למה? האם זה הרגליים? לפעמים כשהיא מתעצבנת אני עוזרת לה בכך שאני נותנת לה קונטרה בכפות רגליים ואז היא מצליחה להתקדם קדימה.
מה לעשות?
האם זה שהיא נמצאת במשפחתון רק עם בנים זה טוב או לא?
האם לחכות שהיא תבין לבד איך לזחול קדימה, נראה שהיא לא מצליחה למשוך את עצמה לזחילת גחון,
ועוד שאלה: לפעמים אנחנו מושיבים אותה, היא לא נשארת בישיבה הרבה זמן, היא נופלת אחורה או לצד, האם להמשיך להושיב אותה לפעמים רק לכמה דקות לשם משחק?
תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בתי בת 8 חודשים לא זוחלת - תגובה
אורנה עטאר19/10/2010מאיה שלום,
אענה לך בסדר הפוך:
בקשר לישיבה - מומלץ לא להושיב תינוק לפני הוא מתיישב ולכן אני ממליצה לא להושיב אותה. כן ניתן לההושיב אותה אך עם תמיכה.
לגבי משפחתון של בנים - אין קשר בין זה לבין זחילתה של בתך.
לגבי הזחילה -
את יכולה למצוא בפורום זה תרגילים רבים לעידוד זחילת גחון (סיבוב סביב ציר, דחיפה עם כפות הרגליים על הגב וכו'). בתך עדין אינה בעיכוב בזחילה (עד 9 חודשים) ולכן הייתי מתרגלת איתה ומחכה מספר שבועות שתגלה זאת בכוחות עצמה. במידה והזחילה לא תגיע - אני כאן לעדכונים.
בברכה,
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבתי בת 8 חודשים לא זוחלת - תגובה
דבי גרוס דולב19/10/2010הי מאיה
אנו מצפים לראות זחילה עד גיל 10 חודשים, כך שביתך אינה בעיכוב התפתחותי.
דחיפה לאחור והרמת אגן הם בהחלט סימנים לזחילה כך שנראה לי שאין מקום לדאגה.
בגיל זה אין שום עניין עם מגדרים ולכן אין שום בעייתיות עם זה שביתך נמצאת עם 4 בנים במשפחתון.
רצוי מאוד להמנע לגמרי מהושבה עד שהתינוקת מתחילה להתיישב באופ עצמאי.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובות
מאיה20/10/2010:)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות השינה וקפיצות בשינהאמא19/10/2010
שלום ד"ר!
אני כבר לא יודעת למי לפנות- עוד מגיל 0 היו לבת שלי הפרעות שינה בגלל רפלקס מורו- היא לא יכלה להרדם כי התחילה להתפתל כשנסתה להרדם וגם אם הצליחה הרפלקס העיר אותה( פתאום קופצת תוך כדי שינה או כהרדמות).
פתרתי את זה חלקית באמצעות עיטוף( שינה על הבטן אינה עוזרת והיא גם לא רוצה הלרדם ככה) ולפני שבוע החלטתי שמספיק עם זה כי התינוקת גדולה ואמרו לי שזה כבר יכול להזיק לה.
אבל זה לא עבר! כשהיא מנסה להרדם היא מתחילה להתפתל ולקפוץ( כמו ברפלקס מורו) ואיננה מסוגלת והיא נרדמת רק על הידיים.. לאחר מכן כשהיא כבר ישנה היא מתחילה לקפוץ תוך כדי שינה(עדיין! והיא בת 6 חודשים) ומתעוררת. אנחנו לא ישנים וגם היא. היא ישנה כ5 שעות בלילה( לא רצוף, כמובן) וביום עוד איזה שעה בקושי- הילדה סובלת מאד ורוצה לישון ולא יכולה.
ההתפתחות שלה נורמאלית- היא זוחלת מגיל 5 חודשים ונמצאת במעקב בטיפת חלב כי היקף הראש שלה באחוזון נמוך.
היא כבר לא מסכימה שיעטפו אותה...
מה אפשר לעשות? יש טיפול נגד זה? זה מוכר לך?
אני לא יכולה לחזור לעבודה כי אני פשוט לא ישנה ואם לי בתור מבוגר חסרות שעות שינה, אז איך היא חיה עם זה?
המצב רק הולך ומחמיר עם הזמן.
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעות השינה וקפיצות בשינה - תגובה
דבי גרוס דולב19/10/2010הי אמא
תחילה, אנחנו לא דוקטורים אלא מדריכות להתפתחות תינוקות.
אני לא עוסקת בתחומי השינה אבל כן יכולה להגיד שבמקרים קיצוניים של חוסר שקט בשינה יש להסתכל על התמונה הכללית, לבדוק את טונוס השרירים של התינוק וכו.
את יכולה להחליט על אבחון כללי או לפנות ליועצת לשינת תינוקות. סליחה שלא יכולתי לעזור יותר ובהצלחה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 4 חודשים - התהפכותעמית19/10/2010
שלום,
בני בן ארבעה חודשים ושונא להיות על הבטן. אנחנו מתעקשים איתו אבל אחרי גג 5 דקות הוא מוריד את הראש למזרן ובוכה עד שהופכים אותו. אנחנו משתדלים לשים אותו על הבטן כמה פעמים ביום מגיל אפס כמעט אבל הוא ממש לא משתף פעולה.
בדקות הבודדות בהן הוא רגוע הוא מחזיק את הראש יפה, עוקב אחרי רעשים, מסתכל על צעצועים במיקומים שונים וכו'. ניסינו להרגיל אותו לבטן גם דרך שינה אבל אם הוא נרדם על הצד ומתעורר ומוצא את עצמו על הבטן הוא בוכה בהיסטריה.
איך ניתן לעודד אותו לבלות יותר זמן על הבטן?
בנוסף הוא עדיין לא מתהפך. יכול להיות קשר בין השניים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 4 חודשים - התהפכות - תגובה
דבי גרוס דולב19/10/2010הי עמית
בפורום זה תמצאי תרגילים רבים לעידוד השכיבה על הבטן. אני ממליצה לתרגל אותם מספר פעמים ביום ואם לא יהיה שיפור לחזור אלי. שכיבה על הבטן מהווה את בסיס ההתפתחות המוטורית ולכן חשוב להקפיד על כך. תינוק שאינו שוכב על הבטן מסרב לזה בשל קושי ולא מחוסר רצון. תרגילים אלה אמורים לעזור בהתגברות על הקושי הפזיולוגי הזה.
התהפכויות מגיעות רק סביב גיל 4-5 חודשים ולכן אין עיכוב.
בהמשך, קושי לשכב על הבטן אכן עלול לגרום לעיכוב בהתהפכויות.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעצה מניסיון
דנה21/10/2010גם אצלנו היה אותה דבר, ואז בגיל 4 חודשים קיבלנו מחברה כרית- צפרדע של טייני לאב ואין לך איך הצב השתנה והשתפר פלאים, כיום בן חמישה חודשים מלא על הבטן וישן ככה מיוזמתו ממש חזון אחרית הימים.
זו כרית בצורת חצי סהר, עם כל מיני קישקושים שמחוברים אליה ושמנו אותו כל יום על נכרית, זה הקל את השהייה על הבטן מבחינת המשקל גוף וגן עניין אותו לראות את העולם ככה, לאט לאט כל יום זה היה יותר, לאחר שבועיים וחצי- שלושה השינוי היה מדהים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיש לו צפרדע בדיוק כזו...
עמית21/10/2010פשוט עשינו החלטה שלא מוותרים לו. אם הוא וכה הופכים אותו על הגב, מרגיעים ושוב הופכים לבטן. כל יום רואים שיפור במשך הזמן שהוא משתף פעולה..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוכלי בבקשה לענות לי על עוד שאלהרונית אשטמקר19/10/2010
דבר ראשון תודה רבה לך שאת עונה ממש מהר.אני מאוד שמחה לקרוא את התשובה ובמיוחד לייסם
יש לי עוד שאלה שקשורה לגרביים ביתי התחילה ללכת ועכשיו מאוד קר כלומר בארה"ב ולפעמים אני מדליקה את החימום.השאלה שלי האם לתת לה להשאר בלי מכנסיים ארוכים שמכסים גם את כף הרגל או גרביים כי רק עכשיו היא התחילה ללכת ואני מבינה שכמה שפחות נעלים יותר טוב ומה לגבי גרביים בבית?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוכלי בבקשה לענות לי על עוד שאלה - תגובה
דבי גרוס דולב19/10/2010הי דיקלה
הכי טוב להשתמש בגרביים בעלות זיזים מיחוחדים נגד החלקה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נפילות ומכות בראשמיכל19/10/2010
שלום, בתי בת 9 חודשים זוחלת בכל הבית ונעמדת עם תמיכה בארונות, דלתות, קירות, כיסאות... הרבה פעמים (בין פעם לחמש פעמים ביום במקרה הכי גרוע) היא נופלת ומקבלת מכה בראש. כל פעם כזאת היא בוכה במשך פחות מדקה ואח"כ מתנהגת כאילו זה עבר לגמרי. אני מאוד דואגת מהמכות האלה, האם יכול להגרם לה נזק ממשי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נפילות ומכות בראש - תגובה
דבי גרוס דולב19/10/2010הי מיכל
אכן מדובר בתקופה מעט מפחידה בשל המכות הרבות. באופן תאורטי יכול להגרם נזק אבל ברוב המקרים הכל עובר בשלום. נסי להשגיח ככל הניתן על ביתך בתקופה רגישה זו ולקוות לטוב.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפתחות הראיה אצל תינוקותאורי18/10/2010
שלום,
אני אב לתינוק בן 3 חודשים.
באופן כללי הוא מתפתח יפה ,מחייך לסביבתו,מנסה לדחוף עצמו קדימה וכו'.
לגבי הראיה אשתי ואני חושבים שאולי קיימת בעיה...
על פניו נראה כי הבחורצ'יק לא ממש מתמקד על חפצים/נק' מסויימות ואולי גם מתקשה במעקב אחרי חפצים שאנו מזיזים.
אשמח לדעת מה צריכה להיות 'רמת הראיה' בגיל 3 חודשים והאם ישנן דרכים לבדוק האם אכן קיימת בעיה המצריכה טיפול כלשהו.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התפתחות הראיה אצל תינוקות - תגובה
אורנה עטאר19/10/2010אורי שלום,
תינוקות בגיל זה אמורים כבר למקד ולעקוב. לעיתים יש עיכוב שאינו מדאיג רופאים ובכדי לדעת אם זה המצב יש לגשת לרופא.
בכדי להסיר דאגה מלבכם אני ממליצה לגשת לרופא הילדים או לרופא עיניים.
בברכה,
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שמיכה על הפניםדנה18/10/2010
בני בן חמישה חודשים, ילד פעיל שמתפתח יפה. בלילה אני מכסה אותו בשמיכה, והוא במהלך השינה מרים את הרגליים והודף אותה. כך יוצא שאינו מכוסה כלל. בימים אלו הוא מסתובב במיטה לכל עבר, גם מתוך שינה, ואז אני רואה אותו מתפלש עם הפנים בשמיכה. יש לי פחד נוראי מהשמיכה על הפנים ואני כבר מעדיפה לא לכסות אותו. עוד מעט יגיע חורף ואז מה.
בנוסף יש לו חיתולי טטרה שהוא נרדם איתו וגם אותו הוא שם על הפנים, ממש מפחיד, אני ניגשת כל כמה זמן לראות מה קורה ואני רואה את החיתול ממש מכסה לו את כל הפנים.
מה עושים? לא מכסים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שמיכה על הפנים - תגובה
ליאת קופיט18/10/2010שלום לך אמא,
כייף לשמוע שבנך פעיל ומסתובב לכל עבר. אני ממליצה לך בשלב זה להלבישו בבגדי טריקו ארוכים בזמן שנת הלילה ובחורף בימים קרים יותר להלבישו בפיגימה חמה כולל גרביים ולתת לו להמשיך להתפתח "ולהשתולל" בזמן השינה ללא השמיכה. לגבי חיתולי הטטרה, זה בסדר גמור, יש המון תינוקות וילדים גדולים יותר שעדיין נצמדים לטטרה בכדי להרדם, זה מרגיע אותם וגורם לנינוחות. בד הטטרה הוא בד דק מאוד אך עדיין מדי פעם כדאי להכנס לחדרו ולבדוק שהכל בסדר.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 11 חודשיםאורית18/10/2010
ערב טוב ,
בתי בת ה 11 חודשים החלה ללכת לפני כ- 3 שבועות באופן עצמאי .
היא הולכת ממש יפה .
כשאני יורדתת איתה לגן משחקים היא רוצה להתהלך לה.
רציתי לשאול האם אפשר לקנות בינתיים נעליים כאלה טרום הליכה מבד רק למצבים בהם אנחנו יוצאים מהבית?
שאלה נוספת אלו משחקים התפתחותיים ממולצים לגיל זה?
תודה אורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 11 חודשים - תגובה
ליאת קופיט18/10/2010שלום,
אני שמחה לשמוע שבתך החלה ללכת הליכה עצמאית לפני 3 שבועות, אני ממליצה בחום לנסות לתת לה ללכת כמה שיותר ללא נעליים בכלל, על מגוון משטחים כדי לשפר את היציבה שלה, אך כאשר אתן יורדות לגינה ניתן לרכוש עבורה נעלי "טרום זחילה" אשר עשויים מעור רך במיוחד ועם סוליה שמונעת החלקה.
לגבי צעצועי התפתחות המומלצים לגיל זה, בתך מתקרבת בצעדי ענק לגיל שנה , הגיל בו הם אוהבים לחקור, במיוחד את הסביבה,לכן מומלץ כמה שיותר לקחת אותה לגן שעשועים, לתת לה להנות, להשתולל, לטפס ולרדת...
בבית- יותר מכל צעצוע נרכש, יעניינו אותה כרגע, כלי מטבח, קופסאות ומקלות אשר ניתן לדפוק עליהם, אטבי כביסה, שלט מקולקל של טלויזיה (לחיצה על הכפתורים שלו מחזק את המוטוריקה העדינה).
ואם בכל זאת משחקים מהחנות, משחקי חיות קופצות (משחק בו יש ללחוץ על כפתור כדי שהחיות יציצו החוצה), מגדלי טבעות, קוביות - יש רכות ויש קשיחות, מגדלי כוסות, כדורים במרקמים וגדלים שונים, בלונים שאפשר לרדוף אחריהם בכל הבית ובלוני סבון שמשמחים בכל גיל.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לתשובתך
אורית20/10/2010היי
תודה על התשובה המהירה והמפורטת .
בתי אכן מתעניינת מאוד בכל מה שציינת קופסאות, כדורים...
ומאוד אבל מאוד אוהבת לצאת החוצה. אני משתדלת לצאת איתה כל יום לגן משחקים על מנת לאפשר אינטרקציה עם ילדים אחרים וחקירה של הסביבה.
היא עדיין לא בגן ואני חוששת שאני "עושה לה איזה נזק מבחינה חברתית " כי הבחנתי שכאשר מתקרבים אליה ילדים שאינה מכירה או שמרימים את הקול היא קצת נבהלת ובאה אליי.
האם את ממליצה על איזה חוג שיהווה מסגרת וחוויה כמו חוג מוסיקה ותנועה וכו או אולי היא עוד קטנה לכך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לתשובתך - תגובה
ליאת קופיט21/10/2010הי אורית,
בתך בת 11 חוד' , והיום היא איתך בבית "אחת על אחת", מן הצפוי שכאשר היא מרגישה אי נוחות או פחד מסויים מהלא נודע כאשר מתקרבים אליה ילדים שאינה מכירה היא תגש אלייך, את רשת הבטחון שלה, עד היום היא נמצאת בסביבה מאוד תומכת ומגינה, היא מרכז העיניינים איתך לבד בבית. בשנה הזו איתך, היא צוברת המון בטחון, חום ואהבה, היא עדיין לא נלחמת על מקומה בין הרבה ילדים וזה בסדר גמור.
הייתי ממליצה לך בחום רב לקחת אותה פעם בשבוע לחוג מוסיקה לאפשר לה אנטרקציה עם עוד ילדים בני גילה, ולפתח את חוש השמיעה.
תהנו,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)

(1).jpg)