מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- נשירת שיער קדמינירה28/09/2010
שלום,
התינוקת שלי בת חודש. החלק הקדמי בשיער הראש שלה נשר, ואילו החלק האחורי נשאר כפי שהוא. האם זה תקין? האם השיער מאחור צפוי לנשור אף הוא?
תודה
נירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה לנירה
אורנה עטאר28/09/2010נירה שלום,
פורום זה אינו עוסק בנושאים אלו. אך מניסיוני לתינוקות רבים נושר השיער ואני לא יודעת אם תמיד הכל נושר או יש מצבים בהם יש נשירה חלקית - אולי תוכלי לשאול רופא ילדים.
בברכה,
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יד לפה עקב חניכיים מגרדותב.ק.27/09/2010
שלום רב,
האם ייתכן שבני בן 3 חודשים מכניס את ידיו לפה בגלל חניכיים מגרדות? שמתי לב שהן מציקות לו נורא גם בזמן האוכל הוא מנסה לגרדן באמצעות מוצץ הבקבוק. האם ניתן לעשות משהו בנדון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה לב.ק.
אורנה עטאר28/09/2010שלום רב,
אכן ייתכן ואזור זה מגורה. אמנם נשמע לי מוקדם לצמיחת שיינים אבל הפה הוא אזור מאוד מרכזי אצל תינוקות ולכן אני מציעה לאפשר לו זאת ואת יכולה להציע לו נשכנים למינהם.
בברכה,
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה קלה ביציבהמיכל26/09/2010
שלום,
ביתי בת שנה ו-3 ח'.
הולכת מעולה (בערך מגיל שנה) ואפילו רצה, מאוד סקרנית ומנסה לעשות הכל ולהגיע להכל.
שתי בעיות שכנראה קשורות אחת לשנייה:
א. יושבת הרבה בישיבת W. בערך 90% מהזמן שהיא יושבת.
ב. יש לי הרגשה שהיא לא יציבה בהליכה ונופלת הרבה.
איך לעזור לה?
תודה, מיכל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה למיכל
אורנה עטאר26/09/2010מיכל שלום,
שתי השאלות שלך ייתכן וקשורות זו לזו. ישיבת W היא לרוב תוצאה של מערכת שיווי משקל לא בשלה בגלל סיבות רבות (שבכדי לדעת מה הסיבה אצל בתך יש צורך באבחון).
אני מציעה לתת לה המון חוויות של יציאה משיווי משקל בכדי שתשכלל את המערכת הזו ותגיע הן ליציבה טובה יותר ותוכל לשבת יותר בישיבות שלא דורשות בסיס רחב כמו W.
המון במתקני גן השעשועים, נשיאה על הכתפיים והחזקה בכפות הרגליים, אוירונים, סופרנים וכו'.
כאן בפורום תוכלי למצוא עוד תרגילים לישיבת W.
בברכה,
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בריכה מתי?מעיין26/09/2010
בני בן 4 חודשים האם ניתן לקחת אותו לבריכה כבר ?
כמובן עם הגלגל המיוחד של תינוקות עם משענת ומעין X שיושב עליו...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה למעיין
אורנה עטאר26/09/2010מעיין שלום,
אינני יודעת מתי. תוכלי לשאול אחות טיפת חלב.
בברכה,
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק בן 4 חודשיםסיוון26/09/2010
שלום,
התינוק שלי בן 4 חודשים כמעט ויש לו קטע כזה למשל כשנותנים לו את המוצץ או משחקים איתו שהוא כאילו ממש טורף את המוצץ... אני בהתחלה הבנתי שהוא משחק ונהנה איתי אבל היום ממש נלחצתי הוא ממש פתח את הפה שלו כשיחקתי איתו וממש כאילו טרף אותי....
יכול להיות שזה חלק מהעניין או לא....
מה זה אומר? האם זה נורמלי?
אציין שבני הוא ילד מדהים וחייכן ומשחק ממש יפה איתי ועם אבא אבל בקטע הזה שזה כמו נשיכה מרגיש, זה קצת מלחיץ....
אודה לתשובה
חג שמח סיגלית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה לסיוון
דבי גרוס דולב26/09/2010הי סיוון
אינני מכירה את התופעה שאת מתארת אבל זה לא נשמע לי כמו משהו מדאיג או כזה שדורש התייחסות מקצועית מיוחדת.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת בת 14 חודשייםרונית אשטמקר26/09/2010
איך אפשר ללמד ולהסביר לתינוקת בת 14 חודשיים לא לנגוע במסך שך הטלויזיה או לא למשוך לעצמה את השער? היא תינוקת מאוד חכמה היא בודקת אם אני מסתכלת ומנסה לבדוק את התגובה שלי אני מנסה בהתחלה להגיד שאסור לנגוע ואחרי כמה פעמים היא כועסת עלי וכשאני מזיזה אותה היא בוכה ואותו דבר עם השער אני מנסה לא להתייחס אליה איך היא מושכת ולא מפסיקה
השאלה שלי האם יש דרך להסביר לה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ועוד שאלה
רונית אשטמקר26/09/2010באיזה גיל מפסיקים לזרוק דברים לריצפה ומה אפשר לעשות כדי שהיא תבין לא לזרוק?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגבה ללילך
אורנה עטאר26/09/2010לילך שלום,
אנו עוסקות בהתפתחות סנסו-מוטורית. אנא הפני את השאלה שלך לפורום העוסק בנושאים התנהגותיים אצל תינוקות.
בברכה,
אורנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרמת ראש בשכיבה על הגבאלכס25/09/2010
שלום,
תינוק שלי בן 7 חודשים, ועדיין לא מרים את הראש כלפי מעלה כאשר הוא שוכב על הגב, האם זאת תופעה מדאיגה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה לאלכס
דבי גרוס דולב26/09/2010הי אלכס
תינוק אינו אמור להרים את ראשו בעת שכיבה על הגב, הדבר נוגד את ההתפתחות הטבעית שלו.
לכן טוב מאוד שבנך אינו מרים את ראשו.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התיעצות - תינור בן שנה בעוד שבועורד25/09/2010
שלום רב וסליחה מראש על הארוך , פשוט הבנתי שחשוב לספק תמונה מלאה של כל מיני דברים על מנת לקבל אבחנה נכונה יותר
בני, בן 11.5 חודשים, אנרגטי וחייכן, חברותי, יוצר קשר עין עם כולם (מזמין את כולם לחייך לו), טונוס שרירים גבוה, זוחל על 4 מגיל 8 חודשים, מזה חודשיים הולך סביב רהיטים עם תמיכהף נעמד בקלות, סקרן, מגבי מזמן לשמו, מוחה כפיים כששמח, מאמין מאוד ביכולות שלו (לא מבקש עזרה גם כשרוצה להשיג משהו , יתאמץ עד שישיג את מבוקשו), מסתדר היטב עם הגוף (יודע לרדת עם הרגליים מהספה, מגלשה)
אבל:
ממלמל מעט מאוד (מה-מה, בה-בה, דה-דה וזהו), לא מחקה קולות, כשאני מבקשת להגיד "מה-מה" לא מגיב כלל.
כשאני מבקשת לתת לי משהו שמחזיק ביד, הוא שם לי את החפץ ביד שלי אך לא משחרר אותו
לא משחק במשחקים באופן מותאם- לא מכניס חפצים למיכל, לא משחיל טבעות למוט, לא שם כוס בתוך כוס, כשאני מראה לו את זה- לא מנסה לחקות ושם רוב הצעצועים עדיין לפה, לא משחק איתם באופן "חכם" מותאם. אך יודע לשחק איתי יחד בכדור (לגלגל או לזרוק בישיבה). לא עושה תנועת "בייביי" עם היד.
בנוסף, לאחרונה (כ 3 שבועות) התחיל להכות עם הראש בקיר,נראה שזה נעים לו (איפשהו קראתי שזה קשור לויסות חושים)
טונוס שרירים גבוהה + תת רגישות חושית - מתבטאים , בין היתר, בכך שהוא לא בוכה כשנופל או מקבל מכה בראש, נהנה ממגע חזק, הנפות.
הייתי איתו אצל רופא ילדים, בדקות הראשונות הוא מייד אמר שאין זכר ל PDD (בגלל שהוא תקשורתי, וסקרן), יחד עם זאת, לאחר זמן מה הוא כן אמר שהוא נראה לו קצת שונה בגלל אופי המשחק
קיבלתי מרופא הילדים הפניה להתפתחות הילד, שלחתי להם את כל הטפסים והם לא יצרו איתי קשר.אני נורא דואגת ורוצה לדעת במה מדובר והאם יש משהו שאני יכולה לעזור לבני כבר בשלבים האלה
תודה רבה מראש ושוב סליחה על הארוך
ורד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה לורד
דבי גרוס דולב25/09/2010הי ורד
זה מסוג הדברים שקצת קשה לאבחן ללא היכרות. נתת אמנם תמונה רחבה של המצב אבל צריך להרגיש ולראות את התינוק. יתכן והקושי במוטוריקה עדינה קשור לטונוס המוגבר ויכול להיות שהקושי במשחקים המתאימים לגילו מקרי בשלב זה.
pdd אכן לא נשמע כמשהו מדאיג בשל התקשורת הגבוהה שלו. כדאי בכל זא להתעקש על אבחון אישי ד"כ התפתחות הילד או דרך מדריכה להתפתחות תינוקות.בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן חודשיים- ישן הרבהאמא אחת25/09/2010
שלום רב,
בני בן חודשיים, ישן מצויין בלילה- מ20:30 עד 07 או 08 בבוקר, קם פעם אחת או פעמיים בלילה לינוק וחוזר לישון.
הבעיה היא ביום- הוא כל הזמן רוצה לישון!!!
ישן כל פעם 40-60 דקות, מתעורר, יונק ואחרי 30-40 דקות של ערות הוא בוכה ורוצה לישון. יוצא שבמשך היום אני משכיבה אותו לישון כ5-6 פעמים
כשהוא קם אחרי שישן מספיק- הוא חמוד וחייכן. אם הוא מתעורר ועדיין עייף- הוא בוכה ולא נרגע עד שמחזירים אותו לישון.
האם זה בסדר? אני צריכה להמשיך "לזרום איתו" ולהשכיבו בכל פעם שהוא מבקש?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה לשבלול
אורנה עטאר26/09/2010שבלול שלום,
נשמע לי תקין לגילו. יש לי בן באותו גיל והוא ישן (ביום) גם כך.
אם זה מדאיג אותך - את יכולה להתייעץ עם רופא הילדים שלכם.
בברכה,
אורנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דם מהטבור בתינוק בן 8 ימיםשרון24/09/2010
שלום
בני בן 8 ימים. הטבור נפל לפני כיומיים (נראה לי שלא הה יבש לחלוטין אך החיכוך עם החיתול הפיל אותו). היום ראיתי הפרשה דמית שנקרשה בתוך הטבור. כשחיטאתי עם אלכוהול שמתי לב כי יש הפרשה של דם טרי בתוך הטבור. יש לציין שזה לא דימום אלא הכתמה. אין אודם מסביב לטבור וגם לא ריח רע. האם תקין? מה אתם מציעים לעשות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה לשרון
דבי גרוס דולב25/09/2010הי שרון
זה אמנם לא מתחום עיסוקי אבל מנסיון אני יודעת שמעט דם מהטבור איננו מהווה מקור לדאגה. אם הדבר ממשיך התייעצי עם רופא ילדים.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תנוחותלירון24/09/2010
יש לי תינוקת בת 15 ימים והיא מתהפכת על הצד כשאני משכיבה אותה על הגב, האם זה בסדר?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה ללירון
אורנה עטאר24/09/2010לירון שלום,
קודם כל מזל טוב!
לרוב תינוקות לא אמורם להתהפך בגיל זה. ייתכן והיא מתהפכת לצד בגלל איזו א-סימטריה שנובעת במנח ברחם. אני ממליצה על השכבה על הצדדים ואחיזה וטיפול סימטרי בשלב זה ומעקב אם זה ממשיך בשבועות הבאים.
אני כאן לשאלותייך.
בברכה,
אורנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רגישות לרעשאורנית23/09/2010
שלום,
אני אמא לתינוקת בת חודשיים, היא ישנה במהלך היום והלילה כמו שהרבה הורים היו מתפללים שהילדים שלהם ישנו, אבל...... רק כשהסביבה היא נטולת גירויים- בחושך ובשקט.
איך אני יודעת אם יש לה רגישות יתר לרעש? אם אני מסתובבת איתה בעגלה במקום ציבורי היא יכולה להיות רגועה אבל אפילו אם היא גמורה מעייפות היא לא תירדם.
יש לנו עוד ילד בבית ובכלל לא נראה לי הגיוני תנאים כל כך סטריליים לשינה.
אשמח לעצה.
תודה
יעל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה ליעל
דבי גרוס דולב23/09/2010הי יעל
ישנם תינוקות שרגישים יותר לרעש. כל שניתן לעשות הוא לנסות בכל פעם מחדש לנסות לאפשר לתינוק לישון עם מעט רעש רקע ולא להמנע ממקומות רועשים על מנת שהתינוק יתרגל לרעשים במידה שהוא מסוגל לזה. יחד עם זאת חשוב להתחשב ברגישות זו ולא לנסות בכל מחיר להרדימו ברעשים חזקים מידי, למצוא לאט לאט את שביל הזהב.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שכיבה על הבטןלירון23/09/2010
באיזה גיל להתחיל להשכיב תינוקת על הבטן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה ללירון
דבי גרוס דולב23/09/2010הי לירון
מומלץ להשכיב תינוק על הבטן בזמן עירות כבר מהיום הראשון. ככל שמחכים עם זה יותר, כך קשה יותר לתינוק לשכב על הבטן.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה דבי
לירון24/09/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גיהוקיםלירון23/09/2010
מה לעשות כשתינוקת בת שבועיים מגהקת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה ללירון
דבי גרוס דולב23/09/2010הי לירון
אני לא מכירה אף שיטה שעוזרת לגיהוקים, מה עוד שאומרים שלתינוק עצמו זה לא מפריע, פשוט לחכות שיעבור..
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אינו זוחל תקיןמלי23/09/2010
שלום
בני בן 10 חודשים ,זוחל מזה3 חודשים רק זחילת גחון ולא מתקדם לזחילה על 6 ,כמו כן כאשר מושיבים אותו הוא יושב יציב אך אינו מתיישב לבד ,האם יש צורך להתערב או להמתין?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה למלי
דבי גרוס דולב23/09/2010הי מלי
באופן כללי אנו מצפים לראות זחילת 6 עד גיל 10 חודשים. יתכן ובנך קרוב לשם אבל יתכן גם שיש קושי מסוים. אני הייתי שוקלת אבחון. בנתיים רצוי מאוד לא להושיב אותו על מנת לא לשבש תהליך התישבות עצמאי שמתרחש מתוך עמידת 6.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)
(1).jpg)