מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בדיקת פרקי יריכייםמרין18/10/2010
שלום! ביתי בת 4 חודשים, פעילה מאוד, מרימה ראש על הבטן,מתגלגלת לצדדים ולפעמים לבטן ולגב ואפילו עושה תנועות של זחילה.
כאשר היא נולדה חברתי אמרה לי שסביב גיל חודש עליי לעשות לה בדיקה של פרקי יריכיים.
כאשר שאלתי את האחות בטיפת חלב היא אמרה שלא צריך שום דבר(במיוחד לא "לסחוב את הילדה לרופא איפה שיש אנשים חולים"- לדבריה), שבדיקה זו נעשית אך ורק אם רופא בבית חולים המליץ על כך או במידה וישנה איזושהי היסטורי משפחתית. היא ציינה שהילדה נראית לה נהדר.
אני הקשבתי וויתרתי.
(אציין שמאז היא גם הייתה אצל רופאת התפתחות שאמרה אותו הדבר).
לאחרונה כאשר אני מציינת בפני אנשים שויתרתי על הבדיקה הזאת אני נתקלת בתגובות מאוד כועסות של "איך יכולת לוותר על בדיקה כזאת חשובה והכרחית"????
האם זה נכון? האם ויתרתי על בדיקה חשובה מאוד? האם עוד ניתן לבצע אותה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת פרקי יריכיים - תגובה
דבי גרוס דולב18/10/2010הי מרין
תלוי את מי שואלים...
עד לפני שנים בודדות אכן נהוג היה לשלוח כל תינוק לאולטרסאונד של מפרקי האגן כדי לבדוק בעיותיות. לאחרונה לא כל תינוק נשלח ולדעתי כן כדאי היה להשאר במנהגים של פעם. הבדיקה שוללת בעיות כגון דיסלוקציה של מפרקי האגן, גמישות יתר ועוד. גילוי מוקדם של בעיות אלה יכול למנוע קשיים עתידיים. אני גם מאמינה לעומת זאת, שאם רופאת הילדים אמרה שהכל בסדר אז אכן אין בעיה אצל ביתך. אבל באופן כללי הייתי ממליצה שכל תינוק יעבור בדיקה זו.
בברכה
דבי גרוסדולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת בת 15חודשייםרונית אשטמקר18/10/2010
השאלה שלי קשורה לדברים שאני צריכה לעבוד עם ביתי.כלומר מה היא צריכה ללמוד?איזה משחקים אני אמורה לקנות לה?היא נימצאת בבית איתי כל היום ואני מנסה לעניין אותה בדברים אבל זה לא ממש מצליח
מה עלי לעשות?ואיזה חומרים או תעסוקה כדי לעשות איתה בגיל הזה ועד גיל שנתיים
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת בת 15חודשיים - תגובה
דבי גרוס דולב18/10/2010הי דיקלה
ישנם בחנויות המשחקים המון משחקים שמתאימים לגיל זה כגון משחקי השחלה, בנייה קלה והכנסת חפצים. נסי לענייין את ביתך במידה אבל חשוב גם לזכור שבגיל זה התינוק מאוד סקרן לגבי הסביבה הכללית שלו. צאי עם ביתך לטיולים, הקריאי ספרים, שירי לה, שחקי איתה אבל תני לה גם זמן עם עצמה- לחקור את הסביבה ופשוט להיות.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תנוקת בתת 11 שב,הרמת ראש,שחיה תנוקואביבית17/10/2010
שלום
תינוקת בת 11 שבועות גובה 57 ס"מ שוקלת 5300 קג
כבר מהרגע שהגיעה מבית החולים היתה פעילה יחסית לתינוקת בת יום.
ערנית ,נינוחה, עוכבת במבט אחרי אנשים (כמובן שבמיוחד אחריי אמא ,ואבא שלה)
סקרנית ,חדה ,אוהבת לראות מה קורה סביבה.
ביצענו אולטראסאונד פרכי ירכיים בגיל חודש יצא תקין ביקש שנחזור שוב לבדיקה לאחר שתלך.
מזיזה ראש ימין ושמאל.
מושיטה ידיים לאביזרים שבאוניברסיטה (לעיתים האצבעות סגורות)
לעיתים אני קולטת אותה מחזיקה את המוצץ ומנסה להכניסו לפה.
מכניסה הרבה כף יד ימין לפה ומלקקת .
כששוכבת על הגב מרימה אגן ורגליים לעבר אביזרים שבאוניברסיטה.
מחייכת עושה קולות מועטים.
בלילה מתוך שינה אני מוצאת אותה כל פעם בצד אחר של המיטה מהתזוזות מתוך שינה.
כשאני שמה אותה על הבטן על מזרן המיטה מרימה את הראש ואפילו נשארת זמן מה עם הראש מורם. כשאני משכיבה אותה על מזרן פעילות בהתחלה היא מניחה את הראש ואחכ מרימה אותו פעמיים שלוש קצרות ובוכה .אני מנסה לדרבן אותה להישאר והיא בוכה, גם כשאני משכיבה אותה על הצד ישנם מצבים שהיא משתפת פעולה וישנם מצבים שהיא בוכה.
הבחנו שהראש שלה נוטה מעט שמאלה(בייחוד בזמן אכילה)אז אנו הופכים לה את הראש לצד ימין בזמן האחרון אני רואה שחל שיפור והיא כבר מטה את הראש גם לצד ימין אבל עדיין יש הטיה מסויימת של צד שמאל.
השאלה שלי
איך אני מקדמת אותה מבלי שהיא תבכה
הבנתי שזה חשוב שהיא תיהיה כמה שיותר על הבטן ובגלל הבכי זה לא תמיד מתאפשר,מה אתן ממליצות לעשות.?!
חשבתי לרשום אותה לקורס שחיית תינוקות כי הבנתי שזה מאוד תורם ומפתח, יש לי תחושה שתמון בה המון פוטנציאל (מהיום הראשון שהגיעה הביתה ראו את זה) וחבל לי שהיא לא תנצל את הפוטנציאל שלה כמו שצריך.
חברה אמרה שלא מומלץ בגלל חיידקים
מה אתן
חושבות וממלצות ?
אודה לכם על המלצה מהירה.
אביבית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תנוקת בתת 11 שב,הרמת ראש,שחיה תנוקו - תגובה
אורנה עטאר18/10/2010אביבית שלום,
בפורום זה תוכלי למצוא תרגילים לשיפור שכיבה על הבטן שרצוי שתתרגלי כל יום עם בתך בכדי להוביל אותה לשכיבה נינוחה על הבטן.
לגבי הטיית הראש - רצוי להשכיב אותה על הצדדים ולהקפיד על טיפול סימטרי (האכלה, נשיאה וכו'). במידה ותראי שיש לה העדפת צד יש לטפל בזה בכדי להוביל להתפתחות סימטרית ולכן חיזרי אליי במידה ואת רואה שזה ממשיך.
אני ממליצה על סדנא להתפתחות תינוקות שם תקבלי כלים איך להוביל את בתך להתפתחות מיטבית.
בברכה,
אורנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדת נטישההילה17/10/2010
שלום לכולם,
בני בן 1.7שנים ילד נבון ומתפתח יפה ב"ה.
בספטמבר האחרון רשמנו אותו לגן ובהתחלה היה לו קשה אך היום הוא כבר בשיגרה.
ביום חמישי האחרון נסענו לחופשה של 3 ימים והשארנו אותו אצל הוריי שהם טיפלו בו במשך שנה+.
הילד לא ישן בלילה הראשון כל כך טוב ובלילה השני כמעט ולא.
חזרנו ביום שבת בצהריים ,בילינו איתו ,שיחקנו איתו וכשהגיע הזמן לישון הוא לא עזב את אשתי ולא היה מוכן לישון במיטה שלו.אחרי שנרדם התעורר לסירוגין במשך כל הלילה ונרדם רק אצל אשתי בידיים.
גם היום קרה אותו דבר כשהגיע הזמן לישון!
אני כמעט בטוח שהילד מרגיש בחרדת הנטישה אני מאוד רוצה לדעת מה צריך לעשות וכמה זמן זה יימשך??
תודה מראש,
רונן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדת נטישה - תגובה
דבי גרוס דולב17/10/2010הי רונן
נראה לי שאתה צודק ובנך אכן סובל מחרת נטישה ,יחד עם זאת לא מדובר בטראומה או בקושי שעלול להמשך זמן ניכר. בנתיים חשוב לענות על צרכיו הריגשיים לצד התעקשות על הרגלים ישנים. הכוונה היא להמשיך ולהשכיבו במיטתו אבל כשהוא בוכה, להרים , להרגיע ולהחזיר למיטה עד הבכי הבא. חשוב לתת לתינוק הרגשת ביטחון, לומר לו במילים ש"אמא פה" והכל בסדר אבל לנסות להמנע מלהרגילו להרגלים חדשים שיקשו על המשך הדרך.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כמה שעות אמור תינוק לישוןיפעת17/10/2010
הבן שלי בן 3 חודשים ולשמחתי בלילה הוא ישן 7 שעות רצוף (נרדם כל יום בערך ב-10, כשעה אחרי ההאכלה האחרונה). בבוקר לאחר שהוא מתעורר הוא אוכל ונרדם לעוד שעתיים, מתעורר אחרי שעה ונרדם לאחר שעה לשעה עד 30-45 דק, ובצהריים, ישן כ-3-4 שעות עד 4-5 אחה"צ. לפעמים לקראת הערב הוא שוב עייף אחרי משחק/שירה/ טלביזיה וכד' וגם אם הוא אחרי אמבטיה וכבר 7-8 בערב נרדם כמו בבוקר לחצי שעה בלבד ואז ער עד 10. בממוצע הוא ישן 14 שעות... והסבתא טוענת שהוא ישן יותר מדי. אפשר לדעת אם זה דפוס שינה נורמאלי?
בתודה מראש,
יפעת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כמה שעות אמור תינוק לישון - תגובה
דבי גרוס דולב17/10/2010הי יפעת
עד גיל 3 חודשים בערך אכן יכול התינוק לבלות שעות רבות בשינה אבל לקראת גיל זה נצפה ליותר שעות עירות. יחד עם זאת, אם התפתחותו של התינוק טובה, הוא עירני בשעות העירות שלו, שוכב על הבטן ומרים את ראשו, אין מקום לדאגה כרגע.
אם הוא מראה קשיים בהתפתחות המוטורית שלו וכמות שעות השינה אינה יורדת בשבועות הקרובים, כדאי יהיה להתיעץ עם רופא הילדים.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עמידת תינוקותאורלי17/10/2010
שלום,
מה הגיל הכי מאוחר שמומלץ לחכות ולתת לתינוק לעמוד?
האם יש דרכים לעודדו? או שרצוי פשוט לתת לו לעשות זאת לבד?
ובנוסף, האם זחילה על הבטן בלבד ללא זחילת שש קשורה לעניין? ז"א האם חייב לזחול זחילת שש או שמספיק שהתבצעה זחילה כלשהי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עמידת תינוקות - תגובה
ליאת קופיט17/10/2010הי אורלי,
כדאי שתינוק ידע להעמד עמידה עצמאית ולאחר מיכן ללכת בבטחון וביציבות , עדיף שהוא יעבור את כל אבני הדרך בהתפתחות המוטורית. כמובן שהוא יצליח גם להעמד וללכת ללא זחילה לפני, אך יתקל בקשיי יציבה ובנפילות מרובות.
תינוק נעמד בין גיל 10-12 חוד'. יש דרכים לעודדו, אך תלוי מאוד בן כמה התינוק ובאיזה שלב התפתחותי הוא נמצא.
לא ציינת את הפרטים הנ"ל.
אשמח לתת לך תשובות מדוייקות יותר כאשר אדע יותר פרטים.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך...
אורלי18/10/2010תודה על המענה.
בני בן שנה וחודש כמעט. הוא זוחל אך לא זחילת שש ועדיין לא נעמד.
אני יודעת שרוב הילדים בגילו כבר עושים צעדים ראשונים.
כל ההתפתחות שלו הייתה איטית, גם לזחול הוא התחיל יחסית מאוחר (בגיל 9 חודשים)
בטיפת חלב אמרו לחכות טיפה לפני התערבות רפואית.
אני מאמינה שהוא בע"ה יעשה הכל, כמו שבסוף הוא זחל אז בסוף הוא יעמוד.
השאלה עד מתי מומלץ לחכות ל"לבד"? ומתי להתערב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך... - תגובה
ליאת קופיט18/10/2010אורלי שלום,
תודה על שיתוף בפרטים הנ"ל, כך אוכל לענות לך במדוייק ולהסביר לך שבין גיל 10-12 חוד' אנו נראה את התינוק מנסה להעמד בכוחות עצמו בדר"כ ע"י משיכת גופו בעזרת חפץ כבד ולעיתים כבר יעמד בשלב זה עמידה עצמאית.
לקראת גיל 12-15 חוד' ניתן כבר לראות צעדים ראשונים אצל התינוק. אני מבינה שהתפתחות בנך מלכתחילה היתה איטית מעט, אך בשלב זה הייתי פונה למדריכה התפתחותית (זו לא התערבות רפואית) אשר תוכל לאבחן ולטפל באופן פרטני בבנך, לבדוק מדוע יש עיכוב התפתחותי וכך לתת לכם מענה על מנת לקדם אותו לתנועה נכונה ומתאימה לשלב זה בחייו.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך...
אורלי19/10/2010תודה רבה על המידע.
מה לגבי פיזיוטרפיה בנושא הזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך... - תגובה
ליאת קופיט19/10/2010הי אורלי,
כדאי לקבל בשלב זה עזרה, גם שרותי הפזיוטרפיה יכולים להועיל.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גמילה מחיתוליםאילנה17/10/2010
שלום רב,
בתי בת שנתיים, מבינה כל מה שאומרים לה, בוגרת מאוד. השבוע ניסיתי לגמול אותה מטיטולים אבל ללא הצלחה. נראה כאילו אינה מבינה מה אני מבקשת ממנה. לא מפריע לה בכלל שהיא רטובה, מסרבת לשבת על סיר או על האסלה. כשאני שואלת אותה אם רוצה פיפי תמיד אותה תשובה- לא. אחת הפעמים לא עשתה פיפי מעל 3 שעות נאלצתי לשים טיטול בחזרה והיא השתינה מיד. איך לגרום לה לשבת על סיר או להבין שלהיות רטובה זה לא מצב טבעי? בכלל איך אפשר להשיג שיתוף פעולה ממנה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גמילה מחיתולים - תגובה
דבי גרוס דולב17/10/2010הי אילנה
לצערי לא אוכל לענות לך מכיוון שזה נושא שאינו שייך לתחום המוטורי אלא ההתנהגותי, נסי בפורום פסיכולוגיה של תינוקות או פורום התנהגותי.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זחילה ברוורסנועה16/10/2010
היי
בני בן שנה
זוחל מצוין הולך כמה צעדים עומד ומטפס בכל מקום אפשרי
לאחרונה התחיל לזחול גם ברוורס
בעיקר כשעייף ועצבני
לא רק רוורס אלא גם
מה משמעות הדבר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זחילה ברוורס - תגובה
דבי גרוס דולב17/10/2010הי נועה
אין לזה משמעות מיוחדת, במיוחד לאור העובדה שאת כל שאר השלבים מבצע בנך באופו תקין. כראה מניירה שקשורה לעייפות.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בני בן 3 חודשיםעמוס16/10/2010
בני בן שלושה חודשים מאכלו העיקרי הוא יונק חלב אם ובשבוע האחרון הוא אינו יונק כמו שהיה רגיל ויש לצואה שלו מעין גוון צהבהב כמו כן כל דבר שהוא רואה לידו הוא מכניס לפיו שאלתי את אימי וחמותי ושניהם אמרו שיכול להיות שמדובר בתחילתה של צמיחת שיניים לי זה נראה מוקדם אבקש לדעת אם הם צודקים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בני בן 3 חודשים - תגובה
דבי גרוס דולב17/10/2010הי עמוס
קשה להתנבא ולדעת אם מדובר בבקיעת שיניים אבל לפעמים סימנים אלה אכן מבשרים על תקופת טרום הוצאת שיניים, ימים יגידו..
מעבר לזה, הכנסת ידיים לפה היא שלב התפתחותי טבעי וחשוב בו התינוק מגלה וחוקר את העולם דרך פיו בלי קשר לבקיעת שיניים.
אם התינוק ירד בכמות האוכל באופן משמעותי תשקלו התייעצות עם רופא הילדים.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא מתהפך מהבטן לגבמאיה16/10/2010
שלום רב,
בני עוד שבוע בן חצי שנה. מתהפך מגיל חמישה חודשים מהגב לבטן בלי בעיות
עדיין לא הצליח להתהפך מהבטן לגב. (עשה זאת מספר פעמים בודדות בגיל 5 חודשים והפסיק). הוא כל היום מתהפך מהגב לבטן אבל לא מצליח לחזור לגב.. אני רואה שהוא מנסה כי הוא מזיז את הטוסיק אבל הידיים שלו שלוחות לצדדים ולא מכונסות מתחת לחזה, כמו כן הוא לא מטה את הראש לצדדים כדי להתהפך. איזה תרגילים כדאי לי לתרגל איתו כדי שהוא יצליח להתהפך? הבנתי שאם הוא לא מצליח עד גיל חצי שנה אז זה נחשב לעיכוב התפתחותי.
תודה רבה מראש
מאיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא מתהפך מהבטן לגב - תגובה
אורנה עטאר16/10/2010מאיה שלום,
בפורום זה תוכלי למצוא תרגילים רבים להתהפכות מהבטן לגב.
התפתחות אינה נמדדת על השעון ויש טווח לכל שלב התפתחותי. תרגלי איתו את התרגילים וחיזרי אלינו במידה ובחודש הקרוב הוא לא יתחיל להתהפך.
בברכה,
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- 8.5חודשיםמורן16/10/2010
הילדה שלנו עושה הכל מכל חוץץ מאשר לשבת ישיבה עצמאית היא מאוד מנסה עומדת על 6 מקפלת את רגליה לכוון האחורי של הבטן אבל עדיין לא יושבת ישיבה עצמאית אלא אם כן אני מושיבה אותה בעצמי ואני איתה היא התחילה לזחול ממש קצת עכשיו זחילת 6 בייחד עם זחילת גחון ואני רוצה לדעת אם שלב ההתפתחות שלה תקין לגיל שלה ובכלל אם זה בסדר....
אודה לכם מאוד אם תעזרו לי....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 8.5חודשים - תגובה
דבי גרוס דולב16/10/2010הי מורן
מה שאת מתארת נשמע כמו נסיונות התיישבות. ביתך עולה על 6, מתחילה לזחול כך ואף מנסה לשבת. נשמע לי תקין ונורמלי. אני ממליצה בחום לא להושיב אותה עד שתלמד לעשות זאת בעצמה על מנת לא לשבש תהליך זה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלגבי ביתי בת 8.5 חודשים
מורן17/10/2010תודה רבה לך אני מודה לך על התשובה המהירה.
עוד שאלה קטנטנה הילדה שלי כשהיא זוחלת היא נוגעת המון ברהיטים ודופקת את הראש שלה בכל מיני רהיטים האם היא כבר מנסה לנסות לעמוד על הברכיים?וכיצד זה ייכול לעזור לנו למנוע ממנה לקבל מכות?
ועד איזה גיל היא צריכה להתיישב כבר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלגבי ביתי בת 8.5 חודשים - תגובה
דבי גרוס דולב17/10/2010הי מורן
ההתנגשות ברהיטים נובעת כנאה מחוסר המיומנות בזחילה. אינני יכולה להגיד אם היא מנסה לעמוד בלי לראות זאת בעיני. בנתיים נסי מידי פעם לכוון אותה בזחילה ולמנוע תאונות קטנות. ניתן גם להוסיף אזהרה קולית כמו" זהירות, שולחן" וכו וכך תלמד לאט לאט התינוקת לקשר ביו מה שאת אומרת לבין הסכנה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 4 חודשיםציפי16/10/2010
שלום, בני בן 4 חודשים והתחיל לפני כשבוע עם תנועה מאוד מוזרה אשר קצת מליחצה אותי,
הוא לוקח את יד שמאל וכמו אוטומט מצמיד אותה לפה כאשר לשונו בחוץ ומחזיר ככה כ10 פעמים כל פעם ואז מפסיק ממש נראה כמו רובוט
האם זה נשמע כמו משהו חריג או זה עוד תהליך התפתחותי ?
אולי יש לו איזשהי בעיה ביד שמאל ?
תודה ויום טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 4 חודשים - תגובה
דבי גרוס דולב16/10/2010הי ציפי
מכיוון שאינני מכירה את מה שתיארת, קשה לי הסביר זאת. תינוקות רבים נוהגים לעשות תנועות חזרתיות. אם כל שאר ההתפתחות טובה, תקינה, יש קשר ותקשורת, הרי שאין מקום לדאגה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צרחות תינוקת בת 5 חודשיםסוזאנה16/10/2010
יש לנו תינוקת חמודה בת חמישה חודשים. לא בכיינית במיוחד עד לפני כחודש. מאז צורחת צרחות מחרישות אוזניים במשך כל היום. לעיתים בזמן משחק מתוך התלהבות ולעיתים במרמור. הדבר מאד מתסכל ומפריע. בבירור אין בעיית שמיעה. האם זה שלב תקין? מתי אמור לעבור? מה לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צרחות תינוקת בת 5 חודשים - תגובה
דבי גרוס דולב16/10/2010הי סוזאנה
סביב גיל זה מתחיל התינוק לגלות את קולו ולהשתמש בו, כל תינוק בדרכו. יש כאלה שצועקים פחות וכאלה שיותר, תלוי בטמפרמנט.
כשהתינוקת צועקת משמחה אז יופי וכשזה בא מתסכול, נסי להרגיע ע"י חיבוק וקירבה. בגיל מאוחר יותר אפשר יהיה גם להסביר במילים.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על המענה המהיר
סוזאנה17/10/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בנושא יציאות אצל תינוקתאורנית14/10/2010
התינוקת שלי ניזונה מתמל וכבר מספר שבועות היציאות שלה בצבע ירוק -אני מבינה שזה לא מהווה בעיה כמו אצל תינוקות יונקים-כשהיא ינקה הצואה היייתה רגילה ותקינה ומיד עם המעבר הצואה קיבלה צבע ירוק-מעניין אותי לדעת מהו ההסבר לכך-יש לציין גם שהמרקם הוא לא רירי אבל לא דומה לצואה רגילה-בעלת"גושים" וסליחה על התיאור המפורט
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה בנושא יציאות אצל תינוקת - תגובה
אורנה עטאר14/10/2010אורנית שלום,
פורום זה אינו עוסק בנושא זה - אנא פני לפורום תזונת תינוקות.
בברכה,
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביתי בת חמישה וחצי חודשיםנטלי14/10/2010
שלום לך
ביתי בת ה5 וחצי חודשים נולדה בשבוע 37 במשקל 2.700 והייתה מאוד קטנה במהלך החודשיים הראשונים לחייה היא בילתה אותם בשינה . מאז גיל חודשיים היא הייתה מאוד עירנית אבל גם נורא עצלנית עד לפניי חודש וחצי היא לא הסכימה להיות על הבטן . התחילה להתגלגל לפניי כשבועיים מהגב לבטן . ומתיישבת בתמיכה כמובן מרימה את עצמה לבד משכיבה על כרית לישיבה או מהטרמפולינה לפעמים שהיא מתיישבת בטרמפולינה היא פשוט עם הפנים על הרגליים ואוכלת אותם . והיא גם מנסה לעמוד . זוחלת על הבטן ( דוחפת את עצמה אחורה).
אבל היא לא מתגלגלת מהבטן על הגב .
האם זה מסוכן שהיא מתיישבת או תקין ?
מתי היא אמורה להתחיל לזחול ?
למה היא לא מתגלגלת מהבטן לגב ?
יש לציין שלא היה כל כך אפשרות לשים אותה על האוניברסיטה בגלל אחותה הגדולה שהיתה מפריעה לה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביתי בת חמישה וחצי חודשים - תגובה
אורנה עטאר14/10/2010נטלי שלום,
לא הבנתי האם היא שוהה היום על הבטן? האם קיים קושי?
מה הכוונה מתיישבת בתמיכה?
רצוי לא להושיב תינוק שלא הגיע לכך מכוחות עצמו ולרוב זה קורה עם העלייה ל6 ולקיחת האגן אחורה להתיישבות.
ישיבה לפני הזמן יכולה לגרום נזק לעמוד השדרה.
התיישבות בטרפולינה אינה נכונה מבחינה ביומכנית מאחר ומאמצת את שרירי הבטן להתרוממות הזו ואת מתארת שהיא איננה יציבה מספיק ולמעשה שוהה ע להרגליים.
אני ממליצה להמעיט את השימוש בטמפולינה.
בגילה חשוב שתשהה על הבטן. בפורום זה תוכלי למצוא תרגילים להתהפכות מהבטן לגב וכדאי לתרגל אותם איתה.
דחיפה אחורה אינה נקראת זחילה ולאחר שתממש התהפכויות וסיבוב סביב ציר תגיע גם הזחילה (6-9 חודשים לרוב).
בברכה,
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)



.jpg)

(1).jpg)