מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- התפתחות של תינוקת בת 11 חודששיר11/09/2012
שלום
בתי בת 11 חודש. מתיישבת לבד, עומדת לבד, הולכת סביב רהיטים, כמובן זוחלת 6 וגם זחלה גחון לפני כן....
שאלות לי:
היא מתיישבת מגיל 9 חודשים - יש לה כמה סגנונות ישיבה: W, רגליים לצדדים, על הברכיים....יש לפעמים שהיא מתיישבת עם הרגליים קדימה והגב מעוגל - יש משהו לעשות עם זה? זה נראה כ"כ לא בריא לגב, אבל כשאני מנסה לשים לה כרית מאחור היא זזה כל הזמן, היא לא נשארת באותו מקום, ולשים אותה בכיסא זה לא פיתרון כי היא רוצה לזוז ולשחק....
שאלה נוספת: תוך כמה זמן מהליכה סביב רהיטים היא אמורה ללכת לבד ללא עזרה? האם כדאי לתת לה ידיים קדימה ולעודד אותה להליכה עצמאית? או שלתת לזה לבוא לבד?
כמו כן - יש לה גמישות יתר ורופא התפתחותי אמר לשים לה נעליים מרגע שתתחיל ללכת סביב רהיטים - האם כדאי? זה נראה לי כ"כ מוקדם שההליכה שלה עדיין לא יציבה...
תודה!!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התפתחות של תינוקת בת 11 חודש - תגובה
נירה מירון11/09/2012הי שיר
בתך מפותחת יפה ומציגה רפרטואר נאה של תנוחות ישיבה.
הישיבה עם הרגליים קדימה- היא חלק מרפרטואר זה. גמישות המפרקים ושרירי בטן וגב לא חזקים תורמים לכפיפה המוגזמת.
אם זאת- כמובן שמבלי לראותה איני יכולה לקבוע האם יש לה חגורת כתפיים חלשה. בכל מקרה-העבודה היא לחזק את השרירים ולא לתמוך בהם בצורה מלאכותית.
לגבי ההליכה העצמאית- זאת תלויה גם בהתפתחות מערכת שיווי המשקל, ולכן קשה לענות כמה זמן צריך לחלוף עד שתלך בעצמה. כמו בתשובתי לגבי הישיבה- אין טעם בהולכה- המערכת הסנסו מוטורית ומערכת שיווי המשקל, צריכות להגיע להבשלה מסויימת על מנת ששלב התפתחותי יתרחש.ההולכה לא תקדם את ההבשלה .לגבי הנעליים- לא ברור לי הקשר בין גמישות המפרקים לנעליים.
בהצלחה!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
שיר11/09/2012שלום שוב,
אז איך אני מחזקת את השרירים שלא תשב עם גב כפוף?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
נירה מירון12/09/2012ראשית יש לאבחן שאכן זה המצב. לא ניתן לאבחן זאת ללא מפגש עם הילדה. אשמח לעזור
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת בת 9 חודשיםאיילה09/09/2012
בתי בת תשעה חודשים (בעוד מס' ימים) עדיין לא זוחלת גחון ובכלל..אני מבינה שמדובר בעיכוב מסויים בהתפתחות לפי מה שאתן מציינות כאן...איך אני יכולה לעודד אותה לזחול חוץ מלשים לה צעצועים במרחק מסויים (זה לא גורם לה לזחול..היא מתאמצת אך לא זזה ממקומה)?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת בת 9 חודשים - תגובה
דבי גרוס דולב09/09/2012הי איילה
ביתך עוד לא ממש נמצאת בעיכוב שכן אנו מצפים לזחילה עד גיל 10 חודשים. כשתינוק אינו מממש את הזחילה עד לגיל זה ,קיים בד"כ קושי תנועתי ולכן הנחת צעצועים במרחק אינה יעילה אלא עלולה לתסכל. חשוב תחילה לאבחן את מקור הקושי ולהמליץ על תרגילים מתאימים על פי קושי זה.
האם שאר תחומי ההתפתחות של ביתך תקינים? מתי התהפכה? האם מתהפכת לשני הצדדים? אוהבת לשכב על הבטן?
אשמח לקבל תשובות ולהמשיך בהתיחסותי.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתינוקת בת 9 חודשים - המשך
איילה09/09/2012בהתחלה לא אהבה לשכב על הבטן מאחר ולא הרגלנו אותה לזה מספיק.
כיום מחזיקה מעמד די הרבה על הבטן ומתהפכת מהבטן לגב ומהגב לבטן בלי בעיה..
המטפלת אומרת שהיא משחקת גם אצלה הרבה זמן על הבטן עד שמתעייפת ועוברת לשכב על הגב..היא מנסה לשבת אך לא מספיק יציבה כדי לשבת בכוחות עצמה וצריכה קצת עזרה בזה..מעבר לזה היא ממלמלת הברות..צוחקת בקול ומגיבה בחיוך לשירים ולדמויות מוכרות..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתינוקת בת 9 חודשים - המשך - תגובה
דבי גרוס דולב10/09/2012הי איילה
האם כוונתך היא לזה שביתך מושבת או שהיא מתיישבת לבד? הושבת תינוק לפני שלמד לעשות זאת בעצמו אינה מומלצת ואף עלולה לשבש תהליכי התפתחות כגון זחילה. אם בזה מדובר אני ממליצה בחום לא להושיב ובכל מקרה נשמע שחוץ מזה הכל תקין וכדאי לחכות עוד חודש.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האכלה של תינוק בן חודשקטי05/09/2012
שלום רב,
אני ממש אובדת עצות! התינוק שלי בן חודש ו-4 ימים, הוא אוכל סימילאק קומפורט ורוב הזמן לא מספיק לו 120 מ"ל לארוחה. בטיפת חלב אמרו לו להגדיל כרגע את הכמות ומצד שני יועצת תזונה בסימילאק אמרה להגדיל לפי הדרישה שלו ולא למנוע ממנו אוכל.
העניין הוא שאני לא תמיד יודעת שלא הספיק לו. נניח אני נותנת לו 120, הוא נרדם לי תוך כדי האוכל ואני משכיבה אותו לישון. כעבור חצי שעה - שעה הוא מתעורר בצרחות של סוף עולם (!) ועד שאני לא אתן לו עוד 60 מ"ל הוא לא ירגע. ניסיתי הכל... החלפת חיתול, גרפווטר, סימיקול, להחזיק על הידיים, להדליק מזגן, לכבות מזגן, להפשיט, להלביש, להוציא לטיול בעגלה, מקלחת חמה באמצע היום, מוביילים, שמוביילים.. כלום! רק עוד 60 מ"ל אוכל ואז הוא נרגע.
ואז אין סדר של אוכל ושינה, ז"א הוא לא ישן 3 שעות ואז מתעורר לארוחה קבועה של נניח 120, ואז שוב ישן 3 שעות ושוב ארוחה קבועה.. אלא אצלנו הוא אוכל פעם 80, ישן חצי שעה ואז מתעורר ואוכל עוד 100, פעם אוכל 120 ואחרי שעה עוד 40, ופעם אוכל 120 וישן 6 שעות. בגלל שאני לא יודעת מה לעשות ואני מונעת ממנו את ה"תוספות" האלה כשהוא מתעורר אחרי פרקי זמן כל כך קצרים מה שיוצא זה שרוב היום הוא בוכה וצורח.
אני לא יודעת כיצד נכון לפעול במצב הזה..
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האכלה של תינוק בן חודש - תגובה
נירה מירון06/09/2012שלום קטי
אנחנו עוסקים בפורום בהתפתחות סנסו מוטורית. אני מציעה להתייעץ עם תזונאית של הקופה ולקבל המלצות לטווח ארוך.
באופן כללי- את ותינוקך במערכת יחסים חדשה. לא קל לנו, האמהות, להבין את צרכי התינוק מיד, לוקח זמן ללמוד מדוע הוא בוכה.
לעיניין השינה- אני ממליצה לך להשתמש בעיטוף - תוכלי לראות באינטרנט סרטונים- כיצד עושים זאת, אפשר לעטוף גם בחיתול פלנל. יתכן שהיקיצה אינה מרעב- אלא מבהלה וההזנה והקרבה אליך מרגיעים מחדש.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 8.5 חודשים לא צוחקת בקולדנה02/09/2012
ביתי בת 8.5 חודשים אינה צוחקת בקול. היא מראה שמחה על ידי חיוכים רחבים ולפעמים גם צווחת משמחה, אך לא שמענו עדיין צחוק ממש. היא מפטפטת "דה דה דה מה מה בבבבב" וכאילו מנהל שיחה- אני אומרת דה והיא עונה לי.. סקרנית ושמחה. האם יש מקום לדאגה לעניין הצחוק? יש משהו שעלי לבדוק?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 8.5 חודשים לא צוחקת בקול - תגובה
דבי גרוס דולב03/09/2012הי דנה
קשה לי לתת חוות דעת בלי לראות את התינוקת. לי לא נראה שיש מקום לדאגה ושמדובר בטמפרמנט אבל אם אינך שקטה נסי להתייעץ גם עם רופא הילדים.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 7 חודשיםנטלי01/09/2012
שלום רב ,
בני בן 7 חד' זוחל גחון ע"י כך שמקפל פנימה רגל שמאלית בלבד!!! ומושך עצמו קדימה בעזרת ידיים ובטן. ניסיתי להחזיר רגל שמאל לראות מה יקרה אך הוא אינו מקפל רגל ימין אלא נשאר במקום.
בנוסף, עומד על6 טרם זוחל.
האם תקין? האם לא? מה הממלצה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 7 חודשים - תגובה
דבי גרוס דולב03/09/2012הי נטלי
כדי לעודד שימוש ברגל הפאסיבית כדאי דווקא לטפל בה ולא למנוע תנועה ברגל האקטיבית. כשבנך מנסה לזחול נסי לתת לו "קונטרה" בכף רגל ימין עם ברך מקופלת,
כך הלוך ושוב מספר פעמים ביום.
אם בנך כבר עומד על 6 יש סיכוי שזחילת הגחון לא תגיעה ליכולת כהי גבוהה שלה וזה לא נורא. זחילת 6 יכולה להגיע גם עד גיל 10 חודשים כך שבנך בהחלט נמצא במקום טוב מבחינה התפתחותית.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גירוי יתר- תינוקת בת חודש וחציהסובלת30/08/2012
שלום לכולם,
אני רוצה לדעת כמה זמן פעילות הוא נכון עבור תינוקת בת חודש וחצי, ובאיזו פעילות אפשר "לשעשע" אותה.
נמאס לה מאוד מהר- גם מהתבוננות בספר שחור-לבן-אדום, גם מטרמפולינה, גם ממובייל (מנגינה+ תמונה מוארת) על העריסה.
מספיקות לה דקות בודדות עד שהיא מתחילה להביע חוסר שביעות רצון.
אני מוצאת את עצמי מאוד מבולבלת כי אני לא יודעת אם אני משקיעה מספיק בהעסקה שלה מצד אחד, ומצד שני חוששת שלא לחשוף
אותה לגירוי יתר.
אשמח ליעוץ.
תודה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גירוי יתר- תינוקת בת חודש וחצי - תגובה
דבי גרוס דולב30/08/2012הי אמוש
תינוק בן חודש וחצי כמעט ולא זקוק להעסקות חיצוניות. מה שבאמת חשוב עבורו הוא תחושת המגע הקבוע על עורו, תחושת התנועה הנושאת את גופו, הקירבה לאמא והאזנה לקולה. חושיו אינם מספיק מחודדים על מנת להינות ממש ממובייל ומתמונות.
לא ניתן לצפות מתינוק בן חודש וחצי להיות משועשע מספר או טרמפולינה והצפה חושית בגיל זה היא אכן אפשרית לאחר זמן קצר.
לכן אין מקום לדאגה שמא אינך מעסיקה את ביתך מספיק.
בנוסף, אני ממליצה לא להרבות בשימוש בטרמפולינה שכן הדבר אינו מעודד שכיבה על הבטן והתפתחות מוטורית בלבד ואף מעודד עם הזמן נסיונות התרוממות דרך שרירי הבטן.
חשוב למצוא את המנון המתאים בין שהייה קצרה מול מובייל או ספר, נשיאה על הידיים, יציאה לטיול או סתם שהייה ללא גירויים.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התגובה, דבי! השאלה היא.
הסובלת31/08/2012האם יש פרק זמן מומלץ, נכון, להעסקה? כמה זמן היא אמורה להיות בתעסוקה כלשהי, או יותר נכון מה שאני מנסה לשאול זה איך אני יכולה לדעת שאני לא מעמיסה עליה ושהיא אכן מקבלת את המינון הנכון של תשומת לב?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התגובה, דבי! השאלה היא. - תגובה
דבי גרוס דולב31/08/2012הי אמוש
אין פרק זמן נכון של העסקה, לכל תינוק יש את היכולת שלו להכיל וכמו שאמרתי, לא צריך להעסיק יותר מדי, לא בגיל כה צעיר. צריך להרגיש את התינוק וקשה לעשות הכללה, כשלביתך ימאס מבהייה במובייל את מייד תביני ותרגישי את זה ותקחי אותה לידייך.
את תשומת הלב עליה את מדברת תקבל ביתך מימך ולא מעזרים חיצוניים ואני בטוחה שתדעי כמה מגע, תנועה ויחס אישי צריך לתת לה. שאר האמצעים שציינת הם רק תוספת בגיל זה.
מקווה שהסברתי את עצמי טוב ואם לא, אני פה(-:
בברכת
שבת שלום
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סליחה על האורך אך זקוקה ממש לעזרהשירלי28/08/2012
שלום רב,
יש לי תינוקת בת שבעה וחצי חודשים. נולדה בשבוע 38 במשקל 2.400. כיום עדיין פיצית שוקלת כמעט 7 קילו. מבחינה מוטורית מתהפכת רק מבטן לגב. מסתובבת בציר. מרימה רגלים לפה ומושיטה ידיים לצעצועים. התהפכות מגב לבטן או זחילה אינם נראים באופק, שלא נדבר על ישיבה.
מבחינה תקשורתית הילדה מדהימה. מחייכת בלי הפסקה, ממלמלת מלא, מקשקשת, צוחקת, צווחת בהנאה, מקסימה את הסביבה שלה ואין אחד שרואה אותה ולא מתפעל מהתקשורתיות שלה. אך... מהיום שהיא נולדה היא בוכה המון כשהיא על משטח. בהתחלה חשבנו שמדובר בגזים אך כשעברו 4 חודשים והמצב נמשך הבנו שכל מה שהיא רוצה זה רק ידיים ואכן רק על הידיים היא נרגעת וחוזרת לחייך ולקשקש. גם כשאני לידה על המזרן היא לא מוכנה לשכב יותר מחמש דקות ולא נדבר שאם אני מסתובבת בבית ולא צמודה אליה היא ישר מתחילה עם צרחות היסטריות מה שמקשה כמובן על ההתנהלות בבית ועל ההתפתחות המוטורית שלה. גם כשאנחנו יוצאים איתה לטיול בעגלה, היא צורחת בעגלה והצרחות יכולות להימשך זמן רב. לאחרונה החלטנו אני ובעלי לשנות גישה ובמקום לקחת אותה על הידיים כל פעם שהיא בוכה, לתת לה לבכות עד שהיא תבין שבעזרת בכי היא לא תצליח להשיג את מה שהיא רוצה, אבל היא עקשנית ומסוגלת לבכות בהיסטריה גם שעתיים מבלי לנסות ולהעסיק את עצמה ונראה כי גם גישה זו אינה פועלת. אני כבר ממש חסרת אונים לגבי המצב שלא לדבר שאני מודאגת מאד מהתפתחותה המוטורית. החסד היחידי שיש לי עם הקטנה זה שהיא ישנה מעולה בלילה ובמהלך היום גם. אני ממש בדיכאון מהמצב הזה. כל יום אני קמה בבוקר ויודעת שהולך להיות עוד יום סיוטי של צרחות בלתי פוסקות. יש לציין שאני בהריון בחודש חמישי ואולי זה משפיע עליה, אך גם כשלא הייתי בהריון היא הייתה בדיוק אותו הדבר. מה עושים?? האם זה משהו הפיך??? האם יש לה בעיה רצינית??
הרופאה שלה מודעת למצב והאמת שלא התרגשה כ"כ ( וגם בטיפת חלב לא התרגשו ואמרו לי לחכות עד גיל 9 חודשים )אך בכל זאת הפנתה אותי למרכז התפתחותי. אני מנחשת שגם אתם תשלחו אותי למרכז התפתחותי ע"מ שיאבחנו אותה, אך התורים לשם ממש ארוכים ( 3 חודשים ) ובינתיים אני זקוקה להכוונה או עצה טובה שתוציא אותנו מהפלונטר הזה.
שוב, סליחה על האורך של ההודעה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר - ריחוק מבתיאב27/08/2012
שלום
אני אב לילדה בת שנה וארבעה חודשים. מעורב מאוד בגידולה מיום היוולדה . מאכיל, מקלח, מתעורר בלילות, מחבק מנשק, מקריא סיפורים ושר שירים וכדומה.
בחודש האחרון בתי כלל לא ניגשת אליי, ברגע שאני מתקרב אליה כדי להרים אותה, להאכיל אותה, לשחק איתה, להרדים אותה או קם אליה בלילה , היא בוכה בכי היסטרי ומבקשת כל הזמן את אמא.
היא לא מוכנה שאעשה איתה כמעט שום דבר. אני צריך ממש "לעבוד" קשה כדי שהיא לא תתנהג כך איתי.
לא היה שום אירוע מכונן שייצר תגובה כזאת מצידה, זה החל ממש פתאום ואשתי ואני ממש לא יודעים מה לעשות נוכח המצב הנוכחי.
האם ידועה לך על תופעה מסוג זה בגיל כזה?
מה יכולה להיות סיבה להתנהגות כזאת?
מה ניתן לעשות כדי להחזיר את המצב לקדמותו?
אשמח מאוד לעזרה - המצב מאוד מתסכל.
המון תודה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריחוק מבתי - תגובה
נירה מירון27/08/2012אבא יקר. הפורום שלנו עוסק בהתפתחות סנסו מוטורית. ושאלתך היא מהתחום הרגשי. אולי ירגיע אותך לדעת שמניסיוני התופעה מאד נפוצה? בעיני הלא מקצועיות בתחום זה-אני מציעה לא לוותר. למצוא את הדברים בהם אתה חזק יותר ושונה בגישתך מהאם. (משחקי השתוללות?סיפורים?יציאה משותפת לפארק? אל תראה לבתך שאתה נרתע מהתנהגותה או נעלב( זה באמת מעליב) וזה יעבור. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחנך תינוק בן עשרה חודשים?נירית27/08/2012
הי, בני בן עשרה חודשים, ומאז שהתחיל לזחול (לפני כחודשיים גחון ולפני חודש שש) נהנה מאוד לקחת צעצועים ומוצצים מילדים אחרים (לפעמים פשוט ניגש לתינוק ולוקח לו מוצץ מהפה..), איך אפשר לחנך אותו שזה לא בסדר? אני מוצאת את עצמי רודפת אחריו ומרחיקה אותו מילדים אך זה לא מרגיש לי נכון. הוא עוד לא ממש מבין מה זה "אסור" ו"לא" (או שמבין ולא מציית..)
אגב האם זה אומר משהו על האופי שלו או שזה טבעי בגיל הזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחנך תינוק בן עשרה חודשים? - תגובה
נירה מירון27/08/2012שלום נירית.אמנם הפורום שלנו עוסק בהתפתחות סנסו מוטורית אבל מניסיוני סוגיית הגבולות היא חלק מההתפתחות וקשורה פעמים רבות גם להתפתחות הסנסו מוטורית. הגעת לגיל שאפשר להתחיל. חינוך הוא תהליך ארוך וממושך. זה בהחלט הזמן להתחיל לדבר חינוך. תאמרי לבנך בקול חזק ובטוח מה דרישתך ממנו. הוא לא יקשיב לך בפעם הראשונה ואולי גם לא בעשירית. אבל אם תחזרי שוב ושוב ושוב בסוף המסר ייקלט. עיקריות ונחישות אלה מילות המפתח. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק בן 9 חודשייםיעל26/08/2012
שלום,
לבני מלאו 9 חודשים לפני מס' ימים. הוא החל לזחול החל מגיל 8 חודשים ושבוע.
מהו הזמן הסביר שבו עלי לצפות שיתחיל להתיישב? לאחרונה שמתי לב שמנסה לטפס ולפעמים יושב על הטוסיק כאשר הוא מוצמד לרגליים האחוריות שלו.
תודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק בן 9 חודשיים - תגובה
נירה מירון26/08/2012שלום יעל. ההתיישבות מתרחשת מעמידה על שש או משיבה על הצד. כשהתינוק על שש הוא בעצם צריך להעביר משקל אחורה והצידה ,לדחוף עם כפות הידיים את הרצפה ,לנתק אותן ולעשות רוטציה עם האגן. זו תנועה מורכבת הדורשת הפרדות תנועה ,מערכת שיווי משקל מפותחת דיה ותאום בין פלג גוף עליון ותחתון. אם תספקי לו את ההזדמנות להיות כמה שיותר על הרצפה על בטנו זה יקרה בקרוב. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עיכוב בהליכה עצמאיתאביה25/08/2012
שלום,
בני נולד בשבוע 34 להריון. ההתפתחות המוטורית שלנו מבחינת זחילה , עמידה והליכה מאוד איטית (ומובנת)- זחילה על גחון בערך בגיל 6-7 חודשים, זחילה על 6, עמידה וישיבה, מעט לקראת גיל שנה.
היום הוא בן שנה ושלוש ועדין לא הולך באופן עצמאי, אם כי מאוד יציב כשהולכים איתו יד ביד (כמעט לא נתמך) או כשהוא נעזר בחפץ כדי להגיע ממקום למקום. ניסיתי מספר פעמים לעזוב את ידיו בזמן עמידה והוא אכן נעמד פרק זמן לא מבוטל אך מיד התיישב, הכל תוך כדי חיזוקים חיוביים והתלהבות.
אני מרגישה שאין לו מספיק ביטחון לעזוב את התמיכות ומעדיף לזחול. אני מנסה ללמד אותו שאם הוא מעוניין להגיע למקום מסוים- אנחנו הולכים ולא זוחלים.
לקחתי אותו לאורטופד, לא ראה בעיה מסוימת.
האם יש דרך שאוכל לחזק את הביטחון העצמי שלו להתיל ללכת לבד?
האם יש דרכים אחרות שאוכל לעשות כדי לעודד הליכה עצמאית?
תודה מראש!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עיכוב בהליכה עצמאית - תגובה
דבי גרוס דולב25/08/2012הי אביה
לא ציינת אם הגיל של בנך כרגע אם הוא מתוקן או לא, בכל מקרה ובשני המקרים לא מדובר בעיכוב התפתחותי. לאור זה שבנך עשה את כל שלבי ההתפתחות הקודמים קצת מאוחר ומכיוון שהוא עוד לא בן שנה וחצי, לא מדובר בעיכוב. תהליך העמידה וההליכה העצמאי או די דרמטי בחיי התינוק ולכן צריך עוד קצת סבלנות ולהמנע מלחץ על התינוק.
כדאי גם להמעיט מעט עם ההולכה בעזרת ידיים שכן הולכה כזו עלולה לעכב מעט את ההליכה העצמאית שכן כך מתבסס שיווי המשקל של התינוק על גורם חיצוני ולא על המערכת הפנימית של התינוק.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 10.5 חודשים ולא מתיישבתרעות23/08/2012
שלום
הבת שלי בת 10.5 חודשים, זוחלת גחון מגיל חצי שנה בערך
היא עדיין לא התרוממה לזחילת 6 (או 4? אני לא בטוחה איך זה נקרא.. הכוונה היא לזחילה הגבוהה ולא לזחילת גחון:)
היא כבר נעמדת על הברכיים ומחזיקה, ובשבוע האחרון התחילה לטפס במדרגות ולהיעמד ממש ישר תוך כדי שהיא מחזיקה שולחן/סורגים של לול
אם היא נמצאת על הבטן ונשענת עליי היא מצליחה להתרומם לישיבה, היא יושבת זקוף ויציב גם עם רגליים משוכלות וגם עם רגליים ישרות, מסתובבת אחורה בישיבה ויכולה לשמור על שיווי משקל כדי לקחת צעצועים או לזוז בלי ליפול, אבל היא לא מצליחה (האמת היא שלא נראה שהיא מנסה) להתיישב משכיבה על הצד
היא שוכבת על הצד, עם היד על הרגל, אבל לא מתרוממת מהתנוחה הזו לישיבה
הבנתי שהשלב הזה מגיע אחרי שתינוק מתחיל לזחול זחילת ארבע, אבל גם את זה לא נראה שהיא מעוניינת לעשות...
האם יש דרך לעודד אותה?
האם יש סיבה לדאגה?
תודה
רעות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 10.5 חודשים ולא מתיישבת - תגובה
נירה מירון24/08/2012שלום רעות. ההתיישבות המאורגנת תהיה מעמידה על שש או משיבה על הצד. דרך נוספת להתיישב היא מעמידה אך היא מתרחשת מאוחר יותר. תני לה את הזמן להבשיל את עמידתה על שש. תוכלי לתרגל עמה את המעבר- כשהיא עומדת על שש שבי מאחוריה,משכי את האגן שלה אליך כשרגליה משוכלות-רגל ימין פונה פנימה ושמאל החוצה-כמו בישיבה משוכלת. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבת 10.5 חודשים ולא מתיישבת
רעות24/08/2012הי נירה
תודה רבה על תגובתך
האם יש דרך לעודד אותה להזדקפות על 6 וזחילה על 6?
כי כמו שכתבתי, היא שוכבת על הצד אסל ממש לא מנסה להתרומם מהתנוחה הזו
לישיבה..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבת 10.5 חודשים ולא מתיישבת - תגובה - תגובה
נירה מירון24/08/2012השאלה היא מדוע אינה מתיישבת. ייתכן שמערכת שיווי המשקל לא בשלה דייה. ייתכן שחגורת הכתפיים לא מספיק חזקה. ייתכן שיש גמישות גדולה במפרקי הירך. קשה לי לדעת מבלי לראות את הילדה ולהבין מה שורש העיניין. באופן כללי אפשרי לה להיות כמה שיותר על הרצפה,על הבטן על מנת לעודד התרוממות. אל תושיבי אותה לשחק. אלא אפשרי לה להגיע לזה בעצמה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלבי התפתחותגלי23/08/2012
בן חצי שנה מתהפך מהגב לבטן ומהבטן לגב וגם כבר עומד על שש ועל ארבע, ודוחף עצמו אחורה. כשמחזיקים אותו על הידיים הוא מתיישב וגם נעמד בחוזקה על שתי כפות הרגליים שלו.
הבעיה היא שלמרות שהוא יודע להתהפך מהבטן לגב, הוא ממעט לעשות זאת בזמן העירות ועושה זאת מתוך שינה בעיקר).
בעבר כבר כתבתי לכם בפורום הזה וביקשתי עצות כיצד לעודד אותו להתהפך, אבל כל התרגילים שנתתן לי לא עוזרים - הוא מתעצבן ובוכה.
האם הוא יכול להתחיל לזחול ורק אח"כ לסגל לעצמו טכניקת היפוך מהבטן לגב או שיש חשיבות לכך שזה יקרה לפני שיזחל?
ומה בכ"ז ניתן לעשות כדי לעודד אותו להתהפך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלבי התפתחות - תגובה
נירה מירון24/08/2012שלום שירי. אני מבינה מתוארך שבנך מתקשה לשכב על הבטן. מאחר והוא ממעט לשכב על הבטן הוא ממעט להתהפך מהבטן לגב. מתן תרגילים באמצעות הפורום זהו כלי מוגבל. התרגילים צריכים להתאים לקושי הספציפי ויש צורך באבחון על מנת לדייק. את מוזמנת לאבחון מסודר כאשר באבחון כזה מודגמים התרגילים על הדקויות והספסלים יקציב לתינוק שלך. ניסיונותיו להתיישב ולהעמד לפני שמיצה את ההתהפכות והזחילה מעידים על אותו קושי של שכיבה על הבטן. אשמח לעזור!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחוששת שלא הבנת אותי...
גלי24/08/2012נירה שלום,
תודה על המענה המהיר.
לצערי, הבנת אותי לא נכון. בני בכלל לא מתקשה לשכב על הבטן, להיפך, הוא מתהפך הרבה מהגב לבטן ונשאר ככה. הוא מסתובב על צירו כשהוא על הבטן, מתקדם לאחור וסתם משחק - על הבטן - במשך דקות ארוכות.
ועדיין - הוא ממעט להתהפך מהבטן לגב, על אף שהוא יודע לעשות זאת. וכן מקדים להעימד על שש ועל ארבע (וגם עושה תנועות של קדימה ואחורה כשהוא עומד על שש), ואף להיעמד על שתי רגליו כשמושיבים אותו על מישהו.
אני מבינה שהפורום לא נועד לתת איבחון פרטני, אך רציי לדעת האם יש בעיה לעודד אותו לזחול (נראה כי הוא מוכן לזחילה עצמה) עוד בטרם סיגל לעצמו טכניקת התהפכות ברורה מהבטן לגב.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחוששת שלא הבנת אותי... - תגובה
נירה מירון24/08/2012מתוארך הנוסף לא עולה כי יש עיכוב או קושי. תני לזמן לעשות את שלו. אין צורך לעודד תהליכים אלא אם כן אינם מתרחשים עקב קושי מוטורי. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!!!
גלי25/08/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זחילה והתפתחות- בבקשה עזרהרונית23/08/2012
צהריים טובים,
בני בן 8 חודשים. מגיל 7 חודשים הוא עומד על 6 ומנדנד את עצמו אך עדין אינו זוחל אפילו לא צעד אחד, הוא כן מגיע לצעצועים על ידי זחילת גחון.
האם ייתכן שרכש את עמידת 6 כבר לפני חודש אבל למעשה לא זוחל? האם ניתן לעשות משהו על מנת לקדמו? האם דבר זה אינו מעיד על בעיה (חגורת כתפיים חלשה וכו')?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זחילה והתפתחות- בבקשה עזרה - תגובה
נירה מירון23/08/2012שלום רונית. בנך נמצא בשלב שלפני זחילה על שש. השלב הבא יהיה לנתק את היד מהרצפה ,להשען על היד הנגדית, לנתק רגל ולהביאה קדימה- מסובך! תנועה זו דורשת תאום בין הידיים לרגליים ומערכת שיווי משקל מפותחת דיה. אם בנך זוחל זחילת גחון מאורגנת אז חגורת הכתפיים שלו מפותחת דיה. קשה לדעת מבלי לראותו האם אינו זוחל בגלל קושי או כי טרם הגיע הזמן לכך. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עידוד זחילה בת 8 חודשיםהדר22/08/2012
שלום רב,
בתי בת 8 חודשים, מגיל 5 חודשים מתהפכת בחופשיות מהגב לבטן ולהפך.
היא מעדיפה להיות על הגב, אבל נמצאת גם על הבטן לא מעט, ישנה, נחה ומשחקת אבל...
עדיין אינה זוחלת, כשהיא רוצה להגיע לצעצוע לפניה היא מושיטה ידיים וכשהיא לא מצליחה היא מתהפכת על הגב וממשיכה ככה עד שמשנה מיקום ומגיעה לצעצוע (אני לא מתכוונת לגילגול לצעצוע שנמצא בצד, כמו ששמעתי אצל לא מעט תינוקות) איך מעודדים זחילה? אילו תרגילים ממולצים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עידוד זחילה בת 8 חודשים - תגובה
נירה מירון23/08/2012שלום הדר. בגיל 8חודשים אנו מצפים לראות זחילה תקינה ומאורגנת. אולי בשל קושי מסוים בתך מצאה את הדרך להתקדם ממקום למקום. בלתי אפשרי לדעת זאת מבלי לראות את הילדה. אם יש צורך בתרגילים ,יהיו אלו מותאמים לקושי המונע זחילה תקינה. אני מציעה לגשת לאבחון מסודר. אשמח לעזור!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)
(1).jpg)