מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- פרקרדיטיס (חזרה לפעילות גופנית)ולדיק09/02/2019
שלום
אני בן 33 אחרי 3 ארועים של פרקרדיטיס
2010
2018 אוק
2018 דצמ
בשלושת הפעמים כאבים בחזה ללא נוזל
טיפול בקולחיצין איבופן ונקסיום
בין הפעם השניה לשלישית הטיופל בקולחיצין היה לחודש.
לאחר הפעם השלישית בשיחרור מבית החולים הומלץ קולחיצין ל 3 חודשים
אל לאחר בירור עם קרדיולוג הומלץ להכפיל את המנה (פעמיים ביום ופעמיים בערב) למשך חצי שנה
1. האם זה באמת נחוץ והגיוני?
2. מתי ניתן לחזור לפעילות גופנית לאחר פרקידיסיט (recurrent or acute) האם מספיק תוצאות תקינות של סרולוגיה וממדי דלקת או יש צורך בהמתנה ממושכת יותר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט09/02/2019פעילות ספורטיבית מומלץ לחדש כחצי שנה לאחר פרקרדיטיס.
לגבי טיפול תרופתי - פורום כזה לא יכל להחליף המלצה של קרדילווג שבדק אותך באופן בלתי אמצעי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת טרופונין מה זהגיל06/02/2019
שלום מה זה בדיקת הטרופונין הזה שלוקחים בדם
ששולל בעיה בלב כי תמיד לוקחים תבדיקה הזאת בהקשר של הלב מה זה אומר דוקטור ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט06/02/2019טרופונין הוא חלבון המצוי בתאי שריר הלב. כאשר תאי שריר הלב ניזוקים מופיע טרופונין בדם. כלומר מציאת טרופונין בדם הוא סימן לנזק ללב, שעלול לנבוע מסיבות רבות כגון: התקף לב, דלקת שריר הלב, תסחיף ראתי, אי ספיקת לב ועוד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איזה מידע מתקבל מסטטוסקופ?דני06/02/2019
דוקטור לגביי מכשיר הסטטוסקופ מה נותן לכם קרדיולוגים בפרט ורופאים בכלל המכשיר הזה כי תמיד שיצא לי ליהות בבדיקות יש תקטע שהם רושמים בסיכום בדיקה גופנית תסיכום שלהם אחרי שהם בודקים אם המכשיר הזה תחת נושא בדיקה גופנית, מה אפשר ללמוד על הלב ולקבוע דרך המכשיר הזה על הלב ? מה אפשר להסיק מזה ? (איזה תמונת מצב? מעבר לבדיקות האחרות אני מתכוון של הלב...), מה הסטטוסקופ נותן איזה מידע? והאם דרך שמיעה אפשר להסיק שהלב בסדר ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט06/02/2019סטטוקופ מאפשר האזנה לקולות הלב ולאבחן אוושות שלעיתים נובעות מבעית מסתם או מחלת לב אחרת. כמו כן מאפשר האזנה לריאות לאבחן דלקת ריאות, אסטמה או גודש ראתי הנובע מאי ספיקת לב. ניתן גם להאזין לקולות המעיים בבטן במקרה של חשד לבעיה בטנית, ויש עוד שימושים כמו בדיקת מיקום נכון של טובוס בקנה הנשימה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דופק גבוה גם במנוחהמושיקו05/02/2019
דוקטור זה שדופק גבוה מאוד עולה במאמץ ידוע שזה תגובה פיזיולוגית תקינה ולא מסוכנת, אם אותה תופעה של דופק גבוה קוראת גם במנוחה ( שאין בעיית תריסיות אנמיה ושאר הבעיות האחרות והקצב הוא סינוס ) אז מה ההבדל בעצם ? הרי פה זה תגובה פיזולוגית תקינה במאמץ ובמנוחה שאין שום בעיה אחרת והכול סינוס ותקין יש הבדל בין דופק כזה וכזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט06/02/2019ראה תשובתי לינון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרבה פעמים קצב מעל 100 במנוחהינון05/02/2019
דוקטור עשיתי מלא בדיקות לב, טרופונין בדיקת דם מספרי אקג שהיה לי דופק מהיר ביצעתי תאקג ...ועוד ועוד בדיקות והכול היה תקין, הדופק לאחרונה הוא 80 ומשהו במנוחה אבל הרבה הרבה פעמים הדופק עובר ת100 ומגיע גםל120 ל130 במנוחה אומנם זה סינוס ותקין אז למה זה קורה לי במנוחה הרבה פעמים ?אם הכול תקין... תפקודי תריס ועוד בדיקות אחרות גם תקינות .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט06/02/2019דופק מהיר עלול לנבוע מסיבות רבות: כאב, חרדה, מחלת חום, אנמיה, יתר תריסיות, חוסר כושר גופני ועוד. אם כל הסיבות נשללו יתכן מצב בו הקוצב הטבעי של הלב פועל מהר מדי מעצמו. במצב כזה מטפלים על ידי תרופה המאטה את הקצב למשל קרדילוק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרופסור מה אומר התרשיםיותם05/02/2019
שלום פרופסור רוט
בדיקה שביצעתי מה אומר התרשים bpm 103
תודה גדולה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט06/02/2019התרשים לא טוב טכנית -- יש ארטיפקטים רבים ככל הנראה בשל מגע לא טוב של האלקטרודות בעור. הקצב נראה תקין אך מעט מהיר 103 פעימות בדקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צנתור או טיפול תרופתייגאל05/02/2019
במקרים של היצרות בעורקים הכליליים, האם ומתי כדאי לנסות קודם טיפול תרופתי לפני צנתור?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט06/02/2019בכל מקרה של טרשת עורקים דרוש טיפול תרופתי בגורמי הסיכון כדי לעצור את התקדימות הטרשת. צנתור דרוש כאשר יש חשד לטרשת חסימתית בה ניתן לטפל על ידי תומכן ( סטנט) למשל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעות לוואי של אליקוויסמשה04/02/2019
שלום רב,
אימי בת 83 מטופלת מזה 4 חודשים אליקוויס 5mgX2 וקרדילוג 1.25mg עקב אירוע של דופק מהיר 160 שלאחריו פונתה למיון ושם איבחנו ריפרוף פרוזדורים שחזר לעצמו ספונטנית.
מתחילה הטיפול התחילה פריחה, תחילה מועטה. פריחה בצורת נקודות אדומות בזרועות ובצוואר, פריחה מגרדת.
הייתה אצל רופאת עור שנתנה לה משחה נגד פטריות. אך ללא הועיל...חזרנו לרופא הקרדיולוג שדחה אותנו בארגסיביות ומבלי לבדוק. אמר שזה טיפול של רופאת עור ולא קרדיולוג.
מה דעתך. האם זו תופעה של האליקוויס? האם רופאת עור יכולה לעזור במקרה זה?
הקרדיולוג אמר שזה לא התחום שלו. שתלך שוב לרופאת עור ורק היא תטפל או תאבחן אם תופעת הפריחה נובעת מהאליקוויס
.....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט06/02/2019לא ברור אם הפריחה קשורה לאלקוויס. אם הקרדילוק החל להנתן באותו זמן יחד עם האלקוויס גם הוא עלול להיות הגורם.
אם כך כדאי לנסות להפסיק קרדילוק -- באישור רופא המשפחה שישקול אם לתת טיפול חליפי למשל נורמיטן. אם זה לא יעזור לאחר מספר שבועות. ניתן יהיה להחליף אלקוויס בתרופה נוגדת קרישה אחרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח אקג שעשיתי פרופסוראיתן04/02/2019
שלום רב אשמח להתרשמותך בעניין תרשים האקג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט04/02/2019האקג מראה קצב לב מעט מהיר אך פרט לכך תקין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אקג דוקטור תוצאות דופק 134משה04/02/2019
דוקטור אקג שעשיתי אתמול בגלל שהיה לי דופק 134
מה אומר התרשים ? אציין ש הbpm אם אתה לא רואה רשום 119
תודה מראש על התשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט04/02/2019האקג מראה קצב מעט מהיר פרט לכך תקין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשינוי st
משה09/02/2019דוקטור שלום קרדיולוג ראה תתרשים ואמר לי כמוך שזה קצב סינוס תקין ומהיר, אבל רופא הפרעות קצב שגם שלחתי לו אמר לי שיש שינוי st בתרשים הזה מה זה אומר ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשינוי st רואים כאן
משה09/02/2019דוקטור רואים כאן שינוי st בתרשים ? ומה זה אומר בכלל ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשינויים לא ספציפים במקטע st
משה09/02/2019שינויים לא ספציפים במקטע st
זה מה שאמר לי מישהו על התרשים מה זה אומר ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט09/02/2019שינויי ST לא ספציפיים באקג ברוב המקרים אינם משמעותיים. הם עלולים להיות בעלי משמעות אם האקג בוצע בזמן סמפטומים כגון כאבם בחזה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת אקו לב רגילה או במאמץ?מיכל03/02/2019
בעקבות תלונות שלי על כאב בחזה בשעת מאמץ, רופא המשפחה הפנה אותי לבדיקת ארוגומטריה ובנוסף לבדיקת אקו לב רגילה (במנוחה). האם לא כדאי שבדיקת האקו לב תהיה במאמץ? (הבנתי שאקו לב במאמץ היא הבדיקה הרצויה כי היא משווה בין מצב המנוחה למצב המאמץ).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט04/02/2019להעריך סיבת כאבי חזה ניתן על ידי ארגומטריה וגם על ידי אקו מאמץ הרופא מעריך את מצב המטופל ומחליט איזו בדיקה עדיפה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות אקו לב עדכניתאנונימי03/02/2019
שלום רב, לאימי עשו אקו לב כמידי שנה. הרופאה שבדקה אותה בבדיקת אקו-לב אמרה כי התוצאות טובות.
תוצאות אקו לב של EF לאורך השנים:
2015- EF 70
2016- EF 65
2018 EF 65
2019 EF 55
שאלתי היא כזאת: לאורך השנים (מ2015) אימי עשתה בדיקת אקו-לב ובתוצאת EF יש הבדל.
האם יש צורך לדאוג שלאורך השנים יש ירידה בתוצאת EF?
בבדיקה מהירה באינטרנט ראיתי כי EF C בתוצאה נמוכה מ55 הוא לא טוב. האם יש מקום לדאגה?
ושנית, מה זה הפוקינזיה של ספטום? האם יש לדאוג?
תודה רבה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט03/02/2019אכן יש מגמת ירידה בתפקוד הלב לפי בדיקות האקו העוקבות. כדאי לפנות לקרדילוג שיבחן את תוצאות האקו ואת מצבה של אמך ויחליט אם יש צורך בפעולה כלשהי לברור סיבת הירידה בתפקוד.
היפוקנזיה של הספטום פרושה ירידה בכוח ההתכווצות של המחיצה בין חדרי הלב. זה יכל להסביר את הירידה בתפקוד ואם אכן כך מצריך ברור רפואי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות אקו לב עדכנית
אנונימי03/02/2019פרופסור תודה רבה קודם כל על תשובתך המהירה.
אני בהחלט קובעת לרופא קרדיולוג בהקדם שיראה את הממצאים.
ובגדול, האם יש מקום לחשש? האם זה דבר נפוץ שיורד ככה? (אמי בת 67 ומרגישה בדרך כלל טוב). האם יכול לעלות בחזרה? ואם צריך טיפול, זה חיב להיות פולשני? או גם כדורים? ואיך זה יכול להיות שהרופאה שבדקה את אמי אמרה שהכל בסדר אם יש ירידה בתפקוד?
תודה רבה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט04/02/2019לרופאה שבדקה את אמך יש יתרון עלי כיון שהמידע שבידי מוגבל רק לאחוזי מקטע הפליטה בבדיקות האקו. לכן יתכן שהצדק אתה ואין לזה משמעות. לשם זהירות אני ממליץ שאמך תפנה לקרדילוג עם תוצאות הבדיקות להערכה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עייפות ודקירות בחזה אחרי צנתורהילה03/02/2019
לפני שבוע אבא שלי עבר צנתור והכנסת סטנט, אתמול הוא התחיל להתלונן על עייפות ועל דקירות בחזה, האם זה תקין או שיש לפנות למיון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט03/02/2019לא ניתן לשלול בעיה באמצעות פורום מעין זה כדאי לפנות לרופא שיתרשם מהסמפטומים יבצע אקג יחליט אם יש צורך בהמשך ברור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תודה ושאלה אחרונה בנושאיעל01/02/2019
סליחה על השאלה הנוספת. אבל העובדה שדוקא ככל שההליכה נמשכת והמאמץ גובר דוקא אז הכאב נעלם לחלוטין, לא סותרת את האפשרות של תעוקה? תודה מראש על תשובתך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט03/02/2019לא זה לא סותר יש מקרים בהם תעוקה קיימת בתחילת המאמץ וחולפת בהמשך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעילות גופנית בזמן כאב בחזהיעל01/02/2019
בהמשך לשאלתי הקודמת (כאב בחזה בתחילתה של הליכה ספורטיבית) האם רצוי שאמשיך לצעוד בשעת הכאבים? או שעלי להפסיק ולנוח?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט01/02/2019לא כדאי להמשיך לצעוד בזמן כאבים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



.jpg)



