מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בידקת מעקב לרשרוש בלבמולי10/01/2019
לפני הגיוס גילו אצלי רשרוש בלב, בדיקות מאמץ יצאו תקינות והייתי חייל קרבי עם פרופיל 97. לא עשיתי בדיקות מאז (5 שנים) האם צריך לחזור למעקב?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט10/01/2019רצוי להבדק על ידי רופא המשפחה ואם אמנם יש אוושה לבבית לבצע בדיקת אקו לב לבחון אם מדובר בממצא משמעותי או לא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוסף מזון ויניה ומדללי דםאהרון ברקוביץ07/01/2019
שלום,
האם יש סיכון בשימוש בתוסף "ויניה" למי שמשתמש בפלוויקס ובקדקס?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט07/01/2019ויניה מופק מענבים איני מכיר מחקר מבוקר שבדק את ההשפעות של תכשיר זה ולכן אין לי מידע לגבי הבטיחות של שילובו עם פלביקס או קדקדס.
זה בדיוק החסרון של תוספי תזונה - הם לא נבדקים במחקרים מבוקרים כיון שאינם מוגדרים כתרופות אבל משווקים כמועילים בריאותית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים ביד שבועיים אחרי צנתורדורין06/01/2019
לפני שבועיים בעלי עבר צנתור בעקבות אירוע לב. מאז הוא מתלונן על כאבים ביד, היא חמה ונפוחה קצת וגם יש שטף דם. בימים שאחרי הצנתור אמרו שזה בסדר ושזה יעבור מעצמו, אבל עברו שבועיים והמצב לא משתפר, האם זה עוד בגדר נורמלי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט07/01/2019יש לבדוק את היד לודא שהדופק תקין ואין זיהום מקומי לשם כך יש לפנות לרופא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות של בדיקת MRIאנונימי03/01/2019
שלום דוקטור.
הופנתי לMRI בשל עבר של פריקארדיטיס לפני כשנתיים. כיום בריא עוסק סספורט באופן יומיומי בן 23.
בתוצאות בדיקת הMRI לפני כשבועיים נכתב כי מודגמת האדרה מאוחרת של הפריקרד ללא נוזל פריקרדיאלי והפריקרד לא מעובה.
רציתי לשאול האם ההאדרה המאוחרת של הפריקרד זה נתון תקין או שיש איזו פגיעה בפריקרד?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט07/01/2019ממצא זה יכל לנבוע המפרקרדיטיס הישן. בכל אופן יש לחזור לרופא שהפנה לבדיקה לקבל את חוות דעתו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בצד שמואל של בית החזהבריג`יט02/01/2019
אני בת 59 מטופלת ביתר לחץ דם, כבר כ 3 שנים שאני מתרוצצת מרופא לרופא, כולל אישפוזים לבירור מקור הכאב שתוקף אותי בצד שמאל של החזה בזמן מאמץ, אכילה, כשקר, או כשאני מתעצבנת.
הכאב יכול להיות כיווץ או לחץ עם הקרנה לגב הנמשך כ 30 דקות.
עשיתי בדיקות ללב שזה כולל מיפוי לב, בדיקת אקו במאמץ, צילום וסיטי בית החזה, סיטי עורקי הלב, לשלוש בעיה לבבית והכל יצא תקין, כולל בדיקת גסטרו, כולל .mr.i גבי ועוד ועד היום לא עלו על הבעיה, כולל מרפאת כאב.
אודה לקבלת תשובה או כיוון למי לפנות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט07/01/2019אם אקו במאמץ, מיפוי לב ו CT של עורקי הלב כולם תקינים אין מדובר בכאב שנובע מבעית לב. אם גם ברור גסטרו היה תקין, יתכן שהכאב נובע ממתח של שרירים של בית החזה-תופעה זו אינה מסוכנת וניתן לטפל בה בתרופות אנלגטיות כמו אקמול או איבופרופן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ברדיקרדיה לילית לאישה בת 56דינה01/01/2019
שלום רב!
אני בת 56 .מטופלת באמלו ליתר לחץ דם.בהולטר האחרון דופק נע בין 46 עד 101.בשעות הלילה ברדיקרדיה בין 46 עד 51.הולטר לפני שנה וחצי הדופק המינימלי 51.אקו שנעשה האוגוסט ומיפוי שנעשה בספטמבר תקינים.ההולטר שלפני שנה היה תוך כדי טיפול בקרדילוק וההולטר החדש ללא קרדילוק.
אני לחוצה מאוד ומבינה והמצב מחמיר ובלילה לאדם אין שליטה בדופק ואני חוששת מדום לב.האם יש מה לעשות בנדון?
תודה רבה.
דינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט02/01/2019דופק של 46 בדקה בזמן שינה אינו בעייתי ואינו גורם לדום לב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד שאלה קטנה,אם אפשר...
דינה02/01/2019שלום,פרופסור רוט!
תודה על תשובתך.האם זה לא משנה שכרגע יש לי דופק 46 בשינה ללא טיפול בקרדיילוק וקודם תחת הטיפול לקרדילוק היה לי בשינה 51-55?
תודה רבה.
דינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט07/01/2019לא אין זה משנה כל עוד הדופק בזמן ערנות ופעילות עולה לפי הצורך באופן תקין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת אקג אודה על הסברצחי01/01/2019
בן 55.
ביצעתי בדיקה אקג עקב לחצים בחזה מדי פעם ותחושה של הפרעת קצב כמו פעימה חסרה.
בדיקה מצורפת.
בפיענוח כתוב
Normal sinus rhythm
.
Poor R wave progression in right precordial leads.
מה המשמעות של הממצא והאם הוא מסביר את ההרגשה ?
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט02/01/2019באקג אין ממצא המסביר כאבי חזה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דימום וכאב חזק לאחר הזרקת תרומביןפיני31/12/2018
שלום ד"ר נכבד
לפני כשבוע עברתי הזרקת תרומבין בעיקבות דימום מעורק פמורלי מימין לאחר הכנסת סטנט לקרוטיס. הסגירה צלחה אך בעקבותיה הופיעו שטפי דם שמתחילים להיספג ובצקת בשיפור. העניין הוא כאב חזק ברגל אשר אינו משתפר. האם זו תופעת לוואי בשל חבישות הלחץ הארוכות שהיו חלק מהטיפול? האם זהו מהלך החלמה תקין? אחרי כמה זמן אפשר לחזור לפעילות מלאה? תודה מראש על תשובתך המלומדת.
פיני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט02/01/2019לא ניתן לענות על שאלתך מבלי לראות את הרגל ולבדוק אותה. עליך לפנות לרופא להבדק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מנסה להבין את התופעהויקי29/12/2018
שלום רב
אני לפני שלושה ימים פתאום קיבלתי פעימות מוקדמות שהיו קצרות
שלשום פתאום חלו שוב פעימות מוקדמות שעד היום מופיעים ואפילו עם יותר פעימות מוקדמות.
אני מנסה להבין האם זה מסוכן שזה עולה ומה אמור בעצם להיות הסימנים שמיהם כדאי לי להילחץ?
האם גם הגיוני שזה יקרין ליד שמאל או שיהיה מוגבר וכואב בצד הלב מרוב קפיצות? האם זה גורן לעייפות?
ממש נלחצת... האם גיוני שיש יותר במנוחה?
הא.ק.ג אתמול היה תקין אבל לא היה לי הרבה פעימות בזמן ה א.ק.ג
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט29/12/2018פעימות מוקדמות אינן מסוכנות. הן עלולות לעורר חרדה ואי נוחות. כדאי לפנות לרופא כדי לודא האם אכן מדובר בפעימות מוקדמות ומה מספרן במשך 24 שעות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם צריך השתלת דפיברילטורנדב,29/12/2018
בן 27 לאחר התקף לב קשה ו7 צינטורים עם apla חיובי אי ספיקת לב דרגה 3 35% האם אני צריך השתלת דפיברילטור?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט29/12/2018לפי התאור שמסרת יתכן שיש אינדיקציה לדפיברליטור. פנה לחוות דעת של קרדיולוג מומחה באלקטרופיזיולוגיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השפעת בעיות גופניות וכושר גופני על מצב הלבנעמה28/12/2018
שלום.
בעלי בן 48.
לפני 8 שנים נפצע ברגליים ובצוואר ולכן כבר 8 שנים ממעט ללכת. הולך לאט 1-2 דקות עד הרכב. עומד מעט.
רוב היום יושב.
כמו כן לא מפעיל את השרירים בזרועות באופן משמעותי מרים לכל היותר 1 קילו.
המשקל שלו תקין. 62 קילו גובה 1.82
השומנים בדם
LDL=75
כולסטרול כללי 150
טריגליצרידים 170
סוכר 82
HDL = 36
לחץ דם 115-60
אק"ג תקין
ארגומטריה לפני 10 שנים תקינה לפני הפציעה
אקו לב לפני שנה תקין.
רציתי לשאול את דעתכם
עד כמה העובדה שהוא לא עושה כושר גופני ודופק הלב שלו לא מגיע לדופק אירובי פרט למצבים חריגים, מסכנת את הלב שלו ומעלה את הסיכון שהוא יחווה חלילה אירוע כל שהוא בלב או במוח. האם זה מעלה את הסיכון פי כמה ומהותי מאוד?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט28/12/2018גורמי הסיכון העקריים למחלת לב הם עישון לחץ דם גבוה כולסטרול סוכרת והעדר פעילות גופנית. אם בעלך לא מעשן וכפי שאת מציינת הכולסטרול שלו נמוך ולחץ הדם והסוכר תקינים יש לו רק גורם סיכון אחד שהוא חוסר פעילות גופנית. לפיכך הסיכון שלו למחלת לב אינו גבוהֿ אולם רצוי לבצע פעילות גופנית מתונה. אם לא ניתן ללכת אז אולי אופניים או פעילות בעזרת הזרועות? ניתן להתייעץ עם פזיולוג שברוב המקרים יכל להתאים לכל אחד פעילות שיכל לבצע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכושר גופני ומצב הלב
נעמה28/12/2018תודה רבה על התשובה המעודדת.
אם בעלי הולך איתי ביחד יד ביד אז הוא יכול להגיע להליכה של
נניח 700 מטר בכ 12 דקות. זה לא קצב מהיר. בערך 3.5 קמש לפי האפליקציה.
הדופק שלו מגיע לכ 95-100 בזמן הליכה כזאת.
אם אצליח ללכת איתו ככה 4 פעמים בשבוע
האם יש לפעילות כזאת תועלת או שכל עוד זאת לא פעילות אירובית בדופק 120 ומעלה
אז ההשפעה של זה להקטין את הסיכון למחלת לב היא נמוכה בלבד ולא מהותית.
מה דעתך
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט29/12/2018פעילות גופנית כזו תורמת לבריאות ועם הזמן יתכן שניתן יהיה להגדיל את מרחק ההליכה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלות על תפקוד הלבנדב28/12/2018
שלום
גיל 51
באחרונה קצת עייפות ותשישות. בדיקות דם תקינות.
אשמח לדעתך המקצועית.
1. אם חלילה מתפתחת איזה שהיא פגיעה בשריר הלב או ירידה בתפקוד הלב כמו באי ספיקת לב/ קרדיומיופתיה וכו'
האם הדופק במאמץ אמור להיות גבוה יותר מאשר קודם לכן במצב הבריא או נמוך יותר?
2. אני עושה כל יום הליכה ברגל והדופק כבר שנים בערך 100 בזמן ההליכה.
גם עכשיו הוא בערך 100 בזמן הליכה באותה מהירות.
האם העובדה שהדופק לא גבוה יותר על אותה רמת מאמץ היא סימן טוב ופחות סיכוי שיש איזה פגיעה בלב מסתמים וכו'?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט28/12/2018בדרך כלל כאשר מתפתחת אי ספיקת לב קצב הלב עולה אבל זה לא סימן שמספיק לאבחנה. לשם ברור הסיבה לעייפות כדאי לפנות לרופא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קעקועים tetralogy of fallotיוסי28/12/2018
שלום רב,
בילדות עברתי ניתוח לב בעקבות מום מולד
tetralogy of fallot
האם יש איסור לעשות קעקוע מחשש זיהום?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט28/12/2018אכן קעקוע לא מומלץ במצב זה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סובלת זמן רב מדופק מהירשואלת28/12/2018
ד"ר שלום,
בת 30. סובלת זמן רב מדופק מהיר (סינוס טכיקרדיה) .כל הבדיקות -אקו לב,אקו לב במאמץ, הולטר לב ובדיקות מעבדה תקינות. לאחרונה אני סובלת מכאבי בטן ,נמצאת בבירור והרופאה נתנה לי תרופה בשם spasmalgin . שכחתי לומר לרופאה שיש לי דופק מהיר ורציתי לדעת אם אני יכולה לקחת את התרופה הזאת למרות שיש לי דופק מהיר??? זה לא יגרום להעלאת הדופק?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט28/12/2018ספזמלגין מכיל אטרופין שמעלה את קצב הלב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח ותוצאות אקו לבחנה מ27/12/2018
שלום!
אני בת 69. אלו תוצאות בדיקת אקו לב שלי. אודה על הסבר אם יש בעיה?
חדר שמאל: בגודל תקין. אינו מעובה. תפקוד תקין (EF 55 %). לא נצפתה הפרעת התכווצות אזורית. הפרעה דיאסטולית דרגה 1 (הפרעה ברלקסציה). חדר ימין: במימדים תקינים. התכווצותו תקינה. אאורטה: שורש אאורטה:בגודל תקין. אאורטה העולה:בגודל תקין. עליה שמאלית: בגודל תקין. עליה ימנית: בגודל תקין. מסתם מיטרלי: מסתם מיטרלי תקין. מסתם אאורטלי: עלי המסתם מעובים ומסוידים. אי ספיקה אורטלית טריויאלית. מסתם טריקוספידלי: מבנה ותפקוד המסתם הטריקוספידלי תקין. אי ספיקה טריקוספידלית טריוויאלית.
C: הוריד הנבוב התחתון (IVC) ברוחב תקין לחץ דם ריאתי תקין, RVSP: 27 mmHg . תפליט פריקרדיאלי: לא נצפה תפליט פריקרדיאלי.
אבחנות: :Diagnosis Good systolic LV function, Left Ventricle Mild diastolic dysfunction, grade I Calcification of aortic valve
לאור האמור לעיל, מה הבעיה? האם יש דרך טיפולית? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט28/12/2018האקו אינו מראה בעיה מעבר לשינויים המתאימים לגילך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)



