מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- פענוח של בדיקת אקומיכל06/12/2018
לחוצה מאוד מהתוצאות. אשמח אם תפענחו לי תוצאות אלו.
בתודה מראש.
בת 62
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט06/12/2018האקו מראה תפקוד תקין של חדריה לב והמסתמים.
יש פורמן אובלה פתוח -ממצא הקיים ב 20% מהאוכלוסיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט06/12/2018האקו מראה תפקוד תקין של חדרי הלב ללא בעיה מסתמית משמעותית. קיים פורין אובלה = PFO פתוח ממצא הקיים ב 20% מהאוכלוסיה וברוב המקרים אינו גורם לבעיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
מיכל07/12/2018תודה רבה על התשובה המהירה. כל הכבוד! מכאן אני מבינה שהאקו תקין ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההסכוי לשבץ / אירוע מוחי
מיכל07/12/2018אני בת 62. משקל גבוה. כולסטרול קצת גבוה- מטופלת. ולחץ גם שבזמן האחרון גבוה מאוד וזו הסיבה שנשלחתי לבדיקת אקו.מה הסכוי לחטוף אירוע מוחי?? בנוסף לכך אני חרדתית מאוד ומכאן כל שאלותי.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט10/12/2018הסיכון לארוע מוחי נובע מגורמי סיכון כמו לחץ דם גבוה, עישון סוכרת כולסטרול וחוסר פעילות גופנית. מי שאין לו גורמי סיכון כאלה אינו בסיכון לארוע מוחי ומי שיש לו יכל לטפל בגורם הסיכום ולהפחית את הסיכון לארוע מוחי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודות על התגובה המהירה והענינית
מיכל10/12/2018* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אורך חיים סטנט, מחלה חוזרתאריק05/12/2018
שלום,
במהלך צנתור הושתל בעורק prox lad סטנט Des.
רציתי לשאול:
1) האם לסטנט יש אורך חיים? כלומר, נדרש להחלפה אחרי x שנים ואם כן אז כמה?
2) האם בעקבות הסטנט המחלה הכלילית (חסימה) יכולה לחזור? בהנחה שהטיפול התרופתי ממשיך כנדרש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט05/12/2018סטנט כלילי לא דורש החלפה. סטנט עלול להחסם כתוצאה מקריש דם וכדי למנוע זאת נוטלים אספירין ותרופה נוספת (פלביקס או אפיינט או ברילינטה)
כמו כן סטנט עלול להחסם כתוצאה מתאים שמצפים אותו ובמידה ואינם מפסיקים התרבות חוסמים את חלל הסטנט. את התהליך הזה אמורה למנוע התרופה שעל סטנט מפריש תרופה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסטנט - המשך
אריק05/12/2018תודה על התשובה .
איך יכולים לבדוק האם המדללי גם מבצעים את העבודה? בדיקות דם?
לגבי התאים הנצפים - איך ניתן לדעת שאכן אין התרבות תאים מעבר למה שנדרש? התרופה הסטנט אינה נגמרת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט06/12/2018התרופות נגד טסיות (מדללי הדם) אינם מצריכים בדיקה. הם עושים את עבודתם. לגבי התאים: ניתן לבצע בדיקת מאמץ כשנה לאחר הצנתור ואם היא תקינה לא סביר שהתאים התרבו מעבר למידה הרצויה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסטנט - המשך
אריק08/12/2018פרופ' שלום,
תודה על תשובתך.
שאלה נוספת, במידה וקיימת היצרות נוספת באותו העורק או באחד משני העורקים האחרים, האם הפרקטיקה הרפואית מגדירה השתלת סטנט נוסף או השלב הבא הוא ניתוח מעקפים? אשמח לדעת מה ה"נזק" שנדרש להיות בעורק בכדי שידרש ניתוח מעקפים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט09/12/2018מטפלים בסטנט או במעקף רק בהצרויות המפריעות לזרימת דם כלומר כאלה שחוסמות 70% או יותר מקוטר העורק.
ניתוח מעקפים עושים בדרך כלל עם יש ריבוי עורקים עם הצרויות מעל 70% הצרויות בודדות בדרך כלל מטפלים עם סטנט.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תחושת תעוקה בצד החזהמשה05/12/2018
שלום דוקטור שמי משה אני בן 31 בזמן האחרון יש לי מן תחושת תעוקה משהו כבד בצד בחזה, לא כואב אבל משהו שלא היה לי, אציין שיש ימים שאין בכלל ויש ימים שיש זה הולך ובא.
עשיתי אק"ג שהיה תקין, אבל עדיין אני מרגיש את זה.
בעבר הרחוק עשיתי את כול הבדיקות ארגומטריה אקו הולטר והכול היה תקין לפני שנתיים.
אני מאוד פעיל בשנים האחרונות עושה המון ריצות ספורט.
עושה ספורט כמה חודשים ואז מפסיק ועוד פעם עושה עכשיו שאני עושה ריצות עשיתי השבוע כמה פעמים גם בזמן ריצה הרגשתי את הכבדות תעוקה מה שתיארתי לכם זה לא כואב אבל תחושה מציקה כזאת. לפעמים זה מלווה גם בדופק מהיר במנוחה
מה זה יכול ליהות הדברים האלו שאני חש ???
לפעמים זה מקרין לי לראש ויש לי מין תחושה של לחץ וסחרחורת
תודה מראש על התשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט05/12/2018כדי לאבחן את סיבת הסמפטומים שאתה מתאר יש לפנות לרופא ולהיבדק. לא ניתן לאבחן את מצבך באמצעות פורום מעין זה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אקספורג או דופלקס מותר לקחת?לימי03/12/2018
שלום רב,
התרופה ולסטרן נגד לחץ דם נאסרה לשימוש , בגלל שחושבים שזה מסרטן. זה נימצא גם בתרופה אקספורג' שאני לוקחת. (או דופלקס ) האם אסור לי להשתמש גם באספורג או בדופלקס?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט05/12/2018ניתן לפנות לרופא שישקול האם להחליף את האקספורג בשתי תרופות דומות (באקספורג יש ואלסרטן ואמלודיפין) בכל אופן אין להפסיק את האקספורג עד שפונים לרופא .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התייעצות לאחר הולטר לב + ל"דאבי03/12/2018
שלום
בן 36 , מצ"ב תוצאות הולטר לב +ל"ד.
הולטר לב : משך בדיקה 20 שעות ו 57 דקות.
קצב בסיסי: סינוס שנע בין 35 ל 87 לדקה (ממוצע 56).
הודגמו פאוזות עד 2.9 שניות וקטעים של סינוס ברדיקרדיה עד 26 לדקה בשעות הלילה.
הפרעות קצב על חדריות: APB's בודדים - 2.
הולטר ל"ד: ל"ד ממוצע ב 24 שעות סיסטולי 122 דיאסטולי 69. דופק ממוצע ב 24 שעות : 53.
ל"ד ביום: סיסטולי ממוצע 124 דיאסטולי ממוצע 71.
דיאסטולי מעל 85: 2.17% סיסטולי מעל 135: 6.52%.
ל"ד בלילה: סיסטולי ממוצע 114 דיאסטולי ממוצע 65.
דיאסטולי מעל 70: 7.69% סיסטולי מעל 120: 15.38%.
מסקנות: NORMAL B.P
MILD SYSTOLIC AND MILD DIASTOLIC DIPPER.
ישנן מדידות עם דופק נמוך מ - 50 לדקה.
בעבר בוצע הולטר לב ואקו לב.
אקו לב אחרון רשום: NORMAL ECHO DOPPLER
ESTIMATED LVEF=60%
מסקנות: NO GREAT CHANGE FROM 4.2014
קבעתי תור נוסף לקרדיולוג,אך שאלתי בינתיים איך להתייחס להולטר לב האחרון ובמיוחד ל"הפרעות קצב על חדריות: APB's בודדים - 2" ?
תודה
אבי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט05/12/2018שתי פעימות על חדריות בהולטר הן ממצא חסר משמעות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת מאמץ חיובית ואקו לב במאמץדני03/12/2018
היי, בן 35 מעשן , חפיסא ביום, בריא בדר"כ לחץ דם 120/70 ובמאמץ מקסימלי 160/70 גובה 181 משקל 85 ק"ג. בחודש מרץ האחרון הלכתי לעשות בדיקת מאמץ ואקו לב רגיל, התוצאות שהתקבלו צניחות st אופקיות 1.8 ממ , ללא כאבים בחזה אקו תקין ללא סימנים של אי ספיקת לב, נשלחתי לאקו במאמץ עקב חשד לאסכמיה, כמובן נבהלתי ומיד הפסקתי לעשן , הבדיקה נעשתה אחרי כחודשיים, זאת אומרת חודשיים לא עישנתי, התוצאות של אקו במאמץ, מבחן שלילי זאת אומרת תקין, עם ממצא שלא הבנתי, דלף קל במסתם טריסקופדלי , וצניחות 0.5-1 עולות שנעלמו אחרי כשתי דקות בהתאוששות, והקרדיולוג אמר לי שהכל תקין, שאלה ראשונה: האם יכול להיות שהייתה אסכמיה שנעלמה אחרי חודשיים בגלל שהפסקתי לעשן? שאלה שניה: באקו רגיל הקרדיולוג רשם ללא סימנים של אי ספיקת לב, ובאקו מאמץ רשום דלף קל, מה לא רואים את האי ספיקה באקו ללא מאמץ? כי אקו מאמץ עשיתי פעם ראשונה ואקו רגיל הרבה פעמים מטעמי אישורים לכל מיני ענפי ספורט, ( אני חובבן ) , והאם זה מסוכן לשחק כדורגל או חדר כושר אם ממצא כמו דלפ קל? תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט05/12/2018דלף טריקוספידלי קל אינו ממצא משמעותי. טוב שהפסקת לעשן יש להמנע מעישון לחלוטין ולתמיד. האקו במאמץ לא הראה סימני אסכמיה לכן לא סביר שהיתה אסכמיה במבחן המאמץ שבוצע קודם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה ולא ענית לי על שאלה אחת
דני05/12/2018את הדלף קל לא רואים כסימן של אי ספיקת לב? כי אחרי באקו רגיל ומבחן מאמץ הקרדיולוג רשם ללא סימנים של אי ספיקת לב ואקו לב רגיל תקין, רק בגלל הצניחות המשמעותיות הוא שלח אותי לאקו במאמץ. האם זה בסדר לעסוק בספורט עם ממצא הנ״ל? ואת הדלף לא ראו באקו רגיל ? כי הוא רשם בבדיקה ראשונה ללא סימני אי ספיקת לב,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט05/12/2018דלף קל של מסתם לא גורם לאי ספיקת לב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דפיקות על החזה ונזק ללבאלעד02/12/2018
אני יודע שאולי זה נשמע קצת מוזר, אבל אתמול עשיתי חזרה על סצנה שבה הייתי צריך לדפוק עם האגרוף על החזה באזור הלהב. כנראה נסחפתי ודפקתי חזה כמה פעמים, אחרי זה הרגשתי מעין כאב עמום בלב, יכול להיות שגרמתי נזק עם הדפיקות האלה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט02/12/2018לא סביר שנגרם נזק ללב עכב כך יותר סביר שהכאב נובע מדופן בית החזה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם גם ופעילותלימור30/11/2018
אני בת 44 נוטלת 25 מג נורמיטן פעמיים ביום עקב יתר לחץ דם כתוצאה מסטרס. במשך כשנה מתאמנת אימוני כח . ירדתי 12 קילו ושיניתי תזונה. לחץ הדם שלי אף פעם לא יציב פעם גבוה פעם תקין נוטלת בנוסף ציפרלקס 10 מג .המדידות מדי פעם 150/100 ומידי פעם 130/85 לפעמים אפילו פחות.
האם יש בעיה להתאמן אימוני כח (משקולות וכו) עם לחץ דם כזה?
חייבת לציין שבזמן הפעילות הדופק עולה ונעשית מאוד אדומה אך גם בהירה ומרגישה מצוין נפשית ופיזית לאחר האימון .
תודה מראש לימור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט01/12/2018לחץ דם 150/100 לא מונע אימון גופני. אבל כדאי לאזן את הלחץ הדם לשם כך יש לפנות לרופא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צריבה עקב אירוע ריפרוףמשה30/11/2018
שלום רב,
אימי בת 83 אושפזה ב9/2018 עקב atrial flutter, שהפך ספונטני לסינוס, זה אירוע ראשון בו הרגישה חולשה ודופק 160, לכן לקחתי אותה מייד למיון ואז כאמור אושפזה.
קיבלה קרדילוק 1.25mg ובהמשך אליקוויס 5mgX2'
בהולטר לאחר כשבועיים:
סינוס 52-85, ממוצע 61, VPC'S 23' 116 APC'S' שלושה קטעים של טכיקרדיה על חדרית על 6 קומפלקסים במהירות עד 152 לדק.
היא הופנתה למרפאת קצב לב בשאלה של צריבה,
שאלתי מדוע ובאילו מקרים מבצעים צריבה? הרי יש הרבה אנשים מבוגרים עם פרפור פרוזדורים שלא מבצעים צריבה,
אבי ז"ל חי כ-10 שנים עם פרפור פרוזדורים תוך שהוא נוטל פרוקור וקומדין....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט01/12/2018צריבה מוצלחת מונעת רפרופ בעתיד. אם הרפרופ גורם לסמפטומים קשים או שמופיע לעיתים קרובות ופוגע באיכות החיים מומלצת צריבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרוטיס פנימי ICA רבדים טרשתייםאליהו30/11/2018
בן 72, ללא תרופות, פעיל מכל הבחינות, בריא. ביקשתי בדיקות אקו דופלר לב, ארגומטריה, מיפוי לב במאמץ (מופחת קרינה), סקירת סידן, בדיקת דם LPA (3.6 mg/dL), דופלקס עורקי הצוואר, דופלקס אאורטה בטנית.
הכל בוצע ויצא תקין, למעט:
"קרוטיס פנימי (ICA): נמצאו רבדים טרשתיים שטחיים הומוגנים במוצא העורק. זרימת הדם נמצאה תקינה".
מה משמעות הממצא? מה לעשות?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט01/12/2018יש טרשת לא חסימתית בעורק הקרוטיס. כדי לעצור את התקדמות הטרשת צריך לאזן כל גורמי הסיכון הקיימים. לשם כך כדאי לפנות לרופא המשפחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כולסטרול טוב , תוספי תזונהאריק29/11/2018
שלום,
האם קיימים תוספי מזון להעלאת הכולסטרול הטוב?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט01/12/2018למיטב ידיעתי אין. פעילות גופנית והפסקת עישון גורמים לעליה ב HDL
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת מיפוי לבמרדכי פרץ28/11/2018
לפני 10 ימים עברתי בדיקת מיפוי לב בסורוקה , הממצאים כדלקמן .
1- אוטם קטן ובשוליו איסכמיה קלה מאוד בפיזור העורק הימני
2- הודגמה הרחבה איסכמית חולפת של החדר הימני , אולם התכווצותו של החדר השמאלי תקינה במנוחה ולאחר דיפירידמול
יש לציין שאת המיפוי נעשה בשני שלבים . מבחן מאמץ , ומיפוי במצב מנוחה . היות ואני קצת מודאג הייתי רוצה לדעת אם עלי להמשיך ולדאוג . לצורך העניין גילי מסתכם ב-77 שנים
אודה לתשובתכם .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט29/11/2018המיפוי מראה סימנים להתקף לב ומעט אסכמיה סביבו לכן אם אמנם עברת התקף לב בעבר אין זה ממצא חדש. בכל אופן יש לחזור לרופא שהפנה לבדיקה ולקבל את חוות דעתו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הבהרה וקבלת הכוונה על הפרעת קצבאלינה28/11/2018
שלום רב
אבי בן 80 בקירוב.
עבר בשנה שעברה החלפת מסתם tavi, סכרת מאוזנת ופרפור פרוזדורים שהתגלה לדעתי רק לאחר החלפת המסתם.
לפני כחודשיים אושפז בבי"הח בשל דימום רקטלי ואנמיה
הופסק השימוש במדללים (נטל פלויקס ופרדקסה יחד!) וקיבל עירוויי דם וברזל. ביצע קולונסקופיה שהציגה ממצא דיברטיקוליזוסיס וטחורים. גסטרו - תקין. באשפוז אי ספיקת כליות קלה. לא ברור לי האם על רקע המצב או האם כרוני ( לא ידוע לי על בעיה כזו)
כעת הומלץ לו לקבל במקום פרדקסה ופלויקס האפשרויות הבאות : 1. פרדקסה 2. אלוויקס 3. צנתור העלייה ( אוזנית..) על מנת למנוע קרישי דם והורדת הצורך בתרופות מדללי דם
האם אכן האלויקס יעיל יותר במקרה של בעיות בדרכי עיכול ?
האם "בטיחותי" /בעל וותק ?
האם מתאים בהנחה והפרעת הקצב "חדשה" והתעוררה לאחר החלפת המסתם ? אולי לכך קשר.
אשמח לכל הארה והבנה.
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט29/11/2018אליקוויס משמש כמו פרדקסה למניעת ארועים מוחיים עקב פרור פרוזדרים. האלקוויס ככל הנראה פחות מסכן בדימום מאשר הפרדקסה במיוחד אם יש גם אי ספיקת כליות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קוצר נשימה, אי ספיקת לבאברהם27/11/2018
שלום
גיל 55.
לפני 3 אקו לב תקין.
בדיקות דם תקינות.
באחרונה מדי פעם יש כמה שעות תחושה של קוצר נשימה.
לא בהכרח קשור במאמץ.
נניח עומד משוחח עם מישהו ומרגיש שיש לי פחות אוויר
או סתם מרגיש שקצת פחות אוויר.
מנגד הולך ברגל כל יום רבע שעה בקצב 4 קמש ( אני קצת צולע ) ובהליכה לא מרגיש קוצר נשימה בד"כ.
אם היה חלילה מדובר באי ספיקת לב האם הקוצר נשימה
היה אמור להיות יותר בזמן מאמץ ולכן פחות סביר שמדובר באי ספיקת לב?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט27/11/2018קוצר נשימה במנוחה בלבד שלא מופיע במאמץ אינו מכוון לאי ספיקת לב.
המלצתי שתפנה לרופא המשפחה להיבדק ובמידת הצורך לבצע ברור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יין אדום וכולסטרול טובאריק26/11/2018
שלום,
הנני מטופל באספירין, אפיאנט, ליפיטור (בערב),טריטייס.
הכולסטרול הטוב שלי נמוך ואני מחפש דרכים להעלותו.
אשמח לדעת איך יין אדום יכול לסייע ? וכמה ממנו צריכים לשתות ביום?
כמו כן, מתי עדיף לשתות בגלל התרופות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט27/11/2018אמצעים המעלים כולסטרול טוב והוכחו כמועילים לבריאות הם המנעות מעישון ופעילות גופנית. אין הוכחה שהעלאת כולסטרול טוב על ידי שתיית יין מועילה לבריאות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך.
אריק27/11/2018תודה על התשובה.
האם קיימים תוספי מזון לטובת כך?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)



