מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הבהרה לגבי דופק נמוךטלי17/12/2018
ראשית תודה על המענה המהיר
שנית, נשלחתי לבירור כיוון שהופיע דופק 46 בשעות הבוקר במהלך בדיקה
גם כעת הדופק הנמוך הופיע משעה 21:00 עד הבוקר כאשר בשעה 21:00 הייתי ערה לחלוטין
האם נתון זה משנה את תשובתך ?
כמו כן, התעוררתי מהשינה מס פעמים בשל תחושה של דופק לא סדיר ואכן, הייתה ירידה ....
והאם יש צורך להתייחס לדופק המהיר?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט17/12/2018דופק 46 בשעות ערנות הוא חריג אלא אם מדובר באתלט/ית
לכן יש לחזור לרופא שהפנה לבדיקה להערכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דופק נמוך לאחר תוצאות הולטרטל16/12/2018
בת 38, קרישיות יתר (פקרוטר 2 המוזיגוט) אחרי אירועים וסקולריים (PE, TIA, DVT) מטופלת בקסרלטו
בשל פעימות מוקדמות בהולטר מטופלת בנורמיטן 100 מ"ג
בוצע סגירת PFO לפני כשנה וחצי.
כעת בשל תלונות על דופק לא סדיר בוצע הולטר
ממצאים: ברדיקרדיה עד 46 (9 פעמים במהלך הלילה)
טכריקרדיה 126 (ללא קשר לפעילות גופנית)
האם עלי להמשיך בירור? האמת שאני חוששת מהדופק הנמוך
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט16/12/2018דופק 49 בדקה במהלך שינה אינו בעייתי ואינו מצריך שינוי תרופתי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבהרה
טל16/12/2018ראשית תודה על המענה המהיר
שנית, נשלחתי לבירור כיוון שהופיע דופק 46 בשעות הבוקר במהלך בדיקה
גם כעת הדופק הופיע משעה 21:00 עד הבוקר כשאר בשעה 21:00 הייתי ערה לחלוטין
האם נתון זה משנה את תשובתך ?
והאם יש צורך להתייחס לדופק המהיר?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי הבדל במשקלניר16/12/2018
שלום,
אני ובן דוד שלי באותו גובה, אותה מידה בחולצות ואותה מידה בג׳ינסים. בן דוד שלי שוקל 57 ואני שוקל 74, זה הגיוני? ההבדל היחידי בינינו שלי יש כרס קטנה .. הגיוני שאני שוקל 17 קילו יותר ממנו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט16/12/2018אם אתם נשקלים באותו מכשיר אז התוצאה אמינה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת אקו תוצאות חריגותסמיון15/12/2018
שלום רב ,
עשיתי בדיקת אקו לב בגלל עליה בדופק וקיבלתי תוצאות חריגות רופא קרדיולוג טוען שצריך לעשות אקו נוסף בינתיים אני מאוד מודאג כי אני מבין שהתוצאות מאוד חריגות ...
חדר שמאל בגודל תקין מעובה במידה בינונית התכווצות גלובלית מופחתת במידה קלה EF 45% נצפתה הפרעת התכווצות אזורית הפרעה דיאסטולית דרגה 2 תבנית מילוי חדר שמאל פסאודו נורמלית.
חדר ימין גודל תקין התכווצות תקינה . שורש אאורטה בגודל תקין אאורטה העולה בגודל תקין . עלינץה שמאלית מורחבת במידה בינונית עליה ימנית מורחבת במידה בינונית . מסתם מיטרלי עיבוי של עלי המסתם יתכן tethering , אי ספיקה מיטרלית בינונית פלוס קשה להערכה מכיוון שהסילוןממאוד אקסנטרי, יתכן אי ספיקה מטרלית משמעותית יותר. מסתם אאוטלי מסתם תלת עלי עלי המסתם המסתם האורטלי מעובים . מסתם טריקוספרלי מבנה ותפקוד תקין . IVC מורחב ואינו עובר תמט נשימתי לחץ דם ריאתי מוגבר במידה קשה RVSP 73 mm . תפליט פרדיקרדיאלי מינמלי. מה זה בעצם אומר. אודה מאוד לתשובה אני נמצא בלחץ עצום עקב חוסר הבנה . תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט15/12/2018האקו מראה ירידה קלה בתפקוד חדר שמאל ובנוסף לחץ דם גבוה בעורקי הריאה. כמו כן יש דליפה בינונית לפחות של המסתם המיטראלי- שקשה להערכה מדוייקת באקו שבוצע.
יתכן שהדליפה המיטראלית חמורה יותר לכן לדעתי כדאי לבצע אקו דרך הוושת (TEE) שמאפשר הערכה טובה יותר של המסתם המיטראלי והמנגנון שגורם לאי ספיקה שלו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה פרופסור רוט ושאלה נוספת
סמיון15/12/2018מה זה בעצם לחץ דם גבוה בעורק הריאה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח לתיקון מסתם מיטרלירונית14/12/2018
הבנתי שקיימת אופציה חדשה וזעיר פולשנית לניתוח תיקון מסתם מיטרלי.
האם אפשר לקבל יותר פרטים על כך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט15/12/2018כאשר יש אי ספיקה קשה של הסתם המיטראלי ניתן לעיתים לתקן את המסתם בניתוח במקום להחליפו. בחלק מהמקרים בהם הבעיה היא בקרע של אחד המיתר ים המחוברים לעלי המסתם ניתן להחליף את אותו מיתר בניתוח זעיר פולשני. במצבים אחרים כאשר עלי המסתם עצמם אינם נסגרים היטב וגורמים לדליפה יש צורך בניתוח רגיל לתיקון המסתם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת מעכב לחולה עים NF1 וגידול רוש שאקרןשמואל כהן13/12/2018
שלום דר גיל שלי 53 אני חולה במחלה NF1 הים מספר בעיות של המחלה כולל גידולים ברוש שאוקרן רדיוכירוגיה ועקמת קשה הים מספר בעיות כולל קשרית בבלות מגן שפיר ווקשרית בראייה קטן אופנתי לסטי עמוד שידרה כלליה ובסיקום כתוב את זה הלב מעת מוגדל הסתיידות דופנית טרשתית קלה בעורק הLAD ידר יש לזה משמעות יש יצין שכול מישפחתי סולים מי בעיות לב אני גם בטיפל של מרפאה לוחך תרופת לחץ ד0 אובקר פלוס דר הפשר לכבל אסבר תודה י
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט15/12/2018כאשר יש הסתיידת בעורק כלילי הדבר מראה שיש טרשת באותו עורק לכן יש צורך לאזן היטב את כל גורמי הסיכון לטרשת כדי למנוע המשך התפתחות טרשת עורקים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי נטילת קומדיןמרי12/12/2018
שלום רב
הגעתי למיון עם קוצר נשימה אושפזתי עקב בצקת ריאות וטקכנדקיה ולאחר טיפולים דרך הוריד של פוסיד המצב התייצב .
כיום אני מקבלת 2 פוסידון ביום ,2 קרדיולוג במינון 5 מג וקומדין .
אודה למענה על שאלותי:
1.האם המינון של הקרדילוק יכול לגרום לעייפות קשה ?
2. לגבי הקומדין האם המכשירים לניטור ביתי אכן אמינים ? אני מעוניינת לרכוש מכשיר ביתי אך חוששת מהאמינות שלו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט15/12/2018קרדילוק יכל לגרום לעייפות אך יש עוד סיבות אפשריות רבות יש להתיעץ עם הרופא שלך בנוגע לכך.
יש מכשיר ביתי לניתור INR והוא נחשב אמין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות אקו במאמץ אשה מבוגרתמירה12/12/2018
שלום רב,
אמי בת 90. להלן תוצאות אקו לב. האם בסדר?
Normal left ventricular size and systolic function.
Normal right ventricular size and .systolic function
Mitral valve prolapse.
Mild diastolic dysfunction
Mild to moderate mitral valve .regurgitation
Thickened aortic valve leaflets, mild regurgitation, no stenosis.
Normal IVC size and normal respiratory collapse .
Dilated coronary sinus
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט15/12/2018האקו מראה תפקוד לב תקין ללא בעיה מסתמית משמעותית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הבדל בין מיפוי לב ל-סיטי לבטליה12/12/2018
שלום,
רציתי לשאול מה ההבדל בין בדיקת מיפוי לב לבין בדיקת סי.טי. לב?
האם המטרה של הבדיקות הנה אותה מטרה?
האם בדיקה אחת טובה/חדשנית יותר ואחרת פחות?
האם בדיקה אחת אמורה לגלות דבר אחד והאחרת אמורה לבדוק דבר אחר?
אשמח לקבל את תשובתכם וכן כל מידע נוסף.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט15/12/2018בדיקת CT של העורקים הכלילים מראה האם יש טרשת עורקים ומה מידת החסימה כלומר בדיקה אנטומית. בדיקת מיפוי לב מראה האם יש ירידה באספקת דם לשריר הלב - אם יש זה מצביע בעקיפין על כך שיש הצרות של לפחות 70% באחד העורקים הכלילים כלומר מדובר בבדיקה פיזיולוגית. לכל אחת היתרונות שלה. ה CT יראה כל הצרות גם כזו שלא גורמת להפרעה בזרימת דם ולכן לעיתים יוביל לצנתור שבמהלכו לא תבוצע התערבות כלומר צנתור מיותר.
לעומת זאת המיפוי יאבחן רק הצריות שגורמת להפרעה לזרימת דם כלומר יוביל לצנתור שבמהלכו כן תבוצע הרחבה של עורק אבל לא יאבחן טרשת עורקים התחלתית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- - טרשת עורקים Calcium scoreמתעניין12/12/2018
שלום, ראיתי עכשיו תכנית עם רפי קרסו על אבחון מוקדם לטרשת עורקים, ושם הרופא האורח מזכיר את הCT ל בדיקת סידן בעורקים כבדיקה הכי מדויקת היום. אם הבדיקה היא כל כך פשוטה ומהירה, האם לא כדאי לכל אדם עם כמה גורמי סיכון לעבור אותה, ולא לרשום סטטינים רק בגלל שה LDL עלה קצת מעל ל 130, לדוגמא?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט15/12/2018סקירת סידן היא לא הבדיקה הכי מדוייקת. היא כן משמשת להערכת סיכון להתקף לב בדומה לגורמי סיכון אחרים כמו כולסטרול סוכרת לחץ דם עישון וכו.
לאדם עם LDL גבוה כדאי להפחיתו למשל על ידי סטטין כי בדיקה אבחנתית כמו CT אפילו אם תקינה מראה את המצב באותו זמן ולא מבטיחה טרשת לא תתפתח בתוך מספר שנים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טרשת עורקים Calcium score
מתעניין15/12/2018אבל אם אדם בן 60 עם LDL 180 מאובחן עם CT תקין, אז למה לו לקחת תרופות להורדת הכולסטרול? האם אין זה טיפול יתר? אולי פשוט להמליץ על אורח חיים תקין, ולפגוש אותו בעוד 3-5 שנים? (משהו כמו מעקב פעיל אחר סרטן ערמונית בדרגה נמוכה)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אי נוחות במרכז החזה וקושי נשימתי מזה כשבועייםKolos11/12/2018
בוקר טוב
אני בחור בן 40, לא שותה ולא מעשן ולא עישנתי.
עוסק בפעילות :ספורט קבועה. יש לי ליחה כרונית מזה כ 20 שנה.
בשבועיים האחרונים יש לי קשיי נשימה מסויימים, אי נוחות במרכז החזה, תחושה של חום, לפעמים דופק מהיר נשימות קצרות. וגם בזמן מאמץ קשה לי לנשום.
אני באופן כלי בן אדם עם חרדות, סטרס ומתח די קבועים בשנים האחרונות.
רופא אאג טוען שזה משהו אלרגי
רופא המשפחה שהייתי אצלו פעמיים ובדק אותי טוען שהריאות נקיות וזה לא קשור ללב או לריאות. ואין צורך בבדיקות כלשהן
וזה קשור כל התחושות לתופעות של לחץ וחרדה בלבד
ונתן לי תרופה טבעית להרגעה שלא משפיעה
אני מציין שזה נמשך כשבועיים.
אודה מאוד לתשובתכם ועזרתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט11/12/2018לא ניתן לאבחן את מצבך באמצעות פורום מעין זה. אם רופא אאג חושב שמדובר באלגיה כדאי לפנות לרופא אלרגולוג. לרופא זה כדאי להגיע עם צילום חזה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דופק מורגש מהיר בגרוןטל10/12/2018
שלום לפני שנתיים התחיל לי דופק בגרון בזמן מנוחה לעיתים קרובות ולמשך זמן ארוך. בעקבות זאת עשיתי אקו לב, בדיקות מאמץ והולטר ל 24 שעות. הבדיקות היו תקינות אולם נמצאו פעימות מוקדמות והרופא אמר שזה שום דבר ולא מסוכן. עד היום יש לי מידי פעם אולם בחודש האחרון כשעולה במדרגות וכשעושה תרגילי עיצוב הגוף החלו להופיע לי הדפיקות בגרון שזה שינוי כי לפני כן הן לא היו במצב פעול אלה רק במנוחה. האם עליי לחשוש ולהפסיק להתעמל ? האם צריכה שוב לעבור בדיקות אם כן מה אתה ממליץ ? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט10/12/2018פעימות מוקדמות בנוכחות תפקוד לב תקין באמת אינן מסוכנות. אם יש שינוי באופי הפלפיטציות כדאי לפנות לברור חוזר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אי ספיקת לב וקרדיומיופתיהאבישי09/12/2018
שלום
גיל 49.
משקל תקין.
אק"ג תקין.
אקו לב לפני 4 שנים תקין.
באחרונה יש קצת תחושת קוצר נשימה וכאילו קצת כואב בצלעות בשני הצדדים כשמדבר כמה דקות או מתנשם.
הרופא משפחה הציע שאעשה אקו לב וצילום חזה.
יש לי בעיה לעשות אקו בגלל פגיעה בשריר באיזור הבטן העליונה וגם כאבים בקיבה ולא רוצה שילחצו שם ( בעבר לחצו וזה הגיב לי לא טוב ).
רציתי לשאול
במידה ואני עושה בדיקת NT PRO BNP והיא יוצאת תקינה.
האם זה די שולל אי ספיקת לב וקרדיומיופתיה? ( אם זה שולל בכ 90 אחוז זה גם בסדר מבחינתי ). החשש שלי הוא מאי ספיקת לב/ קרדיומיופתיה.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט10/12/2018בדיקת BNP תקינה מאשרת שאין אי ספיקת לב בסבירות גבוהה. אקו מראה את תפקוד הלב. יתכן מצב של קרדיומיופתיה או ירידה בתפקוד הלב ללא אי ספיקת לב במצב זה ה BNP יהיה תקין ואלו האקו יאבחן את הבעיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאקו לב, קרדיומיותפיה , אי ספיקת לב
אבישי10/12/2018תודה על ההסבר.
אם כך, במידה ואני מבצע אקו לב והוא תקין
האם זה שולל לחלוטין גם אי ספיקת לב וגם קרדיומיופתיה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט10/12/2018אקו תקין שולל סימני קרדיומיופתיה וגם מפחית את הסיכוי שיש אי ספקית לב- לא לחלוטין כיון שיש סוג של אי ספקית לב עם תפקוד לב תקין. רופא יכל לשלול אי ספיקת לב לפי סימנים בבדיקה גופנית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאי ספיקת לב
אבישי10/12/2018תודה רבה מעריך מאוד.
שאלה אחרונה.
אותו סוג של אי ספיקת לב שלא רואים באקו לב
זה סוג שרופא יראה בבדיקת רופא רגילה?
והאם BNP שולל את אותו סוג של אי ספיקת לב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט10/12/2018רופא יכל לשלול אי ספיקת לב לפי בדיקה גופנית ו BNP תקין גם כן עוזר בשלילית אי ספקת לב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידה בדופק וטיפול בקרדילוקדינה08/12/2018
שלום ושבוע טוב!אני בת 56.מטופלת ע"י קרדילוק 1.25 מ"ג ואמלו 5 מ"ג ליתר לחץ דם.
לאחרונה מרגישה כאבים בחזה שבאים וחולפים(ממש נקודתיים).לחץ דם מאוזן,א.ק.ג. סינוס.
דופק בבוקר 52 ,עולה במהלך היום עד ל62-65.
רופא המשפחה המליץ להפסיק את הטיפול בקרדילוק.היום -10 ימים אחרי הפסקת הטיפול והדופק בכל זאת נע בין 55 לבין 62.
חשוב לציין שגם בשנים הקודמות הופיעו לי כאבים בחזה .
בדיקת הולטרה אחרונה נעשתה לפני שנה ושם הדופק נע בין 52 לבין 99.הדופק הממוצע 68.
באוגוסט 2018 עשיתי אקו שהיה תקין פרט ליתר לחץ ראיתי -38
בספטמבר 2018 עשיתי מיפוי לב והוא היה תקין.
הייתי מעוניינת לדעת:
1. האם במצב המתואר היה צורך להפסיק את הטיפול בקרדילוק?
2. האם יש צורך בבירור הדופק פרט למה שנעשה השנה?הולטר חוזר או בדיקה נוספת?
3.האם ירידה בדופק מעידה על בעיה כלשהי?
תודה רבה.
בברכה,
דינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט09/12/2018דופק 60 במנוחה הוא תקין ולא מעיד על בעיה. לגבי צורך בבדיקות נוספות יש לשאול את רופא המשפחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות של אקו במאמץמירה07/12/2018
שלום רב,
אני בת 59.
האם תוכל להסביר את המשמעות של התוצאות:
גל A>E בעקומת מילוי חדר דמאל כביטוי להרפייה לקויה של החדר השמאלי
דפנות בעובי תקין
דליפה מיטרלית קלהֿ
דליפה טיקוספידלית מזערית
הלחץ הסיסטולי הריאתי לפי מהירות ה TR הוא 22 + RAP
תוצאות כתובות: ללא תסמינים במהלך הבדיקה
קצב סינוס
שיפור גלובלי ואיזרי בתפוד החדר השמאלי במאמץ טוב ובדופק המטרה
ללא עדות לאיסכמיה
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט08/12/2018תוצאות הבדיקה בגדר הנורמה התפקוד הדיאסטולי פוחת באופן טבעי עם הגיל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות אקו במאמץ
מורה08/12/2018תודה רבה על תשובתך. האם זה יכול להיות ההסבר ללחץ עמום בחזה שבא והולך. לא קשור למאמץ? דווקא מופיע במנוחה
שוב תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט10/12/2018לא האקו אינו מסביר סיבה לכאב בחזה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



