מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- השפעות של פעילות גופניתמשה26/12/2018
דוקטור שלום פעילות גופנית ככול שתיהיה: ריצה,הליכה,שחייה וכו'
במה היא תורמת לבריאות הגוף ? ללב ? לדם ?
מה זה עושה לגוף ? ואיך זה בידיוק עוזר לגוף האדם ליהות בריא יותר? כי בהרבה מקומות שאני שומע אומרים שהיא תורמת לגוף האדם ללב, תודה מראש על התשובה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט27/12/2018פעילות גופנית משפרת סיבולת לב ריאה ולכן הגוף מוכן טוב יותר להתמודד עם מצבי מחלה אם יבואו. כמו כן פעילות גופנית מפחיתה לחץ דם ורמת סוכר בדם, מעלה כולסטרול טוב מפחית מתח נפשי ומפחיתה פעילות דלקתית בגוף. כל אלה תורמים לבריאות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרדיומיופתיה נראית בצילום חזה?אביעד26/12/2018
שלום
רציתי לשאול
במידה ומתפתחת קרדיומיופתיה האם בד"כ יראו משהו בצילום חזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט27/12/2018הבדיקה היעילה ביותר לאבחן קרדיומיופטיה היא אקו לב.
בצילום חזה ניתן לראות רמז לקרדיומיופתיה אך לא תמיד לכן הוא בדיקה הרבה פחות טובה מבחינה זו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתי חיוני לשתול קוצב לב במקרה של פרפור פרוזדורישמעון26/12/2018
מהו הערך הקריטי של מרווח הזמן בין פעימה לפעימה (R-R) המצדיק בששתלה של קוצב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט27/12/2018בדרך כלל מרווח R-R של 3 שניות ומעלה מצריך לשקול קוצב לב.
אם מדובר באדם שנוטל תרופות מאטות דופק למשל חוסם בטא ניתן לנסות להפסיקן ולבחון אז האם ה R-R מתקצר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מצב הלב קב המצב התזונתי והתת משקלשי25/12/2018
שלום
פניתי אליכם בפורום בעבר בשל ירידת משקל חדה ( עקב קרוהן ) BMI=15.5 וזה גרם לחולשה ותשישות.
לפני 10 חודשים אקו לב תקין.
באחרונה יותר חולשה ודיזינס.
בדיקות דם תקינות
אק"ג תקין
לחץ דם תקין 115-65.
יש פעם בכמה ימים תחושה של קצת דיזינס שחלילה עלול להתעלף.
רציתי לשאול .
1. במידה וחלילה הלב יתחיל לפתח קרדיומיופתיה או אי ספיקת לב עקב המצב התזונתי והתת משקל
האם הטיפול לכך יהיה ממילא רק לשפר את התזונה ולעלות במשקל? או שיש חשיבות לבדוק כי אם חלילה מתפתח משהו כזה אז צריך עוד צעדים בשביל להציל את הלב?
2. אם ממילא הטיפול הוא רק לעלות במשקל האם יש טעם לעשות שוב אקו לב לאחר 10 חודשים או שאין צורך?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט27/12/2018ניתן לבצע מעקב אחר תפקוד הלב על ידי אקו.
אבל כדאי להיות במעקב אצל קרדיולוג שיחליט האם צריך אקו ומתי.
בדרך כלל אם תת תזונה גורמת לירידה בתפקוד הלב אם מבחינים בכך בזמן ומשפרים את התזונה תפקוד הלב ישתפר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה יותר כדאי לאבחנה במאמץ של הלב אקו לב במאמץ או ארגומטריהמשה25/12/2018
שלום דוקטור מה עדיף לבדיקת הלב במאמץ לראות שהכול תקין ?
ושאפשר לעשות ריצה ופעילות גופנית שבודקת כמובן את הלב ואת לחץ הדם ? כי אני עושה הרבה פעילות גופנית בשנים האחרונות ולאחרונה חש לא כאב אלא מן משהו בחזה בזמן ריצה שלא היה בעבר מן תחושה מוזרה.
מה יותר טוב ומומלץ אקו לב במאמץ או ארגומטריה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט27/12/2018שתי הבדיקות אפשריות והרופא המפנה מחליט לפי רמת הסיכון של המטופל ולפי האקג בסיסי שלו איזו בדיקה עדיפה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינויים טרשתיים בבדיקת דופלראביתר23/12/2018
בבדיקת דופלר של עורקי הצוואר נמצא שיש שינויים טרשתיים ללא הגבלה של זרימת הדם, אשמח לקבל הסבר על משמעות הממצא ועל הטיפול בו. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט27/12/2018לפי הממצאים שתראתה יש טרשת לא חסימתית. לכן אין צורך כעת בטיפול ניתוחי או צנתורי אך כדאי למנוע המשך התפתחות טרשת על ידי טיפול בגורמי סיכון כמו כולסטרול עישון לחץ דם סוכרת וכו. לשם כך יש לחזור לרופא המפנה לבדיקה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה הסיכוי לאירוע לבארז21/12/2018
היי ד״ר
אני בן 51
בריא
בחצי שנה האחרונה, בעקבות סחרחורות, ביצעתי בדיקות מקיפות שכלל אקו, ארגנומטריה, אקו מאמץ, צנטור וירטואלי, הולטר אקג, דופלר צוואר וכו. הכל היה תקין ולמרות זאת עדין מידי פעם מרגיש סחרחורות, תחושת שריפה בחזה. אציין שיש לי ריפולקס, שמסביר את הצרבת ותחושת השריפה. במשפחה יש לנו היסטוריה של לב מה שהעלה אצלי את רף החשש, דבר שהביא גם לביצוע כל הבדיקות שציינתי.
האם יש מצב, שלמרות תקינות כל הבדיקות שבוצעו החצי השנה האחרונה, אני חווה או איווה אירוע לב? אני יודע שרפואה אינה מדויק ועדין מחפש סוג של שקט. אודה לדעתך המקצועית
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט22/12/2018אם הבדיקות תקינות (במיוחד הצנתור הוירטואלי) לא סביר שיהיה ארוע לב בחודשים הקרובים. אבל כל בדיקה מתארת מצב בזמן ביצועה. אם יש גורמי סיכון כמו כולסטרול עישון לחץ דם סוכרת השמנה ועוד עלולה להתפתח מחלה שלא נראתה בזמן הבדיקה. לכן בדיקות לא מפחיתות סיכון להתקף לב רק אבחון וטיפול בגורמי סיכון מפחיתים סיכון להתקף לב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסיכוי לאירוע לב
ארז22/12/2018תודה דר על התשובה המהירה
לשאלתך
לא מעשן
ולא סובל מהשמנה
לחץ דם תקין
בגלל ההיסטוריה המשפחתית לוקח לפיטור ו מיקרופרין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ממצא LBBB והשפעותיואנונימי20/12/2018
שלום רב,
בשנת 2012 מצאו כי לאמי יש LBBB. באותה שנה עשתה מיפוי לב והממצאים היו תקינים. בשנה- שנתיים האחרונות אמי לפעמים מרגישה דפיקות לב בשילוב של סחרחורת שנמשכת פחות מ3 שניות (כלומר מהר מאד). עשינו אקו לב+הולטר שיצאו תקינים, וא.ק.ג (שהראה את הממצא LBBB שאנחנו מכירים).
בנוסף אציין שאמי הלכה לקרדיולוג שבק אותה וגם שמע את קולות ליבה ואמר שנשמע תקין ולא נתן לנו הוראות מיוחדות.
שאלתי היא קודם כל:
1. איך נוצר לאמי LBBB?
2. האם אין אפשרות לתקן ממצא LBBB בהתערבות כזו או אחרת (תרופתית/פולשנית)? ואם לא, האם יש לחשוש להדרדרות של הלב עקב ממצא LBBB בעתיד?
אני פשוט דואגת מאד לאמי ונראה כי למרות שיש לה LBBB וכל הממצאים לכאורה מראים שהכל תקין, עדיין היא סובלת מתופעות שקשורות ללב וללא שום טיפול.
תודה מראש על תשובתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט22/12/2018במצב של תפקוד לב תקין ומיפוי לב תקין ה LBBB אינו גורם לסמפטומים ויאין צורך לטפל בו.
LBBB נוצר כאשר מסלול הולכה שמאלי בלב מפסיק להוליך והמסלול הימני מוליך באופן תקין. לא ניתן לתקן את המצב הזה. אם יש פגיעה חמורה יותר במערכת ההולכה לעיתים מתקינים קוצב לב. אך LBBB לבדו אינו סיבה להתקנת קוצב לב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהממצא LBBB והשפעותיו
אנונימי22/12/2018קודם כל תודה על תשובתך המהירה. רק עוד 2 שאלות קטנות. איך נוצר ממצא זה? (הכוונה לLbbn). דבר נוסף, האם הולכה של צד ימין גם נפסקת, מה קורה? האם בדיקה פעם בחצי שנה אצל קרדיולוג מספיק? (ללא בדיקות אחרות)...
שוב...תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהממצא LBBB והשפעותיו
אנונימי22/12/2018באמת שאלה אחרונה...לכמה זמן "תקף" מיףוי לב? כאמור עשתה ב2012 ...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט22/12/2018בדיקה שגרתית פעם בחצי שנה אצל קרדיולוג מספיקה (כמובן אם אין שינוי במצב או סמפטומים חדשים)
אם ההולכה בצד ימין נפסקת צריך קוצב לב אך זה לא שכיח
מיפוי לב מראה את המצב בזמן המיפוי אין כללים לפיהם צריך לבצע מיפוי כל תקופה מסויימת. הרופא מפנה למיפוי כאשר הוא חושב שיש לכך הצדקה רפואית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוושה סיסטולית - האם נדרש אנטיביטויקה לפני עקירה כירורגיתגלית20/12/2018
שלום רב,
אובחנתי מילדות כבעלת אוושה סיסטולית.
ובבדיקת אקו לב נרשם -
אוושה ססטולית 2/6 נשמעת בכל התחנות. מקרינה מעט לצוואר.
ספטום מעובה. יש SAM מינימאלי לגרימת מפל לחצים ללא מערבולות. יש דליפה מיטרלית וטריקוספידלית קלות.
יש HOCM.
אני בת 71 ולפני עקירה כירורגית של שתי שיניים?
האם יש ליטול אנטיביוטיקה לפני העקירה?
אם כן מה המינון המומלץ ואיזה סוג.
בתודה ובכבוד רב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט22/12/2018לפי הממצאים שתארת: HOCM עם דליפה קלה מיטראלית וטריקוספידלית אין צורך בטיפול אנטביוטי לפני עקירת שיניים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול מניעתי לגבר בן 39 שאלה.שי20/12/2018
שלום רב,
אני הקטן במשפחה מבין 4 אחים נוספים .שני אחיי חטפו התקף לב בשלוש שנים האחרונות אחד בגיל 43 והשני בגיל 47 באופן פתאומי שניהם ללא מחלות רקע לפני . אני בחור בן 39 בריא ללא מחלות האם נטילת אספרין באופן קבוע מומלצת בעקבות ההסטוריה המשפחתית? כמובן שהתייעץ בנוסף אם רופא לגביי העניין . תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט21/12/2018מומלץ לבדוק האם יש גורמי סיכון כגון כולסטרול לחץ דם סוכרת עישון ואם יש לטפל בכולם אופטימלית כדי למנוע התקף לב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אק"ג בעקבות דופק מהירמשה19/12/2018
שלום וברכה דוקטור שמי משה בן 31 בעקבות דופק מהיר שהיה לי ברוב היום בא והולך ותחושה כללית לא טובה שכללה סחרחורות עשיתי אק"ג אשמח לחוות דעת לגביי התרשים
תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט19/12/2018האקג מראה קצב סינוס 99 בדקה - כלומר קצב לב תקין אך מהיר מהצפוי לאדם בוגר במנוחה. לפי התרשים לא ניתן לדעת מדוע הקצב מהיר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאק"ג בעקבות דופק מהיר המשך
משה21/12/2018דוקטור תודה על התשובה אז לפי האק"ג שהקצב סינוס כלומר תקין אך מהיר במנוחה, מה אני יכול ללמוד ולהסיק מכך מהאק"ג ?
תודה מראש על התשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט22/12/2018קצב לב מהיר במנוחה יכל לנבוע מסיבות רבות כגון אנמיה התרגשות מחלת חום היפוקסיה יתר תריסיות ועוד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת NT PRO BNPגלעד18/12/2018
שלום
אני בן 46.
בחודשים האחרונים קצת חולשה ותשישות.
אק"ג תקין
בדיקות דם מקיפות ספירה כימיה CRP תקינות
דם סמוי תקין
US בטן תקין
הרופא אמר שלא רואה שום ממצא חריג מעבר לכך
שיש לי קרוהן.
אציין שירדתי מאוד במשקל בגלל הקרוהן ונמצא בתת משקל.
בדיקת אקו לב במנוחה לפני שנה תקינה אבל מאז ירדתי עוד כמה קילו .
ביצעתי השבוע בדיקת NT PRO BNP
התוצאה 53 PG/ML כשהנורמה בגיל 46 היא 5-50.
האם יש משמעות לכך שזה קצת מעל הנורמה?
האם זה מעלה קצת חשד שאולי מתחילה פגיעה מסוימת בלב בגלל התת משקל ? או שזה חסר משמעות לחלוטין.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט19/12/2018לא ניתן להעריך את מצבך לפי בדיקת BNP בלבד כדי לקבל הערכה צריך רופא שיתרשם ממצבך ויראה את כל הבדיקות שעשית כולל ה BNP
באופן כללי ניתן לומר כי BNP של 53 שחורג מינימלית מהנורמה לא סביר שמצביע על בעיה משמעותית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משך פעולה - אנלדקס וטריטייסאבי17/12/2018
שלום,
טופלתי באנלדקס 2.5 מ"ג בבוקר ובערב.
הרופא החליף לי את הטיפול לטריטייס 2.5 מ"ג בבוקר בטענה כי משך הפעולה של הטריטייס הוא ל 24 שעות לעומת אנלדקס שיעיל ל-12 שעות בלבד.
ניסיתי לחפש את משך הפעולה של התרופה דרך העלון לצרכן אך ללא הצלחה.
אשמח לדעתך.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט19/12/2018הרופא שלך צודק טריטייס משפיע 24 שעות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בכאב חום עם תרופות לאחר צנטוראריק17/12/2018
שלום,
הנני לאחר צנטור ומטופל בתרופות הבאות: אספירין, אפיאנט, טריטייס, ליפיטור.
אשמח לדעת אילו תרופות להורדת חום וכאבים ניתן לשלב יחד עם תרופות אלו? אקמול, נורופן , אופטלגין וכו'.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט17/12/2018בשלב ראשון כדאי לנסות לשלב אקמול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חסימת עורקים - גורם שורשאריק17/12/2018
שלום,
אשמח לתשובתך
1) האם תמיד חסימת עורקים הינה כתוצאה משומנים (כולסטרול) ?
2) אם לא, האם באיזהשוא שלב מבצעים בדיקה לחומר שחוסם את העורק? ביופסיה?
או שמבוצעות אוטומטית הכנסת סטנט.
3) האם אחרי צנטור קיימים תהליכי בדיקה או טיפול נוספים מלבד טיפול המדללי דם/לחץ דם/סכרת/סטטינים? בדיקות הורמונליות/אנדוקרינולוגיה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט17/12/2018ברוב המכריע של המקרים (מעל 99% מהמקרים) חסימת עורק נגרמת עקב טרשת עורקים המתפתחת בהשפעת גורמים כגון כולסטרול עישון לחץ דם סוכרת ועוד.
במקרים נדירים עורק נחסם כתוצאה מתהליך אחר למשל דלקת אוטואימונית בעורק. לכן ברוב המכריע של המקרים אין צורך לבצע ביופסיה כדי לדעת מדוע עורק נחסם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך.
אריק17/12/2018טרשת עורקים=שומן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט17/12/2018אחד המרכיבים של טרשת עורקים הוא כולסטרול יחד עם תגובת דופן העורק לכולסטרול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)



