מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שינוי שעות ללקיחת תרופותמיכל07/08/2018
שלום רב,
אני בת 56, יש לי 4 סטנטים לאחר צינתור שעברתי לפני כשנה.
לוקחת אספירין פלוויקס וביסופרולול נוסף לקרסטור.
אני מתגוררת בקנדה ונוטלת את 3 התרופות הראשונות בבוקר, בסביבות 10 עם האוכל.
אני מתכננת ביקור בארץ ושאלתי מה לעשות עם שינוי השעות, כי 10 בבוקר יהפוך להיות 17:00.
האם להוסיף כדור כדי להמשיך ולקחת בבוקר, להפחית כדור - שוב כדי שזה ייצא בבוקר, או פשוט לקחת ב5 אחה"צ (ולאכול אז) וכשאחזור לקנדה זה יהפוך באופן טבעי חזרה ל10 בבוקר?
מה החשיבות של לקיחת אספירין כל 12 שעות במצבי?
תודה מראש על התשובה, מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט08/08/2018כל התרופות שאת נוטלת נלקחות פעם ביום. לכן חשוב להתמיד לקחת אותן מדי יום. פחות חשובה השעה של נטילתן לכן בארץ ניתן לקחת אותן ב 17:00
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום רב שאלה בנושא אקוגרפיהיוסי06/08/2018
אשתי לא מקבלת מחזור כבר שלושה חודשים וחצי.
בדרך כלל אין לה מחזור קבוע אך הפעם זה הכי ארוך שהיה לה בזמן האחרון הבטן שלה גדלה מאוד בבדיקות הריון ביתיות התוצאה שלילית אך לא עשינו שום בדיקה מעבר לזה הלכנו לרופא בארגנטינה (פה אנחנו גרים כעת) ונשלחנו לבצע אקוגרפיה בנרתיק ממה שהבנתי זה אמור להיות בדיקת לב לעובר האם יש צורך בכלל בבדיקה הזאת לפני שאנחנו יודעים אם היא בכלל בהריון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט08/08/2018השאלה אינה מתאימה לפורים זה עליך להפנותה לפורום העוסק בהריון ולידה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זמן ממושך עד שהלב נרגעשימי05/08/2018
נאלצתי היום בעל כורחי לטפס 20 קומות ברגל, זה מאמץ אדיר בשבילי, לא עושה פעילות גופנית בכלל למעט הליכות פונקציונליות. לקח לי יותר מ-10 דקות עד שהדופק חזר לקצב רגיל. האם זה זמן סיבר לאדם במצבי? (מעשן, משקל תקין)
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט08/08/2018ככל שהכושר הגופני יותר נמוך לוקח יותר זמן לדופק לרדת בעקבות מאמץ. גם העישון תורם לכך כיון שהדם נושא פחות חמצן עקב העישון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח א.ק.ג. של אדם קשישגל03/08/2018
מבקש התייחסות לא.ק.ג. מצ"ב במיוחד לגבי מצב QT QTc.
בתודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הערכים שרשומים ב-א.ק.ג. ששלחתי
גל03/08/2018מצ"ב להלן הערכים במידה ולא ברור בתמונות קודמות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט04/08/2018האקג מראה קצב תקין ה QT תקין יש גלי R קטנים מאד בחיבורי חזה לא ברור אם זה בשל מיקום החיבורים או מצביע אל פתולוגיה אמיתית למשל אוטם קדמי ישן.
אקו לב יכל לתת תשובה לשאלה זו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות קצב שבועים אחרי צנתור אבחנתידני01/08/2018
בן 67, עבר בדיקות אקו במאמץ וצנתור אבחנתי - בגדר הנורמה, (לפני חודש). ב-שבועים האחרונים כמה פעמים ביום הדופק יורד ל 46-50, יש תחושה מאוד לא נעימה כאילו הלב הפסיק לפעום, אי-נוחות בבטן, בחילות, ואחר כך דופק חוזר לנורמה. לפעמים זה קורה בשכיבה ואז צריך לשבת או לקום.
המצב הזה יכול להיות בגלל הצנתור? ואם האירועים חוזרים, מתי צריך לגשת למוקד/מיון?
הולטר לב:
מהירות מינימלית: 44
מהירות מקסימאילית: 140
מהירות ממוצעת: 68
הפרעות קצב חדריות VPC’S: נצפו סה"כ כ-2,273 VPC'S במשך הבדיקה. ראה טבלת פיזור ה – VPC'S בדו"ח. משני מוקדים. יתכן שחלקם פעימות על חדריות עם העברה אברנטית. חלקם הופיעו בקטעי טריגמניה וביגמניה חדרית, לדוגמא: עמ' 12-15. נצפו כ-38 VENTRICULAR COUPLETS (לדוגמא: עמ' 7-8). נצפו 4 קטעי NONSUSTAINED V.T בני 3-12 פעימות ובמהירות עד 187 פעימות לדקה (עמ' 6-7).
הפרעות קצב על חדריות APC‘S: נצפו סה"כ כ-1,116 APC'S במשך הבדיקה. חלקם פעימות עם הולכה אברנטית. ראה טבלת פיזור ה – APC'S בדו"ח. חלקם זוגות APC'S , לדוגמא : עמ' 19-20. נצפו 23 קטעי NONSUSTAINED ATRIAL TACHYCARDIA בני 3-7 פעימות, במהירות עד 197 פעימות לדקה (לדוגמא: עמ' 11-12). נצפו BLOCKED APC'S עם מרווחי R-R עד 1.6 שניות (עמ' 5). בשעה 13:32 נצפה קטע קצר של פרפור פרוזדורים בטווח חדרי 115-140 פעימות לדקה. מרווחי R-R עד 0.6 שניות. הקטע נמשך כ- 1.5 דקות, עמ' 24-29.
הפרעות הולכה: לא נצפו.
פעילות קוצב:
שינויים משמעותיים בקטע st: PATTERN SUSPECTED OF OLD MI
תלונות הנבדק: PATTERN SUSPECTED OF OLD MI
הממצאים בהתאם לתלונות:
הערות/סיכום: קצב סינוס. מהירות מינימלית - 44 פעימות לדקה, מהירות מקסימלית - 140 פעימות לדקה, מהירות ממוצעת - 68 פעימות לדקה. לציין, קטע MAX HR נמדד בזמן פרפור פרוזדורים התקפי. בדיקה ראשונה מתוך 48 שעות.
בברכה,
דני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט02/08/2018בהולטר נצפו הפרעות קצב ובין היתר פרפור פרוזדורים. ככל הנראה ארועים אלה גורמים להרגשתך. אין לכך קשר לצנתור. עליך להגיע לקרדיולוג להערכה כיון שיש להחליט האם יש צורך לטפל בפרפור הפרוזדורים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיימת בבטן הפסקת קרטייהגלי30/07/2018
עשיתי ניתוח שבר לפני 3 חודשים והייתי עם נקז 3 שבועות
הבטן כרגע מלאה דם וכבר נעשתה שאיבה שנייה והמצב חוזר לקדמותו
הרופא שואל אם ניתן להפסיק קרטייה
עברתי לפני 8 שנים צנתור עם סטנד בעורק ראשי
תודה
אשמח לתגובה בהקדם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט31/07/2018עליך להפנות את השאלה לקרדיולוג שאצלו אתה במעקב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעות לוואי דופלקס 160/10משה29/07/2018
שלום רב
בן 66..מזה כשנתיים מטופל בתרופה שבנדון..בעת קיום יחסים אני לוקח סיאליס 20 מ"ג..לאחרונה חלה ירידה בתפקוד המיני אשר בא לידי ביטוי בקיצור זמן הזיקפה..בסך הכל בריא וזו התרופה היחידה אותה אני צורך...האם יש לזה קשר לדופלקס או לחילופין הקטנת המינון תעזור.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט31/07/2018לא סביר שיש קשר לדופלקס.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- Mvp ופירסינג וסכנת זיהוםשני28/07/2018
שלום, בת 30, יש לי mvp ( כזה שרק שומעים באקו לב, ללא סימפטומים) מאז שנולדתי. אני לוקחת אנט' לפני כל טיפול שיניים. לפני כחודש עשיתי ספטום (מדובר בפירסינג במחיצת האף, לא נזם). הוא עדיין לא החלים ועדיין קצת כואב. אשמח לדעת אם חיידקים משם יכולים להגיע ולזהם כמו שמגיעים מהפה ולכן האנטיביוטיקה. תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט31/07/2018כל אזור פצע עלול להזדהם וחיידקים עלולים לחדור לדם. לכן חשוב לחטא פצעים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היי,אני סובל מsvt,עשיתי צינתור לפני 4 שנים של מוקד אחד בעייתי אצלי ,ומימה שהבנתי מהרופא ...יש לי עוד מוקד קטן.SVT27/07/2018
היי,אני סובל מsvt,עשיתי צינתור לפני 4 שנים של מוקד אחד בעייתי אצלי ,ומימה שהבנתי מהרופא ...יש לי עוד מוקד קטן.
נטלתי כדורי קרדילוק 2.5 במשך שלוש שנים,והפסקתי בתחילת השנה.
יש לי כמה שאלות בעניין,אשמח אם תענו לי עליהם.
האם זה מסוכן להתקעקע?
האם יש מניעה?
האם הדיו נכנס למערכת הדם,ואיך שהוא נכנס ללב?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט31/07/2018הדיו לא אמור להגיע ללב. אך מבחינה רפואית קעקוע לא מומלץ.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי,אני סובל מsvt,עשיתי צינתור לפני 4 שנים של מוקד אחד בעייתי אצלי ,ומימה שהבנתי מהרופא ...יש לי עוד מוקד קטן.
SVT01/08/2018אז ממה שאני מבין...מבחינה לבבית אתה לא ממליץ להתקעקע?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט02/08/2018נכון לא ממליץ
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קסרלטו וארקוקסיה 90 מגלאה ברקן27/07/2018
שלום רב
בעלי מטופל מזה שנתיים בקסרלטו 20 מג עקב DVT.כעת עקב דלקת חזקה בכתף קבל טפול בארקוקסיה 90 מג למשך שבועיים. האם אפשר לקחת את שתי התרופות בו זמנית שכן אסור לו להפסיק את הטפול בקסרלטו
מחכה לתשובה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט31/07/2018יש סכנה מוגברת לדימום כאשר משלבים קסרלטו עם ארקוקסיה. לכן כדאי לקצר את משך זמן הטיפול בארקוקסיה למשך 5 ימים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תפליט פריקראדלי ברמה מינמלית קדמייהלי26/07/2018
שלום רב,
בשלוש בדיקות אקו לב עוקבות בחודשיים האחרונים נמצא תפליט פריקראדלי קדמי ברמה מינמלית ולא ניתן לכך טיפול. בבדיקות דם שנעשו היום נמצא crp 0.63 ו esr 27. כמו כן יש כאב במרכז החזה, ותחושה של חולשה בלב שמגיעה מידי פעם.
האם יש מקום לפנות לבית חולים להמשך בירור?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט27/07/2018תפליט פריקדיאלי מינימלי עם מדדי דלקת תקינים אינו משמעותי
כאבי חזה וחולשה מצריכים ברור- יש לפנות לקרדיולוג לשם כך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח תוצאות אקו לבליאו26/07/2018
שלום דוקטורים יקרים,
אודה לכם אם תוכלו להסביר מעט את ממצאי האקו דופלר קרדיוגרפיה שעשיתי. בתודה!
חדר שמאל בגודל תקין. תפקוד תקין של חדר שמאל, הפרעה דיאסטולית דרגה 1. דפנותיו בעובי תקין. חדר ימין בגודל ותפקוד תקין. עליות בגודל תקין. האאורטה העולה אינה מורחבת. שורש אאאורטה מורחב במידה קלה. מסתם מיטרלי: תקין. מסתם אאורטלי תלת עלי דולף במידה טריוויאלית. מסתם טריקוספידלי: דלף קל. לחץ ריאתי תקין. IVC תקין ברוחבו, תמט נשימתי תקין. ללא תפליט פריקרדיאלי.
אבחנות: Good systolic LV function
Mild tricuspid regurgitation* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט27/07/2018האקו מראה תפקוד לב תקין
יש הרחבה של אבי העורקים במידה קלה דבר שמצריך מעקב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אשמח לתשובה בנוגע לרמת טרופוניןנינה25/07/2018
שלום. אמי בת 86.ברקע סובלת מפרפור פרזדורים כרוני ,לפי הולטר 24 שעות ישנן עד 505 פאוזות עד ל-3.1 שניות .
לפני מס' ימים אושפזה בבית החולים עקב דלקת ראות עם תסנין גדול. בבדיקות דם שנלקחו ביום ראשון רמת crp הייתה 250. מקבלת טיפול ברוצפין. היום נלקחו בדיקות דם בפעם נוספת,רמת crp בירידה -בסביבות 80,לראשונה נלקחה גם רמת טרופונין שהיה 0.015. האם רמת טרופונין כזו מצביעה על אירוע לבבי או מחלת לב (בנוסף ךפרפור שיש לה ).
אשמח לתשובתך.תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט27/07/2018תלוי בסוג הטרופונין אם מדובר בטרופונין T רמה של 0.015 מיקוגרם לליטר היא תקינה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ וכאבים חוזרים בחזהדור24/07/2018
כבר תקופה שיש לי תחושת לחץ בחזה וכאבים שבאים והולכים, בעיקר לתזוזה. זה משהו שווה בדיקה? איזו בדיקה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט24/07/2018כדאי לפנות לרופא המשפחה שיעריך את מצבך ויחליט האם יש צורך בבדיקות נוספות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח של אקו קרדיוגרפיהחיים.א22/07/2018
גבר בן 75, פעיל ועוד
שלוש שנים לאחר אירוע לבבי וצנתור.
הרחבה קלה של סינוסי האאורטה ושל האאורטה העולה. עליה שמאלית תקינה. חדר ימין תקין. חדר שמאל ברוחב תקין עם תפקוד גלובלי תקין. אזור קטן פוסטרו בזלי אקינטי. מסתם אאורטלי מעובה. אס"ק מיטרלית מינימלית. אס"ק טריקוספידלית מינימלית. לחץ ריאתי תקין. הפרעה ברלקסציה.
אשמח להבין את משמעות הפענוח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט22/07/2018האקו מראה תפקוד לב תקין עם אזור קטן בדופן אחורי שאינו מתכווץ ככל הנראה אזור של אוטם שריר הלב שארע לפני 3 שנים כפי שציינת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)



