מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תפליט פריקרדיאלי בבדיקת אקו לביוסי22/07/2018
שלום,
בן 70, בריא בדר"כ.
ביצעתי לפני כמה ימים בדיקת אקו לב שבה נמצא:
"תבנית מילוי חדר שמאל מתאימה להפרעה ברלקסציה (גל E>A)...
מסתם מיטרלי מעובה קלות. דלף טריוויאלי. מסתם אאורטלי תלת עלי מעבוה קלות. הסתיידות פוקלית בסינוס
קורונרי שמאל - 0.55X0.68 סמ'. ללא דלף או היצרות. מסתם טריקוספידלי תקין. אי ספיקה
טריקוספידלית בדרגה טריוואילית. לחץ ריאתי סיסטולי 20 ממ"כ + RAP. וריד נבוב תחתון
(IVC)בקוטר תקין.
נראה תפליט פריקרדיאלי בכמות קלה בינונית, יותר קדמי, ללא סימני לחץ.
שינוי נישמתי לא משמעותית בזרימה דרך המסתם המיטלרי.
No hemodynamically significant valvular lesion was found. Small to moderate pericardial effusion.
סיכום:
בירור נוזל פריקרדילאי, כולל בירור סיסמטי
בדיקת אקו לב חוזרת עוד 10 ימים שבועיים למעקב נוזל
"
ברצוני לשאול:
1. מה משמעות תוצאות הבדיקה? מה זה הנוזל שמצאו ומדוע הוא קיים שם?
2. מה הכוונה בבירור נוזל פריקרדיאלי? ומה הכוונה בבירור סיסמטי?
3. אילו בדיקות המשך כדאי לבצע? כיצד ניתן לבדוק ממה נובע הנוזל וכיצד לטפל בזה?
4. יש עוד זמן עד לתור שלי לקרדיולוג, עד כמה זה דחוף לנסות להקדים את התור?
5. האם כדאי להימנע מפעילות גופנית בזמן הקרוב?
תודה,
יוסי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט22/07/2018נוזל פרקרדאלי בכמות מעל לקטנה מצריך ברור למקורו. סיבה שכיחה אי מחלה ויראלית שגורמת לדלקת קרום הלב (פריקרדיטיס) אם יש עוד סיבות אפשריות.
כדאי להקדים את התור לקרדיולוג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם גבוה בבקרים לאחר אבלציהשלי20/07/2018
שלום רב,
אבא שלי אחרי אבלציה,
לחץ הדם שלו מאוד גבוה בבקרים 180.
אחרי כמה שעות ולקיחת כדור אנאלפריל 20 ואמלודיפין 20 יורד הלחץ דם ל160. מה יכולה להיות הסיבה? האם זה עתיד לעבור? יש לו דופק מאוד נמוך (51 ללא הכדור)ולכן נמנע מלקחת קונקור במינון 1.25.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט20/07/2018אבלציה של הפרעת קצב אינה גורמת ללחץ דם גבוה. אם לחץ הדם לא מאוזן על ידי שתי תרופות יש לפנות לרופא המשפחה שיחליט אם להסיף תרופה שלישית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כמה שאלות עורקיות אחרי בדיקהדון20/07/2018
שלום רב,
אני בן 38, בריא בגדול ומרגיש טוב (ולא עישנתי מעולם)
לפני כמה חודשים ניגשתי לקרדיולוג לבדיקה שגרתית
אבי נפטר כשהיה בן 47 (בשנת 1995), הממצאים לאחר מותו מתארים כשלון לב בעקבות מחלה טרשתית קשה של העורקים הכליליים
הקרדיולוג שלח אותי לארגומטריה, הולטר 24 שעות ואקו לב - הממצאים היו תקינים; בבדיקות הדם אין משהו חריג
לעומת זאת בבדיקת סי.טי אנגיו הממצאים ברובם היו תקינים חוץ מ"טרשת מינימלית ביותר המתבטאת בפלאק בודד לא מסויד בעורק השמאלי הקדמי היורד בחלקו הפרוקסימלי. ללא הצרויות משמעותיות (מעל 50%) בעורקים הכליליים"
בביקור האחרון אצל הקרדיולוג הוא רשם לי אטורבסטאטין, "קח פעם ביום ותחזור בעוד שנה"
כששאלתי אם יש משהו אחר שהוא לא כדור, הדוקטור השיב, בערך, שזה מה יש (להבנתי) והרגשתי שהיה קצת חסר סבלנות (ואולי טעיתי)
עכשיו, יצאתי מהפגישה הזאת עם מיליון שאלות שאיכשהו לא היה פנאי לשאול/להשיב וברור לי שלא הפורום הזה אמור להחליף את חוות דעת הרופא, אבל:
א) מה זה אטורבסטאטין? מה הוא עושה? האם יש לו תופעות לוואי (הרשת מלאה בדעות לכאן ולכאן)? מה יקרה אם לא אקח אותו?
ב) מדוע הרופא לא דיבר על דברים אחרים כמו תזונה, פעילות גופנית ועוד דברים שאמורים אולי להאט את התרחבות הפלאק?
ג) מה בכלל המשמעות של פלאק לא מסויד? האם אני יכול להגיד שיש לי טרשת עורקים (האדם זקוק להגדרות)?
ד) ומה יהיה בעוד שנה? שוב סי.טי או משהו אחר? איך אפשר לעקוב אחרי העורקים שלא דרך סי.טי?
ה) האם יש איזה גוף או אדם שאיתו אפשר לשבת בצורה רגועה שיסביר לי על המצב ומה כדאי לעשות? אני מבין שלדוקטור היו עוד פציינטים שחיכו, יש איזו דרך חלופית?
אשמח לכל תשובה שהיא,
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט20/07/2018טרשת עורקים לא חסימתית עלולה להחמיר ולגרום לחסימה בעורק כלילי לכן יש לעצור את התפתחותה. אטורבסטטין היא תרופה המפחיתה את רמת הכולסטרול הרע LDL. כדי לעצור התפתחות טרשת עורקים יש להפחית את ה LDL לרמה של פחות מ 70 מג לדציליטר. קשה מאד להשיג רמה כזו על ידי תזונה לכן הרופא רשם לך אטורבסטטין.
כמובן שבנוסף לטיפול התרופתי כדאי לבצע פעילות גופנית באופן סדיר.
יש להמשיך להיות במעקב קרדיולוגי במסגרתו יפנה הרופא לבדיקת מאמץ או מיפוי לב אחת למספר שנים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה!
דון21/07/2018תודה רבה על התגובה!
א) בבדיקת הדם האחרונה שעשיתי ה-LDL הוא 61.7mg/dl, האם המדד הזה יכול לעלות (ולרדת) בצורה תדירה? האם אפשר לסמוך עליו?
ב) האם יש סיכונים או השפעות שונות בלקיחת אטורבסטטין?
שוב, תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט21/07/2018במידה והרגלי התזונה שלך לא ישתנו ותקפיד לקחת את האטורבסטטין באופן קבוע לא צפויים שינויים משמעותיים ברמת ה LDL
אטורבסטטיין עלול להעלות אנזימי כבד ו CPK באחוז נמוך מהמשתמשים. לכן כדאי לבצע לפחות אחת לשנה בדיקת אנזימים אלה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ ריאתי מוגבר ושיעולליטל19/07/2018
שלום רב, אימי בת 59 לאחר כמעט חודשיים של שיעול טורדני שלא פסק וליחתי (כנראה שהיה לה ברונכיט ) , יש לציין שאימי עברה בעבר החלפת מסתמים אאורטלית ומיטרלית, ויש לה גם פרפור פרוזדורים. בבדיקת אקו שנעשתה כתוב ללא שינויים משמעותיים פרט לעלייה בלחץ הריאתי 45 ממ"כ + RAP מוגבר במידה קלה. מאז השיעול יש לאימי כאב קל בחזה האם זה נובע בגלל השיעול והאם השיעול גרם ללחץ הריאתי ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט19/07/2018שעול ממושך יכל לגרום לכאב בחזה בשל שרירי החזה המשתתפים בתהליך השיעול. שעול לא גורם ללחץ ראתי. מחלת מסתם (שהביאה לצורך בהחלפת מסתמים) כן יכולה לגרום לעלית לחץ ראתי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח הולטר לב של 21 שעותציפי.י19/07/2018
הופניתי לבדיקה בשל תחושות של פעימה מקדימה.מבקשת התייחסות לתוצאות- סינוס מינימלית 48 מקסימלית 104ממוצעת 86. הפרעות קצב חדריות נצפו 2 בודדים במשך הבדיקה .הפרעות קצב על חדריות נצפו 76 בודדים במשך הבדיקה.דברים אחרים לא ניצפו.תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט19/07/2018נצפו פעימות מוקדמות חדריות ועליתיות לא רבות. מדובר בתופעה שכיחה ולא מסוכנת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אלקוויס נטילה עם מגנזיוםעודד19/07/2018
אני נוטל פעמיים ביום 5 מיליגרם אלקוויס.הדאלה אם אפשר לקחת יחד מגנזיום.
אם בכלל כדאי לקחת מגנזיום ?
בתודה עודד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט19/07/2018אין מניעה לקחת מגנזיום אם אתה נוטל אליקוויס.
מגנזיום כדאי לקחת אם בדיקת דם מראה חסר במגנזיום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סיאליס יומי האם גורם ליתר לחץ דם?ניר18/07/2018
שלום אני משתמש כ שנה בסיאליס יומי בממוצע 3 פעצים בשבוע 5 מג... האם השימוש הזה ייתכן ופיתח לי יל"ד? היה לי עד לפני 3 חודשים לחץ דם של 115-75 ועכשיו הוא נהינ 130 על 90
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט18/07/2018סיאליס יכל במקרים נדירים לגרום לעלית לחץ דם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההוא מעולם לא העלה לי... ה 5 מג
ניר18/07/2018משום מה היום היה לי דיאסטולי 88 ביד ימין וביד שמאל דיאסטולי 83 ... כאשר הססיטולי בשניהם 125... בדרכ בשמאל אצלי הערכים גבוהים יותר... אני בן 35 ערכי לחץ הדם שלי היו לפני חודשיים 115 על 74 כמו תמיד ... אולי הסיאליס לא העלה לי לחץ דם שנה ורק החודש התחיל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט19/07/2018כדאי שתפנה לרופא המשפחה או לאחות קופ״ח שימדדו את לחץ הדם באופן אמין יותר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסקת אספירין וחוסמי ביטארחל17/07/2018
שלום
אבי, בן 90, אושפז שבוע שעבר בעקבות המוגלובין נמוך שהצריך עירוי דם.
הוא עבר ניתוח מעקפים לפני 30 שנה ומאז לוקח אספירין וחוסמי ביטא קבוע.
מחשש לדימום במערכת העיכול התבקש להפסיק לקחת אספירין לפחות עד שההמוגחובין יעלה.
בנוסף, עקב דופק נמוך והפרעות קצב התבקש להפסיק חוסמי ביטא.
האם הפסקת כדורים אלו בצורה מיידית מסוכנת ?
מתי עליו לשוב לקחת אספירין ? ההמוגלובין עלה מ 8 ל 11 בינתיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט18/07/2018לא ניתן לענות על שאלה כזו דרך פורם מעין זה. יש לאבחן את מקור הדימום ולאחר מכן להחליט אם ניתן לטפל בו ולאור מידע זה לקבוע אם ניתן לחדש אספירי ומתי. כל התהליך הזה צריך להתבצע על ידי הרופאים המטפלים באביך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעולת בלון למסתם המיטראליפלורי16/07/2018
שלום, אבקש לדעת שם של קרדיאולוג מומחה להרחבה בבלון למסתם המיטראלי. והיכן הוא עובד.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט18/07/2018פרופ׳ ויקטור גויטע מנהל יחידת צנתורים במרכז הלב בשיבא תל השומר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מסתמים ותרופת מרשם בלביקענת15/07/2018
שלום רב, אני נמצאת במעקב כל כמה שנים של אקו לב. בבדיקה אחרונה מלפני שבועיים עלה ש:
מסתם מיטרלי אי ספיקה קלה עד בינונית
ומסתם טריקוספידלי אי ספיקה קלה עד בינונית.
בלי קשר לכל קיבלתי כעת תרופת מירשם להרזיה מאנדוקרינולוג ששמה בלוויק. ראיתי בהסבר על התרופה הערה לגבי מסתמים . השאלה אם אני יכולה לקחת את התרופה בליכל בעיה?
תודה מראש על התשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט15/07/2018הועלה חשש כי בלוויק גורם לאי ספיקת מסתמים אך בדיקה הראתה כי נטילת מינונים נמוכים של בלביק לא גורמת לכך. בכל אופן אם תקחי תרופה זו יש לחזור על בדיקת אקו לאחר 3 חודשים לבחון אם יש שינוי במצב המסתמים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מאיזה גיל צריך לעשות בדיקת מאמץ?יובל15/07/2018
מאיזה גיל צריך להתחיל לעשות בדיקת מאמץ? באיזה תדירות יש לבצע אותה? האם התשובה משתנה בין גברים לנשים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט15/07/2018בדיקת מאמץ צריך לעשות רק אם יש סיבה רפואית לכך: למשל ברור סיבה לכאבי חזה או במידה ויש ריבוי גורמי סיכון למחלת לב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בחזה וביד שמאלאלון13/07/2018
שלום רב,
אני בן 41. סובל מכאבי חזה וכאבים ביד שמאל.
הכאבים באים לידי ביטוי במיוחד בזמן ואחרי מאמץ.
ביצעתי מספר בדיקות: אקג, מבחן מאמץ ואקו לב במנוחה.
כל הבדיקות יצאו תקינות.
האם עלי לבצע בדיקות נוספות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט14/07/2018עליך להגיע עם כל הבדיקות לקרדיולוג כדי שיבחן אותן ויעריך אם צריך בדיקות נוספות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאה מדאיגה אקו לבגליה צנציפר13/07/2018
בקר טוב
זקוקה בדחיפות לעזרתכם! בעלי קבל אתמול תוצאה של אקו לב שעשה לראשונה בחיו. ביו לו קשי נשימה הוא נשלח לאקו וקבל פוסיד שעזר לו קצת. התוצאה בדופלר אי ספיקה אאורטלית במידה קשה עד בינונית ץ
אנחנו אמורים לטוס ביום שלישי לאטליה ..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט13/07/2018לצערי האפשרות לסייע בנושא באמצעות פורום כזה מוגבלת. בהחלט יתכן שקוצר הנשימה נובע מבעית המסתם אך כדי להעריך זאת יש לבדוק את בעלך ולראות את תוצאות האקו המלאות. לשם כך יש לפנות לקרדיולוג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רמת LDL calc מעל ערכי הנורמהבר12/07/2018
שלום רב,
בשתי בדיקות דם של פרופיל שומנים שביצעתי לאחרונה, רמת הכולסטרול וה- NON-HDL תקינות, רמת HDL די גבוהה. אבל, רמת ה- LDL calc חורגת מערכי הנורמה הרשומים (עד 100). לדוגמא בבדיקה האחרונה:
כולסטרול 197
HDL 70
NON-HDL 127
LDLcalc - 116
רופא המשפחה טוען שהכל בסדר. האם אכן הבדיקה תקינה על אף החריגה מעל ערכי הנורמה ב- LDL calc?
תודה רבה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט13/07/2018רמת ה LDL המומלצת לאנשים ללא כל גורמי סיכון אחרים היא נמוך מ 115 כך שאם אתה שייך לקבוצה זו אתה כמעט במטרה ושינוי קל בתזונה יביא אותך למטרה.
במידה ויש גורמי סיכון נוספים כגון עישון או לחץ דם גבוה הרמה צריכה להיות פחות מ 100.
ואם יש סוכרת או טרשת עורקים קיימת - אז המטרה היא פחות מ 70.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרמת LDL מומלצת
סטודנט13/07/2018דוקטור, אתה טוען ש LDL 115 טוב לאלה ללא גורמי סיכון. אז למה בבדיקות דם מוזכר ערך 130? (שלא לדבר על זה, שבחלק ממקורות באינטרנט ניתן לראות 160 כערך לאדם ללא שום גורמי סיכון).
ובעניין סכרת - לפי ערכי LDL דרושים, ניתן להבין, שסכרת גרועה יותר מעישון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט14/07/2018לפי ההנחיות העדכניות של האיגוד הקרדיולוגי הארופי ההמלצה היא LDL של פחות מ 115 לכל האוכלוסיה הבריאה. חולה עם סוכרת וגורם סיכון אחד נוסף נחשב בסיכון שווה לחולה שכבר עבר אוטם שריר הלב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוושה בלב וסיכונים בפעילות גופניתיוסף12/07/2018
האם אוושה בלב מגבילה פעילות גופנית?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט12/07/2018אוושה בלב יכולה להיות תמימה כלומר חסרת משמעות או עלולה לנבוע ממחלת לב משמעותית. לכן השאלה כללית מדי: הגורם לאוושה עלול להגביל פעילות גופנית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



