מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תשובת בדיקת אקו גופלרצביה07/10/2018
בתשובת אקו דופלר כל הפרמטרים טובים כולל שטח הפרוזדור השמאלי (cv4( הוא 18 ערך נורמלי 16-18 ונכתב עליה שמאלית מוגדלת הרופא אמר לי לא לדאוג שהכל בסדר ולא מסכים אם הרופא המפענח מבקשת חוות דעת מה לעשות ואו לא לעשות תודה ובברכה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט08/10/2018לדעתי כדאי לקבל את דעתו של הרופא שהפנה אותך לבדיקת האקו. הוא מכיר את ההסטוריה הרפואית שלך ויודע מדוע הפנה אותך לאקו ולכן יכל לפרש הכי נכון את תוצאות הבדיקה ולהחליט האם יש ממצא משמעותי או לא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוות דעת לגבי תרופהאבי07/10/2018
עורק RCA חסום לגמרי כאבים קלים ופלפיטציות במאמץ (בדרך כלל בתחילת המאמץ - הליכה) תרופות חוסמות בטה מורידות את הדופק ולחץ הדם באופן קיצוני.
חוות דעת לגבי התרופה רנקסה שהומלצה לי למרות שלא רשומה בארץ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט08/10/2018התרופה ראנוזלין משמשת כטיפול בתעוקת חזה. בניגוד לחוסמי בטא היא לא משפיעה על לחץ דם או מהירות הדופק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קוצר נשימה למספר רגעים בזמן מעבר לשכיבהצבייקה07/10/2018
שלום, צונטרתי בכרמל לפני כ 4 שנים, שני צינטורים בהפרש של 3 שבועות, כל צינטור 2 סטנדים, לאחר מספר חודשים התחלתי להתלונן על קוצר נשימה בזמן שאני נשכב ,וזה נרגע לאחר 2-3 דקות, הלכתי לברור גם לפרופ מומחה לראות , נעשו לי כל הבדיקות, ונשללה בעיית ראות, וגם עברתי לקרדיולוג שעשה לי את הצינטור, נעשה לי בירור מקיף, ולא קיבלתי תשובה מוחלטת, השבוע נסעתי לטיול בחברת קרדיולוג מומחה ,והצגתי את הבעייה שלי בפניו עם הנתונים של אקו, וקיבלתי תשובה שלי אין מושג מהיא אומרת ,והנה תשובתו "
באקו לב יש לך התעבות קלה פלוס של המחיצה הבין חדרי. דהיינו הפרטרופייה של חדר שמאל אשר אמורה לגרום לאי ספיקת לב דיאסטולית.
צריך להעריך את חומרת האי ספיקה הזו בעיקר כשבאקו לב מצויין הגדלה של עלייה שמאלי ?!!!!
אולי ביטוי ללחץ גבוהה משמעותית בחדר שמאל מה שיכול לגרום לתלונות שלך".
האם אפשר לקבל הסבר פשוט האם אפשר לדעת מתוך הכתוב מה הגורם לבעיית קוצר הנשימה במצב מעבר לשכיבה, תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט08/10/2018לפי האקו הקרדיולוג התרשם שיתכן ויש ירידה בתפקוד דיאסטולי של הלב (הפרעה בהרפיה של שריר הלב כאשר יכולת ההתכווצות תקינה) תופעה זו מתרחשת עם הגיל אבל עלולה להופיע מוקדם יותר כתוצאה מלחץ דם גבוה למשל.
צריך לפנות שוב לקרדיולוג לברר איתו כיצד חשב להעריך את חומרת האי ספיקה הדיאסטולית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה המשמעות לדחף מינמלישלי06/10/2018
שלום ביצעתי לפני כחצי שנה שנה אקו לב האם הוא תקין? מה המשמעות לדחף מינימלי ? יש לי קשיי נשימה במאמץ וחוששת נורא תודה על המענה האם יש קשר לדחף?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט06/10/2018דוח האקו שצרפת חלקי ביותר ולא ניתן לפיו לחוות דעה. צריך לצרף את דוח האקו המלא או עדיף - לפנות לרופא שהפנה לבדיקה לקבל את חוות דעתו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רצף הפרעות בקצב הלבאברי06/10/2018
שלום
אני בן 49.
משקל 58 קג על גובה 1.80 יחסית רזה.
אקו לב לפני שנה תקין בדיקה שגרתית.
ארגומטריה לפני 7 שנים תקינה בגיל 42.
בדיקות דם תקינות
HDL קצת נמוך 36
LDL נמוך כ 70-80
כולטסרול כללי כ 150
טריגליצרידים כ 140 אבל היו כ 15 שנה על כ 250 עד שהפסקתי מתוקים ורזיתי.
חומצה אורית 7.5
ידוע שנים על פעימות מוקדמות מעת לעת לא מתרגש מזה.
באחרונה , בזמן שפיכה מסקס או מאוננות מופיעה לי בזמן השפיכה רצף של הפרעות בקצב שנמשך כ 10 שניות ( קשה בדיוק לכמת בזמן ההנאה ... ) אולי זה רצף פעימות מוקדמות לא יודע.
זה מפריע ומטריד אותי.
כמו כן אחרי שפיכה אני תשוש מאוד ומצב רוח עגום כמה שעות וזה לא היה כך בעבר.
1. האם זה דורש בירור?
2. האם זה נשמע מסוכן?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט06/10/2018כדי לברר האם התחושה שאתה מתאר קשורה לקצב הלב יש לתעד קצב לב בזמן סמפטומים- למשל על ידי הולטר קצב לב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אי ספיקת לב מלווה באי ספיקת כליות -חולשה עייפותברכה06/10/2018
שלום רב
בת 87 ברקע מחלת איס"ק לב דרגה 3 , על רקע אי ספיקת מסתם מיטרלי (מחשבה לביצוע MITRAL CLIP) כמו כן אי ספיקת כליות כרונית עם ערכי קריאטינין 3 מג%, ואנמיה של 10.5 גר% על רקע המחלה הכלייתית. GFR=17
מטופלת :בוקר :פרוקור 200 מג פוסיד 40 מג , דימיטון 6.25 מג, אלקויס 2.5 מג.
ערב : פוסיד 40 מג, דימיטון 6.25 מג , אלקויס-2.5 מג.
כמו כן ברזל דרך הפה, וויטמין D3 -בימים לסרוגין תוך מעקב PTH.
לחצי דם נשמרים בגבולות 130/55 , דופק 55 , חמצן 97% , משקל יציב 57-58 קג.
לציין חולשה ועייפות קשה בעיקר בבקרים. שתן נותנת כרגיל, ושומרת על תזונה מאוזנת ללא מלח ועם חלבונים כ 50 גרם ביממה.
שאלתי 1.האם ניתן לשנות את זמני נטילת הכדורים על מנת להפחית העייפות והחולשה של הבוקר?
2. מוצר קו אנזים Q10 שמשפר תפקוד לב באיס"ק לב ושיפור מצב כליות האם מומלץ במצבי ובגילי ואם כן אז באיזה מינון? 60 מג? 100 מ"ג?
3. אני במעקב קרדיולוגי קבוע מה ההשלכות והניסיון בביצוע MITRAL CLIP בגילי והסכנה בביצוע הטיפול לגרום להחמרת מצב הכליות. (חומר ניגוד)
4. מה לחץ דם הרצוי בגילי? ומה גבול החמצן שסביר לגילי (מודדת באוקסימטר קבוע)
לתשובתכם אודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט08/10/2018לדעתי לא כדאי לשנות את זמני נטילת הכדורים.
קו אנזים Q10 לא משפר מצב כליות ולא סביר שיגרום לשיפור תפקוד לב
MITRAL CLIP עשוי לעזור לשיפור הרגשתך לגבי הסיכון להחמרת תפקוד כליה יש להתיעץ עם הקרדיולוג המבצע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אשמח לשמוע דעה לגבי הכדור שנקרא אליקיוסמיקה05/10/2018
שלום ד"ר,
אני מעל גיל 70 אחרי ארוע של פרפור חדרים קיבלנו כדור בשם
אליקיוס 5 מ"ג בוקר ו- 5 מ"ג ערב
האם זו לא כמות מוגזמת?
האם זה לא יכול לגרום לשטף דם במוח?
האם אפשרי לקחת בבוקר 5 מ"ג ובערב 2.5?
אודה לתשובתך,
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט06/10/2018מינון אליקוויס של 5 מג פעמים ביום הוא מינון מקובל. אם רופא רשם לך תרופה זו בשל פרפור פרוזדורים סימן שהוא מעריך שאתה בסיכון לארוע מוחי בשל תסחיף (קריש דם מהפרוזדור) במצב כזה התועלת מטיפול באליקוויס עולה עשרת מונים על הנזק האפשרי למשל עקב דמם מוחי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ממצאים של בדיקת ארגומטריהשרון04/10/2018
שלום רב. בת 28. התשובה מבדיקת ארגומטריה היא: "ממצאים בא.ק.ג במאמץ: שינויים ב-ST-T: צניחות ST אופקיות ב-L2 L3 AVF V3V6. בדקה 3 בהמשך upsloping.
אשמח לקבל הסבר ופירוש ומה עלולה להיות הסיבה לממצאים אלו. תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט04/10/2018צניחות ST באקג במאמץ יכולות להיות ממצא חסר חשיבות אך יכולות לנבוע מחסימה של עורקים כליליים המספקים דם ללב. יש לחזור לרופא שהפנה לבדיקה שיעריך את המצב ויקבע האם צריך המשך ברור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דופק מהיר גם בלילהשגיא03/10/2018
שלום
אני בן 45. בכושר גרוע בגלל פציעה בירך כבר כמה שנים
הולך לאט 10 דקות ביום.
מזה כ 3 ימים יש חום 38.5. קצת נזלת וכאב גרון
וכאבים בגוף.
כתוצאה מכך הדופק שלי עלה ל 90 בשכיבה ו 90-100 בישיבה.
רציתי לשאול
האם העובדה שבמשך כמה ימים הדופק כל הזמן על 90-100 ( גם בלילה ) עלולה להזיק ללב?
אציין שבשגרה הדופק שלי 60 במנוחה ו 65 בישיבה.
כשהולך ברגל מגיע ל 85-90.
אז בעצם כאילו כמה ימים אני הולך ברגל :)
מה דעתך והאם צריך לעשות עם זה משהו כדי למנוע נזק?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט04/10/2018מחלת חום גורמת באופן טבעי לעליה בדופק זה כשלעצמו לא גורם לנזק ללב ולא סימן שהלב מעורב במחלה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרפור פרוזדורים-אי סדירות בפעולות הלבDavid Barkan03/10/2018
שלום לכם רופאים נכבדים.
אני מוטרד בגלל אי סדירות בפעימות הלב שלי,
אני זכר בן 75 בריא בדרך כלל ומתפקד באופן סביר. מאובחן מזה כ-10 שנים מדום נשימה, מטופל באופן קבוע בסיפאפ שעושה את העבודה ומאפשר לי לישון לילה שלם (משתמש קבוע בכדור שינה אמביין 12.5 מיליגרם) בלי להתעורר.
לפני כארבע שנים אובחן אצלי פרפור פרוזדורים שמופיע לפעמים לתקופות קצרות, שעה שעתים, ולפעמים ליום או יותר, ונעלם.
אני מטופל באליקוויס 5 מיליגרם פעמים ביום, ובקרדיולוג 2.5 מיליגרם.
כדור הקרדיולוג אכן מצליח להוריד לי את קצב עבודת הלב מ-120-150 פעם בדקה במנוחה במהלך פרפורים לקצב של 50 עד 60 פעם בדקה, מה שנראה לי טוב.
הבעיה המרכזית שממנה אני מודאג הינה אי סדירות בפעולות הלב.
אני מצרף צילום שבו ניתן לראות את פעולות הלב שלי. בצילום ניתן לראות כי לאחר כמה פעימות סדירות הלב מחסיר פעימות. לפעמים זה קורה אצלי בקצב גבוה, כל שתי פעימות רגילות - החסרת פעימה, לפעמים זה קורה בקצב יותר נמוך, 15 פעימות סדירות ואז החסרת פעימה.
איך ניתן להביא את הלב לעבודה ופעימות סדירות???
אודה לכם על תשובתכם בהקדם.
בברכה, דויד ברקן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט04/10/2018נראה שמדובר בפעימות מוקדמות שפוגעות בסדירות קצב הלב. פעימות מוקדמות הן תופעה שפירה שאינה מסוכנת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי בדיקת מיפוי לביעלה02/10/2018
שלום,
בת 62, לפני כ- 5 שנים עברתי אירוע לבבי ומאז אני לוקחת מספר תרופות (מדללים - אספירין, קרגילוק 7.5 מ"ג, טריטייס 10 מ"ג).
בעוד מספר ימים יש לי בדיקת מיפוי לב עם דפירומול בשעה 13:00.
רציתי לשאול האם עליי להפסיק ליטול את אחת מהתרופות בבוקר הבדיקה? האם כדאי להפסיק את הקרגילוק בבוקר הבדיקה ולקחת את הכדור לאחר הבדיקה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט04/10/2018כיון שמדובר במיפוי עם דיפירדמול אין חשיבות למהירות הדופק בזמן הבדיקה (הדיפירדמול מחליף את המאמץ) לכן ניתן להמשיך את כל הכדורים כרגיל כולל הקרדילוק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח תוצאות בדיקת אקו לב והולטרלימור01/10/2018
שלום רב
אני נוטלת תרופת קונקור לסינוס טכיקרדיה ובזמן האחרון הרגשתי דופק מהיר למרות שאני נוטלת התרופה באופן קבוע ויומי . עשיתי בדיקת אקו ולהלן התוצאות : mild mr - mild tr - triveal ar
(asc aorta 30 (9-26 - והשאר כתוב normal .
בבדיקת ההולטר ל24 שעות צויין : APC'S: 11
Dropped Beats :1
Aberrant Total : 10 avg0\hr
VPC'S: 8
max heart rate : 128 bpm
mim heart rate : 58
QRS Total : 109986
יש לציין שאני סובלת מדלקת מפרקים שגרונית וגם לופוס וס'יוגרן .
שאלתי האם יש ממצא מדאיג בתוצאות האקו וההולטר ?
איזה בדיקות עלי לעשות כהמשך בירור ?
ןתודה רבה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט04/10/2018התאור של האקו וההולטר הוא חלקי הפרטים שכתבת הם בתחם הנורמה. עליך לחזור לרופא שהפנה לבדיקה כדי שיעריך את ממצאי הבדיקות ויחליט אם צריך ברור נוסף
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כמה שאלות, אמא מודאגתאמא מודאגת01/10/2018
כבר בת 8.
לפני יומיים ילדתי תינוקת בבדיקה של הרופא כדי לשחרר אותה נשמע אוושה עשו לה אקו לב ונמצא ps מסתמי עם מפל לחצים עד 20 ממ"כ.pR קל.
עשינו תור ברמבם צריך שנהיה במעקב ונחזור כאשר תהיה בת 3 שבועות.
אני כל כך מודאגת קראתי הרבה על הבעיה וראיתי שלרוב רק ממשיכים במעקב כמו אחות שלה
את המוזר אם זה תורשתי אני ואבא שלהן בראים ואין לנן בעיות בלב מבצעים פעילות ספורטיבת תמיד וילדתי 3 לידות באופן טבעי אמא שלי אמרה לי כאשר הייתי קטיה היה לי אוושה אבל לקחו אותו לבדיקה ונעלמה כאשר הייתי בת חודשים ועכשוי אנע בת 31 ואך פעם לא היה לי מקרה אחד עם הלב אן הרגשה אפילו.
מה הסביות לך
האם יש לבנות שלי משהו חמור או שזה שכיח
והאם את ממליץ שנעשה אני ואבא שלהן אקו לב ואם זה לא יוסיף כלום כי אנחנו כבר בגיל התבגרות ואם יש משהו חריג מזהים ואם יש משהו קל אז זה עבר
לא יודעת אני בהתלבטות ופחד
הבן הבכור אין לו כלום
עד מתי הסיכון והמעקב נעשה עד גיל ההתבגרות?
תודה ומקווה שתבין את הלחץ שלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט01/10/2018מדובר במום לב מולד: הצרות של המסתם הפולמונרי בדרגה קלה הסיבה לא ברורה. כיון שההצרות קלה בלבד יש להמשיך במעקב של קרדיולוג ילדים. אם לשאר הילדים שלך אין אוושה לבבית לא סביר שיש להם מום כזה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההחלק הראשון שלי ההודעה נמחק
אמא מודאגת01/10/2018שלום אני בת 31 יש לי 3 ילדים
בן 10 ובת 8 ולפני יומיים ילדתי תינוקת
לבת שלי בת השמונה גלינו בבדיקת שגרתית אצל רופא ילדים בגיל 3 שיד לה אוושה בלב ועשינו בדיקות התגלה שיש לה משהו צר שיוצא מהלב לראתיים לא יודעת את המושג הרופאי כי לא מוצאת את המסמכים ..אבל הגודרה שהיא קל מואד ורק צריך מעקב פעם בשנה וכבר אנחנו 5 שנים הולכים פעם בשנה ויש לה אותו ערך היא כבר בת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך...
אמא מודאגת01/10/2018כלומר הבת הגדולה גילנו את זה בגיל 3 והיא היום בת 8 ועד עכשוי אותו ערך יש לה הולכים פעם בשנה
וגם אתמול נבהלתי שגם התינוקת החדשה
אני ובעלי בראים ואין לנו בעיות
אמא שלי אמרה כאשר נולדתי שמעו גם אצלי אוושה אבל אמרו לה לחזור אחרי חודשיים חזרה אצל רופא ממוחה והיא נעלמה ומאז לא היה אף פעם בעיות ואני היום בת 31 בראיה .האם זה קשור או זה מקרים שמתרחשים אצל הרבה ילדים סליחה אבל אני מואד לחוצה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט01/10/2018אם נראה שלשתי הבנות יש מום מולד זהה- הצרות קלה של מסתם פולמונרי. אין בממצא זה סכנה מידית הוא מצריך מעקב של קרדיולוג ילדים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם, תפקוד הלבאייל29/09/2018
שלום
אני בן 47.
עקב קרוהן ירדתי לפני שנתיים חזק במשקל ל 50 קג על גובה 1.80
מאז מנסה לעלות במשקל וטרם הצלחתי. כמו כן התזונה דלה ולא מגוונת.
לפני שנה הרופאה אמרה שתת תזונה קשה כמו באנורקסיה עלולה
לגרום לאי ספיקת לב.
בוצע אקו לב לפני 7 חודשים שהיה תקין.
בחודש האחרון מרגיש הרבה יותר חולשה ותשישות.
אחרי הליכה 4 קמש של 10 דקות לפעמים תשוש כמה שעות.
אין בצקות.
לחץ הדם העליון ירד אבל התחתון קצת עלה.
בימים האחרונים כ 92-70 או 90-65 לעומת כ 105-60 לפני כמה חודשים.
רציתי לשאול 1. האם הפער הקטן בין הדיאסטולי לסיסטולי רק כ 22-25
הוא סימן לא טוב?
2. האם יכול להיות שתוך חצי שנה מאקו לב תקין פיתחתי אי ספיקת לב ויש צורך לבדוק שוב אקו לב?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובות
פרופ` דוד רוט30/09/2018לא סביר שפתחת אי ספיקת לב בתוך חצי שנה. החולשה יכולה להיות קשורה ללחץ הדם הנמוך ומצב התזונתי הלקוי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתפקוד הלב, BNP
אייל01/10/2018תודה רבה !!
כאמור גיל 47 תת משקל משמעותי עקב קרוהן,
BMI=15.5
אקו לב תקין לפני חצי שנה.
אקג השבוע תקין.
שמחתי לשמוע שלדעתך הסבירות שפיתחתי אי ספיקת לב תוך חצי שנה נמוכה מאוד.
רציתי לשאול
האם כדאי לי לעשות בדיקת bnp לבדוק אם מתחיל לפתח אי ספיקת לב עקב התת תזונה? ( חסרים ויטמינים ומינרלים בתזונה ).
האם בדיקת BNP יכולה לתת מידע חשוב או שבהנתן אקו לב תקין לפני חצי שנה היא חסרת תועלת?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט01/10/2018בדיקת BNP היא אמצעי תומך לאבחון אי ספיקת לב כאשר יש חשד לאבחנה זו. אם בדיקת רופא לא העלתה חשד לאי ספיקת לב בדיקת BNP מיותרת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם ניתן להפסיק נטילת אספירין של אביליאור28/09/2018
שלום רב,
אבי בן 67, נוטל מיקרופירין 75 ולנטון 15 (3 פעמים בשבוע) וכן סטטינים ע"ב יומי, כאשר האספירין הומלץ ע"י הקרדיולוג כעניין מניעתי בשל התקף הלב שעבר אביו (סבי) לפני שנים רבות כשהיה בן 70 (טרם לכך עישן משך 48 שנה).
בדיקות הדם של אבי בכל הנוגע לסוכר, כולסטרול, טריגליצרידים ולחץ דם - תקינות לחלוטין. גם פעיל גופנית ומעולם לא עישן. בעבר היה כולסטרול גבוה שהסתדר עם נטילת הסטטינים.
לאור מחקרים שהתפרסמו לאחרונה שסתרו באופן מובהק יעילותו של אספירין כמונע אוטמים לבביים ומוחיים באנשים בעלי סיכון נמוך - תהינו אם ניתן, באופן בטוח, לסיים את הטיפול באספירין? המחקרים לא רק שהראו חוסר יעילות מוחלט של האספירין, אלא גם הראו שהוא מגדיל פוטנציאל לדימומים ספונטניים במערכת העיכול ובאתרים אחרים בגוף.
בזמנו הקרדיולוג אמר שהאספירין מטפל גם בדלקת בכלי הדם, אם יש כזו (אם יש דלקת שאינה ע"ב אוטואימוני, מדוע לא לטפל בשורשה?).
לציין שבמשך השנים סבל מצרבות ומאז שהחל נוטל את הכדורים הנ"ל החל לסבול מאד מליחה, בעיקר בלילות.
מס' שאלות -
1. האם ניתן לסיים נטילת האספירין?
2. האם ניתן להחליף את נטיל האספירין באומגה 3 ובויטמין E (שניהם מוכחים כמעכבי קרישה, ובעלי יתרונות בריאותיים נוספים)?
3. קראתי כמה מחקרים שהדגימו באופן מובהק צמצום ומיגור דלקתיות בכלי דם ע"י הורדת רמות הומוציסטאין, שהושגה ע"י נטילת מינונים בסיסיים של B12, B6 וחומצה פולית לאורך זמן. כמו כן הודגמה באופן מובהקת הורדת הסיכוי לאוטמים לבביים ומוחיים ע"י הנ"ל. האם זו אסטרטגיה ראויה לדעתך?
4. האם יש טעם בנטילת קו-אנזים Q10 על אף שאין לו כרגע כאבי שרירים?
5. האם עלול להיות בנטילת קו-אנזים Q10 כדי לפגום ביעילות הסטטינים?
תודה רבה!
ליאור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט28/09/2018נכון ששני מחקרים חדשים הראו שאין תועלת באספירין למניעה ראשונית אך כדי להקבל המלצה על אביך לפנות לקרדיולוג שיעריך את מצבו ויחליט אם ניתן להפסיק אספירין.
בניגוד לרושם שקיבלת אומגה 3 נבדק ונממצא לא יעיל במניעה ראשונית לכן אין שום טעם להחליפ אותו באספירין. כנל לגבי ויטמין E שנבדק ולא נימצא יעיל.
טיפול להפחתת הומוציסטאין נבדק גם כן ונמצא לא מועיל בחקרים רפואיים כך שאין תועלת באסטרטגיה זו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)

.jpg)



