מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כדורי שינהמירב03/04/2008
שלום רב,
אני מתקשה מאד להירדם ושנתי אינה רציפה, הומלץ לי לקחת כדורי שינה, אך אני חוששת מהתרגלות. אני בת 30 ורציתי לדעת אם נניח אקח כדורים במשך שבוע, יתכן כי זה יפתור לי את הבעיה וירגיל את הגוף שלי לשינה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כדורי שינה
ד''ר מיכל לוסטיג03/04/2008שלום,
במשך שבוע ,אין בעיה לקחת כדורי שינה, ואם אכן נדודי השינה הנם בעקבות משבר או קשיים מיידיים וחריפים ניתן אך אם מדובר בבעיה ארוכה יותר כדאי לבררה ולנסות לטפל בה.
בברכה
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לד"רשאלה חשובה31/03/2008
שלום אני בת 17 ואני סובלת מעייפות תמידית אני הולכת לישון לפעמים ב12 לפעמים יותר מוקדם אני צריכה לקום ב7 לבית ספר ואני בקושי מתעוררת. ואני יכולה לישון מלא שעות ועדיין להיות עייפה.
מקווה לתשובה ממך.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לבת ה17
ד''ר מיכל לוסטיג31/03/2008בגילך, את אמורה לישון יותר מ7 שעות בלילה. והסיבה הכי שכיחה לעייפות היא מחסור בשעות שינה.
אז נסי להקפיד לישון לפחות 8 שעות מדי לילה ובמידה והעייפות תמשך, כדאי לפנות אז לרופא משפחה לבירור קצר בבדיקות דם של חסרים כמו ברזל או אחרים.
בברכה
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נחירותיוסי30/03/2008
שלום רב!
אני בן 43 בריא רזה ועושה ספורט כל שבוע . אני נרדם בקלות וישן כל הלילה ללא הפרעות.
מזה שנים (כ-20 שנה) שאני נוחר בלילה ולדאבוני אשתי אינה יכולה לסבול זאת (ובצדק).
ב - 5 שנים האחרונות אני חש בעייפות במהלך כל היום (בעיקר בין השעות 14:00-17:00) ולא ברורה לי סיבת העייפות.
בנוסף אני אלרגי וסובל מנזלת כרונית ובבוקר אני נאלץ להוציא את כל הליחה שהצטברה בגרון- כשזה לכשעצמו דבר לא נעים לי ולסובבים אותי .
מעולם לא נבדקתי במכון שינה וכל פניותיי לרופאים בעניין הנחירות לא זכו ליחס וטיפול הולם (אני בצבא).
אשמח לקבל מידע לגבי אפשרויות הטיפול בבעייתי ולמי בדיוק עליי לפנות.
מתנצל מראש על התיאור הלא סימפטי לעיל אך הדבר בלתי נסבל יותר.
לתשובתכן אודה.
בברכה,
יוסי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר31/03/2008בקש הפנייה למכון שינה. כדי להציע טיפול מתאים יש לברר אם מדובר בנחרות בלבד או בנחרות עם הפסקות נשימה בשינה.
בהצלחה.
ד"ר שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהרחלי30/03/2008
אני בת 17 סובלת לאחרונה מהפרעות שינה. אפשר לקבל טיפים לטיפולים טבעיים קלים ליישום? לדוגמה, תזונה מסויימת.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר31/03/2008"הפרעות שינה" - מה? אילו? פרטי.
בברכה,
ד"ר שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיית שינהאודית27/03/2008
המון זמן כ 10 שנים סובלת אני מהתעורריות חוזרות בלילה (בת 30), מחוסר שקט אני פשוט כשאני מתעוררת וזה קורה מכל פיפס קטן , אני לא יכולה פשוט להסתובב ולהמשיך אני קמה ועושה משהו קרוב לשעה (קריאה כתיבה ... )ורע לי עם זה , בכמה חודשים אחרונים שמתי לב לבעייה אחרת קצת - אני דוחה את זמן ההליכה לישון כמה שאפשר , אני מוצאת את עצמי לא רוצה לישון!! זאת אומרת פעולת השינה עצמה עצם העובדה שאני אהיה לא פעילה עכשיו היא בלתי נתפסת בעיניי, ואני ממש מנכרת ומגיעה לשלב ההזיות , אז או שאני מכריחה עצמי לעשות משהו בתנועה שלא ארדם או שאני מנכרת וסובלת, אני עובדת לא כל יום אך גם משמרות לילה לפעמים (בעיות שינה היו תמיד גם ללא משמרות)אך מה שקורה שאינני הולכת לישון אחרי 12 ש' העבודה למשל כרגע אני עירה 38 ש' לערך ברציפות....מה זה התופעה הזו? אגב כדור שינה התקש/ה להתמודד עם זה כיוון שהנפש חזקה מכל כימיקל...עזרה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר30/03/2008חסרים פרטים רבים ובכל זאת: האם עברת בירור פסיכולוגי כלשהו? הסימפטומים שאת מתארת עשויים להיות על רקע של חרדה / דיכאון. ההתעוררויות עשויות להיות משניות לסיבות רבות כמו נטילת תרופות מסויימות, צריכת קפאין / אלכוהול בכמות משמעותית סמוך לשינה, הפרעת שינה ראשונית ועוד.
נחוץ בירור פסיכולוגי ובמקביל בירור במכון שינה.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רשמואל27/03/2008
איך מתמודדים עם חלומות שגורמים לנדודי שינה ואיזה כדורים מומלץ לקחת ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חלומות
ד''ר מיכל לוסטיג27/03/2008לא תמיד ניתן להתמודד עם תוכן חלומות , בוודאי שלא על ידי טיפול תרופתי (להפך טיפול תרופתי מסויים עלול לגרום לחלומות "חיים ביותר" ולעיתים לסיוטים. חלומות שגורמים לנדודי שינה מופיעים כשינו מטען רגשי שאינו מעובד, לעיתים בתקופת משבר או מתח ולעיתים כמצב כרוני יותר. הדרך להתמודד או לנסות לבדקם הנה דרך טיפול פסיכותרפאי.
בברכה
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינה אצל תינוקפנינה27/03/2008
בני בן 3 חודשים ואינו ישן הרבה ביום ובלילה קם כל 4 שעות לאכול ובין לבין מתעורר סתם ככה,לפעמים אפילו אם נופל המוצץ.ביום הוא אינו ישן אפילו שעה ברצף ואינו נרדם לבד אלא רק ביידים או בעזרת נידנוד העריסה.מה אפשר לעשות על מנת לשנות את זה ושישן יותר בלילה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ראי הפניה של אילנית לפורום המתאים
ד''ר מיכל לוסטיג27/03/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עייפות תמידיתמעיין26/03/2008
שלום, אני מעיין בת 19,
אני סובלת מעייפות קבועה, בדר"כ אני הולכת לישון בשעות ממש מאוחר...1...2 לפנות בוקר,, כשאני הולכת לישון בשעות אלה אני מתעוררת רוב הזמן בשעות 10 וחצי 11 בבוקר ואני עדין עייפה.
בשעות הצהריים אני גם ישנה כשעתיים וחצי 3 שעות בממוצע ועדיין מתחילה להיות עייפה בשעות הקבועות בין 1 ל 2 בלילה...האם זה נורמלי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למעיין
ד''ר מיכל לוסטיג27/03/2008שלום,
ראשית אני מציעה לך לערוך מספר בדיקות דם הכוללות ספירת דם, שקיעת דם, רמות ברזל, פריטין, חומצה פולית וB12 , תפקודי בלוטת תריס.
במידה ואלה תקינים, כדאי לבקש אז הפניה לבדיקה במעבדת שינה.
כל זאת בתנאי, כמובן, שמשך שעות השינה שלך מדי לילה ולא כהשלמות, עולה על 7 שעות.
בברכה
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גקק26/03/2008
איך פותרים בעיות שינה שקשורות בחלומות שגורמים ליקיצות בלילה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובות
ד''ר דליה שכטר-עמיר26/03/2008בבקשה לפרט. לא ברור!
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התעוררות במהלך השינהאבי25/03/2008
שלום ובוקר טוב,
סובל מקוצר נשימה בגלל עונת המעבר בימים האחרונים
לוקח ונטולין לפני השינה בשביל לישון טוב יותר
הבוקר חברתי אמרה לי שהתעוררתי(בבהלה) פעמיים לשירותים עם קושי לנשום...
בבוקר אכן הרגשתי כי יש לי קושי לנשום (ליחה בגרון) אבל לא זכרתי בכלל שקמתי
רציתי רק לדעת האם זה טבעי שאני לא זוכר שקמתי פעמיים וממה זה יכול לנבוע
תודה,
הלחוץ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תלוי באיזה שלב שינה התעוררת
ד''ר מיכל לוסטיג25/03/2008בהחלט יתכן להיות מבולבלים ולא לזכור פרטים בהתעוררות משלב שינה עמוקה. לגבי קוצר הנשימה התייאץ עם האלרגולוג בשאלה של מנון הוונטולין או הוספת תרופה נוספת.
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לד"ר מיכל לוסטיגמישהי24/03/2008
הייתי לאחרונה אצל נוירולוגית (דרך קופ"ח כללית) שלא מתמחה בהפרעות קשב או בעיות שינה, החשד הוא שאני סובלת או מ Delayed sleep phase syndrome. ואולי גם מADD. הנוירולוגית אמרה שאולי בגלל הבעיית שינה יש לי בעיית ריכוז שהיא לא ADD. האם יש קשר בין 2 המחלות?
האם כדאי אחרי הבדיקת שינת והאבחון TOVA ללכת לפיסיכיאטר/נוירולוג שמתמחה בהפרעת קשב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למישהי-
ד''ר מיכל לוסטיג24/03/2008הקשר בין שתי ההפרעות הוא סימפטומטי- מבחינת התסמינים. כלומר הפרעה בשעון ביולוגי הגוררת אחריה, בעקבות דרישות החיים, חסך שינה . זה עלול להביא לירידה בקשב וריכוז סף גירוי נמוך, קשיי זיכרון ועוד.
אני מציעה לך לטפל ראשית בהפרעה בתזמון השינה ורק אז לפנות לבירור , אם נשארו שרידים של הפרעת קשב וריכוז לרבות מבדק ממחושב. בבירור הפרעת קשב וריכוז ,אכן כדאי לפנות לפסיכיאטר או נאורולוג המתמחים בתחום.
בהצלחה
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת שינהנמנם23/03/2008
שלום,
בצעתי בדיקת שינה והתוצאות הן:
רקע סדיר, סימטרי, מורכב מפעילות אלפא 10 מ/ש, הנחסמת בפקיחת עיניים.
ברישום ספונטני בנישום יתר וגם בגירוי אור נרשמו התפרקויות קצרות כלליות של גלים איטיים.
לסיכום: תרשים לא תקין עקב ההתפרקויות שתוארו שהם פעילות פרוקסיסמלית מורכבת מגלים איטיים
מה זה אומר?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זו בדיקת EEG. פנה לפורום נוירולוגיה
ד''ר דליה שכטר-עמיר23/03/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
נמנם24/03/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עייפות כרוניתמיקה23/03/2008
שלום לכם.
אני בת 56 וסובלת מעייפות כרונית ברמות מאוד גבוהות. אני מתעוררת עייפה.
במשך הלילה (ולא משנה כמה שעות אני ישנה) אני מתעוררת הרבה ומאוד צמאה, (שותה וממשיכה לישון).
בעקבות מחלתי "פיברומיאליגיה" קראתי הרבה מהספרות המיקצועית וקראתי שם על התופעות שאני חווה ביום יום כתוצאה מהשינה שלי ולמיטב הבנתי אני סובלת מתסמונת CFS .
הייתי במראפת שינה בתל השומר לשינת לילה ונאמר לי שיש לי איזו שהן התכווצויות ברגליים בזמן השינה וזה מה שגורם לי לא לישון טוב בלילה. קיבלתי כדורים לשינה "קלונקס" שהם , מה לעשות, כדורים נוגדי דיכאון, מה שאני רגילה לקבל לאורך שנים כאשר אני מגיעה לרופאים ומספרת על הכאבים הנוראים שיש לי בעצמות הגוף (בעיקר ידיים רגליים צאוור כתפיים) ולצערי הרב הפתרון היחיד הוא כל מיני כדורים פסיכוטיים - נוגדי דיכאון, וכאשר אני מסבירה שאני ממש לא בדיכאון זה ממש לא משפיע על הרופאים הם טוענים שזו מחלה פסיכוסומטית.
בכל מקרה קיבלתי קלונקס מהרופא הנחמד בתל השומר ומה שקורה שעם הקלונקס אני מתעוררת הרבה מאוד יותר מבעבר ו בכלל לא יכולה להתעורר בבוקר אלא לקראת הצהריים וזה מכניס אותי לדיכאון.
בעיית העייפות לא ממש חל בה שינויי , אולי צריך יותר זמן עם הכדורים (אני אופטימית ) ואולי לא.
את האמת, חיי אינם חיים אני לא מרוכזת, עייפהף לא זוכרת דברים רבים, חייה על מחברות עם תזכורות בכל מקום אפשרי, לא מסוגלת לעבוד, חלשה, עייפה והיום אפילו מדוכאת.
אשמח כל כך אם תוכלי לעזור לי.
תודה מיקה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר23/03/2008אינני יודעת מתי נבדקת במכון השינה בתל השומר ואיני יודעת מי טיפל בך.
קלונקס כיום אינו הטיפול המועדף בתנועות רגליים בשינה.
ועוד הבהרות חשובות: קלונקס אינו "תרופה פסיכוטית" אלא טיפול מקובל במגוון של הפרעות שינה והפרעות נוירולוגיות.
קלונקס אינו טיפול נוגד דכאון.
בקיצור - בקשי הפנייה לייעוץ חוזר של רופא במכון השינה. הביאי את הבדיקות שבצעת ונראה איך ניתן לעזור.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהד"ר דליה עמיר
מיקה25/03/2008יצאתי קצת מבולבלת מהתשובה שלך . אם קלונקס לא מתאים למה קיבלתי להשתמש בקלונקס למשך שלושה חודשים אגב אני משתמשת שבועיים בכדורים ואין כל שינוי להפך קשה לי יותר לתפקד בבוקר מאשר ללא לקיחת הכדור בערב.
אני מוזמנת למרפאה בסוף אפריל.
מאוד אשמח באם תוכלי לעזור לי מאחר והמצב שלי מחמיר ואני רק בת 56 .
לצערי גם מאוד שמנתי מהמצב מאחר ואני כמעט לא יוצאת מהבית בגלל העייפות והקושי בתפקוד.
תודה מיקה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר26/03/2008אינני יודעת מדוע הומלץ דווקא על קלונקס במקרה שלך.
אם את מרגישה גרוע יותר עם קלונקס - תפחיתי מינון או שתפסיקי את התרופה עד הביקור במרפאה.
אינני יכולה לסייע יותר ללא כל הפרטים הרפואיים וללא תוצאות הבדיקה.
לילה טוב.
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גכ23/03/2008
זה אפשרי לפתור בעיות שינה שקשורות בחלומות ואיך משפיעים על חלומות ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא ברור!
ד''ר דליה שכטר-עמיר23/03/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינה מופרעתעדי20/03/2008
שלום,
לאחרונה אני מתעוררת לקראת השעה ארבע בבוקר נשארת ערה לחלוטין עד חמש ואז נרדמת כמו בול עץ וקמה במאמצים קשים בשמונה. זה נמשך כבר שבועיים והשעה תמיד מדוייקת. אני מרגישה טוב ולא מודאגת יותר מהרגיל , מה עלי לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר21/03/2008נסי לברר עם עצמך מה קרה / השתנה לפני כשבועיים-שלושה שגרם ליקיצות המוקדמות. בדרך כלל יקיצות בוקר מוקדמות הן סימפטום למצבי חרדה / דיכאון, ולעיתים זה סימפטום ראשון. ואולי התחלת ליטול תרופה חדשה? או תכשיר טבעי כלשהו?
חג שמח
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

