מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- נמאס לי!!יעקב17/06/2008
בהמשך להודעה
הקודמת זה עובר כל גבול
כרגע גם כואב לי הראש
ואני פשוט לא מצליח לישון
מה אננננננניייייייי עווווושהההה?!?!?! %=[* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ראה את התשובה של ד"ר לוסטיג
ד''ר דליה שכטר-עמיר17/06/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חייב עזרה דחופה!!יעקב17/06/2008
שלום שמי יעקב ואני בן 14
אני לא מצליח לישון בלילות אז אני מוצא
מפלט במחשב (לא שאני ער ביום) אני קם בלילות
משחק במחשב מחכה עד שעה בערך 6:00 והולך למיטה
רוב המקרים ברוך ה' אני מצליח לישון אבל במקרים מסוימים כמו עכשיו
שאני רושם את זה אני פשוט מאתמול משעה 17:00 בצהריים
בערך ממתי שקמתי
עד עכשיו שזה שעה בערך 10:18 בבוקר אני לא ישן
אני מנסה ופשוט לא מרגיש עייפות העינים שלי נפולות וכואבות ואדומות אבל שאני
מנסה לישון אני פשוט לא מצליח מה עושים?!?!? אני חייב עזרה דחופה
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליעקוב
ד''ר מיכל לוסטיג17/06/2008ראשית, ספר זאת להוריך, פנו לרופא המשפחה ובקשו הפניה למכון שינה .אתה חייב לספר להוריך .ולהמשיך בברור. אחת האפשרויות הנה כי אתה סובל משעון ביולוגי דחוי . ניתן לטיפל.
הרגש בטוב
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות תפקוד בצבא - דחוף!דני15/06/2008
שלום,
שמי דני ואני חייל עם פרופיל 64 סובל מבעית שינה – הפרעה בתזמון שינה מסוג נדחה (אובחנתי בסעיף ליקוי של 27664 ע"י מכון השינה בתל השומר, טופלתי ע"י ד"ר מיכל לוסטיג).
למרות עובדה זאת, נתקלתי באטימות מצד המערכת הצבאית ולא מתחשבים בבעיה הרפואית שלי בכלל!
אני נאלץ לשמור כאשר פיזית אני מרגיש כאילו גופי קורס מעייפות, ומיגרנות הפכו לשגירה כואבת ביום יום שלי (מעבר לעובדה שאני סובל פיזית מהעניין, אני לא מסוגל לשמור כראוי על המקום ואינני עירני או מפוקס כפי שצריך).
בנוסף לכך, עלי לציין כי אופי התפקיד שלי הינו טכני ועלי לספק פתרונות טכנלוגיים לצדדים השונים בחיל – ומאחר ואני נאלץ לשמור, נוצר המצב בו גם תפקודי הטכני/המקצועי נפגע רבות בעיקר בגלל מיגרנות ועייפות בלתי פוסקת.
אין לי כבר יום או לילה אני מאוד מותש ובקושי מתפקד – ואני לא יודע כבר מה לעשות.
כולי חדור מוטיבציה לתרום לצה"ל במהלך שירותי אך יחד עם זאת לא לפגוע בבריאותי.
מה יכול לעשות? למי אני צריך לפנות על מנת שיקלו על מצבי בעקבות בעיית השינה שלי?
מה עלי לבקש מהרופאים בצבא? אני צריך את עזרתכם דחוף!
דני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר16/06/2008אנחנו לא יכולים להתערב במערכת השיקולים הצבאית.
נסה לבקש הפנייה חוזרת למכון.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות בשניהאירית13/06/2008
שלום רב,
אני בת 50 ולאחרונה פסק לי המחזור, התחילו תופעות של גלי חום, האם החוסר ביכולת להרדם בכל שעות היום והלילה, אני לא ישנה יותר משעה רצוף, והשינה עצמה לא רגועה, חוסר שקט במשך היום הם תופעות של גיל המעבר.
לפני 9 שנים חליתי בלימפומה קבלתי טיפולים והיום הכל בסדר, אני לוקחת את הכדורים הבאים: אלטוקסין 800 מ"ג בשבוע, סימוביל 20 מ"ג ביום ודרלין 10 צ"ג ביום.
שאלתי איך אפשר לחזור לשינה סדירה ומלאה, אני פשוט יוצאת מדעתי
תודה רבה אירית
,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אכן כן
ד''ר מיכל לוסטיג13/06/2008הפרעות שינה הנה תסמין ידוע של גיל המעבר.
כיום , גם גניקולוגים ממליצים על לקיחת תרופה במקורה הנה נוגדת חרדה (ציפראלקס, רסיטל וכדומה)לתסמיני גיל מעבר לעיתים במקום הורמונים .
מקווה שעניתי
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לקיחת כדור שינה בהנקהדפי13/06/2008
שלום,
אני סובלת מזה כשנה (מאז הלידה) מהפרעות שינה שהחריפו מאוד לאחרונה, עד כדי פגיעה בתפקוד היומיומי.
ברצוני לקחת באופן חד פעמי כדור שינה שיסייע לי לצבור כוחות מחדש- אפילו רק ללילה אחד.
אני עדיין מניקה. איזה כדור אוכל לקחת מבלי שזה יפגע בתינוקי? האם כדאי לאחר לקיחת הכדור לשאוב ולזרוק את החלב למס' שעות?
תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר באופן חד פעמי לחלוטין
ד''ר מיכל לוסטיג13/06/2008איני אוהבת לתת המלצות שכאלה מעל גבי הפורום אבל בכלליות כדאי לקחת כדור שאורך החיים שלו קצר ביות (וובן או קסנגיס), לשאוב חלב ביום שלפני והייתי ממליצה במהלך היממה שאחרי להאכיל את התינוק בחלב השאוב ולא בהנקה.
השאלה הגדולה היא מדוע שכדור אחד יעזור ומדוע לא ללכת לטיפול כדי למגר את הבעיה מהשורש. אני מניחה שתנוקך בגילו הוא -כשנה-ישן כעת טוב ממך ואילו את סוחבת את נדודי השינה מסיבות כאלה ואחרות כדאי לטפל ולא "להניח פלסטר" בצורת "כדור שינה חד פעמי"
לילה טוב
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות בשינהשגיא13/06/2008
היי, מזה מספר שנים אני סובל מדום נשימה בזמן שינה. התופעות שנלוו לדום הנשימה תוך כדי שינה הן סוג של זרם מאוד חזק בתוך הראש הגורם להתעוררות בבהלה. לאחרונה יצא לי מספר פעמים לראות דמויות של אנשים עד שהנשימה והראיה מתאפסות. היית אצל רופא א.א.ג והוא המליץ מעבדת שינה אבל לצערי לא הלכתי כיוון שאני מפחד מפרוצדורות רפאויות.
אני בן 29 שוקל 70 ק"ג ומעשן אנא המליצי מה לעשות והאם את יכולה להסביר את התופעות הנלוות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשגיא
ד''ר מיכל לוסטיג13/06/2008מעבדת שינה אינ פרוצדורה חודרנית. לא מדובר בבדיקות דם או בהחדרת מכשירים. בסהכ חוטים המודבקים לאזורים שונים בגופך. אין לי ספק שאתה ח י י ב ללכת למעבדת שינה ולהבדק, כלל לא ברור לי האם התסמינים מהם אתה סובל הם אכן כאלה של "דום נשימה בשינה" והיה וכן, הרי חייבים לבדקם, לבדוק את חומרתם ולטפל בהם על מנת למנוע סיבוכים בעתיד. והיה ומדובר בהפרעה אחרת יש לאבחנה .
נ.ב. יש כאלה שישנים טוב יותר במעבדת השינה מאשר בביתם
((-:
בהצלחה
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיהוק מתוך שינהרבקה11/06/2008
שלום,
יש לי ילד בן 5.5.
לאחרונה הוא פשוט מפהק מתוך שינה. עד כדי כך שאנו יושבים בסלון ושומעים את הפיהוקים שלו.
מה יכולה להיות הסיבה?
תודה,
רבקה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר11/06/2008נתחיל מזה שאין תשובה מספיק טובה ל-למה אנחנו מפהקים?....
במקרים נדירים ביותר פיהוק קשור לבעייה רפואית - נוירולוגית.
אם הילד בקו הבריאות לא הייתי מוטרדת מכך.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיקים מתוך שינהטלי סקירה04/06/2008
שלום
שמי טלי, אני בת 25 (אוטוטו)
לאחרונה נודע לי כי בזמן שינה מופיעים אצלי טיקים המתבטאים בקפיצות שריר שאינם באים לידי ביטוי רק ברגליים אלא גם בגפיים עליונות ואפילו בעיניים ושפתיים
מסתבר כי זה קורה לי מזה שנתיים ואולי אף יותר..
לעתים, כאשר אני בשלבי הירדמות, כך שאני בין שינה לערות אני מרגישה את הטיקים בעצמי, גם אם עוצמתם נמוכה, ולעתים כאשר אני כבר ישנה, עצמתם כה גבוהה עד כי הם מעירים אותי
האם זו תופעה הדומה לPLMD והדבר מוכר?
האם זה ניתן לטיפול? או שמלבד אי הנוחות האישית (שכן אני מעירה את בן זוגי בגללם) אין סיבה לדאוג?
ידוע לי כי PLMD קורית בין היתר עקב חוסר ברזל, טרם ביצעתי בדיקת דם כך שאינני יודעת מה רמת הברזל בדם שלי..
תודה על התייחסותכם
טלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר05/06/2008הטיקים שאת מתארת הם קרוב לוודאי sleep starts או בשם אחר hypnic jerks - תנועות קצרות וחדות בשלבי ההירדמות. תנועות דומות עשויות להופיע גם בשנת חלום. אין קשר בין תופעה זו לבין תנועות רגליים מחזוריות בשינה. אין משמעות קלינית.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא ישנה!!!איילת04/06/2008
הבת שלי המתוקה בת 9 חודשים סובלת לדעתי מהפרעת שינה ואנחנו איתה.
במהלך היום היא ישנה מעט מאוד. לעיתים יום שלם עובר עם 2 הפסקות קטנות לשינה שיכולות להיות 10 דק' עד 45 דק'.
איך היא נרדמת? בהתחלה היא נרדמה רק על הידיים, בגיל 5 עד גיל 7 חודשים הנחנו אותה במיטה על הבטן וישבנו לידה ושרנו קצת והיא נרדמה יפה לבד. אך מאז שכישורי ההתהפכויות שלה השתפרו, השיטה הזו נכשלה, ומיד כששמנו אותה במיטה היא התהפכה וצרחה בכל הכח, ושוב נסינו לשוא עד שנשברנו וכעת שוב היא נרדמת רק על הידיים.
נכון להיום בסביבות 19:00 היא הולכת לישון כרגיל על הידיים, ואז עד שאנחנו הולכים לישון (בסביבות חצות) היא מתעוררת כל 30 דק'-60 דק'. מיד כשאני מרימה אותה היא נרדמת חזרה. כלומר לא ברור למה היא התעוררה. גם במשך שאר הלילה מחצות ואילך היא מתעוררת לפחות עוד 5 פעמים ונרדמת חזרה בהנקה.
עוד פרט- היא מאוד קשורה אלי. ילדת בית, איתי בבית מאז הלידה. בוכה בד"כ כשאני מעבירה אותה לבעלי.
כולנו עייפים... מה עושים? אנחנו מאזור ירושלים, האם יש מטפלים באזור?
תודה רבה, בתקווה ללילה טוב. איילת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאיילת
ד''ר מיכל לוסטיג04/06/2008הפני את השאלה לפורום הפרעות שינה בילדים בynet ותצאי נשכרת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעת שינה כרוניתשולי03/06/2008
אני בת 57 סובלת שנים רבות מהפרעות שינה קושי בהרדמות והתעורריות מרובות עיפה מאד ביום לוקחת נוקטרנו במינון נמוך כמעט מדי לילה, שאלתי היא האם תוספת מלטונין יכולה לעזור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נדודי שינה
ד''ר מיכל לוסטיג03/06/2008לרוב קשיי הרדמות והתעוררויות מרובות יכולים להיות קשורים או לתרופות כלשהן או להפרעות רגשיות כמו מתח, חרה הגורמות לעוררות יתר.
בוודאי שאיני יכולה לאמר האם כדור כזה או אחר יעזור מבלי לבדוק. מציעה לך להתייעץ באופן אישי עם רופא שינה ולא להתחיל כדורי שינה בצורה לא מבקורת.
בהצלחה
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיים הפוכיםהדר01/06/2008
אני בת 25 ולמעשה כל החיים שלי הייתה לי נטייה לחיות בלילה במקום ביום. עד לפני כמה שנים הרגלי השינה שלי היו אנקדוטה חביבה אבל עכשיו, המצב כל כך משבש לי את החיים שהגעתי לתחושת מיאוס מכל העניין. בעיקר אני מרגישה כלואה במעגל בלתי נגמר של הרגלי שינה הרסניים.
אני הולכת לישון כמעט בבוקר ואז או שאני קמה בצהריים או שאם אני ממש צריכה לקום אני ישנה בערך שלוש שעות סוחבת את היום, נרדמת לשעה על הספה כשאני חוזרת הביתה ושוב נשארת ערה עד ארבע-חמש-שש.אני סטודנטית ועל אף שיש לי שיעורים בשעות שמונה או עשר בבוקר הסיכויים שאני מגיעה אליהם שואפים לאפס. יצא לי גם לפספס ראיונות עבודה בגלל העניין.
בקיצור נמאס לי..מה עושים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר01/06/2008כדאי להגיע לייעוץ במרפאת שינה.
ייתכן שמדובר בהפרעה בשעון הביולוגי של שינה-עירות. אפשר לנסות למצוא דרכים להכניס יותר סדר בחיים!
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- CPP מול התקן דנטלינח29/05/2008
שלום רב.
אני סובל מדום נשימה,בזמנו נבדקתי לשימוש במסכה אולם מאחר ויש לי פוביה למקומות סגורים קשה היה להסתדר עם המסכה, לאחרונה הוצע לי להשתמש בהתקן דנטלי, מאחר והאביזרים עולים כסף רב הייתי מעוניין לדעת את יעילות השימוש בתקן לפתרון כלשהוא לבעיית דום נשימה וכן האם יש נסיון בתחום לאורך זמן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר29/05/2008התקן דנטלי יעיל במקרים של הפרעת נשימה בדרגה קלה. ככל שהפרעת הנשימה חמורה יותר המענה הטיפולי פחות טוב.
בצפון אמריקה יש שימוש נרחב בהתקנים דנטליים - בארץ הרבה פחות. אין לנו ניסיון עם מטופלים רבים.
צריך לזכור שתיתכנה תופעות לוואי - בעיקר כאבים במפרק הלסת.
אגב, במקרים מסויימים של הפרעת נשימה בשינה טיפול כירורגי גם כן יכול להועיל. התנאי לטיפול זה - ייעוץ עם רופא אאג שבקי מאוד בנושא של הפסקות נשימה בשינה ובמגוון הטיפולים הכירורגיים!!
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתקן דנטלי
נח29/05/2008תודה על תשובתך.
לפני 4 שנים עברתי ניתוח בגלי רדיו בהדסה ומצב הנחירות השתפר מאוד.
אני מבין שהתוצאות של מעבדת השינה עפ"י מספר הפסקות הנשימה בדקה מגדירות את חומרת הבעיה.
האם בכל זאת שימוש בהתקן , עם תוצאה בינונית יעזור בצורה משמעותית לאור הבעייתיות בשימוש במסיכה.
תודה
נח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר29/05/2008זה מסוג הדברים שממש קשה לומר מראש!
תלוי מאוד בתוצאות הבדיקה (לא רק מס' הפסקות הנשימה), תלוי במבנה של דרכי הנשימה העליונות.
תשובה דפיניטיבית תוכל להתקבל ע"י בדיקת שינה תוך שימוש בהתקן!
אגב, האם הטיפול בגלי רדיו לא שינה דבר מבחינת הפסקות הנשימה??
לילה טוב,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מזה שבוע ימים לא ישנה ומרגישה ערניתסיגל28/05/2008
אני בת 42 ויש לי בשבועיים האחרונים תופה עה שאני לא מצליחה להירדם בלילות, יותא לפעמים שאני ערה 224 שעות . מעולם אני לא ישנה צהרים עובדת עד 5 ומגיעה הביתה עובדת נון סטופ מרגישה מלאת אנדרנלין. וכאשר אני מגיעה למיטה אין לי שינ עד השעות הקטנות של הלילה. השבוע מצאתי את עצמי ערה מספר לילות. הימים מלווים בכאבי ראש נוראיים. אני משתדלת לא לקחת כדורים אבל זה מגיע לידי בכי כתוצאה מחוסר שינה אז אני לוקחת קסנגיס וזה מרדים אותי לכמה שעות (משעה 3 לפנות בוקר עד 7 בבוקר) אני רוצה לציין שעשיתי בדיקות דם וכתוצאה ממיחושים(גים וקירקורים ) יש לי חשש לצאליק(אני לא יודעת האם זה קשור)אבל בלילה יש לי תחושת רעב . אך למרות שאני אוכלת אפילו מעט אני לא מצליחה לישון וזה מטרף אותי.
אני מבקשת עזרה ותשובה בבקשה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נדודי שינה חריפים
ד''ר מיכל לוסטיג28/05/2008סיגל,
את מתארת שינוי חד של הפסקת שינה. לרוב זה קורה על רקע עוררות בשל קשיים רגשיים.
לא ציינת האם את סובלת ממחלות אחרות, נוטלת תרופות אחרות.
בכל מקרה עצם הספירה שלך את מספר השעות שלא ישנת מראה כי עסוקה הרבה בנושא, וזה כשלעצמו עלול לההפך לדבר העיקרי ולמנוע שינה.
מציעה לך למשך כשבוע עשרה ימים לקחת בקביעות כדור שינה (נוקטורנו, סטילנוקס), ללא התלבטות, ללא מחשבה האם כן או לא לקחת. המנעי מפעולות ספורט בשעות הערב ומשתיית כל משקה מכיל קפאין החל משעות הצהרים.
במידה ונדודי השינה מלווים גם בפעילות יתר, מרץ רב, מצב רוח שהוא מוגזם או רוגזני ביותר, התייעצי כבר עתה עם פסיכיאטר .
לילה טוב
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהני מודה על עזרתך........ אבל
סיגל28/05/2008אינני נוטלת אף תרופה באופן קבוע - ולא תרופות בדרך כלל.
אכן אני מרגידשה עירנית לחלוטין ובעלת מרץ רב (אך לא רגזנות) אני מרגישה כאילו אני על "ספידים" וזו תופעה שלא מוכרת לי.
מדוע עלי לגשת לפסיכאטר לא הבנתי.
רציתי לדעת האם לאחר נטילת כדורי שינה(שאני לא ששה לקחתם) מתי אוכל להפסיקם והאם זה ממכר
תודה מקרב לב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
ד"ר לוסטיג28/05/2008לעיתים הפסקת שינה חריפה המלווה במצב רוח מרומם ותחושת כוחות דומה למצב של היי .
בכל מקרה ניתן לקחת כדורי שינה לתרופה מוגבלת ללא חשש התמכרות (כשבועיים )
בהצלחה
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ד"ר שלום ובוקר טובג'ני27/05/2008
בעלי מזה כמה שנים מדבר לפעמים מתוך שינה, צועק ולפעמים אפילו עושה כל מיני פעולות בעמידה, אבל שאני מעירה אותו הוא לא זוכר כלום.
היום זה הגיע לשיא הוא התחיל לצעוק בקול רם ותפס אותי חזק בידים ואפילו עשה לי סימן כחול ביד מרוב החוזק אחרי כמה שניות הוא התעורר כי צעקתי מאוד נבהלתי, הוא מסכן לא הבין מה קרה.
הוא התנצל והרגיש חסר אונים.
הפחד שלי שהוא יעשה לי משהוא מתוך שינה או לילד ולא ישים לב.
בבקשה תעזרי לאן אני צריכה לפנות? האם יש כדורים טבעיים שהוא יכול לשתות.
ממתינה לתשובה דחוף
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בבקשה תענו לי זה מאוד דחוף לי
אנונימי27/05/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר27/05/2008חסרים פרטים רבים בפנייתך.
באופן כללי, התופעה שתארת עשויה להיות פעילות לא רצונית מתוך חלום שיש לה סיבות שונות (מחלות נוירולוגיות, תרופות שונות ועוד). נחוץ בירור!
הכי חשוב בינתיים: סביבת שינה בטוחה לבעלך (בלי חפצים שבירים בסביבה, חלון מסורג אם גרים בקומה גבוהה וכד') ואפילו לינה בחדר נפרד וסגור.
בקשי מרופא המשפחה הפנייה בהקדם למכון שינה (אלינו ניתן לפנות ללא הפנייה, תמורת תשלום של כ-100 ש"ח במקום טופס 17).
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה שענית לי
אנונימי27/05/2008את יודעת איפה יש מכון שינה הכי קרוב לאזור המרכז (אני גרה ברמלה).
תודה ואם אפשר לקבל טלפון שלהם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר28/05/2008אנחנו נמצאים בבי"ח תל השומר. טלפון - 03-5340381
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר יכולת להירדםיובל27/05/2008
ערב טוב
אני ן 24 והבעיה שלי היא כזאת:
אני הולך לישון מאוחר יחסית (12-1 בלילה), אבל למעשה נרדם בסביבות 2-4 בבוקר.
כשאני קם בבוקר (לפני 9-10),מאוד קשה לי להישאר רענן, מה שמפריע לי מאוד בלימודים , ובניגוד לקושי שלי להירדם בלילה, אחר הצהריים אני יכול לחטוף תנומה של כמה שעות בלי בעיה ולקום רענן באמצע הלילה - אני פשוט מרגיש שאני "רוצה: לחיות קצת הפוך,
הבעיה היא שעיסוקי לא ממש מאפשרים לי לחיות ככה ואני נאלץ להעביר שעות רבות מהיום בעייפות רבה.
דבר נוסף,
כשאני מנסה להירדם, בעיקר בשעות הקטנות, אני מרגיש עייפות:
יש תחושה פיסית בבטן (רעב) , לפעמים גם כאב קל בראש או טישטוש כללי, אבל עדיין השינה לא "מגיעה".
אשמח לכל עצה \ טיפ של אלופים וצמחי תבלין ללא מרשם רופא.
כתבתי קצת מבולבל, אל טוב שאפשר להאשים את השעה,
לילה טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר27/05/2008מה שאתה מתאר נשמע כהפרעה בשעון הביולוגי מסוג delayed sleep phase syndrome.
כדאי שתפנה לייעוץ במכון שינה. ניתן לנסות לטפל או לפחות לקבל הדרכה כיצד לחיות טוב יותר ובתאום עם הסביבה.
בהצלחה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

