מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- טיקיםשרה27/02/2008
שלום
אני סובלת מעיפות כ-7 שנים (מאז עברתי תאונת דרכים) בעבר הייתי במעבדת שינה והם לא מצאו שום דבר חריג
אני יודעת שהיו לי טיקים בשינה
בעבר התדירת שלהם היתה נמוכה וכמעט לא הרגשתי
כיום זה יום- יומי (את חלקם אני מרגישה ואת חלקם- לא, אך בעלי מעיד שהוא מתעורר מהם) ולאחרונה זה התחיל להיות גם כאשר אני ערה- בין בשעות הערב ובין בשעות הבוקר.
הטיקים מופיעים בגפיים- לפעמים במלואם, לפעמים בחלקם, ולעיתים אף כל הגוף "קופץ" כנראה מ"טיק" בבטן
האם יש סיבה לדאגה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיקים????
ד''ר מיכל לוסטיג29/02/2008תאור תנועות שכזה הקורה לקראת כניסה לשינה הנו תהליך תקין לחלוטין. במידה וקורה במהלך השינה גם הוא אינו מסוכן . אם ה"קפיצות" מפריעות ביותר לשינה זו הסיבה היחידה לטפל בהן.
על מנת לבדוק את סוגן (האם תנועות רגליים בשינה) כדאי אכן לעבור בדיקה במעבדת שינה.
בכל מקרה אין סיבה לדאגה
שבת שלום
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בעניין הרדמותsurke27/02/2008
שלום לך
רציתי לשאול האם ישנה השפעה על ההרדמות אם מוציאים את כפות הרגליים מחוץ לשמיכה?
שמעתי פעם שיש שינוי כלשהוא בטמפ שאם מוציאים את כפות הרגליים מחוץ לשמיכה נרדמים מהר וטוב יותר.
האם יש לכך הצדקה ו|או מאמרים שאוכל לקרוא?
בתודה מראש
שורקה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא ידוע לי על כך
ד''ר מיכל לוסטיג27/02/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיבורים מתוך שינהחניתה24/02/2008
חברי הוטרד מהענין שלדבריו הוא אף פעם לא חולם. כאשר ישנתי לצידו הופתעתי לגלות שהוא חולם ומדבר מתוך שינה. משפטים ברורים בהחלט. בבוקר הוא אף פעם לא זוכר שחלם... דבר מוזר שקרה לאחרונה, התעורתי מתוך שינה נוכח הדיבורים שלו שהיו למעשה איומים קללות וגידופים מאיימים ביותר שהפחידו אותי מכיוון שלא חשבתי שהוא מסוגל לדבר ככה. מה גם שבאחד הפעמים שהוא דיבר הוא דיבר עם מבטא מזרחי כבד עם ח' וע' דבר שלא אופיני לו כלל. הרגשתי שזה לא אותו האדם שישן לצידי. רציתי להבין את פשר התופעה ומה ניתן לעשות בנדון. תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר24/02/2008דיבור מתוך שינה אינו בהכרח בשנת חלום ואינו קשור בחלימה בהכרח. לדיבור מתוך שינה אין משמעות רפואית בד"כ.
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחידוד קטן
חניתה25/02/2008ובכל זאת, מה פשר הענין? אם זה לא חלום שהוא חולם למה הוא משנה קול ואישיות מתוך שינה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר26/02/2008זה קורה גם בפאראסומניות מסוג הליכה מתוך שינה, ביעותי לילה. מה פשר העניין? מקום למחקר. אולי תשובות בתחום הפסיכולוגי?
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות שינה ופרזיטיםעפר23/02/2008
שלום,
האם יש קשר בין איכות השינה ובין פרזיטים? איך בודקים? איך מטפלים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר24/02/2008פרזיטים?
פרט. הסבר.
ד"ר שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התעוררות מוקדם בבוקר וקושי בהירדמותשי21/02/2008
אני בן 29, במצב רפואי תקין. אני מתעורר בשעות הבוקר המוקדמות ולא מסוגל להירדם לאחר מכן.
אחרי ההתעוררות אני עירני מאוד, אך עייף מאוד. לכן אינני מצליח להרדם מחדש. בעיה זו קיימת בשעות הבוקר (4:00-11:00). . לעומת זאת, בשעות הצהריים אני נרדם בצורה סבירה.
מצבי לחץ מגבירים את נטייתי להתעורר.
נבדקתי במעבדת שינה ללא תוצאות מיוחדות. בנוסף ביקרתי אצל רופא אא"ג ונוירולוגים שלא מצאו ממצא כלשהו
ניסיתי גם שיטות טיפול אלטרנטיביות (רפלקסולוגיה , דיקור סיני) ואף טיפול פסיכולוגי ללא תוצאות כלשהן.
אשמח להמלצות בנושא.
בברכה
שי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר22/02/2008"אחרי ההתעוררות אני עירני מאוד, אך עייף מאוד". לא ברור!!!!
ייתכן שאתה טיפוס בוקר והשעון הביולוגי שלך קובע את ההתעוררות המוקדמת?
האם אתה ישן מספיק שעות או נמצא בחסך שינה?
לא ברור.
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרטים נוספים
שי11/03/2008כאשר אני מתעורר מוקדם אני עדיין מאוד עייף אך למרות זאת אני לא מצליח להירדם. קשה לי קצת להסביר בדיוק את התחושה אבל אני מרגיש עייף מאוד אבל לא מסוגל להירדם (זה מה שהתכונתי במיה "ערני"). לעומת זאת בשעות הערב אני נרדם בסדר גמור בד"כ.
אני בהחלט טיפוס של בוקר אבל לצערי הרבה פעמים אני נאלץ להישאר ער עד מאוחר עקב אירועים שונים. מצד שני זה לא ההסבר המלא לבעיה כיוון שלפעמים גם אם אלך לישון מוקדם אתעורר מוקדם מאוד (כלומר בשלוש ארבע-אחרי שש שעות שינה) ואהיה עייף ביום
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר12/03/2008יקיצות בוקר מוקדמות בצורה חריגה עשויות להעיד על מצבי חרדה / דיכאון.
מציעה בירור גם בכיוון זה.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
שי23/04/2008לא נראה לי שיש קשר לדיכאון כיוון שאני טיפוס פעיל ושמח בטבעי (בעית השינה הינה בחמש עשרה השנים האחרונות)
גם חרדה לא נראה לי שיש.
מה עוד יכול לעזור?
רוב תודות
שי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר24/04/2008כדאי לפנות לייעוץ פרטני במכון שינה.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עייפות - הבדליםאברהם19/02/2008
שלום לכן
רציתי לדעת האם ישנן הבדלים בין סוגי העייפות והסימפטומים שהם מייצרים.
כוונתי להבדלים בין עייפות שמקורה בעייפות פרופר הנובעת מסינה לא טובה וכו' לבין עייפות שמקורה במחלות שונות.
האם יש הבדלים בין עייפות זו ואחרת ? האם מרגישים אותו הדבר גם בעייפות שמקורה בבעיות שינה והן בעייפות שמקורה במחלות ?
אילו מחלות יכולות לגרום לעייפות ? הבנתי שמחלות קשות ולא סימפטיות ידועות בתחושת עייפות.
לי מידי מס' ימים יש עייפות שמתבטאת בעיניים שרוצות כאילו להיעצם, עיניים דומעות ולפעמים תחושה של הרדמות. (בנוסך קיימים גם סימנים של חולשה בעיקר בגפיים - ידיים ורגליים).
תודה על התשובה המחכימה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עוד דבר
אברהם20/02/2008עוד דבר קטן
האם פיהוק רב גם במהלך היום נעיד רק על עייפות בגלל איכות שינה לקויה או שהפיהוק יכול לנבוע גם מעייפות שמקורה במחלה כלשהיא ?
במילים אחרות האם פיהוק הוא אינדיקציה לעייפות פרופר ללא קשר למחלות אחרות.
תודה שוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר22/02/2008עייפות היא סימפטום בלבד, שביטויו יכול להיות ישנוניות, תשישות פיזית, תשישות נפשית, חולשה. יש לברר היטב מה בדיוק המשמעות של המילה "עייפות" במקרה הספציפי. בהתאם לכך ממשיכים בבירור ומגיעים לאבחנה (חוסר שינה, או דכאון, או אנמיה וכד').
פיהוק קשור בעייפות מסיבות שונות אך גם עלול להעיד על בעייה נוירולוגית (נדיר).
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רוק מרובה והפסקת נשימה מתוך שינהגלית עטיה18/02/2008
ביתי בת ה-7 סובלת במהלך הלילה מרוק מרובה בפיה שגורם לשיעול וחנק
בהתייעצות במעבדת שינה לא אובחן דבר והכל נמצא תקין (באותו לילה שבו היתה במעבדת שינה זה לא קרה) במהלך היום הילדה בריאה לחלוטין.
בנוסף אחרי התייעצות עם רופא א.א.ג נמצא כי השקדים שלה מוגדלים והומלץ על ניתוח להסקת שקדים
ממה יכולה לנבוע התופעה של הצטברות רוק והאם זה מסוכן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפנייה
ד''ר דליה שכטר-עמיר18/02/2008אנא פני לפורום הפרעות שינה בילדים או לפורום אף אוזן גרון.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צורך לשעות שינה רבותנעמה18/02/2008
שלום רב,
אני בת 21,כבר כשנתיים וחצי נוטלת לוסטראל(נגד דיכאון,חרדה).
בין אם כשהייתי בצבא,בעבודה או עכשיו-לימודים בבית היו לי שתי תשוקות מוגזמות והן:פחמימות ומתוקים ובעיקר שינה ארוכה.אני כבר מס חודשים בבית(לומדת בבית)ואני כל יום ישנה כ12 שעות ובכל זאת מתהלכת עייפה במהלך היום ורק לקראת הערב "מתעוררת" בדיוק כשכבר צריך ללכת לישון.חוץ מזה,השמנתי עשרה קילו מאז הלוסטראל.
יש לציין שהשינה שלי ממש של "תינוק".וזאת הבעיה שלי,אני יכולה להירדם בכל שעה במהלך היום.כשעתיים לאחר שינה של 12 שעות אני שוב עכולה ללכת לישון לאיזה שעתיים-שלוש.
האם מדובר בהפרעת שינה או פשוט בתופעת לוואי של תרופת אנטי דיכאון.לפני הטיפול התרופה לא היה לי צורךחזק בשנת צוהריים ואחרי 8-9 שעות שינה הייתי ממש רעננה.
יש אולי תרופה נגד דיכאון שאינה גורמת לעייפות ותחושת נמנום?
יש לציין,שמצבי הגופני בריא-אין סימנים לאנמיה או שאר מחלות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר18/02/2008אני מציעה שתתייעצי עם הפסיכיאטר שרשם לך את התרופה.
אם להערכתו לא מדובר בתופעת לוואי לתרופה, כדאי לבקש הפנייה למכון שינה לייעוץ פרטני ובדיקת שינה במידת הצורך.
האם נבדקו בעיות רפואיות אחרות שעלולות לגרום לישנוניות כמו תת פעילות של בלוטת התריס? אנמיה? חוסר ויטמין B12?
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דופק חזק כאב ראש וחן17/02/2008
שמיעת הדופק באוזניים לקראת שינה.
לפעמים זה קורה די מאוחר 22:00 ולפעמים כבר ב 20-21
קורה רק לאחרונה- כחודש- חודשיים
עברתי תקופת מבחנים מאסיבית אבל זה לא קרה בשעות הלחוצות אלא לקראת שינהו
וגם כעת שהסתיימו המבחנים זה קורה
הכאב ראש לא מאוד חזק אלא יותר כובד של הראש
את הפולסים באוזן אני מרגישה ולפעמים ממש שומעת
בכל אופן כעת אני בטוח לא לחוצה אלא מאוד מאוד רגועה ועדיין זה קורה- למשל עכשיו לקראת עשרים לאחת עשרה אני לא שומעת פולסים אבל מרגישה דופק קצת מהיר ובעיקר חזק בצוואר.
האם יתכן קשר לתנור גז (לפי דעתי זה קרה גם כשלא הופעל אבל אולי הופעל ברוב הפעמים) בכל מקרה אני פותחת 2 חלונות לרווחה בעת הפעלתו( וכמובן לא ישנה איתו..)
לתשובתכן אודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מידע נוסף (שמתי לב עכשיו)
חן17/02/2008כשאני מתכופפת או זזה (לא ספורט למשל קמתי מהכיסא והלכתי כמה צעדים די מהר) הדופק והכאב החמירו בפתאומיות ואחרי כמה שניות הכאב הופחת ונשאר יותר כבדות /לחץ
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר18/02/2008אנא פני לייעוץ ובדיקה של רופא נוירולוג.
לא מדובר בהפרעת שינה ויש למצוא מה מקור הסימפטומים!
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא יתכן קשר לעייפות?
חן18/02/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר18/02/2008קודם יש לשלול בעייה נוירולוגית.
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא ישנה בלילותשלומית17/02/2008
שלום רב
אני בהריון בשבוע 30 ישנה תופעה שמפריעה לי בשבועות האחרונים, אני מתעוררת המון פעמים בלילה (בערך חמש פעמים בלילה) בגלל יובש הפה ובגרון, אני מקפידה לשתות לאורך כל היוום, משתמשת במינימום מלח, בסוכר שלי מאוזן , כמובן מקפידה לצחצח שנים לפני השינה, העליה במשקל שלי תקינה, מה לעשות ? תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר18/02/2008ייתכן שהתחלת לנחור בתקופה האחרונה? נחרות שכיחות למדי בהריון וזו עשויה להיות סיבת היובש, לאחר שנשללו סיבות אחרות.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינת תינוקמעיין17/02/2008
בתי בת 7 חודשים מתעוררת בליליה כל שעה-שעתיים לאכול. בעבר הייתי מאכילה אותה במהלך היום לפי בקשתה ובלילה היא הייתה מתעוררת כל 3 שעות. רציתי להרגיל אותה לישון יותר והתחלתי לשמור על הפסקות של 3 שעות ביום ושינת הלילה נהרסה. ניסיתי לחזור לשיטה הקודמת אבל היא כבר התרגלה להתעורר כמעט כל שעה בכל אופן. הדייסה לא הועילה. מה ניתן לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפנייה
ד''ר דליה שכטר-עמיר18/02/2008קיים פורום מיוחד של הפרעות שינה בתינוקות וילדים.
ממליצה בחום לחפשו ולהעלות את שאלתך שם.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיבור מתוך שינהרותם14/02/2008
אומרים לי שאני מדברת מתוך שינה, כמעט כל לילה, או ככה לפחות אומרים לי, וזה קיים כבר שנים רבות.
אני יודעת שלזרוק מילים מפעם לפעם מתוך שינה זה נורמלי, אבל לפי מה שאמרו לי שכמעט כל לילה אני מוציאה משפטים שלמים, בדרך כלל זמן קצר לאחר שאני נרדמת.
לכן מעניין אותי לדעת אם זה משהו שכדי לבדוק...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר14/02/2008דיבור מתוך שינה היא תופעה מביכה אך אין לה משמעות רפואית מיוחדת ולכן אין צורך בבדיקה כלשהיא.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ספטומים עם קבלת עבודהאישה14/02/2008
אני לא צעירה וגם לא זקנה, מיזה שנה פוטרתי מעבודתי. בימים אלו קיבלתי עבודה שכה חלמתי עליה, מסופקת מכל הבחינות ומכל התנאים שנתנו לי. אך אינני יודעת אם זה נורמלי ומתי זה יחלוף כי זה משבש לי את החיים. מאז שהתקבלתי לעבודה : קשה לי להירדם בלילות, מרגישה עייפות עד בחילות, בבוקר הקימה קשה לי היות ואני רגילה שהייתי בבית להתעורר מאוחר, חוזרת מהעבודה תשושה כאילו עבדתי בניין שאין לי כוחות לעשות דבר מה בבית, זו היתה הבחירה שלי לעבוד בכזה עבודה . אני מטפלת בתאומים פגים במשרה מלאה. כאילו הגוף והנפש בוגדים בי, אך מבפנים מאושרת עד מאד. מה קורה??? תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר14/02/2008מדובר ככל הנראה בתערובת של מתח עם כניסה לעבודה חדשה (וזה טבעי), ומאמץ פיזי, ושינוי בהרגלי השינה כך שאת ישנה פחות ממה שאת זקוקה לו. הכל ביחד!
תתייעצי עם רופא המשפחה לגבי טיפול עם כדורי שינה לפרק זמן קצר של שבוע-10 ימים, עד שתעברי את התקופה הקשה.
בהצלחה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות שינה מילדותיגאל14/02/2008
אני בן 24 . מאז שאני זוכר את עצמי אני מתקשה לישון בלילות וההירדמות מאוד איטית וקשה. אני מתהפך מצד לצד ללא שקט ותחושת העונג של הישנוניות בלילה. כל תקופת הילדות פשוט חייתי עם הבעיה כי זה היה ניראה לי תקין והתפקוד לא היה משובש. עד שבגילאי 18 בערך זה התחיל להפריע מאוד . לפני כן הייתי אמנם לא יושן טוב אבל מבצע את מטלות היום כמו שצריך אבל ישנתי מעט . אבל מזה כמה שנים אחרונות אני כבר לא יכול . המצב הכללי שלי הוא ירוד מאוד. אני עדיש, לא מתקדם בחיים, כל הזמן עייף, כל יום זה "להעביר את היום" וזהו. נבדקתי פעמיים במעבדת שינה לפני שנה ששם נאמר שהשינה תקינה (לא הבנתי למה - וזה לא נכון, ישנתי שם גרוע והצבת ניראהע לי מזלזל מאוד). ובבדיקה שנייה של לפני כ4 חודשים נימצאו הרבה ליקויים על שינה לא רגועה רק שאני לא מוצא את הטפסים האלה.
לפני כמה חודשים טופלתי ברמוטיב והדבר שיפר לי מאוד את השינה, התפקוד והחיים, כשהפסקתי ליטול אותם עדיין ישנתי טוב לתקופה של חודשיים ולאט לאט זה חזר לקדמותו. בפעם השנייה שהתחלתי ליטול הם לא עוזרים לי. מה ניתן לעשות , אין לי עוח לכלום, אני מיואש ותקוע בחיים בגלל זה... האם שורשה של הבעיה זאת טראומה פסיכולוגית בילדות שאני מודע לה ? אני מיואש וסובל מאוד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר14/02/2008אם רמוטיב עזר לך בעבר נראה שהמקור לבעיית השינה נפשי.
אני מציעה לך לפנות לייעוץ פסיכיאטרי. יש תרופות נוספות שעשויות לסייע לך.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נדודי שינהרינה13/02/2008
שלום, אני בת 22 וזו הפעם הרביעית בתוך חודש וחצי בערך שאני לא נרדמת כל הלילה, אולי רק לפנות בוקר. לאחר כמה שעות של אי הרדמות אני מתחילה להרגיש דפיקות לב חזקות ואז יותר קשה להרדם.
ממה זה נובע? מה אפשר לעשות? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר14/02/2008הסיבה השכיחה ביותר לנדודי שינה היא מתח נפשי, חרדה, דאגות.
תכשירי הרגעה טבעיים עשויים לעזור.
אם חלה החמרה, כלומר יותר ויותר לילות ללא שינה, נחוץ בירור מעמיק יותר.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

