מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כמה צריך לישון?יוני18/04/2008
לום,אני בן 17 ואני ממשקקטן אני נמוך ורזה.
רציתי לדע כמה זמן ריך לישוןשביל להתפתח בצורה תקינה?
מתפתחים עד גיל18?
תודה,יוני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אתה צריך לישון 8-9שעות זה אפשרי??
ד''ר מיכל לוסטיג18/04/2008בהמשך הממוצע לאדם הוא כ7.5 שעות בלילה)
חג שמח
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת שינהנועם18/04/2008
שלום
הופניתי לבדיקה במעבדת שינה ע"י רופא א.א.ג., בעקבות תלונות על תחושה של חסימת נשימה, התעורריות בלילה, תחושת מחנק בגרון בשכיבה, עייפות כללית וקושי לקום בבוקר.
אני בן 34, 1.78, שוקל 88 .
יש לציין שאני מתקשה לישון מוקדם, כך שאני בעצם ישן בסביבות 3 בלילה וקם בסביבות 10 בבוקר.
תוצאות הבדיקה :
נרדם כשעה וחצי לאחר כיבוי האור. התעורר מספר פעמים, בסה"כ מתוך 07:54 שעות במיטה ישן ממש במשך 05:54 (יעילות שינה נמוכה כ- 75% ).
בבוקר דיוח כי שנתו במעבדה היתה גרועה מהרגיל.
נשמעה נחירה בעוצמה חלשה בינונית. נרשם מספר קטן של הפסקות נשימה מפוזרות, ללא ירידות ברמת ריווי החמצן בדם שנעה סביב 98% וללא משמעות קלינית ממשית.
לא היו הפרעות ברישומי קצב הלב וה - EEG .
סיכום/המלצות :
ברישום השינה נתגלו קשיי הירדמות והתעורריות משינה, יכול תהתאים לרמת עוררות גבוהה (מתח?)
מומלץ בירור וטיפול בהתאם.
נתגלתה הפרעת נשימה חסימתית קלה מאוד בשינה כנראה ללא משמעות.
ראשית רציתי לשאול לגבי משמעות התוצאות, (משום מה יש לי תחושה שישנתי הרבה פחות ממה שבתוצאות) , האם יש מקום לבירור נוסף ?
דיברתי עם רופא המעבדה ושאלתי אותו לגבי תחושות החסימה שמעיקות עלי בעיקר בשלב שלפני השינה או בתחילת השינה, אני מתעורר ומרגיש כאילו התעוררתי מחנק (מין צ'וק) , הוא אמר שיש תופעה כזו ושלא על רקע חסימה נשימתית.
מה שרציתי לשאול בנוסף האם יכול להיות שהתחושות המקפיצות של החסימה זה בכלל על רקע לבבי ?
אני שואל את זה לאור תוצאות הולטר לב שעשיתי בגלל דפיקות לב וסחרחורת וכו'.
להלן תוצאות ההולטר :
סיכום הפיענוח הוא בשפה האנגלית, ולאחר מכן יש הערות :
משך הבדיקה 23 שעות ו - 42 דקות.
קצב בסיסי : סינוס שנע בין 53 ל - 162 לדקה. (ממוצע 85)
הפרעות קצב חדריות : VPB בודד.
הפרעות קצב על חדריות : APB'S מעטים בין 1 ל - 4 לשעה, סה"כ 24.
הודגם קטע של II-D.AV BLOCK MOBITZ TYPE II בשעה 07:41.
האם יש משהו חריג בתוצאות הבדיקה ? (חשוב לציין שביצעתי פעילות גופנית בליל הבדיקה, הליכה של כשעה)
יש לציין שביממה של בדיקת ההולטר לא סבלתי מתחושות הדופק שעליהם התלוננתי, כמו כן קורה לי שבזמן שינה או בעיקר בתחילת השינה שאני מרגיש מין חסימה של הנשימה וזה מקפיץ אותי, עברתי בדיקה במעבדת שינה ולא נרשמו חסימות משמעותיות שיכולות להסביר את זה.
ושאלה אחרונה לסיום, משהו שמציק לי בעיקר בשכיבה, בזמן מאמץ קל אני מרגיש פעימות דופק בראש, ובזמן מתח או לפעמים אפילו סתם כשאני שוכב אני מרגיש את הדופק היטב בראש ובבטן, ובשכיבה על הצד השמיעה באוזן מגבירה את זה, ממה זה נובע ? האם זה דורש בירור/טיפול ?
תודה, וסליחה על האריכות.
חג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר18/04/2008נתחיל מהסוף: תוצאות הולטר בבקשה בפורום קרדיולוגיה...
לגבי השינה: כנראה יש לך דחייה קלה של פאזת השינה ולכן אתה נרדם יחסית מאוחר וקם מאוחר. לכן כנראה יש קושי לקום בבוקר. אם זה לא מפריע בחיי היום יום - אין בעייה.
לפי התוצאות כנראה אין לך תסמונת הפסקות נשימה בשינה. אם הנחרות מפריעות לסביבה - רד מעט במשקל - זה עשוי לעזור. פנה לרופא אאג לגבי טיפולים אפשריים נוספים.
לילה טוב.
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מ3 שעות שינה בלילה ל15. ביום.לנה18/04/2008
במשך כמה שנים טובות (בערך 8) סבלתי מחוסר שינה.
הייתי ישנה מ3 עד 5 שעות ביום, אלא אם כן הייתי על תרופות.
הפסקתי לקחת את התרופות מלפי שנה בערך, ותקופה מסויימת ישנתי סדיר.
כעת המצב הפוך. אני ישנה בשעות הלילה וגם בשעות היום כשרק יש לי הזדמנות (כולל מקומות ציבוריים, אוטובוסים, הרצאות, סרטים וכו' - כל מקום בו אני לא צריכה לתקשר עם הסביבה באותו רגע), עד 15 שעות ביום. אולי איפלו יותר, אני מתקשה לעקוב.
השינה עצמה כלל לא מספקת. אני מתעוררת עם יובש בגרון, עייפות ומתקשה לשמור על רמת ריכוז בסיסי ביום יום..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר18/04/2008חסרים פרטים רבים כמו גיל, רקע רפואי, תרופות....
יש להרחיב מעט כדי שנוכל להתייחס.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שימוש בכדורי שינהמודאג16/04/2008
על לפני כחודש החלו לי נידודי שינה על בסיס כמעט קבוע עקב רגישות גבוהה לרעש (לשכנים שלי יש נטייה ללכת לישון הרבה אחרי וכל רעש מהם מטריד אותי). לאחרונה השקט פחת ואני מצליח לייצב את השינה שלי. אתמול, לעומת זאת, עקב זה שכנראה אכלתי מאוחר ושתיתי תה לא יכולי להירדם עם 5 בבוקר (מ 24:00 בלילה) וזאת לאחר לילה של שינה כמעט מושלמת. האופן הקיצוני של התופעה מטרידה אותי מאוד זאת משום שכבר שבוע שאני מצליח לישון יותר טוב. בהנחה שמקרים כאלה עלולים לחזור, מקרים של נידודי שינה חמורים אחת לשבוע, האם ניתן לקחת כדורי שינה (ורק אחרי שלמשך שעה - שעתיים אני לא מצליח להירדם) לתקופה ארוכה (חצי שנה) ללא חשש (התמכרות/תופעות שלא הפחתו עם הזמן)?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שימוש בכדורי שינה
ד''ר מיכל לוסטיג16/04/2008אחד החששות מפני נדודי שינה היא הופעת החשש מהשינה-שמה גם הלילה "לא תבוא השינה" איך יראה הלילה הבא וכו. כדאי להכרית חשש זה בעודו באיבו. ולכן במידה ואחת או פעמיים בחודש קורה ארוע המדיר שינה מעינך ,ניתן להשתמש בכדור שינה.
במידה ונדודי השינה הם תדירים יומיים (כלומר ליליים) כדאי אז לטפל בגורם-אם הוא חרדה, חשיבת יתר או שינה קלה.
חג שמח
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינהשירה14/04/2008
שלום,
יש לי ילד בין חצי שנה שעדיין מתעורר כל שעתיים במקרה הטוב ( לפנות בוקר אפילו כל שעה),
אני מעונינת לגמול אותו מלאכול בלילה,
יש לכם המלצות בשבילי?
תודה שירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפני את השאלה לפורום
ד''ר מיכל לוסטיג14/04/2008הפרעות שינה בילדים בynet
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות שינהGIL12/04/2008
אני בת 70, גימלאית, פעילה ועוסקת בתחביבים. מזה כ 3 שנים החלו הפרעות שינה - אולי עקב מתח וקשיי הסתגלות למצבים שונים ורבים באותה תקופה, בכלל זה מחלה המטולוגית (essential thrombocytosis) המחייבת טיפול כימי קבוע ותמידי על ידי HYDREA בנוסף אני מקבלת אלטרוקסין.
עקב תופעות של רגישות לרעש, חרדה שהתבטאה בעיקר ברגישות לרעש,
מזה 3 שנם אני מקבלת recital וכדור שינה, בונדורמין, זוודורם . למרות אלה שינתי לא היתה מספקת, יקיצות רבות, עם חלומות תמיד עם סיוטים. כעת הפסקתי את הרסיטל, כי לא היתה בו תרומה רבה, אני ממשיכה לקבל את כדור השינה, תרומתו היא בהפחתת הסיוטים. ניסיתי גם בעבר טיפול במלטונין וטיפול הומאופטי, ללא כל השפעה.
בימים אחרונים הופיעה תופעה של אי שקט מוטורי, לפני השינה, גם אם אני עוסקת בקריאה או צפיה בטלויזיה, המחייב אותי לקום ולעסוק בפעילות כלשהיא. אנא עזרי לי, לפחות בכוון. תודה רבה וחג שמח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר14/04/2008את מתארת מס' תופעות שונות.
התופעה של אי שקט מוטורי לפני השינה מעוררת חשד ל-Restless Legs Syndrome - תסמונת הרגליים העצבניות (כך תורגם לעברית..). יש סיבות שונות להפרעה זו. בין השאר - חוסר ברזל, רמת פריטין נמוכה, אי ספיקת כליות, טיפולים תרופתיים מסויימים ועוד. לעיתים קיימת גם תנועתיות רבה של הרגליים בשינה שגורמת ליקיצות ליליות.
אני ממליצה לך לפנות לייעוץ פרטני במכון שינה במטרה לאבחן כראוי את הפרעות השינה ולמצוא טיפול אופטימלי.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה עדיףיעל11/04/2008
אני ואמי מטבענו לא ישנות הרבה, ועושה רושם שבתי בת השנתיים וחצי הולכת בדרכינו. לאחרונה היא מתעקשת לוותר על שנת צהריים. אם אני מאלצת אותה לישון לוקח לה כשעה-שעה וחצי להירדם. אני מעירה אותה כעבור שעה וחצי ומאוד קשה לה לקום, ובלילה היא ממש לא עייפה ונרדמת רק לקראת 23:00. אם אני מוותרת לה על שנת צהריים היא נרדמת בקלות בסביבות 21:00 וישנה עד 07:00 בבוקר. בגן מאוד כועסים על כך שהיא עושה בעיות עם שנת הצהריים. שאלתי היא האם אכן לגיטימי לוותר בגיל זה על שנת הצהריים או שמדובר במשהו חיוני לגוף? בהנחה שהיא לא ישנה בצהריים האם 10 שעות שינה בלילה מספיקות בגיל זה? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר14/04/2008כדאי להפנות את השאלה לפורום הפרעות שינה בילדים.
על פניו נראה לי שלא רצוי להכנס למאבק על שנת צהריים שכנראה כבר אינה נחוצה לבתך ואף מפריעה לשנת הלילה שלה.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות שינה.נעמה11/04/2008
שלום
אני סטודנטיתבת 23 והיתה לי תקופה די לחוצה בזמן האחרון.. באמצע השבוע הייתי זוכה לארבע שעות שנה בממוצע כל לילה. במהלך היום הייתי סההרורית ,וסבלתי מכאבי בטן (זה כנראה מחמיר את בעיות העיכול..) אך הייתי קמה בזמן שהייתי צריכה לקום.כאשר ירד חלק מהלחץ, החלטתי לפנק את עצמי וללכת לישון בעשר (ולקום בשש) התקשתי להרדם למרות שהייתי ממש עייפה. כיוונתי שעון מעורר לשש, אך קמתי בשמונה וגיליתי שדחפתי אותו מתחת לשמיכות והוא המשיך לצלצל אך לא קמתי..למה דווקא כשאני משלימה את שעות השינה אני לא מצליחה לקום.? ולמה תמיד אחרי שמשלימים שעות מרגישים יותר עייפים?
אני מכירה אנשים שרגילים לשעות שינה כאלה ואפילו פחות וזה לא נראה שזה מפריע להם בהתנהלות החיים שלהם, מדוע קיים השוני הזה?
אבא שלי סובל מהפרעות בשינה בשנים האחרונות, האם זה תורשתי?
בנוסף,השותפה שלי אומרת שאני מדברת מתוך שינה ומתהפכת הרבה ונראה שהשינה שלי ממש לא שקטה..
נעמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובות
ד''ר דליה שכטר-עמיר14/04/2008הטיפ לשינה טובה וערנות אופטימלית הוא ללכת לישון ולקום באותן שעות ולישון מספיק שעות (עבור מרבית הבוגרים - 7 שעות). עבורך 4 שעות שינה אינן מספיקות ככל הנראה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתשובה הקודמת נשלחה טרם זמנה....
ד''ר דליה שכטר-עמיר14/04/2008המשך:
בנושא השינה אין "חסכון והלוואה".
אבא שלי סובל מהפרעות בשינה בשנים האחרונות, האם זה תורשתי? - אילו הפרעות שינה? יש הפרעות שינה משפחתיות ויש שאינן משפחתיות.
דיבור מתוך שינה מביך לעיתים אך אינו מהווה הפאעת שינה. שינה לא שקטה עשוייה להיות עקב צריכת קפאין גבוהה, תרופות מסויימות, חוסר נוחות פיזית, או הפרעת שינה ראשונית.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עייפות שלא עוברתדנה08/04/2008
שלום,
אני בת 25 ובזמן האחרון אני פשוט כל הזמן עייפה, זה כבר הוביל למצב שאני לא קמה לשיעורים בבוקר או מגיעה לעבודה מאוחר מה שגורם להפסד כספי מאחר ואני עובדת לפי שעות והפסד חומר חשוב בלימודים.
היום לדוגמא קמתי ב1 בצהריים (כי הייתי חייבת ללכת לשיעור) ומאז העייפות נמשכת לי אל תוך היום עד שאני הולכת לישון.
יש לציין שערכתי לפני שבוע בדיקות דם ולדברי הרופאה הכול תקין מלבד אנמיה קלה (12) והיא אמרה שאין לה איך לעזור לי.
אני הולכת לישון בשעה סבירה 23-24 פחות או יותר וצריכה ולא מצליחה לקום אפילו אחרי 10 בבוקר.
מה עושים?? זה הורס לי את החיים בכל התחומים, גם עבודה גם לימודים וגם בזוגיות שהתחלתי לקבל תלונות.
מה עושים? לאיזה בדיקות עלי לפנות עכשיו? האם יתכן שזו "מחלת היאפים"?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר14/04/2008נחוצה הערכה מקיפה במכון שינה. ייתכן שיש לך צורך בשעות שינה ארוכות מהרגיל. ייתכן שקיימת הפרעה בתזמון השינה. ייתכן שיש הפרעה באיכות השינה. ייתכן שהרגלי השינה לא תקינים.
בקשי הפנייה מקופ"ח.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עייפות תמידית..אילון07/04/2008
שלום,
אני חיילת בת 19. יש לי תופעה שהתחילה מאז שהתגייסתי אולי טיפה לפני, אך אחרי הגיוס היא רק החמירה, אני פשוט עייפה כל הזמן, מהרגע שאני קמה עד הרגע שאני חוזרת הביתה למיטה. גם כשאני ישנה טוב אני קמה עייפה, קבלתי את הכינוי "הזקנה" בעקבות העייפות שלי.
עוד דבר אני מרגישה צפצופים או בומים קטנים באוזן הימנית כשאני מנסה להירדם.
דבר אחרון, בשבוע האחרון אני מתעוררת באמצע הלילה ,נרדמת שוב וכל קמה דק' מתעוררת כאילו משהו מטריד אותי , מתהפכת מצד לצד, ומאוד מודעת לעצמי.
אני ישנה בין 8-6 שעות.
יש לי סיבה להילחץ? אני צריכה לבדוק את העניין?
תודה מראש ויום טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר08/04/2008הסיבה היחידה להילחץ היא אם את מוטרדת מהשינה הלא טובה והעייפות במשך היום. נשמע לי שזה מטריד אותך ומפריע לך.
בקשי הפנייה דרך רופא היחידה לבדיקה במכון שינה.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות שינהישראלה06/04/2008
אני בת 29 , סובלת מקשיי הירדמות קשים מאז גיל 16 ,לוקחת ואבן במינונים שונים על מנת להסדיר את השי נה אולם אין זה מסייע לי בשלב הזה . בעבר ניסיתי טיפול בציפראלקס אשר סייע במידה אולם כיום אינני נוטלת מאחר ואני מתכוונת להרות . ידוע לי כי השימוש בציפראלקס עשוי להועיל מכל טיפול אנטי חרדתי אחר אולם אינני יודעת האם זה כדאי לפני כניסה להריון .שאלתי היא כיצד אי שינה מספקת עלולה לגרום לפגיעה בהתפתחות עובר ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר08/04/2008האם קשיי ההירדמות עקב הפרעת חרדה? דכאון? שעון ביולוגי דחוי? האם נעשה בעבר אבחון במכון שינה?
חוסר שינה והתפתחות העובר - לא ידוע לי. מה שכן ידוע שחוסר שינה כרוני אינו טוב לבריאות ואף עלול להיות קשור בסיכון גבוה יותר לתחלואה.
אני ממליצה לך לפנות למכון שינה לאבחון וניסיון לטפל (לא תמיד יש צורך בתרופות). לאחר לידה ועם תינוק קטן הרבה יותר קשה לטפל בבעיות שינה..
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התייחסותך
ישראלה09/04/2008בהמשך לתשובתך , עליי לציין כי הייתי במעבדת שינה אשר על פי תוצאותיה השינה תקינה ( נבדקתי בתקופה בה לא סבלתי מנדודי שינה ) בנוסף הנני מצוייה בטיפול פסיכולוגי מזה שנים בכדי להתמודד עם נדודי השינה ולתפקד למרות קיומם . ע"פ חוו"ד הפסיכולג אנני בדיכאון אם כי לעיתים בחרדה מפני קשיי ההירדמות והשפעתם על תפקודי היומ יומי בעקבות אבחנת הפסיכולוג ומאחר ובעיית השינה לא חלפה אלא התגברה פניתי לייעוץ פסיכיאטרי שאינו מומחה בתחום השינה , האם אני צריכה לפנות לרופא שינה שהרי יש לי הסתייגות באשר לטיפול התרופתי האנטי דיכאוני בייחוד לאור העובדה שתרופות אללו אינן בטוחות בזמן הריון .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך
ד''ר דליה שכטר-עמיר10/04/2008כשהמלצתי על פנייה למכון שינה לא חשבתי בהכרח על בדיקת שינה.בדיקת שינה לא נותנת כל אינפורמציה על קשיי הירדמות למשל.. ובוודאי לא תתן אינפורמציה רלבנטית כאשר נעשית בתקופה בה את לא סובלת מנדודי שינה..
יש סיבות שונות לקשיי הירדמות, יקיצות ליליות וכד' ובהתאם - טיפולים שונים.
ממליצה שנית לפנות לשיחה עם רופא שינה.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשד ל"DSPS"יניב06/04/2008
כבר המון זמן אני חושב שאני סובל מDSPS, הבעיה שאני בניגוד למה שקראתי נרדם הרבה יותר מאוחר, בסביבות 4, 5 לפנות בוקר, לפעמים אפילו אחרי... ויכול לקום גם ב6 בערב בימים שאין עבודה (כמובן שעבודה שמתחילה בשעות הצהריים).
בנוסף שמתי לב שבלי קשר אני זקוק ליותר שעות שינה בכל בן אדם ממוצע- לפחות 10 שעות.
בצבא סבלתי הכי הרבה - בסופי שבוע הייתי ישן לפעמים 20 שעות ויותר בגלל הצטברות של עייפות.
מגיל צעיר אני שונא לישון בלילה ומגיל ההתבגרות זה התחיל ממש להפריע.
רציתי לדעת האם יש טיפול אמיתי לבעיה שלי? האם אני אוכל לחיות יום אחד כמו כולם?
והאם יש קשר בין הפרעות שינה לבעיות אחרות כמו חוסר ביטחון, ודיכאון קל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר08/04/2008שעון ביולוגי דחוי הוא תכונה מולדת עפ"ר גם אם הביטוי המקסימלי מופיע בשנות ההתבגרות. לא ניתן לשנות את השעון אבל לעיתים ניתן להקל ע"י מתן מלטונין, חשיפה מבוקרת לאור בהיר.
בנוסף, ייתכן שאתה זקוק לשעות שינה ארוכות מהממוצע.
ממליצה מאוד לפנות למכון שינה לאבחון מדוייק וניסיון טיפולי.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התעוררויות מרובות וטיקים בשינ הלילך05/04/2008
אני בת 36 ומזה מספר שנים אינני ישנה שינה רצופה במשך הלילה. אני מתעוררת פעמים רבות במהלך הלילה ומתקשה להירדם. גם במשך היום אם אני ישנה זה באינטרוולים קצרים מאד. בן זוגי מספר לי שבמהלך השינה אני "קופצת" ללא הפסקה בעיקר ברגליים וידיים. האם יתכן שהקפיצות הן אלו שמעירות אותי. מה הוא הגורם לקפיצות הללו ולהתעוררות המרובה במהלך הלילה. למותר לציין כי אני עייפה מאד במהלך רוב שעות היום ומתקשה לתפקד. בנוסף אני נוטלת תרופות נוגדות דיכאון (רסיטל) מזה כארבע שנים. האם קיים טיפול כלשהו לפתרון הבעיה? תודה מראש לילך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר08/04/2008ייתכן שמדובר בתנועות גפיים מחזוריות בשינה שהיא הפרעת שינה לא נדירה. לעיתים תרופות ממשפחת הרסיטל מחמירות הפרעה זו.
בקשי הפנייה למכון שינה. נראה לי שללא בדיקת שינה מלאה לא נוכל להתקדם בפתרון הבעייה.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרגלי הרפיה לשינה רגועה ד''ר אליצוראליקו05/04/2008
לד''ר דליה שכטר- עמיר שלום!
אני סטודנט לעבודה סוציאלית במכללת ספיר,לפני שנה יזמתי הקמת אתר בהתנדבות,להתמודדות עם מתחים וחרדות ,של דוקטור ברוך אליצור. היוזמה היתה לאפשר לכול תושבי שדרות,הסטודנטים במכללת ספיר וכול אדם לשפר את דרכי התמודדות עם תופעות החרדה. באתר ישנם ארבע תרגלי הרפיה,לשינה רגועה ומגוון רחב של שיטות תירגול להפחתת חרדות.אני ממליץ לחלק מהפונים לפרום שלך להכנס ולהתרשם ולתרגל את תרגלי ההרפיה . האתר הוא בהתנדבות וללא מטרות רווח.
בהצלחה אליקו.baruch-elitzur.com
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גם אני ממליצה על תרגול הרפייה
ד''ר דליה שכטר-עמיר08/04/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהרמי03/04/2008
שלום רב,
מישהו אמר לי שאם ישנים חזק וטוב אפילו 3 שעות מספיקות.
אני בחור מאוד לחוץ בזמן. רציתי לדעת מה הזמן המינימלי שאני יכול לישון כדי לתפקד טוב ביום?
אגב, אין לי בעיות שינה ואני ישן שנת ישרים.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אינדיבידואלי אבל,
ד''ר מיכל לוסטיג03/04/2008ממוצע שעות השינה הנדרש הוא 7.5 שעות בלילה, ישנם כאלה הדורשים יותר וישנם כאלה שפחות.
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

