פורום הפרעות שינה ועייפות - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שינה + כאבי ראש
    אלי
    26/07/2008

    שלום רב, מאז שאני מכיר את עצמי אני עייף, כל לילה אני ישן למעלה מ8 שעות (לעיתים אף 10 ו- 11) ובכל זאת בנסיעות (הקצרות) לאוניברסיטה בבוקר אני נרדם. העייפות מלווה בכאבי ראש בחלק האחורי של הראש ובקושי רב להתרכז. כמו כן(לא יודע אם זה קשור), לעיתים קרובות אני מתעורר ללא יכולות להזיז את הידיים, ולעיתים רחוקות יותר גם את הרגליים למשך מספר דקות. אודה לכם מאוד אם תוכלו לאמר לי כמו מה זה נשמע, ולמי אליי לפנות לבדיקה ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שינה + כאבי ראש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרטים נוספים

    אלי
    27/07/2008

    אני בן 22 , משקל גוף מעט רזה, ולא נמצאו חריגות בבדיקות דם כלליות שעברתי לפני מספר חודשים. המשך יום טוב, אלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    27/07/2008

    ייתכן שאתה זקוק לשעות שינה ארוכות במיוחד ובתנאי חייך הרגילים לא ישן מספיק. (יש אנשים, אמנם מעטים, שזקוקים בקביעות ל-11-12 שעות שינה בלילה!).
    אפשרות אחרת היא שיש לך הפרעת שינה ראשונית כלשהי.
    אני מציעה לך לפנות לייעוץ במכון שינה כדי להגיע לאבחנה.
    להיזהר מאוד עם נהיגה בשעות בהן אתה ישנוני!

    בברכה,
    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינה מעייפת
    מישהו
    26/07/2008

    שלום אני בן 22 ולא מצליח לישון יותר מ3-4 שעות ברצף במקרה הטוב! אני פשוט מרגיש שאני מתעייף בשינה וצריך כאילו הפסקה. וגם אני לא מצליח להירדם אחרי השעות הבודדות שישנתי. אני גם סובל מדיכאון אולי זה הסיבה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שינה מעייפת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    27/07/2008

    דכאון הוא אכן גורם שכיח לנדודי שינה.
    עפ"ר טיפול בדיכאון יפתור גם את הפרעת השינה.

    בברכה,
    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חלומות מציאותיים חזקים בכל לילה
    יאיר
    26/07/2008

    שלום.אני בן 26 וב-3 שנים האחרונות ניסיתי להעזר במגוון של תרופות צמחיות להקלה בסימפטומים של חרדה ומתח. בין התרופות אותן נטלתי: רמוטיב,ולריאן, קלמנרבין, חומצה אמינית גאבא,צמח רודיולה. כל פעם ניסיתי לבדוק משהו אחר אשר לא ממש עזר לבעיה (החומרים האלו אמורים להשפיע על הסרוטונין,נוראדרנלין ודופאמין). בחצי השנה האחרונה החלטתי להפסיק עם כל התרופות האלו ולתת לגוף להתנקות זאת בעקבות חלומות סוריאליסטים/מציאותיים ורבים כל לילה וקפיצות בשרירים. הפסקתי לגמרי עם כל התרופות ואני "נקי" מזה כמה חודשים אבל החלומות הקשים לא עוברים ואפילו מחמירים, המון חלומות כל לילה ואפילו בשנת הצהריים,גם שכאני מתעורר בבוקר וממשיך לנמנם עוד קצת אני שוב חולם וכאילו המוח כל הזמן טוחן ולא נח. במהלך היום זה משפיע עלי בהרגשת חולשה ועייפות קשה. ביצעתי בדיקות מעבדה- הכל תקין. 1.האם הגוף לא אמור להתנקות מכל החומרים כבר ולהחזיר את השינה למסלולה הרגיל? 2.האם לפנות למכון שינה בשלב זה? 3.האם לנסות לקחת תרופת הרגעה במירשם רופא?זה עשוי לתת למוח מנוחה בלילה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    28/07/2008

    כלל איני בטוחה שמדובר באפקט תרופתי לאחר חצי שנה נטולת תרופות!
    חלימה אינטנסיבית עשויה להיות משנית לשנת לילה לא יעילה וחסך שינה משני כרוני. או שמא מדובר בהפרעת שינה ראשונית.
    אני מציעה לפנות לשיחה עם רופא שינה ולברר את התופעה.

    בברכה,

    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחסור בשעות שינה
    שירל
    23/07/2008

    אני בת 26 מזה כ 6 שנים אני סובלת מהפרעות בשינה בתקופות מסויימות. אני בחרדה יומיומית מהבעיה הזאת. אני נרדמת כ 3 שעות בלילה ולפעמים לוקח לי שעות ארוכות להרדם. האם יכול להיות לי נזק פיסי כתוצאה מחוסר שעות שינה? אני ובעלי רוצים להכנס להריון ואני מפחדת להכנס להריון מפחד שאני לא ינוח ויישן כמו שצריך במהלך ההריון ויהיה נזק לעובר. האם יכול להיות נזק לעובר במצב של מחסור בשעות? אשמח לתגובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מחסור בשעות שינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    23/07/2008

    חסך שינה קבוע לאורך תקופה ארוכה אכן עלול לגרום לנזק בריאותי לך. לא מוכר לי נזק לעובר עקב כך. את אומרת שאת בחרדה יומיומית מהפרעת השינה והנה כבר נכנסת למעגל סגור של הפרעות שינה - חרדה מכך - החמרת הפרעת השינה וחוזר חלילה. לכן כדאי לברר מה הסיבה הראשונית להפרעות השינה ולטפל בהתאם.

    בברכה,
    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נדודי שינה
    יוליה
    22/07/2008

    רציתי לשאול האם במיקרה שלי יש טעם להגיע למעבדת שינה: אם נרדמת ב-12 בלילה, מתעוררת ב-3-4- בבוקר , אח"כ נרדמת כעבור שעתיים לכחצי שעה עד שעה. אם נרדמת ב-10 בערב, אז מתעוררת ב-2-3 בלילה, אחרי כשעתיים נרדמת לבערך שעה. בצהריים ישנה עוד כשעה ורבע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נדודי שינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    22/07/2008

    עד כמה השינה הלא רצופה מטרידה אותך ומפריעה לחיי היום-יום (מבחינת עייפות / ישנוניות במשך היום)? זה יקבע במידה רבה את הנחיצות לבצע בירור / אבחון.

    בברכה,
    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התעוררות באמצע השינה
    יעל
    20/07/2008

    היי, אני בחורה בת 25 ואוהבת מאוד לישון. אף פעם בחיי לא היו לי בעיות להירדם ולא משנה באיזה מקום ובאיזה שעה. בחיי אני עובדת ולומדת ובד"כ ישנה 5-6 שעות בלילה. ב-4 הלילות האחרונים אני פתאום מתעוררת לאחר כחצי שעה אחרי שנרדמתי כאשר אני מרגישה עירנית לגמרי, ולא נרדמת בחצי שעה-שעה שלאחר ההתעוררות. כמו כן, אני מרגישה זרמי חום שעוברים בגוף במהלך הזמן שאני ערה, כל כמה דקות. חשוב לציין שאני לא מרגישה את זה במהלך היום או לפני השינה, רק במהלך החצי-שעה /שעה שאני ערה באמצע הלילה. אף פעם לא היו לי בעיות שינה, להפך- אני תמיד ישנה מאוד חזק ונרדמת מאוד מהר. רציתי לדעת מה יכולה להיות הבעיה לכך, היות ואף פעם לא היו לי בעיות שינה, זה מדאיג אותי. תודה רבה רבה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התעוררות באמצע השינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    20/07/2008

    בדרך כלל יקיצות כפי שתארת קשורות למתח נפשי. ייתכן - התקפי חרדה?!
    כדי "לשבור" את המעגל של יקיצה לילית ודאגה עקב כך שעלולה להחמיר את נדודי השינה אני מציעה לך לנסות טיפול עם קלמנרבין, רלקסין, רגיעון או תכשיר מרגיע טבעי אחר לפני השינה.
    תעדכני.

    בברכה,
    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    יעל
    20/07/2008

    תודה רבה ד"ר, בהחלט אנסה :) שבוע מצוין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שנת לילה
    יונתן
    17/07/2008

    שלום רב, בן 28. בחודש וחצי האחרון אני מתעורר במהלך כל לילה. לפעמים זה בשביל להתפנות(או להשתין, בשפה פחות עדינה) ולפעמים זה סתם בלי סיבה הנראית לעין. זה קורה לפחות פעם אחת בלילה- לקראת הבוקר, אבל יש לילות שאני מתעורר יותר מפעם אחת.(לילה- פעם אחת ואז לקראת הבוקר שוב) רציתי לדעת מאילו סיבות זה יכול לקרות? (זה לא קרה לי בעבר) נ.ב: יש לציין שאני לא נמצא בלחץ או מתח יוצא דופן. מה שכן- עברתי לפני 4 חודשים תאונה של "צליפת שוט". אשמח לכל עזרה. תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שנת לילה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    17/07/2008

    התעוררויות משינה עלולות להיות על רקע של תנאי שינה לא נוחים (חום, לחות); מתח נפשי; צריכת קפאין רבה וכן משקאות אלכוהוליים לפני השינה; תרופות שונות; כאבים; חוסר ברזל / ויטמינים / הפרעות בבלוטת המגן; הפרעות שינה שונות כמו הפסקות נשימה או תנועות לא רצוניות.ספק אם זה קשור לפגיעה של צליפת שוט.
    נסה לברר היטב בינך לבין עצמך מה עלולה להיות הסיבה וכן היוועץ ברופא המשפחה.

    אם לא נמצאה סיבה ולא יחלוף תוך החודש הקרוב וגם תתחיל לחוש בתוצאות במשך היום (עייפות, ישנוניות) כדאי לפנות לבירור במכון שינה.

    בברכה,
    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נוקטורנו
    ירדן
    16/07/2008

    האם נטילת כדור נוקטורנו פעם בחודש יכול להעיד על בעיה נפשית כלשהיא? האם בלילה בו נוטלים כדור נוקטורנו, אי אפשר להתעורר לתינוק בוכה בלילה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נוקטורנו

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נוקטורנו אינו פותר בעיות נפשיות

    ד''ר מיכל לוסטיג
    16/07/2008

    ובעיקר אם את אם לתינוק קטן, כדאי לבדוק עם פסיכיאטר האם לא כדאי לטפל בבעיה הראשונית. האם אין מדובר בדכאון שלאחר לידה שדורש טיפול והתייחסות?
    לגבי לקיחתהכדור, האם הוא ימנע ממך להתעורר לתנוק? זה מאד אינדיוידואלי ואיני יכולה לאמר. כדאי, במידה ואת נוטלת אותו לפחות בפעם ראשונה להיות עם מישהו בבית שיוכל ל"כסות" על חוסר ההתעוררות שלך במידה ויחול.

    ד"ר מיכל לוסטיג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • 'קפיצות גוף בשינה'.
    אהרון
    14/07/2008

    אנא, אשמח לעצתכן. זוגתי, יש לילות והיא "מקפצת" בשעת השינה, פעמים הרבה זה קורה עם כניסתה לתהליך השינה, ופעמים לקראת בוקר (שעות 4, 5 לפנות בוקר). הקפיצה מתחילה ברגל אחת, או בשתיהם ומזעזעת את כל הגוף. כמובן שזה גורם לשינה לא נינוחה ולא עמוקה דייה ( גם שלה וגם שלי). יש פעמים שזה גם מעיר אותה. הדבר גם מפריע לזוגיות ( קשה לישון לצד משהו מקפץ, שלא לדבר על לחבק תוך כדי שינה). . היא יודעת לעשות הרפייה ומדיטציה לעצמה. . יש עיתים שהיא גם סובלת מבעיות בהרדמות, אך כרגע אני מבקש דרך התמודדות או פתרון לבעית ה'קפיצות' הללו המשגעות גם אותה וגם אותי. תודה, תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    'קפיצות גוף בשינה'.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • "קפיצות בשינה"

    ד''ר מיכל לוסטיג
    14/07/2008

    היטבת לתאר זאת, קפיצות הקורות עם הכניסה לשינה, או , לקראת ההתעוררות. אלו הן דוגמא לעירוב"פאזות" של שינה ועירות, מעין כניסת שלב עירות לתוך שינה . אין בהן סכנה אך אם הן מפריעות עד כדי כך ניתן לטפל תרופתית, סימפטומטית, על מנת להרגיען. לשם כך ,כמובן, יש להתייעץ באופן אישי עם רופא.

    בברכה
    ד"ר מיכל לוסטיג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתעורר מוקדם וישן מאוחר
    שמואל
    13/07/2008

    שלום רב, אני בן 35 ואיני יכול להירדם לפני אחת בלילה, מצד שני איני יכול לישון עד מאוחר כך שגם בסופ"ש אני מתעורר בשמונה ולא יכול להירדם יורת, כמו כן גם אם אני מאוד מאוד עייף איני מסוגל להירדם בצהריים או לפני הלילה, האם זו בעיה גופנית או נפשית לדעתכן?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מתעורר מוקדם וישן מאוחר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינה מועטה

    ד''ר מיכל לוסטיג
    14/07/2008

    שבסיומה ,או במהלך היום, ישנה תחושת עייפות ככל הנראה אינה מדברת על וריאנט נורמלי של משך שעות שינה אלא על רמת עוררות מוגברת. זו בדרך כלל מגיע בעקבות מצבי מתח, דיכאון, חרדה וכו.
    אם בכך עסקינן, כדאי להתייעץ עם פסיכיאטר ולא לפנות ישירות לרופא שינה.

    בברכה
    ד"ר מיכל לוסטיג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הזיות בלילות
    אולגה
    10/07/2008

    שלום אני בת 25 ומאז שאני ילדה אני מתעוררת בלילות ורואה כל מיני יצורים, אנשים, חפצים זזים (שנראים מאוד מאוד מאוד אמיתיים). לפעמים אני בטוחה שמי שישן איתי נפל ואני צריכה להציל אותו ולהרים מהר את המיטה... החוייה נמשכת בערך 10-15 שניות לפעמים יותר או פחות אני מתווכחת הרבה עם אנשים שלא קיימים כשאני יושבת על המיטה, מדברת בשפות לא מובנות, מזיזה רהיטים, צועקת, לפעמים זה מלווה בפחד ודפיקות לב מאוד מהירות ולפעמים כבר אין לי כוח ל"שטויות האלה" ואני פשוט מחכה שההזיה תיעלם וחוזרת לישון. זה לא קורה כל לילה והגעתי למסקנה שאין שום קשר בין המצב הנפשי שלי למה שקורה. לפעמים כשאני הולכת לישון מאוד עייפה ולא לחוצה ואפילו מאוד רגועה ומאושרת, בלילה אני מתעוררת כי אני רואה (לדוגמא) איש שרוכן מעלי ורוצה לעשות לי משהו רע, צועקת ומתחילה לברוח.... (לפני כמה לילות חברה שלי ישנה איתי במיטה והפחדתי אותה למוות בצעקות. לא נעים..) השינה שלי בדרך כלל לא עמוקה, אני מתעוררת מכל דבר לא משנה כמה אני עייפה. מאז שאני ילדה לא היתה לי יכולת (כמו לילדים אחרים) לישון עמוק ולא להתעורר גם אם תיפול לידם פצצה, הכול מפריע לי. לעיתים אחרי הזיה, מלווה אותי תחושה וודאית שיום אחד אני אשתגע מזה ואין לי מה לעשות אלא לקבל את זה, כמו מין תחושה פנימית כזאת בלתי מוסברת שלי ייאוש. האם התופעה הזאת מוכרת לכם?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הזיות בלילות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    11/07/2008

    התופעה מוכרת.
    ייתכן שמדובר בפאראסומניה מהסוג של ביעותי לילה / הליכה מתוך שינה או הפרעת שינה ראשונית אחרת. אני בטוחה שהתופעה אינה מבשרת שגעון קרב.
    כדאי לברר ואני ממליצה מאוד לפנות למכון שינה מוכר לבירור יסודי וניסיון לשפר את איכות השינה שלך!

    בברכה,
    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניסיון להקמת קבוצת תמיכה לנרקולפסיה
    הישנוני התמיד
    10/07/2008

    לכל הקוראים בפורומים השונים שלום רב, אנחנו יודעים שאתם בטח מתים מעייפות ואין לכם הרבה כוח (כמונו בדיוק) אבל אני וחולה נוספת החלטנו לעשות מעשה, בבחינת מי שלא עוזר לעצמו גם ה' לא עוזר לו, ולנסות להקים קבוצת תמיכה באיזור המרכז לעזרה הדדית. אנחנו מחפשים חולי נרקולפסיה שהיו מעוניינים ולנסות ולעזור לנו להקים קבוצה שכזו בה נוכל לסייע אחד לשני בעיצות מתן תמיכה וקבלת יחס מכאלו המבינים את מצבנו (שלא כמו בסביבה הרגילה שאיננה יודעת איך לאכול אותנו). הפגישה הראשונה תתקיים בבית של אחת מאיתנו באיזור הרצליה. תאריך ושעה עדיין לא קיימים, ויתווספו בהמשך כאשר תהיה היענות לקריאה זאת. נא הפיצו למי שאתם מכירים ובו ננסה להתקדם ביחד שלב אחד נוסף. בברכת ליל מנוחה וחלקנו כנראה גם בוקר טוב, אלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהצלחה!

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    11/07/2008

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הנרקולפסיה , קמת קבוצת תמיכה

    רות
    19/01/2010

    לאלי וחברה שלום
    קראתי את ההודעה שלכם מלפני שנה וחצי בקשר להקמת קבוצת תמיכה לסובלי נרקולפסיה. האם זה עוד אקטאלי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הקמת קבוצת תמיכה

    יוני א
    05/07/2010

    האם היו מפגשים? האם הוקמה קבוצה? מה היה טווח הגילאים? אם קבוצה כזו אינה קיימת, אני מתעניין להקים קבוצה בעצמי (יש לי רקע בהדרכה).

    יוני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סיוטים בלילה
    רוני
    09/07/2008

    שלום, בזמן האחרון אני סובלת מסיוטים בלילה ואף דמיונות, ברגע שאני מכבה את האור אני מדמיינת דמויות בבית ובשינה אני חולמת חלומות רעים. האם יש סיבה להתעוררות של תחשות אלו והאם יש לכך טיפול כלשהו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סיוטים בלילה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    11/07/2008

    סיוטי לילה בדרך כלל קשורים במצבי סטרס נפשי - האם זה המצב?
    גורם נוסף אפשרי - נטילת תרופות מסויימות.
    מאחר שלא פרטת איני יכולה לענות מעבר לכך.

    בברכה,
    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 27 ושנה עם סיוטים מגיל4

    מורן
    09/09/2008

    היי, אני מורן בת 27 ומהיום שאני זוכרת את עצמי בערך אני בתקופות מסויימות חולמת חלומות זוועה, רובם מלווים בממש מראות מלחמה, אנשים מתים וקטועים, חיות מתות...מיותר להגיד שזה לא נעים ומפריע לי למהלכו הסדיר של היום בעיקר שהחלומות האלה מופיעים אחרי שאני מתעוררת בבוקר לשניה וחוזרת לישון . כיום אני חולמת כמעט כל יום שנכנסים אליי אנשים הביתה על מנת לפגוע בי. למה? ואייך אני יכולה להקל על עצמי בשינה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    09/09/2008

    לפי התאור שלך נשמע שמדובר בסיוטי לילה (nightmares). הרקע ברוב הגדול של המקרים - פסיכולוגי. לעיתים רחוקות - משני לטיפול עם תרופות מסויימות.
    אני מציעה לך לפנות לבירור / טיפול אצל פסיכולוג/ית, פסיכיאטר/ית.

    בברכה,
    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעת חנק בשינה
    עידן
    06/07/2008

    קוראים לי עידן אני בן 18 לפני גיוס וכבר שנה וחצי שאני סובל מתחושת חנק במהלך השינה שמלווה בחוסר יכולת להזיז את הגוף למשהו בסביבות העשרים שניות. לא דיוותי לצבא על הבעיה,בעיקר מחשש שיש לי איזשהי בעיה נפשית וזה ממש מלחיץ אותי,אבל בזמן האחרון התכיפות של התופעה התגבר וזה מקשה עליי לישון בצורה רציפה וטובה ואני מרגיש עייף ברוב היום. חשוב לציין שלא הלכתי לרופא לבדוק את זה ושוב זה מהחשש שיחשבו שהשתגעתי או משו כזה.. רציתי לדעת אם זו בעיה רפואית או שבאמת אני סתם משתגע,האם זה נפוץ,האם אפשר לטפל בזה,האם זה מסוכן ואם אני אדווח לצבא יעשו לי בעיות להתגייס חס וחלילה או שירידו לי את הפרופיל במקרה הגרוע?... אני ממש לחוץ מהדבר הזה.. תודה...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפרעת חנק בשינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אתה לא משתגע

    ד''ר מיכל לוסטיג
    06/07/2008

    ותפסיק להיות חרד מכך. פנה לרופא בקופת חולים חובת הדיווח בכל מקרה היא עליך.
    מתוך התאור שלך תיתכנה מספר אבחנות (אף אחת מהן אינה מסוכנת ואינך משתגע)-לא ציינת את משקלך ולמשקל מרכיב חשוב ביכולת לכוון לאבחנה-ובכל מקרה יתכן ומדובר ב"שיתוק שינה" תופעה מפחידה אך אינה מסוכנת , יתכן כי מדובר בהתקפי חרדה ,או בסבירות נמוכה יותר ברפלוקס של תוכן קיבה או בהפרעת נשימה בשינה.
    בכל מקרה נראה לי כי כעת אתה מפתח גם חרדה מפני השינה וזו תתחיל להדיר שינה מעינך.
    פנה לרופא שינה או לרופא משפחה והתייעץ באופן אישי.

    בהצלחה ושירות קל
    ד"ר מיכל לוסטיג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    יריב
    03/07/2008

    שלום רב, האם ידוע על כך שכדורים לדיכאון כמו פרוזאק משפיעים על השינה לטוב או לרע? תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תופעות לוואי של תרופות

    ד''ר מיכל לוסטיג
    06/07/2008

    ממשפחת התרופות אליה שייך גם הפרוזאק עלולות לפרקים להביא ליקיצות מרובות בשינה, לחלומות "חיים במיוחד" ולעיתים לתנועתיות בשינה. כן הם משנים את מבנה השינה.
    עם זאת תמיד צריך לשקול אחד כנגד השני-הבעיה בעטיה הוחל בטיפול על ידי התרופות לעיתים דורשת התערבות תרופתית למרות תופעות הלוואי של הכדור.

    בברכה
    ד"ר מיכל לוסטיג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום