מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- Delayed sleep phase syndromeעידו17/03/2008
שלום,
במהלך שנת 2003 הופניתי מטעם צה"ל למכון השינה בתה"ש, שם אובחנתי ב-Delayed Sleep Phase Syndrome (ע"י שתי בדיקות איכות שינה ובדיקת אקטיגרף).
מאחר והייתי בשירות הצה"לי לא הופניתי על ידכם לטפל בבעיה, אלא קיבלתי אישור לשינה בין השעות 6:00 עד 14:00.
לימים השתחררתי מהצבא ונכנסתי לשוק העבודה, שם אני נאלץ לקום בשעות נורמטיביות יותר.
כיום אני נסמך על בת הזוג שלי להשכמה (שרבה איתי במשך 45-90 דקות עד שאני מתעורר).
רציתי לקבל יותר מידע על שיטות הטיפול הקיימות היום:
תופעות לוואי, אפקטיביות, האם הן פותרות את הבעייה גם לטווח ארוך, האם ניתן להשתמש בהן לטווח ארוך...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לעידו
ד''ר מיכל לוסטיג17/03/2008כעיקרון הטיפול הוא מחד, על ידי מלטונין , ומאידך השלמתו על ידי חשיפה לאור שמש בשעו ת הבוקר. מינון ,שעות הלקיחה וכו נדרשים להיות מותאמים אישית והסברים על כך יינתנו לך בוודאי באופן אישי בפגישה עם רופא שינה.
שיהיה לילה טוב
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעלי לא מתעורר לבדkeren17/03/2008
יש לי בעיה גדולה מאוד:
בעלי -בן 31, עובד בכוחות הבטחון
יש לו שינה מאוד חזקה ועמוקה, הוא אינו שומע כלום,גם אם הילדה בוכה בלילה...
וחוץ מזה הוא גם לא יכול להתעורר לבד, זאת אומרת שאם הוא עובד משמרת בוקר אני צריכה
להתעורר במיוחד על מנת להעיר אותו, וגם ההשכמה מלווה בעצבים כי לוקח לו זמן
להבין מה קורה ( להתאפס ולהתעורר),ועוד חצי שעה לקום מהמיטה.
בנוסף לזה הוא גם נוחר חזק מאוד,מה שגורם לו לעייפות במהלך היום,ולי קשה להירדם עם הנחירות
מה גם שהתינוקת איתנו בחדר והיא מתעוררת מהנחירות
אני נואשת ומתוסכלת מהמצב, לא יודעת כבר מה לעשות.רק אני קמה לילדה בלילות כי הוא לא
שומע . המצב לא קל וגורם לנו לויכוחים לא נעימים
מה אפשר לעשות????????
תודה על כל תשובה
והמשך יום טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר17/03/2008ייתכן ששנתו של בן זוגך כל כך עמוקה מאחר שהוא סובל מחסך שינה מצטבר (מה שקורה לעיתים קרובות אצל עובדי משמרות).
בנוסף - לפי התיאור ייתכן שיש לו הפסקות נשימה בשינה (הנחרות הן סימפטום של זה).
עצתי - בקשו הפנייה למכון שינה שם ייבדק ויטופל.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשוב אני...
keren18/03/2008אמת בדברייך....שכחתי לציין שלפני חצי שנה הוא עבר ניתוח של הפרדת המחיצות באף...
ובנוסף הלכנו לרופא מומחה בעניין הנשימה והנחירות ואפילו בעלי טופל ע"י צריבה
לצערי הרב עדיין הוא נוחר, עניין הפסקות הנשימה סודר אך הבעיה העיקרית שהיא הנחירות
עדיין לא טופלה
אני כבר ממש נואשת, לא רוצה שהזוגיות שלי תיהרס בגלל נחירות
מחפשת כל דבר שאפשר על מנת לפתור את הבעיה,השאלה מה עוד אפשר לעשות
שלא עשינו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ד"ר שכטר-עמיר18/03/2008מה לעשות עוד?? בדיקת שינה!! אם בנוסף לנחרות יאובחנו גם הפסקות נשימה בשינה (דבר שבדיקת שינה בלבד מראה בודאות) כי אז כל טיפולי האף והצריבות אינם רלבנטיים!
בקשי הפנייה לבדיקת שינה. זה בסל.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שעון ביולוגי דחוי?ינשופה16/03/2008
שלום,
אני בת 24 מגיל מאוד צעיר עירנית בלילה ולא מתפקדת בבוקר.
הבעייה היא שהלימודים שלי לא ממש מסתדרים עם סדר יום כזה, אני מתקשה להתעורר בזמן וגם כשאני מתעוררת ממשיכה להיות רדומה מאוד זמן רב. אני נרדמת בשעות מאוחרות מאוד גם אם ישנתי מעט לילה קודם. אף פעם לא אובחנתי במעבדת שינה ואני שוקלת את הנושא. בעיקר הייתי רוצה עצה כיצד להסביר לאנשים שתופסים התנהגות זו של בעיות יקיצה ואיחור בבקרים כחסרת אחריות או מזלזלת שמדובר במצב פיזי שלא פשוט לשנות...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אני בגילך, עם אותה בעיה.
טיטי17/03/2008מאז שאני מכירה את עצמי יש לי את הבעיה. כל עבודה שלי עד היום הייתה במשמרות ערב או לילה,
וללימודים אני לא נרשמת כי אני יודעת שאני לא אוכל לקום כל בוקר.
ניסיתי לעשות הכל כדיי לסדר את היום שלי, עשיתי "לילות לבנים" עשרות פעמים, ניסיתי לא לשתות קפאין בכלל, לא לאכול בלילה. ושום דבר לא עזר.
ממש לאחרונה הגעתי למסקנה שאני חייבת לנסות לטפל בבעיה... פניתי לרופאה בקופ"ח שהפנתה אותי לנורולוגית שהפנתה אותי למעבדת שינה....
עדיין לא עשיתי את הבדיקה.
בכל מקרה ממה שביררתי יש הורמון טבעי שנקרא מלטונין שנותנים אותו לתסמונת הספציפית הזאת.
הבעיה היא שהוא לא לכולם עוזר, ולפעמים עוזר רק לתקופה קצרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר17/03/2008כדאי לפנות לאבחון במרפאת שינה.
אם אכן תאובחן הפרעה בשעון הביולוגי, מכתב הסיכום יעזור לך לתת הסברים..
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חולשה ועייפותאבי15/03/2008
שלום
אני סובל כבר (לדעתי) זמן רב מתופעות של חולשה (בעיקר בגפיים התחתונות, מהברך ומטה) ובגפיים עליונות, מתלווה לכך תחושה של עיניים עייפות הנוטות להיעצם, פיהוק מידי פעם ודמעת.
מידי פעם מתלווה לכך תחושה של כאילו ניתוק, כאילו אני עומד לאבד שליטה (לא ליפול פיזית כמו להרגיש שמשהו שואב את כל כוחותי ממני -) לאחר תחושה כזו מתחיל שיעול שנמשך מספר דקות.
אם אני לא מבצע כל פעולה וסתם יושב על הספה אני בקלות יכול להירדם.
התופעות יכולות להופיע במחזוריות מידי כמה ימים או בתדירות של אחת ליום-יומיים.
יכול להתרחש גם לאחר הקימה בבוקר וגם במהלך היום והערב, התופעה יכולה לקרות ולהמשך כשעה-שעתיים ואח"כ ההרגשה משתפרת ומשתנה.
שמתי לב כי לפעמים (כשאני מרגיש קצת חולשה ) אני נוטה לנטות בישיבה לצד אחד (במודע כמובן) או לשבת מאוד נמוך ישבן בקצה הכסא/ספה וגב קמור שגם הוא על המושב - כאילו לפני גלישה מטה מהכסא)
רופא המשפחה אמר (עפ"י תוצאות הבדיקות) כי אין מה לעשות עם זה ועלי לעשות הרבה ספורט.
בדיקות שיגרתיות שאני מבצע אחת לחצי שנה-שנה יוצאות בסדר. (ספירה, ביוכימיה, בלוטת תריס, B12, חומצה פולית) - B12 בתוך התחום אך בגבול התחתון.
הייתי ביעוץ נוירולוגי לפני כשנה+ בגלל תחושות מידי פעם של מאין קפיצות פתאומיות, כאילו מישהו מפחיד אותי ואני קופץ לשניה, ותחושות אחת לכמה ימים של מעין ניתוק, כאילו אני מתנתק מממה שקורה סביבי לאלפית שניה (אני ממשיך להיות ער לקורה איתי ואף מודע לאלפית השניה הזו כאילו אני מנותק).
* האם כל הסממנים שפרטתי קשורים אחד לשני ? כולל השיעול ?
* האם הנושא הוא נוירולוגי טהור ומה בה בחשבון ?
* האם יש לשלול גם מחלות קשות והאם יש כאלה שגורמות לתסמינים כאלה ?
* האם יתכן כי כל הנ"ל הוא תוצאה של שינה לא טובה, דכאון וחרדה בלבד ?
* מה עלי לעשות פרט לבדיקות הכלליות שביצעתי ואילו עוד בדיקות יש לבצע לפני קביעה כי מדובר באיכות שינה ירודה/דכאון בלבד ?
* האם התופעות יכולות להצביע על משהו רציני ומסוכן ?
אני מבקש יעוץ ככל שניתן בערוץ זה של הפורום כדי לקבל כיוון, אני די מיואש מהעניין ואף חושש מאוד ממנו, בנוסף בזמן האחרון אני מהרר הרבה על מהות החיים ומה קורה לאנשים שפתאום עוזבים את העולם.
אגב, בן 40, לא מעשן, לא שותה, לא שמן.
תודה על הכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר16/03/2008לא פרטת איזה בירור נוירולוגי עברתי ומה היו המסקנות.
הכיוון - נוירולוגי לדעתי.
אם הבירור הקודם לא העלה דבר אני מציעה לפנות לבירור חוזר, אולי במסגרת אחרת (מרפאת חוץ בבי"ח).
אתה מציין דיכאון - האם אתה מטופל?
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובות לרופאה
אבי16/03/2008אז ככה
פניתי לפני כשנתיים וחצי לנוירולוגית לבירור התופעה של "קפיצות" ריגעיות כאילו שמישהו מבהיל אותי לשניה. הבירור כלל בדיקה נוירולוגית גופנית ("עצבי ראש תקינים, דיבור תקין, ללא עדות לליקוי מוטורי, תחושתי או במבחני המוחון, הליכה תקינה"), אח"כ בוצעה גם בדיקת EEG בעירות שבסיכומה היתה תקינה ("תרשים בוצע בעירות, פעילות רקע סדירה וסימטרית, באזורים קדמיים נרשמה פעילות נמוכת מתח, באזורים אחוריים נרשמה פעילות בתדר 9 הרץ סדיר הנחסמת בפקיחת עיניים, פעילות פרוקסיסמלית - אין, בתגובה לגירוי אור ונישום יתר נרשמה אותה פעילות, מידי פעם תנועת רגל ימין ללא ביטוי ב-EEG").
לסיכום הנוירולוגית רשמה - קרוב לוודאי תנועות Myoclonic Like קשורים לחוסר בויטמין B12 וחומצה פולית.
לא ציינתי דכאון אלא אם מדברי ניתן לאבחן כזה - בכל מקרה אינני מטופל בשום תרופה.
* מה מסקנתך לאור ההבהרות האלה ?
* האם יש מקום לבירור במעבדת שינה ? (מס' רופאים המליצו לי על כך).
* האם ניתן בכלל להסתמך על בדיקת ה- EEG ? כי הבנתי שלרוב אפשר יהיה לראות בה משהו רק אם היא מתבצעת בזמן התופעה שעליה מתלוננים, אחרת היא לא תראה כלום.
* מה כיוון הנוירולוגי שבה בחשבון ?
תודה על כל הכוונה ויעוץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר17/03/2008הבירור אינו מלא. לא בוצע EEG בשינה לאחר חסך שינה במשך 24 שעות (וזו לא בדיקת שינה במכון שינה!!).
הטוב ביותר - לבקש הפנייה לבירור במרפאת אפילפסיה ייעודית (במרכז יש בתל השומר ובאיכילוב) כדי לברר כיוון של אפילפסיה מסוג מסויים.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהושאלות הבהרה אחרונות
אבי17/03/2008- כיצד מתבצעת בדיקת ה-EEG בחסך שינה של 24 שעות ? האם לא ישנים 24 שעות ורק לאחר מכן מגיעים למרפאה לביצוע ה- EEG או שכל התהליך מבוצע ברפאה ז"א אשפוז או שהייה של מעל 24 שעות במרפאה ?
- האם יש מרפאת אפילפסיה, באזור הצפון ? אני חיפאי !
- האם Micolonic כוונתו לתופעה אפילפטית ?
- האם לפי הסימנים זה מרמז על תופעה אפילפטית ? האם יכולה להחמיר ? והאם יש טיפול יעיל כנגד זה ?
תודה שוב על הכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר17/03/2008מדובר ברישום EEG שמבוצע לאחר שאתה לא ישן 24 שעות. ללא אישפוז.
ברמב"ם יש מרפאת אפילפסיה.
לעיתים מיוקלוניות הן ביטוי לאפילפסיה מסוג מסויים.
השלם את הבירור ואת כל המידע הרלבנטי תקבל בהמשך מהנוירולוג.
אחרי הכל, אנחנו פורום שינה.......
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עייפותרתם14/03/2008
שלום, שמי רתם ואני בת 14. בשבוע האחרון הסתובבתי המון באינטרנט, בין שלוש לארבע שעות כל יום. לפני שבועיים גם עברתי הוצאה של שתי שיני הבינה אבל אני בלי תרופות.
אני ישנה כל יום מעשר עד שבע ובכל זאת אני עייפה כל היום ויש לי שקיות ענקיות מתחת לעיניים.
יש סיכוי שזה קשור לגלישה באינטרנט?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר16/03/2008ייתכן, אם הגלישה באינטרנט על חשבון שעות השינה.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צעקות מתוך שינ המירה14/03/2008
שלום רב
אבא שלי בן 86 סובל מדימנציה ודיכאון
מטופל בציפרלגיס עבור הדיכאון. (מקווה שכתבתי נכון את שם התרופה)
מזה כשבועים-שלוש מתוך שינה הוא צועק "הי" בהתחלה חלש ולאט לאט חזק כך שדירי הבית לא יכולים לישון.
כששואלים אותו אם כואב לו משהו התשובה היא לא.
הוא בכלל לא זוכר שהוא צועק מתוך שינה
האם אפשר לתת לו כדור שינה טבעי כך שהשינה שלו תהיהשקטה ורגועה יותר?
מה ניתן לעשות בנושא?
אנו לא רוצים לדחוף לו חומרים כימים כי אנו חוששים מההשפעה על הדימנציה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר16/03/2008האם התופעה החלה עם הטיפול בציפרלקס? לעיתים יש קשר בין הדברים.
אבל - בחולי דמנציה יש תופעות דומות גם ללא קשר לטיפול תרופתי זה או אחר.
טיפול תרופתי ספציפי יכול להועיל אך כמובן יש להכיר את כל ההיסטוריה הרפואית של אבא, תרופות נוספות שהוא נוטל וכו'.
יש להתייעץ עם פסיכוגריאטר/נוירולוג ובמידת הצורך יפנה לייעוץ במכון שינה.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות שינהחלי12/03/2008
שלום רב,
אני בת 47 אני סובלת מהפרעות שינה מזה, כ - 2 שנים
טופלתי במעבדת שינה תוצאות היו 22 הפסקות נשימה בדקה.
טופלתי במכשיר סיפפ אבל לא מסוגלת לישון עם המכשיר יותר משעתיים.
נאמר לי לרדת במשקל לנסות לפתור הבעיה, אומם כן ירדתי 10 ק"ג ,אך לא רואה שזה מועיל.
שאלתי , האם ניתן ע"מ לפתור הבעיה שאני סובלת , לעבור ניתוח ?
נא המלצתך , ואם תוכל/י להמליץ עם רופא מתאים.
בברכה
ובתודה מראש
אירנה טל: 4719868 -052* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעות שינה
ד''ר מיכל לוסטיג12/03/2008להמליץ על ניתוח בלי לבדוק אותך ובטח לא אני ,שאיני רופאת אף אוזן גרון, איני יכולה אבל תאורטית אחת מהאופציות הטיפוליות בהפרעות נשימה בשינה (ואין הרבה אפשרויות ) הנו ניתוח. עליך להבדק אצל רופא אאג ,עדיף כזה המתמחה ברפואת שינה.
בברכה
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשיים בשינהסיון10/03/2008
שלום, שמי הוא סיון ואני בת 25 יש לי בעיות שינה כבר מגיל 18.. זה התחיל עם הגיוס לצבא שמתקופה זו פשוט נהייתי אדם עייף- הייתי נרדמת כל יום ב8 בערב לא משנה באיזה שעה הייתי קמה בבוקר-וגם בבוקר היו קשיים רבים לקום.. לאחר מכן המשיך לעבודה ולא השתנה. לפני כחצי שנה התחלתי ללמוד ומה שקרה זה שאני פשוט לא מצליחה להרדם בלילה... אני יכולה להשאר ערה לילות שלמים בלי להתעייף בכלל ועדיין לא מצליחה לקום בבוקר גם אם זה 3 שעות שינה או 10...בנוסף שעון מעורר לא מספיק- אני פשוט לא שומעת אותו! המליצו לי על הורמון מסויים אבל רציתי לדעת האם יש דרכים אחרות לטיפול? האם ידוע ממה דברים כאלו נובעים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הטיפול העיקרי...
ד''ר מיכל לוסטיג10/03/2008הוא שמירה על שעות שינה מספקות מדי לילה-קרי 7.5 שעות ,ללא פיצויים או השלמות בסופי שבוע וכדומה. אם לכך התווסף כעת קשיי הרדמות, אלו עלולים לנבוע ממתחים שונים בהם יש לטפל.
במידה ולמרות שעות שנה מספקות מדי לילה במשך לפחות חודש עדיין תחושי תחושת עייפות ושינה לא מרעננת, אז יש מקום להגיע לשיחה במכון שינה ולשקול ביצוע בדיקת שינה.
לילה טוב
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעבדת שינהדן07/03/2008
שלום ד"ר
יש לי כמה שאלות, אני מתנצל מראש, ואקווה שאיענה .
מזה תקופה ארוכה שאני (בן 33 - עם עודף משקל קל, בריא בד"כ) סובל מכאבי ראש ועייפות, ולפעמים קם בבוקר עם תחושת חנק וקוצר נשימה, ולא מצליח לישון שוב.
לאחרונה אני חש לפתע מחנק עוד בטרם אני נרדם, כנראה בשלב הנמנמום ואז זה מעורר אותי, זה קורה גם כשאני ישן על הצד, וכשאני ישן על הגב זה קורה הרבה יותר מהר.
קיבלתי הפנייה מרופא א.א.ג. למעבדת שינה, יש לציין שאני רגיל לישון בשעות מאוחרות בסביבות 3 בלילה, ועד בערך 10 בבוקר.
הגעתי למעבדת שינה, שם הלילה מתחיל כבר בשעה 22.00, אני לא יודע אם בכלל נרדמתי, באופן כללי כשאני מחוץ לבית השינה שלי לא אותה שינה, וגם הכרית שם היתה מאוד לא נוחה כך שהשינה (אם היתה) היתה גרועה, קמתי לשירותים פעמיים, בפעם השניה זה היה ב-4.40 לפנות בוקר, קמתי עם כאב ראש שלא חלף ולא הצלחתי להירדם.
רציתי לשאול האם הבדיקה עדיין תהיה יעילה לאור הנתונים דלעיל, תחושתי שלא נרדמתי.
כמו כן ממש לאחרונה עברתי איזה טיפול כירורגי קטן ובדקו לח"ד ונמדדו לחצי דם גבוהים, גם בביקורת אצל רופא כללי נמדדו לחצי דם גבוהים, עד ללפני כמה חודשים (הפעם האחרונה שבדקתי) לח"ד שלי היה תקין, האם יש לזה קשר ?
וכן קורה שלפעמים בשעת השינה והנמנום אני מרגיש מין קפיצה או של כל הגוף או של הרגליים, כמו מין מכת חשמל חזקה, מה המשמעות של זה ?
אודה לך על התייחסותך
דן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר09/03/2008עפ"ר די ב-3 שעות שינה בתנאי שיש בהן את כל שלבי השינה כדי לדעת אם מדובר בהפרעת נשימה משמעותית בשינה. את זה יוכלו לומר לך במקום בו עברת בדיקת שינה.
יש קשר בין לחץ דם גבוה להפרעת נשימה בשינה.
הקפיצה שאתה מתאר היא ככל הנראה sleep starts או hypnic jerks - תופעה פיזיולוגית מוכרת בעת מעבר עירות/שינה.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, וברשותך שאלה
דן09/03/2008תודה לך על תגובתך
מה אם לא ישנתי 3 שעות ? האם אז יש תועלת כלשהי בבדיקה ?
אני משוכנע שלא ישנתי 3 שעות , בוודאי שלא ברציפות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובות-
ד''ר מיכל לוסטיג09/03/2008שלום,
אנו לוקחים בחשבון כי השינה בעת הבדיקה אינה דומה לשינה האידאלית.
עם זאת מספיקות כ3-4 שעות שינה ברצף על מנת לאתר הפרעות שינה כאלה ואחרות. לחצי דם גבוהים, בעיקר בבקרים ולעיתים קשים לאיזון הנם לפרקים תוצאה של הפרעת נשימה בשינה שאינה מטופלת.
ה"קפיצות" אותן אתה מתאר הקורות בדכ עם הכניסה לשינה הנן תקינות-מעין שלבי עירות בתוך השינה.
ועוד דבר קטן-מתוך תאורך , יתכן ואתה סובל גם מהפרעה בתזמון שינה מסוג נדחה בה השעון הביולוגי שלך מורה אותך לשינה בשעות מאוחרות. כך גם לגבי שעות הריכוז, והרעב. במידה וזה מפריע את שגרת החיים שבנית לעצמך זה ניתן לטיפול.
בברכה
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה גם לך, ואותה שאלה כנ"ל
דן09/03/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיני יכולה לענות יותר מכך
ד"ר לוסטיג09/03/2008תלוי למה הכוונה "לא ברציפות" מה נמצא בבדיקה וכו. בקיצור צריך להסתכל על הבדיקה כדי לקבוע האם היא תקפה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה חשובה ורלוונטית לרופאות היקרות
דן13/03/2008שלום
התקשרו אלי ממעבדת השינה ו"בישרו" לי שמשום מה קובץ הבדיקה שלי נמחק, כך שלרופא המעבדה לא היה מה לפענח ושאני מוזמן לבדיקה חוזרת.
רציתי לשאול לאור הבדיקה הקודמת שהתקשיתי להירדם, ולאור זה שאני רגיל לישון בסביבות השעה 3 בלילה ולקום בהתאם, מה הגישה הכי טובה שאוכל לנקוט על מנת שאוכל להירדם במעבדת השינה ושהבדיקה תהיה אפקטיבית ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר16/03/2008הדבר החשוב ביותר שתסביר לאנשי המעבדה שהרגלי השינה שלך מעט שונים ושאתה רגיל ללכת לישון רק בסביבות 3. אנחנו מאפשרים בדיקת שינה בשעות שמתאימות לנבדקים עם פאזת שינה דחוייה.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיכול להיות שזה קיים רק בתל השומר ?
דן16/03/2008כי ציינתי את זה במפורש גם בטפסים וגם בשיחה עם רופא השינה שהפנה אותי למעבדה, ואין אופציה אחרת כנראה אלא רק מתשע וחצי בלילה ועד 6 בבוקר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר17/03/2008אנחנו מאפשרים בדיקה בשעות חריגות. איני יודעת לגבי מכונים אחרים.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סליחה1234506/03/2008
סליחה שפתחתי קישו הודעה חדשה ועם זה עוזר אני בת 12
ומקווה שתעזרו לי כי אני לא יכולה להירדם ליד אנשים זה מאוד מביך אותי וצוחקים עליי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר09/03/2008זה בסדר גמור שפנית!
אני מציעה לך להתייעץ עם היועצת בביה"ס אם לא נוח לך לדבר על כך עם ההורים. ואז יכוונו אותך למי שיוכל לסייע בפתרון הבעייה.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרוק ותזוזה
1234510/03/2008אני בת 12 דיברת עם אמא שלי על זה והיא אמרה שזה לא רציני וגם אבא שלי אני לוקחת ריטלין אבל היה לי את הבעיה הזאת תמיד משקלי 40 קילו ואני מתעוררת בלילה וקראתי על זה באינטרנט וכתוב שלילדים יש בעיות שינה וגם אני מתעוררת המון באצע השינה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר12/03/2008אם את מרגישה שהשינה לא טובה ומופרעת - אז קיימת בעייה ועבורך היא רצינית.
הטוב ביותר - לבקש מרופא הילדים / רופא המשפחה הפנייה למכון שינה שמטפל גם בילדים. את מתארת תופעות שונות וקשה לתת אבחנה ולהציע טיפול דרך האינטרנט.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רוק ותזוזה1234506/03/2008
אני לא מפסיקה לזוז בשניה ולא מפסיק לצאת לי רוק מהפה בזמן השינה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעות בשינה-
ד''ר מיכל לוסטיג09/03/2008לא ציינת הרבה פרטים לגביך-בת כמה את, מה משקלך, האם את נוטלת תרופות כלשהן בקביעות, האם התזוזות מתחילות גם לקראת השינה או רק במהלך השינה ומעירות בלילה, האם את נוחרת
יתכן והתנועתיות בשינה קשורה עם הפרשת הרוק וקשורים להפרעות נשימה, אך יתכן ומדובר בשני דברים נפרדים. לשם כך יש לקבל הרבה יותר אינפורמציה
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 7 מפחדת להרדם/לישון לבד וחלומותלינה05/03/2008
בתי בת 7, זמן רב רגילה להירדם מחובקת עם אחד מאיתנו, זה הפך כפייתי וגם לוקח המון זמן. ואז יא ישנה קצת ובאה אלינו למיטה או קוראת לנו לבוא אליה..מיותר לצייין שזה מעיב על כל מה שקורה בבית וגורם גם לאחיותיה לחקות אותה ולשעת ההשכבה להפוך לסיוט יומיומי...
הטעון שלה שמסביר את זה הוא שברגע שהיא עוצמת עיניים היא רואה דברים מפחידים...
אנחנו כבר נואשים...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר09/03/2008יש לפנות לפורום בעיות שינה בילדים (קיים כזה ברשת).
ד"ר שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יש לי בעיה לקום בבוקר מוקדם .שירין05/03/2008
שמי שירין אני עובדת במפעל בת 25 רווקה ויש לי בעיה לקום בבוקר לעבודה אני עושה שעון מעורר אפילו לפעמים אמא שלי מעירה אותי ולפעמים אני בכלל לא זוכרת שהעירו אותי ובסופו של דבר מאחרת לעבודה !
אז ככה עם יש לזה טיפול או משהו אחר אני הודה לכם מאוד
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשירין
ד''ר מיכל לוסטיג05/03/2008שלום,
ראשית רוב בני האדם זקוקים ל7-7.5 שעות שינה מדי לילה. זוהי הסיבה הכי שכיחה לתחושת עייפות וחוסר יכולת לקום בבוקר. הקפידי על משך שעות שינה כזה מדי לילה ולא דרך "פיצויים" בסופי שבוע.
במידה ואכן הנך ישנה כך ועדיין אינך מצליחה להתעורר ומאחרת לעבודה, כדאי אז להגיע למכון שינה ותשקל האפשרות של בדיקת שינה.
בברכה
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום רב !
שירין05/03/2008תמיד זה קורה לי אפילו שאני ישנה 9 שעות אז קשה לי לקום .
רציתי לדעת האם זה קשור לבעית המשקל שלי ומה אפשר לעשות עם יש טיפול מסויים לזה ?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
ד"ר לוסטיג05/03/2008עודף משקל עלול להביא להפרעות נשימה בשינה ואלה עלולות לגרום לתחושת שינה לא מספקת ועייפות.
אם אכן את ישנה מספיק שעות מדי לילה, כדאי לפנות למעבדת שינה לביצוע בדיקת שינה.
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסקת השפעה של מלטוניןיודה02/03/2008
שלום
לפני כחודשיים התחלתי טיפול במלטונין 5 מ"ג עקב תסמונת שינה מאוחרת וקשיים בהתעוררות בבוקר .בחודש ראשון עבד ממש מצויין.בחודש השני פתאום הפסיק לעבוד.הרופא המליץ להחליף חפיסה.החלפתי ואין שינוי, כאילו לא משפיע יותר.
רציתי לשאול מה יכולה להיות הסיבה לכך שהפסיק להשפיע?
האם זה משהו שכיח?
מה היית ממליצה לעשות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מלטונין
ד''ר מיכל לוסטיג02/03/2008שלום,
השפעתו של מלטונין היא בוויסות של השעון הפנימי דרך "רמיה" של הגוף של שעות הפרשת המלטונין הפנימי. פעולה זו אינה קוראת מיידית אלא בהדרגה תוך מספר בודד של שבועות.
יתכן ומה ש"עזר" בתחילה היה בעצם האפקט המיישן של המלטונין שהוא מעין תופעת לוואי שעברה ובעצם או שטרם החלה השפעתו או שהמנון אותו אלה לוקח אינו מתאים לך.
התייעץ שוב
בברכה
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינה או לא?רינת29/02/2008
בזמן האחרון קורה לי משהו מוזר אני יכולה לקום בבוקר וקשה לי לומר בוודאות אם ממש ישנתי או לא... מה זה אומר? האם זה אומר שהייתי ערה או שישנתי אבל לא עמוק וטוב?
אשמח לקבל עצות איך לשנות את המצב, כי הוא לא נעים במיוחד.
נ.ב- לפעמיים קורה לי שאני לא נרדמת בכלל, נדיר בשבועות האחרונים שאני ישנה ממש טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינה או לא
ד''ר מיכל לוסטיג01/03/2008התחושה של "אזור אפור" בין שינה לעירות לקראת ההתעוררות הנה תחושה ידועה שנגרמת בשל פריצה של חלקי עוררות לתוך השינה וחלקי שינה לתוך העירות.
עם זאת הסיבה לחוסר שינה לאורך זמן יכולה להיות בהחלט סיבה רגשית המונעת שינה מלאה;מתחים, חרדות, דכאון ,עומס יתר וכו.
כמובן שאז יש לטפל בסיבה .
עומק השינה אינו תלוי בהרגשה הפנימית שלו וניתן לבדקו רק דרך ניטור גלי מוח בבדיקת שינה. אך אין בכך צורך ככל שאני מבינה את תאורך.
בברכה
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

