מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- נקיעת קרסולאסף28/06/2011
שלום רב,
נקעתי את הקרסול שלי אתמול לאחר נפילה לא טובה במהלך אימון ספורט.
האזור שמעל הקרסול התנפח באופן מיידי, אך כרגע, לאחר כ-15 שעות של הגבהה + הצמדת קרח, הנפיחות עדיין קיימת אך ירדה באופן משמעותי.
קשה לי ללכת על הרגל ולעלות במדרגות והיא כואבת כאשר אני מנסה להעביר אליה את רוב משקל הגוף.
קראתי את רוב ההודעות הקודמות שנכתבו בנושא זה אבל בכל זאת אשמח לדעת האם יש צורך ללכת לרופא? האם יש צורך לבצע חבישה אלסטית?
תודה רבה,
אסף.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נקיעת קרסול - תגובה
ד''ר יחזקאל טיטיון14/07/2011יש צורך ללכת לרופא? האם יש צורך לבצע חבישה אלסטית?
אני מקווה שכבר נבדקת וטופלת.
בברכה - דר' טיטיון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בפיענוח מיפוי עצמותיובל וולף27/06/2011
אלה תוצאות מיפוי העצמות אבקש בבקשה עזרה בפיענוחם:
ממצאים:
בשלב blood pool הודגמה קליטת יתר באספקט הרדיאלי הדיסטלי של האמה.
בסיכום:
ממצאי המיפוי מתאימים להיפראמיה באמה הלטרלית הדיסטלית
מה זה אומר בבקשה?
נ.ב
בצילום רנטגן שעשיתי לפני חודש וחצי נמצא קו סקלרוטי בעצם הסירה
האם יש קשר בין הרנטגן לתוצאות המיפוי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מבקש תשובה-זה חשוב לי
יובל וולף29/06/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאפשר לקבל בבקשה תשובה?????
יובל וולף06/07/2011.......
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעזרה בפיענוח מיפוי עצמות - תגובה
ד''ר יונה יניב06/07/2011אין קשר בין המיפוי לתוצאות הרנטגן. אין קליטה בעצם בה מופיע הקו הסקלרוטי.ייתכן והקו הוא עדות לשבר ישן שהתחבר.האם בקשו את המיפוי בחשד לCRPS?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח שחרור עצב אולינרי במרפקריטה27/06/2011
שלום רב,
יש לי בעית בעצב אולינרי במרפק
הבנתי שקימות 2 שיטות שמרנית ואנדוסקופית.
מה עדיף?
האם עושים ניתוח אנדוסקופי דרך קופת חולים, או רק באופן פרטי ?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח שחרור עצב אולינרי במרפק - תגובה
ד''ר יונה יניב28/06/2011לא עושים ניתוח אנדוסקופי בקופ"ח. יש מעט שעושים באופן פרטי אם בכלל!. לא עושים ניתוח אנדוסקופי במצבים שאינם קלים. יש חילוקי דעות בעולם בכלל לגבי יעילות השיטה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב בכתף וזרוע ותחושת רדימות - דחוףחלי27/06/2011
לאח שלי יש כאבים כחודש ימים , שהתחילו בצוואר ועברו לכתף וליד. הוא עובד הרבה בישיבה מול מחשב.
הכאבים הם בצד שמאל. יש לו כבר שבועיים תחושה רדומה באופן לא קבוע ,לאורך כל הזרוע.
הוא הלך לאורטופד שנתן לו כדור אטופן 400 פעמיים ביום ,הכדורים עוזרים קצת לכאב אבל התחושה של הרדימות מתגברת מאז לקיחת הכדורים
הרופא לא אמר לו מה זה.
ברצוני לשאול:
מה זה יכול להיות?
האם כדאי להמשיך בלקיחת האטופן למרות שמגביר את תחושת הרדימות?
לאיזה סוג רופא כדאי ללכת?
האם יש עוד דברים שיכולים לעזור?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב בכתף וזרוע ותחושת רדימות - דחוף - תגובה
ד''ר יונה יניב28/06/2011נשמע כמו לחץ על עצב באיזור הצוואר. לא חושבת שהתגברות הנימול היא בגלל האתופן. ניתן להעלות את המינון ל3 פעמים ביום ולהוסיף רוקסט פלוס (מגביר את פעיולת האתופן שהוא נוגד דלקת).
כדאי לגשת לאורתופד שמתמחה בגב או לנוירוכירורג. יידרשו כנראה בדיקות נוספות כמו CT או MRI* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרגילי כיווץ כף רגל גורמים לקרעים?דימה ט.27/06/2011
שלום!
יש לי פלטפוס בינוני והפיזותרפיסטית אמרה לי לנסות להרים פיסת בד כשאני יחף עם הבוהנות. כלומר לכווץ את כף הרגל כתרגיל להגבהת הקשת וליצירת שריר חזק יותר בכף הרגל.
לאחר כמה ימים של תרגול הופיע אצלי כאב חד בעקב הרגל המדיאלי ומסביבו.
האורתופד איבחן דלקת בפציה הפלנטרית. לא אמרתי לו על תרגילי הפיזיותרפיסטית, לצערי, ורציתי לשאול האם הם יכלו להוות גורם סיכון לקרעים המיקרוסקופיים(בשילוב אימוני הריצה שלי, שהועלו בהדרגה מוקפדת לכ7-8 ק"מ, 3 פעמים בשבוע) בפציה הפלנטרית? (בייחוד בצד הפנימי)
תודה רבה מראש לכל החווה דעתו המקצועית בענייני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מאוד חשובה לי עזרת המומחים בפורום!!
דימה ט.04/07/2011אני מבקש תשובה בבקשה אם מישהו יכול לעזור. זה מאוד חשוב לי! תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתרגילי כיווץ כף רגל גורמים לקרעים? - תגובה
ד''ר חגי אמיר05/07/2011מאמץ שרירים שלא היו פעילים קודם גורם לכאבים בימים הראשונים לכן כדאי להתחיל כל ספורט חדש בהדרגה.
תמשיך טיפול ותמשיך לבצע את התרגילים בצורה קלה יותר,
כמו כן תמשיך מעקב אצל האורטופד וספר לו כל מה שקרה. ללא זה אין טעם לנסות לאבחן.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ד"ר. המשך:
דימה ט.05/07/2011תודה על תשובתך. אני מקפיד לעשות מתיחות לכף הרגל ולשרירי התאומים 3-4 פעמים ביום. עוזר לאט לאט ואפילו צלחתי ריצה מתונה של 4 ק"מ אחרי חודש הפסקה ללא כאבים ורק עם אי נוחות מעקצצת אך עדינה. מאמין שהמתיחות עוזרות.
1. האם מלבד מתיחות לכף הרגל ולתאומים יש שריר כלשהו שכדאי לחזק בשביל למנוע חזרת הפציה הפלנטרית?
2. אני צריך כנראה לקנות נעליים חדשות שיתמכו טוב בקשת של כף הרגל שלי מפאת הפלטפוס - יש המלצות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- Nonossifying fibroma בברךשניר26/06/2011
שלום !!
שמי שניר ואני בן 18, לפני גיוס לצה"ל.
בעקבות כאבים חזקים בשני הברכיים, שהתחילו לפני כחצי שנה עשיתי רנטגן ומיפוי עצמות - והרופא לא ידע מה הבעיה. הוא שלח אותי ל- MRI ולמומחה ברכיים, עכשיו הגיעו התוצאות של ה- MRI ורציתי לדעת מה זה בדיוק אומר ומה בדרך כלל שיטת הטיפול.
הנה התוצאות (המתייחסות לברך ימין. כרגע אין מידע על ברך שמאל, כנראה אי הבנה עם בית החולים בו ביצעתי את הבדיקה, אבל לא משנה לבינתיים):
נוזל תוך מפרקי בנפח תקין.
המניסק' שמורים ללא קרע.
הרצועות הצולבות והרצועות הצידיות רציפות ללא קרע.
בקונדיל הפמורלי הדיסטלי הקדמי לטרלי יש תהליך תופס מקום תת קורטיקלי במימדים של 1.5x1.5x1.8 ס"מ. התהליך בעל גבולות חדים, מעט לובולרי ומרחיב קלות את הקורטקס שמעט דק. רוב התהליך בעל סינגל נמוך ב- T1 וב- T2 ואינו עובר האדרה פרט למספר מוקדים.
האבחנה הסבירה ביותר היא NON OSSIFYING FIBROMA למרות שהתהליך אינו מוארך, אלא הרושם הוא שיש המשך ישן של התהליך שכבר נתרפא. הסחוס המפרקי בעובי תקין.
לסיכום: NOF ישן עם ריפוי חלקי בפמור הדיסטלי.
עד כאן התוצאות.
אז מה אתה אומר? אני רק רוצה לדעת מה בערך הכיוון של טיפול בדבר כזה, ואם יש מקום לדאגה.
בתודה מראש,
שניר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת
שניר26/06/2011טעות קטנה בנוגע למימדים - 1.5x1.6x1.8 ס"מ.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צלע 8 שבורהחגית26/06/2011
שלום רב אני בת 44 ספורטאית
נפגעתי בתאונת דרכים ושברתי 4 צלעות בחזית הגוף ואחת מאחור.
היום באולטרסאונד נאמר לי שיש שבר בצלע 8 מימין בלבד לאחר 3 שבועות מהתאונה .
האם זה נשמע בסדר?הסרעפת והלב תקינים אין עדות להרחבת המדיאסטינום והשערים אין עדות לחזה אוויר, תפליט ,או קונטוזיה ריאתית כי בבהח היה לי תפליט ושאבו לי נוזלים מהגב 600 מ"ל .
שאלתי מאחר ואני מתנהלת כמעט בחופשיות (לא פעילות גופנית אבל מסתובבת והולכת הרבה ולאט.עם כאב עמום בגב רק בלילה קשה לי מאוד לשכב על הגב .
האם תוך 3 שבועות השבר יתאחה בביטחון ?ואוכל לחזור לפעילות רגילה
של הליכה ריצה .ואחזור לעצמי ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צלע 8 שבורה - תגובה
ד''ר יונה יניב27/06/2011החזרה לפעילות רגילה לא תלויה בשברים אלא בכאב. עם שברי צלעות ניתן לעשות כל פעילות, הבעיה שהכאב מגביל את הנשימה ומפריע לפעילות גופנית מלאה. אם את מרגישה מספיק טוב את יכולה בהחלט לנסות לחזור לפעילות. לא תגרמי נזק.
יש התחלת חיבור לאחר 3 שבועות אבל לא איחוי מלא. הפגיעה הראתית חולפת ולכן לא מצאו כעת תפליט או בעיה אחרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בזרועגילת26/06/2011
אני סובל תקופה ארוכה מכאב בזרוע ימין , אורטופד אליו הלכתי אבחן זאת כדלקת בגיד, שלח אותי לצילום ולפיזיותרפיה, בנוסף רשם לי שתי תרופות, קטאפלם, ודיקלופנק סודיום.
רציתי לברר האם לתרופות אלו יש חלק בתהליך הריפוי או שהם הינם רק משכחי כאבים, (ואם אני מתמודד אם הכאב אפשר בנתיים לוותר אליהם ).
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בזרוע - תגובה
ד''ר יונה יניב27/06/2011יש לתרופות חלק בתהליך הריפוי - שתיהן "נוגדות דלקת" אבל הן אינן מספיקות, יש לטפל בפיזיותרפיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב בכתפיים ובידיים כתוצאה מקורליאת דהן23/06/2011
אבא שלי סובל כבר מס' חודשים/שנים מכאבים בכתפיים וביידיים, כל פעם שהוא נחשף לקור או למשב רוח הכי קטן מתחילים כאבים עצומים. בשל הכאבים הוא חושש לצאת מהבית (מה שמשבש את כל חייו).. אני לא יודעת אם זה קשור אבל הוא סובל הרבה גם מכאבים במרכז הראש. הרופאים שללו דלקת פרקים. (אמרו שזה נראה כמו שלקת בגידים) כמו מה זה נשמע לכם וכיצד ניתן לטפל? אגב, בעקבות הכאבים הוא צורך הרבה כדורים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב בכתפיים ובידיים כתוצאה מקור - תגובה
ד''ר יונה יניב26/06/2011צריך לבדוק אותו גם אורתופד לברר את מקור הבעיה. אבל - בדכ"ל כשיש כאבים כתוצאה מקור, ולא משהו מכני, הגעיה אכו ראומטולוגית או פנימית כך שצריך רופא משפחה טוב שיבדוק לפני הפניה לאורתופד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבר בכף הרגליואל22/06/2011
שלום
אני בן 23 לפני ארבעה שבועות נשברה רגלי שבר שאובחן כג'ונס המלצת הרופא הייתה ששה שבועות בגבס ללא דריכה
אתמול הייתי אצל רופא אחר(לא מומחה כף רגל)שעשה צילום ואמר שאף שהשבר עדיין לא התאחה לגמרי לדעתו אפשר כבר להתחיל לדרוך על הרגל
אני לא כ"כ סומך על הרופא האורטופד מפני שאינו מומחה לכף רגל ושאלתי היא האם יש טעם לפנות למומחה כף רגל או שבד"כ בג'ונס מחכים יותר זמן והסיכוי קלוש מאד
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת לשבר בכף הרגל
יואל23/06/2011מצורף הצילום שעשיתי בשבוע זה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בפענוח מיפוי עצמותשלי21/06/2011
שלום רב,
לפני כשלושה חודשים עברתי תאונת דרכים, נתבקשתי לעבור בדיקת ct שתוצאותיה היו תקינות ומיפוי עצמות. קבלתי תשובות מדאיגות שמתווספות לכאבי תופת שאני מרגישה בגב העליון וכבתפיים בעיקר.
הייתי שמחה לעזרה בפענוח:
גולגולת: הדגשת קליטה פרונטאלית בצד ימין- קונטוזיה
עמוד שדרה צווארי: קליטת יתר בחוליות c7-d1 והדגשת קליטה ב L5 בית החזה: קליטה בסטרנום- קונטוזיה
אגן- קליטה בחלקים התחתונים של הפרקים- כתוב שיש התלבטות האם נגרם בעקבות התאונה או בעקבות משהו התחלתי.. (מה זה אומר??)
גפיים תחתונות: קליטת יתר פתולוגית מוקדית
ממש ממש אודה לך אם תוכל לעזור בפענוח, אני לחוצה וכואבת :(
בנוסף, על איזה טיפול אתה ממליץ?
המון תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה בפענוח מיפוי עצמות - תגובה
ד''ר יונה יניב22/06/2011על פניו, ללא בדיקה שלך - קבלת מכות... זה הכל אבל כמובן צריך לשייך לכאבים ולבדיקה רפואית. הבדיקה היא בדיקת עזר! בלבד ולא משהו מוחלט
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאביםחנית21/06/2011
זה מספר חודשים אני סובלת מכאבים מפוזרים במקומות שונים בגוף אגודל, ירך, צואר , כמו כן קשיון באצבעות לסירוגין , רמטולוג שלל דלקת פרקים rf12 מבקשת לדעת ממה יכולים לנבוע הכאבים, מה ניתן לעשות כדי להקל חוץ מכדורים משככי כאבים תודה חנית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים - תגובה
ד''ר יונה יניב22/06/2011עלייך לחזור לראומטולוג. בעיות בהרבה מפרקים ונוקשות מפרקים שונים בבקרים אינם בעיה אורתופדית לרוב. הייתי ממליצה גם ללכת להבדק אצל אורתופד והוא יוכל להחליט
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם ניתן לרוץ לאחר מכה יבשה בברך ?עצמון21/06/2011
לפני כשבועיים נחבטתי בברך שמאל ומאז הברך כואבת , מכה יבשה ללא סימנים .
הכאב מורגש בירידה במדרגות ומעט בהליכה .
שאלתי - האם ניתן לעסוק בפעילות ספורטיבית למרות הכאב או שעדיף לתת לברך לנוח ולהחלים ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תאונן על הברך טוב
דוד22/09/2014תמרך את השפיך על הברך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי ברכיים בזמן הליכה ועליית מדרגוברק21/06/2011
שלום, שמי ברק
בזמן האחרון התחילו לי כאבי ברכיים שאפשר להרגיש רק בזמן הליכה של בערך 10 דקות,
או בזמן עליית מדרגות\עלייה, בעיקר בעיקר בזמן עליית מדרגות.
הכאבים האלה היו ממש חלשים במשך השנה, ולאחרונה התחזקו..
מה עושים?
וחבר המליץ לי על לשכב במיטה על הבטן, ולקפל למעלה את הרגליים.. הלוך וחזור.. כל רק 5 דקות.. זה כדאי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי להוסיף -
ברק21/06/2011אני בן 17, כמעט 18
לא מרבה לרוץ וכו' חוץ מבתקופה האחרונה שרצתי למשך שבוע-שבועיים כמעט כל יום ( שאני משאר שזאת טעות? )
אבל לדעתי הגורם העיקרי זה החלקה על סקייטבורד..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבר באמהLIORA99920/06/2011
בני שבר את כף ידו ונותח מאוחר יותר התגלה שהיה לו גם סדק או שבר באמה 5 סמ מתחת לשורש כף היד, נראה שיש שם הסתיידות של המקום וקצת התנפחות. לצערי הוא קיבל שוב מכה באיזור האמה במקום של הסתיידות וזה התנפח.
שאלתי האם נהוג לגבס את האמה מכיוון ונאמר לו שאין צורך לגבס.
אולי אחרי המכה השניה יהיה צורך לגבס?
האם בכלל מגבסים אמה?
אודה לכם לתשובתכם המהירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבר באמה - תגובה
ד''ר יונה יניב21/06/2011כשיש שבר ברור - מגבסים. יש עצמות(לא באמה) שמגבסים גם אין שבר ברור בצילום. שבר שהיה פעם והתחבר - אין צורך לגבס. חבלה בלבד גם כן אין צורך לגבס. ההסתיידות היא כנראה העדות היחידה לשבר באמה והיא הצלקת של העצם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)




.jpg)