מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- האם תוסף בשם ליקורץ מוריד סוכר וסוכר מסוכרראמיר22/03/2021
שלום לך קראתי רבות על צמח ליקורץ ויעילתו על ניקוי כלי דם עורכים מפלאק השומן והורדת רמות סוכר בדם כולל רמת סוכר מסוכרר.רציתי לברר אם יש לך מידע מחקרי בנושא.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאמיר
ד''ר מאיה איש שלום26/03/2021אני יודעת שהנושא במחקר ופרופ מיקי אבירם מהטכניון חוקר את הנושא. הבעיה עם ליקריץ שהוא יכול גם להעלות את לחץ הדם כך שצריך לצור נגזרת שלא תביא לבעיה זו
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערכי סוכר שהשתנו- האם הבדיקה תקינה?נאוה נוי22/03/2021
שלום רב, לפני שנה ערכי הסוכר שלי היו 114 ו a1c 5.8.
ירדתי במשקל 8 קילו ושיניתי תזונה ואני עושה פעילות ספורט כמו הליכה ותרגילי התעמלות. הערכים ירדו ל 104 ו 5.5 אני ממשעכה כמובן באותו תהליך . היתה לי סכרת הריונית גבולית לפני 20 שנה בהריון הראשון. השני היה תקין. מאז הערכים נעו סביב 110. וכאמור 5.8. בעקבות השינוי הגדול שעשיתי . ירדו המדדים.
ברצוני להמשיך ולהוריד. זה בסדר הבדיקה? הרופא שלי מאוד מרוצה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה לנאוה
ד``ר מאיה איש שלום26/03/2021בהחלט שיפור כל הכבוד לך !!! תמשיכי כך
חג שמח והרבה בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קלומיד לטיפול בהיפוגונדיזם שניוני - מינון ותוצאותיון17/03/2021
שלום דוקטור,
אני נוטל מאז חודש נובמבר השנה קלומיד, מתחילת חודש 11 עד לאמצע חודש 12 נטלתי חצי כדור (25 מ"ג) כל יום למשך כ40 ימים ולאחר מכן הורדתי את המינון לחצי כדור 3 פעמים בשבוע.
בחודש 1/2021 עשיתי בדיקת דם והטסטוסטרון שלי היה מעל הנורמה 9 ng/ml (הנורמה נעה בין בערך 2 - 7.5 ng/ml).
חזרתי על הבדיקה שוב באותו החודש והתוצאה הייתה 12 ng/ml - התוצאות האלו התקבלו לאחר שכחודש כבר עד הבדיקות הייתי במינון הנמוך של חצי כדור 3 פעמים בשבוע.
בחודש 2/2021 חזרתי על בדיקת הטסטסוסטרון ושוב התקבלו תוצאות מעל הנורמה סביב ה12 ng/ml.
1. היתכן שהתוצאות הגבוהות האלה הן תולדה של המינון הגבוה שנטלתי בתחילת הטיפול?
2. מתי כדאי לי לחזור שוב על בדיקת הדם כדי לראות שהטסטוסטרון חוזר לנורמה/ מתי הוא הוא אמור לחזור לנורמה במינון המינימלי שאני נוטל כעת? בערך.
*אני נמצא במעקב אנדוקריני אך התור שלי בקופה הוא רק לקראת הקיץ** המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלות נוספות:
יון17/03/20213. האם כדאי לעשות את בדיקות הדם שלא ביום נטילת הכדור/ לפני נטילת הכדור? או שאין לכך השפעה? כדי שיהיה דיוק ברמות ההורמון במעבדה.
4.האם ישנה עדיפות למועד נטילת הכדור - בבוקר/ בערב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה ליון
ד''ר מאיה איש שלום18/03/2021במידה ורמת SHBG שלך תקינה ולא גבוהה ואז רמות הטסטוסטרון החופשי סביר שתקינות (ניתן גם לבדוק באופן ישיר bioavailable testosterone) במכון האנדוקריני בבית חולים איכילוב אז אולי אפשר להפסיק את הקלומיפן
בעקרון לתרופה יש זמן מחצית חיים ארוך של 5 ימים כך שלא אמורה לשנות שעת הנטילה וגם לא נטילה לפני/אחרי בדיקה
בברכת בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגם ה Free Testosterone שלי היה גבוה מחוץ לנורמה בבדיקות
יון19/03/2021מה הכוונה דוקטור שאני יכול להפסיק עם הקלומיפן? ז"א שיתכן ונרפאתי מההיפוגונדיזם השניוני וזה היה אירוע זמני?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה ליון
ד''ר מאיה איש שלום21/03/2021קשה לי לענות מבלי לדעת לעומק את הרקע שלך
אפשר לנסות לראות מה קורה או להפחית מנון מציעה להתיעץ עם הרופא שנתן לך את התרופה.
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחלת גרייבס ותוספי תזונה תהליכי איזוןעמית יעקובי16/03/2021
היי, לפני כשנה גילו לו את מחלת הגרייבס ואני עדיין בתהלכי איזון (נוטל כרגע מטמיזול 10 מ"ג) רציתי לדעת לגבי כמה תוספי תזונה שהייתי לוקח לפני המחלה בגלל האימונים שלי והאם כדי לי להמשיך לקחת אותם. אז אני מעוניין לדעת מה ההשפעה של כורכומין אבץ ומגנזים על המחלה והאם כדי להזהר מילטול את התוספים. תודה רבה :)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לעמית
ד''ר מאיה איש שלום16/03/2021ערב טוב
לא ידוע לי שיש בעיה עם נטילת התוספים שציינת
היתי נזהרת מתוסף יוד במנון גבוה במיוחד אבל התוספים שציינת לא בעיתים ככל הידוע לי
הרבה בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת אולטרסאונד בלוטת התריסאיציק15/03/2021
שלום רב,
אמא שלי, 66, חולת סכרת מאוזנת ביצעה בדיקת us שהדגימה:
בלוטת התריס מוגדלת, בשתי האונות נודולי איזואקואיי
נודול דומיננטי משמאל מ 34 " מ איזואקואי ע מרכיב נוזלי 2TIRADS
זרימת הד בבלוטת התריס אינה מוגברת .
לא הודגמו בלוטות לימפה מוגדלות בצוואר משני הצדדי .
בלוטות רוק, פרוטיס ותת4לסתיות ללא פתולוגיה פוקאלית.
בבדיקת דם האחרונה נמצא tsh 0.26.
t4 17.3 תקין
t3 4.69 תקין
מה משקפות תוצאות אלו? כמה מדוייקת בדיקת האולטסאונד? האם יש צורך בהמשך בירור?
תודה על עזרתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאיציק
ד''ר מאיה איש שלום16/03/2021בדיקות המעבדה מצביעות על חשד לפעילות יתר תת קלינית של בלוטת התריס. יתכן שהקשרית היא הגורם לכך. אם לאמך יש מחלת לב או אוסטאופורוזיס ברקע אפשר לשקול לבצע מפוי טכנציום של בלוטת התריס לראות אם הקשרית היא הסיבה לכך. אפשרות נוספת היא לעקוב אחר תפקודי תריס ורק אם יש החמרה לבצע ברור וטיפול אפשרי. הקשרית שתארת בעלת מאפיינים שפירים אבל אם היא אינה "חמה" במפוי אז כדאי לשקול נקור אבחנתי שלה תחת סונר. רב הסכויים שמדובר בקשרית שפירה.
בברכת בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה לתוצאות בדיקת us
איציק17/03/2021ד"ר המון המון תודה על עזרתך, תשובתך והזמן אותו את משקיעה בלעזור לנו.
בהמשך להתיחסותך למיפוי בלוטת התריס מדוע יש צורך להמשיך ולבדוק? מפני שבאולטרסאונד כתוב שהנודל הגדול ביותר הינו 34 מ"מ ולפי מה שקראתי בודקים רק מעל 1 ס"מ.
תודה תודה על התשובה שוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה לתוצאות בדיקת us
איציק17/03/2021סליחה ראיתי עכשיו שזה 3.4 ס"מ
האם קיטלוג הנודל כשפיר יכול להוריד מעט מסף הדאגה?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לאיציק
ד''ר מאיה איש שלום19/03/2021בהחלט העובדה שתוארו מאפיינים סונוגרפים שפירים אפשר לדאוג פחות
ואם במפוי הקשר הזה יהיה חם אז הסכוי לממאירות הוא פחות מ1%.
גם אם הקשר הזה הוא קר הסכוי לממאירות 10-20% כלומר רב הסכויים שהוא שפיר. אם הוא קר אז יהיה כנראה כדאי לנקרו מפאת גודלו
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה לתוצאות בדיקת us
איציק19/03/2021תודה רבה לך על התשובה והסבלנות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נבידו כל 3 חודשיםמייק13/03/2021
שלום. בן 47 מקבל נבידו כל שלושה חודשים זה 7 שנים. כל כמה זמן מומלץ לבצע ספירת דם?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למייק
ד''ר מאיה איש שלום13/03/2021ערב טוב
מומלץ אחת לחצי שנה.
וגם מעקב PSA ומעקב אורולוגי ידני
בעקרון לפעמים נבידו מחזיק 4 חודשים ולפעמים גם ניתן להוריד את המנון ל750 מג'. כדאי לבדוק רמת טסטוסטרון בדם 3 חודשים אחרי ההזרקה וטרם הזרקת המנה הבאה וכך להחליט על המרווח האופטמלי
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוף בבקשה רופא -אפילו פרטיא11/03/2021
שלום, יש לי מצב מתמשך של תת פעילות אך TSH נמוך, ששנים לא מגיע לאיזון. הוסיפו T3 אך כעת שוב גם T3 נמוך. הרופאים שטיפלו בי רוצים שוב להוריד יוטירוקס כדי ש TSH יעלה אך אני עם סימפטומים של תת פעילות ולא מעוניינת. אני זקוקה לרופא מומחה מאוד ועדיף שעוסק גם בתרופות טבעיות לתת פעילות- אולי זה יוכל לעזור לי. אנא המלצה לרופא כזה, גם פרטי אם צריך. מישהו שהוא גם רופא קונבנציונלי וגם עוסק או לפחות לא מתנגד לטיפול טבעי, כי קונבנציונלי בלבד לא עזר לי וכל מה שאכפת לרופאה זה TSH שאיננו בטווח, תוך התעלמות מכל השאר. ממש אודה לעזרה. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לא
ד''ר מאיה איש שלום11/03/2021לא ידוע לי על תחליפים טבעיים שיעילותם ובטיחותם נבדקה לאורך זמן. בעקרון באמת האזון הוא לפי TSH אלא אם יש הפרעה הפופזרית (נדיר). צריך פשוט למצוא את השלוב האופטמלי שיגרום לך להרגיש טוב ולוודא שאין סיבות אחרות להרגשתך כמו חסר B12 ברזל קורטיזול וכו.
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרדוקס ה-HDL כולסטרול עלייהאודי10/03/2021
שלום ד'ר איש שלום
איך ניתן להעלותו? והאם בכלל צריך...?
(חוץ מניאצין ופעילות גופנית שלא תמיד מעלים משמעותית)
מקריאת מחקר אחד מסוים שקראתי הבנתי גם שתפקידיו עד עתה לא ברורים עד הסוף כמו גם שערכים גבוהים שלו אפילו יכולים להיות מזיקים! מוזר...
אמנם יחס טריגלצירידים HDL עדיין גורם מנבא חזק לסנדרום X אולם משמעותו הספציפית של הHDL (מלבד מחזור כולסטרול בכבד) לא עדיין לא ברורה
ועוד משהו לא ברור; הטיפול הפרמצבטי בעזרת סטטנים הוכח כמייצב רבדים טרשתיים בלתי יציבים מפחית כולסטרול LDL דרמטית מפחית עקא חמצונית ודלקת ומונע בשיעורים מרשימים ביותר התקף לב חוזר ותמותה.
ללא שום השפעה ניכרת על ערכי הHDL!!!
אשמח מאוד לדעתך כאנדרוקרינולגית בכירה
רוב תודות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאודי
ד''ר מאיה איש שלום10/03/2021בעקרון הLDL המחומצן שוקע בדופן העורק בתאי ה"קצף" ומעורב בתהליך הטרשתי. תפקיד הHDL לפנות כולסטרול מLDL. בהחלט בדיקת רמה של HDL בדם היא לא מדד מספיק טוב לאמוד את התפקוד שלו, כי יש פעמים בהם התפקוד שלו נפגע כמו בסוכרתיים. התהליך הטרשתי הוא דבר מורכב. כפי שציינת תרופות שמעלות HDL לא הצליחו להביא להפחתת תחלואה קרדיוסקולרית וזאת בנגוד לתרופות שמפחיתות LDL כגון סטטינים ומעכבי PCSK9 כגון רפטה ופרלואנט שכן מביאות להפחתת תחלואה ותמותה קרדיווסקולרית
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה.
אודי19/03/2021תודה רבה על תשובתך
זאת אכן היתה כוונתי בשאלה הנ'ל
כלומר HDL גבוה אינו ערובה לבריאות קרדיאלית כמו שליטה תרופתית בערכי הLDL
שוב תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לאודי
ד''ר מאיה איש שלום21/03/2021HDL גבוה בהחלט נחשב גורם מגן
אבל הוא עשוי להיות לא מספיק במקרה שיש LDL גבוה וגורמי סכון נוספים כגון יתר לחץ דם, סוכרת, עשון וכו.
בברכת בריאות,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערכי סוכר לאחר צום אדם בריאדנה08/03/2021
שלום
אצל אדם בריא
מהן ערכי הסוכר בצום ?
ושעה אחרי האוכל?
האם שתיית מים משפיעה על הבדיקה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לדנה
ד''ר מאיה איש שלום08/03/2021סוכר בצום תקין עד 100. שעה אחרי האוכל אין ממש נורמה ככל הנראה עד 155.
שתית מים לא משפיעה על הבדיקה
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אי התאמה בין סוכר בצום לa1cשירי07/03/2021
התקבלה אצלי תוצאה של סוכר בצום 75 וa1c 5.7. על מה מעידה אי ההתאמה ומה יותר אמין סוכר בצון או a1c? אני לא סובלת מאנמיה ומשום מחלת רקע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשירי
ד''ר מאיה איש שלום08/03/2021הסוכר בצום בהחלט מרמז שרמת הסוכר בדם תקינה לציין שגם המוגלובין A1C של 5.7% הוא בתחום התקין.
אם אין גורמי סכון נוספים לסוכרת כגון עודף משקל שחלות פוליצסטיות ספור משפחתי של סוכרת בקרוב משפחה מדרגה ראשונה פחות סביר שיש בעיה.
אפשר לשקול בצוע העמסת סוכר או חבור זמני למד סוכר רציף
לא חושבת שיש הכרח בהללו
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זרחן נמוך בדם וויטמין Dנחום06/03/2021
אם הזרחן נמוך בדם בודקים ויטמין d שמיוצר בכליות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לנחום
ד''ר מאיה איש שלום08/03/2021צריך לראות רמות סידן ותפקוד כליתי. ולהחליט בהתאם
מבקשת שתפסיק לשאול שאלות בפורום ותפנה ליעוץ אנדוקריני מסודר.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ANTI TPO גבוה, TSH 3.26נופר05/03/2021
שלום,
אני בת 35, בעבר אובחנתי כסובלת מתת פעילות של בלוטת התריס והשימוטו.
נטלתי בעבר אלטרוקסין, מזה 9 שנים לא נוטלת בהמלצת רופא המשפחה.
לאחרונה ערכתי בדיקות דם(לאור עליה של 10 ק"ג) והמדדים שהתקבלו:
TSH - 3.26
Free T4- 11.04
Free T3- 3.85
Anti TPO- 1170
Thyroglobulin- 215
Glucose -95
אציין כי ערך ה-TSH הינו הנמוך ביותר ב-5 השנים האחרונות - ניתן לראות מגמת ירידה בערכים לאורך 5 השנים האחרונות.
לגבי הT4 - יש תנודות לאורך 5 השנים, אך כעת הערך הוא מינימלי.
לגבי הT3 - יש תנודות גם כן, ושוב, הערך הפעם הוא מינימלי מתוך 4 דגימות שהתבצעו בשנים:2014,2018,2020,2021
באשר לAnti TPO ול Thyroglobulin 0- זאת הפעם הראשונה שניתנו לי הבדיקות הללו.
מבחינת תסמינים, חלה עליה ניכרת במשקל וכעת הגעתי למשקל שיא, אני חווה עייפות ותשישות (נוטלת B12 וברזל).
מה אומרות הבדיקות? האם אני שוב צריכה לקחת אלטרוקסין?
האם ניתן להגיד שיש לי תת פעילות של בלוטת התריס? השימוטו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לנופר
ד''ר מאיה איש שלום05/03/2021נראה שתפקודי התריס כרגע הם לא הסיבה לעליה במשקל כי על פניו הם נראים תקינים (למרות שFT4 וFT3 על הצד התחתון של הנורמה).
היתי מחפשת סיבות אחרות
לצערי הרבה פעמים לא מוצאים סיבה אנדוקרינית ...
האם שינית משהו בתזונה ? פעילות גופנית ?
הרבה בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סקסנדה- מספר שאלות לגבי אופן הטיפולמנחם04/03/2021
שלום,
בהמלצת הרופא אני אתחיל טיפול בסקסנדה אך לא קיבלתי מענה מהרופא לגבי מספר שאלות:
1. בימים הקרובים עליי לקבל את החיסון נגד קורונה השני (פייזר), האם עליי לחכות עם תחילת הטיפול או שאין מניעה. במידה וכן כמה זמן לחכות?
(אם זה רלוונטי בחיסון הראשון לא היו לי כלל תופעות לוואי).
2. האם אפשר לקחת את החיסון בשעות הערב או שמומלץ בשעות הבוקר?
3. אחרי\ לפני אוכל?
אודה לתשובתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למנחם
ד''ר מאיה איש שלום05/03/2021אין מניעה מהתחלת סקסנדה וחסון
ממה שזכור לי אתה נוטל וקטוזה
בעקרון היעילות של סקסנדה בסוכרתיים דומה לזו של אוזמפיק שנתנת פעם בשבוע המחיר של אוזמפיק אפילו פרטי יהיה זול יותר מסקסנדה בהשתתפות הקופה
אז תבדוק אם זו לא אופציה שתהיה לך נוחה יותר
אני מעדיפה לתת וקטוזה/סקסנדה בבוקר.
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התחלת טיפול תרופתי בן 67יעקב04/03/2021
שלום. אבי בן 67, שמן. נוטל סטטינים בלבד. בבדיקות מעבדה: HA1C-6.5 ,סוכר בצום-116mg% האם לדעתך יש צורך בהתחלת טיפול תרופתי? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה ליעקב
ד``ר מאיה איש שלום05/03/2021בעקרון לא חובה לטפל אבל הוא יכול להפיק תועלת מתרופות שבנוסף לסיוע בהורדת רמות הסוכר יסייעו בהורדה במשקל ויגנו על הלב, כלי הדם והכליות
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסון פייזר נגד קורונה לבעלי סוכר גבוליאלמה03/03/2021
שלום, רציתי לדעת האם לחיסון "פייזר" נגד קורונה (שני חיסונים) יש השפעה שלילית על כאלה שיש להם רמת סוכר גבולית , למשל בגבול 120, אבל לא לוקחים כדורים, אלא רק לא אוכלים מוצרים עם סוכר.
בתודה,
אלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר .
אודי04/03/2021כל טראומה חבלה ואפילו רגש עז כגון לחץ כעס פניקה וכדו מעלה מדדים דופק לחץ דם וגם סוכר
זוהי תגובה נורמלית אצל כל אדם אין מה להתרגש או לחשוש מזה יתר על המידה
הסיכוי של החיסון להזיק לך הוא כמו הסיכון שיצמחו לך שערות בכף היד...
החיסון בטוח
החיסון יעיל
החיסון בעז'ה יגן עלייך
כי אם חלילה תדבקי בקורונה או אז רמת הסוכר שלך תשתולל ומסוכרת גבולית תדרדרי לסוכרת מלאה עקב הלחץ החמצוני עומס דלקתי וסערת הציטוקינים שזורעת בשוגג המון הרס בהרבה מערכות לרבות האנדוקריניות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלאודי - מסתבר שלא הבנת את השאלה שלי
אלמה04/03/2021שלום אודי, השאלה שלי לא היתה אם להתחסן או לא, להיפך- כבר התחסנתי בשני החיסונים ולא היה לי ספק לגבי הצורך בחיסון !
השאלה שלי היתה האם יש השפעה שלילית כל שהיא בגלל החיסונים, לגבי מי שהוא גבולי בסוכר. הבנת ? השפעת החומר שבחיסון על ערכי סוכר שהם גבוליים. זאת השאלה. לא שאלתי אם צריך להתחסן או לא, כי ברור לי שצריך ואכן התחסנתי בשני החיסונים . תודה שהגבת, אבל לא ממש לענין. אני מחכה לתגובה של מנהלת הפורום. חן חן .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה.
אודי04/03/2021הפוסל במומו פוסל..
לא הבנת את תשובתי ולכן גם ענית לא עייני
הבנתי בדיוק את מה ששאלת והתשובה אם כן היא דו-צדדית נכונה בין אם התחסנת ובין אם לאו
לא מצאתי בספרות המחקרית אפילו רמז בודד אחד להתפתחות סוכרת בשל נטילת החיסון
מה שכן(ואת זאת תמצאי בתשובתי הראשונה) שהואיל והחיסון כרוך בטראומה מסוימת על ייתכנו ואף סביר שתהיה הפרעה זמנית במשק הסוכר
אני לא מחליף את ד'ר איש שלום ברם אנחנו ב"פורום" ועל כן הפורמט מציע גם למבקרים בו אפשרות להשתתף
עכ'פ קחי עצה ממני תרכיבי שכל זה יעזור לא רק לסוכר כי אם בחיים באופן כללי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאודי, התגובה החצופה שלך לא ראויה למענה מצידי.
אלמה04/03/2021אודי,
אל תיעץ לי מה להרכיב, כדי שאני לא אאלץ ליעץ ל ך מה להרכיב.
אין לי שום ענין לקרוא המשך ל"תגובה" שלך. סע לשלום !!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה.
אודי04/03/2021הביטי מחוסרת שכל
את כותבת בכותרת שאיני ראוי לתגובה ברם מיד למטה את כותבת תגובה
הוא שהמלצתי תרכיבי שכל יעזור לך אפילו בדברים פשוטים כמעין אלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לאלמה
ד''ר מאיה איש שלום05/03/2021בהחלט כל סטרס יכול להביא לעליה זמנית ברמות הסוכר. טוב שהתחסנת כי וירוס הקורנה עלול לפגוע ישירות בתאי הבטא בלבלב ויש אפילו דיונים האם הוא יכול לגרום לסוכרת דמוית סוכרת מסוג 1. היו חולי סוכרת מסוג 2 שפתחו חמצת קטוטית (מאפיין חולי סוכרת מסוג 1 וחסר "מוחלט" באינסולין").
אין מספיק נתונים אם החיסון גורם לעליה זמנית ברמות הסוכר. ואני מקוה שיהיו לנו בעתיד הלא רחוק מידע בנושא.
ממה שראיתי אצל מטופלי היו תגובות משתנות בכל מקרה גם אם היתה עליה ברמת הסוכר היא נמשכה מספר ימים
והדרך הטובה ביותר למנוע התקדמות של טרום סוכרת לסוכרת היא הקפדה על פעילות גופנית סדירה ארובית (כגון הליכה 150 דקות בשבוע) ושעה בשבוע פעילות של תנגודת. וכן להפחית צריכה של פחמימות בפרט פשוטות כגון קמח לבן מתיקה מיצים
יש היום תרופות שמסייעות גם בהורדה במשקל (אם את סובלת מעודף משקל) וגם מנרמלות את ערכי הסוכר
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

