מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- בקשר להורמון גדילה בן 24נחום31/03/2021
שלום אני בן 24 מטר 1.73 האם נותנים למטר הזה בילדים הורמון גדילה? גם אני רוצה הורמון גדילה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לנחום
ד''ר מאיה איש שלום01/04/2021בגיל הזה להורמון גדילה לא תהיה השפעה על הגובה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבקשר להורמון גדילה
ניב נחום02/04/2021חושב שאם הקבל מתן הורמון גדילה הגבה ב ס"מ לפחות מספיק לי
מוכן לקחת ניסיון אם מתן הורמון גדילה יכשל בבקשה.
אז אפשרי לתת לי בכל זאת הורמון גדילה איזה רופא יכול לתת? אפילו את?
מדדתי במתקן מטר 1.73* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לנחום
ד``ר מאיה איש שלום02/04/2021בגיל שכזה לא מקובל לתת אלא אם יש חסר ובבדיקות הדם לא היה לך חסר
לא תהיה שום השפעה על הגובה כי פלטות הגדילה סגורות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההורמון גדילה וצמיחה לגובה
ניב נחום03/04/2021קשה לי להאמין שמתן הורמון גדילה בגיל שלי לא מגביה ב2 ס"מ לפחות יש מצב שאני צודק? כי הורמון גדילה גורם לאקרומגליה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לניב
ד''ר מאיה איש שלום03/04/2021אקרומגליה לא קשורה לגובה מוגבר אלא לגדילה של הלסת הגובה לא משתנה...
גיגנטיזם שזה אקרומגליה בגיל נעורים כן מביא לגובה גבוה
בגילך לא תהיה עליה בגובה אבקש להפסיק לשאול שאלות בנושא
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה אחרונה
ניב נחום06/04/2021מה יקרה אם רופא ייתן לי הורמון גדילה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה.
אודי06/04/2021תקבל סרטן הפרוסטטה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לניב
ד''ר מאיה איש שלום06/04/2021לא תגבה ואם זה ניתן על רמה תקינה של הורמון גדילה וכך יצור עודף, בהחלט אולי יכול לסכן בתסמינים אקרומגלים עליה בסכון לתחלואה לב וכלי דם וכן לממאירות
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תירוגלובולין ab מוגברים- שאלה מעודכנת!!! (נא להתייחס לשאלה זו בלבד)אביטל30/03/2021
בת 37. ברקע IGAN מטופלת בטריטייס ונמצאת במעקב נפרולוגית. בעברי בדיקה אחת חריגה של TSH שבגינה הופניתי לאנדוקרינולוג שערך בירור ומאז אני במעקב ומאובחנת כ "השימוטו". יש לציין שהבדיקות כעת תקינות חוץ מהתירוגלובולין ab שממשיך להיות מוגבר פי 5 מהנורמה. לפני שנה עמד על 250 והשבוע עמד על 221 כשהנורמה היא עד 40. שאלותיי הן:
1. האם הימצאות הנוגדנים אכן מעידה על "השימוטו"?
2. האם זה אכן מעיד שאני בסיכון מוגבר לפתח בעתיד היפותירואידיזם?
3. האם ייתכן מצב שבו יש כמות מוגברת של נוגדנים ואז עם הזמן הכמות יורדת? או שאם קיימים נוגדנים אוטואימוניים הםבהכרח יישארו לצמיתות?
4. מהי ההמלצה המקובלת לגביי מעקב אחר ה TSH במקרה שלי (בנוכחות נוגדנים אוטואימוניים)? והאם יש צורך כל פעם לבצע גם את התירוגלובולין ab או שניתן להסתפק רק ב TSH וב- T4?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאביטל
ד''ר מאיה איש שלום30/03/2021בעקרון נוגדנים יכולים להשתנות ברמתם עם הזמן. ל15% מהאוכלוסיה יש נוגדנים אך רק 3% מפתחים תת פעילות של בלוטת התריס.
מספיק לעקוב אחר TSH בלבד אחת לשנה (או לפני הריון או במהלכו), או במידה ויש תסמינים מחשידים לתת פעילות של בלוטת התריס אז קודם (התסמינים הם עייפות עליה במשקל עצירות אי סבולת לקור - לא ספציפים כפי שאת רואה)
אין צורך לעקוב אחר רמת הנוגדנים
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנוגדני תירוגלובולין מוגברים
אביטל31/03/2021וזה נכון לומר שאם יש לי רמה מוגברת של נוגדנים אני מוגדרת כ "השימוטו"? כי רופאת המשפחה הכניסה לי אבחנה כזו לתיק הרפואי...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תירוגלובלין ab מוגבר- שאלה מעודכנת!!! (נא להתייחס לשאלה זו)אביטל30/03/2021
בת 37. ברקע IGAN מטופלת בטריטייס ונמצאת במעקב נפרולוגית. בעברי בדיקה אחת חריגה של TSH שבגינה הופניתי לאנדוקרינולוג שערך בירור ומאז אני במעקב ומאובחנת כ "השימוטו". יש לציין שהבדיקות כעת תקינות חוץ מהתירוגלובולין ab שממשיך להיות מוגבר פי 5 מהנורמה. לפני שנה עמד על 250 והשבוע עמד על 221 כשהנורמה היא עד 40. שאלותיי הן:
1. האם הימצאות הנוגדנים אכן מעידה על "השימוטו"?
2. האם זה אכן מעיד שאני בסיכון מוגבר לפתח בעתיד היפותירואידיזם?
3. האם ייתכן מצב שבו יש כמות מוגברת של נוגדנים ואז עם הזמן הכמות יורדת? או שאם קיימים נוגדנים אוטואימוניים הםבהכרח יישארו לצמיתות?
4. מהי ההמלצה המקובלת לגביי מעקב אחר ה TSH במקרה שלי (בנוכחות נוגדנים אוטואימוניים)? והאם יש צורך כל פעם לבצע גם את התירוגלובולין ab או שניתן להסתפק רק ב TSH וב- T4?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נוגדני תירוגלובולין מוגברים
אביטל30/03/2021נא להתעלם משאלה זו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נוגדני תירוגלובולין מוגברים- שאלה מעודכנת!!!אביטל30/03/2021
בת 37. ברקע IGAN מטופלת בטריטייס ונמצאת במעקב נפרולוגית. בעברי בדיקה אחת חריגה של TSH שבגינה הופניתי לאנדוקרינולוג שערך בירור ומאז אני במעקב ומאובחנת כ "השימוטו". יש לציין שהבדיקות כעת תקינות חוץ מהתירוגלובולין ab שממשיך להיות מוגבר פי 5 מהנורמה. לפני שנה עמד על 250 והשבוע עמד על 221 כשהנורמה היא עד 40. שאלותיי הן:
1. האם הימצאות הנוגדנים אכן מעידה על "השימוטו"?
2. האם זה אכן מעיד שאני בסיכון מוגבר לפתח בעתיד היפותירואידיזם?
3. האם ייתכן מצב שבו יש כמות מוגברת של נוגדנים ואז עם הזמן הכמות יורדת? או שאם קיימים נוגדנים אוטואימוניים הםבהכרח יישארו לצמיתות?
4. מהי ההמלצה המקובלת לגביי מעקב אחר ה TSH במקרה שלי (בנוכחות נוגדנים אוטואימוניים)? והאם יש צורך כל פעם לבצע גם את התירוגלובולין ab או שניתן להסתפק רק ב TSH וב- T4?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נוגדני תירוגלובולין מוגברים
אביטל30/03/2021נא להתעלם משאלה זו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נוגדני תירוגלובולין מוגבריםאביטל30/03/2021
בת 37. ברקע IGAN מטופלת בטריטייס ונמצאת במעקב נפרולוגית. בעברי בדיקה אחת חריגה של TSH שבגינה הופניתי לאנדוקרינולוג שערך בירור ומאז אני במעקב ומאובחנת כ "השימוטו". יש לציין שהבדיקות כעת תקינות חוץ מהתירוגלובולין ab שממשיך להיות מוגבר פי 5 מהנורמה. לפני שנה עמד על 250 והשבוע עמד על 221 כשהנורמה היא עד 40. שאלותיי הן:
1. האם הימצאות הנוגדנים אכן מעידה על "השימוטו"?
2. האם זה אכן מעיד שאני בסיכון מוגבר לפתח בעתיד היפותירואידיזם?
3. האם ייתכן מצב שבו יש כמות מוגברת של נוגדנים ואז עם הזמן הכמות יורדת? או שאם קיימים נוגדנים אוטואימוניים הםבהכרח יישארו לצמיתות?
4. מהי ההמלצה המקובלת לגביי מעקב אחר ה TSH במקרה שלי (בנוכחות נוגדנים אוטואימוניים)? והאם יש צורך כל פעם לבצע גם את התירוגלובולין ab או שניתן להסתפק רק ב TSH וב- T4?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נוגדני תירוגלובולין מוגברים
אביטל30/03/2021נא להתייחס לשאלה ה"מעודכנת"
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות הורמונליות בת 26- יום שלישי למחזוראיריס30/03/2021
בת 26 עשיתי בדיקות הורמונליות ביום השלישי למחזור כדי להיכנס להריון . רוב הבדיקות יצאו תקינות פרט
ANDROSTENEIONE 35
2.16 ננו/מיל 17-OH-PROGESTRON
מה ניתן לעשות כדי להוריד את הערכים? האם אוכל להיכנס להריון? אשמח לשמוע את המלצתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאיריס
ד''ר מאיה איש שלום30/03/2021צריך לבדוק מה מקור האנדרוסטנדיון אם אדרנלי או שחלתי ולטפל בהתאם אם יש צורך בכלל.
17 OH פרגוסטרון שתארת תקין
מציעה לפנות ליעוץ אנדוקרינולוג
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיקום בלוטת התריס אחרי עשרות שניםג28/03/2021
לפני 30 שנה פרצה אנורקסיה וזמן קצר לאחר מכן התגלתה תת פעילות בלוטת התריס. משך כל השנים יש טיפול ביוטירוקס אך TSH נמוך מידי באופן קבוע. האם לאחר טיפול באנורקסיה וחזרה למשקל תקין (כן אחרי 30 שנה..) יש סיכוי שהבלוטה תחלים את עצמה ותתרפה מתת הפעילות? אני יודעת שזו שאלה שאולי קשה לענות עליה כי ודאי לא רואים מקרים כאלו כל יום, אם בכלל.. ובכל זאת, אם יש מידע מהספרות המקצועית או מניסיון מקצועי- אשמח. עוד אציין שבאולטרה סאונד הבלוטה נראתה קצת קטנה. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לג
ד''ר מאיה איש שלום30/03/2021קשה לדעת מבלי לראות לעומק את בדיקות העבר תוצאות הסונר וכו וגם אז היה קשה לדעת
אם את על מנון נמוך יחסית של טפול (דבר שמעיד על רזרבה תפקודית) יתכן שתהיה התאוששות אך קשה לדעת
בכל מקרה זה טפול קל ונח לנטילה שאמור לספק איכות חיים טובה כך שגם אם לא תהיה התאוששות לא חושבת שזה נורא.
אני ממליצה שלא להפסיק את הטפול בבת אחת אלא לעשות זאת הדרגתית אם בכלל בתאום עם הרופא המטפל
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תת פעילות תת קלינית ומשקלנועה26/03/2021
אני בת 35 בריאה בדכ. משקלי בדכ נמוך ולא מצליחה לעלות .לפני 9 חודשים יצא לי בבדיקת דם tsh 5.4 וt4 19. בחודש האחרון עליתי 2 קג האם זה יכול להיות קשור לtsh המוגבר ולפגיעה בחילוף חומרים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לנועה
ד''ר מאיה איש שלום30/03/2021בערכים שציינת של תפקודי בלוטת התריס לא סביר שיש קשר לעליה במשקל
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאה לא ברורה-תירוגלובוליןרעות25/03/2021
שלום, אני בת 38, אחרי תיירודקטומי ודיסקציה צווארית עקב סרטן פפילרי שבוצעו ביולי 2020, ויוד 150 שבוצע בספטמבר. מיפוי יוד תקין למעט קליטה בבלוטה משמאל. לקח זמן עד שהtsh ירד והתירוגלובולין היה תמיד סביב 5 והיו נוגדנים. היום tsh 0.08 והתירוגלובולין האמיר ל 26 אך חלה צניחה בנוגדנים. האם זה אומר בהכרח שנשאר גידול בגוף או שיש עוד אפשרויות? בus מהיום נראתה שארית רקמה ככה'נ, עם הסתידויות באזור בלוטת התריס משמאל, אין ממצא אחר בצוואר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לרעות
ד''ר מאיה איש שלום26/03/2021קשה לי ליעץ לך מבלי לראות את האולטרהסאונד וואת תוצאות הבדיקות עצמן.
אם הנוגדנים עדין חיוביים בעיתי להתיחס לתרוגלובולין.
תרוגלובולין יכול להיות גם ממקור של שארית ולא בהכרח קשור לגידול, שוב צריך לראות הכל לעומק.
מציעה לפנות לרופא המטפל
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכיצד ניתן לבוא לייעוץ אצלך?
רעות26/03/2021* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד שאלה ברשותך
רעות27/03/2021האם יתכן שאחרי ניתוח תיירודקטומי ודיסקציה צווארית, וטיפול ביוד 150, תשאר רקמה פעילה רגילה/סרטנית בבלוטת התריס? היוד לא אמור לחסלה, ועוד במינון כזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סכרת הריון - לא מבינה מה מצביספיר25/03/2021
היי ד"ר, אני בהריון שבוע 28 ועשיתי בדיקת העמסה של 100, לאחר שהבדיקה של ה50 יצא גבולית (155) בבדיקה יצא:
בצום: 82
אחרי שעה: 190
אחרי שעתיים: 113
אחרי שלוש שעות: 60
הנחו אותי להתחיל מעקב סכרת הריון, התחלתי ממש לא מזמן ואני רואה איזשהי מגמה.
אחרי שעה אני מעט גבולית ואחרי שעתיים אני כבר בערכים התחתונים אפילו...
הנחו אותי למדוד רק שעה אחרי האוכל ולהתייחס לזה מכיוון שזה הערך שלא יצא תקין בבדיקה של ה100..
אם אחרי לצרוך העניין שעה ורבע אני כבר לגמרי עומדת בערכים - זה לא זניח?
מאוד קשה לי לחשוב שעכשיו כמה חודשים אני הולכת להימנע לחלוטין מכל דבר מתוק (שהוא לא פירות ואני שונאת פירות..) ואני לא מבינה עד כמה המצב שלי הוא בעייתי / מסכן את העובר.. אני קצת מבולבלת עם כל הסיפור הזה..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לספיר
ד''ר מאיה איש שלום26/03/2021ערך הסוכר בצום בהחלט תקין, היעד הוא 140 שעה אחרי האוכל ועדיף שלא לעבור ערך זה. את לא צריכה להמנע מפחמימות פשוט לחלק אותן, להתיעץ עם דיאטנית שתבנה לך תפריט מתאים.
היעד של סוכר בצום ובין ארוחות 63-90.
אפשר גם להתחבר זמנית למד סוכר רציף (לרב באופן פרטי) שיעזור לך לראות את התגובה למזונות שונים.
גם פירות יכולים להעלות את רמת הסוכר צריך פשוט לחפש את הפחמימות שמעלות אותך פחות ולאכול אותן במידה.
כמובן שגם פעילות גופנית תורמת לירידה ברמות הסוכר
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הגברת יעילות טיפול בטרוליסיטי בת 88אתי25/03/2021
שלום רב ד"ר איש שלום,
אמי בת 88 חולת סוכרת סוג 2 שנים רבות. בשנים האחרונות טופלה בהצלחה בג'נואט.
לאחרונה - כנראה כתוצאה מנטילת פוסיד - חלה אצלה הידרדרות בתפקודי הכליות ובעקבות זאת עברה לטרג'נטה. תחת טיפול זה עלו ערכי הסוכר בצום ל-400 ורופא המשפחה המליץ על מעבר לאינסולין.
מסיבות לוגיסטיות אני מנסה לדחות ככל האפשר מעבר לאינסולין או לתרופות ממשפחת GLP-1 שמחייבות הזרקה יומית. אמי מתגוררת לבדה, לא תוכל להזריק בעצמה, אינה יכולה להגיע מדי יום למרפאה והיא אינה זכאית לטיפולי בית של קופ"ח.
ביקשתי מהרופא לאפשר לאמי לנסות טרוליסיטי. אף על פי שהיא עומדת בקריטריונים, נדרש ממני מאמץ רב לשכנע אותו לרשום לה טיפול זה. 3 ימים אחרי זריקת טרוליסיטי 0.75 מ"ג ערכי הסוכר של אמי בירידה, אך עדיין גבוהים מאוד (כ-300 בצום).
שאלותיי:
1. האם ניתן להסיק מכך שהטרוליסיטי (לפחות במינון זה) אינו מתאים?
2. האם אפשר להגביר את יעילות הטרוליסיטי על ידי הוספת טיפול פומי שאינו מטפורמין?
מודה לך מאוד על תשובתך,
אתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאתי
ד''ר מאיה איש שלום26/03/2021בסוכרים שסביב 300-400 לרב יש צורך באנסולין לעיתים אפילו לתקופה קצרה עד שהלבלב יתאושש (אם לא מדובר בסוכרת נעורים של המבוגר). ההזרקה היא פשוטה ויש גם תמיכה של אחיות מחברות התרופות השונות לאנסולין בחינם. שמגיעות הביתה ומדריכות ללא עלות ועוקבות לאחר מכן טלפונית
אנסולין טרגלודק למשל מאפשר להזריק כל 8-40 שעות עדיף כל יום אבל אם לא מסתדר באותה השעה זה לא קריטי. וגם אם היא בטעות מפספסת יום אחד ולא עברו 40 שעות זה לא יפגע באזון.
הפחתת פחמימות גם חשובה. אבל בערכי סוכר שכאלו היתי נותנת אנסולין זריקה ביום אפילו זמנית. אפשר לשלב עם הטרוליסיטי אין בעיה בכך. (אם היא סובלת מתת משקל אז חשוב שתדעי שהטרוליסיטי עלולה להוריד אותה במשקל, בממוצע כ3 קג' ואז מתאימה פחות)
בברכת בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עלייה ב TSH בת 36 לאחר לידהיעל25/03/2021
שלום! אני בת 36 ואני שבעה חודשים לאחר לידה. במהלך 2 ההריונות האחרונים ( מתוך ארבעה.)היה לי היפותירודיזם וטופלתי תרופתית במהלך ההריונות בלבד. בהריון האחרון טופלתי ביוטירוקס שלושה ימים בשבוע 100MCG וארבעה ימים 50MCG. לאחר הלידה היה מספר ימים שפספסתי לקחת ואז הפסקתי ליטול את התרופה ללא בדיקה. חודשיים לאחר הלידה 27/10: TSH- 0.46 כעת עשיתי בדיקות דם חוזרות(7 חודשים לאחר לידה). 21/3: TSH-12.13, T4-12.3 האם לדעתך יש צורך להתחיל בטיפול תרופתי? (הטווח במעבדה: TSH 0.4-4.2 ,T4- 11.5-22.7 ) תודה רבה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ליעל
ד''ר מאיה איש שלום26/03/2021TSH מעל 10 מקובל להתחיל טיפול ..אבל יתכן שהיתה איזו דלקת חולפת בבלוטה שלא הרגשת ואז הTSH יכול להשתפר מעצמו
מציעה להתיעץ עם הרופא המטפל אם להמתין או להתחיל. תמיד אפשר לנסות להפסיק בהדרגה גם אם את מתחילה טפול
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעילות גופנית וטרום סוכרת תקינות ערכיםטלי24/03/2021
הסוכר בצום אצלי 103 והa1c 5.5. מה יותר משקף טרום סוכרת? כי הערך5.5 תקין וa1 ו103 גבוה. האם ככל שאעשה יותר פעילות גופנית זה משפר יותר את איזון רמת הסוכר ומוריד אותה יותר? למשל יד הבדל בין חצי שעה ליום ל45 דק ליום? האם פעילות יכולה לחולל שינוי רציני?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לטלי
ד''ר מאיה איש שלום26/03/2021פעילות גופנית ותזונה דלת פחמימות יכולות לחולל שנוי. אם הסוכר בצום היה מוגבר תמיד אז אולי מדובר בהפרעה מולדת (MODY 2) שלא מחייבת טפול מעבר לתזונה ופעילות גופנית סדירה
לעיתים ההמוגלובין המסוכרר לא אמין אך יתכן שבאמת הסוכר בעיקר מוגבר בצום ובמהלך היום הוא תקין
אפשר לשקול מדידות סוכר מהאצבע שעה לאחר האוכל או חבור למד סוכר רציף לתקופה קצרה בכדי לראות אך לא בטוחה שהללו הכרחיים כי הסוכר בצום מוגבר במידה קלה
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
טלי28/03/2021איך מאבחנים את הסוכרת המולדת שהזכרתmody2 ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לטלי
ד''ר מאיה איש שלום30/03/2021בבדיקת רצוף של גן הגלוקוקינז. בגלל שהסוכרת מולדת אם היה בעבר ערך תקין של סוכר בצום זה לא מתאים לסוג זה של סוכרת
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זריקת אוזמפיק סוכרת 2- עליה בהמוגלוביןרני23/03/2021
שלום ד"ר
בגלל עליית המוגלובין מסוכרר מרמה של 6.8 ל7.5 הומץ לי על ידי הרופא לקחת זריקת אוזמפיק (0.25) בשילוב תרופתי של שני כדרי גלוקומין -שאלתי היא מתחיה השפעת הזריקה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לרני
ד''ר מאיה איש שלום26/03/2021התגובה היא אישית אבל פעמים רבות רואים תגובה מהר
אני אישית מתחילה ב5 קליקים שזה בערך רבע מהמנון של 0.25 וכל שבוע מעלה ב 5קליקים וכן מונעת תופעות לואי של בחילות כאבי בטן או שלשולים. אך יש מטופלים שלא סובלים מתופעות לואי במנון של 0.25. המנון הסופי הוא 1 מג'.
כמובן שגם הפחתת צריכה של פחמימות ופעילות גופנית סדירה כגון הליכה 150 דקות בשבוע ושעה בשבוע פעילות של תנגודת יתרמו לירידה ברמות הסוכר,
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוכר גבוה ללא סיבה בן 52אבי22/03/2021
שלום רב.
אני גבר בן 52.
עושה ספורט,אוכל בריא,שוקל 70ק"ג עם מודעות עצמית לכל מה שקשור לאורח חיים בריא.
המתוק היחיד שאני אוכל זה 2 קוביות שוקולד מריר בבוקר כל יום.
מאז שאני זוכר את עצמי מדד הסוכר אצלי בדם היה בין 93-100 ובדרכ כמעט תמיד בסביבות 95.
לפני חודש המדד יצא 110 וה-A1C יצא 5.4.
מן הסתם קצת הדאיגה אותי העליה במדד הסוכר ל-110 והיום לאחר חודש עשיתי שוב בדיקה חוזרת ושוב יצא בול 110.
השאלה שלי-קודם כל איך זה יכול להיות שהמדד פתאום קפץ ל-110 עם כל אורח החיים הבריא שלי?
שאלה שניה-מה אני אמור לעשות עם כרגע עם המצב הזה?
רופאת המשפחה שלי אומרת שכל עוד ה-A1C תקין(5.4)אין מה לעשות ואין לכך טיפול.האומנם???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאבי
ד''ר מאיה איש שלום26/03/2021קשה לי לתת יעוץ מקיף לנושא מבלי אנזמנזה מלאה ובדיקה גופנית.
אך האם אתם ישן בלילה? האם ישן לפחות 7 שעות? האם ישן ברצף? האם נוחר?
הפרעות שינה, שינה לא רציפה מעוט שינה או דום נשימה בשינה יכולים להביא לעלית הסוכר בצום
בנוסף מבינה שאתה לא מקבל תכשירים סטרואדלים כמשאף או ספריי לאף נכון? גם עשויים להעלות מעט את הסוכר בצום
בברכת בריאות
דר' מאיה איש שלום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

