מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- תת פעילות סמויה? בת 40רביד17/05/2021
שלום ד"ר,
שמי רביד, בת 40 מחיפה.
במשך תקופה ארוכה מאוד אני מנסה לרדת במשקל. למרות הקפדה יתרה ודקדקנית על תזונה בריאה, מאוזנת ונכונה, אין ירידה מתאימה במשקל.
הירידה מאוד מינורית, אם בכלל, ואין שם יחס ישר בין מה שאני אוכלת לתוצאה על המשקל ולפעמים אפילו יש עליה של קילו שלם.
עברתי בדיקת דיכוי דקסתמזון שיצאה תקינה (<27.4). ופרופיל הורמונלי ובדיקת TSH שיצא תקין למעט ויטמין די נמוך (35).
קראתי באינטרנט שיש מצב של תת פעילות סמויה של בלוטת התריס ולמרבה הפתעתי תסמינים רבים מתאימים למה שאני מרגישה ביומיום.
יש לציין שמעולם לא היתה לי בעיה לרדת במשקל ובעבר אף ירדתי כ-35 ק"ג בדיאטה מאוזנת.
האם יתכן ומדובר בתת פעילות סמויה?
מה לדעתך אני צריכה לעשות?
תודה רבה מקרב לב,
רביד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לרביד
ד''ר מאיה איש שלום19/05/2021בעקרון אם TSH וFT4 תקינים לא סביר שיש הפרעה בפעילות בלוטת התריס
בעקרון עודף משקל/השמנה היא מחלה מה שקורה שעם כל דיאטה יורד קצב חלוף החומרים ולא עולה למרות העליה במשקל ולכן קשה יותר לרדת במשקל עם כל דיאטה נוספת. מאוד חשובהכ לכן הפעילות הגופנית בעיקר תנגודת שמסייעת בבנית מסת שריר והעלאת חלוף החומרים .
בעקרון המוח שואף להגיע למשקל הקודם "הגבוה" שהיה בו ולכן הוא מוריד חלוף חומרים ומעלה הורמוני רעב ולכן הרבה פעמים קשה לשמר ירידה במשקל
אם יש הצדקה רפואית אפשר לשקול תרופות אך יש לזכור שיש לקחת אותן לאורך זמן. הן משנות את נקודת האיזון למשקל בהיפתולמוס במח אך משפיעות כל עוד הן נלקחות
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גינקו בילובה וג'נואט סכרת סוג 2אביטל17/05/2021
שלום רב,
לאמא שלי יש סוכרת סוג 2
והיא לוקחת תרופות לאיזון סוכרת כגון ג'נואט. לאחרונה התחיל אצלה טינטון וחשבנו שעקב רמות לא נורמליות של סוכר ואינסטלין, גינקו בילובה יעזור לה עם הטינטון בכך שיסדיר את זרימת הדם. הבנתי מהאינטרנט שאסור לתת גינקו בילובה עם ג'נואט. האם זה נכון? האם זה יכול לגרום לבעיות משמעותיות? היא לוקחת קפסולה אחת ביום. תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאביטל
ד''ר מאיה איש שלום17/05/2021בתור רופאה מערבית אין לי ידע מספק בצמחים. גם לגבי צמחים פעמים רבות חסר מידע לגבי יעילות ובטיחות לאורך זמן. המחקרים לרב קצרים. לצורך כך יש להתיעץ עם הרבליסט או רופא סיני. בעקרון ממה שבדקתי מחקר גדול שניתח תוצאות לגבי 1543 איש ממחקרים שונים (מטהאנליזה) לא הראה יעילות ברורה של ג'ינקו בילובה במקרים של טיניטוס. לא מצאתי אינטראקציה עם ג'נואט אך שוב זה לא התחום שלי ואין לי גישה לאתרים בנושא צמחים. כן מצאתי שהצמח יכול להביא בעליה לנטיה לדמם לשים לב במי שמקבל אספירין או עם נטיה לדמם
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בנוגע לליבידו לא קייםנדב16/05/2021
שלום דר' מאיה,
בהמשך לשאלותיי מלפני כמה שבועות פה -
תזכורת: בן 33, ברקע דום נשימה בשינה מזה כ-12 שנה ואוסטיאופורוזיס שאובחנה לפני שנה.
בחודשים האחרונים נעדר כמעט כל חשק מיני וזקפות (אין זקפות אקראיות, אין זקפות בוקר וכולי).
אפשר לומר שהחשק "מצטבר" במהלך חודש, או אז אני מאונן וגומר - עד שעובר עוד חודש. מעבר לזה פשוט אין לי חשק וניתן לומר שאני די אימפוטנט, משום שגם כשאני נמשך - גופי לא.
לציין שאין דיכאון, למעט ההשפעה המדכאת של אי-תפקוד מיני.
אין לי גם שום תסביכים מיניים, באמת שהכל בסדר ואין לי שום חרדת ביצוע או משהו כזה.
בדיקות מלפני 3 שבועות -
TESTOSTERONE- TOTAL 13.07 nmol/L
SHBG 34.00 nmol/L
FREE ANDROGEN INDEX 38.4%
אני לא מסוגל לנהל קשר זוגי כך, משום שאני פשוט לא מתפקד. אני בודד מאוד וכל המצב הזה פשוט עושה חשק למות.
אשמח לעצתך האופרטיבית. מה היית עושה במקומי? האם את ממליצה לבוא לייעוץ אצלך? האם היית ממליצה לנסות טיפול בקלומיפן?
בבקשה, אני אובד עצות.
אודה מאוד לעזרתך הדחופה
תודה
נדב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה לנדב
ד``ר מאיה איש שלום17/05/2021הערכים שציינת תקינים היתי שוקלת בדיקה של BIOAVAILABLE TESTOSTERONE שנעשית באנדוקרינולוגיה באיכילוב ונותנת אומדן טוב יותר לרמת הטסטוסטרון החופשית.
יתכן שיש גם אלמנט נפשי מעין מעגל קסמים שאפילו מספר פעמים של פגיעה בחשק ותפקוד הביאו לחרדה וחושק חסר מהעניין ואז החמירו את הירידה בחשק ובתפקוד ואז הטיפול הוא יותר נפשי. או אפילו מעכבי PDE5 כגון סיאליס/ויאגרה זמנית רק להתגבר על האלמנט של "חרדת הביצוע" אם קיימת.
אבל היתי בהחלט חוזרת על רמת טסטוסטרון וגם בודקת BIOAVAILABLE TESTOSTERONE. מבינה רמות LH FSH פרולקטין היו תקינות
וכן שוללת סיבות אחרות שיכולות לפגוע בתפקוד המיני כגון עשון.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך-ליבידו לא קיים
נדב17/05/2021שלום ותודה על תגובתך,
1. האם ניתן לבצע את הבדיקה שהמלצת ללא הפנייה באיכילוב?
אני מעוניין להגיע אלייך לייעוץ כשהבדיקה בידי.
2. בחיי שאין אלמנט נפשי ואין שום חרדת ביצוע. כשיש חשק אני מבצע ומבצע היטב - הצרה היא שאין חשק.
גם מסת השריר והעצם שלי הדרדרה לתהומות.
3. ניסיתי סיאליס. חוץ מכאבי ראש בלתי נסבלים זה אכן העלה את מספר הזקפות, אבל בלי חשק. כך שזה חסר משמעות. אגב, להכריח את עצמך לשפוך כשאין לך באמת חשק זה אקט נוראי.
אין לי בעיה בזקפות, זרימת הדם תקינה וכולי - יש לי בעיה בליבידו.
4. טסטוסטרון טוטאל ו-SHBG נבדקו ממש לא מזמן.
לגבי השאר, יש בדיקה מאוקטובר 2020 -
LH 1.5 IU/L
FSH 3.6 IU/L
PROLACTIN 343 mIU/L
לא מעשן, לא שמן, אוכל היטב (בשר, ביצים, פירות וירקות, נמנע מסויה וכולי). משער שזה הכל קשור בבעיית השינה, אלא שזו בינתיים לא נפתרת ואני כבר הפכתי אימפוטנט.
אגב, מבקש להסב תשומת לבך לעניין פשוט -
גבולות המינימום-מקסימום של הטסטוסטרון (הן חופשי והן טוטאל) פעם היו משהו כמו 13-33 (אני זוכר כי נבדקתי בקופ"ח לפני מספר שנים לעניין).
הגבולות הללו נדחקו מטה *אך ורק* בשל שיקולים כלכליים של הביטוחים הפרטיים האמריקאיים (שנאלצים לממן TRT בהנתן רמות טסטוסטרון לא תקינות) ולחץ שהם הפעילו על ה-FDA וארגונים המקצועיים.
לצערי הגבולות הללו אומצו בארץ, וכך טסטוסטרון טוטאל של 13.07 היא לכאורה תקינה ואפילו "ממוצעת" - אלא שהיא לא. ודאי לא בבן 33.
ממך למדתי אודות קלומיפן ציטראט - שהייתי שמח לנסות, אם זה בסדר מבחינתך (מתכוון להגיע לייעוץ).
השאלה היא האם בהנתן הנ"ל זה כך?
תודה רבה
נדב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבנוסף
נדב17/05/2021אם יש טלפון שאוכל להתקשר אלייך טרם אני מגיע לייעוץ אצלך (אני גר בצפון) - אשמח.
גם כדי לעשות את בדיקות הדם הנדרשות וגם כדי לודא שאיני מגיע לשוא.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לנדב
ד''ר מאיה איש שלום17/05/2021בעקרון המחקרים שקבעו חסר טסטוסטרון היו מחקרים גדולים בארהב על אוכלוסיות בריאות והם לא קשורים לעלות תועלת ככל הידוע לי. בארץ השתנה הASSAY למדידה ולכן הנורמה ירדה כי שיטת המדידה השתנה. באיכילוב השיטה לא השתנה אז באמת כדאי לבדוק טסטוסטרון וbioavailable testosterone. אתה יכול לבקש שרופא המשפחה יכתוב לך על דף זה יספיק כהפניה בכל מקרה הבדיקה פרטית אלא אם אתה חבר בקופת חולים מאוחדת ועלותה כ250 שח.
אם הכל תקין אני בדרכ לא מטפלת. מבינה שאתה שולל אלמנט נפשי אבל העלאת הטסטוסטרון אם הרמה תקינה לחלוטין (צריך לפחות 3 בדיקות)יכולה להביא לנזק - עליה בהמטוקריט, עליה בצמיגות הדם,נטיה לקרשתיות יתר .
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
נדב17/05/2021תודה על תשובתך,
1. 3 בדיקות - ז"א 3 גיחות נפרדות מהצפון לתל אביב ולהיות במעבדה ב-7:30?
2. ההמטוקריט על 45%.
APTT-sec 31.2 Sec
ממילא לוקח לדם שלי כמעט יותר מדי זמן להקרש...
כדי שלא אעשה את הבדיקות בתל אביב לחינם ואגיע אלייך לחינם וכולי - האם במצב גבולי ישנו סיכוי שתסכימי לרשום קלומיפן?
תוך ביצוע מעכב קבוע של קרישה והמטוקריט (ככל שארגיש שזה עוזר לתפקוד המיני, כמובן)?
האם מכתב מסקסולוג שאומר שמבחינתו הכל בסדר יסייע?
טסטוסטרון טוטאל 13 לא יכול להיות תקין... זה לא הגיוני... לא נראה לי שיש גברים עם הרמה הזו שמתפקדים מינית היטב.
אני באמת אובד עצות, מצטער
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום נדב
אודי17/05/2021איני מחליף את הד'ר אלא מוסיף מה שלענ'ד נראה כצופה מן הצד
ראה הבדיקות שאתה מציין הן סבירות תזונתך טובה ושאר מרכיבי חייך המנטליים הינם טובים כדבריך אז למעשה נשארנו עם בעייתך הכרונית שהיא הפרעות שינה קשות
הבט ללא מזון אדם יכול לחיות כחודש ואז למות
ללא מים מספר ימים ואז למות
ללא שינה אין חיים כלל וכלל
השינה הינה חיונית לאדם מכ'כ הרבה בחינות שאם נפרט לא נצליח אפילו לעמוד על מקצתן...
אתה צריך לרכז את כל כוחותיך רצונותיך ומשאביך בתחום השינה ולאו דווקא בעניין ההורמונים...
שינה עמוקה עריבה ומספק תמלא את גופך ונפשך בויטליות ואהבת החיים על כל צורותיהם...
א.גש למעבדת שינה
ב.גש לפסיכיאטר מנוסה שיטפל תרופתית וגם פסיכותרפית להוציא אותך ממעגל הקסמים במרושע שנקלעת אליו
לפעמים אנו לא ישנים טוב בלילה ויום המחרת נראה פשוט נורא כבד ולאה חסר חן ומעוף...
אבל מתקנים זאת לילה הבא
אצלך זה כרוני לכן לא פלא שייצרך במיני כבוי
לענ'ד את יורה לכיוון הלא נכון טסטוסטרון לא יביא מזור לבעייתך
בהצלחה גבר מבין את הכאב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לאודי
נדב17/05/2021השפעתן השלילית של בעיות השינה על הליבידו אינה אלא בשל הפגיעה ההורמונלית לה הן מביאות.
בשלב זה אין מזור בטווח הקרוב לבעיות השינה שלי והזוגיות שלי על סף התחסלות בשל אי תפקודי המיני, אשכיי קטנו מאוד.
רק טיפול שכזה בקלומיפן יעזור לי בשלב זה.
הרמות ה"נורמטיביות" הללו הן בלוף.
לפני כשנה ארגון רופאי המשפחה האמריקאי הוציא הצהרה לפיה "טיפול בטסטוסטרון בגברים עם תת-טסטוסטרון אינו יעיל" - בדיחה עצובה שרק מלמדת אותך על גודל השחיתות בנושא הזה.
ובישראל מאמצים בעיניים עצומות את ההמלצות של האמריקאיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתנסה לשנות פאזה אחי
אודי18/05/2021אני מכיר אישית אנשים עם טסטוסטרון סביר ועם תאוה מינית מכאן ועד להודעה חדשה...
נכנסת ללופ אתה משוכנע שטסטוסטרון יביא מזור לצרותיך.ולא היא
א.עם רמות כאלו של טסטוסטרון אין רופא שירשום לך תוספת
ב.תיסוף שלא לצורך עלול לעודד ממאירויות קרישיות יתר פגיעה בפוריות ודיכוי אנדוגני של הפרשתו הטבעית
ג.לו היה כדבריך מתן ההורמון לבני 80/90 היה הופך אותם לפעילים מינית? ברור שלא
הטסטוסטרון הינו הורמון חשוב ביותר ברם לא הכל נופל וקם עליו
תנסה לצאת מהסרט שאתה מכריח את עצמך לצפות בו
תן צ'אנס לתובנה אחרת
מה יש לך להפסיד?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה לאודי #2
נדב18/05/2021לא אליך פניתי ואל עצתך ביקשתי, אתה לא רופא, אין לך השכלה מסודרת בנושא או נסיון עם מטופלים, תוצאות המעבדה שלהם מול מה שקורה בפועל, מעקב וכולי.
התגובה הזו מצדך כ"כ יהירה וחצופה ומתבססת על בורות.
הפנייה היתה לרופאה ואני מבקש ממך להפסיק להגיב לשרשור הזה ולהסיט את הנושא.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתנוח גבר
אודי18/05/2021יש לי תואר ראשון בביוטכנולוגיה ותואר שני בביולוגיה מולקולרית (אוניברסיטת סידני והטכניון בחיפה)
אני אתלט שעוסק בפיתוח גוף כמו גם דאן 3 בדניס הישרדות בן 37 אבא לשלושה ילדים
אבי הוא רופא פסיכיאטר ומרצה באוניברסיטת תל-אביב
לא שכל זה מקנה לי את
הסמכות לטפל במישהו אבל הואיל והאתר כאן הוא פורום לכן הפורמט מציע גם לפוקדים אותו להשתתף
מאחר שחייך רווים יסורים אני לא עולה נגדך להתקפה למרות שמטבעי לעולם איני נשאר חייב לאף אחד לעולם ובשום תנאי
לכנות אותי בור במדע ורפואה תזונה וספורט יכול להגיד רק אדם שאינו מכיר אותי ואכן אינך מכיר
מאחר שאני מבין דבר או שניים ברפואה ובספרות המדעית מחקרית ודואג גם כל הזמן להתעדכן בארץ ומעבר לים אתה תיווכח שלא יארך זמן ותראה במו עיניך שהצדק איתי
מאחל לך רפואה שלמה
ומזור לכל צרותיך
אבל ד'ר איש שלום היא לא הכתובת הגם שתגיע אליה אישית אקספרס על ענן
נ.ב חבריי הקרובים ביותר לוקחים סייקלים של TNT GH לשיפור ביצועים וחזות גופנית מרשימה
שניים מהם איבדו לנצח את היכולת להזריע אישה
וכולם סובלים מהפרעות התנהגות קשות לעיתים
מקוה שלא לזה את מכוון גם גם ככה נפשך סוערת די והותר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכל הכבוד לך
נדב18/05/2021תפתח שרשור נפרד אם בא לך.
אל תתערב בשיחה אישית שאינה שלך רק משום שיש בה אלמנט פומבי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבריאות
אודי18/05/2021השיחה כאן לעולם אינה יכולה להיות "אישית" כשהיא מתנהלת ב"פורום"
אוקסימורון...
עכ'פ לא אטרידך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לנדב
ד''ר מאיה איש שלום19/05/2021בעקרון הערך כן בנורמה. לא חייבות להיות 3 בדיקות בתל אביב. אלא אחת בתל אביב צריך הפניה ואפשרי מרופא המשפחה פשוט על דף שהוא מפנה אותך הבדיקה במילא פרטית..
ועוד 2 בדיקות בקופה של טסטוסטרון כללי וחופשי אם ניתן לפחות אחת מהן (כבר בצעת)
אין טעם במעקב אחר תפקודי קרישה זה לא מסייע באיתור הקרשתיות כי היא קשורה לעליה בצמיגות הדם ולא לקצור זמן הקרישה, כן עוקבים אחר ספירת הדם המטוקריט אבל אם הרמה תקינה כולל טסטוסטרון חופשי אני לא מטפלת כי אין התויה וזה בהחלט יכול להביא לנזק
קלומיפן לא אמור לפגוע ביצור זרע בנגוד לטסטוסטרון אבל עדין יכול להביא לרמות סופרפיזיוליגיות שזה בעיתי ועלול להזיק
מציעה לראות את הבדיקות החוזרות ואז להחליט.
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשכון
נדב20/05/2021תודה רבה דוקטור מאיה
אז אם אני מבין נכון אותך, מה שאת אומרת זה כך -
1. בדיקת של bioavailable testosterone באיכילוב
2. בדיקה נוספת של טסטוסטרון טוטאל+shbg (ממנה נגזר אינדקס אנדרוגן חופשי) בקופה"ח
3. אם התוצאות מתחת לנורמות/ממש בקצה הנמוך של הסקאלה - להגיע אלייך לייעוץ ואז באמת ייתכן מקום לטיפול בקלומיפן
הבנתי נכון?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לנדב
ד''ר מאיה איש שלום21/05/2021אכן בדיוק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוסף של זרחן בבית המרקחתניב נחום16/05/2021
האם יש תוסף של זרחן בבית מרקחת? אני שוקל 100 קילו מטר 1.80 פשוט אם אני לא יאכל מאכלים אם זרחן היה לי חוסר. ויש לי עודף משקל אז אני לא יכול לאכול זרחן מה עושים? האם אפשר לתת לי תוסף של זרחן? יש לי ניסיונות מבדיקות דם קודמות של זרחן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא רלוונטי
ניב נחום17/05/2021מצאתי שב ירקות יש זרחן ואני לא צריך תוסף
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנשור אדוונס יוטירוקס וT3ג.15/05/2021
שלום ד"ר, אני אמורה לעלות במשקל ובהנחיית דיאטנית לשתות אנשור. רציתי אנשור אדוונס כי יש בו רמת חלבון גבוהה והוא מומלץ להעלאת מסת שריר לפי מה שכתוב, אבל אני רואה שיש בו HMB, ו- ל-קרניטין. קראתי של-קרניטין יכול להפריע לתרופות של בלוטת התריס (אני מקבלת יוטירוקס ו T3). האם מותר או אסור לי לשתות את זה? (לא מדובר על חד פעמי, אלא תקופה כחלק מתפריט עליה במשקל). תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לג'
ד''ר מאיה איש שלום15/05/2021לא צריכה להיות בעיה באנשור פלוס אדבנס יש רק 40 מג' קרניטין בכל משקה. בכדי להשפיע על התגובה להורמני תריס יש צורך ב3000-4000 מג' ליום כך שאת רחוקה מהמנון הזה ולא נשמע שיש סיבה לדאגה
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זמני פעילות גופנית וטרום סוכרתשירי12/05/2021
הצום אצלי בצום 104 a1c 5.5.. התחלתי פעילות גופנית 45 דק ליום אירובי פלוס תנגודת אבל אני עושה זאת בבקרים. ראיתי בשאלה אחרת בפורום שהמלצת כאשר הסוכר בצום גבוה על פעילןת גופנית בערב .האם פעילות בבוקר לא תשפיע על הערכים בצום? האם כדאי להעביר את הפעילות לערב או לחילופין האם פעילות בת 20 דק (נוסף ל45 בבוקר )בערב תיתן אותו אפקט? והאם ערב הכוונה לפני השינה או ערב מוקדם כמו שעה 7.תודה רבה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשירי
ד''ר מאיה איש שלום14/05/2021בעקרון ההשפעה של פעילות ארובית יכולה להשפיע עד 48 שעות. אבל אצל אנשים עם תנגודת לאנסולין לפעמים ההשפעה קצרה יותר.
בהחלט אפשר לנסות להוסיף פעילות גופנית בערב, בכל שעה שנוחה, וכן חשובה שינה של 7 שעות רצופה. שינה לא רצופה, דום נשימה בשינה או מחסור בשינה מעלים את רמת הסוכר בצום. בנוסף להשתדל לא להעמיס בפחמימות פשוטות בערב כגון מתיקה, מיצים פירות יתר מאחד, פסטה אורז בכמות גדולה לחם לבן פיתה לבנה וכו.
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רמות tsh גבוהות - תהייה בן 40מתעניין11/05/2021
שלום
אני מצרף גרף עם תוצאות בדיקות של tsh בשנים האחרונות. ערכי ה-t4 ו-t3 היו תקינים כאשר נבדקו. רופאת המשפחה ממליצה לא לטפל אך אני תוהה האם ישנה אפשרות שאפילו חריגות מעין אלה משפיעות על מצב רוח, עייפות וכו'. אני בן 40, בריא ובכושר טוב אך סובל ומאובחן עם דיסתמיה ולוקח מזה מספר שנים ולבוטרין ורסיטל.
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למתעניין
ד''ר מאיה איש שלום12/05/2021בהחלט ערכים שכאלו עם FT4 FT3 תקינים לא אמורים לגרום לתסמינים אני נוטה להסכים עם רופאתך
אפשר לחפש סיבות אחרות למרות שלא תמיד מוצאים (חסר ברזל, חסר B12, אנמיה הפרעות אלקטרולטריות, חסר בקורטיזול או בטסטוסטרון שלאחרונים יש תסמינים נוספים מעבר למה שתארת)
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קדם סכרת - מעוניין לדעת יותר מידעדניאל11/05/2021
דוקטור שלום,
למעשה מאז ומעולם יש לי רמת סוכר גבוהה כשאני הולך לעשות בדיקת דם.
חשוב לציין שאני עושה ספורט כארבע פעמים בשבוע, שוקל 71 גובה 1.78.
שנה שעברה יצא לי כמות שיא של סוכר גלוקוז - 119 וכתוצאה מכך עשיתי העמסת סוכר שם יצא תקין לגמריי 94.
הA1C שלי נע בין 4.8-5 (עכשיו יצא 5) ובבדיקת הסוכר האחרונה שעשיתי יצא לי 107.
חשוב לי לציין שלאחר שיצא לי מספר גבוהה שנה שעברה קניתי מד סוכר ואני בודק מס' פעמים בחודש את רמת הסוכר שלי.
מעולם לא עברתי את ה100 בבדיקת הבוקר ואף עשיתי לפני הבדיקה האחרונה ויצא לי סביב ה94 בבדיקה הביתית.
השאלות שלי הן כאלה:
האם אני צריך לדאוג מכך שבאופן עקבי הבדיקות דם במכבי מראות סוכר גבוהה?
האם יש מצב שהסוכר עולה כתוצאה מהפחד שלי ממחטים?
האם יש קשר בין העישון לסוכר הגבוהה בבקרים (מעשן 2-3 סיגריות ביום)
האם שומן בטני וכללי אחוזי שומן גבוהים בגוף קשורים לרמת הסוכר?
תודה רבה,
דניאל :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לדניאל
ד''ר מאיה איש שלום11/05/2021בהחלט סטרס מבדיקת הדם יכול להביא לעליה ברמות הסוכר
ההמוגלובין המסוכרר לגמרי תקין ואם הוא מהימן אז זה באמת מרמז שהסוכר בצום במעבדה אולי לא אמין
אם אתה רוצה לדעת בודאות אולי כדאי להתחבר למד סוכר רציף באופן פרטי חד פעמית ולראות טוב יותר את ערכי הסוכר לאורך היממה
השמנה בטנית יכולה להביא לעליה של ערכי הסוכר בצום או לטרום סוכרת.
פעילות גופנית בערב יכולה לסייע להוריד את רמות הסוכר בצום
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרולקטין תוצאות עם קפיצה- האם תקין?devora11/05/2021
דר' שלום
עשיתי בדיקה של פרולקטין וקיבלתי תוצאות עם קפיצה בין שעה לשעה
בזמן 0: 1335
בזמן 60: 940
בזמן 90: 893
בזמן 120: 789
מציינת שהבדיקה לאחר 3 שעות ערנות, וללא הזרקת חומר כלשהו
רציתי לדעת מה זה אומר , האם זה תקין
אשמח ממש למענה תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לדבורה
ד''ר מאיה איש שלום11/05/2021מקוה שהתחלת לפחות שעתיים אחרי יקיצה
הירידה היא סימן טוב אבל עדין לא ירד לתקין
אם המחזור סדיר היתי בודקת מאקרופרולקטין (הפרעה מעבדתית)
אם המחזור לא סדיר/חלב מהשדיים היתי ממשיכה המשך ברור אצל אנדוקרינולוג/ית
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרולקטין תוצאות עם קפיצה
Devora12/05/2021עשיתי שלוש שעות אחרי יקיצה
אין הפרשת חלב
המחזור בערך 36/40/ 43 ימים
זה סדיר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לדבורה
ד``ר מאיה איש שלום12/05/2021מחזור תקין על 25-35 יום. היתי ממשיכה ברור עם אנדוקרינולוג.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרולקטין תוצאות עם קפיצה
devora15/05/2021קודם כל תודה רבה על המענה
יש סיבה מסוימת למה זה בירידה עם הבדיקות ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לדבורה
ד''ר מאיה איש שלום15/05/2021מושפע מסטרס. לכן במצב מנוחה ורגיעה במרחק מהדקירה הראשונית יכול לרדת
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרולקטין תוצאות עם קפיצה
Devora20/05/2021דר שלום!
קודם כל תודה על המענה
קיבלתי הפניה ל MRI, אבל התור רק בעוד חודשיים וחצי
לפני כחודש התחילו לי כאבי ראש שמפריעים לי בתפקוד וגורמים לחוסר ריכוז , ניסיתי כדור של arcoxia אבל גרם לבחילה אז הפסקתי.
הבנתי שהכאב ראש יכול לנבוע מהפרולקטין, יש דרך להעביר או למנוע כאב ראש כזה ?
תודה רבה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לדבורה
ד''ר מאיה איש שלום20/05/2021הטיפול התרופתי להורדת פרולקטין אמור לסייע
האם יש הפרעות ראיה? האם נבדקו שאר צירי ההיפופיזה?
ממליצה להתיעץ גם עם האנדוקרינולוג המטפל אולי יתחיל את הטפול התרופתי טרם ההדמיה זו אפשרות.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרולקטין תוצאות עם קפיצה
Devora20/05/2021לפעמיים יש טשטוש קצת אבל יכול להיות כי אני רוב היום מול מחשב,
חוץ מבדיקות דם לא עשיתי עוד בדיקות
ויש משהו ספציפי שגורם להחמרת הכאב? כי הכאב ראש הוא לא במשך כל היום, אבל כמעט כל יום יש כמה שעות, בד"כ הולך ובא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לדבורה
ד''ר מאיה איש שלום21/05/2021הורדת רמות הפרולקטין תרופתית אמורה לשפר את כאבי הראש
לא מכירה טפול אחר בנתיים
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תזונה לקויה בילדים בני 7 ו-9דן09/05/2021
לדר שלום
הילדים שלי בני 7 ו 9 כמעט ולא אוכלים פירות וירקות. מצד שני מרבים לאכול פחמימות וממתקים.
יש פה סיכון חלילה לסוכרת או מחלות אחרות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה לדן
ד``ר מאיה איש שלום11/05/2021בהחלט אכילה שכזאת יכולה להעלות את הסכון לעודף משקל ולסוכרת.
אני חושבת שפשוט צריך לנסות להגביל את המתיקה אולי כקנוח בסיום ארוחה בריאה
מיצים למשל להשתדל שלא להכניס כי זה המון סוכר ..
אפשר להציע בין הארוחות פירות/ירקות אם זה מה שיהיה חתוך וזמין אולי יאכלו
וכמובן לצמצם זמן מסך כמה שניתן ולהציע פעילות גופנית מהנה
זה אתגר לא פשוט שכולם מתמודדים איתו
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה. שאלה נוספת
דן12/05/2021בהנחה שהאופציה הראשונה לא כל כל ישימה, איך אפשר לעקוב אחר הסיכון לסוכרת?
חשבתי על מד סוכר אבל לא נעים בגלל הדקירה.
אם נלך על בדיקת סוכר לילדים בבדיקת דם רגילה, כל כמה זמן מומלץ להבדק?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לדן
ד''ר מאיה איש שלום14/05/2021אני חושבת שכן אפשר לשנות הרגלי תזונה לילדים להכניס פחות מתיקה הביתה להתיעץ עם דיאטנית דיאטנית ילדים שבטח יהיו לה רעיונות יצירתיים.
בדיקות הדם יגלו רק כשכבר תהיה בעיה של טרום סוכרת וזה חלב
עדיף למנוע
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- Tsh , t3 ו t4 ירידה ברמות ופתרוןנופר07/05/2021
שלום מאיה,
בבדיקות שערכתי לאחרונה נמצא כי: Tsh בירידה, t3 וt4 בירידה
לפני כחודשיים הtsh היה 3.26 ועכשיו הוא 2.19
T3 היה 3.86 ועכשיו 3.68,
T4 היה 11.04 ועכשיו 10.72
(בשנים האחרונות יש מגמת ירידה עקבית ברמות t3 ו t4)
מה זה אומר? האם שיקול הרופא במקרה כזה יהיה מתן לבותרוקסין?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה לנופר
ד``ר מאיה איש שלום09/05/2021בעקרון עד 10% שונות בתוצאה זו שגיאה אפשרית בין בדיקה לבדיקה וכנראה לא הבדל משמעותי
צריך להתרשם קלינית אך לרב בערכים שכאלו לא מטפלים אלא אם ירדו עוד
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי מחלת גרייבס תופעות לחץורד06/05/2021
הובחנה אצלי מחלת גרייבס והתחלתי לפני שבוע לבלוע מרקפיזול 20 מ"ג ליום. ירדתי הרבה במשקל . מרגישה כאילו שיש לי היפראקטיביות. לחץ כל הזמן . חוסר שקט נפשי. האם זה יכול להיות כתוצאה מהמחלה הזו ? כמה זמן עד שארגיש שיפור? והאם תופעות הלחץ האלה שאני מרגישה יכולים להעלם . מודה לך אל התשובה המהירה. ורד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה לורד
ד``ר מאיה איש שלום06/05/2021בהחלט מה שאת מתארת יכול להיות קשור למחלת גרייבס. אפשר לשקול תוספת חוסמי בטא אם אין לך אסטמה (כגון דרלין נורמיטן ) שיכולים לשפר את אלמנט החרדה.
הטפול בהחלט אמור לעזור התגובה היא אישית תלוי גם עד כמה משמעותית פעילות היתר לרב תוך שבוע עד שלושה שבועות צפוי שיפור
תרגישי טוב
חשוב לדעת שאם יש חום חלילה או כאב גרון כדאי להפסיק את המרפטקיזול ולבדוק את ספירת הדם לוודא שאין דכוי של מח העצם זו תופעה נדירה בשכיחות של 6/1000
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם יש לי בעיה או שהכל בסדרנוקי06/05/2021
אני בת 34, משקל תקין על הגבול הנמוך של הנורמה. ילדתי פעמיים. בשני ההריונות הסוכר בצום יורד מאד 72-83. העמסת סוכר 50 הריון 1 = 101. העמסת סוכר 50 הריון 2 = 138 (הרופא לא שלח ל100 כי המשקל שלי תקין וילדתי משקל של 2820 גרם). בלידה השניה התינוקת שקלה 3000 גרם. ללא סיבוכים, ללא יל"ד.
מה שמטריד אותי זה שמאז ומתמיד הסוכר שלי בצום גבוהה. 90-92. זה לא משתנה כבר שנים, לכן לא ייחסתי לזה הרבה חשיבות. באופן כללי אני אוכלת בריא ולא מגזימה עם שטויות. פעילות גופנית, אוהבת מאד, אבל לצערי זה בא בתקופות.
יש ממה לדאוג?
אמא שלי עם סוכר תקין בת 60. ולסבתא מצד אמא הייתה סוכרת והיא נפטרה מסיבוכיה.
אז זה קצת מלחיץ אותי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה לנוקי
ד``ר מאיה איש שלום07/05/2021האם נבדק המוגלובין מסוכרר כי הוא נותן אומדן לממוצע ערכי הסוכר ב-3 חודשים האחרונים. בעקרון הערכים בצום שציינת תקינים הבעיה שאצל נשים הרבה פעמים העליה ברמות הסוכר היא אחרי האוכל ולכן לא משתקפת בסוכר בצום אך כן בהמוגלובין המסוכרר
אם גם הוא תקין אז אין סיבה לדאגה
ואם את מקפידה על תזונה בריאה ולא עתירה בפחמימות תוספת של פעילות גופנית סדירה תמנע את הסיכון לסוכרת במעל 50%
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות 17 הידרוקסיפרוגרסטרון ופרולקטין גבוהdevora05/05/2021
האם פרולקטין גבהה לא מטופל זה מסוכן? (סביבות ה 1300 -1000 ביחדות של MLU/L)
הורמון 17 HPO בזמן 0 : 7.11 ובזמן 60: 13.6(ביחידות של NMOL/L ) (מצינת שלאחר זמן 0 הזריקו לי ACTH למבחן קורטיזול)
הבדיקה נעשתה ביום 5 למחזור
אשמח ממש למענה
תודה רבה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לדבורה
ד''ר מאיה איש שלום05/05/2021האם הפרולקטין נעשה שעתיים שלוש אחרי יקיצה? האם את נוטלת גלולות או תרופות שמשפיעות על מצב הרוח? הללו יכולים להשפיע על רמות הפרולקטין. חשוב לבצע לפחות שעתיים אחרי יקיצה. הרמה שציינת לא מסוכנת אך כן כדאי לשקול המשך ברור.
מבחן הסנקטן שציינת תקין.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות 17 הידרוקסיפרוגרסטרון ופרולקטין
Devora05/05/2021כן בצעתי 3 שעות אחרי יקיצה ואני לא נוטלת גלולות
יש השלכות לחוסר טיפול?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לדבורה
ד''ר מאיה איש שלום06/05/2021אם המחזור סדיר אז צריך לשלול הפרעה מעבדתית כמו מאקרופרולקטין
אם המחזור לא סדיר אז צריך לשקול המשך ברור ואפשרות של טפול תרופתי
בכל מקרה לא משהו מסוכן אבל כן כדאי לטפל אם המחזור לא סדיר.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות 17 הידרוקסיפרוגרסטרון ופרולקטין
Debora07/05/2021קודם כל תודה רבה על המענה
המחזור לא סדיר
ולאחורנה יש לי כאבי ראש , ראיתי שזה יכול להיות קשור
וגם המידה במשקפיים עלתה אבל יש מצב כי אני הרבה מול המחשב
אני ילך לאנדו לבדוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם fsh גבוה? בדיקות הורמונליותיוחאי05/05/2021
היי עשיתי בדיקות הורמונליות ויצאו לי פרולקטין-173 LH-5.7 FSH-14.1 טסטוסטרון- 23.8 יש לציין שהאנדו שלח אותי לאותן בדיקות בהפרש חודש ובחודש שעבר הערכים יצאו קרובים LH-6.3 FSH-13.8 טסט-21.9 מה שמדאיג אותי זה ה fsh שעל אף שנמצא בטווח התקין של קופות החולים של עד 18 ממה שקראתי הבנתי שהטווח האמיתי צריך להיות מתחת ל12. יש מקום לדאגה? אפשר לעשות ,אם צריך, משהו? כמובן שיש לי תור לאנדו אבל יש חודש ורציתי לשאול פה גם אם יש דחיפות לבקש תור דחוף. תודה !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ליוחאי
ד''ר מאיה איש שלום05/05/2021לא חושבת שיש דחיפות. מהו טווח הנורמה של טסטוסטרון במעבדה שבצעת? מה היתה הסיבה לבצוע הבדיקות?
הפרולקטין תקין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
יוחאי05/05/2021תודה
הטווח של טסטוסטרון במעבדה הוא 6.5-24
הסיבה היא עייפות, ירידה בביצועים בזמן פעילות גופנית וירידה בזקפה..
תוצאות הבדיקות נעשו לאחר מנוחה של יומיים מאימונים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה ליוחאי
ד''ר מאיה איש שלום07/05/2021היתי חוזרת על הבדיקה כולל בדיקת טסטוסטרון חופשי
וגם FSH וLH חשוב לבצע את הבדיקה בבוקר ולא צהרים.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

