מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- תוצאה טסטוסטרון בדם- בדיקת תקינותנחום10/02/2021
התוצאה היא תוצאה15.06 nmol/L האם תקין?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לנחום
ד''ר מאיה איש שלום10/02/2021נחשב בטווח התקין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטסטוסטרון
ניב נחום16/02/2021לקחתי הלידול ודקינט לפני הבדיקה האם התרופה מעלה בדם את הטסטוסטרון?.
האם אפשר לתת לי טיפול בטסטוסטרון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זריקת חיסון ועליית סוכר לחולי סכרתדורון08/02/2021
אני בסוכרת סוג 2 לפני חיסון שני שמעתי בתקשורת דיבור אודות עליית סוכר לחולה סכרת לאחר חיסון שני אני מתלבט אשמח לתשובה עד 14/2 תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה לדורון
ד``ר מאיה איש שלום10/02/2021לא ידוע לי על קשר כזה שדווח באופן פורמלי וגם לא ראיתי אצל מטופלי שחוסנו. מה שכן ידוע שוירוס הקורונה (ולא החסון) מסוגל לפגוע בתאי הבטא בלבלב ולכן היו מטופלים שהתיצגו עם סוכרת סוג 1 חדשה תוך כדי הזהום בקורונה, או חולים עם סוכרת מסוג 2 שלקו בקורונה והתיצגו עם חמצת קטוטית שזו תופעה שאופיינית יותר לסוכרת מסוג 1.
אם יש עליה בסוכר בעקבות תגובה לאחר החסון (לא משהו עקבי שראיתי )היא תהיה לימים ספורים וסביר שהסוכר יחזור לקדמותו לאחר מכן
חשוב לציין שסוכרתיים לא מאוזנים או מטופלים בעודף משקל או עם יתר לחץ דם הם בסכנה לקורונה קשה ותמותה ולכן צפויים להפיק תועלת מהחסון.
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוסף סידן והורדה של הזרחן בדםנחום08/02/2021
האם תוסף של סידן יכול להוריד את הזרחן בדם? אני רוצה לקחת תוסף של סידן בשביל הגובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לנחום
ד''ר מאיה איש שלום10/02/2021לא אמור להוריד את הזרחן בדם אלא אם נלקח יחד עם תזונה שיש בה פוספט ואז מפחית את ספיגתה כי קושר אותה במעי. סידן לא משפר גובה
אנא תפסיק לשאול שאלות מרובות בפורום
בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבקשר לזרחן
נחום10/02/2021אני כל הזמן חושב שחסר לי זרחן איפה קונים או משיגים תוסף של זרחן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזרחן לכל דורש! רק היום!
אודי10/02/2021מקורות טובים לזרחן;
כליות של היפופוטם
מקור של עיט
שן קדמית של קורוקודיל
וברך שמאלית של ברווזן
קלי קלות!
בהצלחה גבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסידן וזרחן בדם
ריקי ברוך14/02/2021זו פעם ראשונה שאני שומעת על האופציה הבלתי הגיונית של סידן ותוספת גובה או שמא זו שאלה שמטרתה להפריע לסדר התקין של הפורם. אני בהחלט יכולה להמליץ לך על הסידן האמורפי של דנסיטי. יתרונותיו מרובים אז לתוספת גובה הוא אינו אפשרי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עודף ויטמין D בדם- פגיעה בכליותנחום06/02/2021
אני לקחתי הרבה ויטמין D של 1000 יחידות בטיפות ורציתי לדעת אם עודף ויטמין D יכול לפגוע בכליות כי אני חושש שהיה לי עודף ויטמין D
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה נחום
ד''ר מאיה איש שלום06/02/2021במנון של 1000 יחידות ליום לרב לא מגיעים לעודף ויטמין D אלא אם יש חשיפה משמעותית לשמש כל יום עם ידים ורגלים חשופות
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה בקשר לכליות
נחום07/02/2021לקחתי במכה 10 טיפות של אלף כמה פעמים האם זה פוגע בכליות ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההויטמין d שלי נמוך בדם
נחום11/02/2021תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כלומיד לטיפול בהיפוגונדיזם - בדיקות דם נוספותנתנאל04/02/2021
שלום ד"ר,
אשמח להתייחסות לתוצאות בדיקות המעבדה לאחר חודשיים של טיפול בכלומיד להעלאת טסטוסטרון:
חודש ראשון נטלתי כדור שלם שלוש פעמים (50 מ"ג) בשבוע (במשך 7 שבועות) וירדנו במינון עם הד"ר לחצי כדור (25 מ"ג) שלוש פעמים בשבוע (כבר בערך כ5 שבועות במינון הנוכחי).
אני שואל לחוות דעתך ד"ר, משום שהטסטוסטרון טוטאל, טסטוסטרון חופשי ואסטרדיול מעל הנורמה (הירידה במינון הייתה עקב ערכים גבוהים חריגים בבדיקה הקודמת) והlh והfsh נראים נמוכים (דבר שמפתיע אותי, היוות והlh מקדם יצירת טסטוסטרון)
וגם אינני מבין מהי ההשלכה הרפואית של הערכים שמחוץ לנורמה והאם עליי להיות מודאג.
התור לאנדוקרינולוג המטפל שלי רחוק, אשמח להסתייע בחוות דעתך לגבי התוצאות.
הבדיקה LH
תוצאה 3.8 mIU/mL (טווח הנורמה 1.5 -9.3)
שם הבדיקה FSH
תוצאה 2.0 mIU/mL (טווח הנורמה 1.4- 18.0)
שם הבדיקה TESTOSTERONE- TOTAL
תוצאה 11.64 ng/mL (טווח הנורמה 1.65 - 7.53)
שם הבדיקה TESTOSTERONE- FREE
תוצאה 9.68 ng/mL (טווח הנורמה
1.20 - 4.30)
שם הבדיקה (ESTRADIOL (E-2
תוצאה 75.50 pg/mL (טווח הנורמה 2.50 - 50.00).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לנתנאל
ד''ר מאיה איש שלום06/02/2021קשה לי להתיחס מבלי לדעת את הרקע בדיקות קודמות אנמנזה מלאה ובדיקה גופנית בכל מקרה נשמע שטוב שהורדתם את המנון האסטרדיול הגבוה כנראה קשור גם למנון יתר ורמות טסטוסטרון חופשי גבוהות מעידות כנראה גם שהמנון היה ביתר
ממליצה להמשיך מעקב אנדוקריני
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערכי סוכר 101 לאחר צום של 12 שעותאלה03/02/2021
שלום רב, אני בת 33, בריאה, לא שותה ולא מעשנת, BMI 20, מתאמנת באופן קבוע. בבדיקות דם שגרתית לאחר צום של 12 שעות התגלה ערך סוכר 101, מלבד חריגה זו כל הבדיקות (כימיה בדם, הורמונים, ספירת דם ובדיקת שתן) יצאו תקינות. האם הפחתה משמעותית של צריכת הסוכר (בשנתיים האחרונה צורכת יותר סוכר ממה שנהגתי בעבר) אמורה להפחית את הסוכר שלי? תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאלה
ד''ר מאיה איש שלום04/02/2021האם נבדק המוגלובין מסוכרר מבטא ממוצע סוכר של 3 חודשים האחרונים? האם יש מחלות אוטואמוניות במשפחה או סוכרת? לעיתים בצום ארוך יש עליה ברמות הסוכר ואילו היית עושה את הבדיקה לאחר 8-10 שעות היא הרמה היתה נמוכה יותר
כמובן שהפחתת צריכה של פחמימות ופעילות גופנית סדירה מסייעים בהפחתת רמות הסוכר
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהערכי סוכר 101 לאחר צום של 12 שעות
אלה04/02/2021תודה רבה על תשובתך! לא ביצעתי המוגלובין מסוכרר, ואכן ידוע לי שעשויה להיות עלייה בסוכר לאור הצום הארוך (נדרשתי ל-12 שעות בשל בדיקות השומנים בדם). אין במשפחה מחלות אוטואימוניות או סוכרת ולכן, לאור זה שמשקלי תקין ואני פעילה פיזית רציתי לדעת האם הפחתה משמעותית של צריכת הסוכר עשויה להפחית את הסוכר שלי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לאלה
ד''ר מאיה איש שלום06/02/2021סביר שאכן הפחתה תשפר. אבל בפעם הבאה כשאת בודקת תבקשי המוגלובין מסוכרר, ותהיי בצום של 8-10 שעות אין צורך ביותר גם לשאר הבדיקות
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סכרת שהתגלתה לאחרונה- תפריט יומי המלצהמיכאל03/02/2021
בשבוע האחרון, גילתי שיש לי סכרת הבדיקה בצום הייתה 400 ,
אני מקבל 3 כדורי מטפורמין 850 מ"ג, בנוסף 10 יחי' אינסולין,
יש לי טישטוש בראיה, נבדקתי ע"י רפואת עיניים והכל תקין, ושאלתי מה זה?
הדיאטנית נתנה לי תפריט יומי לאוכל, השאלה שלי כמה סוכר אדם יכול לאכול ביום? ע"מ שאוכל לתמרן את התפריט היומי, כי לפעמים בא לי משהו קצת מתוק ואני מוצא דברים עם מעט מאד סוכר, והאם אוכל לנשנש מידי פעם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למיכאל
ד''ר מאיה איש שלום04/02/2021אם הסוכר עדין גבוה כדאי לשקול להעלות את מנון האנסולין.
הרפרקציה יכולה להשתנות ולכן כנראה הטשטוש (לא זמן לבצע שונוי במספר במשקפים)
אדאלי להפחית צריכת פחמימות בתור נשנוש שאינו עתיר פחמימות אפשר לנסות שוקולד מריר 70% ומעלה וגם אגוזים או שקדים טבעיים.
אפשר לנסות לאפות עוגות/עוגיות על בסיס קמח שקדים
אולי תבקש מהדיאטנית חלופות דלות פחמימה
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
מיכאל04/02/2021ראשית תודה, הסוכר יורד לממוצע 140, המספר במשקפיים לא טוב לי, אני כל הזמן מסתובב בלי המשקפיים. מתקשה בעיקר בקריאה. זה זמני?
חוץ משקדים, אפשרי דברים אחרים ? כמו למשל במבה ראיתי שיש שם מעט סוכר.
איך יש לי אפשרות לדעת כמה פחמימות נהפך לסוכר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה למיכאל
ד''ר מאיה איש שלום06/02/2021בעקרון מרבית הפחמימות הופכות לסוכר אלא אם מדובר בסיבים.
יתכן שהמספר ישתנה כשהסוכר יהיה יציב
במבה גם לא עתירה בסוכר אך היא מזון מעובד..
מציעה להתיעץ עם דיאטנית
ולשקול חבור זמני למד סוכר רציף אשר יראה לך את התגובה הגלקמית למזונות שונים או לבדוק לפני ואחרי כל דבר שאתה אוכל
לפעילות הגופנית יש גם חשיבות רבה באזון הסוכרת כפי שציינתי
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הזרקת סוליקווה- כאשר הסוכר גבוהדן03/02/2021
אני מתחיל להזריק סוליקווה רציתי לדעת אם כמה להתחיל 30 התחלה ולעלות כל יום 2 עד 4 צעדים אם הסוכר עדיין גבוה זה בסדר. אני עם סוכר גבוה לפעמים גם 350 תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לדן
ד''ר מאיה איש שלום04/02/2021זה תלוי במשקלך, בטפול הקודם..
בעקרון יש להזריק סוליקווה 30-45 דקות לפני הארוחת העקרית ביום ולהשאיר את ההזרקה באותו זמן ביום
שנוי המנון הוא לפי רמת הסוכר בצום ואפשר להעלות כל 3 ימים ב-2 יחידות או 4 תלוי ברמת הסוכר
אפשר לשקול טפולים תרופתיים נוספים
בכל מקרה כדאי להפחית צריכת פחמימות ולהקפיד על פעילות גופנית סדירה כגון הליכה 150 דקות בשבוע ושעה בשבוע פעילות של תנגודת
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיקרואדנומה שנעלמה מעצמה MRI חוזרנתנאל03/02/2021
שלום ד"ר,
עקב אבחנת היפוגונדיזם שניוני עברתי בדיקת MRI בשנה שעברה שמצאה כי בהיפופיזה ישנה מיקרואדנומה בגודל של 1 מ"מ על 3 מ"מ בערך. השבוע עברתי בדיקת MRI נוספת (שנה בדיוק מהבדיקה הקודמת) והפלא ופלא: בבדיקה הנוכחית אין כל ממצא פתולוגי, הכל תקין (שתי הבדיקות נעשו באותה השיטה אך אחת בניידת של מכון מאר והשניה במכון דימות בבית חולים, חומר ניגוד, פלייר וכדומה, כל הליך הבדיקה זהה).
כיצד זה יתכן שהמיקרואדנומה נעלמה מעצמה ללא טיפול?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לנתנאל
ד''ר מאיה איש שלום04/02/2021ערב טוב
זה תלוי בעוצמת השדה המגנטי (טסלה) של המכשיר. מכשירים עם טסלה גבוהה מגיעים לרזולוציה יותר גבוהה וגם חשוב לבצע את הבדיקה בפרוטקול שמכוון להפופיזה עם חתכים דקים שם
בכל מקרה גם אם יש משהו של 3 ממ' הוא כנראה לא הסיבה להפוגונדיזם (אם רמות פרולקטין תקינות, ואין מחלת קושינג) ואז הוא ממצא מקרי. שלא גדל..
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמודה ד"ר. אז אני יכול בעקרון להירגע? התהלכתי בתחושה של בשורת איוב במשך שנה נוכח הגילוי של הממצא בבדיקה הראשונה
נתנאל04/02/2021מצרף את פענוחי הבדיקות, אם זה יסייע. סליחה שאני מעמיס עלייך.
MRI 2020, הראשון:
ממצאים: בחלק התחתון מרכזי של ההיפופיזה נראה נגע היפואינטנסי בסדרת T1 לאחר הזרקת גדוליניום בגובה וגודל קדמי אחורי של 1.5 מ"מ, ברוחב של 3.5 מ".מ חשוד למיקרואדנומה. היפותלמוס, כיאזמה, ציסטרנה סופרה-סלרית וסינוסים קברנוזים תקינים. במוח- חדרי המוח תקינים. רקמת המוח תקינה. סיכום: חשד למיקרואדנומה של ההיפופיזה
MRI השני, 2021:
תוצאות סריקה בתהודה מגנטית של המוח והאוכף התורכי:
-----------------------------------------------------------------
הסריקה בוצעה בטכניקה SE ,TSE,GRE בשקלול T1,T2,FFE במישור קורונלי,אקסיאלי וסאגיטלי
לפני ואחרי הזרקת גדוליניום לוריד.כולל סריקה דינמית.
בלוטת ההיפופיזה מודגמת בממדים וסגיטל תקינים,עם האדרה דיפוזית והומוגנית לאחר הזרקת גדוליניום.
האינפודיפולום מרכזי.
הכיאזמה האופטית והציסטרנה העל אוכפית תקינים.
הסינוסים הקברנונים ועורקי התרדמה בתוכם מודגמים שמורים.
המעבר הקרניו צרביקלי ,גזע המוח ,הגשר והמוחון שמורים.
החדר הרביעי במקום וממדים תקינים.
בחתכים העל טנטוריאליים מודגמים חדרי המוח והמרווחים התת עכבשיים ללא סטיות.
החומר האפור הלבן שמורים ,ללא מוקדי סיגנל חריג.
ללא עדות להעשרה חריגה לאחר הזרקת חומר ניגוד
...
סיכום:
ללא ממצא פטולוגי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לנתנאל
ד''ר מאיה איש שלום06/02/2021קשה לי להתיחס מבלי לראות את ההדמיה עצמה
אבל לפי התאור לא נראה שיש סיבה לדאגה
ממליצה פשוט להמשיך מעקב אנדוקריני
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איחור במחזור- רמת אינסולין נמוכהמיקה03/02/2021
תודה רבה על המענה,
רמת אינסולין בצום אצלי פחות מי נורמה(פחות מי 2),על מה זה אומר?
האם זה בסדר?
ולגבי הדמייה של היפופיזה?למרות שרמת הפרולקטין וטסטוסטרון תקינה,עדיין יכל להיות חשד לגידול ? וגם אין שום סימפטומים של כאבי ראש וראיה?גם איך אפשר להוריד סטרס בעומס שאני נמצאת ,יש המלצה?
ממש מצטערת ששואלת הרבה שאלות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למיקה
ד''ר מאיה איש שלום04/02/2021הסכוי נמוך שיש משהו הפופזרי.אבל באמת קשה לי ליעץ מבלי לראותך לקבל אנמנזה מלאה ובדיקה גופנית.
אנסולין נמוך בנוכחות רמת סוכר תקינה לרב תקין/ענין מעבדתי.
קשה לתת יעוץ מעמיק באופן זה ואני מציעה שכן תפני לאנדוקרינולוג ליעוץ
לא רואה משהו מדאיג אבל כדי להגיע למסקנה ודאית
הרבה בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- TSH לאחר כריתת אונה - סיכוניםאני02/02/2021
שלום,
האם יש סיכונים במצב של TSH של למעלה מ-10 (בסביבות 14 mlu/l) כאשר הורמוני התריס (FT4) בנורמה תקין?
מהם הסיכונים לאורך זמן
בת 52 כארבעה חודשים לאחר כריתת אונה (בשל קשר חם ).
האונה הנותרת הייתה מדוכאת למשך הרבה זמן (הבנתי בדיעבד) בגלל אותו קשר חם. הTSH לפני הניתוח היה מדוכא גם הוא כאשר הורמונים ft4 ft3 תמיד היו תקינים בנורמה.
מרגישה טוב לגמרי.
מאוד חשוב לי להימנע מטיפול תרופתי.
קראתי שלפעמים לוקח הרבה זמן אחרי ניתוח כזה עד שהכל חוזר לנורמה וגם שלאור העובדה שבדרך כלל מיד מתחילים טיפול בכדורים הרבה פעמים מפספסים את האפשרות לתפקוד באופן עצמאי. מה דעתך על כך?
(אציין כי בבדיקה ראשונה כחודש וחצי לאחר הניתוח הTSH היה 24. כחודש וחצי לאחר מכן ירד ל-11.5 (ללא טיפול) ובבדיקה אחרונה לפני מספר ימים התקבלה תשובה של 14.5
(מספר ימים לפני הבדיקה האחרונה קיבלתי מנה ראשונה של חיסון (נגד קורונה) אולי לחיסון יש השפעה כלשהי או אולי מדובר בדלקת חולפת כלשהי כמו שקורה לפעמים בבלוטת התריס בנוסף לעובדה שהיה ניתוח כריתת אונה )
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאני
ד''ר מאיה איש שלום02/02/2021בעקרון יש היום חלוקי דעות אם לטפל בTSH שמעל 10 או מעל 20 אם FT4 תקין. מרבית האגודים המקצועיים ממליצים לטפל בTSH מעל 10 בשל השלכות שליליות כגון הפרעה בשומני הדם, עלית לחץ דם עליה במשקל ירידה באכות חיים אך באמת לרב בTSH מעל 10 יש ירידה ברמות FT4. אם רמות לחץ הדם הכולסטרול תקינות וגם אכות חייך טובה אולי אפשר להמשיך לעקוב.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת דם- בלוטת התריסעדי02/02/2021
בבדיקה הקודמת שלי בלוטת התריס הייתה 0.77, לפני חצי שנה,
ועכשיו היא על 4.58..
אני לוקחת כדורים כבר שנים.
זה משהו שאמור לטפל בו, או לא משנה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לעדי
ד''ר מאיה איש שלום02/02/2021אם את לא מתכננת הריון/לא בהריון לא חייבים לשנות מנון אלא אם יש ממאירות בבלוטת התריס ברקע
האם הקפדת לקחת בצום חצי שעה לפני האוכל עם מים בלבד לא עם קפה תה או כדורים אחרים אפילו תוספי מזון? האם התחלת גלולות כי הן גם יכולות להשפיע
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכן, לוקחת כמו שצריך.
עדי02/02/2021יכול להיות שכדורים פסיכיאטרים שאני לוקחת משפיעים?
יש לי קשריות.. אבל הן בסדר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאולי גם עליה במשקל יכולה להשפיע?
עדי02/02/2021תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לעדי
ד''ר מאיה איש שלום02/02/2021תנסי לא לקחת את הכדורים הנוספים יחד עם הכדור לבלוטת התריס
עליה במשקל יכולה להשפיע אבל שוב לא בטוחה שיש הכרח לשנות מנון
מציעה להועץ ברופא המטפל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התחסנות נגד קורונה וזריקת תירוג'ןנופר01/02/2021
הי,
היה לי פריחה וגירודים בכל הגוף לאחר קבלת זריקת תירוג׳ן (להעלאת רמת TSH בדם) האם יש עם זה בעיה להתחסן?
בנוסף האם יש בעיה עם חיסון למי שאינו מאוזן בבלוטת התריס ( כריתה מלאה נוטלת יוטירוקס, תת פעילות בלוטות פאראתירואיד נוטלת אלפא די 3 וסידן)
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לנופר
ד''ר מאיה איש שלום02/02/2021אינני אלרגיולוגית כך שלא יודעת מה לומר לך אבל אולי כדאי לחכות כמה ימים שהתגובה האלרגית תשתפר לפני החסון
מציעה להתיעץ עם מומחה לאלרגיה
בלוטת תריס לא מאוזנת והיפופרתירואידזם לא צריכים להפריע
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תת פעילות בגיל 21?אורן31/01/2021
היי תודה לך על העזרה בפורום, אני בן 22 עוד מעט ועשיתי 4 בדיקות דם והתוצאות הן
2/7/2020: TSH:4.811 , T4:1
16/7/2020: TSH:3.355 , T4:1 T3:4.1
5/11/2020: TSH:4.468, T4:1 , T3:4.2 (thyroglobin:20.00- anti thyroid peroxide:21.4
7/1/2021: TSH:4.659, T4:0.9, T3:3.7 )thyroglobulin:20.20 - antithyroid peroxide: 14.1)
התסמינים שאני חווה הם: נשירת שיער של 30 שיערות במקלחת
עלייה באחוז שומן
עייפות קשה
והשאלות שלי הן: האם זה יכול להתאזן מעצמו?
האם הכדורים של ההורמון הסינתטי יעצרו את הנשמרת שיער ושאר התסמינים?
האם יש מאכלים מסויימים שאסור לאכול/כדאי לאכול כדי לעזור לבלוטה?
אני המון זמן לחוץ ובחרדות שאני אהיה קירח ושמן עייף ועצוב בגלל שיש לי את המחלה הזאת והתורים לאנדוקרינולוגיה הם חצי שנה פלוס, תודה רבה לך!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאורן
ד''ר מאיה איש שלום02/02/2021מצטערת לשמוע
מה הנורמות של T4 במעבדה שציינת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההנורמה 0.8 עד 1.5
אורן02/02/2021הנורמה ל t4 היא מ 0.8-1.5
הנורמה לt3 היא מ 2.3 עד 4.2
הנורמה לTSH היא מ 0.390 עד 4.000
תודה על העזרה והתגובה המהירה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לאורן
ד''ר מאיה איש שלום02/02/2021הT4 בנורמה אך בשליש התחתון הFT3 תקין לגמרי.
יתכן שיש הפרעה מרכזית (שנובעת מהיפופיזה ולא מבלוטת התריס) אך בכדי להעריך זאת יש צורך באנמנזה מלאה בדיקה גופנית ובדיקות נוספות היתי שוקלת השלמת פרופיל הפופזרי מלא קורטיזול בשמונה בבוקר בדם, פרולקטין GH IGF1 LH טסטוסטרון.
לפעמים בעודף הפרשת קורטיזול (הערכה בבדיקות מיוחדות כמו אסוף שתן 24 שעות מבחן דקסמטזון 1 מג' או קורטיזול ברוק בלילה) יש דכוי מרכזי של פעילות בלוטת התריס, אך אז רמות FT3 לרב נוטות לנמוך יותר.
בכל מקרה הבדיקות גבוליות ויתכן שאף תקינות.
מציעה לפנות ליעוץ אנדוקריני
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשך לשאלה איחור במחזורמיקה31/01/2021
המון תודה על התשובה דר מאיה. זה מאוד עוזר לי , כי כרגע אין לי אפשרויות ליועצים בצבא, הכל לוקח המון זמן .
עשיתי את כל הבדיקות שכתבת.נראה תקין. אצרף קובץ.
רק לא בימים של מחזור מכוון שאין כרגע. רופאה אמרה לי לבצע עכשיו כי אין ברירה.
יש לי מוטציה הומוזיגוטית בMTHFR,עשיתי בירור המטולוגי כי לאבא היה ארוע לבבי.לדברי יעוץ המטולוג שעברתי לפני הגיוס אין בעיה לקחת גלולות. לוקחת פעמיים בשבוע טריקרדיה. אני פשוט מפחדת בגלל האפשרות להשמנה.האם יש עוד משהו שאפשר לברר בשלב הזה? וכמה זמן אפשר עוד לדחות גלולות?
שוב המון תודה על העזרה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למיקה
ד''ר מאיה איש שלום02/02/2021קשה ליעץ מרחוק..מבלי לראותך לקבל אנמנזה מקיפה ובדיקה גופנית
בעקרון גלולות לא אמורות להביא לעליה במשקל יש גם גלולות עם מנון יחסית נמוך של הורמונים
אך בדכ מנסים לטפל בסיבה לבעיה ואם זה סטרס או חוסר שינה וכו לדאוג להפחית. לעיתים עושים גם הדמיה של ההפופיזה שוב לא בטוחה שהכרחי כאן.
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

