מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- בדיקת סוכר בן 39 ללא מחלות רקעקובי רחמים18/02/2021
שלום וברכה בן 39 בריא ללא מחלות רקע..
לפני 3 שנים יצא לי בבדיקה של HB A1C(%) ..
5.3 וגלוקוז 80 בצום..
אתמול יצא לי בבדיקה HB A1C(%)
5.6 ו 83 גלוקוז בצום. מעבר לזה שאר הבדיקות תקינות ..אמא שלי היא סכרתית האם הבדיקה נחשבת תקינה או שאמורה להדליק מנורה אדומה ?תודה רבה..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לקובי רחמים
ד''ר מאיה איש שלום19/02/2021הבדיקה תקינה
אם לאימך יש סוכרת מסוג 2 אז הסכוי לתורשה הוא 30-50% לכן כדאי להקפיד על פעילות גופנית סדירה ולא להגזים בצריכת פחמימות
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הורמון אנדרוסטנדיון- בדיקה במהלך המחזוראיריס17/02/2021
עשיתי בדיקה במהלך המחזור כפי שהתבקשתי מעוניינת להיכנס להריון הבדיקות שנעשו עד כה -
progeserone 0.57 ,תקין
dhea sulphate 28 ,תקין
estradiol 49.30 תקין
t4 free 1.4 תקין
lh 5.2 תקין
fsh 6.4 ,תקין
prolactin 15 תקין
testosteron 0.33 תקין
androstenedione 35 לא תקין!!!!
בת 25 ללא גלולות ללא כדורים יש לי צליאק מה יכולה להיות הסיבה? האם זה תסמונת קושינג? האם אוכל להיכנס להריון?
מאוד אוהבת לקרוא את ההסברים שלך בפורום אשמח אם תוכלי להסביר לי את התוצאות מודאגת תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאיריס
ד''ר מאיה איש שלום20/02/2021ערב טוב
תודה על הפרגון
מציעה להשלים לחזור על בדיקת אנדרוסטנדיון ולהשלים גם 17 OH פרגוסטרון ביום 2-5 למחזור
המקור הוא או אדרנלי (יותרת הכליה) או שחלתי. לא חייב להיות קושינג אלא אם יש קליניקה מחשידה. יכול להיות גם דברים אדרנלים נוספים השכיח יותר הפרעה אנזמטית שנקראית NON CLASSICAL CONGENITAL ADRENAL HYPERPLASIA למרות שהרמות קצת גבוהות מהמצופה לכך. לא ציינת נורמה.
היתי ממשיכה בברור ולצורך הגעה לאבחנה יש צורך בנוסף באנמנזה מקפידה ובדיקה גופנית
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוכרת הפיכה או גזירהפרידה נגר17/02/2021
היי, בת 45,בעקבות הקורונה אוכלת מכל הבא ליד ובמיוחד מתוקים.כבר שנים מגיל 30 טרום סוכרתית.לפני שנה עשיתי בדיקה בצום ויצא 132,עשיתי כעבור שבועיים בדיקה נוספת לאחר ששיניתי תזונה,עם תה קינמון וזרעי צ'יה.וירד ל 113. היום עשיתי בדיקה בצום ויצא 148. לאחר שעה של אוכל 192 .האם קשור לזה שאכלתי יום קודם לכן שוקולד במלא וריאציות? האם המצב הוא הפיך ע"י תזונה.קבעית תור דיאטנית.במשפחה אין גנטיקה לסוכרת.מטופלת בליפיטור 20 מ"ג,100מ"ג לוסטרל , ו 1.25 מ"ג קרדילוק. תודה רבה מראש.מבוהלת ברמות( הכדורים שלעיל הם לחרדות)🙏
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לפרידה נגר
ד''ר מאיה איש שלום20/02/2021בעקרון שנוי תזונתי ופעילות גופנית וכן ירידה במשקל אם את סובלת מעודף משקל יכולים לסייע מאוד לנרמל את ערכי הסוכר. בנוסף יש היום תרופות שבנוסף להורדת סוכר מסייעות בהורדה במשקל (אם יש צורך) מגנות על הלב וכלי הדם ועל הכליות
בברכת בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לסווכרת הפיכה או גזירה
פרידה21/02/2021תודה לך על המענה, אילו תרופות מסייעות להורדה במשקל והסוכר?
אכן סובלת מעודף משקל בשל הלוסטרל....,ושאלה נוספת היא אם יש הגבלה על שתיית זירו?🙏* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לפרידה נגר
ד``ר מאיה איש שלום21/02/2021בעקרון תרופות כגון אוזמפיק או טרוליסיטי או וקטוזה (נתנות בהזרקה תת עורית פעם בשבוע או ויקטוזה פעם ביום).
ותרופות כגון מעכבי SGLT2 שמשתנות את הסוכר בתנאי שאין נטיה לדלקות בדרכי השתן או לפטרת וגנלית. כגון גרדיאנס או פורסיגה
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סכרת- סוכר וגירוד באשכים- קשרגיא15/02/2021
האם יש קשר בין סוכר לגירוד אשכים ??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אכן יש קשר בהחלט
אודי15/02/2021אנשים/נשים עם רמות סוכר גבוהות נוטים לדלקות זיהומים ופטריות באיזורי קפלי העור בכלל ואברי הרבייה בפרט
סוכר מעודד את שגשוגם של מחוללי מחלות עור אלו
למעשה סוכר הוא הדלק שלהם (בקטריות מיקרואורגניזמים)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעור לא מגרד בשום מקום
אב16/02/2021אין גירוג בשום מקום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לאב
ד''ר מאיה איש שלום17/02/2021סוכרת יכולה להביא לפטרת באברי המין של נשים אני פחות מכירה קשר בגברים אלא אם אלו גברים שלא נמולו
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת סיטי חוות דעת- מה אומר?סמדר15/02/2021
שלום. מעתיקה רק את כל הממצאים שלא כתוב עליהם: אין עדות.
בקע היטראלי קטן.
המנגיומה בגוף חוליה D5
הגדלה של האונה השמאלית/ איסתמוס של בלוטת התריס, משתרעת קאודלית עד לגובה מוצא עורק הקרוטיד השמאלי, גורמת לדחיקה של הקנה מימין, ללא היצרות שלו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לסמדר
ד''ר מאיה איש שלום17/02/2021לא מצוין כאן שיש לחץ על הושט אבל צריך לראות את הבדיקה עצמה
ממה שציינת אין הסבר להפרעות הבליעה אך זה במגבלות שלא ראיתי את הסיטי
שאר הממצאים לא נשמעים מטרידים
הדחיקה של הקנה אם האונה מאוד גדולה יכול בסופו של דבר להביא להצרות אבל זה יכול לקחת זמן
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מנסה שנית להעביר קובץ סי.טיסמדר15/02/2021
מבקשת חוות דעת לגבי בדיקת סיטי. נערכה עקב קשרית גדולה והשפעתה על בעיות בליעה מדי פעם. מה כל זה אומר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לסמדר
ד''ר מאיה איש שלום17/02/2021הקובץ לא עבר אבל מציעה להתיעץ עם הרופא שהפנה אותך לבדיקת הסיטי
הרבה בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת סיטי עקב קשרית גדולהסמדר13/02/2021
מצ"ב תוצאות בדיקת סיטי שנעשתה עקב קשרית גדולב והשפעתה על בעיות בליעה מדי פעם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לסמדר
ד''ר מאיה איש שלום14/02/2021לא הגיעה תשובה של סיטי
בכל מקרה מציעה לפנות ליעוץ אנדוקריני פיזי ושהיועץ יסתכל גם על הדיסק. ויתרשם ממך קלינית
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סכרת לח"ד ותפקוד כליותמיכל12/02/2021
שלום
בת 71, עם יתר לח"ד וסכרת.
מטופלת בכמה סוגי תרופות ללח"ד, ועדיין לחצי דם סיסטוליים גבוהים (140-175).
וכן מטופלת לסכרת בגלוקופז' במינון של 3 ליום.
בבדיקה לפני 3 חודשים היתה עליה ברמת הסוכר 214 בצום, ו-HBA1C היה -7.80.
רופאת המשפחה המליצה לעלות במינון משני כדורים ל-3, ולנסות לשמור על תזונה ופעילות, ואכן לאחר 3 חודשים התוצאות.
גלוקוז - 151 בצום, ו-HBA1C ירד ל-5.10
האם זה מספק או שעדיין ה-151 זה בעייתי אף שסוכר תלת חודשי ברמה סבירה של 5.10 או שיש צורך בבירור/טיפול נוסף?
כ"כ ברצוני לשאול על תפקודי הכליות.
רמת קריאטנין בשנים האחרונות ברמה העליונה של גבול הנורמה 1.2
BUN לא נבדק כבר שנים. כעת מעל הנורמה 31.00
GFR - 46.40
Albumin/creatinine ratio - 15.90
creatinine u conc - 25/00 MG/DL
Microalbumin u conc - 0.40
בדיקת שתן רגילה אין סוכר או חלבון.
כ"כ מגנזיום נבדק לראשונה ויצא נמוך 1.50
על מה כל הערכים הללו מצביעים? האם זה תקין לגיל? האם נדרש בירור? טיפול?
ה-GFR ספציפית מצביע על פגיעה בכליות?
וכן האם המגנזיום הנמוך קשור לכל הנ"ל, ומה צריך לעשות לגבי זה?
כמובן שזה לא במקום ביקור אצל רופאת המשפחה, אלא רק עד אז, ובכדי להבין קצת.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תחליפי רופאה דחוף
אודי12/02/2021המוגלובין מסוכרר באיזור8 והיא שמה אותך על מטפורמין הישן???
(אגב מטפורמין תרופה מעולה! אם היה בטעות ספק..)
התרופות החדשות ישמרו לך על הכליות באופן ספציפי ועל כלי הדם באופן כללי
נוסף על ההשפעה הקרדיווסקולרית המטיבה
הן גם מאזנות סוכר יפה ללא חשש יתר להיפוגליקמיה והחשוב ביותר מסייעות לשליטה בתיאבון וירידה במשקל
יש גם תרופות מהדור החדש שמשלבות בתוכן את המטפורמין הישן והטוב
עכפ הרוויזיה שלך בתחום התזונה והפעילות עשו פלאים לשיפור המדדים
יישר כח! המשיכי כך!
השאיפה לgfr תמיד תהיה גבוהה מה שיעיד על קצב סינון כלייתי בריא
המספר שלך לא בשמים ברם גם לא בארץ...
המתיני לתשובת הד'ר אני כאן רק להציק...
שבת שלום וחודש טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה למיכל
ד''ר מאיה איש שלום14/02/2021כל הכבוד על השנוי התזונתי שבצעת, בהחלט יש חוסר התאמה בין A1C לסוכר בצום, היתי שוקלת בדיקת פרוקטואזמין או נטור סוכר רציף לשבועים או מדידות מהאצבע בצום ושעה אחרי האוכל.
אם יש אנמיה זה יכול להסביר את הפער...
יש ירידה בתפקוד הכליתי שיכולה להיות מוסברת ע"י סוכרת או יתר לחץ דם לא מאוזן
יתכן שיש צורך בברור לסיבה ללחץ הדם המוגבר (לעיתים יש סיבות אנדוקריניות שונות או למשל הצרות של עורקי הכליה).
יש בהחלט תרופות שמועילות לסוכרת ויכולות להגן על הכליה אך צריך לראות אם הן מתאימות לך למשל הן לא מתאימות לנשים עם נטיה לדלקות חוזרות בדרכי השתן..
יש תרופות אחרות שאמנם נתנות בהזרקה אך גם בעלות השפעה מגנה על הכליה.
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך השאלה סכרת ולח"ד
מיכל15/02/2021תודה על התגובה והפידבק החיובי
החוסר התאמה בין A1C לרמת הסוכר בצום אולי יכול להיות מוסבר למשל באכילת סוכר ביום שלפני כן?
השאלה היא גם האם הגיוני שבתוך 3 חודשים תהיה ירידה כה משמעותית של A1C מ-7.8 ל-5.1 ?
בקשר לאנמיה, יש ברקע המוגלובין גבולי נמוך או אף מתחת לנורמה, בבדיקות יוצא בין 11-12 כשתחתית הנורמה במעבדה הוא 12, ובבדיקה האחרונה היה 12. ברזל סביר, ופריטין נמדד בבדיקות קודמות והיה תקין.
1. האם רמות של 11-12 יכולות להשפיע על מדידת A1C?
א"כ, זה היה צריך להיות מושפע גם בבדיקה קודמת של לפני 3 חודשים ואז התקבלה תוצאה של A1C 7.8
2. אם אנמיה כזו יכולה להיות תוצאה של סכרת, לחץ דם, או עקב התרופות ללחץ דם וסכרת?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה למיכל
ד``ר מאיה איש שלום17/02/2021בעקרון הדרך הטובה ביותר לדעת יותר לגבי רמת הסוכר היא לבדוק סוכר מהאצבע לפני ושעה אחרי ארוחות או להתחבר למד סוכר רציף לתקופה קצרה שניתן לרכוש באופן פרטי
אנמיה קלה יכולה להשפיע על רמות הסוכר
סוכרת יכולה להביא לאנמיה כי אנמיה על רקע מחלה כרונית.
אך לרב צריך לשלול סיבות אחרות כגון חסר B12, חסר ברזל, חסר חומצה פולית...
נטילת מטפורמין/גלוקופאג' באופן כרוני יכולה לפגוע בספיגת B12.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחם בטרום סכרת-כמות מותרתרונה11/02/2021
הסוכר אצלי 104 בצום A1C 5.5 האם מותר לי לאכול 2-3 פרוסות לחם ביום לחם מלא?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לרונה
ד''ר מאיה איש שלום14/02/2021אולי לא כדאי לפני השינה...ואפשר לבדוק את התגובה ללחם בעזרת מד סוכר רציף או מדידות סוכר מהאצבע
בכל מקרה כדאי לשקול פעילות גופנית סדירה (למשל 150 דקות הליכה בשבוע ושעה בשבוע של תנגודת). ולשקול צורך בברור נוסף אם את לא סובלת מעודף משקל
אם את סובלת מעודף משקל אז הפחתת משקל צפויה לסייע באזון רמות הסוכר. ואפשר לשקול תרופות לצורך כך
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תת פעילות של בלוטת המגןרותם11/02/2021
שלום רצית לדעת יש לי תת פעילות של בלוטת המגן האם אני יכול מאכלים כמו כרוב כרובית קולורבי אחרי שאבשל אותם ולא משנה הכמות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לרותם
ד''ר מאיה איש שלום14/02/2021אין שום מניעה מירקות מצליבים.
חשוב לקחת את הטפול לבלוטת התריס בצום חצי שעה לפני האוכל/קפה/תה עם מים בלבד. ולהפריד מתוספים אחרים
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוכרת סוג 1 לאחר קורונהמישה11/02/2021
מהו הסיכוי של אדם בוגר אשר פיתח סוכרת סוג 1 לאחר החלמה מקורונה להחלים מהסוכרת הפתאומית הזו ?
האם בכלל יש סיכוי כזה ?
האם תאי הבטא אשר נהרסו בלבלב יחזרו לתפקד ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למישה
ד''ר מאיה איש שלום14/02/2021קשה לחזות..זה תלוי במידת ההרס והתקדמותה.
יש לעיתים ירח דבש תקופה בה תאי הבטא חוזרים לתפקד לתקופה מסוימת.
המחלה משתנה מאוד מאדם לאדם..
בכל מקרה הפחתת צריכה של פחמימות ופעילות גופנית סדירה ארובית ותנגודת משפרים את האיזון
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסוכרת סוג 1 לאחר קורונה
מישה14/02/2021תודה על תשובתך דוקטור מאיה.
עוד באותו העניין,
בנושא בדיקות הנוגדנים שנלקחו בבית החולים על מנת לאשש את האבחנה של סוכרת מסוג 1,
כל התוצאות יצאו שליליות.
בבית החולים ביקשו לחזור שוב על בדיקת שלושת הנוגדנים דרך קופת החולים.
מה ניתן להסיק במקרה שגם בבדיקות קופת החולים לא ימצאו נוגדנים.
האם אי המצאות נוגדים יכולה להעיד על משהו ?
האם ישנה אפשרות שזו לא סכרת סוג 1 ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה למישה
ד''ר מאיה איש שלום17/02/2021יש אחוז נמוך של מטופלים עם סוכרת מסוג 1 ללא נוגדנים.
יתכן שהקורונה הביאה לפגיעה ישירה בתאי הבטא בלבלב שהביאה לחמצת ולא מדובר בסוכרת מסוג 1.
בכל מקרה צריך לראות קלינית אם אתה נזקק לאנסולין או שאין חובה
אפשר גם לבדוק רזרבה לבלבית (C PEPTIDE שלא בצום) עם רמת סוכר במקביל
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאה טסטוסטרון בדם- בדיקת תקינותנחום10/02/2021
התוצאה היא תוצאה15.06 nmol/L האם תקין?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לנחום
ד''ר מאיה איש שלום10/02/2021נחשב בטווח התקין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטסטוסטרון
ניב נחום16/02/2021לקחתי הלידול ודקינט לפני הבדיקה האם התרופה מעלה בדם את הטסטוסטרון?.
האם אפשר לתת לי טיפול בטסטוסטרון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זריקת חיסון ועליית סוכר לחולי סכרתדורון08/02/2021
אני בסוכרת סוג 2 לפני חיסון שני שמעתי בתקשורת דיבור אודות עליית סוכר לחולה סכרת לאחר חיסון שני אני מתלבט אשמח לתשובה עד 14/2 תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה לדורון
ד``ר מאיה איש שלום10/02/2021לא ידוע לי על קשר כזה שדווח באופן פורמלי וגם לא ראיתי אצל מטופלי שחוסנו. מה שכן ידוע שוירוס הקורונה (ולא החסון) מסוגל לפגוע בתאי הבטא בלבלב ולכן היו מטופלים שהתיצגו עם סוכרת סוג 1 חדשה תוך כדי הזהום בקורונה, או חולים עם סוכרת מסוג 2 שלקו בקורונה והתיצגו עם חמצת קטוטית שזו תופעה שאופיינית יותר לסוכרת מסוג 1.
אם יש עליה בסוכר בעקבות תגובה לאחר החסון (לא משהו עקבי שראיתי )היא תהיה לימים ספורים וסביר שהסוכר יחזור לקדמותו לאחר מכן
חשוב לציין שסוכרתיים לא מאוזנים או מטופלים בעודף משקל או עם יתר לחץ דם הם בסכנה לקורונה קשה ותמותה ולכן צפויים להפיק תועלת מהחסון.
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוסף סידן והורדה של הזרחן בדםנחום08/02/2021
האם תוסף של סידן יכול להוריד את הזרחן בדם? אני רוצה לקחת תוסף של סידן בשביל הגובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לנחום
ד''ר מאיה איש שלום10/02/2021לא אמור להוריד את הזרחן בדם אלא אם נלקח יחד עם תזונה שיש בה פוספט ואז מפחית את ספיגתה כי קושר אותה במעי. סידן לא משפר גובה
אנא תפסיק לשאול שאלות מרובות בפורום
בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבקשר לזרחן
נחום10/02/2021אני כל הזמן חושב שחסר לי זרחן איפה קונים או משיגים תוסף של זרחן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזרחן לכל דורש! רק היום!
אודי10/02/2021מקורות טובים לזרחן;
כליות של היפופוטם
מקור של עיט
שן קדמית של קורוקודיל
וברך שמאלית של ברווזן
קלי קלות!
בהצלחה גבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסידן וזרחן בדם
ריקי ברוך14/02/2021זו פעם ראשונה שאני שומעת על האופציה הבלתי הגיונית של סידן ותוספת גובה או שמא זו שאלה שמטרתה להפריע לסדר התקין של הפורם. אני בהחלט יכולה להמליץ לך על הסידן האמורפי של דנסיטי. יתרונותיו מרובים אז לתוספת גובה הוא אינו אפשרי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עודף ויטמין D בדם- פגיעה בכליותנחום06/02/2021
אני לקחתי הרבה ויטמין D של 1000 יחידות בטיפות ורציתי לדעת אם עודף ויטמין D יכול לפגוע בכליות כי אני חושש שהיה לי עודף ויטמין D
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה נחום
ד''ר מאיה איש שלום06/02/2021במנון של 1000 יחידות ליום לרב לא מגיעים לעודף ויטמין D אלא אם יש חשיפה משמעותית לשמש כל יום עם ידים ורגלים חשופות
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה בקשר לכליות
נחום07/02/2021לקחתי במכה 10 טיפות של אלף כמה פעמים האם זה פוגע בכליות ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההויטמין d שלי נמוך בדם
נחום11/02/2021תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

