מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- פצע קטן ביבור הציפורן לבוהן בכף רגלאודליה22/04/2021
שלום. לפני מספר ימים גילית פצע ממש קטן בחיבור של הציפורן לבוהן בכף הרגל, והיום אני רואה סימן שמתחיל עוד אחד באצבע ליד הבוהן, בכף הרגל. הפצע כואב, אדום, אך לא מדמם. בדיקת סוכרת שלי בחודש מרץ השנה היתה 104, לפני כן בגבולות 110 120, ובאחת הפעמים הקודמות גם 145, . אני שנים נמנעת מסוכר, ו בלי כדורים .רופא משפחה אמר לשים יותר לב ולא מצריך טיפול. האם בגלל הפצעים שגילית בחיבור בין הציפורן לאצבע, נובע מערך גבוה של סוכרת? אני אחזור על הבדיקה. בינתיים מרחתי משחה נגד זיהום. מה לעשות ? אין לי נימול בכף רגל ואין לי תופעות אחרות .
בתודה,
אודליה ( בת 84 בריאה ).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך- הפצע הקטן הוא בבסיס של הציפורן שמתחבר לבוהן
אודליה22/04/2021רציתי להוסיף שהפצע הקטן הוא בבסיס הרחב של הציפורן במיקום שבו הציפורן צומחת ומתחברת לבוהן בכף הרגל. המקום כואב רק כשנוגעים בו . אציין שאני מסתובבת בגינה של הבית ,בסנדלים ...האם אחות של קופ"ח יכולה לאבחן אם זה קשור לסוכרת? או עלי לגשת לרופא? לפני חצי שנה ערך הסוכרת בבדיקה, היה 104.
אילנית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפצע
מאיר22/04/2021* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמאיר,, לא מופיעה שום תשובה . רק השם שלך מופיע.
אודליה23/04/2021שלום מאיר, לא כתוב כלום בתגובה שלך, מלבד השם שלך.
אם כתבת משהו, אצא כתוב שוב. בינתיים אני מחכה , לתשובה של מנהלת הפורום.
בברכה,
אודליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפצע
מאיר23/04/2021כדאי לפנות לרופא עור. אם מדובר ברגל סוכרתית לאורתופד מומחה ברגל סוכרתית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמאיר, קיבלתי את תשובתך ומודה לך מאד.
אודליה23/04/2021* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צפיפות העצם בדיקה- בן 76רפי20/04/2021
שלום
אני בן 76 תוצאות הבדיקה, עמוד שדרה תקין,
ירך t score -1.7
האם אני צריך לדאוג?
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לרפי
ד''ר מאיה איש שלום20/04/2021אין מקום לדאגה אבל כן אולי כדאי לשקול טפול תרופתי בשל הירידה בצפיפות העצם זה תלוי בגורמי סכון נוספים שיש לך לשברים
ממליצה להתיעץ עם אנדוקרינולוג
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רעד בגוף - נפילת סוכר? קדם סוכרתיתר.ס18/04/2021
אני קדם סוכרתית ללא תרופות.קורה שכתוצאה מאי אכילה בזמן הגוף מתחיל לרעוד האם זו תופעה שקשורה לנפילת סוכר? או בעיה אחרת בגוף
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לר.ס
ד''ר מאיה איש שלום19/04/2021את יכולה לבקש מד סוכר מהקופה ופשוט לבדוק בזמן ארוע
אם הסוכר מתחת ל70 זו רמה נמוכה, מתחת ל55 רמה נמוכה מבחינה משמעותית יותר שמחייבת ברור
אם הארועים מתרחשים אחרי אכילת פחמימות פשוטות לפעמים הלבלב מפצה על העליה ההתחלתית ברמות הסוכר מפריש אנסולין ביתר ואז יש נפילת סוכר מאוחרת וכדאי פשוט להפחית צריכה של פחמימות פשוטות במקרה כזה
בכל מקרה כדאי קודם כל לבדוק אם בכלל מדובר בנפילת סוכר.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת מיפוי בוטת התריסאיציק18/04/2021
שלום רב ותודה רבה,
לאחר בדיקת אולטרסאונד צווארי הופנתה אמא שלי למיפוי עם חומר ניגוד בבלוטת התריס ואלו הממצאים:
בלוטה מעט מוגדלת, במיקום תקין עם קליטה לא הומוגנית ואיזורים של יתר ותת קליטה בשתי האונות.
קיימת קליטה מוגברת באספקט ליטרלי של האונה השמאלית ובאיזור האיסטמוס- כנראה קשריות חמות דומיננטיות.
קיימת ירידה בקליטה בבלוטת הרוק תת לסתית מימין.
אודה להסברך מה הפענוח אומר? ומה הטיפול הנהוג במקרה זה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאיציק
ד''ר מאיה איש שלום19/04/2021לא ראיתי תשובת אולטרהסאונד אך בהתאם לתשובת המפוי אני מניחה שלאמך יש קשרים בבלוטת התריס חלקם מתפקדים ביתר ולכן הם "חמים" וחלקם לא מתפקדים "קרים".
אם יש פעילות יתר של בלוטת התריס אפשר לשקול טיפול ביוד רדיואקטיבי במצב כזה או טפול תרופתי
כדאי להתיעץ עם אנדוקרינולוג/ית
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מרקפטיזול בהריוןנוני18/04/2021
שלום ד"ר.
אני מאובחנת בגרייבס כבר 15 שנה כרגע מאוזנת .
לפני שבוע וחצי גיליתי שאני בהריון אני נוטלת חצי כדור מרקפטיזול פעם ביום וגם ויטמין די.
יש לי תור רק בעוד חודשיים לרופאה אנדוקרינולוגיה.
רציתי לדעת האם יכול לגרום נזק לעובר על ידי לקיחת הכדור בתחילת ההריון??
אני יודעת שברגע שרוצים להכנס להריון משנים כדור בעבר הרופאה שינתה לי תוצאות הבדיקות של הכבד לא היו תקינות וחזרתי ומרקפטיזול.
בתודה מראש נוני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לנוני
ד''ר מאיה איש שלום19/04/2021בהריון בטרימסטר ראשון יש בהחלט העדפה לPTU בגלל סכון נמוך יותר למומים (שנדיר ב-2 התרופות). אך אם היתה הפרעה משמעותית באנזימי כבד בעבר תחת PTU אז בעיתי לשנות ואז כנראה יהיה כדאי להשאר עם מרקפטיזול ולנסות לתת את המנון המנמלי הדרוש אם בכלל.
מציעה לנסות להקדים את התור לרופאה המטפלת כי בהריון השאיפה לערכי FT4 FT3 בגבול העליון של הנורמה ויתכן שיהיה ניתן להפחית מנון
בנוסף בהריון בטרימסטר שני שלישי פעמים רבות יש רגיעה של מחלת הגרייבס ולעיתים ניתן להפסיק טפול או להפחית עוד את המנון
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוזמפיק להרזיה בלבד- עלייה במינוןהדס מרדו17/04/2021
שלום וברכה. אם את בת להורים רופאים כמו שאני חושבת אז את בטח מקסימה כמוהם ואולי משודרגת יותר😆
שאלתי:אני מזריקה אוזמפיק 1 מג .התחלתי ביום ששי 0.25 לא מרגישה כלום כלום כלום .האם אני יכולה לעלות מינון על דעת עצמי .אני מבינה שזה מינון ממש מנימלי והוא נועד בעצם רק להסתגלות הגוף..או שאולי זה כי אני בעודף משקל גבוה מעל 40bmi
מה דעתך ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה להדס
ד''ר מאיה איש שלום17/04/2021תודה על הפרגון. אכן נחשת נכון לגבי ההורים
לוקח כ-3 שבועות עד שרמת התרופה עולה ומגיעה לסטטוס קוו, בגלל זמן מחצית החיים הארוך (שבוע).
אני חושבת שלפחות ב-3 זריקות הראשונות לא כדאי להעלות..
אם אחרי 3 שבועות לא תרגישי כלום אז כדאי לשקול להעלות קודם (לא אחרי 4 שבועות) אני אישית דוגלת בשיטה של הזרקה בקליקים מתחילה אפילו בפחות (5 קליקים) וכל שבוע מעלה ב5 קליקים כאשר 19 קליקים זה 0.25 מג' 37 קליקים זה 0.5 ו74 קליקים זה 1 מג'.
במזרק של 0.25 יש 8 מנות כך שאם את עולה ישר ל0.5 את יכולה אחרי 4 הזרקות פשוט להזריק פעמיים 0.25 (אחת אחרי השניה באופן עוקב) ויהיו לך עוד 2 מנות של 0.5 מג'. (0.25 פעמיים).
חשוב לוודא שטכניקת ההזרקה נכונה יש שרות אחיות ללא עלות של החברה אולי כדאי שתצרי איתן קשר 1700504122
כמובן שחשוב גם ליווי של דיאטנית ופעילות גופנית סדירה (בעיקר תנגודת) שעוזרים מאוד בתהליך
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות הורמונליות בת 26 האם תקין?איריס15/04/2021
ד"ר מיה שלום, בת 26 עשיתי בדיקת פרופיל הורמונלי כל הבדיקות יצאו תקינות כולל בדיקת OH 17 שיצאה תקינה.
בדיקת אנדרוסטנדיון יצאה גבוהה מאוד 32 - הערך התקין עד 11.5 (אין סוכרת סמויה).
מאיפה יכולה להיות הבעיה? אם בדיקת OH17 תקינה אז אין בעיה באדרנל?
תודה על תושבתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך
איריס15/04/2021חשוב לציין שיש לי שחלות פוליצטיות תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
איריס15/04/2021חשוב לציין שיש לי שחלות פוליצטיות תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לאיריס
ד''ר מאיה איש שלום17/04/2021המקור יכול להיות שחלתי או אדרנלי. צריך להתרשם קלינית
האם נבדקו גם רמות טסטוסטרון? רמות DHEAS?
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת רוק במקום בדיקת שתן אדרנלדור14/04/2021
היי מאיה
האם בדיקת רוק לקורטיזול יכולה לשמש במקום בדיקת שתן לקורטיזול עם כדור הדקסתמזון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לדור
ד''ר מאיה איש שלום17/04/2021האבחנה של קושינג היא הרבה פעמים לא פשוטה. בדרכ עושים בדיקת דם אחרי הדקסמטזון (פחות מקובל לבצע בדיקת שתן, בדיקת שתן בדרכ עושים ללא דקסמטזון), במקרים של תסמונת קושינג שמקורה באדרנל לפעמים בדיקת רוק לא מספיק רגישה ויכולה לפספס
הכל תלוי בחשד הקליני
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תת פעילות בלוטת התריסאיריס12/04/2021
בן 25 עקב נשירת שיער קיבל לעשות בדיקת בלוטת התריס -
TSH-25 לא תקין
T3 EREE- 3.3 תקין
T4 FREE - 1.1 תקין
THYROGLOBULIN AB - 71.6 לא תקין
ANTI THYROD PEROXID - 71.2 לא תקין
אשמח לדעת אם אוכל לא לקחת תרופות במידה ויש טיפול אחר
לפני מספר ימים ערך TSH היה 16 והיום הוא 25
האם תת פעילות הבלוטה גורמת לאי פוריות? האם כדאי לי לעשות שימור זרע עקב גילי הצעיר תודה רבה דוקטור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאיריס
ד''ר מאיה איש שלום12/04/2021התמונה מחשידה לתת פעילות של בלוטת התריס ובדרכ בערכים שכאלו מקובל לטפל
אם מדובר בהפרעה במורפולוגיה בלבד בזרע אז יתכן שיש קשר לתת פעילות של בלוטת התריס אך אם זה משהו מעבר לכך כנראה שלא קשור לתת פעילות של בלוטת התריס.
כדאי לחפש סיבות נוספות.וגם לראות אם מדובר רק בהפרעה ב כמות זרע/מורפולוגיה או גם חסר בטסטוסטרון?
בנוסף בגברים אחת הסבות השכיחות היא אנטומית כגון וריקוצלה
מציעה לפנות ליעוץ אנדוקריני/אורולוגי להרחבת הברור כולל LH FSH פרולקטין טסטוסטרון.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוכר גבולי רק אחרי צום לילהדניאל12/04/2021
במספר בדיקות עוקבות הסוכר שלי אחרי צום לילה נע בין 96-108
ואילו ביום לא עובר את 82. מה הסיבה לכך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לדניאל
ד''ר מאיה איש שלום12/04/2021מניחה שאת לא ישנה? חוסר שינה יכול בהחלט להביא לכך וגם אכילה בלילה (בזמן שאת מאכילה/מניקה) את התינוק/ת.
לעיתים יש גם תנגודת לאנסולין ברמת הכבד שהיא מביאה לכך
בכל מקרה הפחתת צריכה של פחמימות פעילות גופנית סדירה (הליכות עם/בלי העגלה) וגם שינה צפויות לשפר את הערכים שציינת
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהוואו לא עלה על דעתי
דניאל13/04/2021אולי אזמין בדיקת שינה. יש לי תמיד שינה קלה בעיות בדרכי הנשימה אלרגיות וכו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- TSH גבוה בהריון - בדיקות לעוברטולי11/04/2021
שלום רב,
אני מטופלת מזה שנים ביוטירוקס לתת פעילות של בלוטת התריס.
מאז שנכנסתי להריון ערכי TSH הולכים ועולים למרות העלאת מינון יוטירוקס.
מצב נוכחי שבוע 10 להריון: TSH 6.6, T3-4, T4- 15.5
בדיקה לפני חודש TSH 2.65 , T4-4.9, T4-18.8
טרם כניסה להריון TSH 2
לפני חודש העליתי מינון של יוטירוקס מ450 לשבוע ל600.
כעת לאחר בדיקה אחרונה נאמר לי להעלות מינון ל-900 מק"ג יוטירוקס לשבוע.
אני בלחץ היות וקראתי על פגיעה אפשרית במנת המשכל של העובר כאשר יש תת פעילות של הבלוטה.
האם על פי הערכים שרשמתי עלולה להיות פגיעה כזו או אחרת בעובר? האם העלאת המינון ל-900 מספקת במצב זה?
אני רוצה לרדת במהירות האפשרית לTSH מתחת ל 2.5
*האם יש בדיקות מיוחדות שצריך לעשות לעובר במצב זה?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לטולי
ד''ר מאיה איש שלום12/04/2021הירידה בIQ של העובר היתה בהיפותיראדזם אוברטי של האם דהיינו TSH מעל 10 ולרב הרבה מעל.
TSH שציינת מעט מוגבר להריון אך נשמע שהעלאת המנון אמורה לפתור זאת ואני לא חושבת שבערכים שכאלו יש חשש לעובר.
האם את מקפידה לטול בבוקר בצום חצי שעה לפני האוכל/קפה או תה עם מים בלבד וללא כדורים/תוספים נוספים
אם את מקיאה סמוך לנטילה אז כדאי לשקול השלמת מנון
בעקרון אולי כדאי הפעם לבדוק בעוד שבועיים לראות את המגמה של הTSH. (שצפויה לרדת)
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
טולי13/04/2021תודה רבה ד"ר איש שלום על התשובה המפורטת והמקצועית!
אני אכן מקפידה ליטול את הכדור בצום ומחכה 45-60 דקות לפני שאוכלת/ שותה קפה.
האמת שצחצוח שיניים גורם לי לרפלקס הקאה ועד עכשיו צחצחתי שיניים מיד אחרי נטילת הכדור אז יכול להיות שזו באמת חלק מהבעיה. תודה על הסבת תשומת הלב- שיניתי סדר- קודם צחצוח שיניים ואחר כך אטול את הכדור.
דרך אגב, האם לקחת יוטירוקס בבוקר שבו אני הולכת לבדיקת דם שבודקת TSH ותפקודי תריס לפני הבדיקה?
כמו כן, האם מספיק לבדוק TSH או שיש חשיבות גם לבדיקת t3 ו t4?
לגבי נוגדנים לבלוטה- לפני שנה בדקתי ויצא שלילי. האם יש צורך לבדוק כעת? כלומר האם במידה וחיובי יש השלכה לכך על העובר/ בלוטת התריס שלו?
המון תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לטולי
ד''ר מאיה איש שלום13/04/2021בהחלט חשוב שלא תקיאי אולי זו הסיבה שהיה צורך להעלות את המנון ככ משמעותית
במידה ואת לא מקיאה היתי חוזרת על הבדיקה אפילו בעוד שבועיים לראות שהTSH לא יורד מידי (למרות שזה פחות מדאיג)
נטילת התרופה בבוקר לא משפיעה על הTSH רק על FT4. אבל בעקרון מספיק לבדוק TSH בלבד כשמדובר בבעיה בבלוטת התריס ולא היפופיזה
אין צורך בבבדיקה חוזרת של נוגדנים אין להם משמעות בהריון . כרגע יש משמעות לאיזון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעדכון tsh
טולי27/04/2021היי, מעדכנת שלאחר שבועיים במינון 900 מקג לשבוע TSH ירד מ6.6 ל 0.81.
כעת שאני לא מקיאה את הכדור הונחיתי להוריד מינון יוטירוקס ל 600 מקג לשבוע ולחזור על הבדיקה בעוד חודש.
האם זה נכון לדעתך להוריד למינון זה והאם כדאי לחזור על הבדיקה בעוד זמן קצר יותר מחודש לוודא שTSH נשאר נמוך מ 2.5?
אני דואגת שלא אצא שוב מאיזון
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לטולי
ד''ר מאיה איש שלום27/04/2021קשה לי ליעץ לך מבלי לראות את המהלך לעומק. אך העובדה שאת לא מקיאה זה משמעותי. אולי לרדת למנון בינים 650?
ככל הנראה באמת אינך זקוקה ל900 וזה מנון יתר
המנון בתחילת הריון עולה לרב ב30% כשזה הריון של עובר אחד ובמהלך ההריון עולה עד 50%.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
טולי27/04/2021* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השפעת המוגלובין על a1cטל11/04/2021
האם המוגלובין קצת גבוה 15.6 יכול לשבש תוצאה של a1c ולגרום לה להראות נמוכה ממה שהיא באמת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לטל
ד''ר מאיה איש שלום12/04/2021על פניו נשמע המוגלובין תקין. אך חסר ברזל, או פרוק מהיר של הכדוריות (למשל כמו בגילבר מצב שאינו נדיר) אכן יכול להשפיע וגם לפעמים לא מוצאים סיבה וההמוגלובין A1C אינו אמין
במצב כזה אפשר להסתמך על מדידות של מד סוכר רציף
או רמת פרוקטוזאמין
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי ערך גלוקומישרה08/04/2021
איך אני יודעת מה הערך הגלוקומי של כל מוצר,נמצא לי חשד לטרום סוכרת,אני מאוד אוהבת במבה ואוכלת שלוש ליום הקטנים,האם יש בעיה עם זה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשרה
ד''ר מאיה איש שלום12/04/2021התגובה הגלקמית למזונות היא אישית וניתן לבדוק את השפעת המזונות או בעזרת מדידת סוכר מהאצבע או מד סוכר רציף..
בעקרון במבה מכילה לא מעט שומן ולכן יש סכוי סביר שלא גורמת לעליה משמעותית אצלך ברמות הסוכר אך כמובן שאפשר לבדוק
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פינסטריד + טסטוסטרון / קלומיפן ציטראטנדב07/04/2021
שלום רב דר' מאיה,
אני בן 33, סובל מאובדן כמעט מוחלט של ליבידו, זקפות וכולי ומאובחן מזה כשנתיים עם אוסטיאופורוזיס. בנוסף קשיים במתן שתן, בייחוד לאחר גמירה (פרוסטטה בגודל תקין ללא ממצא חריג בציסטוסקופיה).
כל זה קורה בשל תסמונת דום נשימה חריפה שאני סובל ממנה מזה כ-12 שנה (רזה. לא מסתגל לסיפאפ, בקרוב אמור להתחיל להתנסות עם סד לילה).
אני שוקל להתחיל טיפול בטסטוסטרון/קלומיפן ואני חושש מאוד שהדבר יוביל להתקרחות מואצת (מעבר לפגיעה בפוריות, שהיא חשש גדול אף יותר) וגם חושש שהדבר יביא להגדלה של הערמונית אצלי ולהחרפת הבעיות במתן השתן.
האם יש הגיון בנטילה משולבת של קלומיפן לצד פינסטריד כדי ליהנות מחד מיתרונות הקלומיפן ומאידך לחסוך את תופעות הלוואי שלו על השיער והערמונית ע"י שימוש מושכל בפינסטריד?
לפי במחקר הזה שפורסם בפאבמד התשובה חיובית. אשמח לדעתך
תודה רבה
נדב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לנדב
ד''ר מאיה איש שלום12/04/2021הפנסטרייד בהחלט יכול למנוע את השפעת הטסטוסטרון על השעור מצד שני עלול לפגוע בתגובה לטסטוסטרון מבחינת תפקוד מיני.
הפנסטרייד גם יכול לפגוע באכות הזרע
קלומיפן מאידך לא אמור לפגוע באכות הזרע, ההפך אף יכול לשפר מעלה רמה טסטוסטרון אם הבעיה היפופזרית/היפותלמית אך בהחלט העליה בטסטוסטרון יכולה להחמיר הקרחה.
לגבי הגדלת פרוסטטה אני חושבת שזה פחות רלונטי בגילך ונשמע פחות סביר כקשור להפרעות במתן שתן. מציעה להתיעץ עם אורולוג בנושא.
בברכה,
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
נדב22/04/2021שלום דר' מאיה ותודה על תשובתך,
לצערי תגובתי לך לא פורסמה משום מה. מזמין אותך לגגל אודות המחקר באתר פאבמד (שימוש משולב בפינסטריד וטסטוסטרון בגברים והשפעה של זה על מדד דחיסות העצם).
אצלי הדבר אכן ככל הנראה נובע מתת פעילות היפופזרית/היפותלמית (רמות ה-LH אגב נמוכות מהמינימום) שקשורה בחסך שינה כרוני חריף מאוד.
ולשאלתי -
אם בעיית השינה שלי באה על פתרונה במפתיע לאחר 3 שנות טיפול רצופות בקלומיפן (ללא קשר סיבתי בין השניים) ואני חפץ להפסיק את נטילת הקלומיפן (בהנחה שהפעילות ההיפותלמית/היפופיזרית תחזור בהדרגה לסדרה מרגע ששנתי תהא תקינה) - האם הדבר אפשרי? או שמא יש בנטילת קלומיפן למשך כ"כ הרבה זמן כדי לנוון את היכולת העצמונית של גופי להפריש GNRH לבדו?
תודה רבה
נדב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לנדב
ד''ר מאיה איש שלום22/04/2021אין לי תשובה לכך. מניחה שזה אינדודואלי, ואם הסיבה הפיכה יכולה אולי להיות התאוששות לאחר מספר חודשים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאשאל את זה אחרת
נדב23/04/2021(שוב תודה על תשובתך)
האם צפוי ניוון של כושר הפעילות היפותלמית/היפופיזרית העצמונית באדם בעל פעילות תקינה של ההיפופוזיה וההיפותלמוס שינטול קלומיפן לאורך זמן (בדומה למה שקורה לאשכים אצל גברים שנוטלים טסטוסטרון לאורך זמן)?
או שמא גם לאחר נטילה ארוכת טווח (כאמור, באדם בריא לגמרי) - ניתן להגמל בהדרגה מבלי לייצר בגוף פגיעה בלתי הפיכה?
אגב, יש מקרים שבהם גברים נוטלים קלומיפן לאורך שנים או שזו פרקטיקה לא מקובלת ונדירה?
תודה רבה!
נדב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לנדב
ד''ר מאיה איש שלום23/04/2021נטילה של קלומיפן במשך שנים פחות שכיחה מנטילה של טסטוסטרון
בהחלט יכולה להיות התאוששות של היפותלמוס/היפופיזה בהפסקת קלומיפן אך קשה לדעת כמה זמן זה יקח ואם בטוח תהיה.
ברפואה הרבה פעמים יש להתנסות והזמן עושה את שלו
אפשר גם לעשות את ההפסקה בהדרגה למשל לתת מנון נמוך לסרוגין וכך להפסיק בהדרגה
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לדר' מאיה
נדב24/04/2021היי,
א. האם את/רופא בישראל באופן כללי יהיה נכון לרשום לי קלומיפן למרות שלכאורה רמות הטסטוסטרון שלי תקינות?
(הן לא תקינות, הן על הצד הנמוך של הסקאלה, אבל הגבול התחתון של הסקאלה בישראל ירד עוד ועוד בשנים האחרונות שתוצאה של 10.02 nmol/L לצד תלונות על אימפוטנציה והעדר ליבידו לא מצדיקות טיפול לדעת האורולוג שלי).
ב. איך ניתן לפגוש בך לייעוץ?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לנדב
ד''ר מאיה איש שלום25/04/2021אני נעזרת הרבה פעמים בטסטוסטרון החופשי או המחושב בקופה אך מעדיפה את זה שמבוצע במעבדה האנדוקרינית באיכילוב bioavailable testosterone. מקבלת החלטה בהתאם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיך אפשר לקבוע אלייך תור לייעוץ?
נדב26/04/2021ותודה רבה על כל תשובותייך עד כה כמובן🙂
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נטילת גלוקומין ועלייה בסוכרא07/04/2021
דר שלום, לוקחת 1 גלוקומין 850 בערב, בדיקת גלוקוז במעבדה יצא 130, תלת סוכר 6.4, קודם היה 6.6 , טריגלצרידים ירד מ-200 ל-137
ב-12/20 גלוקוז יצא 126 עם גלוקומין, בשתי הבדיקות נתבקשתי לצום 12 שעות, תוצאות הבדיקות השתפרו אבל הגלוקוז בעליה בשתי הבדיקות, מה יכולה להיות הסיבה?
ck יצא 175 האם קשור לסוכר? תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לא
ד''ר מאיה איש שלום12/04/2021לעיתים יש עליה בסוכר בעקבות הצום הממושך. בכל מקרה השוני בין הבדיקות הוא סטיה קטנה.
יש שפור אבל הוא קל..
מציעה לשקול שנוי תזונתי (הפחתת פחמימות פשוטות) ותוספת פעילות גופנית כגון פעילות ארובית 150 דקות ושעה בשבוע של תנגודת
ויש גם טפולים נוספים תרופתיים יעילים
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

