מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- נטילת פורסיגה- השפעה על תפקודי כליותרון01/03/2021
שלום דר קראתי שנותנים את התרופה הנ'ל לשיפור תפקודי כליות גם למי שאין סוכרת.כיוון שהתגלה במחקרים שיש לה השפעה מיטיבה על הכליות
האם זה נכון? ודעתך האישית? המון תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לרון
ד''ר מאיה איש שלום02/03/2021התרופה אכן נבדקה בחולים עם ירידה בתפקוד כליתי ללא סוכרת ונמצאה תועלת מבחינת הגנה כליתית. אך היא עדין לא נכנסה בהתויה זו. אני מניחה שבעתיד הקרוב זה יקרה. שוב מדובר באנשים עם תפקוד כליתי לא תקין שלא על רקע סוכרת
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות אנדוקרינולוגיות בעקבות אדונמה באדרנלרינה28/02/2021
רוב בהבדיקות תקינות:
האם הבדיקות הבאות תקינות:
Keto 17 ster. fr. Andro | MG/24H: 0.3
Keto 17 ster. fr. Etioch. | MG/24H: 0.7
Keto 17 Steroids Total U | MG/24H: 6.4
Keto 17 ster. fr. Dehydro | MG/24H: 0.07
Cortisol Free (U)/24h | mcg/24 hr: 18.4
קורטיזול ברוק: 0.03
בדיקות Metanephrine בשתן 24 שעות תקינים.
Cortisol 8 am (B) | nmol/l: 43 - מבחן דיכוי דקסאמתאזון (הטווח: 118 - 618
האם הבדיקות הנמוכות של 17 -ketosteroids, מעידות על בעיה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לרינה
ד''ר מאיה איש שלום02/03/2021כל התוצאות שציינת תקינות
האם יש חשיפה לסטרואידים? במשחה? בשאיפה? נשיפה כדור?
החשש מרמה גבוהה של 17 קטוסטרואידים רמה נמוכה לא מדאיגה ככל הידוע לי
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקות אנדוקרינולטגיות
רינה02/03/2021תודה על התשובה!
אני משתמשת במשחת דרמובט שקיבלתי מרופא נשים בשל ליכן סקלרוזיס.
זו משחה סטרואידית.
משתמשת במשחה כמה שנים ( פעמיים שלוש בשבוע).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לרינה
ד''ר מאיה איש שלום05/03/2021אולי זו הסיבה שהקטוסטרואידים היו נמוכים
בכל מקרה זה לא מדאיג
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טטטטטטטטטטטטטטטטטאאאאאאאאארוית28/02/2021
האם לבד מניאצין יש עוד דרך להוריד Lp(a)?
ומדוע נטילת ניאצין יכולה לגרום לסוכרת?
תודה דר מאיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לרוית
ד''ר מאיה איש שלום28/02/2021מעכבי PCSK9 כגון רפטה פרלואנט מפחיתים LPa. ניאצין תרופה שפחות נותנים כי לא הראתה הפחתה בארועים קרדיוסקולרים וכן בשל תופעות הלואי שלה. ואילו מעכבי PCSK9 כן הראו הפחתת ארועים קרדיוסקולרים והפחתת LPa.
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גנואט X-ray ותוסף תזונהעופר26/02/2021
האם ניתן לקחת גנואט xr ייחד עם תוסף תזונה שמיועד להורדת סוכר ולהגנה נוגדת חימצון ) ככה רשום על התוסף שקונים כמובן ללא מרשם ). יש שם עלי אקליפטוס ,תמצית מלון מריר, חןמצה אלפא ליפואית סלניום.???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לעופר
ד''ר מאיה איש שלום27/02/2021אינני יודעת ואין לי דרך לבדוק אינטראקציות
אולי הרבליסט יוכל לעזור.
אני חייבת לציין שיש בעייתיות עם התוספים שרבים מהם התכולה שלהם לא נבדקת וגם הבטיחות והיעילות בשמוש לאורך זמן
יותר טוב להפחית צריכת פחמימות ולבצע פעילות גופנית סדירה. כגון פעילות ארובית (150 דקות בשבוע של הליכה למשל או כל פעילות ארובית אחרת) ושעה בשבוע פעילות של תנגודת
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נוגדני GAD נעלמו - סכרת נעוריםניסן26/02/2021
שלום דוקטור מאיה,
האם יתכן כי בדיקת נוגדני GAD לאבחון סכרת נעורים תצא שלילית,
וזאת לאחר שבפרוץ המחלה הבדיקה היתה חיובית עם ערך של מעל 2000.
האם יתכן כי במשך הזמן הנוגדנים הללו נעלמים ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לניסן
ד''ר מאיה איש שלום27/02/2021בהחלט הנוגדנים נעלמים עם הזמן...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאה טסטוסטרון בדם חוזרנחום25/02/2021
תוצאה11.47 nmol/L
תוצאה לעומת טווח כל הזמן אין לי זקפה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר Fsh
נחום25/02/2021תוצאה0.7 IU/L
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאפשר תשובה לשאלות
נחום28/02/2021האם הבדיקות תקינות כי אין לי זקפה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמבקש תשובה לשאלה
ניב נחום08/03/2021האם לרמה כזו של טסטסטרון נותנים טיפול?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לניב נחום
ד''ר מאיה איש שלום08/03/2021הטסטוסטרון תקין. אך FSH נמוך. מציעה לשקול יעוץ אנדוקריני לא ניתן בפורום להמליץ על טפול לפי ערכים אלו. רמת הטסטוסטרון על פניו תקינה.
בברכה ,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבקשר ל fsh
ניב נחום09/03/2021מה עושים אם fsh נמוך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהFsh איזה השפעה עושה?
ניב נחום09/03/2021על מה fsh משפיע
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לניב נחום
ד''ר מאיה איש שלום10/03/2021אנא תפסיק לשאול שאלות באתר זה כבר מטריד.
בבקשה תפנה ליעוץ המקרה שלך מורכב מידי ליעוץ כאן עם שברירי מידע. FSH חשוב לתמיכה ביצור תאי סרטולי שתומכים ביצור זרע.
אנא המנע משאלות כאן
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאה זרחן בדם שאלה האם תקין?נחום25/02/2021
שלום התוצאה היא תוצאה2.40 mg/dL
תוצאה לעומת טווח האם צריך לעשות pth? יש לציין שאכלתי לפני הבדיקה יום לפני בשר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר להשאלה לא רלוונטית
נחום28/02/2021הרופאה אמרה שאין בבשר זרחן ולאכול דגים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם ניתן להזריק באוזמפיק פחות מ 1 מ"ג?שלומי25/02/2021
הרופא שלי המליץ לי להתחיל להשתמש באוזמפיק.
רכשתי מזרק של 1 מ"ג, אבל הרופא המליץ להתחיל במינון של 0.25 מ"ג.
האם יש במזרק אפשרות לכוון שייצא בהזרקה רק 0.25 מ"ג?
וא"כ, איך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשלומי
ד''ר מאיה איש שלום27/02/2021בהחלט שניתן אך יש צורך בספירת קליקים. אתה יכול להעזר באחיות חברת נובונורדיסק שבשרות חינמי יכולות לסייע. לתאום הדרכה 1700504122
19 קליקים זה 0.25 מג'
37 קליקים זה 0.5 מג'
74 קליקים זה 1 מג
אני מתחילה לרב למטופלים שלא היו על תרופות מסוג זה (אנאלוגים לGLP1) במנון של 5 קליקים וכל שבוע מעלה 5 קליקים בתנאי שאין תופעות לואי כגון כאבי בטן שלשולים או בחילות. . מציעה להתיעץ עם הרופא המטפל להבין מה היתה כוונתו
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- TSH תוצאות בדיקה בן 25איתמר24/02/2021
שלום רב,
בן 25.
ביצעתי בדיקות דם שגרתיות ויצא תוצאה:
TSH-1
ב-2018 עשיתי בדיקות שגרתיות והתוצאה של ה-TSH הייתה 1.58
האם יש סיבה לדאגה בשל הירידה מ-1.58 ל-1?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאיתמר
ד''ר מאיה איש שלום25/02/2021יש שונות בבדיקת הTSH אפילו בשעות היממה.
2 הבדיקות תקינות
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הורדת רמת טסטוסטרון תרופות נגד דיכאוןאורן23/02/2021
שלום דר האם נטילת תרופה נגד דיכאון ממשפחת הSSRI כגון ציפרלקס מורידה רמות טסטוסטרון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאורן
ד''ר מאיה איש שלום25/02/2021ככל הידוע לי לא מורידה אך יכולה לפגוע בחשק ובתפקוד המיני
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גלוקוז בצום 160 בת 79נילי23/02/2021
בבדיקת דם ביתית גלוקוז בצום 160 ואחרי ארוחה 191
בדיקת מעבדה 140.מה זה אומר?
אני בת 79
לחץ דם יציב מטופל.
מודאגת.תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לנילי
ד''ר מאיה איש שלום25/02/2021מודבר בערכים שמתאימים לסוכרת
ניתן לשקול טפול תרופתי כדאי להשלים בדיקת המוגלובין מסוכרר שנותנת אומדן לממוצע הסוכר ב-3 חודשים האחרונים
וכדאי לצמצם צריכת פחמימות בפרט פשוטות ולהקפיד על פעילות גופנית סדירה כגון הליכות 150 דקות בשבוע או כל פעילות אחת אדאלי שלוב של ארובי ותנגודת
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המוגלובין סוכרתי 6.8 גלוקוז 160מרי23/02/2021
בבדיקת דם נמצא גלוקוז 160 בצום
והמוגלובין סוכרתי 6.8.
רופאת המשפחה טוענת שאין צורך הטיפול.כל עוד ההמוגלובין הסוכרתי לא מגיע ל 7.
בבדיקות קודמות הגעתי ל140.
ובהתקף כאבי בטן בבדיקת דם בחדר מיון נמצא 170 גלוקוז.והמוגלובין סוכרתי 7.
אני בת 80 עם לחץ דם מטופל .ושומנים תקינים.
אני די מבולבלת ופוחדת מסיבוכים.
מצפה לתשובה שתסביר לי מה עושים?
בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למרי
ד''ר מאיה איש שלום25/02/2021בהחלט שאפשר לתת טפול תרופתי. יש תרופות רבות שלא מסכנות בנפילת סוכר ואף מגנות על הלב כלי הדם והכליות.
כדאי גם לצמצם צריכת פחמימות ולהקפיד על פעילות גופנית סדירה כגון הליכות 150 דקות בשבוע
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סכרת נעורים- במשך של 50 שניםנטע23/02/2021
שלום לך אני חולת סכרת נעורים כבר 50שנה בחודשיים האחרונים סובלת תוך כדי שינה מזרועות נירדמות נימול וכאב נורא כאלו בעצמות מנסה לשים את הזרועות בצורה אולי שינה בתנוחת השינה וממש לא עוזר כשאני קמה זה עובר רק לאחר שעתיים פלוס מינוס כשאני רוצה להחזיק כלי ביד אין לי תחושה שאני מחזיקה משהן אוכלת בננה כל יום ולוקחת ויטמין די הבדיקות תקינות מה אוכל לעשות נגד זה ז אשמח לתשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לנטע
ד''ר מאיה איש שלום25/02/2021מציעה לבדוק רמת B12 אם תקינה לפנות לנוירולוג לשקול EMG יתכן שמדובר בנוירופטיה סוכרתית או שזה קשור ללחץ עצבי על שורשי עצבים ממקור צוארי
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דם לאחרי רמיסיה - פעילות יתרנעם22/02/2021
היי,
אחרי כמה שנים של יתר פעילות בלוטת התריס אני נמצא ברמיסיה יותר משנה.
עושה כל 4 חודשים בדיקות דם כדי לעקוב.
שמתי לב שב-3 הבדיקות האחרונות, יש מגמה מתמדת של ירידה קלה כל פעם בערכי ה-TSH ועלייה קלה כל פעם בערכי T3 ו-T4. האם זה יכול לרמוז על כך שתקופת הרמיסיה תסתיים בעוד זמן? או שלא ניתן להסיק מכך דבר בשלב זה?
תודה,
נעם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לנעם
ד''ר מאיה איש שלום25/02/2021יתכן שכן אפשר לבדוק רמת THYROID STIMULATING ANTIBODIES שגם יכולים לתת אנדקציה (בהנחה שמדובר בפעילות יתר על רקע מחלת גרייבס ולא אדנומה בתירואיד)
חג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסכנות בטיפול ביוד רדיאקטיבי- בן 49דן22/02/2021
שלום
אני בן 49 ולפני כמה חודשים אובחני ביתר פעילות בבלוטת התריס. בוצע US ונמצא קשרית ענקית שתופסת את כל אונה שמאל (מעורבת קולאים ונוזל ציסטי). בוצע FNA ויצא תקין, ובוצע מיפוי שהראה קליטה מוגברת באונה שמאל לצד קליטה מדוכאת באונה ימין, מן הסתם כי ה TSH שלי על אפס.
רופא המטפל ממליץ בחום על טיפול חד פעמי ביוד. לאחר שחקרתי את הנושא, גיליתי שבשנת 2019 פורסם מחקר ענק בן 19 אלף משתתפים כולם עם ייתר פעילות שטופלו חד פעמית ביוד, ומתוכם 10% נפטרו מסרטני שונים בתוך 7 שנים מיום הטיפול, לא כולל נשים עם סרטן השד. הנה קישור למחקר:
https://jamanetwork.com/journals/jamainternalmedicine/fullarticle/2737319
הרופא המטפל שולל את המחקר כלא משמעותי. אני לא מוכן בשום אופן לטיפול ביוד. הוא אמר שהאופציה השניה היא קריטה של האונה, אך לשם כך הוא צריך לקבל את אישור הקופה, כי הליך כזה עולה עשרות אלפי שקלים והקופות לא ימהרו לאשר אם קיים טיפול חלופי יעיל בעלות של 200 שח.
אפשרות שלישית שהוא המליץ, זה טיפול פרטי ב RFA (אבלציה בגלי רדיו שעולה 35 אלף שח).
שאלותיי:
האם ארגון האנדרוקרינולוגים מודע לממצאי המחקר הנ"ל? אם כן, מדוע הוא ממשיך להמליץ על הטיפול הנ"ל?
שאלה שניה, האם אני כמטופל של קופ"ת כללית, ראשי לסרב לטיפול ולהתעקש על ניתוח במקום?
האנדוקרינולוג ניסה לשכנע אותי שניתוח כולל סכנות יותר גבוהות לסיבוכים מאשר טיפול ביוד.
אשמח לשמוע את דעתך
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בחירת אופציית טיפול המתאימה
אני23/02/2021שלום
סליחה שאני מתערבת - פשוט לא מזמן בעצמי לא ידעתי מה לעשות.
אין בכוונתי להתימר ואני גם לא נוהגת להגיב לשאלות של אנשים. (אני אחת מהרבה העוקבים והלומדים מהרופאה המדהימה והסבלנית שמנהלת את הפורום ועוזרת לכולנו להבין את מצבנו, כל אחד לפי שאלתו... .....)
בנוסף לבירורים שאתה עושה לפני החלטתך באיזו אופציה לבחור , אני מציעה לך להתייעץ ו/או לחקור גם איזו אופציה תתן לך סיכויים יותר טובים לתפקוד תקין של האונה הנותרת של הבלוטה לאחר הטיפול (כריתת אונה מול טיפול ביוד). כמובן אם זה חשוב לך.
אגב, אולי קיימת בשבילך אופציה לניתוח דרך ביטוח משלים או ביטוח פרטי.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לדן
ד''ר מאיה איש שלום25/02/2021לא הצלחתי להכנס למאמר ששלחת כי הוא הגיע חתוך
בעקרון יש חשש ממאירויות במנונים גבוהים של יוד
וכאן המנון שינתן הוא 10-15 מיליקירי כנראה שזה מנון נמוך ושלא אמור להעלות סכון לממאירות
נתוח הוא בהחלט אופציה רק שתמיד יש סכון לסבוכים מקומיים כמו פגיעה במיתר קול. אפשר בהחלט לבצע את הנתוח במסגרת הבטוח המושלם של הקופה.
לגבי אבלצית הRF זו גם אופציה אם יש לך בטוח פרטי אולי יממן זאת.
כל האופציות טובות.
היוד הוא הכי פחות פולשני. ובגלל שמניחה שמתכננים לתת מנון נמוך לא צפוי סכון מוגבר לממאירות
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

