מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- גסטרין גבוה ב - CAG ומיפוי DOTAמיקי05/05/2021
שלום ,
אני בן 55 , מזה שנתיים מאובחן ובמעקב של גסטריטיס אטרופית בקיבה .
(בבדיקות לפני כחודש : גסטרין - 1500 , כרומוגרנין איי - 258)
בגלל הגסטרין הגבוה שטיפס בתוך שנה מ- 600 ל-1500 , שלחה הרופאה המטפלת למיפוי DOTA -CT-PET
התור רחוק מאד ובינתיים אני מודאג מאד .
השאלה אם ייתכן שהעליה הגבוהה בגסטרין נובעת מהגסטריטיס או שחלילה הרופאה חוששת שיתכן שיש סיכוי חליה לגידולים במע' העיכול (נוירואנדוקריניים / אחרים) ?
בברכה
מיקי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למיקי
ד''ר מאיה איש שלום05/05/2021גסטריטיס אטרופית יכולה להביא לעליה בערכי גסטרין גם מעל 1000. האם הבדיקות בוצעו תחת סותרי חומצה כגון לוסק אומפרדקס /נקסיום/גסטרו וכו?
כי הללו יכולים להשפיע על התוצאה יש להפסיק אותם 3 שבועות לפני בצוע הבדיקה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגסטרין גבוה ב - CAG ומיפוי DOTA
מיקי06/05/2021ד"ר מאיה שלום ,
איני נוטל סותרי חומצה כלל .
כפי שכתבתי , עליית ערכי הגסטרין בשנה החולפת היא משמעותית .
מה הסיכוי שגידולים במע' העיכול , עלולים לגרום לכך ?
האם חשש ממשי או שמא הרופאה שהפנתה ל - DOTA ,
מבקשת לשלול ?
בברכה
מיקי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה למיקי
ד''ר מאיה איש שלום06/05/2021קשה לי לומר מבלי להכיר את התמונה הקלינית לעומק ולבדוק אותך
בכל מקרה הבדיקה תוכל לשלול זאת אז כנראה שעדיף לבצע בשביל השקט הנפשי
אם אין שלשולים כיבים בקיבה/תרסריון או כאבי בטן זה מקטין את הסכוי שיש משהו מעבר לגסטריטיס האטרופית
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגסטרין גבוה ב - CAG ומיפוי DOTA
מיקי07/05/2021כך אעשה ..
תודה רבה ד"ר מאיה - על המהירות וההקשבה !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגסטרין גבוה ב CAG
מיקי08/05/2021שלום ד"ר מאיה ,
בהמשך לשאלתי , האם ערכי גסטרין גבוהים מעל 1000 עלולים לגרום להיווצרות גידולים אנדוקריניים במערכת העיכול ?
ובנוסף , האם ניתן להקטין ערכי הגסטרין ע"י טיפול תרופתי (מזכיר שאיני נוטל סותרי חומצה) ?
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה למיקי
ד''ר מאיה איש שלום08/05/2021לא אמורים לגרום לגדולים, דווקא סותרי חומצה מעלים רמת גסטרין.
האבחנה המבדלת בין דלקת אטרופית בקיבה לבין גידול נוירואנדוקריני הם לא גורמים לגידול נוירואנדוקריני אלא הגידול יכול להפריש גסטרין
גם בערכים כאלו יכול להיות עדין דלקת אטרופית בקיבה אך כדאי לוודא.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוכרת סוג 1 לפני הריוןמאור04/05/2021
שלום אשתי עם סכרת נעורים שהתגלתה בהריון הראשון. כעת אנו רוצים שוב הריון אך הרופאה שלה טוענת שהיא צריכה ממוצע סוכרים פחות מ6.( כעת 7)
להגיע ל6 זה מאוד לא פשוט השאלה אולי אנו סתם מחכים והרופא הזו מחמיר מידי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למאור
ד''ר מאיה איש שלום05/05/2021עם סוכרת מסוג 1 באמת קשה להגיע להמוגלובין A1C של 6, אני חושבת שמתחת ל7 זה טוב אפשר להסתפק בהחלט ב6.5.
בהריון ולקראת הריון הרבה פעמים מה שעוזר זו מערכת סגורה למשל משאבה וחיישן של מדרוניק 640g
כי אז החיישן מתקשר עם המשאבה ומונע היפוגקלמיות בכך שמפסיק את פעילות המשאבה כשיש היפוגלקמיה צפויה
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צום רמדאן ובדיקות דם לסוכראמיר03/05/2021
שלום לך
רציתי לברר האם ניתן לקחת בדיקות דם בזמן צום חודש רמדאן כ14.5 שעות צום.רופא המשפחה הציע לא לקחת בדיקות בזמן רמדאן התשובות יכולות להיות חריגות ובמיוחד סוכר [ לדבריו הגוף נמצא בסטרס ועלול להיות עליות משמעתיות ברמת הסוכר.].* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאמיר
ד''ר מאיה איש שלום03/05/2021בהחלט הסוכר יכול לעלות בעקבות סטרס או צום ממושך
אך המוגלובין מסוכר שמבטא ממוצע של 3 חודשים פחות יושפע
וגם בדיקות נוספות כמו אנזימי כבד או פרופיל שומנים פחות יושפעו
צום קל והרבה בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סקסנדה וגרד בכל הגוף במשך חודשליטל02/05/2021
היי,
נוטלת סקסנדה במשך חודש, ברירה בדרך כלל.
לאחרונה חשה גרד בכל הגוף, ללא סימני פריצה או עקיצה.
עד שיגיע התור לרופא - יש קשר לתרופה? להפסיק הזרקות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לליטל
ד''ר מאיה איש שלום02/05/2021יתכן שיש קשר מציעה להפסיק ולראות אם יש הטבה.
בנוסף לשקול בדיקה של אנזימי כבד
לנסות לחפש סיבות אחרות כגון החלפת אבקת כביסה/מרכך/אוכל/תרופה אחרת?.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אשמח לדעת מנסיונך עם אביניטי?יונה02/05/2021
שלום רב,
יש לי אוסטיאופורוזיס.
שאלה ראשונה: האם לאביניטי פרופיל תופעות לוואי נסבל יחסית בהשוואה לפורטאו, פרוליה וביספוספונטים?
שאלה שנייה: האם במידה שאני נכונה לממן את הטיפול מכספי, על אף שאיני עומדת בתנאים לזכאות מימון הקופה, רופא אנדוקרינולוג יאות לרשום לי את התרופה?
תודה רבה (:* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ליונה
ד''ר מאיה איש שלום02/05/2021בעקרון לבספופסונטים דרך הפה יש תופעות לואי של צרבות לא שכיח, באופן נדיר חום וכאבי פרקים שרירים
בספוספונטים דרך הוריד (אקלסטה) ב30% מהאנשים חום ותסמונת דמוית שפעת שחולפת כעבור מספר ימים באופן נדיר דלקת בעין.
פרוליה די נטולת תופעות לואי מעלה קצת את הסיכון לזהומים עוריים שמצריכים טפול אנטיביוטי תוך ורידי
כל התרופות הללו יכולות באופן נדיר 1/10000 להעלות את הסכון לנמק של הלסת בטפולי שינים פולשניים כאמור נדיר
פורטאו די נטולת תופעות לואי באופן נדיר כאבי שרירים ויכולה להחמיר מחלת אבנים בדרכי השתן באם קיימת שוב לא שכיח
אבניטי באופן נדיר תגובות באזור הזרקה
אחרי אבינטי חייבים להמשיך בטיפול אחר אחרת יש חשש מREBOUND הגברת פרוק עצם ולכן אם אין סבילות לשום טפול אחר היתי שוקלת פעמיים אם זו התרופה המתאימה
אחרי פורטאו למשל אין REBOUND בהגברת פירוק עצם פשוט מאבדים מהיעילות עם הזמן
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשימוש בתוסף סידן - בתגובה לשאלה שנשאלה כאן
אורית14/05/2021אני ממליצה להשתמש גם בתוסף סידן דנסיטי של אמורפיקל. לדעתי יכול מאוד לעזור לאוסטיאופורוזיס ואני מכירה רבים שלוקחים אותו במצב זה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לאורית
ד''ר מאיה איש שלום14/05/2021אין הוכחות שתוסף דנסיטי מפחית שברים. יש רק הוכחות שהוא נספג טוב יותר לעומת תוספים אחרים אך אין שום הוכחה לגבי הפחתת שברים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרקוול ועליית הורמון גדילה בדםנחום02/05/2021
האם סרקוול מעלה את ההורמון גדילה בדם? כי קראתי מחקרים שכן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בקשר להורמון גדילה
נחום02/05/2021כי לקחתי הרבה סרקוול לפני הבדיקה של ההורמון גדילה ואני רוצה לעשות בדיקה חוזרת האם כדאי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לנחום
ד''ר מאיה איש שלום05/05/2021נראה לי מיותר. אני לא מכירה השפעה משמעותית של התרופה. בכל מקרה גם אם יש חסר בהורמון גדילה מה שכנראה אין לך, אצל מבוגרים מתן הורמון גדילה לא מביא לגדילה כי פלטות הגדילה סגורות
המתן במבוגרים משפר רק את הרכב הגוף ואולי תחושת הWELL BEING
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפות לאף ועלייה בסוכר- טרום סכרתאורחת02/05/2021
שלום
אני במצב טרום סכרת השבוע התחלתי לקחת טיפות אף תדאמצין שזה אנטיביוטיקה עקב דלקת באף וריאולין כדור להמסה במים 3 פעמים ביום שניהם ביחד דווקא השבוע כשאני בודקת את רמת הסוכר יש לי עליות שלא היו לי קודם
האם העובדה שיש לי דלקת זה שמעלה את רמת הסוכר?
או שתי התרופות שהזכרתי יכולים להעלות את רמת הסוכר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תידאמצין זה טיפות אף
אורחת02/05/2021האם יתכן עלייה בסוכר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לאורחת
ד''ר מאיה איש שלום03/05/2021זהום בהחלט יכול להביא לעליה ברמות הסוכר
אם טפות האף מכילות סטרואידים זו גם אופציה אם הם רק אנטיביוטיקה אז לא סביר..
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרשת הורמונים נמוכה מיותרת המוחשי01/05/2021
היי, אני בן 40
סובל שנים רבות מאוד ממחסור בטסטוסטרון, שזה כתוצאה מהפרשה נמוכה של lh וfsh
מיותרת המוח(לא בדקתי לגבי הפרדת הורמון גדילה, אבל יתכן וגם ממנו חסר)
כמו כן, סובל שנים רבות מתת פעילות בלוטת התריס(שגם לגבי זה, אני יכול להבין שמשהו שם יכול להיות קשור לתת פעילות של יותרת המוח)
המליצו לי לעשות MRI
בנתיים לא עשיתי
רוצה לשאול כמה דברים ברשותך
1. רמות הטסטוסטרון שלי כיום הן סביב ה3.85 ng/ml
זה נמצא טיפה מתחת לאמצע הסקאלה, כך שרוצה להבין בערך לאיזה גיל הרמות האלו יותר תואמות ומתאימות?
2. האם ברמות כאלו של טסטוסטרון, אני אמור לחוות הזדקנות מהירה יותר?
3. קראתי קצת בפורום, היה כאן אחד שכתב לפני שבוע(נדב), על כך שההפרשת הורמונים הלא תקינה שלו, שגורמת לטסטוסטרון נמוך, היא כתוצאה מחוסר שינה כרוני
האם זאת סיבה אפשרית והגיונית גם בשבילי?(אני גם נמצא בחוסר שינה כרוני שנים)
4. הרופאת משפחה הציעה לי לקחת טסטוסטרון ואני מתלבט, מצד אחד סובל מסימפטומים של חסך, מצד שני אני מתכנן שיהיה לי עוד ילד בשנה שנתיים הקרובות וגם מפחד מהתופעות לוואי שקשורות לביות לבביות
האם התרופה שמעודדת יצור של הורמוני lh וfsh היא הפתרון בשבילי?
תודה רבה וסליחה אם ארוך מידי:-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשי
ד''ר מאיה איש שלום02/05/2021האם נבדקה גם רמת הטסטוסטרון החופשי או BIOAVAILABLE טסטוסטרון שנותנת אומדן טוב יותר לרמת הטסטוסטרון הזמין ביולוגית?
אם ילודה בתוכנית עדיף שלא לטול טפול בטסטוסטרון שיכול להביא לאטרופיה של האשך ולדכא יצור זרע..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנמדד לפני שנתיים
שי03/05/2021מדובר בבדיקת טסטוסטרון חופשי, יצא לי - 1.72 ng/ml
על סקאלה של 1.20 מינימום עד 4.30 מקסימום
עד כמה זה מצב של חוסר?(לאיזה גיל זה מתאים יותר?)
מה האלטרנטיבה שלי לטיפול, אם את אומרת שלא כדאי לטפל בתוסף בטסטוסטרון, אם אני מתכנן עוד ילודה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לשי
ד``ר מאיה איש שלום04/05/2021הרמה בנורמה. צריך לראות גם רמות טסטוסטרון חוזרות
בעקרון ברמות שכאלו אין הכרח לטפל אך צריך לראות את התמונה המלאה קלינית ומעבדתית (יש צורך בלפחות 2 בדיקות טסטוסטרון אדאלית 3). האם רמות פרולקטין תקינות?
לא כדי לתת טסטוסטרון אם ילודה בתוכנית
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרולקטין
שי05/05/2021לגבי הפרולקטין, הוא נמדד על 3 ng/ml בסקאלה של 1-18 ng/ml
זה בסדר?
fsh 4 mIU/mL
LH 2.9 mIU/mL
לגבי הטסטוסטרון החופשי, רק שיהיה ברור שמדובר על בדיקת free testosterone ולא על הבדיקה המיוחדת שעושים באיכילוב
זה אומנם נמצא בתוך הסקאלה, השאלה אם זה לא נמוך מידי לגילי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לשי
ד''ר מאיה איש שלום05/05/2021מציעה לא להסתמך על בדיקה אחת
ולחזור על הבדיקה
חשוב ההקשר הקליני אבל התוצאה בהחלט בנורמה
הפרולקטין שציינת תקין
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עירוי סטרואידים ואדיסוןשירי30/04/2021
שלום,
לקחתי השנה כבר שני קורסי פרדניזון של חודש וחצי כל פעם לאסתמה וירדתי בהדרגה ולקח לא קצת זמן לבלוטת האדרנל להתאושש. יש לי אנמיה ובעירוי ברזל וונופר היה לי חום 39 מעלות שעה וקצת אחרי. רוב הרופאים לא יודעים מה זה אך רופאה אחת אמרה שאני אלרגית לוונופר. עכשיו נתנו לי לנסות עירוי פרינג'קט שאותו עוד לא ניסיתי(לא נתנו קודם כי יש אורטיקריה כל יום ולא ידעו האם אני אלגית אליו ווונופר עשיתי כעבר ואז היה בסדר). רופאת המשפחה אמרה שאולי אפשר לבקש שהם יתנו לי באשפוז יום עירוי של סטרואידים חצי שעה לפני, ואברר עם רופא אלרגיה. האם זה לא מסוכן או בעייתי לקחת עירוי ואז למחרת ובימים שאחרי לא לרדת בהדרגה בסטרואידים? או שאולי כן כדאי בבית לרדת בהדרגה בימים שאחרי ולקחת פרדניזון במינון נמוך? אני חוששת שהפעם כן תגרם לי מחלת אדיסון.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשירי
ד''ר מאיה איש שלום30/04/2021לרב עירוי חד פעמי לא מביא לדכוי של האדרנל, זה תהליך שלוקח זמן בעקבות שבועות של טיפול בסטרואידים
לכן אני לא רואה סיבה לדאגה
הרבה בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם עליי לחשוש עקב תוצאות בדיקות?בן29/04/2021
שלום, אני בן 22, המשקל שלי הוא 52 ק"ג והגובה 1.78. בבדיקות דם אחרונות רמת הגלוקוז יצאה אצלי 106 מ"ג (שנה לפני כן יצאה 104) ורמת המוגלובלין מסוכרר 4.9. האם עליי לחשוש מסוכרת ולהמעיט בצריכת פחמימות? אני מקפיד על פעילות גופנית יומית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לבן
ד''ר מאיה איש שלום30/04/2021ההמוגלובין המסוכרר תקין, אך הסוכר בצום מוגבר במידה קלה, צריך לראות אם יש גורמי סכון נוספים לסוכרת (ספור משפחתי, פגות תרופות שמעלות סיכון לסוכרת- כגון סטרואידים במשחות/משאפים או תרופות אנטיפסיכוטיות ועוד..) במידה וקיימים היתי משתדלת לצמצם את צריכת הפחמימות וכמובן חשוב להמשיך פעילות גופנית סדירה.
אם הסוכרים בצום מאז ומעולם היו מוגברים זה מחשיד אולי לקיום סוכרת מסוג MODY2 שדווקא לא מעלה את הסכון לסבוכי סוכרת. בסוכרת מסוג זו כן כדאי לצמצם פחמימות אך לא מקובל לתת טפול מעבר לכך
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות pet ct אחרי טיפול בסרטן פפילריגלי29/04/2021
שלום, אני אחרי כריתה וטיפול ביוד עקב פפילרי באונה שמאל ובלימפות, נצפתה קליטה במיפוי באונה שמאלית. בבדיקת pet ct נשאר מוקד בצוואר במיטת הבלוטה משמאל שעוצמתו. 3.4 suv, רציתי להבין איזו עצמה זו ומה ניתן להסיק ממנה על אופי הגידול (מתון, אלים) . כמו כן האם לפי תוצאות המיפוי ניתן להסיק בוודאות שהגידול קולט יוד? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לגלי
ד''ר מאיה איש שלום30/04/2021יהיה קשה לענות מבלי לראות את התמונה המלאה. כולל פתולוגיה פענוחים והדמיות עצמן.
צריך לראות גם אם הקליטה בPET ובמפוי חופפות מבחינת מיקום. בכל מקרה נשמע שאם יש משהו הוא מקומי. קשה להסיק ממה שציינת אם יש מחלה או אין. שוב יש לראות את ההדמיות והרקע הקליני.
ממליצה להמשיך מעקב אנדוקריני.
ומחלה מקומית צוארית קטנה אם סוג הגדול לא מאוד אגרסיבי לרב אינה מסכנת חיים.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לגבי סוגי שמנים- שמני זרעיםרחמים28/04/2021
שלום דוקטור בשנים האחרונות מרבים לדבר בגנות "שמני זרעים" חמניות סויה כותנה... משום שהם עוברים הרתחה גבוהה לשם זיקוק הלבנה והצללה מה שהופך אותם ללא בריאים
האם הדברים האלה מוכחים מדעית ובאמת השמנים הנ'ל נורא לא בריאים לבישול ולמאכל? ומגבירים סיכון לסוכרת?
אודה למענה מפורט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה לרחמים
ד``ר מאיה איש שלום28/04/2021לגבי הנזק משמנים אלו שנוי במחלוקת. מה שכן ידוע הוא ששמן זית, אגוזי מלך הם שמנים בריאים שמפחיתים ככל הנראה את הסכון למחלות לב וכלי דם וסוכרת.
פעילות גופנית סדירה גם מאוד חשובה למניעת הללו
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על המענה
רחמים28/04/2021והאם השמני זרעים קנולה סויה כותנה וכו יהיו טובים יותר לצריכה ולבישול מאשר שומנים רוויים כגון חמאה הקוקוס וכדו?
המון המון תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לרחמים
ד''ר מאיה איש שלום30/04/2021אתה צודק, ככל הנראה שמנים רווים פחות רצויים אך הכל במידה.
כאמור שמן חד בלתי רווי כגון שמן זית שומשום אגוזים ואבוקדו הוא ככל הנראה הבריא ביותר
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קביעת תור ייעוץ- איך עושים זאתנדב28/04/2021
שלום,
אודה לתשובה לשאלתי בנוגע לאיך אפשר לקבוע אלייך תור לייעוץ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לנדב
ד''ר מאיה איש שלום28/04/2021אני עובדת במאוחדת במודיעין או במרפאת DMC בצפון תל אביב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדרך מרפאת אנדוקרינולוגיה באיכילוב גם אפשרי?
נדב28/04/2021בנוסף תודה על תשובותייך עד ואני מתנצל אם הכבדתי, המצב שלי פשוט גרוע מאוד ואני אובד עצות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לנדב
ד''ר מאיה איש שלום30/04/2021אפשרי בהחלט יש שם רופאים מעולים. אני פשוט כרגע בחל"ת משם עד אוקטובר לפחות.
אבל אני בהחלט חושבת שתוכל לקבל שם מענה טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רעב תמידי לאחר הוספת אינסוליןבת727/04/2021
מה שלומכם?
עד לפני חודשיים השתמשתי רק באקטרפיד. הHA1C שלי היה 5.8 - שזה קצת גבוה אבל סביר. מידי פעם אחרי ארוחות גדולות היו לי עליות ולאקטרפיד לקח זמן להשפיע ולכן לפני כחודשיים הרופאה רשמה לי נובורפיד. מאז שהתחלתי את השימוש בנובורפיד אני לא מפסיקה לאכול. כל הזמן רעבה. בחודשיים האלו כבר עליתי 3 קילו - אני מודעת לזה שאני אוכלת יותר ממה שאני צריכה. אבל פשוט לא מצליחה להפסיק. זה כאילו אין לי שליטה בעצמי מאז שהתחלתי על האינסולין החדש. האם זו בעיה מוכרת? האם יש לזה פתרון?
אני מעדיפה לחזור לאינסולין הישן ולהקפיד יותר על הארוחות מאשר להשתמש באינסולין שאמנם משפיע מהר - אבל לתחושתי גורם לי לאכול יותר ולהזדקק אליו יותר.
אם קודם הייתי יחסית מקפידה על כמות הפחמימות (גם לארוחה וגם באופן יומיומי) - עכשיו אני כל היום מחפשת מתוקים ולא מצליחה לעצור את עצמי 😶 מה שגורם לי להזריק אפילו יותר ולהיות רעבה יותר וכו'.
אני יודעת שזה נשמע כאילו אני מאשימה את האינסולין באכילת יתר. אבל מעולם לא הייתה לי בעיה כזו לפני. אני אוהבת לאכול - אבל לא בצורה שכל היום אני מחפשת מתוקים ונשנושים.
כל עצה ועזרה תתקבל בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אהלן בת7
אודי27/04/2021כל הכבוד על הכנות!
עד לתשובת ד'ר איש שלום אכתוב משהו ברשותך
כל אדם שמזריק אינסולין (כולל מפתחי גוף שהרי אינסולין הינו הורמון אנבולי) מדווח על תשוקה חסרת מעצורים לפחמימות זמינות ומתוקים
כמו כן עלייה משמעותית במשקל וקושי ניכר להפחיתו הואיל ואינסולין הינו הורמון איחסון ולכן בולם את שריפת השומן
חלילה לי מלהעיז על המלצה פרמקולוגית שכן איני מוסמך לכך ברם אתן לך טיפים מועילים ממש
(מבטיח!)
לפני כל ארוחה תאכלי סלט גדול שייתפוס נפח גדול בבטנך וייתן תחושת מלאות לפני המנה העיקרית
תשתדלי להיות עסוקה...
שכן ראש עמוס פחות נוטה להרהר באוכל...
פעילות גופנית תכניס אותך ל"לקטע" רציני של אחריות וממילא תקפידי יותר על צורת הצריכה שלך
אל תגניסי אויבים הביתה שכן אם הם בהישג יד בסוף מישהו יזלול אותם...
יש טיפולים תרופתיים מדכאי תיאבון ואפילו מעוררי בחילה... כלומר סלידה מסוימת מן האוכל
ד'ר איש שלום ודאי תציע
(כדאי לעשות הערכה תרופות מחודשת שכן אינסולין יכול במינונים גבוהים משמין והשמנה בעצמה היא גורם סיכון משמעותי ביותר למחלות קרדיווסקולריות)
נ.ב
לא ציינת בת כמה את
והאם סוכרת טייפ 1 או טייפ 2
חיוני להשלים את הפרטים הללו להשלמת התמונה לפני מענה מקצועי של ד'ר מאיה)
בריאות!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה לאודי
בת727/04/2021תודה רבה על המענה! אני אשתדל ליישם את העצות שלך. חלק מהם אני מנסה כבר עכשיו. לגמרי צודק לגבי האויבים בבית. אני סוכרתית מטופלת באינסולין לאחר כריתת לבלב חלקית עקב היפראינסולימניה, ככה שזה לא ממש טייפ 1 אבל דומה. אני כבר יותר מעשור עם אינסולין וזו הפעם הראשונה שיש לי כזו תגובה.
נמתין גם לתגובה של הדוקטור 🙂 אולי באמת הפתרון יהיה לחזור לייעוץ במרפאות סוכרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לבת7
ד''ר מאיה איש שלום27/04/2021ערב טוב
אם לא היה גידול ברקע (היפאינסולנמיה) אלא היפרפלסיה אפשר באמת לשקול אנאלוג לGLP1 שבמנון נמוך ובמתן הדרגתי לא גורם לבחילה אלא מדכא תאבון. אם את בתת משקל זה לא רלונטי. אם יש עדין תפקוד לבלבי אפשר לחשוב על מעכבי DPP4. כתרופה שמפחיתה את הצורך באנסולין.
בדומה להמלצתו של אודי, אני ממליצה להפחית צריכה של פחמימות ולחזור לתזונה הקודמת חלבונים ושומן מסייעים בתחושת שובע בנגוד לפחמימות שמביאות לתחושת רעב. הנובורפיד דווקא אמור לשפר את האזון כי עובד יותר מהר ומשפיע לזמן קצת יותר וכך מפחית את הסכון לעליות סוכר ולהיפוגקלמיות בעקבות השפעה ממושכת של האינסולין (בהשואה לאקטרפיד).
כמובן שאם מזריקים יותר מעלים את הסיכון להפוגלקמיות ולעליה במשקל.
האם את מקבלת אינסולין בזלי (ארוך טווח) גם שם אולי אפשר לשפר את האנסולין שאת מקבלת להביא לתגובה ממושכת ואחידה יותר במהלך היממה
מציעה להתיעץ עם הרופא המטפל
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אומגה 3 ותת פעילות בלוטת התריסטלי25/04/2021
האם נטילת תוסף אומגה 3 יכול להשפיע על בלוטת התריס ולשבש טיפול באלטרוקסין?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לטלי
ד''ר מאיה איש שלום25/04/2021אינני מכירה קשר. אך מומלץ ליטול אותם בנפרד (מבחינת הזמן לפחות שעה הפרש).
את האלטרוקסין חשוב לקחת בבוקר בצום חצי שעה לפני אוכל/קפה או תה או כדורים אחרים או תוספים עם מים בלבד
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

