פורום סוכרת אנדוקרינולוגיה - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • השפעת המוגלובין על a1c
    טל
    11/04/2021

    האם המוגלובין קצת גבוה 15.6 יכול לשבש תוצאה של a1c ולגרום לה להראות נמוכה ממה שהיא באמת?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    השפעת המוגלובין על a1c

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לטל

    ד''ר מאיה איש שלום
    12/04/2021

    על פניו נשמע המוגלובין תקין. אך חסר ברזל, או פרוק מהיר של הכדוריות (למשל כמו בגילבר מצב שאינו נדיר) אכן יכול להשפיע וגם לפעמים לא מוצאים סיבה וההמוגלובין A1C אינו אמין
    במצב כזה אפשר להסתמך על מדידות של מד סוכר רציף
    או רמת פרוקטוזאמין
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לגבי ערך גלוקומי
    שרה
    08/04/2021

    איך אני יודעת מה הערך הגלוקומי של כל מוצר,נמצא לי חשד לטרום סוכרת,אני מאוד אוהבת במבה ואוכלת שלוש ליום הקטנים,האם יש בעיה עם זה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה לגבי ערך גלוקומי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לשרה

    ד''ר מאיה איש שלום
    12/04/2021

    התגובה הגלקמית למזונות היא אישית וניתן לבדוק את השפעת המזונות או בעזרת מדידת סוכר מהאצבע או מד סוכר רציף..
    בעקרון במבה מכילה לא מעט שומן ולכן יש סכוי סביר שלא גורמת לעליה משמעותית אצלך ברמות הסוכר אך כמובן שאפשר לבדוק
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פינסטריד + טסטוסטרון / קלומיפן ציטראט
    נדב
    07/04/2021

    שלום רב דר' מאיה,

    אני בן 33, סובל מאובדן כמעט מוחלט של ליבידו, זקפות וכולי ומאובחן מזה כשנתיים עם אוסטיאופורוזיס. בנוסף קשיים במתן שתן, בייחוד לאחר גמירה (פרוסטטה בגודל תקין ללא ממצא חריג בציסטוסקופיה).
    כל זה קורה בשל תסמונת דום נשימה חריפה שאני סובל ממנה מזה כ-12 שנה (רזה. לא מסתגל לסיפאפ, בקרוב אמור להתחיל להתנסות עם סד לילה).

    אני שוקל להתחיל טיפול בטסטוסטרון/קלומיפן ואני חושש מאוד שהדבר יוביל להתקרחות מואצת (מעבר לפגיעה בפוריות, שהיא חשש גדול אף יותר) וגם חושש שהדבר יביא להגדלה של הערמונית אצלי ולהחרפת הבעיות במתן השתן.

    האם יש הגיון בנטילה משולבת של קלומיפן לצד פינסטריד כדי ליהנות מחד מיתרונות הקלומיפן ומאידך לחסוך את תופעות הלוואי שלו על השיער והערמונית ע"י שימוש מושכל בפינסטריד?

    לפי במחקר הזה שפורסם בפאבמד התשובה חיובית. אשמח לדעתך

    תודה רבה
    נדב


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לנדב

    ד''ר מאיה איש שלום
    12/04/2021

    הפנסטרייד בהחלט יכול למנוע את השפעת הטסטוסטרון על השעור מצד שני עלול לפגוע בתגובה לטסטוסטרון מבחינת תפקוד מיני.
    הפנסטרייד גם יכול לפגוע באכות הזרע
    קלומיפן מאידך לא אמור לפגוע באכות הזרע, ההפך אף יכול לשפר מעלה רמה טסטוסטרון אם הבעיה היפופזרית/היפותלמית אך בהחלט העליה בטסטוסטרון יכולה להחמיר הקרחה.
    לגבי הגדלת פרוסטטה אני חושבת שזה פחות רלונטי בגילך ונשמע פחות סביר כקשור להפרעות במתן שתן. מציעה להתיעץ עם אורולוג בנושא.
    בברכה,

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    נדב
    22/04/2021

    שלום דר' מאיה ותודה על תשובתך,

    לצערי תגובתי לך לא פורסמה משום מה. מזמין אותך לגגל אודות המחקר באתר פאבמד (שימוש משולב בפינסטריד וטסטוסטרון בגברים והשפעה של זה על מדד דחיסות העצם).

    אצלי הדבר אכן ככל הנראה נובע מתת פעילות היפופזרית/היפותלמית (רמות ה-LH אגב נמוכות מהמינימום) שקשורה בחסך שינה כרוני חריף מאוד.

    ולשאלתי -
    אם בעיית השינה שלי באה על פתרונה במפתיע לאחר 3 שנות טיפול רצופות בקלומיפן (ללא קשר סיבתי בין השניים) ואני חפץ להפסיק את נטילת הקלומיפן (בהנחה שהפעילות ההיפותלמית/היפופיזרית תחזור בהדרגה לסדרה מרגע ששנתי תהא תקינה) - האם הדבר אפשרי? או שמא יש בנטילת קלומיפן למשך כ"כ הרבה זמן כדי לנוון את היכולת העצמונית של גופי להפריש GNRH לבדו?

    תודה רבה
    נדב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לנדב

    ד''ר מאיה איש שלום
    22/04/2021

    אין לי תשובה לכך. מניחה שזה אינדודואלי, ואם הסיבה הפיכה יכולה אולי להיות התאוששות לאחר מספר חודשים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשאל את זה אחרת

    נדב
    23/04/2021

    (שוב תודה על תשובתך)

    האם צפוי ניוון של כושר הפעילות היפותלמית/היפופיזרית העצמונית באדם בעל פעילות תקינה של ההיפופוזיה וההיפותלמוס שינטול קלומיפן לאורך זמן (בדומה למה שקורה לאשכים אצל גברים שנוטלים טסטוסטרון לאורך זמן)?

    או שמא גם לאחר נטילה ארוכת טווח (כאמור, באדם בריא לגמרי) - ניתן להגמל בהדרגה מבלי לייצר בגוף פגיעה בלתי הפיכה?

    אגב, יש מקרים שבהם גברים נוטלים קלומיפן לאורך שנים או שזו פרקטיקה לא מקובלת ונדירה?

    תודה רבה!
    נדב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לנדב

    ד''ר מאיה איש שלום
    23/04/2021

    נטילה של קלומיפן במשך שנים פחות שכיחה מנטילה של טסטוסטרון
    בהחלט יכולה להיות התאוששות של היפותלמוס/היפופיזה בהפסקת קלומיפן אך קשה לדעת כמה זמן זה יקח ואם בטוח תהיה.
    ברפואה הרבה פעמים יש להתנסות והזמן עושה את שלו
    אפשר גם לעשות את ההפסקה בהדרגה למשל לתת מנון נמוך לסרוגין וכך להפסיק בהדרגה
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לדר' מאיה

    נדב
    24/04/2021

    היי,

    א. האם את/רופא בישראל באופן כללי יהיה נכון לרשום לי קלומיפן למרות שלכאורה רמות הטסטוסטרון שלי תקינות?
    (הן לא תקינות, הן על הצד הנמוך של הסקאלה, אבל הגבול התחתון של הסקאלה בישראל ירד עוד ועוד בשנים האחרונות שתוצאה של 10.02 nmol/L לצד תלונות על אימפוטנציה והעדר ליבידו לא מצדיקות טיפול לדעת האורולוג שלי).

    ב. איך ניתן לפגוש בך לייעוץ?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לנדב

    ד''ר מאיה איש שלום
    25/04/2021

    אני נעזרת הרבה פעמים בטסטוסטרון החופשי או המחושב בקופה אך מעדיפה את זה שמבוצע במעבדה האנדוקרינית באיכילוב bioavailable testosterone. מקבלת החלטה בהתאם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך אפשר לקבוע אלייך תור לייעוץ?

    נדב
    26/04/2021

    ותודה רבה על כל תשובותייך עד כה כמובן🙂

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נטילת גלוקומין ועלייה בסוכר
    א
    07/04/2021

    דר שלום, לוקחת 1 גלוקומין 850 בערב, בדיקת גלוקוז במעבדה יצא 130, תלת סוכר 6.4, קודם היה 6.6 , טריגלצרידים ירד מ-200 ל-137
    ב-12/20 גלוקוז יצא 126 עם גלוקומין, בשתי הבדיקות נתבקשתי לצום 12 שעות, תוצאות הבדיקות השתפרו אבל הגלוקוז בעליה בשתי הבדיקות, מה יכולה להיות הסיבה?
    ck יצא 175 האם קשור לסוכר? תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לא

    ד''ר מאיה איש שלום
    12/04/2021

    לעיתים יש עליה בסוכר בעקבות הצום הממושך. בכל מקרה השוני בין הבדיקות הוא סטיה קטנה.
    יש שפור אבל הוא קל..
    מציעה לשקול שנוי תזונתי (הפחתת פחמימות פשוטות) ותוספת פעילות גופנית כגון פעילות ארובית 150 דקות ושעה בשבוע של תנגודת
    ויש גם טפולים נוספים תרופתיים יעילים
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם אני טרום סוכרתי
    אסי
    06/04/2021

    שלום
    אני בן 63 בבדיקת דם אחרונה סוכר 110 וHbA1C 4.4
    האם צריך לפנות לדיאטנית?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם אני טרום סוכרתי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאסי

    ד''ר מאיה איש שלום
    06/04/2021

    הסוכר בצום מחשיד לקיום טרום סוכרת, ההמוגלובין המסוכרר לא תואם (האם יש אנמיה? הפרעה בתפקוד כליתי).
    אפשר לבדוק סוכר מהאצבע בצום ושעה אחרי האוכל וכך להעריך אם אכן קיימת הפרעה, או להתחבר למד סוכר רציף לשבוע/שבועיים ולראות טוב יותר את ערכי הסוכר.
    אם אתה סובל מעודף משקל ורק הערכים בצום מוגברים אך תקינים במהלך היום יתכן שקיים דום נשימה בשינה שמביא לעליה של הערכים בצום
    בכל מקרה פניה לדיאטנית לא תזיק
    בברכת בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על התשובה המהירה והמידע

    אסי
    07/04/2021

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בקשר לזרחן בדם ומתן
    נחום
    05/04/2021

    מאיזה רמה של זרחן בדם נותנים תוספת של זרחן?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בקשר לזרחן בדם ומתן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לנחום

    ד''ר מאיה איש שלום
    06/04/2021

    חייבים מתחת ל1, מתחת ל2 שוקלים לפי המצב הקליני
    (חולשת שרירים וכו).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת דם בדיקת המוגלובין
    שרה
    05/04/2021

    ההמוגלובין שלי 5.8. הגלוקוז 98
    בת 63.5 בריאה בדרך כלל,רוב הזמן בדיאטה ללא סוכר,לוקחת פרבליפ ולבלוטת התריס תת פעילות ,האים ההמוגלובין תקין?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקת דם בדיקת המוגלובין

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לשרה

    ד''ר מאיה איש שלום
    06/04/2021

    הסוכר בצום בגבול העליון של הנורמה. המוגלובין A1C מעט מעל הנורמה מחשיד לטרום סוכרת
    מעבר לתזונה (שעדיף לצמצם פחמימות פשוטות) חשוב מאוד להקפיד גם על פעילות גופנית סדירה שלוב של ארובי ותנגודת כגון הליכות ושעה בשבוע פעילות של תנגודת
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טווח נורמה של IGF1
    דן
    05/04/2021

    דר שלום
    בן 47. חולה אקרומגליה מטופל בסומטולין 120 מזה שנתיים, ולמרות זאת ה- IGF1 לא יורד לערכים תקינים ותמיד חורג (אם כי בקצת) מהמכסימום ונע סביב 29 פלוס מינוס.
    כלומר מצד אחד זה לא יורד, אבל מצד שני נותר יציב. האם זה נחשב תקין לדעתך? כי לפי הטווח של קופת חולים (אני בכללית) זה לא.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טווח נורמה של IGF1

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלתי אותה שאלה ביולי האחרון

    דן
    05/04/2021

    ושם ענית לי שצריך לבדוק את ה- GH.
    ה- GH בבדיקות מיולי היה 0.8 וה- IGF 26.8
    חצי שנה לאחר מכן ה- GH עלה ל- 1.4 וה- IGF עלה ל- 29.
    מה שמוזר זה שהנורמל בבדיקות מיולי הוא שונה מהנורמל בבדיקות השניות. ביולי זה היה בין 9.6-25.5 ובבדיקות השניות בין 7 ל- 28.
    יש הסבר למה כל פעם הנורמה אחר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לדן

    ד''ר מאיה איש שלום
    06/04/2021

    לעיתים מחליפים את הASSAY למדידה ואז הנורמה משתנה
    באמת בדיקות גבוליות צריך לראות את התמונה הקלינית גם ההדמיה.
    בעקרון יש יתרון בנרמול IGF1 אך נשמע שהוא ממש על הגבול וגם GH סביר (אמנם לא אופטמלי, מעל 1)
    אפשר לנסות לצמצם מרווחי הזרקה, ולשקול תוספת טפול (פגביזומנט)
    אך קשה ליעץ מבלי לראות אותך את ההדמיה ואת המהלך.
    בברכת בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טווח ערכים של CORTISOL 24h
    מירב
    05/04/2021

    בתוצאות בדיקת מעבדה של הכללית, לא צויין הטווח התקין.
    הרופא ביקש שאחזור אליו רק באם התוצאות חריגות.
    לא מצליחה למצוא מה טווח תוצאות הבדיקה.

    שם הבדיקה: CORTISOL-U FREE 24h
    התוצאה:
    67.1
    nmol/24

    מהו טווח הנורמה?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טווח ערכים של CORTISOL 24h

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה למירב

    ד''ר מאיה איש שלום
    06/04/2021

    לרב כן מצוין טווח הנורמה ממה שזכור לי הערך שציינת תקין (בהנחה שהאסוף מלא 24 שעות מלאות, בלי השתן הראשון של בוקר התחלת האיסוף, איסוף מהשתן השני של הבוקר כולל הלילה והשתן הראשון של הבוקר למחרת)
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לתשובתך ct בטן
    לאה
    04/04/2021

    שלום רב ד״ר
    כתבתי פה על הממצא בct בטן
    —————————————
    שלום רב בקשר לבדיקת ct בטן לאישה בת 76
    בבדיקה נכתב:
    האדרנלים משני הצדדים מעובים, יכול להתאים להיפרפלזיה של האדרנלים

    ברצוני לשאול אם יכול להיות שמדובר בסרטן?
    מה יכול לגרום לעיבוי?
    ואיזה בדיקות בירור מומלץ לעשות?
    תודה מראש
    ————————————————-
    והגבת לי
    קודם כל תודה על התשובה
    בנוסף לכך ברצוני לשאול האם יכול להיות שמדובר בגידול?
    אם כן אז איך אפשר לברר ב100% שלא מדובר בגידול? האם צריך בירור שכזה?
    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בהמשך לתשובתך ct בטן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה ללאה

    ד''ר מאיה איש שלום
    06/04/2021

    לרב לא מדובר בגידול ממאיר, אלא הגדלה שפירה אך צריך להתרשם קלינית וגם מהסיטי עצמו
    באופן נדיר יכול להיות הורמון (ACTH) שמופרש מגידול ומגרה את האדרנלים וגורם לגדילתם אך כאמור זה נדיר.
    מציעה להמשיך מעקב וברור אנדוקריני אך על פניו לפי התאור לא נראה שיש סיבה לדאגה
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עיבוי אדרנלים ct בטן
    לאה
    04/04/2021

    שלום רב בקשר לבדיקת ct בטן לאישה בת 76
    בבדיקה נכתב:
    האדרנלים משני הצדדים מעובים, יכול להתאים להיפרפלזיה של האדרנלים

    ברצוני לשאול אם יכול להיות שמדובר בסרטן?
    מה יכול לגרום לעיבוי?
    ואיזה בדיקות בירור מומלץ לעשות?
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עיבוי אדרנלים ct בטן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה ללאה

    ד''ר מאיה איש שלום
    04/04/2021

    עבוי אדרנלי דוצ לרב לא קשור לממאירות אך צריך לראות את ההקשר הקליני.
    יש להתרשם קלינית לראות אם יש סמנים להפרשת יתר של הורמונים ולבצע ברור בהתאם
    אם יש יתר לחץ דם מקובל לבדוק רנין אלדוסטרון בדם
    וכן מקובל לבצע מבחן דקסמטזון 1מג' לשלילת עודף הפרשת קורטיזול (על רקע תסמונת קושינג)
    בכל מקרה ממצאים באדרנלים שכיחים ומתגלים בסיטי ב20-30% מאנשים שמבצעים סיטי בטן וכאמור לרב על רקע שפיר
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סוכרת סוג 1 בהקשר למבנה גוף רזה
    ניסן
    04/04/2021

    שלום ד"ר מאיה איש שלום,

    האם יש הסבר מדעי לתופעה שרוב האנשים עם סוכרת סוג 1 הם רזים ?

    מהו מנגנון ההגנה של אנשים שמנים למחלה זו ?

    תודה רבה,
    ניסן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לניסן

    ד''ר מאיה איש שלום
    04/04/2021

    לאנשים עם עודף משקל אין הגנה מסוכרת וכבר ממוצע המשקל של מטופלים עם סוכרת מסוג 1 עלה והם לא בהכרח רזים.
    לרב באנשים עם עודף משקל שכיחה יותר סוכרת מסוג 2, הסוכרת השכיחה יותר שקשורה לתנגודת לאנסולין , אך הם לא מוגנים מסוכרת מסוג אחד (היא פשוט פחות שכיחה, מהוה כ10% מסך הסוכרת)
    בברכת בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה סכרת ואי סבילות לפחממות
    אלין
    03/04/2021

    שלום:)
    רציתי לשאול האם סכרת זה בעצם אי סבילות לפחמימות?
    והאם לאדם שחולה בסכרת מומלץ להגביל את כמות הפחמימות כמה שאפשר?

    אם יד על הלב היית ממליצה לאדם חולה סכרת לאכול לחם ? לאכול קערת שיבולת שועל או לאכול תפוחי אדמה? או שהיית ממליצה לו להחליף את הארוחות הנ"ל נגיד בסלט אם מנת טחינה ומנת חלבון כמו חתיכת בשר/ עוף.אשמח להסבר .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאלין

    ד''ר מאיה איש שלום
    03/04/2021

    בעקרון כשיש סוכרת הגוף לא מצליח להפריש מספיק אינסולין ל"טפל" בפחמימות. התגובה לפחמימות שונות היא אישית. אך כמובן שעדיף לצמצם צריכת פחמימות. בכדי לדעת איזו פחמימה פחות מעלה את רמת הסוכר אפשר לבדוק רמת סוכר לפני ואחרי צריכתה או לעקוב בעזרת מד סוכר רציף. בעקרון התגובה היא אישית כמובן יש אנשים ששבולת שועל מעלה להם את רמת הסוכר (מנסיוני את מרבית הסוכרתיים) ויש כאלו שאורז או פסטה מעלים להם את רמת הסוכר. בהחלט את צודקת שטחינה/ביצה/גבינה או עוף או בשר לא סביר שיגרמו לעליה ברמות הסוכר מכוון שלא מדובר בפחמימה.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סוכרת ותזונה שיבולת שועל

    אלין
    04/04/2021

    תודה רבה על התשובה אכן שיבולת שועל מקפיצה את הסוכר לפחות אצלי ועשיתי מדידות חצי שעה שעה ושעתיים אחרי הארוחה . ונכון שכל פחמימה משפיע על אדם סוכרתי/ טרום סוכרתי אחרת אבל הם כולם מעלות את הסוכר יותר מאשר מנת חלבון או שומן. . אותי מעניין איך עדיין במדינת ישראל ממליצים לסוכרתיים לצרוך שיבולת שועל ותפוחי אדמה .. אני חושבת שכל אדם סוכרתי טרום סוכרתי צריך לדעת שפחמימות מקפיצות את הסוכר .. כמו שכתב דר' ברונשטיין בזמנו שעדיף לחולי סכרת להמנע כמעט לגמרי מפחמימות.. ולא להמליץ כמו שהמליצו לי לאכול פרוסת לחם לפני השינה .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאלין

    ד''ר מאיה איש שלום
    04/04/2021

    אני אישית ממליצה למטופליי לצמצם צריכת פחמימות
    ואני לא מכירה דיאטנית/רופא סוכרת שממליץ לאכול תפוח אדמה. לגבי השבולת שועל יש לה כל מיני סגולות בריאותיות אך את צודקת שבעיתית מבחינת רמות הסוכר וכנל לחם לכן לרב ממליצה למטופלי להמנע. בלחם יש תחליפים שהם דלי פחמימה על בסיס קמח שקדים/טחינה וכו.
    עדין למשל בפירות/פחמימות אחרות (פסטה/אורז) התגובה אישית ואפשר לרב למצוא פירות/פחמימות שאפשר לצרוך במידה מבלי לגרום לעליה דרסטית ברמות הסוכר
    אך את צודקת שעדיף לצמצם צריכת פחמימות
    מנגד חשוב להקפיד לצרוך שומנים בריאים יותר חד בלתי רווים עדיפים על שומנים רווים וכן לא להגזים בצריכת חלבון של העומס על הכליה.
    גם הפעילות הגופנית חשובה לאזון רמות הסוכר (ארובי ותנגודת משולבת)
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעוניין להצטרף לדיון

    אודי
    05/04/2021

    תשובת ד'ר איש שלום מלאה ויסודית!
    אבל סתם בא לי להוסיף משהו ברשותכן

    יש דמוניזציה מטורפת לפחמימות בשנים האחרונות ועשו טעות אנושה רופאים דגולים כגון ברנשטיין בארג מארק סיסון וכו וכו ובשנים האחרונות יש טירוף חדש "תזונה קרניבורית" אוכלים איברים ורקמות מן החי ללא בישול...
    הטירוף והטרללת חוגגים באין מעצור כמעט

    אז מה אני מטיף ומעודד להעמסת פחמימות? ממש לא!!!
    אבל אסור לשפוך את המים עם התינוק...

    על כל אדם להגביל את צריכת הפחמימות שלו או להוסיף לאור הוצאתו האנרגטית או בשל מצבו המחלתי אם קיים

    תהליך הגלוקונאוגינזה ה
    למשל(שריפת אנרגיה ממקור חלבוני) הינו תהליך דיעבדי שהגוף "נאלץ' לעשות בשל חוסר באנרגיה זמינה
    אגב הוא לא עושה אותה גם כ'כ יעיל ואין לי כוח לפרט ולהטריח

    קיצוני מזה הוא תהליך הקיטוזיס של הענקת אנרגיה לגוף בצורת חומצות שומן או בצריכה אקסוגנית או בתהליך אנדוגני כגון צום/רעב

    התהליך הנ'ל בלתי נסבל על הגוף לאורך זמן ומעלה את רמות הקורטיזול לשחקים שכן הגוף עובד בהטמרת אנרגיה במנגנון הישרדותי מה שיותר מצב של "תנגודת אינסולין פיזיולוגית" מכביד על המערכת ולאורך זמן מעקב משמעותית את יכולתה לעבד פחמימות אפילו אקראיות לאנרגיה

    הגוף שלנו עובד פועל מתפקד ויוצר הרבה הרבה הרבה יותר טוב עם פחמימות

    אז מה נרביץ קולה ובמבה?
    ממש אבל ממש לא!

    נצרוך שומניים סופר איכותיים זית אבוקדו מקדמיה
    נאכל עוף וביצים עם זמניות ביולוגית גבוהה של חלבון לבנייה וחידוש רקמות הגוף
    נשתה רק! מים
    ירקות חופשי
    ופרות במידה מנה/שתיים
    פחמימות נקיות אורז במידה! שיבולת שועל נהדרת!!! מכילה בטאגלוקאנים שמסייעים באיזון סוכר!
    וגם לחם הוא לא כזה אסון אם הכמות נשלטת ולצידו יש שומן וחלבון איכותי

    ומה עם הטענה שתזונת קיטו מרזה מאד?
    מחקרים עדכניים מוכחים שחור על גבי לבן שאין שום קשר לעומק הקיטוזיס שבו האדם שרוי כי אם על ההגבלה הקלוריות החמורה שבה הוא מצוי הואיל וקשה לאכול הרבה שומן והוא גם מזרז שומע ושוהה הרבה יותר זמן במערכת העיכול בשל היותו קשה לפירוק ומצריך גיוס של בלוטות רבות לעיבודו כבד כיס מרה מעיים וכו

    יש לי עוד להוסיף אבל חפרתי מספיק נראה לי

    הא ועוד משהו "השלמות תזונתיות" כגון ויטמינים מינרלים וכו הינם הכרחיים לכל אדם ובפרט לאדם הסוכרתי בשל רמות החימצון הגבוהות רמת דלקתיות והומוציסטאין מוגברות

    יאאלה הלכתי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאודי

    ד''ר מאיה איש שלום
    06/04/2021

    תודה על תגובתך
    אני מסכימה עם מרבית מה שכתבת למעט מספר דברים.
    מנסיוני עם סוכרתיים שבולת שועל למרות יתרונותיה במרבית המטופלים מעלה מאוד את רמת הסוכר
    מה שרואים שהתגובה לפחמימות היא אישית וצריך לראות איזו פחמימה מעלה פחות
    לגבי תזונה קטוגנית היא ממש לא מתאימה לכולם בהחלט עשויה ליצור חסרים תזונתיים וחסרים נתוני בטיחות לאורך זמן. עם זאת, יש מטופלים שהתזונה הזאת מתאימה להם מאוד ו"מצילה" אותם מהסוכרת וההשמנה. שוב זה מתאים למעט חולים אך אלו שזה מתאים להם התועלת היא רבה. גם שם חשוב לבחור שומנים בריאים לא להעמיס בחלבון.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תזונה הקטוגנית ומחלת סוכרת

    אודי
    07/04/2021

    שלום שוב ד'ר איש שלום
    תודה לך על ההבהרה

    א."לאור הוצאתו האנרגטית ומצבו המחלתי" כך כתבתי כלומר למשל אתלטים אימונים בעצימות גבוהה חיילים עובדי בניין נוער מתבגר בשלבי גדילה והתפתחות יצטרכו יותר פחמימות נקיות לאנרגיה ותפקוד מיטבי
    שיבולת שועל אכן פחממתית בלי בושה ואולי באמת לא תתאים לסוכרתי אלא אם כן יאכל לפניה שומן וחלבון כגון שתי ביצי עין בשמן זית לבלימת העומס הגליקמי...
    ובתנאי אחד! לא להמתיקה! לא סילן לא סוכר לא דבש וכדו
    ובמידה כמובן..
    אם היא מעלה סוכר דרסטית אף בדרך זו אז אין שאלה בכלל חייבים לגלח אותך מהתפריט

    לענ'ד עוד כ20 שנה יתבררו באופן מדעי ומדויק יותר נזקי התזונה הקטוגנית
    אני כל כך משוכנע בזה פירוק מסת שריר קשה חסרים כרוניים איבוד אלקטרוליטים מוגבר בשתן עקב אי אצירת נוזלים בשל אפס מאגרי גליקוגן
    רמות סטרס מוגברות וכו וכו
    יקח עשור שניים וזה יתגלה אני משוכנע בזה

    האנשים שתזונת קיטו הצילה את חייהם נובעת להבנתי מעצם הכניסה החמורה למשטר תזונתי הדוק ומוקפד ללא מזון מתועש ללא קינוחים פעילות גופנית ומודעות חיים עמוקה יותר למצבם הבריאותי ולקיחתם את חייהם בידיים
    התרומה של ה"קיטוזיס" לזה היא שולית עד לא קיימת לדעתי...

    כל הפחתת שומן מן הגוף תוביל לשיפור הרגישות לאינסולין והובלת הסוכר
    הפחתת משקעי השומן בכבד ובחגורת הבטן התוחמת את הבלוטות האנדוקריניות היא היעד המרכזי משום שמשם מגיעה רוב התנגדות לאינסולין ומסרים ואותת דלקתיים מתאי השומן

    ויש יותר מדרך אחת לעשות זאת ולאו דווקא קיטוזיס...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קצת מבולבלת

    אריאלה
    18/04/2021

    שלום דוקטור מאיה השרשור כאן ובפרט התגובה האחרונה של האיש שהצטרף מבלבלת אותי מאוד אם אפשר לסכם מעט אודה לך מאוד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאריאלה

    ד''ר מאיה איש שלום
    19/04/2021

    התגובה לפחמימות היא אישית לכן צריך למצוא איזו פחמימה מעלה יותר או פחות אצל אותו אדם
    אפשר לבדוק זאת בעזרת מדידות סוכר מהאצבע או מד סוכר רציף
    לרב פחמימות פשוטות ודחוסות כגון פיתה לבנה עוגיות מקמח לבן מיצים מעלים יותר את רמות הסוכר
    לעומת אכילה של פרי בודד יחד עם אגוזים או שקדים
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • העמסת סוכר 75, תוצאות לא תקינות (?)
    פנינה
    01/04/2021

    היום עשיתי בדיקת העמסת סוכר 75. במדידה הראשונה, רמת הגלוקוזה שלי היה 88 ובמדידה השנייה 82. ב-2017 עברתי אותה בדיקה עם תוצאות זהות. תמיד במדידה השנייה אחרי שתיית הגלוקוז הערך נמוך מהמדידה הראשונה. מה זה יכול להיות? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לפנינה

    ד''ר מאיה איש שלום
    01/04/2021

    התוצאות תקינות והירידה לא משמעותית.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תירוגלובולין ab מוגברים - מחלת השימוטו
    אביטל
    31/03/2021

    האם רמה מוגברת של תירוגלובולין ab אכן מאששת את האבחנה של מחלת "השימוטו"? פשוט ראיתי שרופאת המשפחה הכניסה לי אבחנה כזו לתיק הרפואי...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאביטל

    ד''ר מאיה איש שלום
    31/03/2021

    כאמור ל15% מהאנשים יש נוגדנים ורק 2% מפתחים תת פעילות של בלוטת התריס.
    לגבי הגדרה של השימוטו אפשר להגדיר לפי נוגדנים ומראה הבלוטה אך המשמעותי ביותר הוא התפקוד שלה ואם הוא תקין אז ההגדרה חסרת משמעות קלינית
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום